quote:Op woensdag 12 april 2017 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef gewoon de simpele feiten. Je geloof toch werkelijk niet dat ik inga op een linkse opvatting dat Wilders een opportunist is?
Het was Rutte die verkiezingsbedrog pleegde inzake zijn uitspraak dat er geen cent meer naar Grienland zou gaan. Dat gegeven lijkt me niet eens meer voer voor discussie.
We weten allemaal dat Ruttes PVV beleid inzake de Turkijerel the gamechange was voor zijn overwinning. Tot die tijd spande het erom. De peilingen van ipsos zijn nauwelijks meegenomen. Bovendien weten we dat peilingen onderling verschillen en ze vaak niet accuraat blijken te zijn. Zo ook bij deze verkiezingen.
Maar dat neemt niet weg dat de PVV heeft gewonnen in plaats van verloren. Zelfs de VVD heeft in zetelaantallen verloren maar de PvdA mocht het zware kruis van vier jaar afbraakbeleid dragen.
Nogmaals, dezelfde figuren die maandenlang zaten te jammerklagen over het gegeven dat het maar peilingen waren gebruiken nu diezelfde peilingen om te rechtvaardigen dat de PVV in een vrije val zou zitten.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:59 schreef keste010 het volgende:
[..]![]()
1) dat Wilders zijn standpunt over de AOW heeft laten vallen is een feit, geen opvatting
2) alle peilingen wezen op een vrije val van de PVV voor de Turkijerel. Je constante gehamer op Rutte's winst dankzij die rel is dus gelul.
Gegroet verder
Tja, mijn antwoord was duidelijk.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:03 schreef Ulx het volgende:
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, Elziefiederelzie.
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat de PVV gewoon geen massabeweging is?quote:Op woensdag 12 april 2017 10:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat trucje wordt bij elke verkiezingen herhaalt. De underdogpartij maandenlang hoger peilen om ze vervolgens dicht bij de verkiezingsdag te laten zakken.
Nee, er werd slechts op gewezen dat peilingen geen verkiezingsuitslagen zijn, en dat de vlag er op 15 maart heel anders bij kon hangen.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, dezelfde figuren die maandenlang zaten te jammerklagen over het gegeven dat het maar peilingen waren gebruiken nu diezelfde peilingen om te rechtvaardigen dat de PVV in een vrije val zou zitten.
Herhaling vind je zelf toch niet zo erg? Maar goed, geef nou eens antwoord.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, mijn antwoord was duidelijk.
Dan kun je jezelf blijven herhalen als een papegaai. Dat is toch echt voor jouw rekening.
Hangt ervan af wat je verstaat onder een massabeweging.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat de PVV gewoon geen massabeweging is?
Jullie gedroomde afrekening is er gewoon niet gekomen na al die grote woordenquote:Op woensdag 12 april 2017 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je verstaat onder een massabeweging.
Maar met 1,3 miljoen PVV stemmers beschouw ik de PVV niet als een partij op zijn retour.
Daarom blijf ik ook lachen om al die gefrustreerde Wilders-haters hier die telkens het tegenovergestelde proberen te verkondigen.
Wilders wordt toch niet echt gehaat? Hooguit vindt men hem een slappe zak, een amateurtrump, die wegloopt voor verantwoordelijkheid door zelf een glorieuze overwinning van de PVV te torpederen met zijn A4-tje met verboden op innovatie en meer van dat soort dom geraaskal.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je verstaat onder een massabeweging.
Maar met 1,3 miljoen PVV stemmers beschouw ik de PVV niet als een partij op zijn retour.
Daarom blijf ik ook lachen om al die gefrustreerde Wilders-haters die hier telkens het tegenovergestelde proberen te verkondigen.
Het is ondemocratisch doelbewust een cordon sanitair in te zetten wanneer een concurrerende partij te groot dreigt te worden. Dat is een nekslag voor de bestaande democratie.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jullie gedroomde afrekening is er gewoon niet gekomen na al die grote woorden
Los daarvan is het totaal ondemocratisch om te eisen dat de PVV in de regering zou moeten
Klagen over een cordon sanitair is hetzelfde als eisen dat je in de regering kunt komen. Jij wilt namelijk dat er met de PVV onderhandeld wordt. Dan eis je dus dat ze een plek in de regering kunnen krijgen.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is ondemocratisch doelbewust een cordon sanitair in te zetten wanneer een concurrerende partij te groot dreigt te worden. Dat is een nekslag voor de bestaande democratie.
Dat is iets anders dan te eisen of je wel of niet in de regering kunt komen. Als tweede partij van Nederland zou het democratischer zijn geweest die onderhandelingen wel te kunnen voeren. Rutte deed dit ook toen de PvdA tweede werd en nu blijft men vasthouden aan een ondemocratisch cordon sanitair.
Het is een beetje zoals de NCPN. "De volgende keer komt de revolutie toch echt!!"quote:Zoals we zien houden dit soort maatregelingen de groei van de PVV niet tegen. Tuurlijk, ze zijn dit maal niet de eerste geworden maar de groei zet zich onverminderd voort. Dit ondemocratische cordon sanitair maakt het maken van geloofwaardige coalities steeds moeilijker, waarmee de kans wordt vergroot dat toekomstige kabinetten eerder zullen gaan vallen. De PVV zal hier altijd garen bij spinnen.
Of zoals dit.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Het is een beetje zoals de NCPN. "De volgende keer komt de revolutie toch echt!!"
quote:HUNTSVILLE, AL–For the 135th straight year since Gen. Robert E. Lee's surrender at Appomattox, representatives for the South announced Monday that the region has postponed plans to rise again.
"Make no mistake, the South shall rise again," said Knox Pritchard, president of the Huntsville-based Alliance Of Confederate States. "But we're just not quite ready to do it now. Hopefully, we'll be able to rise again real soon.
Ja, maar die kutmocro's liggen nu gewoon dwars. Eerst de ene na de andere aanslag, en dan ineens niets meer.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:51 schreef keste010 het volgende:
Ja, nog maar een paar aanslagen en Nederland zal aan Geert's voeten liggen!!
Ook een complot tegen de PVV. Komen er verkiezingen aan, zijn er ineens geen aanslagen meer..quote:Op woensdag 12 april 2017 11:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, maar die kutmocro's liggen nu gewoon dwars. Eerst de ene na de andere aanslag, en dan ineens niets meer.
Als GL eruit stapt zal eerst de CU uitgenodigd worden om hun plaats in te nemen. Daarna zullen ze denk ik nog eerder een poging doen wederom de PvdA voor hun karretje te spannen dan de PVV uit te nodigen. En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:26 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, ter zake nu.
Als GL stopt met de besprekingen en de PVV wordt onder voorwaarden uitgenodigd, zeg bijvoorbeeld hetzelfde als hun eis aan de VVD maar dan omgekeerd. Dus geen Rutte weg, maar Wilders die moet wieberen. Is het dan ook een Cordon?
Geef het op. PVV-haters uitleggen wat democratie is even nutteloos als VARA-komieken uitleggen wat humor is. Je hebt hier te maken met mensen die de EU-coup in Oekraine toejuichte. Die enthousiast waren dat de regering de referendumwet overtrad en enthousiast waren dat de regering het volk blij probeerde te maken met een waardeloos inlegvelletje. Je heb hier te maken met mensen die elke ondemocratische poging om Trump af te zetten toejuichen. Je hebt hier te maken met mensen die de Britten keihard af willen straffen vanwege een democratisch besluit van het Britse volk om de EU te verlaten. Je hebt hier te maken met mensen die idolaat zijn van de staatspropagandamedia en deze media met heel hun hart steunen in het bedrijven van propaganda.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is ondemocratisch doelbewust een cordon sanitair in te zetten wanneer een concurrerende partij te groot dreigt te worden. Dat is een nekslag voor de bestaande democratie.
Dat is iets anders dan te eisen of je wel of niet in de regering kunt komen. Als tweede partij van Nederland zou het democratischer zijn geweest die onderhandelingen wel te kunnen voeren. Rutte deed dit ook toen de PvdA tweede werd en nu blijft men vasthouden aan een ondemocratisch cordon sanitair.
Zoals we zien houden dit soort maatregelingen de groei van de PVV niet tegen. Tuurlijk, ze zijn dit maal niet de eerste geworden maar de groei zet zich onverminderd voort. Dit ondemocratische cordon sanitair maakt het maken van geloofwaardige coalities steeds moeilijker, waarmee de kans wordt vergroot dat toekomstige kabinetten eerder zullen gaan vallen. De PVV zal hier altijd garen bij spinnen.
Dat laatste is flauwekul. De revolutionaire groei zet verifieerbaar door. Naïevelingen die nog echt geloven dat diezelfde geest weer terug in de fles komt leeft niet meer op deze planeet.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klagen over een cordon sanitair is hetzelfde als eisen dat je in de regering kunt komen. Jij wilt namelijk dat er met de PVV onderhandeld wordt. Dan eis je dus dat ze een plek in de regering kunnen krijgen.
En waarom zou de PVV de grootste zijn geworden zonder dat zogenaamde cordon sanitair? Daat heb je werkelijk geen enkelbewijs van
[..]
Het is een beetje zoals de NCPN. "De volgende keer komt de revolutie toch echt!!"
Verhoudingsgewijs wel. Nog nooit eerder was de PVV de tweede partij van Nederland. Dat betekent groei op de ladder. Ik ben benieuwd hoe straks de gemeenteraadsverkiezingen uitpakt voor de PVV nu ze echt in veel gemeenten gaan meedoen.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:00 schreef Nielsch het volgende:
De PVV is kleiner dan in 2010, niks verifieerbare groei sjakie.
Zoek jij dan maar eens op wat verhoudingsgewijs is.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs wel. Nog nooit eerder was de PVV de tweede partij van Nederland. Dat betekent groei op de ladder. Ik ben benieuwd hoe straks de gemeenteraadsverkiezingen uitpakt voor de PVV nu ze echt in veel gemeenten gaan meedoen.
Met jouw redenering zou ik de succesdagen van het CDA en PvdA ook als vergelijkingsmateriaal kunnen gebruiken. Niet meer van deze tijd.
Zoek jij dan maar eens een telraam op en leer eens correct tellen. Dan begrijp je misschien dat een hoger aantal verkregen zetels het verschil maakt tussen een tweede en derde plaats.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoek jij dan maar eens op wat verhoudingsgewijs is.
Ach, het blijven figuren die (of ze het willen of niet) blijven vliegen naar de term Wilders als een hongerige vlieg naar een zoete pot stroop. Altijd en onvoorwaardelijk. Dat maakt het voorspelbare karakter ook zo grappig. Ze happen altijd. Altijd.quote:Op donderdag 13 april 2017 04:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geef het op. PVV-haters uitleggen wat democratie is even nutteloos als VARA-komieken uitleggen wat humor is. Je hebt hier te maken met mensen die de EU-coup in Oekraine toejuichte. Die enthousiast waren dat de regering de referendumwet overtrad en enthousiast waren dat de regering het volk blij probeerde te maken met een waardeloos inlegvelletje. Je heb hier te maken met mensen die elke ondemocratische poging om Trump af te zetten toejuichen. Je hebt hier te maken met mensen die de Britten keihard af willen straffen vanwege een democratisch besluit van het Britse volk om de EU te verlaten. Je hebt hier te maken met mensen die idolaat zijn van de staatspropagandamedia en deze media met heel hun hart steunen in het bedrijven van propaganda.
But forgive them, for they do not know what they are doing Vanaf het begin zijn ze gehersenspoeld. Thuis, op school door leraren, later op hun boomknuffelvereniging, overal werden ze geconfronteerd met linkse indoctrinatie. Kansloos vanaf het begin. Geef het op.
Haha perfecte beschrijving van jezelf en Brainfart2000. Gefeliciteerd met het zelfinzicht!quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach, het blijven figuren die (of ze het willen of niet) blijven vliegen naar de term Wilders als een hongerige vlieg naar een zoete pot stroop. Altijd en onvoorwaardelijk. Dat maakt het voorspelbare karakter ook zo grappig. Ze happen altijd. Altijd.
Hap, hap.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha perfecte beschrijving van jezelf en Brainfart2000. Gefeliciteerd met het zelfinzicht!
Doet het erg zeer, dat je leider niet gewonnen heeft?quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach, het blijven figuren die (of ze het willen of niet) blijven vliegen naar de term Wilders als een hongerige vlieg naar een zoete pot stroop. Altijd en onvoorwaardelijk. Dat maakt het voorspelbare karakter ook zo grappig. Ze happen altijd. Altijd.
Nee.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Grappig hoe men in de eigen linkse leugentjes blijft geloven. Voor de Turkijerel was de VVD de PVV helemaal niet voorbij gestreefd, dus dit is al leugentje nummer 1. Rutte moest PVV beleid uitvoeren en Wilders naar de mond praten om het verschil te kunnen maken.
Ik heb het nergens over het Catshuisoverleg gehad. De opmerking over goodwill had betrekking op kabinet Rutte II.quote:Leugentje nummer 2 is dat Wilders zijn goodwill had verspild inzake het Catshuisakkoord. Het siert een politicus zijn rug recht te houden wanneer jouw gedoogpartners Nederland wil kapot bezuinigen en zijn eigen soevereiniteit wil uitleveren aan de pro-Europese vijand. Landverraad is landverraad. Daar bedankte Wilders voor. Dus hulde voor het vasthouden aan de eigen principes
Ik ben niet links.quote:Leugentje nummer 3 is de claim dat de PVV verloren zou hebben terwijl ze zijn gegroeid tot de tweede partij van Nederland. Degene die toen het hardst riepen dat slechts om virtuele peilingen ging beroepen zich nu op diezelfde virtuele peilingen waarmee ze claimen dat de PVV zou hebben verloren. Linkse zotheid kent inderdaad geen beperkingen. Knettergek!
Natuurlijk niet. De patriottistische revolutie wordt gewoon naar achteren geschoven.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:25 schreef agter het volgende:
[..]
Doet het erg zeer, dat je leider niet gewonnen heeft?
Door de gepolariseerde linkse middenpartijen!quote:Op donderdag 13 april 2017 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De patriottistische revolutie wordt gewoon naar achteren geschoven.
Nee, nu echt!
Groei naar de tweede partij van Nederland is winst.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:25 schreef agter het volgende:
[..]
Doet het erg zeer, dat je leider niet gewonnen heeft?
Jij. Al wekenlang.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:23 schreef Elzies het volgende:
Wie heeft het hier dan over een tranendal?
Waar is de revolutie, de grote verandering, nu?quote:Op donderdag 13 april 2017 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Groei naar de tweede partij van Nederland is winst.
Blijkbaar is het besef van zetelgroei niet door te dringen bij sommige deelnemers. Vergelijkbaar dat ze Brexit blijven ontkennen en nog steeds niet accepteren dat Donald Trump de Amerikaanse verkiezingen heeft gewonnen.
Wie heeft het hier dan over een tranendal?
Dat janken en stampvoeten zit toch echt binnen je eigen verbeelding verscholen. Maar goed, zo werkt dat nu eenmaal binnen forums.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij. Al wekenlang.
Je blijft maar janken en stampvoeten over een zogenaamd cordon sanitair en het grote onrecht dat de PVV zou zijn aangedaan.
Het is overigens wel vermakelijk. Dat dan weer wel.
quote:Op donderdag 13 april 2017 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat janken en stampvoeten zit toch echt binnen je eigen verbeelding verscholen. Maar goed, zo werkt dat nu eenmaal binnen forums.
Ik blijf gewoon lachten dat dagelijks dezelfde Wilders-haters bij hoog en laag liggen te verkondigen dat de PVV zetels zou hebben verloren, terwijl ze zijn doorgegroeid naar de tweede partij van Nederland en wegens hun succes ze bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in 60 gemeenten meedoen. Het stoïcijns blijven omdraaien van de verifieerbare werkelijkheid is intussen hilarisch te noemen.
Een cordon sanitair is een cordon sanitair en inhoudelijk voldoende door mij toegelicht. Ik heb nog geen enkel tegenargument mogen lezen waarom dit cordon sanitair niet ondemocratisch zou zijn. Benoem het zoals het is blijft mijn devies. Ik zou dezelfde mening opschrijven als dit cordon sanitair bij iedere andere partij zou zijn opgelegd. Het is ondemocratisch. Punt.
Niemand beweert hier dat de PVV zetels heeft verloren. Dat zou ook raar zijn, aangezien dat aantoonbaar onjuist is. Wilders-adepten zoals jij worden er alleen fijntjes op gewezen dat de winst een beetje tegenviel.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat janken en stampvoeten zit toch echt binnen je eigen verbeelding verscholen. Maar goed, zo werkt dat nu eenmaal binnen forums.
Ik blijf gewoon lachten dat dagelijks dezelfde Wilders-haters bij hoog en laag liggen te verkondigen dat de PVV zetels zou hebben verloren, terwijl ze zijn doorgegroeid naar de tweede partij van Nederland en wegens hun succes ze bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in 60 gemeenten meedoen. Het stoïcijns blijven omdraaien van de verifieerbare werkelijkheid is intussen hilarisch te noemen.
Lees een boek, volg een studie, en stop met onzin verkondigen.quote:Een cordon sanitair is een cordon sanitair en inhoudelijk voldoende door mij toegelicht. Ik heb nog geen enkel tegenargument mogen lezen waarom dit cordon sanitair niet ondemocratisch zou zijn. Benoem het zoals het is blijft mijn devies. Ik zou dezelfde mening opschrijven als dit cordon sanitair bij iedere andere partij zou zijn opgelegd. Het is ondemocratisch. Punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |