SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook niet kwestie van je valt zo snel dat je weinig tijd hebt om iets bewust te gaan doen ?quote:Op maandag 3 april 2017 16:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jezelf opvangen is meer kans op een gebroken pols/sleutelbeen. Stuur vasthouden is inderdaad wel een goeie oplossing om dat te voorkomen. Doe dat zelf blijkbaar ook
Las ooit dat Cannondale z'n renners een vechtsport liet doen om ze te leren vallen (leren rollen ipv opvangen)
Als je het vaak genoeg oefent kan het een reflex wordenquote:Op maandag 3 april 2017 16:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Soms is rollen beter soms glijden, maja als je gaat is er vaak geen tijd om daar over na te denken.
Ik val meest wel oke, maar soms onderga je het gewoon.quote:Op maandag 3 april 2017 16:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je het vaak genoeg oefent kan het een reflex worden
Daarom gaan judo'en!quote:Op maandag 3 april 2017 16:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je het vaak genoeg oefent kan het een reflex worden
Jas tegen het stuur van Sagan waardoor hij de hekken in fietst.twitter:petosagan twitterde op maandag 03-04-2017 om 15:34:37Video that shows my crash at the @RondeVlaanderen was caused by a jacket that caught my left arm. These things happ… https://t.co/e2JmjEEhqv reageer retweet
Jaquote:Op maandag 3 april 2017 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
....
Viel hij omdat iemand met een jas wapperde of viel hij omdat hij te dicht langs publiek reed?
Dat is het filmpje wat ratatat al postte.quote:Op maandag 3 april 2017 22:25 schreef Z het volgende:
Dit is wel een duidelijk filmpje.
https://twitter.com/petosagan/status/848891489153404928
Hebben geen andere functie dan je wiel op z'n plek houden. Wiel draait op as, niet op qr. Dus recht of verbogen maakt geen hol uit voor werking.quote:Op dinsdag 4 april 2017 01:48 schreef Andyy het volgende:
Nice, de "titanium" quick releases uit China zijn niet meer recht maar zijn een beetje verbogen. Snap ik ook wel met m'n enorme pens en bijhorende gewicht van maar liefst 68kg
Behalve als je OCD hebt misschien...we hebben het nog steeds over snelspanners, toch?quote:Op dinsdag 4 april 2017 06:39 schreef the_critic het volgende:
Dus recht of verbogen maakt geen hol uit voor werking.
Jaquote:
quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
[..]
JaZondag gaat het ook prachtig weer worden!
Alleen jammer van al die bejaarden die op zondag met hun ANWB fietsen de weg op gaanquote:
Ajoh, rustig aan. In het zonnetje toerenquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Alleen jammer van al die bejaarden die op zondag met hun ANWB fietsen de weg op gaan
Jaquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ajoh, rustig aan. In het zonnetje toeren
70 kmquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
JaDenk dat ik zondag voor de 70km ga
lekker rustig aan, voldoende eten en drinken mee.. gaat helemaal goed komen
Ja nou sorry hoorquote:
Ah joh, 70 is een mooie afstandquote:Op dinsdag 4 april 2017 12:07 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja nou sorry hoordat dat nou voor jou de warming up is
buig ze weer voorzichtig recht. En vraag ff aan dop of je titanium net als staal harder kan maken dmv verhitten en afkoelen met een nat lapje want dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 4 april 2017 01:48 schreef Andyy het volgende:
Nice, de "titanium" quick releases uit China zijn niet meer recht maar zijn een beetje verbogen. Snap ik ook wel met m'n enorme pens en bijhorende gewicht van maar liefst 68kg
Is dat segment 30km of wat?quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:40 schreef TradeMarkie het volgende:
vanmiddag uit het werk maar weer een rondje doen![]()
met 2 vrienden hebben we bedacht dat we gaan proberen de snelste tijd op een segment te rijden.
Moet ik alleen wel flink aan de bak, aangezien er nog 7 minuten af moet op een rondje van 30km...
Ik zeg altijd, zo lang je er plezier in hebt is het allemaal prima. Zo fietst mijn zwager amper meer dan 40 km per keer. Maar heeft er wel plezier in.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:07 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja nou sorry hoordat dat nou voor jou de warming up is
29,7 om precies te zijnquote:
beter dan al die segmentjes van nog geen kilomter. En wel een leuk doel deze zomer.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is toch geen segment meer dan. Althans, vind ik.
Liever dat dan segment op een viaduct van 30sec. Langere rondjes kun je goed conditie vergelijken met voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is toch geen segment meer dan. Althans, vind ik.
waarom niet?quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is toch geen segment meer dan. Althans, vind ik.
In Nederland kan ik maar een paar stukken voorstellen waar het echt zin heeft (afsluitdijk), verder is het een segment van 30 kilometer meestal een complete route die je moet volgen (het zijn dat geen segmenten die je even makkelijk kunt doen zeg maar). Lange klimmen in het buitenland kan ik me nog wel voorstellen als segment.quote:
Je hebt wel een punt, er zitten zoveel afslagen in dit segment dat je echt wel heel bewust de juiste route moet pakken. Ik rij dat rondje regelmatig, maar lang niet altijd precies het hele segment.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In Nederland kan ik maar een paar stukken voorstellen waar het echt zin heeft (afsluitdijk), verder is het een segment van 30 kilometer meestal een complete route die je moet volgen (het zijn dat geen segmenten die je even makkelijk kunt doen zeg maar). Lange klimmen in het buitenland kan ik me nog wel voorstellen als segment.
Verder zijn uiteraard genoeg stukjes van minder dan 1 kilometer ook interessant (Eyserbosweg, Kruisberg, Gulperberg om er maar een paar te noemen). Maar jullie hebben gelijk dat heel veel korte segmenten eigenlijk gewoon de kliko in moeten.
Ik wil uiteindelijk wel meer gaan fietsen, maar eerst even een beetje opbouwenquote:Op dinsdag 4 april 2017 12:45 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ik zeg altijd, zo lang je er plezier in hebt is het allemaal prima. Zo fietst mijn zwager amper meer dan 40 km per keer. Maar heeft er wel plezier in.
Geen paniek hoor want die naijeoto heeft ook nog nooit meer dan 100 km gereden.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik wil uiteindelijk wel meer gaan fietsen, maar eerst even een beetje opbouwen
quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen paniek hoor want die naijeoto heeft ook nog nooit meer dan 100 km gereden.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen paniek hoor want die naijeoto heeft ook nog nooit meer dan 100 km gereden.
kan ik ook weinig zinnigs over zeggen, Titanium onderdelen zijn bijna altijd legeringen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
buig ze weer voorzichtig recht. En vraag ff aan dop of je titanium net als staal harder kan maken dmv verhitten en afkoelen met een nat lapje want dat weet ik niet.
Als 't al titanium is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 14:04 schreef dop het volgende:
[..]
kan ik ook weinig zinnigs over zeggen, Titanium onderdelen zijn bijna altijd legeringen.
Helaas nogal specifiek met een hele reeks aan verschillende elementen.
Soorten warmte behandelingen lopen dan ook enorm uit een.
niet te vergelijken met staal in elk geval.
Kan zijn dat ze bij de fabrikage van die dingen eigenlijk een stress relieve hadden moeten doen.
zou mogelijk verklaren dat ze nu krom worden. (gok ik, niet zeker)
Geen idee, kweet wel dat tita iets zachter is dan staal. Tita kransjes op je cassette gaan dus ook minder lang mee dan stalen. Tita moet wel geschikt zijn voor een blokkage maar kweet ook niet wat voor trucs ze daar nog mee uithalen om de hardheid op het juiste niveau te krijgen.quote:
mijne ook , zondag ochtend na de formule 1 rondje fietsen !quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:16 schreef Najieto het volgende:
Donderdag is mijn nieuwe fiets klaar. Precies op tijd voor een mooie rit op de Posbank a.s zondag
Op zulke lange stukken zijn er ook meer dingen die tegen kunnen zitten, verkeer enzo.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Nederland kan ik maar een paar stukken voorstellen waar het echt zin heeft (afsluitdijk), verder is het een segment van 30 kilometer meestal een complete route die je moet volgen (het zijn dat geen segmenten die je even makkelijk kunt doen zeg maar).
Haha ja, ik fiets meestal tussen de 60 en 100km.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:45 schreef Najieto het volgende:
Ik zeg altijd, zo lang je er plezier in hebt is het allemaal prima. Zo fietst mijn zwager amper meer dan 40 km per keer.
Ga dan lekker 't uurrecord rijden als je niets tegen wilt komen.quote:Op woensdag 5 april 2017 00:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Op zulke lange stukken zijn er ook meer dingen die tegen kunnen zitten, verkeer enzo.
Dat soort mensenquote:[..]
Haha ja, ik fiets meestal tussen de 60 en 100km.
Laatst vroegen 2 buurmannen of ik mee wilde fietsen met hun, na 30km waren ze al aardig aan het klagen "waar gaan we wel niet heen ?, we moeten ook nog weer terug he ?"
Waarschijnlijk zwakke core...ik gebruik de tijd die ik nu heb, waarin ik nog niet vol kracht mag zetten op de fiets etc maar om ook veel te planken en andere core oefeningen te doen, kan nu goed voelen dat ik gisteren getrained hebquote:
Het is altijd lastig vergelijken als je buiten fietst. Wind, temperatuur.quote:Op woensdag 5 april 2017 07:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Het gaat er niet om dat je niets tegen wilt komen op zulke lange stukken, het is alleen lastiger vergelijken vind ik.
Voldoende eten en drinkenquote:Op woensdag 5 april 2017 10:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zaterdag Parijs Roubaix fietsen. Heb m'n crosser helemaal aangepast.
- 30mm banden.
- Stuurlint met een dikke gelpadding eronder.
- Langere stuurpen.
- Verende Specialized CG-R zadelpen (zat er al op).
- Zadeltas, voor reservebanden
Welke wielen zouden jullie steken? Heb een alu en een carbon setje. Ik neig zelf naar carbon omdat dat meer kan hebben. Het zijn mountainbikewielen en behoorlijk hufterproof.
En verder? Een paar goede handschoenen is ook wel aan te raden zeker? Heb alleen maar handschoentjes met minimale padding.
Geen idee. Toevallig heeft GCN wel laatst een filmpje gepost hierover:quote:Op woensdag 5 april 2017 10:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zaterdag Parijs Roubaix fietsen. Heb m'n crosser helemaal aangepast.
- 30mm banden.
- Stuurlint met een dikke gelpadding eronder.
- Langere stuurpen.
- Verende Specialized CG-R zadelpen (zat er al op).
- Zadeltas, voor reservebanden
Welke wielen zouden jullie steken? Heb een alu en een carbon setje. Ik neig zelf naar carbon omdat dat meer kan hebben. Het zijn mountainbikewielen en behoorlijk hufterproof.
En verder? Een paar goede handschoenen is ook wel aan te raden zeker? Heb alleen maar handschoentjes met minimale padding.
Lage bandenspanning.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zaterdag Parijs Roubaix fietsen. Heb m'n crosser helemaal aangepast.
- 30mm banden.
- Stuurlint met een dikke gelpadding eronder.
- Langere stuurpen.
- Verende Specialized CG-R zadelpen (zat er al op).
- Zadeltas, voor reservebanden
Welke wielen zouden jullie steken? Heb een alu en een carbon setje. Ik neig zelf naar carbon omdat dat meer kan hebben. Het zijn mountainbikewielen en behoorlijk hufterproof.
En verder? Een paar goede handschoenen is ook wel aan te raden zeker? Heb alleen maar handschoentjes met minimale padding.
Sterkte!quote:Op woensdag 5 april 2017 11:08 schreef Tommeke het volgende:
Ja, 5,5-6 bar denk ik. Filmpje had ik ook al gezien. Thanks voor de tips!
172, 145 of 70.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
Lijkt mij ook serieus leuk maar met de huidige conditie van mijn polsen lijkt me dat niet zo verstandig.
Valt imo wel mee ook want de toerversie is toch maar 120km ofzo?
goed ideequote:Op woensdag 5 april 2017 13:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik wil hem ook nog wel eens fietsen eigenlijk. Dus wellicht iets om volgend jaar met een FOK! team te doen?
Ja als je te licht bent stuiter je weg.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:38 schreef Tommeke het volgende:
Oh, en al zeg ik het zelf; Ik kan aardig goed over kasseien rijden.
Paar weken geleden was hier de Dutch Masters 200, schijnt dat de Drenthe 200 daar niks bij is geweestquote:Op woensdag 5 april 2017 13:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
145km. Ik heb er echt wel zin in. Kutter dan de Drenthe 200 wordt het toch niet
quote:Op woensdag 5 april 2017 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je te licht bent stuiter je weg.
Niet te dicht langs de hekken rijden!quote:Op woensdag 5 april 2017 13:38 schreef Tommeke het volgende:
Oh, en al zeg ik het zelf; Ik kan aardig goed over kasseien rijden.
ging nibali goed af...quote:Op woensdag 5 april 2017 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je te licht bent stuiter je weg.
Zeker niet als er jasjes hangenquote:Op woensdag 5 april 2017 14:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Niet te dicht langs de hekken rijden!
Dan ga je niet parijs-roubaix rijden, maar het trachten te doenquote:Op woensdag 5 april 2017 13:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
145km. Ik heb er echt wel zin in. Kutter dan de Drenthe 200 wordt het toch niet
Vermogen kunnen leveren is denk wel het belangrijkst.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zeker niet als er jasjes hangen
Ik ken trouwens wel een paar vlieggewichten die echt goed over kasseien kunnen rijden en andersom ook grote kerels die dat minder goed kunnen.
Het is een kwestie van je gewicht goed te verdelen, je fiets zelf zijn weg laten vinden en vermogen leveren. Een beetje achterop het zadel zitten, stuur losjes in de handen nemen. Tandje zwaarder, maar niet te zwaar rijden...
hij gaat het zowizo trachten maar dat is goed imoquote:Op woensdag 5 april 2017 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga je niet parijs-roubaix rijden, maar het trachten te doen
gr gr kaas
waar zit dat in? Stijfheid of gewicht?quote:Op woensdag 5 april 2017 18:52 schreef muzas het volgende:
hunts > ffwd's
Mijn god wat een kart is die allez met die dingen
geen idee. de rit voelt speelser... 'twitchy' maar niet nerveus. bakken grip. echt als een kart.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waar zit dat in? Stijfheid of gewicht?
grip ligt aan de band. Al heb je met een minder stijf wiel geen goed gevoel in de bocht. Denk zelf allebei dan waarschijnlijk. Stijver en waarschijnlijk een paar ons lichter?quote:Op woensdag 5 april 2017 19:34 schreef muzas het volgende:
[..]
geen idee. de rit voelt speelser... 'twitchy' maar niet nerveus. bakken grip. echt als een kart.
Mantel - Ronde van Arnhem, of zelf een rondje daar, dan is t misschien niet de meest ideale dag.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:16 schreef Najieto het volgende:
Donderdag is mijn nieuwe fiets klaar. Precies op tijd voor een mooie rit op de Posbank a.s zondag
Mantel toertochtquote:Op woensdag 5 april 2017 20:27 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Mantel - Ronde van Arnhem, of zelf een rondje daar, dan is t misschien niet de meest ideale dag.
Rij zelf iig die toertocht :-)
Senks! Dat denk ik ook wel, alleen moet je er dan vet vroeg uit en met een busje naar de start. De 145 start gewoon bij het Velodrome.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hij gaat het zowizo trachten maar dat is goed imo
Tommek kan ook de 170 aan dat heeft hij al bewezen.
Welke hunts? URL?quote:Op woensdag 5 april 2017 18:52 schreef muzas het volgende:
hunts > ffwd's
Mijn god wat een kart is die allez met die dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |