Dat. In ons geval hebben wij toch geen recht op NHG, dus is het wat makkelijker.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat ik er van weet: Als je je studieschuld verzwijgt, vervalt je NHG bij verkoop van je huis met de hypotheek waarbij je je studieschuld verzwegen hebt.
Als er iemand garant staat voor je (omdat je door meerekening van studieschuld niet genoeg kan lenen) vervalt je NHG ook.
Verzwijgen is niet strafbaar in de zin van de wet. Het verschil tussen hypotheek met of zonder studieschuld is bijna 1 op 1 wb je schuld.
Bij ons het of zo goed als niks kunnen kopen, of studieschuld verzwijgen, of iemand garant laten staan. Dus wij hebben het idee van NHG ook losgelaten.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat. In ons geval hebben wij toch geen recht op NHG, dus is het wat makkelijker.
Ik zag zojuist een berekening waarbij het opgeven van mijn studieschuld ervoor zorgde dat ik 80k minder kan lenen. Die schuld is daar (relatief gezien) een fractie vanquote:Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het verschil tussen hypotheek met of zonder studieschuld is bijna 1 op 1 wb je schuld.
Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?quote:Op maandag 27 maart 2017 13:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Omdat je de eerste jaren vooral de rente aflost? Wij hebben een hypotheek constructie dat de rente lager wordt naarmate je meer aflost.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?
In ieder geval, als je bij een annuïteitenhypotheek in het begin van de looptijd het schuldbedrag minder maakt door meer af te lossen betaal je over dat gedeelte geen rente meer en kan je dat bedrag wat je anders aan rente zou betalen gebruiken om af te lossen (je maandbedrag blijft hetzelfde maar het aflossingsdeel wordt groter)
Gezien de spaarrentes kan je beter meer aflossen dan veel spaargeld hebben, gewoon genoeg spaargeld hebben voor onvoorzien, maar niet meer dan dat.quote:
Ja, dat had bij ons nogal impact, dankzij mijn reuzenschuld.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een studieschuld wordt 2,5 tot 3 keer meegeteld. Dus als je 10k schuld hebt, kan je 25-30k minder lenen.
Daarnaast geldt ook vaak dat als de hypotheek onder bijv 60% van de waarde van het huis komt, het rentepercentage daalt.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?
In ieder geval, als je bij een annuïteitenhypotheek in het begin van de looptijd het schuldbedrag minder maakt door meer af te lossen betaal je over dat gedeelte geen rente meer en kan je dat bedrag wat je anders aan rente zou betalen gebruiken om af te lossen (je maandbedrag blijft hetzelfde maar het aflossingsdeel wordt groter)
Dan snap ik nog steeds niet waarom er 80k van mijn potentiële hypotheek afgaatquote:Op maandag 27 maart 2017 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een studieschuld wordt 2,5 tot 3 keer meegeteld. Dus als je 10k schuld hebt, kan je 25-30k minder lenen.
Zet!quote:Op zondag 26 maart 2017 19:20 schreef z80 het volgende:
Verslag vakantie Vietnam. Lap tekst in de spoiler
Och, wat mooiquote:Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Perzikboompje in achtertuin vanmorgen. Rook lekker!
Ik vind de bloemen mooi. Zo heerlijk fel van kleur en de rest nog kaal. Straalt een mooie kwetsbaarheid uit. En lentequote:Op maandag 27 maart 2017 15:52 schreef minilot het volgende:
En ik hou niet eens zo van perzik!De vogels in de tuin gelukkig wel.
Dat welquote:Op maandag 27 maart 2017 16:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de bloemen mooi. Zo heerlijk fel van kleur en de rest nog kaal. Straalt een mooie kwetsbaarheid uit.
Oh!quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik was overigens gisteravond keurig op tijd op mijn werk. Maar ik hoefde niet te werkenDus even gezellig bijgekletst met leuke collega en een uur later weer met de trein naar huis gegaan.
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik was overigens gisteravond keurig op tijd op mijn werk. Maar ik hoefde niet te werkenDus even gezellig bijgekletst met leuke collega en een uur later weer met de trein naar huis gegaan.
Herkenbaar ja. Hier ook allerlei wisselende diensten, veel ruilen en dat gaat nogal eens mis.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet vannacht wèl werken. Maar dan werk ik meestal ook zondagnacht. Maar niet dus![]()
Ik had dus twee verbaasde collega's die uitriepen 'moet jij werken?!' (ja, we ruilen ook veel, dus had ook nog wel gekund natuurlijk)
Ik ben om 21:40 van huis gegaan en was om 00:20 thuisquote:Op maandag 27 maart 2017 16:08 schreef minilot het volgende:
Herkenbaar ja. Hier ook allerlei wisselende diensten, veel ruilen en dat gaat nogal eens mis.Maar goed, ik woon dichtbij - als ik de bus pak of met de fiets ga ben ik in minder dan een kwartier weer thuis. Voor jou kost zoiets heel wat meer tijd!
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben om 21:40 van huis gegaan en was om 00:20 thuisHeerlijk geluisterd naar Maarten van Rossem over de Koude Oorlog.
Ik heb wel een uur en een kwartier op mijn werk gezeten hoor!quote:
Niettemin!quote:Op maandag 27 maart 2017 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel een uur en een kwartier op mijn werk gezeten hoor!
De hypotheker heeft ons een partij onzin verkocht! En ze doen of ze goedkoop zijn maar je betaalt bijna overal hetzelfde voor advies en bemiddeling.quote:Op maandag 27 maart 2017 11:26 schreef Sarabi het volgende:
En gesprek bij De Hypotheker doen en niet bij een bank.
Wij gingen eerst naar onze bank en als we met hun in zee waren gegaan hadden we dit huis never nooit niet kunnen kopen.
Leuk luisteren de man, heb hem een aantal maal horen sprekenquote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben om 21:40 van huis gegaan en was om 00:20 thuisHeerlijk geluisterd naar Maarten van Rossem over de Koude Oorlog.
Mijne bloeit ook zo mooiquote:Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Bohquote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Weet je nog die 130 euro fysio waar ik voor verzekerd zou zijn maar toch moest betalen en toen eindeloos herinneringen en narigheid?
ja?
Nou, die moet ik dus toch betalen.
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Bibliotheek: 'gratis'quote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk luisteren de man, heb hem een aantal maal horen spreken
Wat me opviel
Home Academy 24,95
iTunes 15,99
Audible, 9,95
Want je was er toch niet voor verzekerd, of te veel sessies gehad of huh? Wat kut zeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Weet je nog die 130 euro fysio waar ik voor verzekerd zou zijn maar toch moest betalen en toen eindeloos herinneringen en narigheid?
ja?
Nou, die moet ik dus toch betalen.
Ik heb de fysio destijds gevraagd hoeveel sessies ik nog had, maar die blijkt dus niet te kunnen zien of ik dat jaar al ergens anders al behandellingen heb gehad.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Want je was er toch niet voor verzekerd, of te veel sessies gehad of huh? Wat kut zeg.
echt net plasticquote:Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb de fysio destijds gevraagd hoeveel sessies ik nog had, maar die blijkt dus niet te kunnen zien of ik dat jaar al ergens anders al behandellingen heb gehad.
Valt wel mee, amper twee meter. Nu nog.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
echt net plasticbest groot,of niet?
Ik had ook nog een herinnering gekregen van een factuur (die ik nooit gehad heb...) van 2017, waari k dus ook gewoon wel voor verzekerd ben (15 behandelingen)quote:Op maandag 27 maart 2017 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga nu ook naar de fysio en ik heb géén idee hoeveel sessies ik recht op heb.
Dat kan je zien in je polisquote:Op maandag 27 maart 2017 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga nu ook naar de fysio en ik heb géén idee hoeveel sessies ik recht op heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |