abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2017 @ 11:39:26 #1
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170102665
Link naar het vorige topic: F&F / [Centraal] Cavia's met foto's deel 48 Waar we meer cavia's willen !

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia's 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia's van boven komt (de roofvogel), worden cavia's erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia's prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico's op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia's spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia's te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels;) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia's drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia's

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia's zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia's leven graag in een groep. Wie cavia's gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto's is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia' staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ook wel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage 'prrrrrrrrts' laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia('s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia's hebben vaak 'de gekke vijf minuten', wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia's eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedingsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia's zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptomen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.

[ Bericht 0% gewijzigd door NijntjesUk op 09-04-2017 19:16:40 ]
  zondag 9 april 2017 @ 11:40:30 #2
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170102687
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat als ik een drinkbakje neerzet, Orka(an) het bakje dan omver gooit. :')

Orka drinkt alles: thee, danoontje, yakult.. :{
_O-
Hier staat dat bakje op het plateau waar ook de etensbak staat. Het is dat ik dat eraf moet halen om ze uit de bak te kunnen pakken, anders zou het nooit van zn plaats komen.

Saartje = lui
Lexie racet alleen in het onderste deel van de kooi. (En remt niet altijd op tijd,misschien vandaar die afgebroken tandjes steeds }:| )

Mijn laatste post uit t vorige deel. ;)
pi_170102773
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:40 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

_O-
Hier staat dat bakje op het plateau waar ook de etensbak staat. Het is dat ik dat eraf moet halen om ze uit de bak te kunnen pakken, anders zou het nooit van zn plaats komen.

Saartje = lui
Lexie racet alleen in het onderste deel van de kooi. (En remt niet altijd op tijd,misschien vandaar die afgebroken tandjes steeds }:| )

Mijn laatste post uit t vorige deel. ;)
Ahww, Boem is toch echt ho, Lexie ;(

En nog een bijkomend iets is dat er een ruime hoeveelheid Aubiose/ hooi/ poepjes in het drinkbakje terechtkomt. Ik moet ze nog iets beter opvoeden. :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 9 april 2017 @ 11:48:18 #4
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170102875
Cavia's opvoeden _O- :W
pi_170103279
Ja oke... maar ze staan niet meer in het voerbakje :@ We maken progressie

En ze bijten niet meer in het hok.

Voor de rest doen ze alles wat God verboden heeft ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 9 april 2017 @ 12:16:58 #6
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170103412
Ben toch onder de indruk.

Die van mij plassen gelukkig nog maar zelden op mij. *O*
Of Saar loopt zelf naar beneden (ze ligt/slaapt graag op mn borst) of ze wiebelt met haar derrière en dan zet ik haar zelf op de handdoek.

Verder ben ik qua opvoeden nooit gekomen. -O-
  zondag 9 april 2017 @ 13:32:00 #7
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_170104556
Van deel 45 naar 49, best interessant :)

Hier zetten we in de zomer ook altijd bakjes water neer, maar in de winter moeten ze daar hier niet wat van hebben.
Ik ga eens rijst/macaroni proberen. Krijg ik dat weer geen last van de eiwitten van deze producten? :')
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 9 april 2017 @ 13:41:08 #8
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170104724
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:32 schreef Sjechov het volgende:
Van deel 45 naar 49, best interessant :)
:?

Flesje gewoon goed naspoelen met heet water na de rijst/macaroni.
pi_170109094
Plekje van nieuwe caaf is alweer bijna weg :) ik moest er echt naar zoeken. Ik heb hem eerst twee dagen met rust gelaten en heb hem gisteren dus weer opgepakt om goed te bekijken en hij stond het ook allemaal toe. Hij is ook al goed geïntegreerd en eet veel, ik hoop niet te veel :D hij loopt niet eens de hele tijd tegen Knofje aan te rijden, valt ook reuze mee. Moos was een bonk hormonen. Ik heb nu ook een iglo in het hok gezet en nu lopen ze niet te mekkeren om dat ene wilgenbruggetje.
Tap tap tap
  zondag 9 april 2017 @ 18:46:51 #10
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_170111606
Ik doe altijd wat grove suiker met een beetje water in de fles en schudden maar!
Dan goed spoelen en fles is weer als nieuw (voor een week) 😂
pi_170114418
Ik gebruik rijst :)
Tap tap tap
pi_170117987
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik gebruik rijst :)
Ik ook, met zout en water..
pi_170119398
Zout? Hoezo zout?
Tap tap tap
pi_170172389
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Ben toch onder de indruk.

Die van mij plassen gelukkig nog maar zelden op mij. *O*
Of Saar loopt zelf naar beneden (ze ligt/slaapt graag op mn borst) of ze wiebelt met haar derrière en dan zet ik haar zelf op de handdoek.

Verder ben ik qua opvoeden nooit gekomen. -O-
Dat zindelijk zijn :')

Oreo en Noir zijn nog van de oude stempel, die geven netjes aan wanneer ze naar de wc moeten. Dan draaien ze rondjes.

Orka kijkt mij uitdagend aan en doet een plasje.. De jeugd van tegenwoordig :')

Ik krijg ook regelmatig een kont in mijn gezicht, vind ik zelf niet echt zo heel prettig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:12:25 #15
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170245218
Vandaag 3 zeugjes overgenomen/gered van iemand die er vanaf wilde.
2 jonkies van zo'n 8 weken.
En 1 iets oudere welke volgens de eigenaar drachtig zou zijn. Ik kan het nog niet zien, maar ze heeft bijna 3 weken bij een beer gezeten dus dikke kans.
Ze wist niet precies hoe oud ze is, maar ik schat nog te jong om eigenlijk drachtig te zijn.

Eentje om in de gaten te houden..

  zaterdag 15 april 2017 @ 20:32:13 #16
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170245800
Mensen die van dieren afwillen. }:|
Mensen die deze dieren redden. O+
pi_170247745


Mijn plofje
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:51:59 #18
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170247965
Ow wow.. dat kun je met recht een plofcavia noemen! O+
pi_170248330
Ja gaaf he, het gaat ook niet in de knoop.

Pffff als mensen beter zouden nadenken over de aanschaf van een cavia dan zouden niet zoveel cavia's een nieuw thuisje hoeven te zoeken.
Heb hier nu jongen zitten en mogen nog niet weg bij mams, maar een aantal zijn al wel besproken, maar een paar dagen voor vertrek vraag ik altijd even aan de nieuwe eigenaren of ze zeker weten dat ze nog een cavia willen, mij lopen ze geheel niet in de weg en met 10 lege hokken kan ik zeggen dat ik nog steeds genoeg plek heb om diertjes gewoon nog een poosje te laten blijven, ze lopen mij absoluut niet in de weg.

Met een week of 5 kun je de jongen al wel voelen, dan voel je bolletjes.
  zaterdag 15 april 2017 @ 22:28:10 #20
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170248991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:06 schreef LittleLady het volgende:
Ja gaaf he, het gaat ook niet in de knoop.

Pffff als mensen beter zouden nadenken over de aanschaf van een cavia dan zouden niet zoveel cavia's een nieuw thuisje hoeven te zoeken.
Heb hier nu jongen zitten en mogen nog niet weg bij mams, maar een aantal zijn al wel besproken, maar een paar dagen voor vertrek vraag ik altijd even aan de nieuwe eigenaren of ze zeker weten dat ze nog een cavia willen, mij lopen ze geheel niet in de weg en met 10 lege hokken kan ik zeggen dat ik nog steeds genoeg plek heb om diertjes gewoon nog een poosje te laten blijven, ze lopen mij absoluut niet in de weg.

Met een week of 5 kun je de jongen al wel voelen, dan voel je bolletjes.
Hier idem :)

Wat is dat voor ras?
pi_170250034
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:28 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Hier idem :)

Wat is dat voor ras?
Is een probeersel van mij, moeder is een mislukte rex met kruinen en vader was een peruvian en dan krijg je een plof cavia
pi_170255825
Vannacht geboren.. 6 prachtige paasbaby's 😍

  zondag 16 april 2017 @ 12:20:45 #23
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170256115
O+
  zondag 16 april 2017 @ 12:44:23 #24
52016 Lyssa
music <3
pi_170256397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:12 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag 3 zeugjes overgenomen/gered van iemand die er vanaf wilde.
2 jonkies van zo'n 8 weken.
En 1 iets oudere welke volgens de eigenaar drachtig zou zijn. Ik kan het nog niet zien, maar ze heeft bijna 3 weken bij een beer gezeten dus dikke kans.
Ze wist niet precies hoe oud ze is, maar ik schat nog te jong om eigenlijk drachtig te zijn.

Eentje om in de gaten te houden..

[ afbeelding ]
Volgens mij kunnen zeugjes al zwanger worden vanaf een week of 4 ;( Dus als ze ouder is dan de jonkies van 8 weken, kan ze zeker wel zwanger zijn.

Idd goed om in de gaten te houden.
pi_170256782
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:12 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag 3 zeugjes overgenomen/gered van iemand die er vanaf wilde.
2 jonkies van zo'n 8 weken.
En 1 iets oudere welke volgens de eigenaar drachtig zou zijn. Ik kan het nog niet zien, maar ze heeft bijna 3 weken bij een beer gezeten dus dikke kans.
Ze wist niet precies hoe oud ze is, maar ik schat nog te jong om eigenlijk drachtig te zijn.

Eentje om in de gaten te houden..

[ afbeelding ]
Wat goed dat jij ze een huisje biedt *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170256792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:44 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn plofje
Lekker droge gezichtsuitdrukking :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170256796
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:59 schreef Meaghan het volgende:
Vannacht geboren.. 6 prachtige paasbaby's 😍

[ afbeelding ]
Baby's O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 16 april 2017 @ 20:52:26 #28
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170269223
Lieve Saartje..


En als blikken konden doden..
pi_170269480
Ahww, die dromerige blik van Saartje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170270446


Foto van slechte kwaliteit, omdat flits.. maar ik vond ze zo schattig samen: Noir en Oreo lekker dicht tegen elkaar aan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 16 april 2017 @ 21:42:05 #31
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170271256
Aww O+
  zondag 16 april 2017 @ 21:47:39 #32
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170271399
quote:
17s.gif Op zondag 16 april 2017 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]

Foto van slechte kwaliteit, omdat flits.. maar ik vond ze zo schattig samen: Noir en Oreo lekker dicht tegen elkaar aan.
Is die rechter er een van mijn beer? Lijkt wel :D
pi_170272182
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Is die rechter er een van mijn beer? Lijkt wel :D
Rechts helemaal achterin wel! Dat is Valencia (zeugje).
Die voorin rechts is Oreo, die is al 4 jaar oud. :P

Marshmellow (zeugje), lijkt heel erg op paps:





Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 16 april 2017 @ 22:29:27 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170272745
Wow ja die lijkt echt ^O^

Leuk om te zien
pi_170273641
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:29 schreef Mubassie het volgende:
Wow ja die lijkt echt ^O^

Leuk om te zien
Gaat alles goed met paps? En heb je er nog een nestje van ? Of nu ff niet?

Hier is Yoshi (beertje) net gecastreerd en die mag over ongeveer 4 weken bij de rest.
Zal hij wel leuk vinden, gok ik zo :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 16 april 2017 @ 23:42:30 #36
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170275459
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 22:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Gaat alles goed met paps? En heb je er nog een nestje van ? Of nu ff niet?

Hier is Yoshi (beertje) net gecastreerd en die mag over ongeveer 4 weken bij de rest.
Zal hij wel leuk vinden, gok ik zo :@
Alles prima, ik verwacht over een week of 6 weer nestjes van 'm.
pi_170275478
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Alles prima, ik verwacht over een week of 6 weer nestjes van 'm.
O+ Fokbeer
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:02:42 #38
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170303154
Geen idee wie die puntpaprika heeft opgegeten.. :?

pi_170307012
O+ Rood /oranje bekje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170356353
Goed, ik wilde op vakantie dus met de hele bups naar de dierenarts want ik vertrouwde een paar dingen niet sinds dit paasweekend.
Resultaat:
-de nieuwe castraat heeft schimmel meegenomen uit de opvang. tnx
-Knofje heeft het ook en niet zo zuinig ook, ik herkende het niet eens als schimmel zo raar zag het eruit :@
-Ollie's boventanden moeten regelmatig schoongemaakt worden en hij mag geen fruit (kreeg ie al niet) want hij heeft steeds van die ontstoken bovenlipjes. Insmeren met honingzalf.
-En... tromgeroffel... Schaap heeft een tumor. Vorige week nog niks, nu een dikke pingpongbal in haar buik. Het was geen cyste, want deze bult was massiever en ze gedroeg zich ook niet als een heks, en ze was ook niet kaal geworden. Echo gemaakt, en het was een snel groeiende tumor. Hij zat nog redelijk aan het oppervlak, ze durfde te opereren, maar ik niet. We kijken het een paar dagen aan tot na het weekend, ik heb pijnstiller voor haar meegekregen hoewel ze geen pijn vertoont en ook gewoon eet en kloot en fluit, maar ja, cavia's he. Als de bult nog groter wordt of als ze er zichtbaar last van krijgt, dan moet ik beslissen of ik haar laat inslapen of dat ik de operatie probeer. Ze schatte de overlevingskans met een operatie op 50/50.

M'n schaapje ;( Stond daar weer te janken als een klein kind. Tumoren komen niet vaak voor, maar wel bij Schaap natuurlijk.
Nu de hele bups in een badje met antischimmel dopen.
Tap tap tap
pi_170356538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Geen idee wie die puntpaprika heeft opgegeten.. :?

[ afbeelding ]
O+ Hij/zij lijkt op mijn Loki (die al heel wat jaar op de Regenboogburg leeft).

highkey_loki8.jpg

quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 22:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Rechts helemaal achterin wel! Dat is Valencia (zeugje).
Die voorin rechts is Oreo, die is al 4 jaar oud. :P

Marshmellow (zeugje), lijkt heel erg op paps:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Die creme-kleur is zo snoezig! Lekker bekkie!
pi_170356821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Goed, ik wilde op vakantie dus met de hele bups naar de dierenarts want ik vertrouwde een paar dingen niet sinds dit paasweekend.
Resultaat:
-de nieuwe castraat heeft schimmel meegenomen uit de opvang. tnx
-Knofje heeft het ook en niet zo zuinig ook, ik herkende het niet eens als schimmel zo raar zag het eruit :@
-Ollie's boventanden moeten regelmatig schoongemaakt worden en hij mag geen fruit (kreeg ie al niet) want hij heeft steeds van die ontstoken bovenlipjes. Insmeren met honingzalf.
-En... tromgeroffel... Schaap heeft een tumor. Vorige week nog niks, nu een dikke pingpongbal in haar buik. Het was geen cyste, want deze bult was massiever en ze gedroeg zich ook niet als een heks, en ze was ook niet kaal geworden. Echo gemaakt, en het was een snel groeiende tumor. Hij zat nog redelijk aan het oppervlak, ze durfde te opereren, maar ik niet. We kijken het een paar dagen aan tot na het weekend, ik heb pijnstiller voor haar meegekregen hoewel ze geen pijn vertoont en ook gewoon eet en kloot en fluit, maar ja, cavia's he. Als de bult nog groter wordt of als ze er zichtbaar last van krijgt, dan moet ik beslissen of ik haar laat inslapen of dat ik de operatie probeer. Ze schatte de overlevingskans met een operatie op 50/50.

M'n schaapje ;( Stond daar weer te janken als een klein kind. Tumoren komen niet vaak voor, maar wel bij Schaap natuurlijk.
Nu de hele bups in een badje met antischimmel dopen.
Ahww nee... het houdt ook niet op he ...

Succes, je hebt het nodig :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170356845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:44 schreef Lyssa het volgende:

[..]

O+ Hij/zij lijkt op mijn Loki (die al heel wat jaar op de Regenboogburg leeft).

[ afbeelding ]

[..]

Die creme-kleur is zo snoezig! Lekker bekkie!
Haar karakter is hoe ze eruit ziet: lief en snoezig O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:15:06 #44
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170357855
Net zo knap als mijn Lexie. :)

@CherryLips, das mooi kut.
Ik ga maandag met Saartje,die piept weer bij t plassen. (Ze krijgt nu pijnstilling.)
pi_170358597
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:15 schreef NijntjesUk het volgende:
Net zo knap als mijn Lexie. :)

@CherryLips, das mooi kut.
Ik ga maandag met Saartje,die piept weer bij t plassen. (Ze krijgt nu pijnstilling.)
Heb je weleens Eurologist uitgeprobeerd ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170358604
Even afkloppen: hier momenteel geen ziekenboeg, maar dat kan binnen 1 seconden veranderen, natuurlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:29:40 #47
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170359596
quote:
5s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heb je weleens Eurologist uitgeprobeerd ?
Nee, wel iets anders op kruidenbasis. T lijkt wel alsof er ook n verharding zit bij haar vagina. :{
pi_170359646
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:29 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Nee, wel iets anders op kruidenbasis. T lijkt wel alsof er ook n verharding zit bij haar vagina. :{
Kan zijn van het persen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:51:16 #49
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170360379
Geen idee. Ze heeft iig eetlust voor 10. :s)
pi_170360751
Noir heeft dat ook, maar die heeft ook een operatie achter de rug.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 24 april 2017 @ 14:28:47 #51
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170454234
Saartje is eventjes opgenomen. Ze gaan bloedonderzoek doen, mogelijk nog n echo. Mag haar in principe vanavond ophalen.
  maandag 24 april 2017 @ 18:02:58 #52
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170458581
Geen nierfalen. *O*
Waarschijnlijk gewoon een blaasontsteking. Mag haar nu weer ophalen. *O*
pi_170459342
*O* Jeej

Stom he, dat ze zo vatbaar zijn met die blaasjes. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 24 april 2017 @ 19:15:57 #54
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170460247
Tlijkt wel alsof als ze 1 keer een blaasontsteking hebben gehad, ze vatbaarder blijven. :6
Ze zit zich nu volledig vol te proppen. :D
pi_170460265
Ik vind dat zo schattig, nommende caafjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 24 april 2017 @ 19:40:06 #56
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170460965
Dit is bijna beschamend. _O-
pi_170460995
:') hahaha
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170464460
Ik weet echt niet wat ik met Schaap moet he :') Ze heeft er wel last van, maar doet verder normaal, ze is er niet ziek van heb ik het idee. Opereren en ze gaat misschien dood terwijl ze anders nog een paar weken had kunnen popcornen met Ollie, niet opereren en ze gaat langzaam maar zeker achteruit.
Ik heb m'n vakantie maar afgezegd :')
Tap tap tap
  maandag 24 april 2017 @ 21:54:58 #59
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170464806
Lastig hoor. Weet ook niet zo goed wat ik zou doen.
pi_170475487
Weenie, heb Noir wel laten opereren met 5 jaar (baarmoederprolaps). Was wel een spoedje en de dierenarts twijfelde ook.

Moet zeggen dat ze goed uit de operatie kwam. Het blijft lastig.

Nu is Noir goed gezond, maar nu begint Oreo weer .. :/ heb het idee dat ze stress heeft. Heb haar nu apart zitten met Noir en niet meer met z'n 6-en.

Dus nu zit Orka en haar kroost alleen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170507737
Ennnnn ik kan er weer eentje afstrepen van de cavia-ziekenboeg-bingo: blaasontsteking.
Gisterenavond plastte Oreo ineens bloed, dus vandaag naar de dierenarts.
Een kuurtje Sulfatrim en een soort Metacam meegekregen.

Gaan we weer...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:21:49 #62
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170508589
;(
pi_170509755


Als ik thuis kom van de winkel
  woensdag 26 april 2017 @ 23:01:43 #64
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170511001
Awww O+
  donderdag 27 april 2017 @ 00:56:14 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170512926
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ennnnn ik kan er weer eentje afstrepen van de cavia-ziekenboeg-bingo: blaasontsteking.
Gisterenavond plastte Oreo ineens bloed, dus vandaag naar de dierenarts.
Een kuurtje Sulfatrim en een soort Metacam meegekregen.

Gaan we weer...
Zonde!

*tik op tafel*
Ik heb echt nog nooit een zieke/zwakke cavia gehad.. Al die horrorverhalen hier -O-

Mooi LittleLady :D herkenbaar
  donderdag 27 april 2017 @ 01:12:13 #66
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170513118
Nog een van de heren :)

pi_170514703
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Zonde!

*tik op tafel*
Ik heb echt nog nooit een zieke/zwakke cavia gehad.. Al die horrorverhalen hier -O-

Mooi LittleLady :D herkenbaar
Ik heb alleen maar kneusjes. Ik hou ook langzaamaan op met de cavia's. Heb er zo'n ellende en verdriet van steeds.
Tap tap tap
  donderdag 27 april 2017 @ 09:33:51 #68
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170514958
Ik krijg er nog meer dan genoeg liefde en plezier van, moet er niet aan denken om ermee op te houden. :{
pi_170517299
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 01:12 schreef Mubassie het volgende:
Nog een van de heren :)

[ afbeelding ]
Mooie beer O+

Heb je toevallig ook nog een fotootje van Beertje, de papa van het spul hier ? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170517346
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Zonde!

*tik op tafel*
Ik heb echt nog nooit een zieke/zwakke cavia gehad.. Al die horrorverhalen hier -O-

Mooi LittleLady :D herkenbaar
Mooi zo!

Hier beginnen ze tw kwakkelen als ze zo rond de 5 jaar zijn en ik heb alleen maar zeugjes ... blijkbaar toch gevoelige blaasjes. :/

En misschien helpt hier de hardheid van het water niet mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170517372
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar kneusjes. Ik hou ook langzaamaan op met de cavia's. Heb er zo'n ellende en verdriet van steeds.
Moet wel zeggen dat je extreem veel pech hebt. Alles wat ik in 28 jaar cavia's houden heb gehad, heb jij in 1 jaar tegelijk gekregen :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170517385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik krijg er nog meer dan genoeg liefde en plezier van, moet er niet aan denken om ermee op te houden. :{
Ik stop er ook nog niet mee hoor, sowieso heb ik de kroost van Orka nog en ik hoop dat die nog heel wat jaartjes meegaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170517855
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat je extreem veel pech hebt. Alles wat ik in 28 jaar cavia's houden heb gehad, heb jij in 1 jaar tegelijk gekregen :{
Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Ollie is nu ook weer aan de diarree. Ben er zo klaar mee. Er gaat zo ongelofelijk veel zorg, tijd en geld in zitten, ik ben alleen maar met het verzorgen bezig. Ik vind het ook al een tijdje niet meer leuk :@ klinkt egoïstisch maar ik lig er echt wakker van.
Ik ben gek op ze, ik geniet als ze popcornen en staan te schooien en fluiten, maar nu ben ik gewoon bang om in de kooien te kijken. "Wat nu weer?"
En ik kan ook niet meer weg :') heb net weer een weekendje weg geannuleerd en mn zomervakantie. Dat hoort bij huisdieren maar mn spaarrekening begint ook de bodem te bereiken.
Tap tap tap
pi_170525144


Oreo, doe normaal joh. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170525178
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Ollie is nu ook weer aan de diarree. Ben er zo klaar mee. Er gaat zo ongelofelijk veel zorg, tijd en geld in zitten, ik ben alleen maar met het verzorgen bezig. Ik vind het ook al een tijdje niet meer leuk :@ klinkt egoïstisch maar ik lig er echt wakker van.
Ik ben gek op ze, ik geniet als ze popcornen en staan te schooien en fluiten, maar nu ben ik gewoon bang om in de kooien te kijken. "Wat nu weer?"
En ik kan ook niet meer weg :') heb net weer een weekendje weg geannuleerd en mn zomervakantie. Dat hoort bij huisdieren maar mn spaarrekening begint ook de bodem te bereiken.
Oei, dat is niet de bedoeling :/

De balans is dus wel een beetje weg .. in principe moet je ook lol hebben van je huisdieren
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 27 april 2017 @ 22:21:21 #76
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_170531929
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mooie beer O+

Heb je toevallig ook nog een fotootje van Beertje, de papa van het spul hier ? :@
pi_170532875
Ik stootte net keihard mn hand in de keuken, gevolgd door een harde vloek natuurlijk, en Schaap begint te fluiten. Volgens mij zit die tumor in dr kop.
Tap tap tap
  donderdag 27 april 2017 @ 22:59:52 #78
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170533425
Ik moest lachen :+
pi_170538681
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+ Mooie papa beer

Cloud en Marshmellow hebben de kleuren van papa.


Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170539322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik stootte net keihard mn hand in de keuken, gevolgd door een harde vloek natuurlijk, en Schaap begint te fluiten. Volgens mij zit die tumor in dr kop.
:') sadistische cavia
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170582279
Strekken jullie cavia's zich ook uit als ze geaaid worden?

Dat is zo schattig O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 30 april 2017 @ 13:32:27 #82
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170582943
Soms ja. En dan geeuwen ze soms ook nog. O+ (ga soms spontaan ook :O).
Hoop het nog steeds een keer te kunnen filmen of er een een foto van te maken, maar helaas. :{
pi_170583007
Soms doen ze dat. Behalve Schaap. Die wil niet geaaid worden.

Nieuwe castraat is tof. Hij eet alleen witlof en werkt rustig een hele stronk weg. Hij doet ook normaal op schoot en is niet zo schrikkerig. Kan zowel heel chagrijnig als heel mutsig kijken. O+
Tap tap tap
pi_170584110
Ja geeuwen doen ze hier soms ook, inclusief het uitstrekken van de voorpootjes. Het is mij ook nog nooit gelukt om dit fenomeen te filmen, helaas.

Haha, een chagrijnig kijkende caaf _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 30 april 2017 @ 15:27:32 #85
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170589056
quote:
Ahwwww O+

Bij mij doen ze dan twee voorpootjes strekken en dan alsof ze een spastische aanval hebben :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170596225
Waar maak je cavia's blij mee.
Een kartonnen doosje.

Niet met de nieuwste huisjes, nee kartonnen doosjes.

Mn zus werkt in een apotheek en ik had gevraagd of ze misschien doosjes van de inco had, kleintjes. Kreeg er net een stuk of tien mee dus ze hebben wat te knagen en te slopen. En blij dat ze ermee zijn :')
Tap tap tap
pi_170596689
Volgens mij werkt dat ook zo met katten :')
Ik hou niet zo van katten, maar volgens mij maak je die ook blij met het eenvoudigste speelgoed
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170596756
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij werkt dat ook zo met katten :')
Ik hou niet zo van katten, maar volgens mij maak je die ook blij met het eenvoudigste speelgoed
Papieren zakken en doosjes enzo :D
Tap tap tap
  zondag 30 april 2017 @ 21:56:50 #90
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170596841
Doosjes moeten ze hier niet zoveel van hebben.
Wel zo'n plastic kattentunnel van de action (¤3,- ofzo). Leuk om in te liggen, doorheen te lopen/rennen en in te plassen. :')
pi_170598457
Die tunnel heb ik ook ja. Maar die zeik :X
Tap tap tap
pi_170603367
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Papieren zakken en doosjes enzo :D
Balletjes van karton
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 20:15:29 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_170616790
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 mei 2017 @ 21:56:28 #94
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170620711
:D
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:18:51 #95
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170639503
Vandaag naar de markt geweest.
De buit exclusief voor de dames:
- 2 bakjes gemengde sla
- 13 puntpaprika's
- een bos dille
- 2 wortels
- grote krop romaanse sla
(Totaal voor maar ¤5,10 *O*)

En dit moet ik ook nog met ze delen:
- aardbeien
- munt
- watermeloen *O*

Ze hebben het zo slecht hier :P
pi_170654255
Prinsesjes O+

Hier ook andijvie, bleekselderij gehaald

Binnen een dag op, natuurlijk. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170661495
Gisteren andijvie en wortel gehaald. Hoeven ze de andijvie niet. Wtf.
Tap tap tap
pi_170661594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 18:47 schreef CherryLips het volgende:
Gisteren andijvie en wortel gehaald. Hoeven ze de andijvie niet. Wtf.
Eh, wat?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170661958
quote:
15s.gif Op woensdag 3 mei 2017 18:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eh, wat?
Ik weet ook niet wat er mis mee is -O-
Tap tap tap
pi_170662078
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat er mis mee is -O-
Geef je ze elke dag groenvoer ?

Soms hebben mijn cavia's zoiets van: too much.. en dan sla ik een dagje over en dan zijn ze de volgende dag weer helemaal enthousiast van het niveau: Ethiopiërs
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:15:09 #101
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170662238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
en dan zijn ze de volgende dag weer helemaal enthousiast van het niveau: Ethiopiërs
_O-

Hier moesten ze 2 weken geleden de andijvie ook nauwelijks. Was meer friseé-andijvie. Die werd dus afgekeurd. :')
pi_170662464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:15 schreef NijntjesUk het volgende:

Was meer friseé-andijvie. Die werd dus afgekeurd. :')
Ja, dat kan echt niet

Pfffff tsssk tssssk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:23:10 #103
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170662565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Geef je ze elke dag groenvoer ?

Soms hebben mijn cavia's zoiets van: too much.. en dan sla ik een dagje over en dan zijn ze de volgende dag weer helemaal enthousiast van het niveau: Ethiopiërs
Ja dat hebben ze een tijdje met witlof gehad, maar dat wordt nu weer verslonden. De nieuwe castraat eet alleen maar witlof :{ verder is alles stom.
Tap tap tap
pi_170662580
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:23 schreef CherryLips het volgende:

verder is alles stom.
_O-

Jij ook als caviabaasje?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:23:59 #105
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170662596
Spinazie eten ze hier ook alleen als het drie keer in ijswater is gewassen. De ene zak is lekkerder dan de andere.
Tap tap tap
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:25:02 #106
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170662637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Jij ook als caviabaasje?
Hij is nog redelijk normaal vergeleken met die hysterische wijven. Het is nog een blij ei O+
Tap tap tap
pi_170662647
Moet je ze ook nog voeren met een pincet en hun kinnetjes schoonvegen met een servet ? ;(

Ik moest laatst het pootje van Oreo schoonmaken en toen dacht ik: ja... die cavia's hebben het maar mooi voor elkaar. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:27:47 #108
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170662747
Purks hangmatten zijn trouwens een aanrader. Die ene met de houten randjes eronder. Ollie is alleen zo nu en dan aan de race (kunnen cavia's een spastische darm of PDS hebben?) dus ik moet nog eens een stapel nieuwe matjes kopen.
Tap tap tap
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:29:02 #109
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170662791
Ik zat van de week trouwens Band of Brothers te kijken met blij ei op schoot. Hij vond het wel fascinerend, al die bewegende beelden. Andere caafs hebben nooit op de tv of radio gereageerd.
Tap tap tap
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:36:14 #110
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170663079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Moet je ze ook nog voeren met een pincet en hun kinnetjes schoonvegen met een servet ? ;(

Ik moest laatst het pootje van Oreo schoonmaken en toen dacht ik: ja... die cavia's hebben het maar mooi voor elkaar. ;(
Geen leven hebben ze bij ons. :Y
pi_170663510
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:36 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Geen leven hebben ze bij ons. :Y
Nee, echt verschrikkelijk.. krijg je weer andijvie die lijkt op frisee ...

* ogen rollen omhoog.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170663697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:27 schreef CherryLips het volgende:
Purks hangmatten zijn trouwens een aanrader. Die ene met de houten randjes eronder. Ollie is alleen zo nu en dan aan de race (kunnen cavia's een spastische darm of PDS hebben?) dus ik moet nog eens een stapel nieuwe matjes kopen.
Ik had ook een matje van Purk. Zat alleen Noir in en nu kan ik geen matjes meer bevestigen. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:49:12 #113
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170668000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik had ook een matje van Purk. Zat alleen Noir in en nu kan ik geen matjes meer bevestigen. ;(
Ik heb die met een houten onderstel, zelfde effect als wanneer je ze aan de tralies hangt (ik heb ook geen tralies). Ollie heeft er aan de stapel keutels te zien ook weer een tijdje op gelegen (of 3 minuten, die beesten kakken toch aan een stuk door)
Tap tap tap
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:24:21 #114
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170675944
Plasje laten controleren, nog steeds bloed. ;(
Maandag gaan ze urine aanprikken en een echo maken. -O-
Heeft ze straks een kaal pootje en een kale buik.
pi_170677416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb die met een houten onderstel, zelfde effect als wanneer je ze aan de tralies hangt (ik heb ook geen tralies). Ollie heeft er aan de stapel keutels te zien ook weer een tijdje op gelegen (of 3 minuten, die beesten kakken toch aan een stuk door)
Oh das wel interssant.
Ik heb ook een soort hokje met tralies aan de voorkant gezien om hooi in te stoppen. Dat zou ik zelf ook nog wel kunnen maken. Al wordt het dan waarschijnlijk een piramide -vorm :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170677437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:24 schreef NijntjesUk het volgende:
Plasje laten controleren, nog steeds bloed. ;(
Maandag gaan ze urine aanprikken en een echo maken. -O-
Heeft ze straks een kaal pootje en een kale buik.
AH, arm caafje ;(

Oreo is bijna pijnvrij, denk ik.
Ze plast geen bloed meer en zit op de helft van de kuur
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170700180
Noir zit nu op Eurologist en lysium. Ben benieuwd.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 7 mei 2017 @ 13:11:49 #118
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_170742391
Mijn cavia's eten gewoon alles. Zelfs mandarijnenschillen. Wel moeten de heren dan niks van de mandarijn zelf hebben. Qua groenvoer wissel ik vaak tussen spinazie, andijvie, witlof, wortels en paprika.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ze nog niet eerder hebben gehad. Iemand ideeën?
  zondag 7 mei 2017 @ 13:51:17 #119
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170743167
Dit krijgen ze hier:
Bindsla
Gemengde sla
Andijvie
Witlof
Puntpaprika
Spinazie
Wortel
Appel
Banaan
Druif
Aardbei
Meloen
Watermeloen
Peer
Pepermunt
Paardebloemblad
Dille
Peterselie (platte en krul)
Selderij
Koriander
Basilicum
Komkommer
Venkel
Radijsblad
Radijs
Verveine (gedroogd)
Maïs (incl blad)

Dat is t wel,geloof ik.

Wat ik wel eens geprobeerd heb,maar geen succes was:
Mandarijn
Kers
Framboos
Blauwe bes
Salie
Echinacea
Rozenbottel (gedroogd)
Mango
Ananas


En nog kijken of ze niks krijgen. :{ 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door NijntjesUk op 07-05-2017 14:10:50 ]
  zondag 7 mei 2017 @ 18:24:20 #120
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170752469
En broccoli en boerenkool :)
En wortelloof.
Tap tap tap
  zondag 7 mei 2017 @ 18:51:00 #121
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170753204
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:24 schreef CherryLips het volgende:
En broccoli en boerenkool :)
En wortelloof.
Oh ja!
Alleen boerenkool vinden ze lekker.
En de spaarzame blaadjes van de broccoli.

Bloemkoolblad en snijbiet was ik ook nog vergeten. Beiden een groot succes hier.
pi_170785058
Banenschillen
Als ik ze een hele banaan geef, dan wordt deze vakkundig geschild.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170785087
Citroenijsjes.. vinden ze ook erg lekker.

Ik kan ze beter prullenbakjes noemen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 8 mei 2017 @ 22:34:08 #124
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170787460
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Noir zit nu op Eurologist en lysium. Ben benieuwd.
Waar bestel je dit?

Vandaag met Saartje bij de dierenarts geweest voor een echo en urinepunctie. Niertjes zien er goed uit,er was wel een verdikking te zien op de blaaswand. Kan zijn dat dat door een blaasontsteking komt,kan ook iets ergers zijn. Er waren geen blaasstenen of gruis te zien trouwens. En zou Eurologist zin hebben,wat denken jullie?

Nu is Saar boos,ben ik meerdere keren gebeten en is de urine op kweek gezet. Donderdagmiddag kan ik bellen.
:{
  dinsdag 9 mei 2017 @ 00:32:53 #125
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170790202
En Ollie weer aan de diarree *O* het loopt er gewoon uit. En ik vind de dierenartsen hier stom dus ik ga weer op zoek naar een andere. Spaarrekening plunderen *O*
Tap tap tap
pi_170798174
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:34 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Waar bestel je dit?

Vandaag met Saartje bij de dierenarts geweest voor een echo en urinepunctie. Niertjes zien er goed uit,er was wel een verdikking te zien op de blaaswand. Kan zijn dat dat door een blaasontsteking komt,kan ook iets ergers zijn. Er waren geen blaasstenen of gruis te zien trouwens. En zou Eurologist zin hebben,wat denken jullie?

Nu is Saar boos,ben ik meerdere keren gebeten en is de urine op kweek gezet. Donderdagmiddag kan ik bellen.
:{
Ja ik durf niet te zeggen of dit echt een wondermiddel is. Voor Noir helpt het wel, ze heeft geen natte kont meer. Ik bestel het bij de huisdierendokter.

Echter kan je ook bij de Grote Cavia medicijnen bestellen.
Ik zit wel te kijken naar Spasfon, misschien is het de moeite waard?

Ik heb nu twee blaaspatientjes :{

Ahwww boze Saar ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170798200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 00:32 schreef CherryLips het volgende:
En Ollie weer aan de diarree *O* het loopt er gewoon uit. En ik vind de dierenartsen hier stom dus ik ga weer op zoek naar een andere. Spaarrekening plunderen *O*
Uhm heb je weleens Norrit geprobeerd ? En wellicht heel even geen groenvoer?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:22:17 #128
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170798341
Norit heb ik nog niet gehad. Maar als het weer een virus oid is, dan heeft dat ook geen zin, toch?
Tap tap tap
pi_170802773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:22 schreef CherryLips het volgende:
Norit heb ik nog niet gehad. Maar als het weer een virus oid is, dan heeft dat ook geen zin, toch?
Uhm nee, het is symptoombestrijding, want het haalt de oorzaak niet weg.
Maar ik heb het weleens gebruikt bij wijlen Spikey.

Die had op het laatst ook chronische diareee en dat was echt heel smerig :r
Ze stond er ook steeds in met haar voetjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:07:35 #130
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170805363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:22 schreef CherryLips het volgende:
Norit heb ik nog niet gehad. Maar als het weer een virus oid is, dan heeft dat ook geen zin, toch?
Nee, maar bij eventjes diarree geef ik altijd probiotica en kijk t even aan (afhankelijk van eetlust en gedrag van de caaf).
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:14:04 #131
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170805632
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja ik durf niet te zeggen of dit echt een wondermiddel is. Voor Noir helpt het wel, ze heeft geen natte kont meer. Ik bestel het bij de huisdierendokter.

Echter kan je ook bij de Grote Cavia medicijnen bestellen.
Ik zit wel te kijken naar Spasfon, misschien is het de moeite waard?

Ik heb nu twee blaaspatientjes :{

Ahwww boze Saar ;(
Ja, aww voor mij. :P

Eurologist klinkt mij wel goed in de oren. Welke tabletten heb jij?
Ik twijfel een beetje. Als ik die van 1200mg kan breken (zoals op t plaatje) is dat n stuk voordeliger.

Kheb veel voor ze over hoor, maar t heeft me nu alweer 250 euro gekost. ;(

Dierenartsassistente belde vandaag, er zijn idd bacteriën gevonden. Kweek gaat nu naar het lab om te bepalen welke bacterie en aan de hand daarvan krijgt ze antibiotica.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:32:38 #132
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170806298
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:07 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Nee, maar bij eventjes diarree geef ik altijd probiotica en kijk t even aan (afhankelijk van eetlust en gedrag van de caaf).
Ik heb nog wat probiotica liggen, korrels, maar ik had er even op gegoogled en blijkbaar is de versie die ik heb niet goed voor cavia's (waarom heb ik het dan gekregen?). Maar ga morgen weer met ze naar een dierenarts, ga weer eens een ander proberen. Knotjes schimmel is heel erg en goor en stinkt en ze kan amper lopen. Het lijkt wel een vleesetende bacterie.
Tap tap tap
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:33:54 #133
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170806341
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb nog wat probiotica liggen, korrels, maar ik had er even op gegoogled en blijkbaar is de versie die ik heb niet goed voor cavia's (waarom heb ik het dan gekregen?). Maar ga morgen weer met ze naar een dierenarts, ga weer eens een ander proberen. Knotjes schimmel is heel erg en goor en stinkt en ze kan amper lopen. Het lijkt wel een vleesetende bacterie.
Getsie. Hoop dat t meevalt!
pi_170807694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb nog wat probiotica liggen, korrels, maar ik had er even op gegoogled en blijkbaar is de versie die ik heb niet goed voor cavia's (waarom heb ik het dan gekregen?). Maar ga morgen weer met ze naar een dierenarts, ga weer eens een ander proberen. Knotjes schimmel is heel erg en goor en stinkt en ze kan amper lopen. Het lijkt wel een vleesetende bacterie.
Volgens mij wordt het eerst heel erg, voordat het beter wordt en helaas heel hardnekkig ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170807751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:14 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Ja, aww voor mij. :P

Eurologist klinkt mij wel goed in de oren. Welke tabletten heb jij?
Ik twijfel een beetje. Als ik die van 1200mg kan breken (zoals op t plaatje) is dat n stuk voordeliger.

Kheb veel voor ze over hoor, maar t heeft me nu alweer 250 euro gekost. ;(

Dierenartsassistente belde vandaag, er zijn idd bacteriën gevonden. Kweek gaat nu naar het lab om te bepalen welke bacterie en aan de hand daarvan krijgt ze antibiotica.
Die grote van 1200 Mg, ik vermaal de tabletten met een vermaalding wat je in de apotheek kan kopen. Ik weet even niet hoe dat heet :')

Als de eurologist niet werkt dan ga ik over op spasfon en daarna weet ik het ook niet meer.

Ik ga ze echt geen spa blauw geven. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:27:47 #136
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170807842
Ik ook niet (die van mij drinken niet, dus heeft überhaupt geen zin :P)
pi_170809623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik ook niet (die van mij drinken niet, dus heeft überhaupt geen zin :P)
Of speciaal alpenheu.. ik vind het wel een keer best

Groetjes mijn bankrekening.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:08:36 #138
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170809671
Mijn bankrekening is ook RIP
Tap tap tap
pi_170809807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:08 schreef CherryLips het volgende:
Mijn bankrekening is ook RIP
Crowdfunding opzetten ?

:P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:10:44 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170809850
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Crowdfunding opzetten ?

:P
Voor kneuzencaafjes ;(
Tap tap tap
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:18:22 #141
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170810383
De cavia-spaarrekening slinkt hier ook aardig.. ;(
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:20:49 #142
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170810605
Die van mij is allang leeg. Ben nu bezig met mijn vakantiepot.
Tap tap tap
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:46:15 #143
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170812618
Die van mij wordt dagelijks aangevuld (dmv pinsparen), maar gaat nu wel hard zo.
pi_170812632
Ik had Yoshi nu voor het eerst bij de bejaarden gezet gisteren.
Nou.. alsof ik er een wolf bij had gezet, klappertanden en keihard piepen.

Maar nu.. de tweede dag.
Niks aan het handje, alsof het altijd al zo is geweest 8)7

Ik zal ze nooit begrijpen, die cavia's
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170812823


Marshmellow mag het eurologist en lysiumbakje uitlikken, Omnomnom ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170814130
  dinsdag 9 mei 2017 @ 22:09:14 #147
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170814168
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:46 schreef NijntjesUk het volgende:
Die van mij wordt dagelijks aangevuld (dmv pinsparen), maar gaat nu wel hard zo.
Ik doe ook aan pinsparen maar ik pin niet vaak genoeg daarvoor :P dan zou ik elke maand duizend euro moeten pinnen ondertussen.
Tap tap tap
pi_170814262
Wat een drama's, hier is het heel rustig, binnenkort mogen er weer een paar verhuizen, voor de rest, effe een slokje en we kunnen er weer tegenaan

pi_170821943
Ollies groene stinkende diarree (KOKHALZEN) wordt nu afgewisseld met wat stevigere, grote keutels. Ze zijn nog steeds zacht, maar meneer blijft er ook gewoon op liggen, maar ik zie verbetering.
Ik was trouwens van het weekend overgestapt op een nieuw potje vitamine C van roter, en ik wist niet meer of ik nou die met of zonder suiker moest hebben. Blijkbaar die met suiker, maar die smaken anders en zijn een stuk zachter. Bij m'n vorige potje heb ik speciaal een pilltool gekocht om ze doormidden te krijgen (ze vreten geen hele hier, of ze slikken dat ding zowat in z'n geheel door, zit ik echt bij te gruwelen) en deze zijn stukken zachter. Ik heb het vermoeden dat ik eerst die zonder suiker had. Zou het kunnen zijn dat hij aan de race is vanwege de suiker? Knofje heeft er geen last van (en die andere twee vreten het sowieso niet).

Enniewee, hopelijk zet het door en legt ie vanavond weer prachtige drollen en ruikt mijn huis niet meer naar een giraffestal.
Tap tap tap
pi_170823821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:08 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Grasjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170823877
@cherry die zoetstoffen zijn niet goed voor cavia's, het zou kunnen dat daar de diaree vandaan komt. Zoetstoffen werken wel laxerend.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:45:37 #152
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_170847806
Bedankt voor de tips en het lijstje. Vanmiddag maar eens proberen of ze mais lusten.
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:39:46 #153
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170848944
Bij de Lidl de mini romaanse sla in de aanbieding (2 voor 59 cent). *O*
pi_170848971
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
@cherry die zoetstoffen zijn niet goed voor cavia's, het zou kunnen dat daar de diaree vandaan komt. Zoetstoffen werken wel laxerend.
Nou ja, hij heeft nu dus de zoetstoffen niet meer, daarom is het zo raar :D

Het gaat steeds ietsje beter, de keutels koeken nog wel een beetje aan elkaar maar het zijn geen vlaaien.
Tap tap tap
pi_170850900
Net met Knofje in de zon gezeten O+ ze pruttelde tevreden (denk ik). Neus steeds in de lucht en toen ze de buren op hun balkon hoorde, begon ze te fluiten. Mijn waakcaaf O+
Tap tap tap
pi_170853729
Ik vind het zo schattig als ze het neusje in de lucht steken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170853841
*morgen longontsteking*
Tap tap tap
pi_170854318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:10 schreef CherryLips het volgende:
*morgen longontsteking*
En minimaal ebola en begin stadium van aids
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:27:58 #159
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170854362
_O-
pi_170855421
Oké, jezelf quoten :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170939949
Alles goed met de ziekenboeg?

Ze zeggen dat een castraat een kudde zeugjes kalmeert.

Nou... hier niet. De kudde sloeg compleet op hol :{

Na twee dagen is alles een beetje tot rust gekomen, maar dit sloeg nergens op.
Gelukkig is Yoshi (beertje) niet al te opdringerig, anders vallen er nog eens gewonden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 14 mei 2017 @ 19:49:16 #162
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170944100
Hier nooit problemen gehad met koppelen. Alleen had ik voor de lol eens Schaap bij Moos gezet toen Ollie zo ziek was. Man wat een herrie. Moos bibberend en gillend in een hoekje en schaap hoog op de pootjes en klappertanden. Maar bij de andere castraten was van koppelen eigenlijk weinig sprake. Gewoon erbij zetten, even fluiten en wat snuffelen en een gouden douche en klaar.
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2017 @ 19:51:10 #163
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170944140
Het leek gisteren beter te gaan met Knofjes schimmel maar vandaag zag het er weer bijzonder uit :{
Ollies diarree is over en nu heeft ie plakkerige poepjes, kan nog beter dus maar het komt er niet meer vloeibaar uit dus ik vermoed dat er iets van kruiden ofzo zijn waar ie niet zo goed tegen kan.
Aan schaap merk ik niks terwijl ik een maand geleden dacht dat ze dat weekend niet zou halen.
En nummer vier vreet nog steeds alleen witlof.
Tap tap tap
pi_170948807
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:49 schreef CherryLips het volgende:
Hier nooit problemen gehad met koppelen. Alleen had ik voor de lol eens Schaap bij Moos gezet toen Ollie zo ziek was. Man wat een herrie. Moos bibberend en gillend in een hoekje en schaap hoog op de pootjes en klappertanden. Maar bij de andere castraten was van koppelen eigenlijk weinig sprake. Gewoon erbij zetten, even fluiten en wat snuffelen en een gouden douche en klaar.
Voorheen had ik ook nooit problemen met koppelen, alleen zijn de dochters van Orka echt enorme haaibaaien. Er hoeft alleen maar gekeken te worden en het trapt en bijt :')

Nu heb ik Cloud (dochter Orka) bij de bejaardenclub gezet en ze past precies in het ritme (eten-slapen-eten). :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170948825
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:51 schreef CherryLips het volgende:

En nummer vier vreet nog steeds alleen witlof.
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 14 mei 2017 @ 23:39:04 #166
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170951114
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-
Hij viel net ook aan op de andijvie :o nu nog paprika en peterselie en spinazie.
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2017 @ 23:40:52 #167
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170951167
Ik was trouwens net getuige van een schitterende keutel van Ollie, net toen ik hem optilde. Terwijl hij me aankeek met een blik van 'wtf is jouw fascinatie met m'n kont en poep, vrouwmensch?'
Maar goed, mooie poep equals een blij baasje.
Tap tap tap
  maandag 15 mei 2017 @ 09:19:22 #168
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170953928
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik was trouwens net getuige van een schitterende keutel van Ollie, net toen ik hem optilde. Terwijl hij me aankeek met een blik van 'wtf is jouw fascinatie met m'n kont en poep, vrouwmensch?'
Maar goed, mooie poep equals een blij baasje.
_O-

Hoe blij wij kunnen zijn met een mooie cavia keutel is ook een tikkie vreemd (voor anderen dan). 8)7

Saartje's kweek is doorgestuurd naar het lab om vast te kunnen stellen om welke bacterie het gaat (Sulfatrim heeft niet geholpen, uiteraard :') ).
  maandag 15 mei 2017 @ 09:21:44 #169
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170953959
O ik had te vroeg gejuicht, plakkeutels nu in beide kooien :') Zou het de spinazie zijn?
Tap tap tap
  maandag 15 mei 2017 @ 19:14:40 #170
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170965053
Kan..

Het blijkt een bacterie te zijn die resistent is voor veel soorten antibiotica (uiteraard -O-). Nu een kuurtje voor 14 dagen en over 10 dagen weer een urinepunctie. :O
pi_170975091
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:14 schreef NijntjesUk het volgende:
Kan..

Het blijkt een bacterie te zijn die resistent is voor veel soorten antibiotica (uiteraard -O-). Nu een kuurtje voor 14 dagen en over 10 dagen weer een urinepunctie. :O
Vraagje, zo'n urine punctie lijkt me best pijnlijk.
Waarom kiezen ze daar voor? Om de beste onderzoeksresultaten te krijgen ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:28:54 #172
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170975510
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 08:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vraagje, zo'n urine punctie lijkt me best pijnlijk.
Waarom kiezen ze daar voor? Om de beste onderzoeksresultaten te krijgen ?
Ze is er niet blij mee idd (wat kan zo'n klein beestje dan gillen :o ), maar ze is t ook zo weer vergeten als er daarna een stuk komkommer verschijnt. :Y)

Dan is de urine steriel en is sneller duidelijk of de ontsteking weg is.
pi_170975749
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:28 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Ze is er niet blij mee idd (wat kan zo'n klein beestje dan gillen :o ), maar ze is t ook zo weer vergeten als er daarna een stuk komkommer verschijnt. :Y)

Dan is de urine steriel en is sneller duidelijk of de ontsteking weg is.
Oei, gaat dat onverdoofd ? :o

Hehe met eten zijn ze alles zo vergeten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:50:34 #174
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170975859
Ja en met 3 man sterk :{
2 artsen en 1 assistente (1 arts met echo apparaat om blaas te zoeken, 1 om te prikken en de assistente houdt haar vast).
Ik vind t vreselijk om te zien, maja, wat moet dat moet.
pi_170976338
Ahwww

Maar idd .. wat moet, dat moet.

Noir moet eens meer aankomen, maar volgens mij is dit water naar de zee dragen ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:23:01 #176
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170976390
Die Vlaamse drukte bij Ollie op de blaas oid, een whiepje en floep, plasje opgevangen en nagekeken. Maar of dat 100% steriel is weet ik niet, ze kon wel de waarden aflezen met zo'n strip.
Tap tap tap
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:23:47 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170976406
Ze hebben vannacht in een van de kooien de voerbak omgegooid, dus toen ik vanmorgen in de kamer kwam, lag Ollie te maffen op de stapel brokjes, helemaal nat van de zeik ook. Waaaarom gaat ie dan per se op die brokjes liggen?
Tap tap tap
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:47:31 #178
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170978249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Vlaamse drukte bij Ollie op de blaas oid, een whiepje en floep, plasje opgevangen en nagekeken. Maar of dat 100% steriel is weet ik niet, ze kon wel de waarden aflezen met zo'n strip.
Ik denk niet dat dat helemaal steriel is. In beginsel neem ik ook altijd een plasje mee, maar dat is natuurlijk ook niet steriel.
pi_170982427
Marshmellow beet Valencia gisteren keihard in haar neus.

zeugjes :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:47:12 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_171014432
Voor degene die op zoek is naar nog meer cavia's, in het knaagdierencentrum Ijmuiden is een groep van 35 cavia's opgevangen. 7 dames blijken zwanger, dus er zijn er nog wat meer onderweg :').
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:16:54 #181
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171015502
;(
pi_171020524
Ik heb momenteel meer dan voldoende cavia's ;(

Jammer dat mensen niet wat meer verantwoordelijkheid nemen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 09:41:20 #183
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171046161
Er was in Nieuwegein ook al een flinke groep binnengekomen -O-

Vanmiddag met Knofje naar de dierenarts in Driebergen. Die heeft een specialist, knetterduur :X ;( :'( maar anders zou ik dinsdag pas kunnen en Knofje gaat echt achteruit, zo'n last als ze heeft ervan.
Tap tap tap
  vrijdag 19 mei 2017 @ 09:43:23 #184
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171046188
Vanmorgen voedertijd, ik had niet zoveel witlof meer, nieuwe caaf verrekte volgens mij van de honger omdat hij geen andijvie en paprika eet en hij in z'n eentje alle witlof opeet. Maargoed, vanmorgen de laatste stronk in het hok, Knofje kwam zowaar tevoorschijn, pakt een blaadje, krijgt een knauw van de castraat :X En toen begon ie haar aan haar bekje te likken en rende ie hard weg, zonder witlof.
Maf beest is het hoor.
Tap tap tap
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:49:21 #185
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171065237
Hoe was het bij de specialist?
pi_171065649
Ja kut. En op Facebook spreken ze hem weer tegen. Ben honderd euro lichter en dus nog niks opgeschoten. Heb alleen een tas aan medicijnen mee maar volgens de online kenners is het allemaal niet goed. En ze moet op vetbed.
Tap tap tap
pi_171111506
Ik snap dat je op een gegeven moment er wel moedeloos van wordt :/
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 mei 2017 @ 13:01:47 #188
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171115330
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 09:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik snap dat je op een gegeven moment er wel moedeloos van wordt :/
Idd ja.
Waarom op vetbed?

Saar gaat de goede kant op. Eerder piepte ze nog steeds bij t plassen/poepen (door de pijnstilling heen), maar nu niet meer. En ze plast minder vaak. Dus ik ben blij. Vrijdag weer urine aanprikken.
pi_171118535
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:01 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Idd ja.
Waarom op vetbed?

Saar gaat de goede kant op. Eerder piepte ze nog steeds bij t plassen/poepen (door de pijnstilling heen), maar nu niet meer. En ze plast minder vaak. Dus ik ben blij. Vrijdag weer urine aanprikken.
Jeej, geen pijn.

Volgens mij heeft Noir geen natte kont meer, maar nu wil Oreo haar vitamine C pilletjes niet meer opnemen :/

Wat een gezever elke keer
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171120837
Opnemen ? :') ik bedoel opeten, Oreo is geen cassettedeck. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 mei 2017 @ 18:24:39 #191
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171122282
_O-

Saar en Lex zijn boos.
Ze zijn gekortwiekt en volgens mij houden ze niet van korte, pittige kapsels. :6
  maandag 22 mei 2017 @ 18:40:29 #192
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171122534
Ik moet Schaap ook weer kortwieken maar dat is een beetje confronterend met die tumor ;( Voor mij dan. Ollie gaat er gewoon hoe dan ook graag overheen.
Tap tap tap
  maandag 22 mei 2017 @ 18:41:16 #193
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171122544
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:01 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Idd ja.
Waarom op vetbed?

Saar gaat de goede kant op. Eerder piepte ze nog steeds bij t plassen/poepen (door de pijnstilling heen), maar nu niet meer. En ze plast minder vaak. Dus ik ben blij. Vrijdag weer urine aanprikken.
Op FB begonnen ze over urinebrand omdat ze niet veel loopt, vetbed laat de urine door en dan moet de laag eronder het absorberen. En dan twee keer per dag de kak wegborstelen enzo :{ Het zal vast ook heerlijk ruiken in de warmte. Ik heb er zin in.
Tap tap tap
pi_171125144
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 18:24 schreef NijntjesUk het volgende:
_O-

Saar en Lex zijn boos.
Ze zijn gekortwiekt en volgens mij houden ze niet van korte, pittige kapsels. :6
Lol :') boze caafjes

Hier waren Neuf en Carmita (allebei zwaar autistisch) altijd blij als ze verlost waren van hun vacht, vooral in de zomer. Konden ze weer zien enzo :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171125197
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 18:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Op FB begonnen ze over urinebrand omdat ze niet veel loopt, vetbed laat de urine door en dan moet de laag eronder het absorberen. En dan twee keer per dag de kak wegborstelen enzo :{ Het zal vast ook heerlijk ruiken in de warmte. Ik heb er zin in.
:')

Stel je voor .. de combi, vetbed en diarree :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 mei 2017 @ 20:27:10 #196
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171125227
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:')

Stel je voor .. de combi, vetbed en diarree :{
Toen Ollie bumblefoot had, moest ie ook op vetbed riep iedereen. Maar hij was ook met enige regelmaat aan de dunne.
Doei he.
Tap tap tap
pi_171125312
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Toen Ollie bumblefoot had, moest ie ook op vetbed riep iedereen. Maar hij was ook met enige regelmaat aan de dunne.
Doei he.
Iewwwww ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 mei 2017 @ 20:34:29 #198
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171125527
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Iewwwww ;(
Ik had hem op handdoeken gezet en had het na twee uur wel weer gezien. Die lucht heeft nog wel even in huis gehangen.
Tap tap tap
pi_171129640
:') Begrijp ik volkomen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:19:55 #200
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171225325
Hoe is t in de ziekenboeg?

Saar is vandaag weer geweest voor een urinepunctie. Mag maandag bellen voor de uitslag.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:25:48 #201
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171226517
Ik denk dat ik Knofje laat inslapen. Het wordt niet beter en ze heeft er echt echt echt veel last van. En zolang de dierenartsen niet weten wat het is, kan ik er wel allemaal smeersels en drankjes en geld tegenaan smijten, maar dit is dierenmishandeling.
Ik weet alleen niet of de dierenartsen zelf het daar ook mee eens zijn.
Tap tap tap
pi_171235838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef NijntjesUk het volgende:
Hoe is t in de ziekenboeg?

Saar is vandaag weer geweest voor een urinepunctie. Mag maandag bellen voor de uitslag.
Duimen voor een goede uitslag ^O^ Hebben nu beiden cavia's blaasproblemen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171235868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat ik Knofje laat inslapen. Het wordt niet beter en ze heeft er echt echt echt veel last van. En zolang de dierenartsen niet weten wat het is, kan ik er wel allemaal smeersels en drankjes en geld tegenaan smijten, maar dit is dierenmishandeling.
Ik weet alleen niet of de dierenartsen zelf het daar ook mee eens zijn.
Nou, als jij goed kan beargumenteren waarom je het zou willen dan denk ik wel dat een dierenarts zou instemmen.

Sterkte met de moeilijke beslissing
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 08:04:23 #204
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171239275
Eens met 4EverBlackEyed. Veel sterkte, dat zijn altijd kutmomenten.

@4EverBlackEyed, nee, alleen Saartje heeft nu 3 keer een blaasontsteking gehad. :?
  Eindredactie Games zaterdag 27 mei 2017 @ 15:25:49 #205
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171246613
Mijn cavia's eten perenijsjes!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_171258554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Eens met 4EverBlackEyed. Veel sterkte, dat zijn altijd kutmomenten.

@4EverBlackEyed, nee, alleen Saartje heeft nu 3 keer een blaasontsteking gehad. :?
Gelukkig maar een caafje :@ Ik dacht beiden.
Helaas lijkt blaasontsteking iets Chronisch te zijn en ik heb het idee dat het harde water hier er niet echt aan bijdraagt :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171258610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:25 schreef Oscar. het volgende:
Mijn cavia's eten perenijsjes!
Mijne eten citroenijsjes :') Gekke beestjes.. en Orka(an) eet echt alles. :/


Behalve Oreo, die denkt: nope.. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:21:34 #208
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171259821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Gelukkig maar een caafje :@ Ik dacht beiden.
Helaas lijkt blaasontsteking iets Chronisch te zijn en ik heb het idee dat het harde water hier er niet echt aan bijdraagt :{
Mja,die van mij drinken geen water,dus dat kan het niet zijn. 8)7
pi_171259862
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:21 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Mja,die van mij drinken geen water,dus dat kan het niet zijn. 8)7
O ja! Ze willen niet drinken uit drinkflesjes he?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:36:15 #210
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171260258
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O ja! Ze willen niet drinken uit drinkflesjes he?
Of bakjes..

Saar likt hooguit 3 keer mn vinger schoon als ik die in de kruidenthee heb gehangen. 8)7
Lexie moet ook daar niks van hebben. ;(
pi_171260295
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:36 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Of bakjes..

Saar likt hooguit 3 keer mn vinger schoon als ik die in de kruidenthee heb gehangen. 8)7
Lexie moet ook daar niks van hebben. ;(
Ahwwww nom nom kruidenthee :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171298035
Oreo loopt weer wijdbeens :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:51:52 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171304113
:|W

Ik belde net de dierenarts en de kweek is niet helemaal schoon. Dus wordt weer doorgestuurd naar het lab. ;(
pi_171305106
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:51 schreef NijntjesUk het volgende:
:|W

Ik belde net de dierenarts en de kweek is niet helemaal schoon. Dus wordt weer doorgestuurd naar het lab. ;(
Arm caafje ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:17:20 #215
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171305888
Mja ik heb niet het idee dat zij ergens last van heeft (gelukkig!).
  maandag 29 mei 2017 @ 19:40:49 #216
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171308249
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oreo loopt weer wijdbeens :|W
Wat houdt dat in? :o :@
Tap tap tap
  Eindredactie Games maandag 29 mei 2017 @ 19:55:37 #217
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171308707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O ja! Ze willen niet drinken uit drinkflesjes he?
de mijne ook niet als het warm is. Binnen 28 graden en ze laten het water staan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_171308790
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? :o :@
Uhm .. :') ik denk dat ze weer last heeft van haar blaas ... maar dat is een aanname :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171308804
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Mja ik heb niet het idee dat zij ergens last van heeft (gelukkig!).
Oh dat is beter !
Zolang het groenvoer maar smaakt :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171308813
quote:
4s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:55 schreef Oscar. het volgende:

[..]

de mijne ook niet als het warm is. Binnen 28 graden en ze laten het water staan.
Echt waar ? Volgens mij heb ik dan sponzen op pootjes :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:05:23 #221
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171308978
quote:
4s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:55 schreef Oscar. het volgende:

[..]

de mijne ook niet als het warm is. Binnen 28 graden en ze laten het water staan.
Die van mij drinken ook niet. Dus er gaat gewoon wat komkommer en spinazie in.
Tap tap tap
  maandag 29 mei 2017 @ 20:05:37 #222
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171308987
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Uhm .. :') ik denk dat ze weer last heeft van haar blaas ... maar dat is een aanname :@
Ow :@
Tap tap tap
  Eindredactie Games maandag 29 mei 2017 @ 20:06:10 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171309003
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die van mij drinken ook niet. Dus er gaat gewoon wat komkommer en spinazie in.
ja, maar als ik overdag werk, dan zou ik het fijn vinden als ze wat dronken :P

Daarintegen, ik ben supergeliefd als ik dan thuis kom
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_171325979
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ow :@
En ze wordt kaal bij haar buik, dus ik heb het vermoeden dat er hormonaal iets niet goed zit :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171325992
quote:
4s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:06 schreef Oscar. het volgende:

[..]

ja, maar als ik overdag werk, dan zou ik het fijn vinden als ze wat dronken :P

Daarintegen, ik ben supergeliefd als ik dan thuis kom
Fluitconcert alles ... O+ *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171381114
Weer met Knof naar de dierenarts geweest, in België :@ maar zelfs met benzine was ik goedkoper uit dan Driebergen :') enniewee, ze schrok zich wild maar Knof zag er nog veel te goed uit om in te laten slapen. Ze pakte haar op en zei meteen dat het een allergie was. Dus ander voer en andere bodembedekking (vetbed :') ) proberen en ik heb wat antihistamine en nog een verdovende zalf (gewoon emla) meegekregen. Ben benieuwd.
Tap tap tap
pi_171398428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:42 schreef CherryLips het volgende:
Weer met Knof naar de dierenarts geweest, in België :@ maar zelfs met benzine was ik goedkoper uit dan Driebergen :') enniewee, ze schrok zich wild maar Knof zag er nog veel te goed uit om in te laten slapen. Ze pakte haar op en zei meteen dat het een allergie was. Dus ander voer en andere bodembedekking (vetbed :') ) proberen en ik heb wat antihistamine en nog een verdovende zalf (gewoon emla) meegekregen. Ben benieuwd.
Oké ... een voerallergie ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 15:59:48 #228
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171399011
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 15:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oké ... een voerallergie ?
Of de eiwitten erin.
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2017 @ 18:35:34 #229
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171402015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 15:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of de eiwitten erin.
Jeetje.. ben benieuwd.

Dierenarts belde net. Bacterie A is niet meer aanwezig in de urine, wel een andere. :'( Nu nog even snel antibiotica halen dus.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 19:34:12 #230
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171403127
Spaar alle bacteriën :')
Tap tap tap
pi_171416491
Ik heb Oreo's urine niet laten controleren ... :{

Volgens mij krijgt Marshmellow een conditistreepje op haar neus :D O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171416797
Die had Moos ook O+ O+
Tap tap tap
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:27:57 #233
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171417635
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb Oreo's urine niet laten controleren ... :{

Volgens mij krijgt Marshmellow een conditistreepje op haar neus :D O+
Een wat???
pi_171458858
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:27 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Een wat???
Een soort kaal streepje wat ze krijgen als ze goed doorvoed (lees: spekkig) worden :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:23:36 #235
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171461617
Nog nooit van gehoord. Zelfs Google had er moeite mee. :')
  zondag 4 juni 2017 @ 23:25:09 #236
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171461662


Zoiets.
Facebook herinnerde me er vandaag aan dat deze foto vandaag precies een jaar oud is.
Moos was zo mooi ;( ik heb hem maar zo kort gehad ;( zo lief ;(
Tap tap tap
  zondag 4 juni 2017 @ 23:27:20 #237
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171461736
Aww..

Ik zal de neus van mn dames morgen ns nader inspecteren. :s) O+
pi_171508312
Conditiestreepjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171508348
Hier beet Valencia keihard Marshmellow in haar neus :') alleen nu had Marshmellow een puntje bloed.

Echt .. gtst is er niks bij ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:14 #240
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171573681
Knofje was gisteravond een zombie dus vanmorgen naar de dierenarts ermee. Ernstig uitgedroogd en een virus in de darmen en gasbuik :{ Ze heeft een zwik medicijnen gekregen, een of ander paardenmiddel, en ze is daar nu opgenomen :{ Denk eigenlijk niet dat ik haar nog levend terug krijg, zo sneu was ze vanmorgen ;( M'n Poffertje ;(
Tap tap tap
pi_171597497
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Knofje was gisteravond een zombie dus vanmorgen naar de dierenarts ermee. Ernstig uitgedroogd en een virus in de darmen en gasbuik :{ Ze heeft een zwik medicijnen gekregen, een of ander paardenmiddel, en ze is daar nu opgenomen :{ Denk eigenlijk niet dat ik haar nog levend terug krijg, zo sneu was ze vanmorgen ;( M'n Poffertje ;(
Nou, het zit niet mee he :{

Succes en duimen draaien dan maar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171597544
Ik denk dat Oreo last had van haar voetjes, verklaarde ook wel het wijdbeens lopen.

Dus ingesmeerd met verzachtende zalf en een zacht mandje gegeven om in te liggen. Daar maakt mevrouw nu volop gebruik van. O+ Lekker languit in het mandje met de neus op de rand
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171599305
Het nadeel van vetbed, op het uitkloppen na: je kunt de plastic voerbak niet stevig begraven in de bodembedekking. Dus die gooit meneer steeds omver. Zucht.
Tap tap tap
pi_171599955
Ik heb hier ook zo'n pretletter die alles omver gooit. Fijn is dat. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171605423
Hoi,
Afgelopen vrijdag heeft ons caafje Stip een spuitje gekregen. Hij bleek een agressieve bottumor bij zijn pootje te hebben en was nog geen twee :(. Nu zit zijn vriendje van ook ongeveer twee jaar alleen. Nu kwamen deze mannen uit een opvang en willen we eigenlijk ook daar weer een vriendje voor Snoep vinden (die namen, tja kinderen ;))
Maar nu lees ik hier verschillende verhalen over. Onze mannen zaten vanaf de opvang bij ons bij elkaar en dat ging goed. Zijn echter altijd echte mannen geweest. Wat raden jullie aan? Ik denk erover om Snoep te laten castreren en dan een lief vriendinnetje te zoeken, want twee mannen bij elkaar wordt toch eigenlijk afgeraden?
pi_171606173
Gecondoleerd met je caaf, wat naar ;( :*
Misschien kun je een piepjong beertje erbij zetten? Dat schijnt nog weleens goed te gaan. Castraat en zeugje is ook heel erg leuk, gaat eigenlijk altijd goed (behalve als je een autistisch zeugje hebt zoals mijn Schaap), maar het beertje moet zes weken na castratie wachten tot hij bij het zeugje kan -O-
Tap tap tap
  Eindredactie Games zondag 11 juni 2017 @ 00:03:22 #247
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171609078
Mijn vloerkleedjes kunnen gelukkig nog steds goed met elkaar omgaan, ondanks dat de oudste toch de 7 begint aan te tikken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 11 juni 2017 @ 15:45:06 #248
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171618821
Werd net gebeld door de dierenarts. Knofje was niet meer te redden dus ze is haar nu wel aan het inslapen denk ik. Ik kan er zo last minute niet even naartoe en ik wil niet dat ze voor mij nog drie dagen in leven wordt gehouden. Ik ga haar later deze week wel ophalen, kijken of er nog plek is in de tuin.

Mn liefste Knofje ;( mn poffertje, mn plofkipje, mn pannenkoek ;(
En van de week ook de castraat bubba terugbrengen naar de opvang. Gesleep met dat beestje ;( hij is ook zo lief ;(
Tap tap tap
  zondag 11 juni 2017 @ 16:06:55 #249
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171619361
Aww wat kut. Sterkte!
  zondag 11 juni 2017 @ 16:15:33 #250
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171619564
De asperger heeft iedereen overleefd.
En ik heb gister uit gewoonte een kilo andijvie gekocht dus dat wordt dooreten.
Tap tap tap
pi_171621269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:27 schreef Lotte1977 het volgende:
Hoi,
Afgelopen vrijdag heeft ons caafje Stip een spuitje gekregen. Hij bleek een agressieve bottumor bij zijn pootje te hebben en was nog geen twee :(. Nu zit zijn vriendje van ook ongeveer twee jaar alleen. Nu kwamen deze mannen uit een opvang en willen we eigenlijk ook daar weer een vriendje voor Snoep vinden (die namen, tja kinderen ;))
Maar nu lees ik hier verschillende verhalen over. Onze mannen zaten vanaf de opvang bij ons bij elkaar en dat ging goed. Zijn echter altijd echte mannen geweest. Wat raden jullie aan? Ik denk erover om Snoep te laten castreren en dan een lief vriendinnetje te zoeken, want twee mannen bij elkaar wordt toch eigenlijk afgeraden?
Gecondoleerd met je caafje.

Wat CL zegt zou ik ook aanraden.

Zelf heb ik hier een beertje en die moest inderdaad 6 weken gescheiden worden.
Na 3-4 weken zat hij al apart, dus ik heb wel voor een vroegcastratie gekozen.

Wat je zou kunnen doen is je caaf meenemen naar een opvang om te kijken hoe hij op een beertje reageert.

Met het kopen van mijn zeugjes heb ik altijd mijn zeugjes meegenomen die al bij mij woonden, puur om te kijken hoe ze op elkaar reageerden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171621402
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:45 schreef CherryLips het volgende:
Werd net gebeld door de dierenarts. Knofje was niet meer te redden dus ze is haar nu wel aan het inslapen denk ik. Ik kan er zo last minute niet even naartoe en ik wil niet dat ze voor mij nog drie dagen in leven wordt gehouden. Ik ga haar later deze week wel ophalen, kijken of er nog plek is in de tuin.

Mn liefste Knofje ;( mn poffertje, mn plofkipje, mn pannenkoek ;(
En van de week ook de castraat bubba terugbrengen naar de opvang. Gesleep met dat beestje ;( hij is ook zo lief ;(
Ahwww dus toch.. heel veel sterkte met het verlies. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171621439


Yoshi weet ineens niet meer hoe gras werkt :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 11 juni 2017 @ 17:59:07 #254
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171621844
Borstels O+
Zelf gezaaid? Welk gras is het? Gewone potgrond?
Ik wilde nog zo'n bamboeplantje voor ze halen.
Tap tap tap
pi_171621951
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:59 schreef CherryLips het volgende:
Borstels O+
Zelf gezaaid? Welk gras is het? Gewone potgrond?
Ik wilde nog zo'n bamboeplantje voor ze halen.
Ja, klopt.
Gewoon in zo'n balkonbak en het is gewoon van dat graszaad wat je kan halen bij een tuincentrum. (gazonzaad?) en gewone potgrond is prima

Succes verzekerd en supersimpel!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 11 juni 2017 @ 18:40:24 #256
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171622707
Tof.

Ik heb nu ook vier meter aan vetbed liggen waar ze uiteindelijk maar 12 uur op heeft gelegen ofzo.
Tap tap tap
pi_171623246
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:40 schreef CherryLips het volgende:
Tof.

Ik heb nu ook vier meter aan vetbed liggen waar ze uiteindelijk maar 12 uur op heeft gelegen ofzo.
Waarom noemen ze het eigenlijk 'vetbed?'

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 11 juni 2017 @ 19:34:46 #258
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171624197
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Waarom noemen ze het eigenlijk 'vetbed?'

:')
Vet lekker zacht ofzo?
Tap tap tap
pi_171624218
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vet lekker zacht ofzo?
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171634604
Dank voor jullie reacties! We gaan Snoep binnenkort laten castreren, en dan op zoek naar een lief vriendinnetje. Dat zal dan weer bij de opvang zijn, helaas is daar volop keus. Nu mag het wel even afgelopen zijn met alle pech rondom huisdieren, de tuin ligt behoorlijk vol.
pi_171674975
Heb een nieuwe cavia erbij
pi_171676782
Omg O+
Tap tap tap
pi_171693514
Haha, een blijvertje :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171693522
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 07:48 schreef Lotte1977 het volgende:
Dank voor jullie reacties! We gaan Snoep binnenkort laten castreren, en dan op zoek naar een lief vriendinnetje. Dat zal dan weer bij de opvang zijn, helaas is daar volop keus. Nu mag het wel even afgelopen zijn met alle pech rondom huisdieren, de tuin ligt behoorlijk vol.
Succes!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171698466


Had een leuk huisje besteld, denk snel een foto maken want zoiets moet natuurlijk stuk, inmiddels zie ik al heel wat van de dakstrootjes verdwijnen, denk dat ze aan het verbouwen zijn, zal wel een dakkapel op moeten of zo
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:08:16 #266
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171699103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Had een leuk huisje besteld, denk snel een foto maken want zoiets moet natuurlijk stuk, inmiddels zie ik al heel wat van de dakstrootjes verdwijnen, denk dat ze aan het verbouwen zijn, zal wel een dakkapel op moeten of zo
_O-

Die nieuwe cavia, die is trouwens op de aanschaf na, wel lekker goedkoop. :P
pi_171699214
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:08 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

_O-

Die nieuwe cavia, die is trouwens op de aanschaf na, wel lekker goedkoop. :P
Oh de aanschaf was zelf goedkoop, er zitten er 4 op mijn arm, heb wat takjes er weer bij laten zetten en heb mijn uil op de ribben bij laten schaduwen voor de hoofdprijs van 50 euro. Zag van de week een cavia voorbij komen van bijna een jaar voor 30 euro :o
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:15:22 #268
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171699324
:o
pi_171699419
Ja spijt me wel, daar kan ik gewoon niet bij, heb hier ook een paar cavia's als er iemand zegt, nou ik wil een wat ouder diertje, nou voor goed tehuis mag deze gewoon mee en anders lopen ze mij niet in de weg.
pi_171709936
Mailtje gestuurd naar de opvang voor de castraat die nu alleen zit ;( Ik heb nog nooit een huisdier afgestaan en vind het heel moeilijk, maar het houdt een keer op. Ik heb zoveel verdriet om ze gehad de afgelopen anderhalf jaar en Schaap heeft ook nog dat gezwel natuurlijk. Ik zie het niet zitten om weer twee aparte kooien met cavia's te hebben, schiet bij elk niesje enorm in de stress.
Tap tap tap
pi_171725597
Inmiddels is Marmotjes BV druk aan het klussen geweest, ze zijn tevreden met de voortgang van dit project. De aannemer denkt dat eind volgende week het dak er wel af is.
pi_171728692
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171728705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Mailtje gestuurd naar de opvang voor de castraat die nu alleen zit ;( Ik heb nog nooit een huisdier afgestaan en vind het heel moeilijk, maar het houdt een keer op. Ik heb zoveel verdriet om ze gehad de afgelopen anderhalf jaar en Schaap heeft ook nog dat gezwel natuurlijk. Ik zie het niet zitten om weer twee aparte kooien met cavia's te hebben, schiet bij elk niesje enorm in de stress.
Je hebt het gewoon goed afgesproken toch.. no worries. Je kunt niet aan de gang blijven.

Gr gr je spaarrekening
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171728730
Facebook herinnerde me aan een filmpje van twee jaar geleden, waarbij Pieter, Otje en Knofje netjes om de beurt een schijfje komkommer komen bietsen.

Alle drie dood ;( ;(
Tap tap tap
pi_171729377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:06 schreef CherryLips het volgende:
Facebook herinnerde me aan een filmpje van twee jaar geleden, waarbij Pieter, Otje en Knofje netjes om de beurt een schijfje komkommer komen bietsen.

Alle drie dood ;( ;(
Ja fijn zijn die herinneringen :')
Kreeg net een foto van een groepsfoto met O.a. Neuf

Lief klein autistisch Neufje ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171730593
Je hebt echt niet veel mazzel met cavia's, balen is dat dan.
pi_171751596
Ik heb Noir maar weer op AB en pijnstilling evenals een twee dagelijkse kuur Eurologist en Lysium. Als dit niet helpt, dan weet ik het niet meer. Gelukkig eet ze nog wel goed.

Oreo daarentegen heeft minder last van haar voetjes en racet het hok door als een racewagentje :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171773613
Hier zijn twee mixjes geboren, zijn erg leuk, weet helaas nog niet wat het is, zag ze toen ik van weekend weg terug kwam, zaten ineens twee mij heel verbaasd aan te kijken in een hoekje. Dat doen die mama's nu altijd, als ik even weg ben, is het huup huup huup cavia truuk en zijn er ineens nog 2.
pi_171774417
_O-

"Verrassing!"
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 juni 2017 @ 19:12:05 #280
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171795923
_O-

Vrijdag mag Saar weer voor een urinepunctie en hopelijk is ze dan eindelijk blaasontsteking-vrij.

Ze zitten nu lekker buiten in de ren met een stenen plaat van de Pets Place die in de koelkast kan. Tot dusver een succes. *O*
pi_171796309
Ik heb van die icepods maar ze snappen het niet ;(
Tap tap tap
pi_171796343
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:12 schreef NijntjesUk het volgende:
_O-

Vrijdag mag Saar weer voor een urinepunctie en hopelijk is ze dan eindelijk blaasontsteking-vrij.

Ze zitten nu lekker buiten in de ren met een stenen plaat van de Pets Place die in de koelkast kan. Tot dusver een succes. *O*
*O* Hopelijk is ze blaasontsteking vrij
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb van die icepods maar ze snappen het niet ;(
Je bent zeker vergeten om ze een handleiding te geven ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 juni 2017 @ 19:38:56 #283
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171796470
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Je bent zeker vergeten om ze een handleiding te geven ;(
Of die was alleen in het Russisch. :P
pi_171796520
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:38 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Of die was alleen in het Russisch. :P
Dan heeft alleen de Russische dwerghamster er iets aan.

(badamtsjjjj)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 juni 2017 @ 19:44:06 #285
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171796583
_O-
pi_171797732
En die lul wil niet vertalen he.
Tap tap tap
  maandag 19 juni 2017 @ 20:44:27 #287
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171797797
Daar ging mn cappuccino. _O-
pi_171798752
Goed, de voordelen van twee cavia's ipv vier a vijf.

- ben echt retesnel klaar met het schoonmaken :o
- ik hoef niet meer om de drie dagen ofzo naar de winkel omdat de andijvie/witlof/komkommer/paprika/wat dan ook weer op is
- ben geen vermogen meer kwijt aan brokjes van SS

Nadeel:
- ik koop uit automatisme kroppen andijvie van een kilo. Vreten, krengen!
- ik mis Knofje.
Tap tap tap
pi_171799336
De nadelen van 7 cavia's ...

- eh ze zijn zo schattig, ik kan geen nadelen bedenken

Oh en Noir zit nu op AB .. ze heeft nu weer een natte kont, ik hoop dat het dan maar eerst erger wordt, voordat t beter gaat :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171799863
Ik heb schaap geknipt en het ziet er niet uit :') het is nu echt een bolletje wol met hele grote ogen.
Tap tap tap
  maandag 19 juni 2017 @ 22:21:51 #291
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171800058
Dat vraagt om een foto.

4EverBlackEyed, enige nadeel dat ik kan bedenken is de dierenartskosten die zo kunnen oplopen. Oh en dat ik een groooot geheugen nodig heb op mn telefoon omdat ik zoveel foto's van ze maak. :') *crazy guinea pig lady meldt zich..
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:56:23 #292
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_171816278
Meer dan twee cavia's vind ik echt teveel. Je hoeft natuurlijk geen hele kudde te hebben :D
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:56:41 #293
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171829845
Heeft iemand nog de gouden tip mbt fruitvliegjes? Word er gek van.
Vang ze nu door een stukje banaan in een bakje te doen, huishoudfolie eroverheen en gaatjes prikken. Werkt goed, maar misschien weet iemand iets beters?
pi_171830047
Zijn het fruitvliegjes of latrinevliegjes? Want daar had ik op een gegeven moment last van en ik dacht toen ook dat het fruitvliegjes waren.
Voor fruitvliegjes: fruit en groente snel opruimen als het niet meteen wordt opgegeten, ook je eigen fruitschaal in de koelkast oid zetten zodat ze er niet bij kunnen. Prullenbak(ken) elke dag legen. En ik had eens een mengseltje gemaakt met wijnazijn en dreft, dat ruikt lekker naar verrot fruit ofzo dan verzuipen ze in de dreft.

Latrinevliegjes zijn lekker sloom dus die kun je zo opzuigen of met een stukje keukenpapier pletten :@ En de plashoeken en poepjes van de cavia's paar keer per dag even opruimen.
Tap tap tap
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:33:27 #295
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171831484
Deze zijn snel, dus denk echt fruitvliegjes. :{
pi_171831517
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:56 schreef Oerbeer het volgende:
Meer dan twee cavia's vind ik echt teveel. Je hoeft natuurlijk geen hele kudde te hebben :D
Ik wilde graag 1x een nestje hebben en er kwamen 4 kleintjes uitgerold ... :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171831570
Ik word gek van alle vliegen, dus alles zit overdag potdicht

Op een dag vang ik er wel 25 met de elektrische vliegenmepper :/
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171832711
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik word gek van alle vliegen, dus alles zit overdag potdicht

Op een dag vang ik er wel 25 met de elektrische vliegenmepper :/
Sinds ik een goed vliegengordijn heb, heb ik er soms nog maar eentje. Daarvoor had ik gewoon maden in de caviakooien :r
Tap tap tap
pi_171832829
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Sinds ik een goed vliegengordijn heb, heb ik er soms nog maar eentje. Daarvoor had ik gewoon maden in de caviakooien :r
Ja, er is er eentje onderweg. Vind het zo smerig he ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171832843
Hoe reageren jullie cavia's op de warmte ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171833270
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoe reageren jullie cavia's op de warmte ?
Merk eigenlijk geen verschil.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')