abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170042028
Hallo mensen,

Even geleden was ik jarig. Ik ben niet zo'n sociale vogel en hou niet van de doorsnee verjaardagsfeesten waarbij iedereen in een kringetje zit met een bordje gebak op schoot.
Om die reden heb ik er samen met mijn vriendin een eigen invulling aan gegeven en echt een topdag gehad.
Nu vond ik het een goed idee om mijn schoonouders niet te passeren, en hen alsnog uit te nodigen voor een etentje, om samen nog even stil te staan bij mijn verjaardag.

De band met mijn schoonouders is normaal te noemen. Niet goed, niet slecht.
Nu vertelde mijn vriendin een paar dagen geleden dat haar zus ook mee zou komen, en dat haar ouders wel voor haar zouden betalen. Nu maakt het betalen me helemaal niet uit, maar toch stoor ik me hier ontzettend aan. Wie is er jarig? Van wie komt het idee om samen iets te gaan eten? Wie bepaalt er dus wie er komt.....?
Hoe dan ook, na enige ergernis heb ik -om de vrede te bewaren- hiermee ingestemd. Het is overigens niet dat ik iets tegen haar zus heb, ik hou alleen niet van mensen die zichzelf uitnodigen, en wou gewoon met z'n 4en iets gaan eten.
Nu komt mijn vriendin gisteren met het nieuws dat ook de vriend van haar zus mee wil komen.
Gisteren hebben we er een tamelijke discussie over gehad. Ik kom hier echt niet bij.
Het liefst zou ik het etentje helemaal afblazen, blijkbaar maken andere mensen de regels, en dat vind ik in het geval van mijn verjaardag niet heel netjes.

Nu vraag ik me af wat jullie hier van denken, en wat ik moet doen.
Ik twijfel dus nog of ik het af ga zeggen, haar zus en haar vriend vertel dat ze niet welkom zijn, of dat ik me maar schik en me tijdens het etentje maar ga ergeren over hoe het gelopen is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:01:58 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170042055
Ik vraag me af waarom jij je vriendin uitnodigt, je schoonouders, maar NIET haar zusje/ andere dochter.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170042102
Ik vind het bijzonder dat je je 'schoonzus' in eerste instantie niet uitnodigt.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:04:09 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170042106
Ik zou er persoonlijk achteraf er eens wat van zeggen ipv dat je nu de boel laat escaleren. En het kan met hun toch ook gezellig zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_170042133
Ja, het is vreemd. En nee, natuurlijk moet je het niet afzeggen. Levert alleen maar meer gezeik op.
pi_170042153
Ik denk dat jij je meer bezig houdt met wie wat bepaald dan met een leuk etentje regelen.
pi_170042180
oh en, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
pi_170042191
Je zeikt. En als je niets tegen d'r hebt had je d'r al gewoon uit moeten nodigen uit jezelf.
Ja doei.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:07:37 #9
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_170042193
Inderdaad, vanwaar de overweging je schoonouders niet te passeren, en je schoonzus kennelijk wel?

Verder heb je al ingestemd met de komst van je schoonzus, dus dan kan je het nu niet maken om diens vriend wel de toegang te ontzeggen.

Je insteek was in eerste instantie om je schoonouders te plezieren. Kennelijk kan je tevens je schoonzus en diens vriend plezieren, waarom dat er niet bij nemen?

Hoe dan ook ben je nu te laat om het geheel naar je eigen zin te maken. Gewoon door laten gaan en als het je gaat om nog een keer met je schoonouders alleen te zitten dan maak je daar gewoon een nieuwe afspraak voor.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:08:03 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170042199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:06 schreef rival het volgende:
Ik denk dat jij je meer bezig houdt met wie wat bepaald dan met een leuk etentje regelen.
Dit.
And so is the past
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:08:13 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_170042204
De eerste fout die in dit hele verhaal gemaakt werd is dat jij niet je hele schoonfamilie uitnodigt maar daar selectief in gaat zijn. Dat is echt een big no no want reken maar dat daar binnen je schoonfamilie nu over gepraat wordt.

Ik vind het persoonlijk ook raar dat je niet de vriend van je schoonzus uitnodigt. Nu is het zo dat dat niet per se moet, maar ik vind het toch eigenlijk raar dat je dat niet doet. Wordt eens wat losser man, je hebt hier je eigen probleem gecreëerd, niet je schoonouders & schoonzus.
pi_170042209
Wat maakt het uit?
pi_170042217
Het zou niet eens in me opkomen om alleen m'n schoonouders bij zoiets uit te nodigen :D Gewoon iedereen die mee wil, gezellig :D
Ja doei.
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:09:38 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_170042235
TS is al offline geknald. Dit zijn wellicht niet de reacties die hij had willen horen? (tenzij hij dalijk terug komt).

Oh, ik zie dat hij om dezelfde tijd het laatst online was als dat ie op invoeren gedrukt heeft. Fire & Forget.
pi_170042328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
knald. Dit zijn wellicht niet de reacties die h
Wat is dit nu voor vreemde reactie? Het is niet dat ik naar het scherm blijf turen tot iemand een reactie geeft hoor.
Ik post dit niet om te horen wat ik wil horen, ik ben gewoon benieuwd naar ieders mening.

Reden dat ik mijn schoonouders wel uitnodig en schoonzus niet, is vanwege het feit dat zij niet meer thuis woont, en niet eens in de buurt. Zij is er dat weekend toevallig.
Of jullie vinden dat ik haar in eerste instantie wel had moeten uitnodigen is denk ik een andere discussie. In mijn ogen is het gewoon een no-go om jezelf uit te nodigen en op te dringen.
pi_170042365
Of je denkt 'hé, gezellig dat zij er dat weekend ook zijn! leuk!' :')
Ja doei.
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:16:18 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_170042381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:14 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor vreemde reactie? Het is niet dat ik naar het scherm blijf turen tot iemand een reactie geeft hoor.
Ik post dit niet om te horen wat ik wil horen, ik ben gewoon benieuwd naar ieders mening.

Reden dat ik mijn schoonouders wel uitnodig en schoonzus niet, is vanwege het feit dat zij niet meer thuis woont, en niet eens in de buurt. Zij is er dat weekend toevallig.
Of jullie vinden dat ik haar in eerste instantie wel had moeten uitnodigen is denk ik een andere discussie. In mijn ogen is het gewoon een no-go om jezelf uit te nodigen en op te dringen.
Maar als dat in jouw ogen zo is (wat gewoon een mening is, verder allemaal prima), wat maakt het dan uit wat een hoop onbekenden op een forumpje op internet vinden? Dat ga je je vriendin/schoonouders toch niet onder de neus wrijven? Zo van haha zie je ik heb gelijk.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:18:25 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170042431
Tering, doe je altijd zo moeilijk? :') Klinkt als één of andere controlfreak met je
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:00 schreef bjorn_a4 het volgende:
Wie is er jarig? Van wie komt het idee om samen iets te gaan eten? Wie bepaalt er dus wie er komt.....?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170042457
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
De eerste fout die in dit hele verhaal gemaakt werd is dat jij niet je hele schoonfamilie uitnodigt maar daar selectief in gaat zijn. Dat is echt een big no no want reken maar dat daar binnen je schoonfamilie nu over gepraat wordt.

Ik vind het persoonlijk ook raar dat je niet de vriend van je schoonzus uitnodigt. Nu is het zo dat dat niet per se moet, maar ik vind het toch eigenlijk raar dat je dat niet doet. Wordt eens wat losser man, je hebt hier je eigen probleem gecreëerd, niet je schoonouders & schoonzus.
Hoezo, je kan toch gewoon een etentje met je (schoon)ouders inplannen, zonder gelijk de hele familie mee te vragen? Zullen we dan ook maar gelijk oma en tante Miep meebrengen?
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:22:19 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_170042500
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:20 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hoezo, je kan toch gewoon een etentje met je (schoon)ouders inplannen, zonder gelijk de hele familie mee te vragen? Zullen we dan ook maar gelijk oma en tante Miep meebrengen?
Natuurlijk kán dat, maar oma en tante miep is niet hetzelfde als je schoonzus. Die zal niet zomaar ineens op de stoep staan, dat zal van tevoren al wel bekend zijn geweest, dus ik snap dan niet dat TS niet zegt 'oh ja joh, gezellig, ook lekker mee gaan samen met dr vriend'.

Het is 1 etentje, 1x, ik bedoel, de wereld houdt toch niet op met draaien?
  donderdag 6 april 2017 @ 15:23:05 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170042514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:14 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Zij is er dat weekend toevallig.

Dus kiezen je schoonouders ervoor om haar op hun kosten mee te nemen ipv jou voor de kop te stoten en het etentje geheel af te blazen waardoor jij je weer achtergesteld zou voelen.

Maar blijkbaar kan men bij jou maar weinig goed doen.
And so is the past
pi_170042517
Ik vind dat TS best een punt heeft. Dat hij alleen zijn schoonouders heeft uitgenodigd was geen handige actie, dat vervolgens schoonzus en vriend zichzelf uitnodigen vind ik zeker niet netjes, op het onbeschofte af.

Ik zou het nu zeker niet laten escaleren, das zonde, ik zou de volgende keer wel even nadenken voordat je iemand uitnodigt, zodat je niemand vergeet en zo'n situatie kunt voorkomen.
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 15:24:06 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_170042537
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:23 schreef bagpiper001 het volgende:
Ik vind dat TS best een punt heeft. Dat hij alleen zijn schoonouders heeft uitgenodigd was geen handige actie, dat vervolgens schoonzus en vriend zichzelf uitnodigen vind ik zeker niet netjes, op het onbeschofte af.

Ik zou het nu zeker niet laten escaleren, das zonde, ik zou de volgende keer wel even nadenken voordat je iemand uitnodigt, zodat je niemand vergeet en zo'n situatie kunt voorkomen.
Volgens mij hebben die schoonouders dat gedaan. Wat overigens ook niet echt netjes is nee, daar heb je gelijk in.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:24:26 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170042545
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:23 schreef bagpiper001 het volgende:
dat vervolgens schoonzus en vriend zichzelf uitnodigen vind ik zeker niet netjes, op het onbeschofte af.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus kiezen je schoonouders ervoor om haar op hun kosten mee te nemen ipv jou voor de kop te stoten en het etentje geheel af te blazen waardoor jij je weer achtergesteld zou voelen.

And so is the past
  donderdag 6 april 2017 @ 15:24:34 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170042548
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kan men bij jou maar weinig goed doen.
Ja maar, ja maar, controle. TS moet alles bepalen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170042559
Lekker uit eten gaan en niet zo moeilijk doen. Ze betalen zelf en gezelschap van je schoonouders had je toch al dus zo intiem wordt het niet. Dan maar één groot feest van maken. Buiten dat heeft die schoonzus een partner dus is het vrij normaal dat hij ook meekomt.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_170042564
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

[..]

Goed verhaal, dat kan altijd nog in overleg. Terecht punt dat TS maakt is dat het niet de verjaardag van de schoonouders is maar van TS en dat TS daar dus ook zelf iets over te zeggen zou mogen hebben.
pi_170042576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Of je denkt 'hé, gezellig dat zij er dat weekend ook zijn! leuk!' :')
Dit!
pi_170042648
Ik vind het doodnormaal om enkel met je vriendin en haar ouders te gaan eten. Je vriendin had van te voren moeten vragen wat je er van vindt als haar zus ook meekomt, want het lijkt uit de OP dat het meer een mededeling was.

Ik zou het zelf niet erg vinden, leuk zelfs, maar het moet wel gewoon gevraagd worden. En er moet dan nee gezegd kunnen worden.

Ik kan me genoeg situaties voorstellen waarin ik wel met mijn schoonouders zou willen tafelen maar dat de broers en zussen van mijn vriendin (en hun partners) er niets te zoeken hebben.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:30:31 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170042670
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:25 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Goed verhaal, dat kan altijd nog in overleg. Terecht punt dat TS maakt is dat het niet de verjaardag van de schoonouders is maar van TS en dat TS daar dus ook zelf iets over te zeggen zou mogen hebben.
Communicatie is inderdaad het belangrijkste en laat mij nou net de indruk krijgen dat TS daar juist problemen mee heeft.
And so is the past
pi_170042716
Haha, dank voor jullie reacties allemaal.
Ik durf best toe te geven dat ik een controlfreak ben. Ik respecteer ieders mening hierin, ook wanneer die niet strookt met die van mij. En nee, natuurlijk ga ik dit topic verder aan niemand laten lezen.
Ik was/ben gewoon benieuwd naar de visie van anderen, buiten mijn eigen omgeving.

De "hoe meer zielen hoe meer vreugd" visie deel ik niet, ik vind het veel gezelliger om met z'n 4en te zijn. Er zullen mensen zijn die liever een grote party houden, maar zo ben ik niet.
Tuurlijk stopt de wereld niet met draaien, kun je je er ook niet druk over maken, maar zoals al gezegd werd stoor ik me er ontzettend aan en vind ook ik het op het onbeschofte af om jezelf op te dringen terwijl het mijn verjaardag is.
Wanneer het ging om de verjaardag van mijn schoonmoeder, was het aan haar om wie dan ook uit te nodigen -of niet. En zou ik er alle vrede mee hebben als ik niet zou worden uitgenodigd, omdat ik vind dat ieder z'n verjaardag op een eigen manier moet kunnen vieren.
pi_170042771
En nu ben je met 6, net met 20 :')
Ja doei.
pi_170042790
Als mijn broer met zijn vriendin en onze ouders uit eten zou gaan, verwacht ik trouwens ook niet dat het vanzelfsprekend is dat ik ook mee kan. Het merendeel van de users in dit topic dus wel?
pi_170042823
Uit de OP maak op dat je verjaardagsfeest al geweest is. En dat dat geslaagd was.

Dit is dus gewoon een etentje.
Maakt toch niet zoveel uit wie er komt als je een goede band met allen hebt? Je hoeft het ook niet te betalen.
Tevens kwam de boodschap via je vriendin. Dus wellicht dat zij gewoon overlegd heeft.
Make my day!
pi_170042844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:35 schreef Stompzinnig het volgende:
Als mijn broer met zijn vriendin en onze ouders uit eten zou gaan, verwacht ik trouwens ook niet dat het vanzelfsprekend is dat ik ook mee kan. Het merendeel van de users in dit topic dus wel?
Ja, want gezellig. Wij wonen ook allemaal niet bij elkaar in de buurt, en als mensen dan toch op het zelfde moment in de buurt blijken te zijn dan grijpen we die kans gewoon.
Ja doei.
pi_170042891
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:35 schreef Stompzinnig het volgende:
Ja natuurlijk wel.
Als ik mijn ouders uitnodig, is mijn zus ook welkom. Spreekt voor zich.
Anders zal ik dat expliciet erbij zeggen.
Make my day!
pi_170043012
Grappig om te lezen hoe de meningen verschillen.
De opmerking "ja, want gezellig" vind ik een vreemde.
Wat gezellig is en wat niet, is voor iedereen anders.
Ik heb helemaal niets met mijn schoonzus, sterker nog, ik irriteer me er behoorlijk aan, en aan haar vriend idem.
pi_170043031
Niet zo moeilijk doen.
pi_170043037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:45 schreef bjorn_a4 het volgende:
Ik heb helemaal niets met mijn schoonzus, sterker nog, ik irriteer me er behoorlijk aan, en aan haar vriend idem.
Dan zeg je dat tegen je vriendin. Die er kennelijk mee ingestemd heeft.
Veel succes!

En ja. Je doet moeilijk.
Make my day!
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2017 @ 15:47:04 #40
842 Zorro
Z
pi_170043055
Waar ik helemaal niet tegenkan is dat stapsgewijs opdringen. Zo van "Eerst gaat de zus mee, en als dat dan geregeld is, dan ook de vriend. Want dan gaat dat toch niet meer worden geweigerd"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_170043063
quote:
Dat was je dan vergeten te vermelden in de OP want daar zeg je nog dat je niets tegen haar hebt.....
pi_170043080
Snap TS ergens wel.

Als ik zeg ik vier mijn verjaardag niet (bijv. omdat ik weg ben die dag, als het een doordeweekse dag betreft) staan ze gerust met z'n 8+'en voor de deur. (schoonfamilie wel te verstaan he.. tantes/ooms oma moeder/vader van vriendin ..niet te vergeten haar 3 zussen + broer etc)

Ik zit daar ook niet altijd op te wachten.
Mede door die houding dat ze vinden dat ze altijd binnen gelaten moeten worden en het woord nee niet kennen.

Dan ben ik maar "anti-sociaal", zij zijn een opendeur beleid gewend, ik een zeer kleine familie die elkaar nooit ziet, dat clasht nou eenmaal.
pi_170043082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:00 schreef bjorn_a4 het volgende:
Het is overigens niet dat ik iets tegen haar zus heb,
quote:
:')
Ja doei.
pi_170043123
Ik vind het ook raar en zou er meteen wat van gezegd hebben. Ik en mijn vriend zijn laatst ook uit eten geweest met zijn ouders, zonder zijn broer en aanhang. En zij gaan ook wel eens wat doen met z'n 4en, soms worden we uitgenodigd maar we gaan niet onszelf opdringen en andersom ook niet.
pi_170043130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Snap TS ergens wel.

Als ik zeg ik vier mijn verjaardag niet (bijv. omdat ik weg ben die dag, als het een doordeweekse dag betreft) staan ze gerust met z'n 8+'en voor de deur. (schoonfamilie wel te verstaan he.. tantes/ooms oma moeder/vader van vriendin ..niet te vergeten haar 3 zussen + broer etc)

Mede door die houding dat ze vinden dat ze altijd binnen gelaten moeten worden en het woord nee niet kennen.

Dan ben ik maar "anti-sociaal", zij zijn een opendeur beleid gewend, ik een zeer kleine familie die elkaar nooit ziet, dat clasht nou eenmaal.
Hoe weet je dat nou, je bent er toch niet??
pi_170043190
quote:
Snap TS ergens wel.

Fijn om te lezen dit. Dat heb ik dus ook. Ben enigskind van gescheiden ouders.

Wat mijn schoonzus betreft, excuus voor die verwarring.
Ik heb er niets op tegen, maar ze draagt voor mij ook zeker niet bij aan de gezelligheid. We zijn totaal verschillend.
pi_170043238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou, je bent er toch niet??
Omdat ik een keer toch niet weg moest, per toeval, en toch stonden ze voor de deur.

Daarnaast, camerabeveiliging volop hier dus ja dat is terug te zien he hehe.
Wat wel grappig is stiekem. :@

Anyway, maar ook als bijv. mijn vriendin zegt (om een nog concreter voorbeeld te geven) dat ze alleen haar ouders en zussen + broer uitnodigt, dat vervolgens ook doet.

Komt alsnog de rest van de familie mee.
Ja ik weet niet, dat moet je liggen zoiets.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:57:18 #48
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170043314
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:51 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Ben enigskind van gescheiden ouders.
Aap/mouw. Nooit een nee gekregen en lekker iedereen tegen elkaar uitspelen om je zin te krijgen.

Als dan iets niet loopt zoals verwacht -> tantrum.
And so is the past
pi_170043418
Neem onverwacht Emile Ratelband mee naar dat etentje. Dat zal ze leren.
pi_170043623
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Aap/mouw. Nooit een nee gekregen en lekker iedereen tegen elkaar uitspelen om je zin te krijgen.

Als dan iets niet loopt zoals verwacht -> tantrum.
Wat weet jij daar nou van? Nooit een nee gekregen? Ik heb een ontzettend zware jeugd gehad doordat mijn moeder ernstig ziek werd en met vader geen contact. Dus niet te snel met je conclusies.
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik niet gewend ben om me zo sociaal op te stellen, ik voel me daar gewoon niet fijn bij.
pi_170043794
Dus het is een principe ding?
Is het het je waard om de relatie eventueel een deuk op te laten lopen om een principe ding?
pi_170043835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vraag me af waarom jij je vriendin uitnodigt, je schoonouders, maar NIET haar zusje/ andere dochter.
Waarom zou hij dat wel moeten doen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_170043850
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:11 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Wat weet jij daar nou van? Nooit een nee gekregen? Ik heb een ontzettend zware jeugd gehad doordat mijn moeder ernstig ziek werd en met vader geen contact. Dus niet te snel met je conclusies.
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik niet gewend ben om me zo sociaal op te stellen, ik voel me daar gewoon niet fijn bij.
Misschien kun je het zien als een leermoment dan
Het is niet heel absurd dat andere familieleden ook willen komen en ja dat had als vraag geformuleerd kunnen worden maar dat is dan, 'normaal' gesproken, vooral een beleefdheidsvraag en niet iets waar je nee op zegt. Dat is niet heel netjes
pi_170043901
quote:
Snap TS ergens wel.

Ik denk dat deze tweedeling (grof gezegd) hier wel van invloed is. Er is een verschil in met familie omgaan. Sommige families zijn met verschillende gezinnen dik en vieren oma's verjaardag en hebben familiedagen enz. Sommige families zien elkaar nooit.

Moblo geeft bv. aan het alleen maar superleuk en -gezellig te vinden als er meer familieleden bij zijn. Als je dat niet per se gezellig vindt, niet altijd behoefte hebt aan de hele bups erbij, of uberhaupt een groter gezelschap, of het nou familie is of niet. Dan voelt zo'n situatie als TS beschrijft wel anders denk ik.

Ik moet er ook af en toe aan wennen hoor, hoe de familie van mijn partner ingericht en vooral op elkaar gericht is, is heel anders dan in mijn eigen familie. Overigens kan ik er prima mee omgaan maar ik denk af en toe ook wel pfff moet altijd iedereen overal bij zijn...

@TS ik zou er niet zo'n groot probleem van maken. Ja het is jouw verjaardag maar je bent geen prinses. Het is jammer dat er niet even overlegd werd maar ik denk dat je de irritatie voor jezelf groter maakt dan nodig.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_170044009
Op dit moment doe je er niet zoveel meer aan. Wat je wel kan doen denk ik is aangeven dat je het prettiger vind als dit soort dingen even met je overlegd worden in plaats van medegedeeld.

Als uitleg kun je het altijd nog neutraal houden door te zeggen dat je het fijner vind om met een klein gezelschap uit eten te gaan.
pi_170044062
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Op dit moment doe je er niet zoveel meer aan. Wat je wel kan doen denk ik is aangeven dat je het prettiger vind als dit soort dingen even met je overlegd worden in plaats van medegedeeld.

Als uitleg kun je het altijd nog neutraal houden door te zeggen dat je het fijner vind om met een klein gezelschap uit eten te gaan.
Maar als het overlegd word en je zegt dan 'nee ze is niet uitgenodigd' denk je dan niet dat dat niet echt als prettig ontvangen gaat worden?
  donderdag 6 april 2017 @ 16:38:18 #57
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_170044132
Nodig jezelf ook uit in haar zus. In het bijzijn van de familie, doggy-style over tafel.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_170044303
Zoals ik het lees is er overleg geweest met de vriendin van TS en toen zijn schoonzus en vriend ook uitgenodigd.

En vervolgens verwijt hij die mensen dat ze zichzelf uitnodigen terwijl TS zijn vriendin degene is geweest die akkoord heeft gegeven. :')

Volgens mij komt het initiatief tot uitnodigen trouwens van de schoonouders. In dat geval is van 'zichzelf uitnodigen' al helemaal geen sprake meer.
pi_170044340
Misschien wilden de schoonouders de dochter + vriend er wel bij hebben om nog een kans te hebben op een gezellige avond :@
Ja doei.
pi_170044346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar als het overlegd word en je zegt dan 'nee ze is niet uitgenodigd' denk je dan niet dat dat niet echt als prettig ontvangen gaat worden?
Precies dit is het punt.
Het is aan mijn vriendin gevraagd, niet aan mij. En ja, gevraagd.... "Zus komt ook mee, goed?"
Zeg dan maar eens: nee, niet goed....
pi_170044360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien wilden de schoonouders de dochter + vriend er wel bij hebben om nog een kans te hebben op een gezellige avond :@
Zo komt het over inderdaad. Gaan ze maar lekker met hun 4en. Probleem opgelost. ;-)
pi_170044372
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:50 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Precies dit is het punt.
Het is aan mijn vriendin gevraagd, niet aan mij. En ja, gevraagd.... "Zus komt ook mee, goed?"
maar je vriendin had dat wel moeten doen?
En je zou dat zelf ook doen?
Dan lig je niet zo lang goed in de groep hoor
pi_170044384
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:50 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Precies dit is het punt.
Dat je vriendin dat soort zaken niet met jou overlegt hebben andere mensen niets mee te maken. Daarvoor moet je bij je vriendin zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2017 16:53:13 ]
pi_170044388
Jij bent een autist (waarom je dan je schoonouders uitnodigt en niet lekker wat met alleen je vriendin gaat doen is mij een raadsel), maar jouw vriendin zou dat moeten weten en begrijpen. Zolang jij je niet eerder hebt voorgedaan alsof je een super sociaal persoon bent, wist je vriendin waar ze aan begon. Dan heeft ze dat gewoon te accepteren, zeker op jouw verjaardag.

Het probleem ligt wat mij betreft dus bij jouw vriendin. Die zou je gewoon moeten verdedigen tegenover haar familie en niet jou hun gezelligheid opdringen, terwijl jij daar duidelijk van in een stuip schiet.
pi_170044394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:21 schreef Allures het volgende:
Dus het is een principe ding?
Is het het je waard om de relatie eventueel een deuk op te laten lopen om een principe ding?
Kan je andersom ook stellen.

Hoezo moet je altijd maar ja zeggen in een relatie?
Het is geven en nemen, maar dat werkt twee kanten op uiteraard dus zal je met een compromis aan moeten komen.

Volgens mij was dat er al, ja toch uit eten, nee niet "grootschalig".

Maar goed, iedereen verschilt op dit vlak.
Dat nee zeggen moet je ook aanleren in een relatie, als je relatie daar niet tegen kan, zit het sowieso al niet helemaal goed.
pi_170044403
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat je vriendin dat soort zaken niet met jou overlegt hebben andere mensen niets mee te maken. Daarvoor moet je bij je vriendin zijn.
Ja doei.
pi_170044442
Gewoon oprotten met al die lui. Je wilt dat etentje niet eens voor jezelf maar om een beetje sociaal te doen voor die ouders, dus laat die andere lui gewoon wegblijven. Als die zus zo graag met je wilt eten, organiseert ze zelf maar wat.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 april 2017 @ 16:56:06 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170044460
Schoonouders wél en schoonzus niet uitnodigen snap ik niet helemaal, maar wel vrij irritant dat dan ineens ook de vriend van die schoonzus schijnbaar mee moet komen. Dat zou ik ook niet echt leuk vinden, zo ineens.

Waarbij het er verder allemaal maar van afhangt hoe de onderlinge banden zijn natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_170044481
Mensen, ze hebben zichzelf niet uitgenodigd :')

Z'n vriendin heeft gezegd dat 't prima is toen werd gevraagd of het goed is als ze ook meekwamen.
Ja doei.
pi_170044501
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Krijg het idee dat vooral anderen de schuld krijgen hier. Hadden ze dan moeten vragen 'overleg je wel eerst even met Bjorn?' of zo? :') of hem apart moeten vragen? Lekker omslachtig allemaal iig.

Zou met zulke bemoeienis zelf iig niet blij zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2017 16:58:54 ]
pi_170044520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen, ze hebben zichzelf niet uitgenodigd :')

Z'n vriendin heeft gezegd dat 't prima is toen werd gevraagd of het goed is als ze ook meekwamen.
Alleen ligt die beslissing natuurlijk niet bij haar.
pi_170044521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan je andersom ook stellen.

Hoezo moet je altijd maar ja zeggen in een relatie?
Het is geven en nemen, maar dat werkt twee kanten op uiteraard dus zal je met een compromis aan moeten komen.

Volgens mij was dat er al, ja toch uit eten, nee niet "grootschalig".

Maar goed, iedereen verschilt op dit vlak.
Dat nee zeggen moet je ook aanleren in een relatie, als je relatie daar niet tegen kan, zit het sowieso al niet helemaal goed.
nee je hoeft niet altijd ja te zeggen maar je moet je conflicten wel bij de juiste mensen leggen (de vriendin in dit geval) en het goede moment kiezen.
Als je hier nu heel veel drama over gaat maken valt dat op een bepaalde manier. Als je nu gewoon aangeeft dat je het de volgende keer anders wil... zij kunnen ook niet ruiken dat iets wat voor anderen heel normaal is voor jou zo zwaar valt
pi_170044549
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:58 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Alleen ligt die beslissing natuurlijk niet bij haar.
Dan nog hebben ze zichzelf niet uitnodigd :')
Ja doei.
pi_170044601
Ik ben het met TS eens en zou het afblazen. Ik kan hier ook echt niet tegen. Pleur ff een end op. Als ik iemand uitnodig heeft dat een reden.

Diegene die zich gepasseerd voelt en zichzelf gaat uitnodigen is echt onnozel in mijn ogen. Je kunt toch gewoon diegene uitnodigen die je zelf wilt uitnodigen. Die verplichtingen allemaal ... :r

Mijn schoonzus en schoonbroer hebben een kind van 3. Ik heb daar geen zin in. Niet in een restaurant. Dus dat zeg ik er dan ook duidelijk bij. Als ze dan besluiten niet te komen, prima. Ik ga me wat lopen ergeren aan die kinderlijke gesprekken op zo'n avond (waar het kind niks aan kan doen overigens).

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2017 17:04:10 ]
pi_170044613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan nog hebben ze zichzelf niet uitnodigd :')
Dat klopt, maar ik snap wel dat zoiets voelt als de incrowd die even onder elkaar iets beslist en TS mag er mee dealen. Op zijn eigen verjaardag nota bene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')