abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170060132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het typische is natuurlijk dat juist ok Erdogan heel bewust op vereder destabilisatie gezet heeft...

Juist zijn eigen politieke handelen lijkt totaal in tegenspraak ermee dat hij eigenlijk gewoon het liefste een laidback rol zou willen hebben en niet zo machtsbezeten is...

Erdogan heeft sinds 2011 heel bewust verder ingezet op polarisatie, destabilisatie om zijn eigen machtspositie te versterken en consolideren...
terwijl dat just compleet inging tegen de belangen van de Turkse economie en bevolking ..

Eigenlijk had Erdogan kunnen stellen dat hij in 2011 op het hogtepunt van zn macht was, zn partij had 49,9% van de stemmen gehad en in zetels een duidelijke absolute meerderheid in het parlement (330 van de 550 zetels)...
hooguit ontbrak een twee-derde meerderheid voor grondwetswijzigingen (daarvoor had hij 37 zetels meer moeten halen).

Dat was toentertijd op een sterk pro-westerse koers, handel met de EU en zelfs deelname aan de EU aanstrevend, en een herziening van de strafwetgeving en rechtstaat naar een westers model en het afschaffen van veel oude traditionele wetten...

Erdogan had in 2011 die kors verder kunnen zetten, maar juist toen heeft hij bewust een totale richtingverandering doorgezet op zijn macht te kunnen uitbouwen, inclusief het omwerven van juist rechts-nationalistische en radikaal-islamitische groepen en het ondersteunen van juist een verdere destabilisatie in buurland Syrie, wat eigenlijk Turkje steeds verder in een crisis gebracht heeft, waarbij het enige 'nut' gezien kan worden in machtsbehoud en -uibtreiding voor Erdogan...

Ook bv het keihard neerslan van het Gezi-protest en de omgang met het corruptieschandaal lijkt er vooral op te wijzen dat machtsbehoud voor alles gaat.
Ik vermoed dat mijn betoog verkeerd is overgekomen, mijn pleidooi is namelijk niet dat Erdogan vies is van macht of zelfs zich niet belangrijker acht dan hij werkelijk is. Mijn betoog is meer dan sinds Erdogan nu ook president is geen referendum of de genoemde wetswijzigingen nodig heeft om zijn gigantische macht te behouden.

Tot halverwege 2015 kan je zelfs stellen dat Erdogan een democratiseringskoers en tegen polarisatie was, vooral de verbroedering met de Koerden, vredesoverleg met de PKK, zogenaamde 'acilim' ( verbroedering/integratie/openheid) beleid voor de Koerden, Alevieten en religieuze minderheden was juist een koers in de goede richting, onafhankelijk van of het geslaagd is of niet. Zelfs met Israël werden de banden weer aangehaald en relaties bevorderd sinds de crisis van 2011.

Zowel de Gezi protesten als de corruptieschandalen hebben Erdogan er niet van weerhouden om president te worden en daardoor zelfs machtiger te worden dan pre-Gezi. Sinds 2014 dat Erdogan president is zit hij op de hoogtepunt van zijn macht, een macht wat niet verder wordt uitgebreid na het referendum maar enkel wordt hervormd, nu doet hij alles via een proxy, dan kan hij zelf in het parlement zijn zegje doen direct.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 13:59:33 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_170063487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
Wat is de reden dat de stemmen van het referendum niet hier maar in Ankara geteld worden?
Trigger? Weet jij waarom dat is?
pi_170064448
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Trigger? Weet jij waarom dat is?
De stemmen moeten goedgekeurd worden door het Hoge verkiezingscommissie.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:15:16 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_170064816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De stemmen moeten goedgekeurd worden door het Hoge verkiezingscommissie.
Ah. Dank.
pi_170082902
TT:

quote:
Vete Erdogan ...
"Vete" is anagram voor 'evet' ('ja' in het Turks). Met andere woorden stem 'ja' op Erdogan. TS doet aan psychologische oorlogvoering.
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 11:30:41 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_170083655
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:32 schreef Tevik het volgende:
TT:

[..]

"Vete" is anagram voor 'evet' ('ja' in het Turks). Met andere woorden stem 'ja' op Erdogan. TS doet aan psychologische oorlogvoering.
Mmm dit is BNW natuurlijk dus niets is uit te sluiten.
Al leest natuurlijk niet de hele wereld hier op dit subforumpje mee :P
pi_170084235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mmm dit is BNW natuurlijk dus niets is uit te sluiten.
Al leest natuurlijk niet de hele wereld hier op dit subforumpje mee :P
Elke stem telt. Trigger opent topic met een subliminale boodschap in de TT op zondag 26 maart. Slayage reageert daarin:

quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

eckte turuk jij :')
Wat stemt Slayage later op woensdag 5 april (gepost in NWS):

quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:21 schreef Slayage het volgende:
sorry jongens, ik heb toch gestemd om door te gaan met de Tsaar, als het ff kan tot 2029 :P
Juist 'Evet' ('ja' voor Erdogan), ... "Vete Erdogan"
pi_170084272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:20 schreef Tevik het volgende:

[..]

Elke stem telt. Trigger opent topic met een subliminale boodschap in de TT op zondag 26 maart. Slayage reageert daarin:

[..]

Wat stemt Slayage later op woensdag 5 april (gepost in NWS):

[..]

Juist 'Evet' ('ja' voor Erdogan), ... "Vete Erdogan"
whut? :P

ben niet zo bekend met BNW :P wat probeer je duidelijk te maken? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170084388
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

whut? :P

ben niet zo bekend met BNW :P wat probeer je duidelijk te maken? :P
Je hebt 'ja' gestemd doordat je onderbewustzijn "Vete Erdogan" (wat in de TT staat) heeft opgepikt als "Evet Erdogan", en daardoor beinvloed bent om 'ja' te stemmen :P. Ik heb dat met je quotes bewezen.
pi_170084526
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op zaterdag 8 april 2017 12:32 schreef Tevik het volgende:

[..]

Je hebt 'ja' gestemd doordat je onderbewustzijn "Vete Erdogan" (wat in de TT staat) heeft opgepikt als "Evet Erdogan", en daardoor beinvloed bent om 'ja' te stemmen :P. Ik heb dat met je quotes bewezen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170109255
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:32 schreef Tevik het volgende:
TT:

[..]

>:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')