abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:33:40 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171736092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Bart2002 het volgende:

Het zijn wel kunstwerkjes hoor. Een hoog artistiek gehalte. :)
Verder moet je eens kijken of je iets met je witbalans (van je toestel) kunt doen. ;)
Ik maak de kiekjes met een simpel compact-cameraatje op de stand automatisch. Hoeven van mij geen fotografische kunstwerken te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171737715
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:58 schreef RobinOok het volgende:
Dat klinkt lief, chanant. Als charmant, maar dan anders.
Haha newbie gespot.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:07:07 #178
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171737832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is op dit forum uitgevonden:

SEX / Op ongewenste moment een erectie krijgen:')
Okay, dan snap ik meteen waarom ik het nog nooit gehoord had.
Ik kom daar niet. En ga dus ook niet klikken. Maar evengoed bedankt.
pi_171737997
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Okay, dan snap ik meteen waarom ik het nog nooit gehoord had.
Ik kom daar niet. En ga dus ook niet klikken. Maar evengoed bedankt.
Gecensureerd stukje:

vond wel chanant (of hoe je eht ook schrijft ;P ) (2008)

Sindsdien een running gag. Maar niet hier gelukkig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171739383
Lekker veel saus Golfer :9

Toch wel benieuwd hoe duur het eten nou is, drinken hoef ik niet te weten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_171806070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:46 schreef Bart2002 het volgende:
Al dat schuim... En kunstige torentjes. Het wordt een beetje chanant.
Maar dat is toch zo een beetje de 'sterren' keuken tegenwoordig in Nl geworden. Overal doen ze hetzelfde,daarom ben ik er in Nederland wel een beetje klaar mee. Dan liever gewoon simpel "Deli eten" Maar goed, als het GF maar gesmaakt heeft.
pi_171906133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:46 schreef Bart2002 het volgende:
Al dat schuim... En kunstige torentjes. Het wordt een beetje chanant.
ik vind het chanant dat jij niet weet hoe je genant schrijft.
pi_171906151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 04:20 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

ik vind het chanant dat jij niet weet hoe je genant schrijft.
Dat is een incrowd garpje. Sinds 2008. Toen is deze alternatieve spelling uitgevonden hier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:30:35 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171922624
Wanneer: 24 juni 2017
Waar: Restaurant N.A.P., Bloemendaal.

Wat:
Net 5 weken geleden geopend op het Kerkplein in Bloemendaal, naast Vreeburg, in het pand waar voorheen Restaurant Terra zat en nog meer in het verleden restaurant Terra Cotta. De nieuwe mede eigenaar Jimmy Dobbelaar is de zoon van de vroegere eigenaar van Terra Cotta, Henny Dobbelaar, die recent ook Grand Café Vreeburg heeft gekocht.
Jimmy doet front of house en vriend Jordy Schragen (voorheen Terra en Rijks* Restaurant) is chefkok.
De kleine kaart focust zich vooral op groenten- en vis-gerechten en bestaat uit 10 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. De voorgerechten variëren in prijs tussen de 8,50 en 16 euro. De hoofdgerechten tussen de 21 en 25 euro.
Je kunt door alleen een aantal voorgerechten te nemen ook een volledige maaltijd samenstellen.
Wij besloten alleen voor een aantal voorgerechten te gaan.
Nadat er goed brood met lekkere boter en olijfolie geserveerd werd namen we een fles Spaanse Sauvignon Blanc, Habla de Ti en een fles bruisend water (Pellegrino).

1e (voor)gerecht:

Bluezz had gekozen voor de tataki van tonijn. Daarbij gebakken sushirijst, wat parels van ponzu en wakame (zeewier). Geen saus erbij om een verbinding te maken. De rijst was nogal plakkerig.

Voor mij de salade van Noordzeekrab met flakes van spelt, wat jonge sla en een vinaigrette van yuzu. De yuzu-vinaigrette was een mooie friszure tegenhanger voor de ziltig-zoete krabsalade, die meer een soort mousse was.

2e (voor)gerecht:

Voor Bluezz gepofte gele peen met een worteljus, crème van dragon en geiten hangop en krokantjes.
Vooral de hangop van geit en ook de worteljus was bijzonder smakelijk.

Ik had gekozen voor de langoustine met quinoa en koolrabi met een bisque. Slechts 1 klein langousinestaartje die nogal verloren ging door de hoeveelheid quinoa die ook nog eens de bisque volledig absorbeerde. De koolrabischijf onder de quinoa voegde weinig smaak toe. Jammer. Voor verbetering vatbaar.

3e (voor)gerecht:

Bluezz nam de pastrami van rund met tomaat en radijs en basilicumcrème. Voldoende grote portie, maar alweer geen saus erbij.

Voor mij de gebraden eendenborst met pompoen, gepofte granola en een saus van eend. Hoogtepunt van de avond, die volle saus.

Wij besloten om het dessert, dat op een leuke trolley-ijscocar wel op een showachtige manier aan tafel met taart en fruit klaargemaakt kon worden aan ons voorbij te laten gaan.

Totaal inclusief water en wijn waren we 120 euro kwijt.

Prijs/kwaliteit: 7/10

Conclusie: in potentie een leuk restaurant dat iets meer moet nadenken over portionering en de sauzen, met leuke groentengerechten en een iets te kleine keuze in hoofdgerechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 24-06-2017 22:19:34 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO zaterdag 24 juni 2017 @ 22:36:54 #185
22592 crew  Ole
pi_171923818
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:40:12 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171923869
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:36 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_171924133
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:10 schreef golfer het volgende:
Waar: Kaatje bij de Sluis *, Blokzijl.
Wanneer: 15 juni 2017
Wat:

Stond al een tijdje op het verlanglijstje: een keertje eten bij Kaatje bij de Sluis in Blokzijl. Het restaurant heeft sinds 1978 een Michelinster, met uitzondering van 2004, het jaar dat de huidige chefkok Pieter Postma en gastheer Harald Hovenkamp de zaak overnamen.
We hadden het etentje gecombineerd met een middagje in een fluistersloep door de Weerribben en Wieden varen en daarbij een overnachting in een B&B op loopafstand van Kaatje geregeld.
Buiten het restaurant zie je het beeld van Kaatje:
[ afbeelding ]
Het restaurant zit pal aan de sluis van Blokzijl in een mooi hoekpand:
[ afbeelding ]

Aan 1 wand van het restaurant hangen allemaal unieke tekeningen van bekende cartoonisten. Een initiatief van wijlen Peter van Straten: potlood bij de Sluis. Een jaarlijkse lunchbijeenkomst van de tekenaars waarbij ze de kosten van de lunch betalen met een door hen gemaakte tekening.
[ afbeelding ]

We hadden gekozen voor een 7-gangen menu en alvorens te beginnen met het bijpassende wijnarrangement namen we eerst een glas Italiaanse Soave.

Amuse:
[ afbeelding ]
Crème van verse geitenkaas met salade van gele biet en tijm, bietensap en een krokantje van rode biet.

1e gerecht:
[ afbeelding ]
Gemarineerde zalmfilet ‘gravad lax’ met dille, mosterdmayonaise en asperges.
Daarbij dronken we een glas witte 2015 Svelato Falanghina uit Campania Italië. Goede combinatie. Niet echt spannend.

2e gerecht:
[ afbeelding ]
Paté van gevogelte met duindoornbes, salade van venkel, gekarameliseerde walnoot en zacht gerookte gans.
Wat ons betreft het toppunt van de avond. Heerlijk subtiele rooksmaak en een zalige paté onderin het kokertje van krokante venkel.
Daarbij dronken we alweer een glas witte wijn, een 2013 Trimbach Pinot Gris uit de Elzas, Frankrijk.

3e gerecht:
[ afbeelding ]
Gestoomde mousse van snoek met peterselie, fregula (een soort pastabolletjes), citroensaus en gepofte zwarte rijst.
Niet echt meer herkenbaar als snoek, wel een lichte vissmaak op de achtergrond van de mousse. Krokant gepofte rijst was lekker als tegenhanger van de zachte pasta en mousse.
Hierbij alweer en glas witte wijn, dit keer een 2015 Laurenz Five Fine Wine Grüner Veltliner uit Kamptal, Oostenrijk.

4e gerecht:
[ afbeelding ]
Gebakken scholfilet met saus van vadouvan (gefermenteerde) kruiden, en in beurre noisette gebakken bloemkool.
Lekker. Niet echt speciaal.
Weer een glas witte wijn erbij. Dit keer een 2015 Mas des Bressades, Rousanne Marsanne Grenache Blanc, Costières de Nimes uit Frankrijk.

5e gerecht:
[ afbeelding ]
Filet van ree en reepeper uit de Weerribben, wortel uit de oven met een geroosterde lente-ui en saus van citroengras. Goed bereide reefilet en vooral een erg lekkere reepeper.
Hierbij een glas lichte rode wijn: 2014 Manz Spätburgunder uit Rheinhessen, Duitsland.

6e gerecht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een kaasplankje met daarbij 2 soorten compote en een appel-radijs-krokantje en een soort kleine muffins.
Daarbij een bijna naar port smakende rode wijn: Solera 1954, bodega De Muller uit Taragona, Spanje.

7e gerecht:
[ afbeelding ]
Het (erg zoete) dessert. Rabarber met roomijs van dragon, polderkoninkjes (aardbei), witte chocolade en een Champagne dressing.
Ook hierbij een lekker fris-zoete licht mousserende dessertwijn: 2015 Bricco Riella, Moscato d’asti uit Italië.

We besloten het hierbij te laten.
Lekker gegeten en hoewel sommige gerechten soms een beetje gedateerd zijn en niet echt spannend of vernieuwend zijn, is Kaatje bij de Sluis al jarenlang een terechte bezitter van een Michelinster, met vriendelijk en kundig personeel.

Over de prijs ga ik het niet hebben. Je weet gewoon dat je voor eten en vooral drinken in een Michelinsterrenrestaurant het nodige geld kwijt bent.
Een leuk restaurant in een prachtige omgeving. De moeite waard om een keer te bezoeken.

8,5/10
Wat was je kwijt voor dit diner?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:06:49 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171924286
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:57 schreef Chinless het volgende:

Wat was je kwijt voor dit diner?
Wat begrijp je niet aan:
quote:
Over de prijs ga ik het niet hebben. Je weet gewoon dat je voor eten en vooral drinken in een Michelinsterrenrestaurant het nodige geld kwijt bent.
?
Poef.....gone! ©golfer
pi_171924670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

[..]

?
Groot gelijk. Als mensen de prijs willen weten kunnen ze ook gewoon naar de website van het restaurant.
pi_171956547
:o

Vroeger zette Golfer er altijd de prijs bij en tegenwoordig is het dus "follow the Iwanius lijn: " "No quanto costa"

V.w.b.het gegeven cijfer zou ik het alleen vanwege het aanblik, en wat is, een 6- hebben gegeven.
Te gekunsteld allemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 09:19:36 ]
  maandag 26 juni 2017 @ 09:22:53 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171956661
Hoofdgerecht eendenborst en dan een plakje krijgen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171957004
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar staat hoofdgerecht pik?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:08:05 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171959102
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef Iwanius het volgende:
:o

Vroeger zette Golfer er altijd de prijs bij en tegenwoordig is het dus "follow the Iwanius lijn: " "No quanto costa"
:o indeed :o
  maandag 26 juni 2017 @ 11:09:34 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171959125
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:30 schreef golfer het volgende:
Wij besloten alleen voor een aantal voorgerechten te gaan.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:48:06 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171960085
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef Iwanius het volgende:

Oh?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:30 schreef golfer het volgende:

Totaal inclusief water en wijn waren we 120 euro kwijt.

Poef.....gone! ©golfer
pi_171966983
Gisteren gelunched bij strandtent de stern,
ik had gebakken mosselen met stokbrood en een pul bier
zus patat en een frikandel speciaal en spa
moeder sate met patat en salade en een vaasje
stiefvader biefstuk met patat en salade en een vaasje
beetje vervallen strandtent maar de porties zijn groot en de prijzen vriendelijk net als de bediening als je ooit naar callantsoog gaat bezoek dan deze strandtent
http://strandpaviljoendestern.nl/
  zondag 16 juli 2017 @ 14:23:03 #197
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_172457888
Ergens medio september wil ik met mijn vriendin lekker uit eten in Rotterdam, want dan kunnen we gewoon koprollend naar huis. Budget is zo rond de ¤100 per persoon en aangezien we graag zoveel mogelijk willen proeven, doen we het liefst iets met minimaal 5 gangen (beetje zoals dit) en een wijnarrangement. Als we dan in totaal op ¤250 uitkomen, is dat ook prima. Hebben jullie daar tips voor?
  zondag 16 juli 2017 @ 14:34:42 #198
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172458251
Ik zeg de Jong.
https://robinuit.wordpress.com/category/rotterdam/de-jong/
Hou je nog geld over ook.
Menu is 45 euro voor 4 gangen, maar op de kaart staat tegenwoordig dat je ook meer gangen kunt krijgen. Ik denk dat je dan gewoon alle gangen van beide menu's krijgt.
pi_172458670
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg de Jong.
Menu is 45 euro voor 4 gangen, maar op de kaart staat tegenwoordig dat je ook meer gangen kunt krijgen. Ik denk dat je dan gewoon alle gangen van beide menu's krijgt.
Ik zou dan inderdaad de Jong of Yama doen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 16 juli 2017 @ 15:23:51 #200
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_172459746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg de Jong.
Oh nice, door jouw recensies was ik ook al erg benieuwd geworden. En naar Yama ook, maar die naam was ik vergeten. Thanks alvast!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')