Hij heeft natuurlijk gelijk, maar ja, bumperkleven en rechts inhalen aanpakken kost geld. Dit automatiseer je en dan heb je er alleen nog maar wat onderhoud aan ipv. blauw op de snelweg.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
,,Belachelijk”, vindt Geert Priem, voorzitter van politievakbond ANPV. ,,Soms is het nodig om een paar kilometer per uur harder te rijden, bijvoorbeeld om veilig in te halen of om een gevaarlijke situatie te voorkomen.”
Volgens Priem gaat het Openbaar Ministerie te ver door automobilisten op grote schaal te bekeuren voor kleine snelheidsovertredingen. ,,Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting. Ook schaadt dit het gezag en de geloofwaardigheid van de politie. Het is veel belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven en rechts inhalen.”
quote:
Dit inderdaad.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Waar zou toch die 'correctie' voor staan in 'meetcorrectie'.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Symptoombestrijding . Ze moeten al die linksplakkers aanpakken.quote:Het is veel belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven en rechts inhalen.”
Idd. Die correctie is er niet voor niks. Misschien reed je wel 131 en is de flitser slecht, maar binnen de marges, afgesteld.quote:Op maandag 10 april 2017 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar zou toch die 'correctie' voor staan in 'meetcorrectie'.
Nog even en we gaan weer met de fabel: dan staat je snelheidsmeter op 145 werken. Wat dat betreft valt het nog mee.
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.quote:Op maandag 10 april 2017 12:32 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens: al gaan ze nog twee keer zo veel mensen beboeten voor kleine overtredingen, het zal me een worst wezen. Maar laten ze het geld dat ze daarmee ophalen dan inzetten voor het daadwerkelijk verbeteren van de verkeersveiligheid, want daar heeft deze manier van omzet vergaren natuurlijk niets mee te maken.
quote:Op maandag 10 april 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.
De overheid voelt zich veel veiliger als jouw geld in hun zak verkeert.
Het gaat al verkeerd op het moment dat je het ziet als omzet vergaren en niet als middel om hardrijden te bestraffen.quote:Op maandag 10 april 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.
De overheid voelt zich veel veiliger als jouw geld in hun zak verkeert.
Dit is geen ' Keihard aanpakken', dit is genereren van extra belastingen. Maak iemand maar eens duidelijk wat 1km te hard is..quote:
befehl ist befehlquote:
Wat is er mis met een flitspaal bij een school?quote:Op maandag 10 april 2017 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is geen ' Keihard aanpakken', dit is genereren van extra belastingen. Maak iemand maar eens duidelijk wat 1km te hard is..
Niemand gaat extra dood van 1km te hard op de snelweg, waar wat in het verkeer wel irritant is, is het onnodig links rijden en bellen achter het stuur, of een flitspaal bij een school.
Dat is gevaarlijk, maar he, dat is niet makkelijk om te beboeten natuurlijk of levert geen drol op.
Moraalridders.
Niet echt.quote:Op maandag 10 april 2017 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Leg je m naar 131, heb je dezelfde discussie op 132.
Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk.quote:Op maandag 10 april 2017 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Al zou ik zeggen dat tot 5 km/u je beter geen boete uit kan delen.
Het is niet maar 1 km er wordt toch ook een correctie snelheid toegepast.quote:Op maandag 10 april 2017 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Leg je m naar 131, heb je dezelfde discussie op 132.
Ligt aan de snelheid, boven de 100 km is het 3%.quote:Op maandag 10 april 2017 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik dacht trouwens dat op snelwegen de correctie 10% was.
Wat dan nog men moet ze dat geld gewoon niet gunnen, doet de doorstroming in het land heus wel goed dan.quote:Op maandag 10 april 2017 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat dat betreft VVD beleid in optima forma.
Trajectcontroles doen de doorstroming helemaal geen goed.quote:Op maandag 10 april 2017 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dan nog men moet ze dat geld gewoon niet gunnen, doet de doorstroming in het land heus wel goed dan.
Zij vragen de burger geeft, ik ga een km sneller kan achter mij hangen wat wil!quote:Op maandag 10 april 2017 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trajectcontroles doen de doorstroming helemaal geen goed.
En dat is dus precies het probleem. Tenminste, heel logisch dat je dat doet want je hebt inderdaad zo een bekeuring aan je broek hangen, maar dat heeft toch geen reet meer met verkeersveiligheid te maken?quote:Op maandag 10 april 2017 15:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zij vragen de burger geeft, ik ga een km sneller kan achter mij hangen wat wil!
Ik gun ze geen cent teveel van mijn geld.
Heeft het ook niet, ze komen geld tekort, dat is het hele probleem in mijn ogen!quote:Op maandag 10 april 2017 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat is dus precies het probleem. Tenminste, heel logisch dat je dat doet want je hebt inderdaad zo een bekeuring aan je broek hangen, maar dat heeft toch geen reet meer met verkeersveiligheid te maken?
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.quote:Op maandag 10 april 2017 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Al zou ik zeggen dat tot 5 km/u je beter geen boete uit kan delen.
De boetes lager ja voor of tot een bepaalde snelheid, anders wordt het wel onveiliger, daar als er eentje met 200 aankomt en ik maar 134 heb met inhalen!quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Heb ik nog nooit meegemaakt bij een uitzending, blik op de weg, dat er iemand naar de papieren vragen doet van de eijking.quote:Op maandag 10 april 2017 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.
Klopt. En dan willen we er nog 5 bij, want anders is het oneerlijk. Krijg je een bon met 141 km/u. Dan gaan er ook weer mensen huilend Twitter op, klagen over de oh zo kwaadaardige overheid.quote:Op maandag 10 april 2017 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.
Interessant stuk wat je hier aansnijdt. Ik heb vaker gelezen dat een hogere pakkans veel meer effect heeft dan de hoogte van het boetebedrag. Kijken of ik nog zo'n artikel kan vinden.quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Zo'n flitspaal in Hilversum, of dat stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam waar je je op een 5-baans snelweg op een 120 of 130 snelweg waant, maar een 100 snelweg is, dat soort grappen moeten ze ook schrappen. Snelheidscontroles en flitscontroles waar veel slachtoffers vallen is veel makkelijker te rechtvaardigen.quote:Op maandag 10 april 2017 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Interessant stuk wat je hier aansnijdt. Ik heb vaker gelezen dat een hogere pakkans veel meer effect heeft dan de hoogte van het boetebedrag. Kijken of ik nog zo'n artikel kan vinden.
Ik had voor jaren terug een verrassing, landbouwvoertuigen op de snel weg, met flinke messen achterop uitsteken.quote:
Het gaat om iets heel anders: tenzij je met gps werkt en cruise control is het ondoenlijk om precies 130 km/u te rijden.quote:Op maandag 10 april 2017 15:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. En dan willen we er nog 5 bij, want anders is het oneerlijk. Krijg je een bon met 141 km/u. Dan gaan er ook weer mensen huilend Twitter op, klagen over de oh zo kwaadaardige overheid.
Die juist niet!quote:Op maandag 10 april 2017 15:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is er mis met een flitspaal bij een school?
Die flitspaal staat daar prima in Hilversum.quote:Op maandag 10 april 2017 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo'n flitspaal in Hilversum, of dat stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam waar je je op een 5-baans snelweg op een 120 of 130 snelweg waant, maar een 100 snelweg is, dat soort grappen moeten ze ook schrappen. Snelheidscontroles en flitscontroles waar veel slachtoffers vallen is veel makkelijker te rechtvaardigen.
Lijkt me ook. Voor zover ik kan nagaan, staat die binnen de bebouwde kom op een kruising/T-splitsing. Als daar zoveel verdient wordt, mogen de weggebruikers zich wel een flink achter de oren krabben.quote:Op maandag 10 april 2017 17:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die flitspaal staat daar prima in Hilversum.
dat onnodig linksrijden en rechts inhalen niet meer strafbaar is en het houdt tempo er wel inquote:
Totdat de rechterbaan vol zit met trage vrachtwagens en er links een stugge bejaarde 100 rijdt. Bij een beetje een gevulde snelweg kom je er dan niet zomaar langs.quote:Op maandag 10 april 2017 18:47 schreef Re het volgende:
[..]
dat onnodig linksrijden en rechts inhalen niet meer strafbaar is en het houdt tempo er wel in
ja duh, maar dat komt nou eenmaal wel eens voor, maar over het algemeen werkt het gewoon beter, je mag echt wel van baan veranderen hoorquote:Op maandag 10 april 2017 19:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Totdat de rechterbaan vol zit met trage vrachtwagens en er links een stugge bejaarde 100 rijdt. Bij een beetje een gevulde snelweg kom je er dan niet zomaar langs.
Dan begin ik me serieus af te vragen of het OM wel snap waarom er een meetcorrectie is.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
,,Daardoor neemt het aantal boetes substantieel toe”, zegt Ernst Koelman van het OM. ,,Op 130-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 11 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur.”
Volgens mij toch eerder om vragen over eijkings papieren te vermijden, en dan nog zou ik ze vragen, als namelijk fout kan met correctie meeting nog afwijkend zijn!quote:Op maandag 10 april 2017 19:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dan begin ik me serieus af te vragen of het OM wel snap waarom er een meetcorrectie is.
Namelijk om meetnauwkeurigheid op te vangen, zowel aan de zijde van de flitspaal als aan de zijde van het auto-dashboard. Die meetonnauwkeurigheid werkt 2 kanten op, en is dus zeker geen gratis cadeautje van 5 km/uur maar bedoeld om te voorkomen dat iemand met 125,1 km/uur al een boete krijgt.
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Is uiteraard niet slecht, als een vrachtauto langs wil geef ik wel gas bij!quote:Op maandag 10 april 2017 20:57 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.
Waarom zou dat beter werken? Ik voorzie dat vanaf dan beide banen bezet worden door stugge bejaarden die niet van baan durven wisselen.quote:Op maandag 10 april 2017 19:25 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, maar dat komt nou eenmaal wel eens voor, maar over het algemeen werkt het gewoon beter, je mag echt wel van baan veranderen hoor
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?quote:Op maandag 10 april 2017 20:57 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.
Helemaal correct. Hij staat zelfs pas bij de 2e kruising binnen de bebouwde kom als je vanaf de A27 komt.quote:Op maandag 10 april 2017 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Voor zover ik kan nagaan, staat die binnen de bebouwde kom op een kruising/T-splitsing. Als daar zoveel verdient wordt, mogen de weggebruikers zich wel een flink achter de oren krabben.
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan.quote:Op maandag 10 april 2017 22:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!quote:Op maandag 10 april 2017 22:40 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan.
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.quote:Op maandag 10 april 2017 22:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!
Als een auto moet zwoegen tegen de luchtweerstand laat die dat heus wel in het toerental zien hoor!
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag, en gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!quote:Op maandag 10 april 2017 22:49 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.
Laten we zeggen dat de meeste auto's hier wel zo op afgesteld zijn.
Ik check het vaak op mn boordcomputer. 70 in 5 is toch echt zuiniger dan 70 in 4. Over "onder toeren" gesproken.
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130quote:Op maandag 10 april 2017 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!quote:Op maandag 10 april 2017 22:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130
90 is een prima haalbare snelheid voor de 5e versnelling, zolang je niet probeert te accelereren.
Incorrect.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.quote:Op maandag 10 april 2017 22:53 schreef john2406 het volgende:
Probeer eens met een nieuwe 5.7 ltr te gebruiken, dat haal jij nog niet met een kruiwagen!
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.quote:
Een lupo hoeveel auto heb jij dan voor en achter je?quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.
Voor mij is het een feit, wat voor een auto heb jij dan nou is het goed geraden een lupo een sardine blikje?quote:Op maandag 10 april 2017 22:55 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.
Prima als je een mening hebt, maar post het niet als een feit.
Ik zie die flauwekul bekeuringen al lang als extra belasting op het autorijden.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting.
Welk goed doel die bodemloze put?quote:Op maandag 10 april 2017 23:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Doet het bijna geen zeer meer en het is nog voor een goed doel ook.
Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5.quote:Op maandag 10 april 2017 15:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk.
Als je harder gaat dan de maximumsnelheid loop je gewoon een risico. Kun je het niet eens zijn met de regels, ze zijn er wel en dus moet je ergens gaan beginnen met handhaven.
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.quote:Op maandag 10 april 2017 22:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.quote:
Verspilde energie ditquote:Op dinsdag 11 april 2017 04:32 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.
Tuurlijk.....quote:Op maandag 10 april 2017 19:07 schreef JaJammerJan het volgende:
In Frankrijk betaal je 130 euro als je 1 km/h te hard rijdt dan valt dit nog mee.
Maar het blijft achterlijk.
Dan heb je buiten de bebouwde kom gereden en binnen 46 dagen de boete betaald, waardoor hij verlaagd is van 68 euro tot 45 euro.quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:36 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Tuurlijk.....
Verklaar dan eens waarom ik 45 euro boete kreeg voor 12km te hard?
Wie zegt dat ik een fout maak dan, ik zie nooit eijkings papieren?quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.
Als de maxsnelheid 130 is en je moet inhalen, dan krijg je twee situaties:quote:Op maandag 10 april 2017 23:12 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5.
Niet iedereen heeft cruise control om het constant zo exact aan te houden. Daarnaast is de meetapparatuur van de auto niet altijd 100% correct. Een marge van 10 km is een wenselijk verschil (stress verminderend), wat iig op de snelweg geen gevaarlijke situaties zal opleveren. Het gaat immers om de veiligheid, niet om principes of ter opvoeding in een strikt regime. Wie misbruik maakt van de marge, kan alsnog bekeuringen verwachten als ze deze met 1 km overschrijden.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als de maxsnelheid 130 is en je moet inhalen, dan krijg je twee situaties:
- de auto voor je rijdt minder hard dan 130 en je kan inhalen
- de auto voor je rijdt 130 en er is geen reden om in te halen
Ik zie dus eigenlijk niet in waarom je harder dan 130 wilt rijden?
Die correctie is er vanwege afwijkingen in de meetapparatuur. Dus je kan gewoon echt maar 1km/u te hard hebben gereden.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Niet alleen 1km te hard hoor, ook bij de gordel niet om, er zijn er zelfs die denken dat ze automonteur zijn en zeggen tegen een (overtreder) dat de kabels in een auto niet goed liggen, terwijl ze toch echt zo lagen bij de typegoedkeuring van de auto!quote:Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die correctie is er vanwege afwijkingen in de meetapparatuur. Dus je kan gewoon echt maar 1km/u te hard hebben gereden.
Intussen laten we in dit land alle criminelen gewoon lopen, kan je zo ongeveer alles maken en flikken maar o wee als je 1 km/u te hard rijdt.
BEFEHL IST BEFEHL
Op de snelweg doe ik hetzelfde, gewoon lekker op de rechterbaan hangen en af en toe maar een vrachtwagen inhalen. Echter bij eenbaanswegen gaat iedereen je bumperkleven als je niet precies de maximumsnelheid rijdt. 45km/u rijden op een 50km/u vindt het meerendeel van de weggebruikers tegenwoordig asociaal en onnodig het verkeer ophoudenquote:Op donderdag 13 april 2017 00:55 schreef Papabear het volgende:
Mijn auto heeft geen cruise control en ik heb geen zin om continu op de teller te kijken, dus hou ik op de snelweg globaal <100 aan. Dat rijdt een stuk relaxter en op een rit van zo'n 150 km scheelt het amper enkele minuten.
Die boetes geven ze maar aan de gasten die me inhalen
Wat is het verschil tussen 130 mogen rijden en weten dat je pas bij 135 een boete krijgt of gewoon bij 130 een boete krijgen? Het is EXACT hetzelfde, vanaf snelheid x krijg je een boete. Laten we die gewoon op 130 leggen dan waar je 130 mag, dan gaat ook niemand harder rijden dan je eigenlijk mag.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft cruise control om het constant zo exact aan te houden. Daarnaast is de meetapparatuur van de auto niet altijd 100% correct. Een marge van 10 km is een wenselijk verschil (stress verminderend), wat iig op de snelweg geen gevaarlijke situaties zal opleveren. Het gaat immers om de veiligheid, niet om principes of ter opvoeding in een strikt regime. Wie misbruik maakt van de marge, kan alsnog bekeuringen verwachten als ze deze met 1 km overschrijden.
Met dit soort strikte regels krijg je op den duur mensen die chronisch te langzaam gaan rijden.
Dat weet ik zo net nog niet ... http://www.telegraaf.nl/b(...)gezaagde_pink__.htmlquote:Op maandag 10 april 2017 14:33 schreef MichelWuyts het volgende:
Dat mensen hierover zeuren. Gewoon niet te hard rijden. Je hebt zelfs de correctie die ons al tegemoet komt. Stel er is een situatie waar je 200km per uur moet rijden ivm je eigen veiligheid, zullen ze een boete echt wel kwijt schelden indien je dit kunt aantonen.
quote:Op donderdag 13 april 2017 02:10 schreef TheThirdMark het volgende:
Op de snelwegen rijdt ik altijd harder dan de rest. Niet chaotisch hard, maar ''go with the flow''.
Gewoon rustig inhalen ed. Ik passeer dus een hoop voertuigen zonder dat ik hard op anderen af kom, of achterlijke inhaalacties hoef te doen.quote:
quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:06 schreef JatineLove het volgende:
Wat een onzin die boetes voor 1 kilometer te hard rijden
Dat heb ik al uitgelegd, mierenneuker... Mensen die zo op hun strepen en principes staan. Walgelijk. Ga in Noord Korea wonen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 130 mogen rijden en weten dat je pas bij 135 een boete krijgt of gewoon bij 130 een boete krijgen? Het is EXACT hetzelfde, vanaf snelheid x krijg je een boete. Laten we die gewoon op 130 leggen dan waar je 130 mag, dan gaat ook niemand harder rijden dan je eigenlijk mag.
Weet jij het dan, vaak nog wel wat de snelheid is?quote:Op zondag 16 april 2017 17:06 schreef Knudde het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan is er niets aan de hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |