abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170020780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste nog een betaling gehad in april. Ik heb nog niets gezien, zelfs niet met de gebruikelijke crypto omschrijving die niemand naar een project kan herleiden. :(
Nee, dit is niet de gebruikelijke crypto omschrijven. Er is nu een nieuwe bij gekomen....
pi_170020797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste nog een betaling gehad in april ik heb nog niets gezien zelfs niet met de crypto omschrijving die niemand naar een project kan herleiden. :(
Ik heb er ook één gehad, ook met een cryptische omschrijving... ik ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen. Waarschijnlijk kunnen ze van SIG nu wel een omschrijving erbij zetten, dus wie weet pakt het goed uit :)
pi_170020945
LAH... geeft maar weer eens aan dat die rentes daar veel en veel te laag zijn voor de risico's...

Hoe houd je vanuit NL zicht op de opbouw van die kredietportefeuilles all over the world, serieus of pyramidespel, als dat hier in NL al geregeld misgaat?
pi_170021002
SiG: maandtermijnen al lastig ... hoe zeker is dat daar de hoofdsom na de gestelde 5 jaar ook werkelijk wordt terugbetaald?
  woensdag 5 april 2017 @ 16:15:14 #80
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170021196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor mij de partner waar het meeste geld "open" stond. Deze maand zou 30% van het openstaande bedrag worden terugbetaald. Voorlopig ga ik maar uit van uitstel en niet afstel.

Blijven bijna geen platforms meer over:
Samen in Geld: Administratie
Crowdestate: CL + minimum bedrag
Funding Circle: Gebrek info
Geld voor Elkaar: Persoonlijk budget bereikt
Lendahand: Ook al problemen met partner
Lendico: Gebrek communicatie

Blijft over Kapitaal op Maat (geintje)
Wat mij betreft: een pluim voor de openheid. IVM doet het op dezelfde manier: niet achterhouden, duidelijk vertellen wat er aan de hand is, vervolgstappen delen.
Met openheid heb ik echter m'n centen nog niet terug. NPFC is bij mij goed voor ruim 20% van mijn investeringen bij LAH. Dat is gelukkig niet met één mail allemaal afgeschreven.
Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat. Bijvoorbeeld over de vraag of er rentevergoeding komt over een uitgestelde betaling.
pi_170021272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Wat mij betreft: een pluim voor de openheid. IVM doet het op dezelfde manier: niet achterhouden, duidelijk vertellen wat er aan de hand is, vervolgstappen delen.
Met openheid heb ik echter m'n centen nog niet terug. NPFC is bij mij goed voor ruim 20% van mijn investeringen bij LAH. Dat is gelukkig niet met één mail allemaal afgeschreven.
Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat. Bijvoorbeeld over de vraag of er rentevergoeding komt over een uitgestelde betaling.
Voor wie zin heeft kan hier het jaarverslag 2015 van NPFC lezen https://www.dropbox.com/s/n1qgw1184n6dagl/NPFC-2015.pdf?dl=1
Ik heb het even vluchtig door gelezen op het eind kwam ik volgens mij tegen dat lendahand 1.5 miljoen dollar had uitstaan bij deze club. Vond ik een beetje veel naar mijn idee, afijn misschien wel te snel en niet goed gelezen.
pi_170021345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:06 schreef ZeKraut het volgende:
SiG: maandtermijnen al lastig ... hoe zeker is dat daar de hoofdsom na de gestelde 5 jaar ook werkelijk wordt terugbetaald?
Dat zou een probleem kunnen zijn ja. Inmiddels is er dan wel al weer een deel afgelost op de lening en staat er bij SiG in ieder geval een goede zekerheid tegen over, een (1e) hypotheek. Het onroerend goed bij SiG zal altijd een bepaalde waarde blijven houden.
pi_170021535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:15 schreef crowd-fundi het volgende:
NPFC is bij mij goed voor ruim 20% van mijn investeringen bij LAH.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Auw, ik heb wat korte leningen via deze partner en deze partner is bij mij overwogen in mijn lendahand Portefeuille.
Bij mij betreft het 13,3% van mijn investeringen bij LAH.
pi_170021585
Oei voor de NPFC. Heb daar deze maand geen terugbetalingen maar ook mijn Lendahand NPFC portefeuille is relatief overwogen met 20%. Heb wel vertrouwen in Lendahand en het is goed dat ze open communiceren ^O^
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170021593
Verwachting
De verwachting is op dit moment dat alle terugbetalingen, inclusief rente, uiteindelijk door NPFC kunnen worden overgemaakt. In de komende maanden, mits u dan nog terugbetalingen dient te ontvangen, sturen wij u elke maand een e-mail met een status update. Uiteraard melden wij ons ook direct als de situatie op wat voor manier dan ook wijzigt.

Daar gaan we toch maar van uit dan toch?

Ik had zelf 1 project bij die partner, maar die is al afgerond.
pi_170021660
@horseman; wel mooi onderpand, maar wat als er geen partijen geinteresseerd zijn om schuld tegen die rente over te nemen? Bv. omdat marktrentes stevig zijn veranderd. Dan worst case resterende hypotheektermijn geld vast?
pi_170022173
waarom krijg ik nú pas een GVE melding van Wattnou project??
pi_170022208
Nieuwe op IVM: modedingetje (Noë).
Ik pas. want: mode en te lage rente
pi_170022348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:40 schreef ZeKraut het volgende:
@horseman; wel mooi onderpand, maar wat als er geen partijen geinteresseerd zijn om schuld tegen die rente over te nemen? Bv. omdat marktrentes stevig zijn veranderd. Dan worst case resterende hypotheektermijn geld vast?
De overname zal ook moeten geschieden tegen een markt conforme rente en als het niet lukt moet het onderpand verkocht worden, net zoals bij een bank. Ik zie geen probleem bij mijn leningen met een 1e hypotheek met vaste einddatum.
pi_170022730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:07 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe op IVM: modedingetje (Noë).
Ik pas. want: mode en te lage rente
Zo te zien zijn de zekerheden van buitengewone materiele waarde.

Zekerheden
De ondernemers zijn individueel hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige bedrag van de lening.

Naast de lening via Investormatch en de financiering door de eigenaren, heeft het bedrijf geen andere langlopende schulden. Er vinden de komende jaren geen aflossingen plaats op de leningen van de eigenaren.

- X is gehuwd, heeft twee kinderen, een eigen huis met overwaarde en een privé portefeuille in beleggingen.
- Y is samenwonend, heeft geen kinderen, een huis met overwaarde en een privé portefeuille in beleggingen.
- Z is ongehuwd en heeft drie kinderen, een nieuwe eigen woning in aanbouw zonder hypotheek en een privé portefeuille in beleggingen.

Daarnaast ben ik gek op gekleurde schoenen! :) Denk er dus ernstig over om hier in te stappen. Loopt best hard voor IVM is al 30K van de 100K binnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 27-10-2019 14:52:06 ]
pi_170022950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:40 schreef ZeKraut het volgende:
Verkoop van het onroerend goed lijkt me.
pi_170023466
Ik mis eigenlijk alleen een eigen inbreng bij Noë.
pi_170024067
@Horseman, djh77; is er dan een hypotheek verleend voor slechts 5 jaar?
pi_170024114
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zekerheden
De ondernemers zijn individueel hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige bedrag van de lening.

Naast de lening via Investormatch en de financiering door de eigenaren, heeft het bedrijf geen andere langlopende schulden. Er vinden de komende jaren geen aflossingen plaats op de leningen van de eigenaren.

- X is gehuwd, heeft twee kinderen, een eigen huis met overwaarde en een privé portefeuille in beleggingen.
- Y is samenwonend, heeft geen kinderen, een huis met overwaarde en een privé portefeuille in beleggingen.
- Z is ongehuwd en heeft drie kinderen, een nieuwe eigen woning in aanbouw zonder hypotheek en een privé portefeuille in beleggingen.

Daarnaast ben ik gek op gekleurde schoenen! :) Denk er dus ernstig over om hier in te stappen. Loopt best hard voor IVM is al 30K van de 100K binnen.
Ik doe mee vanwege de zekerheden in privé
Tevens positief resultaat in 2016

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 27-10-2019 14:53:57 ]
pi_170025095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:38 schreef ZeKraut het volgende:
@Horseman, djh77; is er dan een hypotheek verleend voor slechts 5 jaar?
In bijna alle gevallen. Soms voor 10 jaar of 15 jaar. Laatste 10 projecten allen 5 jaar.
pi_170026525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zekerheden

Hmmm, ik vind zwarte schoenen al gekleurd genoeg :) , maar het lijken me bekwame ervaren mensen die weten wat ze doen en daarbij al het nodige privé vermogen hebben opgebouwd (en dus ook veel te verliezen hebben als het mis zou gaan). Is al bekend wie de schoenen showt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 27-10-2019 14:52:49 ]
Pecunia non olet
pi_170027642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, ik vind zwarte schoenen al gekleurd genoeg :) , maar het lijken me bekwame ervaren mensen die weten wat ze doen en daarbij al het nodige privé vermogen hebben opgebouwd (en dus ook veel te verliezen hebben als het mis zou gaan). Is al bekend wie de schoenen showt?
Het zijn geen kale kippen, heb deze IVM ook maar voor een bedragje meegenomen
pi_170030732
Het is vandaag geen beste dag voor mijn crowdfundportefeuille.

Bij LAH loopt 13,8% van mijn investeringen via de hier genoemde lokale partner. De e-mail laat mij echter wel nog wat hoop houden op een goede afloop en bovendien vind ik dat LAH het probleem vooralsnog goed lijkt op te pakken. Zelfs een skype call behoort tot de mogelijkheden.

Ook van GVE kreeg ik weer 'ns één van die gevreesde e-mails.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170030972
Dit is een grote klap voor Lendahand, 3% rente met defaults is nu veel te laag geworden. Rendement voor komende jaren weg, is het toch een soort alternatief voor giro 555 😀
pi_170031244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:13 schreef Groepfunder het volgende:
Het is vandaag geen beste dag voor mijn crowdfundportefeuille.

Bij LAH loopt 13,8% van mijn investeringen via de hier genoemde lokale partner. De e-mail laat mij echter wel nog wat hoop houden op een goede afloop en bovendien vind ik dat LAH het probleem vooralsnog goed lijkt op te pakken. Zelfs een skype call behoort tot de mogelijkheden.

Ook van GVE kreeg ik weer 'ns één van die gevreesde e-mails.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel minder ja... maar als lah aangeeft dat ze verwachten dat alles terugkomt geeft me dat nu nog meer vertrouwen dan de mails van gve :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')