abonnement Unibet Coolblue
pi_169785858
Hoi iedereen,

Afgelopen week is mijn vriend staandegehouden door een motoragent nadat hij volgens de betreffende agent meer dan 100 km per uur reed op de weg richting het Keizer Karelplein in Nijmegen. Dit wist de agent 'omdat hij 100 km per uur moest rijden om bij hem te komen'.

Nu heeft mijn vriend toegegeven dag hij hard optrok en inderdaad te hard reed, ongeveer 80 km per uur op een 50 km weg. Echter is het op deze weg en sowieso overdag onmogelijk om 100 km per uur te rijden. Dat kan gewoon niet. Zeker niet op dat kleine stukje waar de agent erachter reed.

De agent gaf gelijk aan dat m'n vriend zijn rijbewijs kwijt zou zijn voor 6 maanden en hij een cursus moet doen bij het Cbr. Goed, prima, als hij echt zo hard reed vind ik dat zeker terecht. Toen mijn vriend vroeg wat het bewijs was, omdat hij zeker wist dat hij geen 100 km per uur reed, gaf de agent aan dat hij een camera op zijn motor heeft. Deze beelden mocht hij niet zien en zou hij volgens de agent wel zien in de rechtbank als hij dat zo graag wilde.

Toen ik er vervolgens bij kwam staan en vroeg waarom hij ons aan de kant had gehaald, kreeg ik direct te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien en dat ik het er maar met m'n vriend over moest hebben. Ik gaf aan dat ik het idee had dat mijn vriend het ook niet helemaal begreep, en opnieuw werd uitgelegd dat hij meer dan 100 km per uur reed 'aangezien hij 100 km per uur moest rijden om bij hem te komen'. Vervolgens kregen we nogmaals te horen dat hij een EMG cursus moet gaan doen en hij een rijontzegging zal krijgen van 6 maanden. Zijn rijbewijs werd niet meteen ingevorderd. De agent zei dat hij het rijbewijs direct wilde invorderen, maar dat dit niet kon omdat hij geen bewijs had. Geen bewijs? Net had hij nog een camera?

Ik heb in ieder geval direct de politie gebeld om een klacht in te dienen. Maar: kan dit zomaar? Zal hij echt een rijontzegging van 6 maanden krijgen op basis van wat meneer agent zegt?
pi_169785873
Ik denk het niet.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:10:35 #3
344250 75020
ik weet niet beter
pi_169785952
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:



De agent gaf gelijk aan dat m'n vriend zijn rijbewijs kwijt zou zijn voor 6 maanden en hij een cursus moet doen bij het Cbr
Een cursus wordt niet zomaar door je strot geduwd. Er zal wel meer aan de hand zijn dan een snelheidsovertreding.
pi_169785962
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:
Geen bewijs? Net had hij nog een camera?
Bewijs van inbeslagname? Jezus TS....

quote:
Ik heb in ieder geval direct de politie gebeld om een klacht in te dienen.
Jij bent geen partij hierin, of mis ik iets?
pi_169785965
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:
Echter is het op deze weg en sowieso overdag onmogelijk om 100 km per uur te rijden. Dat kan gewoon niet. Zeker niet op dat kleine stukje waar de agent erachter reed.
Ik ken dat stuk weg in Nijmegen en je kan daar prima 100 rijden. Ik heb er ook eens een prent gekregen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169786016
Tuurlijk niet....

Je had toch wel Door dat hij dat zei om hem even te laten schrikken.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:16:11 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169786020
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:
Afgelopen week is mijn vriend staandegehouden door een motoragent nadat hij volgens de betreffende agent meer dan 100 km per uur reed op de weg richting het Keizer Karelplein in Nijmegen. Dit wist de agent 'omdat hij 100 km per uur moest rijden om bij hem te komen'.

Iemand heeft hier geen natuurkunde op school gehad. :')
Je zal juist harder moeten rijden om iemand in te kunnen halen.
Ik zou het lekker voor laten komen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_169786038
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde informatie wordt achtergehouden door TS
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169786047
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:17 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde informatie wordt achtergehouden door TS
Als ik me niet vergis, staan daar ook flitspalen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:21:19 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169786074
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:

Toen ik er vervolgens bij kwam staan en vroeg waarom hij ons aan de kant had gehaald, kreeg ik direct te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien en dat ik het er maar met m'n vriend over moest hebben.

En toen heb je die klotewout hopelijk wel direct de huid volgescholden? Jullie een beetje staande houden, terwijl je slechts dertig km/u te hard reed. Goed dat je een klacht indient. Dat ze lekker boeven gaan vangen. Het liefst van on-Nederlandse origine.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169786622
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:00 schreef Anoniem4567 het volgende:
Nu heeft mijn vriend toegegeven dag hij hard optrok en inderdaad te hard reed, ongeveer 80 km per uur op een 50 km weg. Echter is het op deze weg en sowieso overdag onmogelijk om 100 km per uur te rijden. Dat kan gewoon niet. Zeker niet op dat kleine stukje waar de agent erachter reed.
Ooit wel eens blik op de weg gekeken, of weg misbruikers?
Dit is een vrij normale opmerking. Dat kan echt niet. Ik reed echt niet zo hard.... Totdat ze de beelden zien. En dan nog ontkennen.

quote:
Zijn rijbewijs werd niet meteen ingevorderd. De agent zei dat hij het rijbewijs direct wilde invorderen, maar dat dit niet kon omdat hij geen bewijs had. Geen bewijs? Net had hij nog een camera?

Ik heb in ieder geval direct de politie gebeld om een klacht in te dienen. Maar: kan dit zomaar? Zal hij echt een rijontzegging van 6 maanden krijgen op basis van wat meneer agent zegt?
Wie ben jij exact hier in? Hoe kan jij een klacht indienen? Jji bent geen partij hierin. Daarnaast, via de telefoon kan je wat lastig een officieel klacht indienen.

Maar de 6 maanden is was lastig, maar kan wel. Waarschijnlijk een punt op zijn rijbewijs. Maar even verder, hij reed al wel 30 te hard. Dat is niet even te hard.....

CBR kan heel goed, hij zal hem waarschijnlijk aanmelden bij het CBR, en daar zullen ze onderzoeken of hij wel geschikt/bekwaam is om een auto te mogen besturen.

Iets zegt me dat er meer informatie is, wat hier niet vermeld wordt......

Ik zou zeker alvast rekening houden met een puntje er af, aantekening voor de komende jaren, en een paar dagen CBR.
pi_169786649
Apart dat er gelijk wordt gezegd dat ik informatie achter houd en dat er flitspalen zouden staan. Ik heb alleen gezegd dat het op het stuk richting het plein was. Weet je hoeveel wegen er uitkomen op het Keizer Karelplein?

En zoals ik al zei, vind ik het terecht dat hij bestraft wordt aangezien hij te hard reed. Maar er zit wel een groot verschil tussen 30 km te hard en meer dan 50 km te hard.

Dat de agent geen bewijs had ging erover dat hij geen meting had gedaan. Wat heeft een bewijs van inbeslagname er dan mee te maken?

En Nee, ik heb geen 'verhaal gehaald als een volleerd tokkie'. Ik ben gewoon netjes in gesprek gegaan met deze agent. Wat een vooroordelen weer. Niks beters te doen, JeSuisDroppie en Copycat?
  Licht Ontvlambaar zondag 26 maart 2017 @ 11:14:01 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169786740
Want 80 waar je 50 mag, is niet zo erg?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 maart 2017 @ 11:15:46 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169786770
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:09 schreef Anoniem4567 het volgende:
aan. Wat heeft een bewijs van inbeslagname er dan mee te maken?

En Nee, ik heb geen 'verhaal gehaald als een volleerd tokkie'. Ik ben gewoon netjes in gesprek gegaan met deze agent. Wat een vooroordelen weer. Niks beters te doen, JeSuisDroppie en Copycat?
Nee, op deze zondagochtend even niet.
Ga je vandaag nog met dertig kilometer per uur te hard door de stad rijden? Het is immers geen vijftig kilometer te veel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169786788
Altijd om een meting vragen.

"op het oog" houdt geen stand ook al is het een agent.
pi_169786810
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Altijd om een meting vragen.

"op het oog" houdt geen stand ook al is het een agent.
We hebben gevraagd om de meting, maar die had hij niet gemaakt, omdat hij 'niet lang genoeg achter ons reed'.
pi_169786821
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:17 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

We hebben gevraagd om de meting, maar die had hij niet gemaakt, omdat hij 'niet lang genoeg achter ons reed'.
als je de boete of wat dan ook krijgt, bezwaar aantekenen en om de foto's lasermetingen etc whatever, vragen.

die kunnen ze niet overleggen, dus weg boete.
pi_169786834
Ik heb ook gewoon een normaal gesprek gevoerd met de agent. Is het dan zo gek dat ik wil vragen wat er volgens hem gebeurd is en waar dat op gebaseerd wordt?

[ Bericht 65% gewijzigd door Nizno op 26-03-2017 19:57:20 ]
  zondag 26 maart 2017 @ 11:20:08 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169786855
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:19 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon een normaal gesprek gevoerd met de agent. Is het dan zo gek dat ik wil vragen wat er volgens hem gebeurd is en waar dat op gebaseerd wordt?
Waarom zou je vriend de agent niet helemaal begrijpen en waarom kan hij dat zelf niet aangeven?
pi_169786864
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, staan daar ook flitspalen....
Niet vergissen er staan er daar genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169786865
Het gaat me er ook niet om dat ik het onterecht vind dat hij een straf krijgt. Als hij echt 50 km te hard reed mogen ze z'n rijbewijs hebben. Mijn vraag is of hij zomaar afgepakt kan worden zonder enige meting oid.
pi_169786889
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zou je vriend de agent niet helemaal begrijpen en waarom kan hij dat zelf niet aangeven?
Dat had hij al aangegeven, maar de agent wilde er verder niet over in gesprek gaan. Hij wilde ook de beelden niet laten zien.
pi_169786905
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:14 schreef Sjeen het volgende:
Want 80 waar je 50 mag, is niet zo erg?
29 of 30 km/h te hard kan net het verschil zijn tussen in beslagname of een dikke prent. Als de agent dan in beslag wil nemen, dan toch wel op rechtmatige gronden, mag ik hopen. Daar heb je als burger toch wel recht op. We zijn hier geen bananenrepubliek waar de willekeur van de agent bepaalt welke straf iemand krijgt...
Somebody that I used to know
  zondag 26 maart 2017 @ 11:23:00 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169786912
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:20 schreef Anoniem4567 het volgende:
Het gaat me er ook niet om dat ik het onterecht vind dat hij een straf krijgt. Als hij echt 50 km te hard reed mogen ze z'n rijbewijs hebben. Mijn vraag is of hij zomaar afgepakt kan worden zonder enige meting oid.
Ja dat kan.. op waarneming...
Het woord van een agent weegt altijd zwaarder...

Er zal wel iets meer dan de snelheid aan de orde zijn...
Bijv hard optrekken, bochtje hier bochtje daar.. wielspin.. dat soort zaken..
Gedrag telt ook mee.. helemaal binnen de bebouwde kom..
pi_169786948
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat kan.. op waarneming...
Het woord van een agent weegt altijd zwaarder...

Er zal wel iets meer dan de snelheid aan de orde zijn...
Bijv hard optrekken, bochtje hier bochtje daar.. wielspin.. dat soort zaken..
Gedrag telt ook mee.. helemaal binnen de bebouwde kom..
In Nijmegen weet je dat je gewoon de sjaak bent met zulk gedrag.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169786949
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

29 of 30 km/h te hard kan net het verschil zijn tussen in beslagname of een dikke prent. Als de agent dan in beslag wil nemen, dan toch wel op rechtmatige gronden, mag ik hopen. Daar heb je als burger toch wel recht op. We zijn hier geen bananenrepubliek waar de willekeur van de agent bepaalt welke straf iemand krijgt...
Dat lijkt mij dus ook. Dat hij te hard rijdt is natuurlijk fout. Maar lijkt me niet dat er gewoon maar een snelheid geroepen kan worden. We hebben ook geen papiertje gekregen met de snelheid etc. erop. Dat zal wel zijn omdat er geen meting is gedaan.
pi_169786951
Ik als jongen heb hetzelfde gehad...

Mijn vriendin (jij dus in dit geval) heeft mij toen naar mijn werk gebracht en opgehaald.
  zondag 26 maart 2017 @ 11:25:26 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169786972
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:22 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

Dat had hij al aangegeven, maar de agent wilde er verder niet over in gesprek gaan. Hij wilde ook de beelden niet laten zien.
Dan laat je dat gewoon gebeuren.. vraag je de contactgegevens van de man en belt hem er later nog eens over terug.. vaak zijn ze dan wat redelijker.. (wie weet wat die agent net heeft meegemaakt of behandeld, soms zijn ze ff over hun toeren)

Maar dat je dit zelf niet kan bedenken en er direct inspringt zegt al heel veel..
pi_169786992
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat kan.. op waarneming...
Het woord van een agent weegt altijd zwaarder...

Er zal wel iets meer dan de snelheid aan de orde zijn...
Bijv hard optrekken, bochtje hier bochtje daar.. wielspin.. dat soort zaken..
Gedrag telt ook mee.. helemaal binnen de bebouwde kom..
Ja, het ging over een kort stuk van stoplicht naar stoplicht. Hij had inderdaad hard opgetrokken en toen reed hij naar eigen zeggen 80 km per uur en vervolgens de auto uit laten rollen. Is er dan een verschil of je 'gewoon' 80 km per uur rijdt of je hard optrekt naar 80 km per uur?
  zondag 26 maart 2017 @ 11:27:54 #30
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169787015
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:26 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

Ja, het ging over een kort stuk van stoplicht naar stoplicht. Hij had inderdaad hard opgetrokken en toen reed hij naar eigen zeggen 80 km per uur en vervolgens de auto uit laten rollen. Is er dan een verschil of je 'gewoon' 80 km per uur rijdt of je hard optrekt naar 80 km per uur?
Ja... :')
Asociaal gedrag voor de neus van een agent.. Binnen de bebouwde kom... je er dan mee gaan bemoeien..
En dan zeggen dat je geen tokkie bent.. ^O^
pi_169787025
De agent had gelijk dat jij geen partij bent als jij niet de bestuurder was. Dat houdt ook in dat de agent van je mag eisen dat je je er niet mee bemoeit en gepaste afstand houdt. Ofwel dat je minstens 5 tot 10 meter verderop gaat staan.

Maar gezien een agent ook gewoon een mens is, en doorgaans bij vriendelijk gedrag ook vriendelijk reageert vermoed ik niet dat jij rustig en vriendelijk hebt gezegd "beste meneer, we begrijpen niet helemaal wat u bedoeld. Kunt u nader toelichten op welke gronden u het rijbewijs invordering?"

Tegen mensen die beginnen te schreeuwen en/of schelden zijn reageren agenten terecht meestal op minder vriendelijke toon.
pi_169787043
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan laat je dat gewoon gebeuren.. vraag je de contactgegevens van de man en belt hem er later nog eens over terug.. vaak zijn ze dan wat redelijker.. (wie weet wat die agent net heeft meegemaakt of behandeld, soms zijn ze ff over hun toeren)

Maar dat je dit zelf niet kan bedenken en er direct inspringt zegt al heel veel..
Klopt inderdaad. Maar we zijn niet helemaal in discussie gegaan, hoor. We hebben alleen gevraagd hoe hard hij nu gereden had, of we het bewijs (van de camera dus) mochten zien en hoe het nu verder zou gaan. Ik heb niet om zijn gegevens gevraagd omdat hij duidelijk geïrriteerd was omdat we vragen stelden en we wilden het niet nog erger maken.
  zondag 26 maart 2017 @ 11:29:40 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169787047
Ik sta er altijd van te kijken hoe sommige figuren een auto op zn kant krijgen in de bebouwde kom... Nou zo dus...
pi_169787104
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:28 schreef Ivo1985 het volgende:
De agent had gelijk dat jij geen partij bent als jij niet de bestuurder was. Dat houdt ook in dat de agent van je mag eisen dat je je er niet mee bemoeit en gepaste afstand houdt. Ofwel dat je minstens 5 tot 10 meter verderop gaat staan.

Maar gezien een agent ook gewoon een mens is, en doorgaans bij vriendelijk gedrag ook vriendelijk reageert vermoed ik niet dat jij rustig en vriendelijk hebt gezegd "beste meneer, we begrijpen niet helemaal wat u bedoeld. Kunt u nader toelichten op welke gronden u het rijbewijs invordering?"

Tegen mensen die beginnen te schreeuwen en/of schelden zijn reageren agenten terecht meestal op minder vriendelijke toon.
Nogmaals, we hebben gewoon een normaal gesprek gevoerd. Absoluut niet geschreeuwd of gescholden. Hij zei alleen dat ik beter aan mijn vriend kon vragen waarom hij staande gehouden was, omdat ik derde was. Vervolgens heeft hij gewoon met ons allebei een gesprek gehad. Het gaat ook niet om het gesprek met de agent, maar om het feit dat er geen meting is.
pi_169787106
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:20 schreef Anoniem4567 het volgende:
Het gaat me er ook niet om dat ik het onterecht vind dat hij een straf krijgt. Als hij echt 50 km te hard reed mogen ze z'n rijbewijs hebben. Mijn vraag is of hij zomaar afgepakt kan worden zonder enige meting oid.
Ja dat kan, op basis van artikel 5 kan een agent altijd het rijbewijs innemen en opsturen naar de officier van justitie. Hij hoeft dan alleen maar te onderbouwen waarom hij vindt dat er sprake Was gevaarlijk rijgedrag.
pi_169787142
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja dat kan, op basis van artikel 5 kan een agent altijd het rijbewijs innemen en opsturen naar de officier van justitie. Hij hoeft dan alleen maar te onderbouwen waarom hij vindt dat er sprake Was gevaarlijk rijgedrag.
Klopt inderdaad. Begrijpelijk ook. Maar ik vond het raar dat de agent zijn rijbewijs niet heeft meegenomen 'omdat er geen bewijs was', maar hij nu achteraf wel een Ontzegging van de rijbevoegdheid kan krijgen?
pi_169787577
In principe is een ooggetuigenis van een agent + ijkrapport van de teller op het politievoertuig voldoende voor een veroordeling.

Maar het is uiteindelijk aan wat de officier van justitie ermee gaat doen.
.
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 12:07:21 #38
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169787714
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:10 schreef 75020 het volgende:

[..]

Een cursus wordt niet zomaar door je strot geduwd. Er zal wel meer aan de hand zijn dan een snelheidsovertreding.
>50km/uur binnen de bebouwde kom is volgens mij standaard een EMG cursus.

En een agent kan/mag een meting doen op basis van zijn eigen meter, alleen komt er dan wel een hogere correctiefactor overheen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Armani XL op 26-03-2017 12:16:24 ]
pi_169787898
Ik weet voor nu genoeg. Bedankt voor jullie hulp!
  zondag 26 maart 2017 @ 12:32:24 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169788155
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:33 schreef Anoniem4567 het volgende:
Het gaat ook niet om het gesprek met de agent, maar om het feit dat er geen meting is.
Nee het gaat om de gedragingen.. en die zijn dat je vriend dus als een gek optrekt.. daardoor te hard rijd.. en dat je dan met zn tweeen over bewijs gaat zitten zeuren.. jullie zijn er toch zelf bij met wat er in de voorgaande vijf minuten is gebeurt?

Ik weet altijd heel goed dat ik te snel rijd.. en dus weet ik ook heel goed wat de consequenties zijn.. daar hoef ik geen bewijs van.. dan had ik het gewoon niet moeten doen.. ;)
pi_169788213
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee het gaat om de gedragingen.. en die zijn dat je vriend dus als een gek optrekt.. daardoor te hard rijd.. en dat je dan met zn tweeen over bewijs gaat zitten zeuren.. jullie zijn er toch zelf bij met wat er in de voorgaande vijf minuten is gebeurt?

Ik weet altijd heel goed dat ik te snel rijd.. en dus weet ik ook heel goed wat de consequenties zijn.. daar hoef ik geen bewijs van.. dan had ik het gewoon niet moeten doen.. ;)
De vraag is niet of hij gestraft wordt of niet. De vraag is waarom niet gelijk het rijbewijs werd meegenomen.
pi_169788231
En niemand struikelt er over dat TS nooit 100 gereden kan hebben als de agent "maar" 100 heeft gereden om bij hem te komen? Hij heeft moeten inlopen dus TS heeft dan sowieso minder dan 100 gereden dus minder dan 50 te hard dus dat is sowieso geen reden voor invordering.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 26 maart 2017 @ 12:36:35 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169788262
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

De vraag is niet of hij gestraft wordt of niet. De vraag is waarom niet gelijk het rijbewijs werd meegenomen.
omdat je hem dan met 10 dagen terug hebt.. en dus veel minder gestraft word..
Of omdat de agent een duidelijke waarschuwing wou afgeven..
  zondag 26 maart 2017 @ 12:37:22 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169788288
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:35 schreef delano.888 het volgende:
En niemand struikelt er over dat TS nooit 100 gereden kan hebben als de agent "maar" 100 heeft gereden om bij hem te komen? Hij heeft moeten inlopen dus TS heeft dan sowieso minder dan 100 gereden dus minder dan 50 te hard dus dat is sowieso geen reden voor invordering.
Waarneming.. of het feit dat de vriend van TS al weer stilstond voor het tweede stoplicht..
De afstand tussen twee voertuigen gelijk houden zeg maar..
pi_169788389
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ken dat stuk weg in Nijmegen en je kan daar prima 100 rijden. Ik heb er ook eens een prent gekregen.
Ja, want er is ook maar een weg die daarop uitkomt.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_169788399
quote:
3s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:07 schreef Armani XL het volgende:

[..]

>50km/uur binnen de bebouwde kom is volgens mij standaard een EMG cursus.

En een agent kan/mag een meting doen op basis van zijn eigen meter, alleen komt er dan wel een hogere correctiefactor overheen.
>50 buiten bebouwde kom is de agent al verplicht het rbw in te vorderen, binnen bebouwde kom is dat >40kmh.
Dat er niet direct ingevorderd is is dus wel apart te noemen.

Als ik TS was zou ik het gewoon afwachten, op dit moment is er niks aan te doen of te bereiken.
pi_169788491
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat kan.. op waarneming...
Het woord van een agent weegt altijd zwaarder...

Er zal wel iets meer dan de snelheid aan de orde zijn...
Bijv hard optrekken, bochtje hier bochtje daar.. wielspin.. dat soort zaken..
Gedrag telt ook mee.. helemaal binnen de bebouwde kom..
Een agent mag in geval van extreem gevaarlijk rijgedrag een artikel 5 oid. Opleggen. Dus iemand het rijbewijs afpakken als hij/zij naar inzichtyvan de agent echt zeer gevaarlijk rijdt.

Dus ook als je met 30 te hard rijdt op een weg waar het druk is, scholieren fietsen of er slecht overzicht is. Zeker als er daarnaast nog asogeddrag wordt vertoond als door rood rijden, geen afstand houden Etc.

Ik vermoed dat dit het geval is. En dan mag je je dus bij het om melden, of de rechter. Terecht, dit doen ze niet vaak genoeg.
Whatever...
pi_169788498
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ken dat stuk weg in Nijmegen en je kan daar prima 100 rijden. Ik heb er ook eens een prent gekregen.
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, staan daar ook flitspalen....
Er komen precies 6 wegen uit op het KKP, met behoorlijk verschillende verkeerssituaties.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_169788594
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:59 schreef Fer het volgende:
In principe is een ooggetuigenis van een agent + ijkrapport van de teller op het politievoertuig voldoende voor een veroordeling.

Maar het is uiteindelijk aan wat de officier van justitie ermee gaat doen.
En het staat de agent vrij om de verdachte te zeggen dat hij een rijontzegging kan krijgen zodat de verdachte alvast gaat nadenken over de consequenties van zijn gedrag.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 26 maart 2017 @ 13:00:09 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169788764
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een agent mag in geval van extreem gevaarlijk rijgedrag een artikel 5 oid. Opleggen. Dus iemand het rijbewijs afpakken als hij/zij naar inzichtyvan de agent echt zeer gevaarlijk rijdt.

Dus ook als je met 30 te hard rijdt op een weg waar het druk is, scholieren fietsen of er slecht overzicht is. Zeker als er daarnaast nog asogeddrag wordt vertoond als door rood rijden, geen afstand houden Etc.

Ik vermoed dat dit het geval is. En dan mag je je dus bij het om melden, of de rechter. Terecht, dit doen ze niet vaak genoeg.
Klopt.. Het is vooral het hele plaatje.. ook het type chauffeur.. type auto.. telt allemaal mee in de afweging...
Golfje.. petje.. of een verstokt opaatje die het niet meer kan bijbenen.. op dat soort zaken word beslist..

Het is niet voor niets dat bepaalde combinaties een bepaalde uitstraling hebben.. je kan het op je vingers natellen..

Oh ik vergeet natuurlijk de snoeproze verbouwde auto met een blonde vrouw achter het stuur die met alles behalve het verkeer bezig is..
pi_169790908
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:19 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon een normaal gesprek gevoerd met de agent. Is het dan zo gek dat ik wil vragen wat er volgens hem gebeurd is en waar dat op gebaseerd wordt?
Jij bent geen partij en dus is het volkomen terecht dat je wordt weggestuurd,
pi_169791777
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Anoniem4567 het volgende:

[..]

De vraag is niet of hij gestraft wordt of niet. De vraag is waarom niet gelijk het rijbewijs werd meegenomen.
Invordering is vanaf 50km, als de agent twijfelt en het na correctie weleens 49 kan worden, heb je voorlopig mazzel.

Ben weleens aangehouden me 160, was volgens hun 150 en na correctie 140.
.
  zondag 26 maart 2017 @ 15:50:31 #53
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169791911
De agent heeft een geijkte snelheidsmeter in zijn motor zitten en bij dit soort overtredingen gaat de verklaring van de agent boven die van jouw vriend.

Op het proces verbaal zal de verklaring van de motoragent staan, vraag het op en kijk of daar nog iets op af te dingen valt. Maar als dat een duidelijke verklaring is waarin staat dat je vriend 50 km te hard reede ben ik bang dat hij pech heeft.
  zondag 26 maart 2017 @ 16:02:53 #54
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_169792110
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

29 of 30 km/h te hard kan net het verschil zijn tussen in beslagname of een dikke prent. Als de agent dan in beslag wil nemen, dan toch wel op rechtmatige gronden, mag ik hopen. Daar heb je als burger toch wel recht op. We zijn hier geen bananenrepubliek waar de willekeur van de agent bepaalt welke straf iemand krijgt...
Uhm, niet? Had altijd begrepen dat een agent geheel zelfstandig mag besluiten wie hij / zij een cursus van 700 euro door de strot duwt, is dat veranderd?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 16:10:17 #55
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169792219
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Uhm, niet? Had altijd begrepen dat een agent geheel zelfstandig mag besluiten wie hij / zij een cursus van 700 euro door de strot duwt, is dat veranderd?
Ja, een agent kan alleen iemand aanmelden, het CBR beslist uiteindelijk of iemand de cursus ook moet volgen.

Al vraag ik me af of het CBR de cursus wel eens niet op legt. Maar dat is weer een heel andere discussie.
pi_169792265
Het woord van een agent wordt altijd geloofd, al blijft het een raar verhaal
pi_169792700
Raar verhaal, maar het blijft natuurlijk gissen zonder beelden of andere bewijzen.
  zondag 26 maart 2017 @ 17:18:25 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169793688
Vreemd en mogelijk een verhaal wat ingewikkelder is.

Wanneer een motoragent je staande houdt en gelijk z'n boekje trekt, is het een geplande controleactie of moet je het wel erg bont hebben gemaakt.
Uit ervaring weet ik dat MA meestal zeer relaxte figuren zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 26 maart 2017 @ 17:55:29 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169794572
quote:
11s.gif Op zondag 26 maart 2017 17:18 schreef Vallon het volgende:
Vreemd en mogelijk een verhaal wat ingewikkelder is.

Wanneer een motoragent je staande houdt en gelijk z'n boekje trekt, is het een geplande controleactie of moet je het wel erg bont hebben gemaakt.
Uit ervaring weet ik dat MA meestal zeer relaxte figuren zijn.
Word je staande gehouden op een racemodel brommer (aprillia rs) waar je net met een noodgang over een dorpsplein langs een motoragent om de hoek komt vliegen: Ja dat ging wel hard he? mooi ding joh.. en ik zie dat je een goede motorjas aanhebt.. nou.. je weet het wel he? veel plezier met je mooie ding.. _O-
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 18:11:47 #60
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')