abonnement Unibet Coolblue
pi_169777103
Wat is een Bullet Journal?
Een Bullet Journal is het perfecte systeem om jouw afspraken, taken, plannen, to-do lijstjes etc. op één plek te verzamelen. Tegenwoordig gebruiken we veel digitale apps om deze informatie bij te houden. Toch voelt het af en toe beter om nog eens in de pen te kruipen en alles op papier te zetten. Daarom wordt dit systeem ook wel ‘Het analoge systeem van het digitale tijdperk‘ genoemd. Het leuke van een Bullet Journal is, dat je deze naar eigen wens kunt aanpassen en invullen. Mannen kiezen wellicht eerder voor een simpel en strak design, terwijl vrouwen lekker creatief aan de slag gaan met washi-tape en dergelijke. Je kunt er in ieder geval alle kanten mee uit!

Wat kun je allemaal noteren in jouw Bullet Journal?
Met een Bullet Journal kan je alle kanten uit. Je kunt allerlei soorten dingen noteren. Je kiest dus uiteraard uit dingen die bij jouw leven aansluiten! Denk bijvoorbeeld aan:

Maandelijkse doelen
Jaarlijkse doelen
Een wishlist
Een Bucket List
Een planner met afspraken
To-do lijstjes
Boeken die je dit jaar gelezen hebt
Een checklist
Tv-series die je nog wilt bekijken

Wat heb je nodig om een Bullet Journal te starten?
Eigenlijk alleen een mooi notitieboekje en een pen. That’s it! Een kind kan de was doen.

Wat foto's uit het vorige topic:

_Hestia_










Rimketje



SteekjesLos





Sarasi





Lijnloos



Athenais



Filmpje van kwakz0r:


https://video214.com/play/EBxZoTJU0vBo1UpxuzeiZw/s/dark

[ Bericht 7% gewijzigd door _Hestia_ op 26-03-2017 00:14:50 ]
pi_169777190
Laatste reacties:

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb EINDELIJK foto's. Maar teveel dus heb er een pageflip filmpje van gemaakt.

https://video214.com/play/EBxZoTJU0vBo1UpxuzeiZw/s/dark

Gebruikt:

• Leuchtturm 1917 dotted medium
• fineliners voornamelijk HEMA (kleur en zwart), in t begin nog staedtler maar die worden zo snel ruw en gaan snel op.
• Stabilo Boss pastel markers.

Ik heb mijn BuJo nu eigenlijk versimpeld tot:

-jaarkalender
-future log op de Alastair methode
-books to read/read list
-meal inspiration list

Dan:
-monthly spread verdeeld over:

• werk/prive (1 pagina)
• en dan 3 pagina's voor brain dumps (2) en notes (1) - daarop komen dingen die me te binnen schieten over projecten, taken, shit, alles.
• begin van de maand haal ik dingen uit de future log naar de monthly spread.

- weekly spread verdeeld over:

• agenda werk/prive (of als experiment in week 13 over taken/afspraken) met globale planning en belangrijke taken die ik al gepland heb op bepaalde dagen. (1 pagina)
• Info haal ik uit de monthly spread en brain dump
• en dan 1 pagina met de maaltijdplanning en boodschappenlijst, evenals een " doorlopende takenlijst" met dingen die nog niet af zijn van vorige week, of niet bij een bepaalde dag horen.

- dailies waarin ik taken uit de doorlopende lijst inplan + alles wat er op een dag zo voorbijkomt noteer

Dingen die niet afkomen schuif ik door naar de volgende week, of naar volgende maand (future log) en kleur het vakje dan half, of ik streep het door en laat het zitten want niet belangrijk. Hier zit voor mij de winst. Ik plan altijd teveel in maar nu kies ik beter wat belangrijk is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:58 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Wauw, super gaaf om te zien! Dit is echt zo'n bujo die je op internet als voorbeeld ziet, echt cool! En klinkt als een goede methode die je doet. En mooi dat je nu beter kiest wat belangrijk is. Echt leuk om jouw dingen te zien en zo'n maaltijdinspiratielijst klinkt ook wel echt als een goed idee :Y
pi_169777250
Vinden jullie het leuk als ik in de OP voorbeelden zet van de dingen die wij zelf hebben in onze Bujo's, of zal ik hem gewoon zo laten zoals DonnaRush hem gemaakt heeft met die voorbeelden?
pi_169779739
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:02 schreef _Hestia_ het volgende:
Vinden jullie het leuk als ik in de OP voorbeelden zet van de dingen die wij zelf hebben in onze Bujo's, of zal ik hem gewoon zo laten zoals DonnaRush hem gemaakt heeft met die voorbeelden?
Ik vind alles best.

En thanks voor het compliment. Voor mijn gevoel doe ik het vrij minimalistisch. Eigenlijk zijn alle headers hetzelfde en heb ik 1 contrastkleurtje per maand.

Ben nu aan t oefenen met moderne kalligrafie dus ik denk dat ik de headers wel iets uitgebreider ga schrijven nog, maar echte onwijze tekendingen zijn niet zo aan mij besteed (hoewel ik dol ben op tekenen en schilderen, maar niet in mijn agenda).
Kwak
pi_169782293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind alles best.

En thanks voor het compliment. Voor mijn gevoel doe ik het vrij minimalistisch. Eigenlijk zijn alle headers hetzelfde en heb ik 1 contrastkleurtje per maand.

Ben nu aan t oefenen met moderne kalligrafie dus ik denk dat ik de headers wel iets uitgebreider ga schrijven nog, maar echte onwijze tekendingen zijn niet zo aan mij besteed (hoewel ik dol ben op tekenen en schilderen, maar niet in mijn agenda).
Ik heb nu foto's van de laatste 2 pagina's erin gezet, vind het zo wel genoeg ;)
Het is niet heel "creatief" wat jij doet idd, maar wel echt zoals een Bujo oorspronkelijk bedoeld is.
En leuk dat je aan het oefenen bent met moderne kalligrafie! Tekenen en schilderen in je agenda is toch net weer ff iets anders idd. Ik vind het wel leuk om een beetje met banners enzo te werken, maar echt die hele creatieve pagina's die je op Pinterest/Instagram tegenkomt is mij ook wat te overdreven ;)
pi_169785483
Heel tof Kwak! En wauw wat gedetailleerd zo met al die monthly's, weekly's en daily's. _O_

Ik ben juist altijd enorm van de lijstjes. Voor werkelijk alles :') dus heb geen montly ofzo, alleen daily op 2 pagina's. Met een time tracker erbij, dat leek me wel handig.
:)
  zondag 26 maart 2017 @ 09:21:34 #7
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_169785550
Ik heb een bucketlist boek van Hema maar ga die ook als BuJo gebruiken.

Die is compleet blanco.

Alhoewel ik nog met een 'schoolagenda' werk hehe.

Mooie BuJo heb ik al gezien.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_169792827
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 09:11 schreef mignonne het volgende:
Heel tof Kwak! En wauw wat gedetailleerd zo met al die monthly's, weekly's en daily's. _O_

Ik ben juist altijd enorm van de lijstjes. Voor werkelijk alles :') dus heb geen montly ofzo, alleen daily op 2 pagina's. Met een time tracker erbij, dat leek me wel handig.
ja ik kom finaal in de knoei als ik niet ruim van tevoren weet wat voor dingen eraan komen... is een persoonlijk dingetje hoor.
Kwak
  zondag 9 april 2017 @ 21:43:47 #9
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_170117156
Weet iemand ook of er een Nederlandse soort van Passion Planner is? Ik vind die kant en klare lay out wel erg handig, maar ik vind hem ook belachelijk duur.
Ik merk dat ik het tekenen van de weekly's best veel werk vind, maar om nou $30,- excl hoge verzendkosten te gaan betalen...
pi_171123748
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 21:43 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Weet iemand ook of er een Nederlandse soort van Passion Planner is? Ik vind die kant en klare lay out wel erg handig, maar ik vind hem ook belachelijk duur.
Ik merk dat ik het tekenen van de weekly's best veel werk vind, maar om nou $30,- excl hoge verzendkosten te gaan betalen...
Misschien dat dit iets voor je is? Mijn bullet journal van BBNC uitgevers.

Ik vind die weekly's juist het leukst om te maken, al wissel ik nog wel vaak van lay-out. Altijd hetzelfde vind ik saai en het ligt ook een beetje aan wat voor week ik heb welke ik maak.

Hier wat voorbeelden van de afgelopen weken:







Die laatste heb ik ook weer voor deze week gemaakt, vond ik op zich wel fijn :)
  maandag 22 mei 2017 @ 21:49:01 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171128590
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 21:43 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Weet iemand ook of er een Nederlandse soort van Passion Planner is? Ik vind die kant en klare lay out wel erg handig, maar ik vind hem ook belachelijk duur.
Ik merk dat ik het tekenen van de weekly's best veel werk vind, maar om nou $30,- excl hoge verzendkosten te gaan betalen...
bij ali heb je ook leuke planners met we een layout maar geen vaste data! Weet de naam even niet meer alleen... daily planner ofzo?

Ohja flowery planner

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/YbYjeamE
Kwak
pi_171270134
Na een half jaar pauze heb ik dit ook maar weer eens opgepakt.
Net heerlijk in de tuin zitten schrijven/tekenen
pi_171270749
Oh ja... dat was leuk om te doen. Ik moet maar weer eens een thema verzinnen om het over te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 28 mei 2017 @ 21:51:13 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171287169
Even wat fotootjes!

Ik ben mijn nieuwe BuJo aan het inrichten, ga halverwege juni over (dan is de oude vol).

Ik gebruik het systeem nu een half jaar op mijn eigen manier en vind het steeds fijner worden. het geeft me zoveel houvast en scheelt zoveel stress! Ik besteed relatief weinig tijd aan decoratie - nu zo met een looming overstap wel, maar verspreid over weekends af en toe een beetje.

De washi's lijken nu misschien rommelig, maar ik doe een washi aan de rechterrand als ik een pagina in de collecties snel wil kunnen vinden, of aan het begin van een nieuwe maand. Met de maand juni heb je dan dus twee washi's kort na elkaar en dat oogt wat rommelig, maar ik weet wat wat is.


Adrespagina / voorblad


De index (dit zijn alle collecties voorlopig, er blijven er een paar in mijn oude BuJo staan die ik niet meeneem, die kunnen voorlopig nog wel dienst doen. Hierna dus voornamelijk monthlies en weeklies met notities bij vergaderingen of projecten tussendoor whenever necessary


Jaarkalender


Calendex als future log (nog leeg op feest- en verjaardagen na)


maaltijdinspiratie (vind deze een beetje lelijk maar geen zin om eruit te halen)


leeslijst


Verjaardagen en ultieme weightloss goals

Hiertussen zit een pagina met overzicht van incasso's, een financiele planner en daarna deze:


Spaarpotjes - grote en kleine, korte en lange termijn. een kleine rechtsonder hebben we al gebruikt voor de bbq en parasol in de tuin. dan kras ik m zo af en noteer wat er over is. Op de volgende pagina houd ik bij welk saldo van de spaarrekening(en) er "bezet" is en dus sowieso moet blijven staan.


Tuindonderhoud 1


Tuinonderhoud 2

Hiertussen ergens zit nog een loginpagina


Overzicht voor gezondheid en medicatiegebruik zoontje (voor de controles bij de kinderarts, hoeveel astmatische episodes heeft hij en hoeveel ventolin hebben we nodig gehad)


Overgangspagina voor de monthlies van Juni


eerste weekly met een extra takenpagina op de volgende blz


extra takenpagina en de eerste daily. Die maak ik niet meer vooruit, doordat ik een extra pagina voor taken heb kan de daily nu gewoon per dag varieren in lengte zoals het eigenlijk hoort.
Kwak
  maandag 29 mei 2017 @ 22:44:09 #15
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_171314340
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

bij ali heb je ook leuke planners met we een layout maar geen vaste data! Weet de naam even niet meer alleen... daily planner ofzo?

Ohja flowery planner

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/YbYjeamE
Ja! Die is wel perfect! Thanks! ^O^
  maandag 29 mei 2017 @ 22:46:00 #16
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_171314406
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:51 schreef kwakz0r het volgende:
Even wat fotootjes!

Ik ben mijn nieuwe BuJo aan het inrichten, ga halverwege juni over (dan is de oude vol).

Ik gebruik het systeem nu een half jaar op mijn eigen manier en vind het steeds fijner worden. het geeft me zoveel houvast en scheelt zoveel stress! Ik besteed relatief weinig tijd aan decoratie - nu zo met een looming overstap wel, maar verspreid over weekends af en toe een beetje.

De washi's lijken nu misschien rommelig, maar ik doe een washi aan de rechterrand als ik een pagina in de collecties snel wil kunnen vinden, of aan het begin van een nieuwe maand. Met de maand juni heb je dan dus twee washi's kort na elkaar en dat oogt wat rommelig, maar ik weet wat wat is.

[ afbeelding ]
Adrespagina / voorblad

[ afbeelding ]
De index (dit zijn alle collecties voorlopig, er blijven er een paar in mijn oude BuJo staan die ik niet meeneem, die kunnen voorlopig nog wel dienst doen. Hierna dus voornamelijk monthlies en weeklies met notities bij vergaderingen of projecten tussendoor whenever necessary

[ afbeelding ]
Jaarkalender

[ afbeelding ]
Calendex als future log (nog leeg op feest- en verjaardagen na)

[ afbeelding ]
maaltijdinspiratie (vind deze een beetje lelijk maar geen zin om eruit te halen)

[ afbeelding ]
leeslijst

[ afbeelding ]
Verjaardagen en ultieme weightloss goals

Hiertussen zit een pagina met overzicht van incasso's, een financiele planner en daarna deze:

[ afbeelding ]
Spaarpotjes - grote en kleine, korte en lange termijn. een kleine rechtsonder hebben we al gebruikt voor de bbq en parasol in de tuin. dan kras ik m zo af en noteer wat er over is. Op de volgende pagina houd ik bij welk saldo van de spaarrekening(en) er "bezet" is en dus sowieso moet blijven staan.

[ afbeelding ]
Tuindonderhoud 1

[ afbeelding ]
Tuinonderhoud 2

Hiertussen ergens zit nog een loginpagina

[ afbeelding ]
Overzicht voor gezondheid en medicatiegebruik zoontje (voor de controles bij de kinderarts, hoeveel astmatische episodes heeft hij en hoeveel ventolin hebben we nodig gehad)

[ afbeelding ]
Overgangspagina voor de monthlies van Juni

[ afbeelding ]
eerste weekly met een extra takenpagina op de volgende blz

[ afbeelding ]
extra takenpagina en de eerste daily. Die maak ik niet meer vooruit, doordat ik een extra pagina voor taken heb kan de daily nu gewoon per dag varieren in lengte zoals het eigenlijk hoort.
Wauw, ziet er wel echt heel gaaf uit hoor. Je kan ook mooie letters schrijven, daar ben ik nog op aan het oefenen. Mijn BuJo ziet er echt veel simpeler uit! Leuk dat iedereen zijn eigen ding er van kan maken, en je gewoon kan gebruiken wat je handig vindt.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:46:49 #17
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_171314436
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:41 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Misschien dat dit iets voor je is? Mijn bullet journal van BBNC uitgevers.

Ik vind die weekly's juist het leukst om te maken, al wissel ik nog wel vaak van lay-out. Altijd hetzelfde vind ik saai en het ligt ook een beetje aan wat voor week ik heb welke ik maak.

Hier wat voorbeelden van de afgelopen weken:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die laatste heb ik ook weer voor deze week gemaakt, vond ik op zich wel fijn :)
Dat laatste week overzicht ziet er heel overzichtelijk uit, mooi!
pi_171422942
Ik kwam vandaag bij een boekenwinkel en zag daar een Mijn Bullet Journal liggen... had al een Moleskine besteld maar toch deze gekocht. Nu kan ik tenminste snel beginnen... als ik durf. Beetje bang om het te verpesten!
pi_171425779
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Ik kwam vandaag bij een boekenwinkel en zag daar een Mijn Bullet Journal liggen... had al een Moleskine besteld maar toch deze gekocht. Nu kan ik tenminste snel beginnen... als ik durf. Beetje bang om het te verpesten!
Je verpest het heus niet! Lekker aan de knutsel jij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:52:35 #20
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_171427137
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Ik kwam vandaag bij een boekenwinkel en zag daar een Mijn Bullet Journal liggen... had al een Moleskine besteld maar toch deze gekocht. Nu kan ik tenminste snel beginnen... als ik durf. Beetje bang om het te verpesten!
Gewoon doen!! En als je een keer een lelijke pagina maakt: ach. Volgende week/dag/hoe je t ook doet, kun je weer een nieuwe pagina maken ^O^
Don't come closer, I might hurt you
pi_171427856
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:52 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Gewoon doen!! En als je een keer een lelijke pagina maakt: ach. Volgende week/dag/hoe je t ook doet, kun je weer een nieuwe pagina maken ^O^
Las ook al ergens de tip om een mislukte pagina aan de volgende pagina dicht te plakken.. haha! Ben nu vooral inspiratie aan het op doen op Pinterest.. O+
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:08:23 #22
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_171432274
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 21:11 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:

[..]

Las ook al ergens de tip om een mislukte pagina aan de volgende pagina dicht te plakken.. haha! Ben nu vooral inspiratie aan het op doen op Pinterest.. O+
Dat is inderdaad ook nog een optie ja!
Ik ga m vanaf volgende week ook weer eens wat beter bijhouden.
Don't come closer, I might hurt you
  zondag 4 juni 2017 @ 09:19:48 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171439008
Zijn er ook andere mensen in dit topic die hun BuJo echt consequent en vooral als daadwerkelijke agenda/planner/notitieboek gebruiken? Of is het allemaal meer artsy?

Ik kan echt niet meer zonder, het is mijn structuur!
Kwak
pi_171439562
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:46 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Dat laatste week overzicht ziet er heel overzichtelijk uit, mooi!
Dankjewel! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Ik kwam vandaag bij een boekenwinkel en zag daar een Mijn Bullet Journal liggen... had al een Moleskine besteld maar toch deze gekocht. Nu kan ik tenminste snel beginnen... als ik durf. Beetje bang om het te verpesten!
Leuk! En gewoon beginnen hoor, als iets niet mooi is geworden gewoon pagina aan elkaar plakken of washitape of stickers gebruiken ;) Maar komt vast goed en je doet het vooral voor jezelf he ;)
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:19 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn er ook andere mensen in dit topic die hun BuJo echt consequent en vooral als daadwerkelijke agenda/planner/notitieboek gebruiken? Of is het allemaal meer artsy?

Ik kan echt niet meer zonder, het is mijn structuur!
Ja ik! Ik gebruik hem sinds september consequent als agenda en ik vrolijk het wel een beetje op met handlettering ofzo soms. Maar het zijn toch vooral de weekly's en schema-overzichten die ik het meest gebruik.
  zondag 4 juni 2017 @ 10:30:37 #25
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_171440168
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:19 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn er ook andere mensen in dit topic die hun BuJo echt consequent en vooral als daadwerkelijke agenda/planner/notitieboek gebruiken? Of is het allemaal meer artsy?

Ik kan echt niet meer zonder, het is mijn structuur!
Ik ben helemaal niet zo artsy in mijn bujo! Ik markeer af en toe iets en dat is het wel zo'n beetje.

Dit is niet uit mijn bujo, maar wel een beetje zoals ik m normaal ook ongeveer gebruik:
https://www.instagram.com/p/BUwcwyZlOVZ/
Don't come closer, I might hurt you
pi_171458759
kwakz0r die van jou vind ik echt heel gaaf O+
Ik moet eens de tijd nemen om ermee te beginnen. Eerst wat andere dingen afronden, dat geeft me wat rust :)
  zondag 4 juni 2017 @ 22:18:15 #27
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171459075
Dankjewel!
Kwak
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:03:26 #28
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_171509717
Ik ga een lijntjesschrift gebruiken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_171510923
Donderdag begint mijn zomervakantie en dan wil ik mooie week- en dagplanningen gaan maken. Ik verheug me er nu al op :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171532153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Donderdag begint mijn zomervakantie en dan wil ik mooie week- en dagplanningen gaan maken. Ik verheug me er nu al op :)
Heb je al een idee hoe het eruit moet gaan zien?

Ik ben begonnen met een jaarkalender invullen maar die is mislukt :{ en ik heb een weekly gemaakt maar die vind ik ook niet echt mooi, maar goed, volgende week een nieuwe week en nieuwe kansen.
Heb ook een hele lijst bijgehouden in notities met pagina's die ik nog wil maken. Sowieso wil ik bijhouden welke boeken ik lees dit jaar O+
pi_171536706
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:39 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:

[..]

Heb je al een idee hoe het eruit moet gaan zien?

Ik ben begonnen met een jaarkalender invullen maar die is mislukt :{ en ik heb een weekly gemaakt maar die vind ik ook niet echt mooi, maar goed, volgende week een nieuwe week en nieuwe kansen.
Heb ook een hele lijst bijgehouden in notities met pagina's die ik nog wil maken. Sowieso wil ik bijhouden welke boeken ik lees dit jaar O+
Wat jammer dat je jaarkalender niet is geworden zoals je wilt

Oeh, lijstjes kunnen ook! Je brengt me op ideeën

Ik moet gewoon met mijn agenda gaan zitten en al mijn knutsels erbij en dan komt het vanzelf wel. Mijn hoofd zit nu nog vol met scriptie (dat ding kan ik niet meer zien)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171537412
Succes met de laatste loodjes CotS!

Ik heb vanmorgen een Moleskine en fineliners besteld bij bol, betaald voor select express maar het ziet er naar uit dat dat niet waargemaakt wordt :{ bezorging stond bij post NL steeds op vanavond en vanaf een uur of negen opeens op morgenavond?!
pi_171539902
@CotS succes nog even met je scriptie!

@Serinde echt balen van je pakketje :(

Ik heb dus de Bullet Journal en ik merk dat deze snel doordrukt met verfstiften en ook met gelpennen. Gebruiken jullie een boekje met dikker papier of hebben jullie pennen van een speciaal merk? Hellup.
pi_171547780
Hoi!

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst een bullet journal bijgehouden in een vreselijk lelijk hema-ruitjesschrift om te kijken of ik het wat vond. Het schrift is nu vol en ik hield niet alles even goed bij, maar ik mis het wel een beetje om lijstjes bij te kunnen houden en overzicht te houden over alles wat ik wil/moet doen/onthouden. Dus ik ga een moleskine-notebook kopen en aan de slag *O*
Ik heb ook ontdekt dat ik niet zo creabea ben. Ik vind het vooral een handige manier om alles te ordenen, en vind het daarnaast dan wel een voordeel als het er netjes en strak uitziet. Niet te veel creatieve experimenten dus :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind alles best.

En thanks voor het compliment. Voor mijn gevoel doe ik het vrij minimalistisch. Eigenlijk zijn alle headers hetzelfde en heb ik 1 contrastkleurtje per maand.

Ben nu aan t oefenen met moderne kalligrafie dus ik denk dat ik de headers wel iets uitgebreider ga schrijven nog, maar echte onwijze tekendingen zijn niet zo aan mij besteed (hoewel ik dol ben op tekenen en schilderen, maar niet in mijn agenda).
He Kwakz0r, welke markers/pennen gebruik jij om dingen in te kleuren? In die pasteltinten? Ik vind dat erg mooi O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:44:36 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171548708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:57 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi!

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst een bullet journal bijgehouden in een vreselijk lelijk hema-ruitjesschrift om te kijken of ik het wat vond. Het schrift is nu vol en ik hield niet alles even goed bij, maar ik mis het wel een beetje om lijstjes bij te kunnen houden en overzicht te houden over alles wat ik wil/moet doen/onthouden. Dus ik ga een moleskine-notebook kopen en aan de slag *O*
Ik heb ook ontdekt dat ik niet zo creabea ben. Ik vind het vooral een handige manier om alles te ordenen, en vind het daarnaast dan wel een voordeel als het er netjes en strak uitziet. Niet te veel creatieve experimenten dus :)

[..]

He Kwakz0r, welke markers/pennen gebruik jij om dingen in te kleuren? In die pasteltinten? Ik vind dat erg mooi O+
Ik heb een setje stabilo boss pastel - maar die drukken soms wat door en er zit wel erg veel inkt in een streek soms waardoor inkt kan uitlopen. Kleuren vind ik we fabtastisch!

En een setje tombow dual markers pastel! Wel duur... daarom ook eerst die stabilo boss pastel markers gekocht.

Ik hoor ook enthousiaste verhalen over zebra mildliners maar die schijnen ook in pasteltinten wat feller te zijn. Alleen via amazon duitsland te krijgen of via ebay...

De tombows vind ik leuk omdat het brush pennen zijn aan de ene kant en aan de andere gewone dunne stiften.
Kwak
pi_171549628
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb een setje stabilo boss pastel - maar die drukken soms wat door en er zit wel erg veel inkt in een streek soms waardoor inkt kan uitlopen. Kleuren vind ik we fabtastisch!

En een setje tombow dual markers pastel! Wel duur... daarom ook eerst die stabilo boss pastel markers gekocht.

Ik hoor ook enthousiaste verhalen over zebra mildliners maar die schijnen ook in pasteltinten wat feller te zijn. Alleen via amazon duitsland te krijgen of via ebay...

De tombows vind ik leuk omdat het brush pennen zijn aan de ene kant en aan de andere gewone dunne stiften.
Zowel de stabilo pastel markers als de tombow markers kwam ik tegen :Y Ik schrok nogal van de prijs van de tombows! Dat mag pas als ik dit minstens een half jaar vol houd ;) De stabilo markers ga ik wel aanschaffen.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:35:29 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171551596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:27 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Zowel de stabilo pastel markers als de tombow markers kwam ik tegen :Y Ik schrok nogal van de prijs van de tombows! Dat mag pas als ik dit minstens een half jaar vol houd ;) De stabilo markers ga ik wel aanschaffen.
Ik heb ze op vakantie in wenen gekocht, toen was ik idd inmiddels bijna een half jaar bezig :Y

Ze zijn echt duur ja.
Kwak
pi_171553932
Scriptie is af en ingeleverd!!!!
Nu lekker vakantie vieren en na het weekend weer knutselen (eerst even ontprikkelen en uitlogeren)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171590817
Heel funny. Ik was vorig jaar in aigustus in een grote boekenwinkel, op zoek naar een dotted notebook. Ze hadden echt tientallen notitieboekjes, maar zoiets niet. Vroeg zo'n verkoopster wat ik ermee van plan was. Dus ik het uitgelegd, wat foto's van Instagram erbij ...

Kom ik van de week terug hebben ze een héle tafel vol met Bullet journal-spullen. _O-
pi_171591634
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Scriptie is af en ingeleverd!!!!
Nu lekker vakantie vieren en na het weekend weer knutselen (eerst even ontprikkelen en uitlogeren)
Super gedaan meis, echt respect!
Geniet van de rust en straks lekker knutselen O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:35 schreef _Arual_ het volgende:
Heel funny. Ik was vorig jaar in aigustus in een grote boekenwinkel, op zoek naar een dotted notebook. Ze hadden echt tientallen notitieboekjes, maar zoiets niet. Vroeg zo'n verkoopster wat ik ermee van plan was. Dus ik het uitgelegd, wat foto's van Instagram erbij ...

Kom ik van de week terug hebben ze een héle tafel vol met Bullet journal-spullen. _O-
Haha ja ik doe het dus ook sinds augustus/september vorig jaar en toen online mn Leuchtturm gekocht. Maar nu zie je er idd steeds meer van, heb je die "mijn bullet journals" etc. In de Flow hadden ze het er ook over en van de week op instagram heb ik ook maar gezegd dat het niet nieuw is maar er mensen zijn die het al meer dan een jaar doen :')
pi_171601677
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:23 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Super gedaan meis, echt respect!
Geniet van de rust en straks lekker knutselen O+

Dank je wel! Niks bijzonder hoor :) gewoon doen wat je moet doen :) Dank je wel :*

Ik heb nieuwe notitieboekjes gekocht vandaag (gewoon hele saaie die helemaal opgepimpt moeten worden), zodat ik allerlei verschillende journals kan bijhouden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 juni 2017 @ 15:41:02 #42
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_171618736
ik ben eindelijk aan mijn BuJo begonnen en weer in behandeling voor de hoofdpijn.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_171624191
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:41 schreef sararaats het volgende:
ik ben eindelijk aan mijn BuJo begonnen en weer in behandeling voor de hoofdpijn.
Heel veel sterkte met de hoofdpijn :*

----------------------

Nieuwe notitieboekjes liggen klaar voor morgen!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:16:21 #44
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_171858148
Hi! Ik meld me hier, ben mijn bujo aan het preppen om vanaf begin juli echt te starten (ik kocht 'm halverwege juni en kan echt niet dealen met halverwege een maand starten :')). Dus: hoi! Ik heb een gele Leuchtturm1917, Zebra mildliners onderweg en een set Staedtler pigment liners :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:23:36 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_171858315
Leuk debster!

Ik krijg altijd enorme stress als dingen artsy en instagramwaardig moeten zijn dus ik ben nu begonnen met een zwart notitieboekje, een balpen en een lineaal :Y)
Eerst maar eens kijken of dit echt mn heilige graal blijkt. Ik vergeet namelijk echt ALLES momenteel :X
disclaimer
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:33:26 #46
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_171858509
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk debster!

Ik krijg altijd enorme stress als dingen artsy en instagramwaardig moeten zijn dus ik ben nu begonnen met een zwart notitieboekje, een balpen en een lineaal :Y)
Eerst maar eens kijken of dit echt mn heilige graal blijkt. Ik vergeet namelijk echt ALLES momenteel :X
Ik krijg ook altijd behoorlijke faalangst van al die enorme mooie tekeningen enzo hoor! Maar een simpele header is redelijk te doen en met kleur kun je ook al veel O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_171978260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel! Niks bijzonder hoor :) gewoon doen wat je moet doen :) Dank je wel :*

Ik heb nieuwe notitieboekjes gekocht vandaag (gewoon hele saaie die helemaal opgepimpt moeten worden), zodat ik allerlei verschillende journals kan bijhouden
Welke verschillende wil je gaan bijhouden dan? Is dat niet juist lastig als je dan verschillende boekjes hebt? Ik vind juist handig dat alles in 1 is.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:41 schreef sararaats het volgende:
ik ben eindelijk aan mijn BuJo begonnen en weer in behandeling voor de hoofdpijn.
Leuk dat je weer begonnen bent. Hoe gaat het nu met je hoofdpijn?
quote:
17s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:16 schreef Debsterr het volgende:
Hi! Ik meld me hier, ben mijn bujo aan het preppen om vanaf begin juli echt te starten (ik kocht 'm halverwege juni en kan echt niet dealen met halverwege een maand starten :')). Dus: hoi! Ik heb een gele Leuchtturm1917, Zebra mildliners onderweg en een set Staedtler pigment liners :9.
Super leuk! En nee dat zou ik ook niet kunnen hoor haha! Maar nog een paar dagen geduld dus :)
Veel plezier alvast ermee! :D
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk debster!

Ik krijg altijd enorme stress als dingen artsy en instagramwaardig moeten zijn dus ik ben nu begonnen met een zwart notitieboekje, een balpen en een lineaal :Y)
Eerst maar eens kijken of dit echt mn heilige graal blijkt. Ik vergeet namelijk echt ALLES momenteel :X
Gewoon lekker op je eigen manier doen dan en hopelijk helpt het opschrijven om niet meer zoveel te vergeten dan ^O^
quote:
17s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:33 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik krijg ook altijd behoorlijke faalangst van al die enorme mooie tekeningen enzo hoor! Maar een simpele header is redelijk te doen en met kleur kun je ook al veel O+.
Ja precies :Y
  zondag 2 juli 2017 @ 01:10:43 #48
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_172104997
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:22 schreef _Hestia_ het volgende:


[..]

Leuk dat je weer begonnen bent. Hoe gaat het nu met je hoofdpijn?
Cijfer 7. Zit nu vooral boven mijn sinussen.

Ik kan weer opnieuw beginnen. Mijn dieet vergeten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Redactie Sport woensdag 5 juli 2017 @ 11:50:19 #49
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_172185541
Dit topic :o Ik zie zo vaak zulke leuke planners voorbij komen op Instagram. Maar geen idee hoe en wat allemaal en dan blijkt er ineens een topic te zijn hierover. Geniaal _O_

Nu nog even uitzoeken hoe te beginnen. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 10 juli 2017 @ 14:03:22 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172317365
Mijn huidige weekly spread :). Geïnspireerd op een spread die ik op Reddit zag, maar dan met iets meer ruimte voor m'n daily tasks (vorige week had ik alle dagen op 1 rij op de onderste helft van 2 pagina's, maar hield veel witruimte over in de bovenste helft).

Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172317531
quote:
17s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:03 schreef Debsterr het volgende:
Mijn huidige weekly spread :). Geïnspireerd op een spread die ik op Reddit zag, maar dan met iets meer ruimte voor m'n daily tasks (vorige week had ik alle dagen op 1 rij op de onderste helft van 2 pagina's, maar hield veel witruimte over in de bovenste helft).

[ afbeelding ]
Dat ziet er netjes en gaaf uit! Mooi gedaan :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:42:10 #52
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172335147
Dank je wel!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 18:23:51 #53
382129 crew  Donna
pi_173024130
Misschien moet ik dit ook weer eens doen...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:06:03 #54
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_173026043
Ik gebruik 'm nog steeds en vind het een fijn systeem :). Maar vind het ook vooral heel erg leuk om wekelijks te pielen met een mooie lay-out enzo ^^.

Dit is deze week (nog niet helemaal gevuld).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_173027029
Mooie lay-out zeg, en fijn rustig met de gekozen kleurtjes.

Veel plezier met het parachutespringen! :D
A balanced diet is a cookie in each hand
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 21:22:25 #56
382129 crew  Donna
pi_173027927
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:06 schreef Debsterr het volgende:
Ik gebruik 'm nog steeds en vind het een fijn systeem :). Maar vind het ook vooral heel erg leuk om wekelijks te pielen met een mooie lay-out enzo ^^.

Dit is deze week (nog niet helemaal gevuld).
[ afbeelding ]
Wauw erg mooi!
pi_173034857
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:51 schreef Taartje het volgende:
Mooie lay-out zeg, en fijn rustig met de gekozen kleurtjes.

Veel plezier met het parachutespringen! :D
Hihi dank je!

quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:22 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wauw erg mooi!
Thanks Donna :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_173035075
Oh wauw wat netjes! Jaloers ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 10:06:13 #59
382129 crew  Donna
pi_173035093
Prachtig handschrift ook!
pi_173091971
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:06 schreef Debsterr het volgende:
Ik gebruik 'm nog steeds en vind het een fijn systeem :). Maar vind het ook vooral heel erg leuk om wekelijks te pielen met een mooie lay-out enzo ^^.

Dit is deze week (nog niet helemaal gevuld).
[ afbeelding ]
Mooi! O+
Mooi handschrift en leuk versierd. Simpel maar mooi. En veel plezier met het parachutespringen _O_

Ik houd hem ook nog steeds bij, maar heb nog steeds dezelfde spread (als de laatste van post #10), dus niet echt boeiend verder om te posten.
Wel weer met wat nieuwe lijstjes/overzichten bezig, daar kan ik binnenkort wel wat foto's van posten :)

Wel jammer dat door dat Photobucket gedoe veel foto's niet meer te zien zijn :(
pi_173280506
Zondag is altijd mijn bujo dag O+
Heb ook voor de verandering toch maar weer eens een nieuwe weekly spread gemaakt.

Weekly O+


Sinds een paar weken ook Netflix O+


(ik hou hier alleen de series bij, de films/docu's staan gewoon in mn filmoverzicht)

Mn afvalpagina's ^O^



Rekeningen-overzicht om bij te houden wat er al is afgeschreven ^O^


(en dus vanaf mei omdat ik sindsdien weer alleen woon)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 20-08-2017 15:57:50 ]
pi_173280725
Ziet er goed uit!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173509659
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ziet er goed uit!
Thnx!

Op de Instagrampagina van Flow magazine ging het pas ook over bullet journaling en had ik een reactie geplaatst. En die kwam ik vandaag tegen in het tijdschrift, echt cool haha 8-)
pi_174135458
Heel erg leuk dit! Hier word ik vrolijk van.
Wist trouwens niet dat dit bestond :@
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:21:18 #65
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_174136757
Ik heb de handleiding gekocht en het eigenlijke boek.

O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_175450704
*schopje*

Het is bijna het eind van het jaar en dus tijd voor een nieuwe Bullet Journal. Ik neem gewoon weer een dotted Leuchtturm 1917, die vind ik toch het fijnst werken. Maar nu dus aan het brainstormen over de lijstjes die ik er in wil hebben. Ik heb al dit bedacht:

- Jaaroverzicht
- Maandoverzicht
- Weekoverzichten ( ik doe geen daily's daarvoor doe ik te weinig)

- Na elke week overzicht wat er goed ging/fijn was/positief was die week
- Habit tracker per maand
- Verjaardagskalender
- Vaste lasten
- Uitgaven per maand
- Boeken die ik heb gelezen
- Films die ik heb gezien
- Series/Documentaires op Netflix
- Afspraken met tandarts/huisarts/diabetesverpleegkundige/internist/kapper/schoonheidsspecialiste etc
- Wanneer ik welke vrienden/familieleden heb gezien en wat we hebben gedaan
- Gewicht per week
- Gewicht wat ik ben afgevallen en hoeveel kg nog tot streefgewicht
- Mijn HbA1c- waardes ( diabetes)
- Activiteitenlijst met leuke dingen/dingen die ik fijn vind/waar ik dankbaar voor ben/zelfzorg ideeën
- Dagjes weg die ik heb gedaan
- Landen/Plaatsen waar ik nog naar toe wil
- Dingen die ik wil doen dit jaar
- Ideeën wat te eten
- Inspirerende quotes
- Complimenten die ik heb gekregen
- ABC over mezelf
- Wish list/need list

Jullie nog meer ideeën?

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst bijgehouden, maar door verschillende omstandigheden toch minder consequent er wat mee gedaan dan ik zou willen. Wel elke week een weekly gemaakt, maar soms dan met alleen de afspraken van die week en verder niks. En dit jaar viel het aantal lijstjes dat ik bij hield ook nog erg mee.

Ik wil in 2018 gewoon echt er wat moois van maken en er elke week op zondag echt voor gaan zitten ipv snel tussendoor ff wat maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 02-12-2017 15:57:30 ]
pi_176041587
Ik ben eind november begonnen met een BuJo... ALleen in december al vijftig pagina's gemaakt... :@ Het is te leuk. 'k Ben er echt elke dag mee bezig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176041617
Bedankt voor de tip CotS, tvp!
pi_176041822
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:21 schreef Scary_Mary het volgende:
Bedankt voor de tip CotS, tvp!
Ik ga nu wat foto's uploaden en posten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176042052
Even een kleine impressie van mijn BuJo. Ik ben er niet heel goed in, maar heb er wel heel veel plezier in. Ik merk dat ik er steeds wat handiger in word.

Als deze vol is (en dat gaat snel, ik doe gemiddeld elke dag twee pagina's) koop ik er twee. Een voor dagboekdingen en een voor trackers












We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176043456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een kleine impressie van mijn BuJo. Ik ben er niet heel goed in, maar heb er wel heel veel plezier in. Ik merk dat ik er steeds wat handiger in word.

Als deze vol is (en dat gaat snel, ik doe gemiddeld elke dag twee pagina's) koop ik er twee. Een voor dagboekdingen en een voor trackers
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niet zo goed _O- Wat is er niet zo goed? Ik zie iemand die creatief overzicht schept op een aantrekkelijke manier O+ Echt, als überchaoot die haar eigen handschrift al nauwelijks kan lezen in d'r gewone suffe agenda ben ik in awe dat je zo een structuur die ook nog leuk oogt hebt geschept _O_
pi_176043643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet zo goed _O- Wat is er niet zo goed? Ik zie iemand die creatief overzicht schept op een aantrekkelijke manier O+ Echt, als überchaoot die haar eigen handschrift al nauwelijks kan lezen in d'r gewone suffe agenda ben ik in awe dat je zo een structuur die ook nog leuk oogt hebt geschept _O_
Je bent veel te lief voor mij :@ :*
Zonder zoveel structuur en overzicht functioneer ik niet hoor ;)
En geloof me, mijn handschrift is ook niet te lezen in mijn agenda "oh, ja kriebeltje, dan had ik vast een afspraak met Pietje"
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176043705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je bent veel te lief voor mij :@ :*
Zonder zoveel structuur en overzicht functioneer ik niet hoor ;)
En geloof me, mijn handschrift is ook niet te lezen in mijn agenda "oh, ja kriebeltje, dan had ik vast een afspraak met Pietje"
Nee, jij bent te hard voor jijzelf :*
pi_176043744
Dank je wel :* O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176043931
Oh dit topic was ik echt vergeten! Ik Bujo nu al een jaar en heb al diverse mensen aangestoken...
Kwak
pi_176044441
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh dit topic was ik echt vergeten! Ik Bujo nu al een jaar en heb al diverse mensen aangestoken...
Kun en wil je foto's delen?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_176084501
jahoor! morgen even bij daglicht weer foto's maken. Ben bezig met een eindejaarsreview, en het opzetten van Januari (ik doe niet heel veel bijzonders, maar wel reflecteren en doelen stellen).

Ik bladerde net door de oude en ik zie wel een zekere ontwikkeling. Wil eigenlijk wel eens iets van een flipthrough maken, maar heb geen goede manier om te bladeren en steady te filmen...
Kwak
pi_176216922
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een kleine impressie van mijn BuJo. Ik ben er niet heel goed in, maar heb er wel heel veel plezier in. Ik merk dat ik er steeds wat handiger in word.

Als deze vol is (en dat gaat snel, ik doe gemiddeld elke dag twee pagina's) koop ik er twee. Een voor dagboekdingen en een voor trackers
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw meis wat een onwijs mooi en creatief bujo!
Echt leuk om te lezen dat je er zoveel plezier in hebt en zoveel uur aan werkt.
Het geeft een goede afleiding zo te zien. En het is ook echt nuttig wat je allemaal bijhoudt.
Ik hoop echt dat het je een beetje helpt om het overzicht te bewaren en je te motiveren.
Maar echt prachtig hoor! _O_

Ik ben vandaag in mn nieuwe bujo begonnen en ik vond het echt zo eng :@
Was echt zo bang om hem meteen te verpesten. Bij het jaaroverzicht idd ook 2 keer een grote fout gemaakt en weer opnieuw begonnen. Maar ik vind het maar eng, zo'n heel leeg nieuw boek beginnen :P
Vorig jaar plakte ik bij de maandoverzichten altijd (uitgeprinte) plaatjes, maar ik wil nu elke maand wat gaan handletteren.
Dan combineer ik dat ook mooi :)



Over deze twijfel ik nog, vind hem aan de ene kant een beetje kaal, maar weet ook niet echt wat anders nog leuk is om erbij te maken.



Ik ben blij dat ik hier weer een jaar van af ben, wat een werk :P En achteraf was misschien mooier geweest om de bovenste rij van jan-april te doen zeg maar, en niet op links ene helft van jaar en op rechts andere helft als jullie me snappen?



Maandoverzicht

Ik ben er nu wel ff klaar mee, ga morgen wel verder en al mn lijstjes hoeven natuurlijk ook niet deze week al af ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 01-01-2018 17:13:14 ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:50:19 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176382944
Heel gaaf hoeveel werk jullie er in steken ^O^ :9

Mijn "Log" is een "luxe" collegeblock (lijntjes) van de Action met een geodriehoek en een blauwe bic pen. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:42:17 #80
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_176385436
Ik ben ook begonnen. Eerst maar eens proberen in een oud notitie boekje of het wat voor mij is. Alle lijstjes op een plek. Spulletjes heb ik zat want ik maak zelf kaartjes. 😀
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:32:01 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176541364
Ik heb de neiging er twee te maken, een voor thuis en een voor werk. Omdat bijvoorbeeld ik mijn thuisdingen niet in dezelfde futurelog wil als voor werk. En omdat ik voor thuis geen heel uitgebreide weekplanner nodig heb.

Hmmm... Even bedenken. Misschien dat ik voor mijn werk gewoon een aparte maak met een future log, een actuele to do list en weekplanners.
Want een beetje plannen en dan hopelijk daarnaar gaan handelen kan ik wel gebruiken. Het is hier weer een en al WOGgen... -O-
***
pi_176571808
Ik heb mijn futurelog in 2en gedeeld. Een deel voor thuis/hobby/sociale zooi, en een deel voor werk, (dokters)afspraken, CB etc. :) Eventueel zou je dat in je weekoverzicht ook kunnen doen. In mijn dag en weekoverzichten gebruik ik verschillende kleuren om de verschillende gebieden aan te geven. :) Dat vind ik zelf practischer dan 2 dingen naast elkaar gebruiken, omdat ik 1 bijhouden soms al vergeet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176571848
Hebben jullie een handige manier om verschillende lijsten die je naast elkaar dagelijks gebruikt terug te vinden? Ik heb een inhoudsopgave, maar het komt er nu op neer dat ik mijn touwtje bij de dag van vandaag heb, en verder steeds blader naar t weekoverzicht en de andere lijsten die ik door de dag gebruik. Ik vind het alleen niet zo praktisch omdat ik er nogal snel langsblader.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:56:47 #84
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_176572157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:41 schreef Nanuke het volgende:
Hebben jullie een handige manier om verschillende lijsten die je naast elkaar dagelijks gebruikt terug te vinden? Ik heb een inhoudsopgave, maar het komt er nu op neer dat ik mijn touwtje bij de dag van vandaag heb, en verder steeds blader naar t weekoverzicht en de andere lijsten die ik door de dag gebruik. Ik vind het alleen niet zo praktisch omdat ik er nogal snel langsblader.
Ik zag ergens een tip voorbij komen om de lijstjes vanaf het eind te beginnen. Zo krijg je een gedeelte agenda items en een gedeelte lijstjes.
pi_176573130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:41 schreef Nanuke het volgende:
Hebben jullie een handige manier om verschillende lijsten die je naast elkaar dagelijks gebruikt terug te vinden? Ik heb een inhoudsopgave, maar het komt er nu op neer dat ik mijn touwtje bij de dag van vandaag heb, en verder steeds blader naar t weekoverzicht en de andere lijsten die ik door de dag gebruik. Ik vind het alleen niet zo praktisch omdat ik er nogal snel langsblader.
Ik heb mijn "agenda" voorin en mijn lijstjes begin ik van achteruit en werk dan naar voren. Ik maak geen daily's, dus ik heb ruimte genoeg om die 2 apart te houden daarmee.
Ik zal als het licht is wel weer eens wat foto's maken van mijn bujo van dit jaar :)
pi_176616950
Dat is opzich een idee, maar ik vind het juist wel leuk om de lijstjes tussen de agenda te hebben. Zo kan ik terug kijkend ook zien waar ik mee bezig was in welke periode. Ik ben tabjes aan het overwegen, of gekleurde hoekjes. Maar of dat goed (en snel) te zien is, weet ik niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176929756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:56 schreef Nanuke het volgende:
Dat is opzich een idee, maar ik vind het juist wel leuk om de lijstjes tussen de agenda te hebben. Zo kan ik terug kijkend ook zien waar ik mee bezig was in welke periode. Ik ben tabjes aan het overwegen, of gekleurde hoekjes. Maar of dat goed (en snel) te zien is, weet ik niet.
Hmm dat lijkt mij niet echt heel handig werken idd, maar je kunt wat dingen proberen en als het niet werkt stop je er weer mee. Of ben je er inmiddels al uit?
pi_176929869
Bujo spam *O*

Weekly's:











SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstjes:









Boekenlijstje en Netflix series zijn hetzelfde als vorig jaar, maar die post ik misschien wel een keer als ze wat meer gevuld zijn ;)
pi_176932598
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Bujo spam *O*

Weekly's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Boekenlijstje en Netflix series zijn hetzelfde als vorig jaar, maar die post ik misschien wel een keer als ze wat meer gevuld zijn ;)

Super leuk! Morgen zal ik, als ik eraan denk, ook wat foto's posten
Het was al mooi bij jou en je wordt er steeds beter in
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177209486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Super leuk! Morgen zal ik, als ik eraan denk, ook wat foto's posten
Het was al mooi bij jou en je wordt er steeds beter in
Dankjewel O+
Heb jij nog foto's gemaakt en heb je je bujo nou wel mee naar opname?

Ik ben nooit zo'n fan van mijn tekentalent, maar deze vind ik wel leuk gelukt O+

pi_177213382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:47 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dankjewel O+
Heb jij nog foto's gemaakt en heb je je bujo nou wel mee naar opname?

Ik ben nooit zo'n fan van mijn tekentalent, maar deze vind ik wel leuk gelukt O+

[ afbeelding ]
Ik heb met een vriendin net februari bijgewerkt. Moet nog foto's maken :)

Je tekeningen zij echt heel leuk geworden!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 28 februari 2018 @ 12:53:13 #92
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_177501526
Ik zou ook nog wat foto's plaatsen van mijn bujo/notitieboekje. Het ziet er niet fantastisch uit maar het is ook maar een probeerboekje. Ik merk wel dat ik de agenda functie anders ga gebruiken want een hele week gebrui ik niet. Werk komt er niet in en privé afspraken zet ik in mijn google agenda. Er worden dus alleen hobby dingen in gezet en lijstjes....


maandoverzicht


planning van mijn blogs en doelen


wat ik wil kopen, maandbudget en wat ik deze maand heb uitgegeven


week agenda (kan dus veel kleiner, ga denk ik meer met week ideeën werken)

Met de lijstjes ben ik achterin begonnen, kan ik ze makkelijk vinden.

Weeglijst van Aiko (onze Maine Coon, ze is heel ziek geweest en moet nu wekelijks gewogen worden)


Boeken die ik lees (wil lezen)


Games die ik op dit moment speel en de plaatsdata van de TUSAL


Games die ik wil hebben en mijn plantjes. Ik ben echt heel slecht in plantjes verzorgen....

Er zijn al weer wat lijstjes bij maar daar heb ik nog geen foto's van. Het is allemaal nog wat kaal maar dat komt ook omdat ik nog niet weet of ik hiermee verder ga.
pi_177545224
Ik volg!
Ik heb zoooooooooveel moeite om te beginnen ;( Ben bang dat het verkeerd gaat, lelijk wordt, whatever. Waarom ben ik zo vervelend! _O-
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_177553959
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb met een vriendin net februari bijgewerkt. Moet nog foto's maken :)

Je tekeningen zij echt heel leuk geworden!
Dankjewel meis O+

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:53 schreef Patapon het volgende:
Ik zou ook nog wat foto's plaatsen van mijn bujo/notitieboekje. Het ziet er niet fantastisch uit maar het is ook maar een probeerboekje. Ik merk wel dat ik de agenda functie anders ga gebruiken want een hele week gebrui ik niet. Werk komt er niet in en privé afspraken zet ik in mijn google agenda. Er worden dus alleen hobby dingen in gezet en lijstjes....

[ afbeelding ]
maandoverzicht

[ afbeelding ]
planning van mijn blogs en doelen

[ afbeelding ]
wat ik wil kopen, maandbudget en wat ik deze maand heb uitgegeven

[ afbeelding ]
week agenda (kan dus veel kleiner, ga denk ik meer met week ideeën werken)

Met de lijstjes ben ik achterin begonnen, kan ik ze makkelijk vinden.
[ afbeelding ]
Weeglijst van Aiko (onze Maine Coon, ze is heel ziek geweest en moet nu wekelijks gewogen worden)

[ afbeelding ]
Boeken die ik lees (wil lezen)

[ afbeelding ]
Games die ik op dit moment speel en de plaatsdata van de TUSAL

[ afbeelding ]
Games die ik wil hebben en mijn plantjes. Ik ben echt heel slecht in plantjes verzorgen....

Er zijn al weer wat lijstjes bij maar daar heb ik nog geen foto's van. Het is allemaal nog wat kaal maar dat komt ook omdat ik nog niet weet of ik hiermee verder ga.
Ik vind het er echt heel leuk uit zien hoor! :Y
En dat is juist het fijne van een Bujo, dat je het precies zo kunt invullen zoals het voor jou werkt. Je bent niet verplicht om het agenda gedeelte heel uitgebreid te doen.
Ik was 2 weken geleden ziek en sindsdien had ik geen weekly's meer gemaakt ( ik zet mn afspraken ook gewoon nog in mn telefoon). Dus nu net ff 2 vlugge simpele weekly's gemaakt en dan vanaf volgende week dus weer de draad oppakken. Heb de weekly voor volgende week net al gemaakt, dus nu gewoon weer proberen bij te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:29 schreef DjinN het volgende:
Ik volg!
Ik heb zoooooooooveel moeite om te beginnen ;( Ben bang dat het verkeerd gaat, lelijk wordt, whatever. Waarom ben ik zo vervelend! _O-
Daar ben je niet alleen in hoor, dat hebben meer mensen. Ik scheur wel eens een pagina eruit als het echt mislukt is, doe dingen eerst met potlood ipv meteen met pen/fineliner, of ik plak er een plaatje of washi tape over heen :P
Dus gewoon beginnen en er valt altijd wel wat van te maken :)
pi_177557772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:29 schreef DjinN het volgende:
Ik volg!
Ik heb zoooooooooveel moeite om te beginnen ;( Ben bang dat het verkeerd gaat, lelijk wordt, whatever. Waarom ben ik zo vervelend! _O-
Dat ligt aan je doelstelling. Ik had dit in t begin ook, tot ik bedacht dat het mooie van bujo is dat het niet mooi hoeft te zijn. Het moet praktisch zijn en voor jou werken. Het is vooral in het begin wel heel moeilijk om te vinden wat voor jou werkt, maar daarna is het gewoon een kwestie van doen. Al mijn maand/dag/weekplanners zijn zo simpel mogelijk. De meeste van mijn lijsten ook. Als ik eenmaal doorheb wat werkt en wat ik echt leuk vind om bij te houden, wil ik er nog wel eens wat meer van maken. En een beetje kleur toevoegen/highlighten doet al heel veel om het er leuk uit te laten zien. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178091156
Zo alles ligt klaar, als ik alle enge afspraken heb gehad (HA, psych, tandarts). Daarna wat leuke pagina's maken en lijstjes versieren en wat meer dies zij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178110048
Hee, een bullet topic. Ik heb er al vaak aan gedacht er een te beginnen maar ik vraag me 1 ding af.

Maak je meteen alle pagina’s voor een heel jaar aan? Lijkt me dat dat nodig is. Want hoe moet je anders een afspraak voor november noteren?
Maar als alles al voor een jaar aangemaakt is hou je niet meer veel ruimte over om lekker creatief aan de slag te gaan. Hoe doen jullie dit?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178110776
Een paar weken geleden ben ik ermee begonnen :)
Ik ben begonnen met pagina’s nummeren tot en met 50.
Eerst index 2 pagina’s, dan een legenda dan een privéjaarkalender op een pagina, 1 pagina voor grove planning deze stage, 2 voor grove planning laatste half jaar.
Daarna pas de werkplannen, daarvoor gebruik ik 2 pagina’s: 1 voor m’n studie met tijden en daaronder taken, op de andere heb ik een overzicht gemaakt wat ik ‘zelfzorg’ noem waarin ik oa. bij hou of ik groente en fruit op heb, gekookt, gesport en hoe ik m’n dag beoordeel.
Die weeknummers zijn terug te vinden omdat de paginanummers in de index staan en omdat er drie bladwijzers zijn. Een register achterin zou ook mooi zijn, maar ik heb nog geen zin gehad om m helemaal door te nummeren :@

Verder nog afvinklijstjes met klussen die in huis moeten gebeuren, boeken die ik wil lezen enzo.
pi_178111237
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:48 schreef valentijn101 het volgende:
Hee, een bullet topic. Ik heb er al vaak aan gedacht er een te beginnen maar ik vraag me 1 ding af.

Maak je meteen alle pagina’s voor een heel jaar aan? Lijkt me dat dat nodig is. Want hoe moet je anders een afspraak voor november noteren?
Maar als alles al voor een jaar aangemaakt is hou je niet meer veel ruimte over om lekker creatief aan de slag te gaan. Hoe doen jullie dit?
Nee je werkt niet zo ver vooruit normaal gesproken in een bullet journal. Maar je kunt wel voorin een "future log" maken waarin je al afspraken zet die later dat jaar zijn. Tegen de tijd dat het dan die tijd is zet je het in je monthly/weekly/daily.
Ik zet zelf al mn afspraken ook gewoon in mijn telefoonagenda. Ik heb geen future log, maar zet die afspraken uit mn telefoon dus in de monthly als ik daar mee bezig ga. Ik werk maximaal 1 maand vooruit, maar vaak zelfs maar maximaal 1 week.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een paar weken geleden ben ik ermee begonnen :)
Ik ben begonnen met pagina’s nummeren tot en met 50.
Eerst index 2 pagina’s, dan een legenda dan een privéjaarkalender op een pagina, 1 pagina voor grove planning deze stage, 2 voor grove planning laatste half jaar.
Daarna pas de werkplannen, daarvoor gebruik ik 2 pagina’s: 1 voor m’n studie met tijden en daaronder taken, op de andere heb ik een overzicht gemaakt wat ik ‘zelfzorg’ noem waarin ik oa. bij hou of ik groente en fruit op heb, gekookt, gesport en hoe ik m’n dag beoordeel.
Die weeknummers zijn terug te vinden omdat de paginanummers in de index staan en omdat er drie bladwijzers zijn. Een register achterin zou ook mooi zijn, maar ik heb nog geen zin gehad om m helemaal door te nummeren :@

Verder nog afvinklijstjes met klussen die in huis moeten gebeuren, boeken die ik wil lezen enzo.
Klinkt goed en echt als iets wat voor jou werkt op deze manier ^O^
pi_178998556
Schopje. Ik ben ook begonnen met een BuJo. Eerst in een heel klein lijntjesboekje van de Hema. Dat was wel makkelijk mee te nemen, maar toch wat erg klein, dus nu maar een 'echte' gekocht.

Deze:


Ik ben niet supercreatief, gebruik vooral kleurtjes, maar het gaat me meer om het overzicht. Wel nog even zoeken welke pennen / stiften fijn zijn. Ik had markers van de Hema, maar die drukken heel erg door. Beetje jammer.
pi_178998944
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:47 schreef Bleie het volgende:
Schopje. Ik ben ook begonnen met een BuJo. Eerst in een heel klein lijntjesboekje van de Hema. Dat was wel makkelijk mee te nemen, maar toch wat erg klein, dus nu maar een 'echte' gekocht.

Deze:
[ afbeelding ]

Ik ben niet supercreatief, gebruik vooral kleurtjes, maar het gaat me meer om het overzicht. Wel nog even zoeken welke pennen / stiften fijn zijn. Ik had markers van de Hema, maar die drukken heel erg door. Beetje jammer.
Een mus zo te zien? Na de eerste druk is helaas de kwaliteit van het papier achteruit gegaan. De fineliners van Stabilo doen het goed, drukken niet door. De arceerstiften van Stabilo helaas wel. Verder gewoon stiften, gelpennen, kleurpotloden e.d. geen enkel probleem.

Veel plezier!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178999230
Even een paar van mijn pagina's (ik ben er niet goed in hoor! Vooral veel plezier)

Washitape showpagina



Favoriete dingen van mij



Meipagina



Aprilpagina



Ik maak best veel. Alleen de rest is privacygevoelig (namen van mezelf en mensen en zo)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178999340
Leuk!

Ik zal eens kijken naar pennen van stabilo dan.

Ik vind t ook nogal snel privacygevoelig om bladzijdes te posten...
pi_178999519
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:15 schreef Bleie het volgende:
Leuk!

Ik zal eens kijken naar pennen van stabilo dan.

Ik vind t ook nogal snel privacygevoelig om bladzijdes te posten...
Gewoon doen waarbij je je op je gemak voelt. Leukste dingen en tape en een maandversierpagina vond ik wel oké. De rest is lekker voor mezelf ;) Je moet niks delen he, alleen als je het leuk vindt! En volgens mij ga je er echt wat moois van maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:19:54 #105
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179010630
ik blur vaak de privacygevoelige dingen... maar ik vind posten op fok met plaatjes zo omslachtig :@
Kwak
pi_179016638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
ik blur vaak de privacygevoelige dingen... maar ik vind posten op fok met plaatjes zo omslachtig :@
Is het ook. Op Pinterest heb ik een privébord met "foto's voor op Fok" en daar post ik eerst alles op en daarna link ik het hiernaar toe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 8 mei 2018 @ 17:15:19 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179017714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is het ook. Op Pinterest heb ik een privébord met "foto's voor op Fok" en daar post ik eerst alles op en daarna link ik het hiernaar toe
ohja! Alleen heb ik ook ruzie met pinterest geloof ik :') ooit geprobeerd te verwijderen en iets met twee mailadressen. Drama!
Kwak
pi_179018093
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ohja! Alleen heb ik ook ruzie met pinterest geloof ik :') ooit geprobeerd te verwijderen en iets met twee mailadressen. Drama!
Heel herkenbaar. Op den duur is het met veel vloeken en zuchten gelukt, toen zat ik met FB en Pinterest, maar geen flauw idee hoe (of het is niet gelukt. Ik gebruik alleen Pinterest via de mail)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179023036
Haha, herkenbaar ja. Ik fok ook meestal op mijn ipad, en dan is t al helemaal niet te doen. Wel jammer voor sommige topics.
pi_179066719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is het ook. Op Pinterest heb ik een privébord met "foto's voor op Fok" en daar post ik eerst alles op en daarna link ik het hiernaar toe
Oh wauw dat is slim zeg _O_ Helemaal nu dat gedoe met Imgur hier. Ook meteen een bord aangemaakt ^O^

Mn bullet journal ligt al een paar weken te verstoffen hier, ben tot de laatste week van april gekomen geloof ik, heb nog niks van mei :') En mn lijstjes (boeken/films/series etc) zijn ook niet actueel. Maar even kijken of ik het de komende dagen kan bijwerken.

CotS ziet er weer erg leuk uit bij jou hoor :Y ( en stop nou eens met zeggen dat je er niet goed in bent }:| )
pi_179103971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:41 schreef _Hestia_ het volgende:
*schopje*

Het is bijna het eind van het jaar en dus tijd voor een nieuwe Bullet Journal. Ik neem gewoon weer een dotted Leuchtturm 1917, die vind ik toch het fijnst werken. Maar nu dus aan het brainstormen over de lijstjes die ik er in wil hebben. Ik heb al dit bedacht:

- Jaaroverzicht
- Maandoverzicht
- Weekoverzichten ( ik doe geen daily's daarvoor doe ik te weinig)

- Na elke week overzicht wat er goed ging/fijn was/positief was die week
- Habit tracker per maand
- Verjaardagskalender
- Vaste lasten
- Uitgaven per maand
- Boeken die ik heb gelezen
- Films die ik heb gezien
- Series/Documentaires op Netflix
- Afspraken met tandarts/huisarts/diabetesverpleegkundige/internist/kapper/schoonheidsspecialiste etc
- Wanneer ik welke vrienden/familieleden heb gezien en wat we hebben gedaan
- Gewicht per week
- Gewicht wat ik ben afgevallen en hoeveel kg nog tot streefgewicht
- Mijn HbA1c- waardes ( diabetes)
- Activiteitenlijst met leuke dingen/dingen die ik fijn vind/waar ik dankbaar voor ben/zelfzorg ideeën
- Dagjes weg die ik heb gedaan
- Landen/Plaatsen waar ik nog naar toe wil
- Dingen die ik wil doen dit jaar
- Ideeën wat te eten
- Inspirerende quotes
- Complimenten die ik heb gekregen
- ABC over mezelf
- Wish list/need list

Jullie nog meer ideeën?

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst bijgehouden, maar door verschillende omstandigheden toch minder consequent er wat mee gedaan dan ik zou willen. Wel elke week een weekly gemaakt, maar soms dan met alleen de afspraken van die week en verder niks. En dit jaar viel het aantal lijstjes dat ik bij hield ook nog erg mee.

Ik wil in 2018 gewoon echt er wat moois van maken en er elke week op zondag echt voor gaan zitten ipv snel tussendoor ff wat maken.
Zat even terug te lezen en kwam dit ideeënlijstje tegen. Er is nog weinig van terecht gekomen :')

Ik heb nu alleen monthly's/weekly's, boeken, favoriete tv programma's, films, series, gewicht kg's afgevallen en per week, artikelen nieuwsbrief+deadlines en een lijstje met welke mappen bladwijzers ik uitgezocht heb. En 1 creatief iets met dingen die ik meer wil doen met tekeningetjes erbij. Ik wou het ook meer combineren met handletteren, maar dat heb ik ook alleen in januari gedaan :')

Ik vind een bullet journal echt heel leuk en wil hem ook echt blijven bijhouden. Maar in alle stress van het dagelijks leven vergeet ik het gewoon om ervoor te gaan zitten. Heb dat sowieso met mn creatieve dingen. Komt gewoon echt veel te weinig van. Zoveel leuke ideeën, maar uitvoeren ho maar :@
Dus hoe houden jullie het vol? Heb je bijvoorbeeld echt een vast moment ervoor op de dag/in de week? Heb je hem altijd in het zicht liggen ipv op je bureau in de hobbykamer? Ga je pas op internet/tv kijken als je iets creatiefs gedaan hebt? Ben ik gewoon te perfectionistisch en mag ik het ook gewoon simpeler doen en is dat niet erg als ik bijvoorbeeld een weekly heb met alleen mijn afspraken en verder niks? Of is het gewoon omdat jullie vergeleken met mij het gewoon nog zo kort doen en daardoor toch enthousiaster zijn nog ofzo?

Ik ben nu iig wel weer helemaal bij, heb net een uurtje erin gewerkt en mn lijstjes geüpdate, mn monthly voor mei gemaakt en de weekly voor komende week ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 12-05-2018 12:57:51 ]
  zaterdag 12 mei 2018 @ 12:55:29 #112
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_179104003
Ik vergeet het ook.....april is de laatste maand, mei ben ik niet aan begonnen. Ik merk ook dat ik de lijstjes niet goed bijhoud. Hij ligt op mijn bureau maar als ik daar zit wil ik borduren, knutselen of gamen en niet in mijn bujo lijstjes bijhouden.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 13:31:01 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179104465
Bij mij is de truc dat het geen kwestie is van ervoor gaan zitten. Het is mijn agenda, mijn alles, ik gebruik hem sowieso elke dag.
Kwak
pi_179104562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 12:55 schreef Patapon het volgende:
Ik vergeet het ook.....april is de laatste maand, mei ben ik niet aan begonnen. Ik merk ook dat ik de lijstjes niet goed bijhoud. Hij ligt op mijn bureau maar als ik daar zit wil ik borduren, knutselen of gamen en niet in mijn bujo lijstjes bijhouden.
Fijn dat ik iig niet de enige ben. Maar ik kom dus zelfs amper in mn mooie hobbykamer omdat ik vooral op de bank zit met de laptop en tv aan. En dan is zo de dag voorbij. Misschien moet ik gewoon 's ochtends er tijd voor maken voor ik de tv/laptop aanzet. Want zodra die aanstaan doe ik weinig anders meer :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:31 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mij is de truc dat het geen kwestie is van ervoor gaan zitten. Het is mijn agenda, mijn alles, ik gebruik hem sowieso elke dag.
Hmm tja ik heb verder een vrij rustig leven (arbeidsongeschikt) met vaak maar 2-3 vaste afspraken in de week. En die zet ik ook nog in mijn telefoonagenda. Dat is misschien ook wel het verschil. Ik wil hem dus meer voor het plezier gebruiken zeg maar met leuke lijstjes en pagina's met tekeningetjes en handlettering etc.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:05:14 #115
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_179104891
Herkenbaar.... fulltime baan hier met veel overwerk dus weinig tijd. Afspraken werk en privé staan in telefoon omdat ik dat vaak moet afstemmen. Dus bujo vooral voor lijstjes. :D
pi_179108338
Tegenwoordig houd ik zo mijn dagen bij (ja, ik begin in september weer met alles)

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179115573
Ik gebruik hem vooral als to-do-list. Zet veel dingen ook in mijn telefoon trouwens, maar met bladeren heb ik makkelijker overzicht. Lijstjes van series en zo zou ook echt niet werken voor mij. Habit tracker voor sommige dingen werkt vooralsnog wel.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:15:23 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179115611
Als het probleem is dat je de hele dag op de bank zit met laptop en tv, dan zou ik daar ook de oplossing zoeken ;)
Kwak
pi_179115952
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Als het probleem is dat je de hele dag op de bank zit met laptop en tv, dan zou ik daar ook de oplossing zoeken ;)
Haha ja klopt. Vanavond na het eten niet gewoon tv door blijven kijken ( vanmiddag hele middag wielrennen gekeken) maar eerst nog 2 uurtjes zitten kleuren voor ik Songfestival ging kijken. Moet er gewoon idd meer tijd voor vrijmaken ipv gewoon de hele dag dom tv kijken. Want die 2 uurtjes kleuren hebben ook veel meer voldoening gegeven ;)
pi_179116049
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Als het probleem is dat je de hele dag op de bank zit met laptop en tv, dan zou ik daar ook de oplossing zoeken ;)
Ondanks dat ik ziek thuis zit hol ik van hot naar her. Ik maak lijsten om te zorgen dat ik de rust inplan die ik nodig heb _O- misschien moet ik juist bankzitten inplannen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:25:06 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179116162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ondanks dat ik ziek thuis zit hol ik van hot naar her. Ik maak lijsten om te zorgen dat ik de rust inplan die ik nodig heb _O- misschien moet ik juist bankzitten inplannen
Ik had het dan ook tegen Hestia ;)
Kwak
pi_179116192
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik had het dan ook tegen Hestia ;)
:@ Sorry! Ik dacht je een comment gaf op mijn nogal rustige en kansloze lijstje... Sorry :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:26:27 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179116255
Nee joh no worries. Zie knipoog.
Kwak
pi_179116412
Oke :* Dan ben ik weer gerust
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 17 mei 2018 @ 12:48:54 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179217903
Topic maar even in de reeks gezet, bedankt voor de TR, S_M O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179344139
Bijna halverwege het jaar, maar ik heb vanavond mijn verjaardagskalender eindelijk gemaakt O+

pi_179345480
Leuk!
pi_179345803
Vrolijke pagina :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179357463
Dankjullie O+
Mochten er nog meer neefjes en nichtjes in de familie komen moeten ze het maar voor april of juli plannen hahaha :+
pi_179376920

Zo is de mijne. Ik merk dat ik het toch behoorlijk functioneel gebruik.
Op het werk gebruik ik deze methode ook, daar heb ik een A4 schrift waarbij de tijdas verticaal is. De volgende pagina('s) zijn dan voor aantekeningen. Verder hou ik ook een outlook agenda bij daar. Het is dus wel dubbel, maar omdat ik niet alleen achter een bureau zit kan het goed helpen om overzicht te houden.
pi_179378768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is de mijne. Ik merk dat ik het toch behoorlijk functioneel gebruik.
Op het werk gebruik ik deze methode ook, daar heb ik een A4 schrift waarbij de tijdas verticaal is. De volgende pagina('s) zijn dan voor aantekeningen. Verder hou ik ook een outlook agenda bij daar. Het is dus wel dubbel, maar omdat ik niet alleen achter een bureau zit kan het goed helpen om overzicht te houden.
Is toch een keurig journal :) Ik houd, icl. mijn journals, vier agena's bij. Als meer dan een agenda overzicht geeft, gewoon doen toch :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179380547
Mijn neuroseboekje

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179452497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is de mijne. Ik merk dat ik het toch behoorlijk functioneel gebruik.
Op het werk gebruik ik deze methode ook, daar heb ik een A4 schrift waarbij de tijdas verticaal is. De volgende pagina('s) zijn dan voor aantekeningen. Verder hou ik ook een outlook agenda bij daar. Het is dus wel dubbel, maar omdat ik niet alleen achter een bureau zit kan het goed helpen om overzicht te houden.
Ziet er idd functioneel uit, maar daar is niks mis mee toch :) Dat is juist het leuke aan een bullet journal je kunt het precies doen zoals je zelf wilt ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn neuroseboekje

[ afbeelding ]
Lekke kleurrijk en je houdt veel dingen bij, maar als jou dat rust in je hoofd nu geeft is dat alleen maar fijn :)

Ik heb gisteravond ook weer even een uurtje gezeten. Wat lege ruimtes in oude weekly's opgevuld met quotes:


(maar de helft van de tasks deze week vergeten op te schrijven :') )

Weekly van deze week iets minder uitgebreid, maar wel lekker kleurrijk:



Op Instagram kwam ik een weekly lay-out tegen die me ook wel wat leek, dus die voor volgende week gemaakt ^O^



[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 28-05-2018 19:15:26 ]
pi_179511421
Leuk!

Ook maar wat foto's. Ik maak per maand een overzicht van wat we eten, ter inspiratie later:



En nog niet ingevuld maandoverzicht voor juni

pi_179538339
Leuk bleie! Ook wel handig om het eet-overzicht per maand te doen. Ik schrijf het per week, maar nu heb je idd echt een mooi overzicht. Ik snap alleen niet dat "lekker" want hoop niet voor je dat je de halve maand niet lekker hebt gegeten ;)

Ik heb net bij handletteren dit gemaakt ^O^

Rechterpagina dus:

pi_179544429
Haha, nee, dat is wat de kinderen ook lekker vonden. Die zijn wat lastig met eten.


Doe je een cursus handletteren? Mooi hoor! Zou ik ook wel willen kunnen.
pi_179544913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:17 schreef Bleie het volgende:
Haha, nee, dat is wat de kinderen ook lekker vonden. Die zijn wat lastig met eten.

Doe je een cursus handletteren? Mooi hoor! Zou ik ook wel willen kunnen.
Ahh oké op die manier :) Ze zijn geen fan van Nederlandse AGV zo te lezen dan haha ;)

Dankjewel! En nee geen cursus, maar je hebt hier in het buurtcentrum elke vrijdagmiddag 1.5 uur handletteren :) Zijn meestal met een groepje van 4/5 mensen en je werkt gewoon voor jezelf, maar we proberen ook wel samen dingen uit etc :)
pi_179545299
Klinkt leuk!
pi_179545431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:50 schreef Bleie het volgende:
Klinkt leuk!
Dat is het ook zeker! Vanaf deze post in het handlettertopic staan meer voorbeelden van wat ik gemaakt heb daar :)

CRE / Handletteren
pi_179546508
^O^
pi_180241260
Zomerse monthly gemaakt net :D Krijg je toch meteen een vakantiegevoel van 8-)

pi_180244551
Leuk!

Ik verwaarloos mijn bujo een beetje, maar net vanavond weer bijgewerkt.
pi_180244633
Wat vrolijk zo'n maandpagina!

Ik heb het toevallig vandaag ook weer eens opgepakt. Ik zal eens foto's maken/plaatsen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180244881
Ik zag vandaag dat in de Flow vakantiebox een “How-to-bullet-journal-boekje” zit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180247298
Dankjullie!
Ik ben benieuwd Nanuke :Y
En klopt idd Valentijn, ik heb de Flow ook. Maarja al 2 jaar een bujo dus niet echt wat voor mij verder.
pi_180251248
Dit is mijn juli-pagina geworden

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180251266
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:37 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zag vandaag dat in de Flow vakantiebox een “How-to-bullet-journal-boekje” zit.
Oooooooh! Even kijken in de winkel straks!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180251272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:17 schreef _Hestia_ het volgende:
Dankjullie!
Ik ben benieuwd Nanuke :Y
En klopt idd Valentijn, ik heb de Flow ook. Maarja al 2 jaar een bujo dus niet echt wat voor mij verder.
Twee jaar al! Dat is een tijd! Ik ben in november begonnen :) Zo heerlijk om in te werken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180251309
Deze ga ik vandaag namaken (niet erg origineel, maar wel heel gaaf):

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180252361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Twee jaar al! Dat is een tijd! Ik ben in november begonnen :) Zo heerlijk om in te werken
Ja langer al zelfs, in september al 3 jaar :o
Die juli pagina van jou is ook lekker zomers!
En die moody's potion pagina is ook leuk die je wilt namaken. En daar is niks mis mee, die juli pagina van mij is ook geïnspireerd op iemand van Instagram.

Ik begin zelf niet aan van die moodtrackers, want het wisselt bij mij 100x per dag op het moment :@
pi_180252381
Drie jaar, je was er vroeg bij gangmaker ;)

Ja! Dank je wel, ben er ook best wel tevreden mee :)

Nee, inderdaad, beter goed gejat dan slecht bedacht en ik ben een enorme potterfan, dus deze pagina moest ik gewoon hebben. Ben blij als ik straks klaar met klussen ben (wachten op de bezorgers) dan kan ik er lekker mee bezig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180252421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drie jaar, je was er vroeg bij gangmaker ;)

Ja! Dank je wel, ben er ook best wel tevreden mee :)

Nee, inderdaad, beter goed gejat dan slecht bedacht en ik ben een enorme potterfan, dus deze pagina moest ik gewoon hebben. Ben blij als ik straks klaar met klussen ben (wachten op de bezorgers) dan kan ik er lekker mee bezig
Haha ja ik had het toen via Pinterest al ontdekt. Maar toen was er in NL nog amper wat over bekend, dus al mn spullen via internet gekocht. Nu ligt elke winkel er vol mee :P

Ik hoop dat je bed snel bezorgd wordt en je aan de slag kunt!
pi_180252443
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:52 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha ja ik had het toen via Pinterest al ontdekt. Maar toen was er in NL nog amper wat over bekend, dus al mn spullen via internet gekocht. Nu ligt elke winkel er vol mee :P

Ik hoop dat je bed snel bezorgd wordt en je aan de slag kunt!
Ik had het wel al op Pinterest gezien, maar ik wist niet hoe en wat. Ik durfde niet te beginnen. Toen begon een vriendin en vroeg of ik mee wilde doen, want ze zoiets alleen niet volhoudt. Dus toen zijn we in november samen begonnen. Sindsdien hebben we eens per week een bullet-journal-avond. Maar ik werk er elke dag aan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180252488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik had het wel al op Pinterest gezien, maar ik wist niet hoe en wat. Ik durfde niet te beginnen. Toen begon een vriendin en vroeg of ik mee wilde doen, want ze zoiets alleen niet volhoudt. Dus toen zijn we in november samen begonnen. Sindsdien hebben we eens per week een bullet-journal-avond. Maar ik werk er elke dag aan
Ja echt leuk dat jullie het ook samen doen. Ik neem hem wel eens mee naar handletteren als ik weer eens achter ben geraakt. Maar samen met een vriendin eraan werken elke week iig is wel gezellig. Ik heb wel vriendinnen die een bujo hebben (hadden), maar helaas niet hier in de buurt.
Dus nou moet ik het dan toch soms zelf maar weer oppakken. Maar dat doe ik wel steeds. Alleen dan wat ik gemist heb schrijf ik vaak gewoon ff snel op en niet heel uitgebreid met versieringen enzo.
pi_180252826
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja echt leuk dat jullie het ook samen doen. Ik neem hem wel eens mee naar handletteren als ik weer eens achter ben geraakt. Maar samen met een vriendin eraan werken elke week iig is wel gezellig. Ik heb wel vriendinnen die een bujo hebben (hadden), maar helaas niet hier in de buurt.
Dus nou moet ik het dan toch soms zelf maar weer oppakken. Maar dat doe ik wel steeds. Alleen dan wat ik gemist heb schrijf ik vaak gewoon ff snel op en niet heel uitgebreid met versieringen enzo.
Ik heb per maand niet zoveel pagina's. Een twee moodtrackers (eentje over een heel jaar verdeeld en dan een kleurtje per dag en een uitgebreidere, zoals die moodpotions). Een habit tracker en een pagina waarop ik leuke gebeurtenissen bijhoud. Ik had ook een pagina met "het mooiste moment van de dag"

Ik zou willen dat hier ook een handletterclub was. Leuk dat je er daar ook aan kan werken :) Ach :) Ieder zo wat toch
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb per maand niet zoveel pagina's. Een twee moodtrackers (eentje over een heel jaar verdeeld en dan een kleurtje per dag en een uitgebreidere, zoals die moodpotions). Een habit tracker en een pagina waarop ik leuke gebeurtenissen bijhoud. Ik had ook een pagina met "het mooiste moment van de dag"

Ik zou willen dat hier ook een handletterclub was. Leuk dat je er daar ook aan kan werken :) Ach :) Ieder zo wat toch
Ik heb ook niet zoveel pagina's hoor. Ik maak per maand vooral een maandoverzicht en weekly's. Mijn lijstjes staan achterin en zijn gewoon per jaar vooral. Wel een leuk idee dat mooiste moment van de dag. Ik heb wel een tijdje 3 positieve dingen per dag en leukste momenten van de maand bijgehouden. Misschien maar weer eens oppakken om weer wat meer stil te staan bij positieve dingen.

Net in de Boekenvoordeel deze stencils gekocht O+

pi_180258353
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:10 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zoveel pagina's hoor. Ik maak per maand vooral een maandoverzicht en weekly's. Mijn lijstjes staan achterin en zijn gewoon per jaar vooral. Wel een leuk idee dat mooiste moment van de dag. Ik heb wel een tijdje 3 positieve dingen per dag en leukste momenten van de maand bijgehouden. Misschien maar weer eens oppakken om weer wat meer stil te staan bij positieve dingen.

Net in de Boekenvoordeel deze stencils gekocht O+

[ afbeelding ]
Ieder zo zijn eigen manier toch :) Ik ben dol op trackers en dingetjes. Daar word ik gewoon erg content van :) Stilstaan bij positieve dingen is erg goed voor de mens! Daar word je echt vrolijk van en als je je rot voelt kun je het allemaal teruglezen en dan valt het leven even weer mee. Ik kan het je aanraden ;)

Ooooh ik heb zo'n pakketje ook bij Aliexpress gehaald. Vandaag nog die stencils van jou in handen gehad
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ieder zo zijn eigen manier toch :) Ik ben dol op trackers en dingetjes. Daar word ik gewoon erg content van :) Stilstaan bij positieve dingen is erg goed voor de mens! Daar word je echt vrolijk van en als je je rot voelt kun je het allemaal teruglezen en dan valt het leven even weer mee. Ik kan het je aanraden ;)

Ooooh ik heb zo'n pakketje ook bij Aliexpress gehaald. Vandaag nog die stencils van jou in handen gehad
Ja precies! En zit niet echt lekker in mn vel dus dan is wel goed om er toch stil bij proberen te staan.

Oh shit helemaal niet aan gedacht dat ze zulke dingen ook op Ali hebben. Dat is vast een stuk goedkoper dan die ¤12,50 die ik betaald heb :@
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:23:18 #159
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_180258422
Ik heb niets meer bijgehouden....jammer want juist de leuke momenten zijn leuk om bij te houden. Misschien dat ik een a5 mapje voor mijn lijstjes ga maken....Ik heb nu mijn leeslijst op mijn blog gezet en dat vind ik stiekem ook wel handig.
pi_180258471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:23 schreef Patapon het volgende:
Ik heb niets meer bijgehouden....jammer want juist de leuke momenten zijn leuk om bij te houden. Misschien dat ik een a5 mapje voor mijn lijstjes ga maken....Ik heb nu mijn leeslijst op mijn blog gezet en dat vind ik stiekem ook wel handig.
Jammer! Maar zo'n mapje is ook wel een goed idee. Mijn leeslijst houd ik ook nog bij op Hebban.
pi_180258482
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja precies! En zit niet echt lekker in mn vel dus dan is wel goed om er toch stil bij proberen te staan.

Oh shit helemaal niet aan gedacht dat ze zulke dingen ook op Ali hebben. Dat is vast een stuk goedkoper dan die ¤12,50 die ik betaald heb :@
Ach, jezelf verwennen is soms ook goed. Zeker als je niet lekker in je vel zit :* en inderdaad, dan is het ook belangrijk om bij de positieve dingen stil te staan (ik heb stiekem een vierde bujo gekocht. Eentje met dagplanningen. Eentje met weekoverzicht en doelen per week. Eentje met alle mogelijke rare lijstjes, versieringen etc. en de nieuwe wordt een to-do-boekje).

Die van Alie waren 16 voor ¤2,- :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:23 schreef Patapon het volgende:
Ik heb niets meer bijgehouden....jammer want juist de leuke momenten zijn leuk om bij te houden. Misschien dat ik een a5 mapje voor mijn lijstjes ga maken....Ik heb nu mijn leeslijst op mijn blog gezet en dat vind ik stiekem ook wel handig.
Lang leven lijstjes _O_
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ach, jezelf verwennen is soms ook goed. Zeker als je niet lekker in je vel zit :* en inderdaad, dan is het ook belangrijk om bij de positieve dingen stil te staan (ik heb stiekem een vierde bujo gekocht. Eentje met dagplanningen. Eentje met weekoverzicht en doelen per week. Eentje met alle mogelijke rare lijstjes, versieringen etc. en de nieuwe wordt een to-do-boekje).

Die van Alie waren 16 voor ¤2,- :@
Lief! En poeh je bent er maar druk mee. Ik vind het juist fijn om alles in 1 boekje te hebben. Oh dat is wel echt een schappelijkere prijs ja :s)
pi_180258665
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:37 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Lief! En poeh je bent er maar druk mee. Ik vind het juist fijn om alles in 1 boekje te hebben. Oh dat is wel echt een schappelijkere prijs ja :s)
Hahahaha, ik word er gewoon blij van en ik heb het nodig om mijn hoofd op orde te houden. Dankzij mij bujo's kan ik functioneren (dat meen ik echt :@ zonder ben ik een kip zonder kop)

Ach ja, misschien koop ik weer iets veel duurder dan nodig en koop jij dat goedkoop ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258723
Mijn bujo's

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180258745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn bujo's

[ afbeelding ]
Ze zien er wel leuk uit zo bij elkaar O+
En als dit voor jou werkt, prima toch ^O^
pi_180258792
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:43 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ze zien er wel leuk uit zo bij elkaar O+
En als dit voor jou werkt, prima toch ^O^
Rechtsboven is gewoon een schriftje van de Hema. Daar schrijf ik in op wat ik die dag wil doen en hoe laat (ongeveer). De rest zijn de andere boekjes :) Ach ja :) Het houdt me van de straat ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180260441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Rechtsboven is gewoon een schriftje van de Hema. Daar schrijf ik in op wat ik die dag wil doen en hoe laat (ongeveer). De rest zijn de andere boekjes :) Ach ja :) Het houdt me van de straat ;)
Precies, dat is het belangrijkste ;)

Iemand zin in een ijsje?

pi_180260731

Omdat ik een inhoudspagina stom vind, probeer ik dit uit om de verschillende pagina's te kunnen vinden. Het werkt een klein beetje. Misschien dat ik toch met kleine stikkers moet gaan werken oid.


Maandoverzicht. Ik vul random wat dingen in als ik ergens blij (of niet) van word. Ik ben heel slecht in onthouden van wanneer ik wat deed, en op deze manier heb ik tastbare herinneringen. Klein en groot.


Weekoverzicht. Ik ben er nog niet echt tevreden over, maar nog geen tijd gehad om nieuwe uit te proberen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180260763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:43 schreef Nanuke het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik een inhoudspagina stom vind, probeer ik dit uit om de verschillende pagina's te kunnen vinden. Het werkt een klein beetje. Misschien dat ik toch met kleine stikkers moet gaan werken oid.

[ afbeelding ]
Maandoverzicht. Ik vul random wat dingen in als ik ergens blij (of niet) van word. Ik ben heel slecht in onthouden van wanneer ik wat deed, en op deze manier heb ik tastbare herinneringen. Klein en groot.

[ afbeelding ]
Weekoverzicht. Ik ben er nog niet echt tevreden over, maar nog geen tijd gehad om nieuwe uit te proberen.
Ik vind het er heel erg goed en duidelijk uitzien hoor :) Lief zijn voor jezelf

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:25 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Precies, dat is het belangrijkste ;)

Iemand zin in een ijsje?

[ afbeelding ]
Leuk!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180260802
En qua lijstjes heb ik nog niet veel dingen om te delen. Ik probeer het maken van nieuwe een beetje te beperken omdat ik de vorige keer dat ik er actief mee bezig was, verdronk in het bijhouden. Dus ik heb nu een uitgaven-lijst. Een lijst over Dirks ontwikkeling en een met wat voor dingen we in huis moeten gaan doen en prioriteiten daarvan. Vooral practisch dus. :P

Ik ga ook vooral voor duidelijk, dat leuke maakt alleen maar dat ik er druk op leg. Mbt weekoverzicht is het vooral dat het niet helemaal werkt voor mij. Maar dus nog geen tijd gehad om daaraan te proberen, en zonder overzicht wordt ik gek. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180260812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:47 schreef Nanuke het volgende:
En qua lijstjes heb ik nog niet veel dingen om te delen. Ik probeer het maken van nieuwe een beetje te beperken omdat ik de vorige keer dat ik er actief mee bezig was, verdronk in het bijhouden. Dus ik heb nu een uitgaven-lijst. Een lijst over Dirks ontwikkeling en een met wat voor dingen we in huis moeten gaan doen en prioriteiten daarvan. Vooral practisch dus. :P
Volgens mij het oorspronkelijke doel van een bujo ;) Drie van de vier zijn ook praktisch bij mij hoor :P
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180260875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:43 schreef Nanuke het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik een inhoudspagina stom vind, probeer ik dit uit om de verschillende pagina's te kunnen vinden. Het werkt een klein beetje. Misschien dat ik toch met kleine stikkers moet gaan werken oid.

[ afbeelding ]
Maandoverzicht. Ik vul random wat dingen in als ik ergens blij (of niet) van word. Ik ben heel slecht in onthouden van wanneer ik wat deed, en op deze manier heb ik tastbare herinneringen. Klein en groot.

[ afbeelding ]
Weekoverzicht. Ik ben er nog niet echt tevreden over, maar nog geen tijd gehad om nieuwe uit te proberen.
Ik vind hem er leuk uitzien hoor! Bij de Hema heb je van die gekleurde tabstickers. Die gebruik ik voor in mijn administratiemap, maar zijn ook wel een idee voor in je bujo misschien.

En dat maandoverzicht met die dingen waar je wel/niet blij van wordt is dan handig opgezet als jet je zo helpt om dingen te herinneren. Het hoeft allemaal ook niet heel groots.
Waarom ben je nog niet tevreden over je weekoverzicht dan?

Dankjewel Cots!
Ik ben nu met mn weekly's bezig voor deze maand. Gebruik zowel de stickers die bij het Flow vakantieboek zaten als die stencils. Die stencils is wel even oefenen heb ik al gemerkt. Omdat ze flexibel zijn moet je ze wel echt goed stil leggen om niet uit te schieten.
pi_180260917
Oh je had nog meer gepost.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:47 schreef Nanuke het volgende:
En qua lijstjes heb ik nog niet veel dingen om te delen. Ik probeer het maken van nieuwe een beetje te beperken omdat ik de vorige keer dat ik er actief mee bezig was, verdronk in het bijhouden. Dus ik heb nu een uitgaven-lijst. Een lijst over Dirks ontwikkeling en een met wat voor dingen we in huis moeten gaan doen en prioriteiten daarvan. Vooral practisch dus. :P

Ik ga ook vooral voor duidelijk, dat leuke maakt alleen maar dat ik er druk op leg. Mbt weekoverzicht is het vooral dat het niet helemaal werkt voor mij. Maar dus nog geen tijd gehad om daaraan te proberen, en zonder overzicht wordt ik gek. :D
Dat was in eerste instantie ook de opzet van de oorspronkelijke bujo, dat het praktisch was om dingen bij elkaar in 1 boekje op te schrijven. Als je die filmpjes ziet van de oorspronkelijke bujo-manier wordt er ook niks versierd en alles gewoon met pen opgeschreven.

Je moet idd geen lijstjes maken om de lijstjes, je moet het idd wel bij kunnen houden. Anders heeft het geen nut.
pi_180260940
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:55 schreef _Hestia_ het volgende:
Oh je had nog meer gepost.

[..]

Dat was in eerste instantie ook de opzet van de oorspronkelijke bujo, dat het praktisch was om dingen bij elkaar in 1 boekje op te schrijven. Als je die filmpjes ziet van de oorspronkelijke bujo-manier wordt er ook niks versierd en alles gewoon met pen opgeschreven.

Je moet idd geen lijstjes maken om de lijstjes, je moet het idd wel bij kunnen houden. Anders heeft het geen nut.
Wellus :( ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180263891
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:55 schreef _Hestia_ het volgende:
Oh je had nog meer gepost.

[..]
Je moet idd geen lijstjes maken om de lijstjes, je moet het idd wel bij kunnen houden. Anders heeft het geen nut.
Dat is ook zo. Daarom ben ik ook opnieuw begonnen en dit werkt en stuk beter. :) En door gebruik van een beetje kleur ziet het er al gauw leuk uit, vind ik. Daarom ook vooral nu de dingen die me rust geven. De dingen die me inzicht bieden komen later wel.

En over t weekoverzicht. Ik heb daar dus een habittracker inzitten, die voor mij niet werkt. Ik werk het meestal s avonds bij, maar soms ben ik zo druk en doe ik alleen de dagelijkse lijsten en de week niet. Dan vergeet ik dus een boel van voorgaande dagen en dat is stom.
Daarnaast neemt het relatief veel ruimte in beslag voor weinig info. En ik heb soms behoefte aan taken voor een volgende dag (of de dag daarna) invullen, maar daar is weinig ruimte voor.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180312412
Ik heb de helft van mn hobbykamer naar de woonkamer verplaatst zodat ik de komende 3 weken tijdens de Tour en alle andere sport die er is toch creatief bezig kan gaan :D



quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Daarom ben ik ook opnieuw begonnen en dit werkt en stuk beter. :) En door gebruik van een beetje kleur ziet het er al gauw leuk uit, vind ik. Daarom ook vooral nu de dingen die me rust geven. De dingen die me inzicht bieden komen later wel.

En over t weekoverzicht. Ik heb daar dus een habittracker inzitten, die voor mij niet werkt. Ik werk het meestal s avonds bij, maar soms ben ik zo druk en doe ik alleen de dagelijkse lijsten en de week niet. Dan vergeet ik dus een boel van voorgaande dagen en dat is stom.
Daarnaast neemt het relatief veel ruimte in beslag voor weinig info. En ik heb soms behoefte aan taken voor een volgende dag (of de dag daarna) invullen, maar daar is weinig ruimte voor.
Groot gelijk idd en met kleur kun je zeker veel doen. En ja dat is het lastige met die trackers, je moet ze wel goed bijhouden. Ik vind ze per week idd ook veel ruimte innemen. Dus ik heb er net ook 1 voor een hele maand gemaakt.



En deze pagina's nog gemaakt vandaag O+




(Per ongeluk achterin gedaan ipv bij mn maandoverzicht, maar soit :) )

pi_180312674


Wat ik me dus afvraag en nog niet gevonden heb.
Bestaat er bulletjournal papier voor in een filofax?

Dan kun je een planning e.d. Voor een heel jaar maken want je kunt dan makkelijk een pagina er tussen stoppen mocht er een maand zijn dat je toch meer afspraken/ lijstjes/ enz hebt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180624454
Mweh. Mijn dopper heeft gelekt in de tas (zelf niet goed dichtgedaan, echt dom) en nu is mijn bullet journal doorgelopen. Het is opzich niet heel erg. Alles is nog leesbaar en zo. Maar toch stom. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180624457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:35 schreef Nanuke het volgende:
Mweh. Mijn dopper heeft gelekt in de tas (zelf niet goed dichtgedaan, echt dom) en nu is mijn bullet journal doorgelopen. Het is opzich niet heel erg. Alles is nog leesbaar en zo. Maar toch stom. :(
Ai... dat is behoorlijk balen :(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 21 juli 2018 @ 07:50:42 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180624534
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:13 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ik me dus afvraag en nog niet gevonden heb.
Bestaat er bulletjournal papier voor in een filofax?

Dan kun je een planning e.d. Voor een heel jaar maken want je kunt dan makkelijk een pagina er tussen stoppen mocht er een maand zijn dat je toch meer afspraken/ lijstjes/ enz hebt.
Ja dat bestaat. Ik heb er een via mylovelynotebook. Het papier is wel regelmatig uitverkocht. En relatief duur.

Ik gebruik m als planner voor school. Voor een bujonpassen er in mijn ringbandje te weinig blaadjes, en ik vind de charme van een bujo nou juist dat je niet te ver vooruit werkt. Dat is niks voor mij, de trend om je bujo als een zelfgetekende jaaraganda te gebruiken.

I O+ my index
Kwak
pi_180860925
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:35 schreef Nanuke het volgende:
Mweh. Mijn dopper heeft gelekt in de tas (zelf niet goed dichtgedaan, echt dom) en nu is mijn bullet journal doorgelopen. Het is opzich niet heel erg. Alles is nog leesbaar en zo. Maar toch stom. :(
Oh dat is balen zeg :(

Ik had zulke mooie plannen met mn bullet journal op mn schootkussen en sport kijken, maar er is weinig van gekomen :')

Wel deze 4 pagina's gemaakt/bijgehouden :)





Voor het eerst zo'n weerbericht bijgehouden en dan krijg je meteen zo'n maand :D
Copy+paste naar de rest van het jaar graag 8-)
pi_181134345
Mijn moeder heeft voor me stickerboekjes voor de BuJo bij de Action gehaald. Heeft iemand ze al (het zijn vier verschillende) en hoe zijn ze?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181136058
Big Spender! Ik heb het stickerboekje van Mus besteld
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:26:12 #185
131278 moemoe
#teampanda
pi_181136158
Allo :W.

Ik heb al verscheidene keren een BuJo in mijn handen gehad, maar telkens niet gekocht :D.

Eigenlijk heb ik verschillende lijstjes los van elkaar verspreid door mijn huis: dit samenvoegen met een hoop creativiteit zou eigenlijk wel heel tof zijn O+.
pi_181140391
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn moeder heeft voor me stickerboekjes voor de BuJo bij de Action gehaald. Heeft iemand ze al (het zijn vier verschillende) en hoe zijn ze?
Ik heb ze niet, maar kan je moeder er niet gewoon vast foto's van maken ofzo dan? Wanneer krijg je ze?
Maar nu wil ik morgen meteen zelf bij de Action kijken haha :@

quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:26 schreef moemoe het volgende:
Allo :W.

Ik heb al verscheidene keren een BuJo in mijn handen gehad, maar telkens niet gekocht :D.

Eigenlijk heb ik verschillende lijstjes los van elkaar verspreid door mijn huis: dit samenvoegen met een hoop creativiteit zou eigenlijk wel heel tof zijn O+.
Wat houd je tegen dan om er 1 te kopen en ermee te beginnen?
pi_181141143
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik heb ze niet, maar kan je moeder er niet gewoon vast foto's van maken ofzo dan? Wanneer krijg je ze?
Maar nu wil ik morgen meteen zelf bij de Action kijken haha :@

[..]


Nee te atechnisch.
Zo maar. Ik gaf gevraagd of ze wilde kijken en ik mag er niet voor betalen van haar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181141213
Oh wanneer... Woensdag
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181141390
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee te atechnisch.
Zo maar. Ik gaf gevraagd of ze wilde kijken en ik mag er niet voor betalen van haar
Even in de Facebook groep Bullet journal gezocht,
dit zijn ze:

https://www.nobody-else.n(...)wassenen-inspiratie/

89 cent per stuk, ik ga morgen naar de Action haha :D
pi_181141428
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Even in de Facebook groep Bullet journal gezocht,
dit zijn ze:

https://www.nobody-else.n(...)wassenen-inspiratie/

89 cent per stuk, ik ga morgen naar de Action haha :D
Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181141510
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel :*
Graag gedaan :*
Nu hopen dat ze er nog zijn dan.
pi_181141873
Mijn moeder heeft ze al binnen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181141951
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn moeder heeft ze al binnen :)
Ja, maar als ze al vanaf vorige week te koop zijn kan het best zijn dat ze al uitverkocht zijn. Maar goed, morgen maar gewoon even kijken, woon er toch om de hoek. Wel lief van je moeder :)
pi_181150875
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:52 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja, maar als ze al vanaf vorige week te koop zijn kan het best zijn dat ze al uitverkocht zijn. Maar goed, morgen maar gewoon even kijken, woon er toch om de hoek. Wel lief van je moeder :)
Daar zit wat in. Ze zijn populair
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181150887
Ik ga voor de diehard bujoën. Ik heb mijn agenda de deur uit gedaan en doe alles in mijn bujo... Eens zien of ik spijt krijg of niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181158551
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga voor de diehard bujoën. Ik heb mijn agenda de deur uit gedaan en doe alles in mijn bujo... Eens zien of ik spijt krijg of niet
Leuk O+
En desnoods zet je alleen je afspraken erin als je geen zin hebt om het uitgebreid te doen. Doe ik ook vaak zat.

Net bij de Action geweest, maar geen stickerboekjes te bekennen hier ;(
pi_181158564
Jammer!

Ik ga ervoor :) Ik vind het wel praktisch. Een agenda die perfect bij me past. Ik heb een paar tierelatijnpagina's en een boel functionele
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181189200
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef _Hestia_ het volgende:

Wat houd je tegen dan om er 1 te kopen en ermee te beginnen?
Als ik me niet vergis zijn het vooral veel lege pagina’s en heb ik nog niet echt een goed idee hoe ik die het beste kan vullen.

Ik gebruik dit topic vooral om mee te lurken, want er zitten echt hele mooie dingen tussen O+.

Misschien eens beginnen met op Pinterest kijken voor verdere inspiratie.
pi_181189518
Bij de Action in Beek zag ik de boekjes niet liggen. Maar bij de schoolspullen liggen agendastickers. Die passen ook wel in een bujo. (ben vergeten een foto te maken) met kreten als “to do” en zo.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181189609
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:34 schreef valentijn101 het volgende:
Bij de Action in Beek zag ik de boekjes niet liggen. Maar bij de schoolspullen liggen agendastickers. Die passen ook wel in een bujo. (ben vergeten een foto te maken) met kreten als “to do” en zo.
Ik zal morgen even een foto van die boekjes maken. Dus Mus-stickers zijn ook binnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181190065
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:24 schreef moemoe het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zijn het vooral veel lege pagina’s en heb ik nog niet echt een goed idee hoe ik die het beste kan vullen.

Ik gebruik dit topic vooral om mee te lurken, want er zitten echt hele mooie dingen tussen O+.

Misschien eens beginnen met op Pinterest kijken voor verdere inspiratie.
Ja op Pinterest en Instagram staat genoeg inspiratie ^O^

@Valentijn Morgen nog maar even bij de Action kijken bij de schoolspullen dan.

Ik ben weer bij in mijn bujo na hem 2 weken verwaarloosd te hebben :@
Heb alleen naast het maandoverzicht nog een pagina die erg doorgedrukt is aan de andere kant, dus daar vrijdag bij handletteren maar weer iets voor maken op een kartonnetje.

Met een klein beetje versiering en kleur zien de weekly's er toch nog wel leuk uit ondanks dat ze simpel zijn.

pi_181203193
Weet iemand nog meer stickerboekjes? Ik heb nu alles compleet wat ik ken

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181209198
Nu nog wachten tot de Action de bulletjournals weer krijgt. Ik heb er vorig jaar helaas maar 1 gekocht :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181211446
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:35 schreef valentijn101 het volgende:
Nu nog wachten tot de Action de bulletjournals weer krijgt. Ik heb er vorig jaar helaas maar 1 gekocht :'(
De Xenos heeft ze ook goedkoop *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181215878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De Xenos heeft ze ook goedkoop *O*
Zitten die in het vaste assortiment?

Edit: ik zie ze op de website. Slechts ¤2,29 *O* da’s beter als de ¤12,50 die de meeste vragen *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181622214
Bij Flying Tiger zijn ze ¤5. Helaas niet genummerd, dat scheelt werk :)
pi_181761277
Action heeft weer bulletjournals. Kosten maar ¤1,99 ,zien er van binnen en van buiten leuk uit en zijn best dik *O* *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182255968
Het is een wonder, mag in de krant, maar het is de 1e van de maand en ik heb mijn monthly af :o O+

pi_182757264
En voor november echt zelf wat gemaakt ^O^
Het woord november is met ecoline gedaan.

pi_183227282
Toch wel de allermooiste pagina in mijn bujo nu, 25 kg afgevallen 8-) *O* _O_

pi_183227939
Wow, gefeliciteerd!
pi_183228347
Zeker een pagina om trots op te zijn!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183229079
Wat leuk! Ik kende dit nog niet echt maar nu heb ik dit topic gelezen en wil in nu beginnen!

Ik wil geen agenda, maar wel todos, opschrijven welke leuke dingen ik heb gedaan, goede recepten, m'n gewicht, doelen (2 keer per week sporten etc).

Hoe ga ik dit aanpakken? En volhouden?
pi_183239320
Dankjulliewel! :D

@Reflectionne, ik zou gewoon simpel beginnen dan. Leuk notitieboekje kopen, wat fineliners als je die nog niet hebt en beginnen met die dingen die je noemt. Je kunt altijd nog meer kopen of meer creativiteit erin stoppen. En voor het volhouden merk ik bij mezelf dat het goed werkt als je hem dus altijd in het zicht hebt liggen en niet ergens in een aparte kamer in een laatje ofzo. Want dan vergeet je hem vaak snel weer.

Op Instagram en Pinterest staat genoeg inspiratie met voorbeelden hoe je die dingen bij kunt houden. Maar doe het vooral op een manier die voor jou werkt, dan is het het makkelijkst vol te houden. En als je ff niks gedaan hebt dan pak je gewoon daarna de draad weer op en ga je verder waar je gebleven was.

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld, je moet alleen uitvogelen wat voor jou het handigste werkt. En vooral jezelf niet teveel vergelijken met hoe mooi anderen dingen maken.
  maandag 19 november 2018 @ 12:16:45 #215
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_183239715
Mooi Hestia.

Ik ben gestopt met het boekje en heb nu een Excel bestand gemaakt waar ik lijstjes in bijhoud. Werkt voor mij toch makkelijker.
pi_183239751
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:16 schreef Patapon het volgende:
Mooi Hestia.

Ik ben gestopt met het boekje en heb nu een Excel bestand gemaakt waar ik lijstjes in bijhoud. Werkt voor mij toch makkelijker.
Bij mij is het net andersom gegaan _O-
Agenda, lijstjes... ze moeten op papier, anders negeer ik het bestaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183240527
En een update van mij:
M’n dagelijkse werkplanning gaat op de bullet journal methode: agenda, to do lijst met afvinkhokje en voor de volgende dag vooruit werken. Daarnaast hou ik ook nog m’n outlook werkagenda aan omdat ik die kan delen met anderen
pi_183247748
Ik zit te denken om mezelf jaarlijks, of twee keer per jaar een keuze lijstje te laten invullen. Bijvoorbeeld film/serie, buiten/binnen, zomer/winter etc. Alleen, ik wil liever een lijstje van het internet dan zelf dingen bedenken omdat ik ook zelf moet kiezen. Hebben jullie ideeën?
pi_183247872
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:39 schreef Reflectionne het volgende:
Ik zit te denken om mezelf jaarlijks, of twee keer per jaar een keuze lijstje te laten invullen. Bijvoorbeeld film/serie, buiten/binnen, zomer/winter etc. Alleen, ik wil liever een lijstje van het internet dan zelf dingen bedenken omdat ik ook zelf moet kiezen. Hebben jullie ideeën?
Pinterest is daar veel van
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183247960
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Pinterest is daar veel van
Hoe zoek ik daarop? Kun je me op weg helpen?
pi_183247980
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:50 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Hoe zoek ik daarop? Kun je me op weg helpen?
https://nl.pinterest.com/(...)ta[]=prompts%7Ctyped
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183248449
quote:
Dankje! Zie zo nog niet echt keuze lijstjes, maar misschien kan ik het vanaf daar vinden
pi_183248529
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:12 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dankje! Zie zo nog niet echt keuze lijstjes, maar misschien kan ik het vanaf daar vinden
Je kan ook verschillende dingen uit de lijstjes plukken en zelf een lijstje samenstellen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183248876
Ik gebruik het niet als agenda maar heb de volgende dingen nu:
-Leuke dingen, bijzondere dingen, minder leuke dingen per week
-vruchtbaarheid, menstruatie etc bijgehouden
-gewicht
-wekelijks doen
-cadeau uitgaven
-gelezen boeken
-films gezien
-tv programmas die ik volg
-restaurants
-mooie namen
-hardlopen (kms)
-antistoffen en hb
-dagelijks doen

En dan wil ik nog een keuze lijstje toevoegen, als ik goede vragen kan vinden
pi_183248894
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef Reflectionne het volgende:
Ik gebruik het niet als agenda maar heb de volgende dingen nu:
-Leuke dingen, bijzondere dingen, minder leuke dingen per week
-vruchtbaarheid, menstruatie etc bijgehouden
-gewicht
-wekelijks doen
-cadeau uitgaven
-gelezen boeken
-films gezien
-tv programmas die ik volg
-restaurants
-mooie namen
-hardlopen (kms)
-antistoffen en hb
-dagelijks doen

En dan wil ik nog een keuze lijstje toevoegen, als ik goede vragen kan vinden
Wat bedoel je precies met een keuzelijstje?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183249029
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met een keuzelijstje?
Dat ik moet kiezen tussen twee dingen. Ik wil dat zelfde lijstje dan jaarlijks beantwoorden. Koffie of thee, douchen of in bad zulke vragen
pi_183249090
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:33 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat ik moet kiezen tussen twee dingen. Ik wil dat zelfde lijstje dan jaarlijks beantwoorden. Koffie of thee, douchen of in bad zulke vragen
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:33 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat ik moet kiezen tussen twee dingen. Ik wil dat zelfde lijstje dan jaarlijks beantwoorden. Koffie of thee, douchen of in bad zulke vragen
Oh! Er is een heel leuk boekje. 999 vragen aan jezelf! Dat is zo leuk :) Uren plezier aan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183249103
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183249794
Jaaa! Dat is het :) dankje. Ik heb er dingen uitgepikt en ook toch wat andere vragen over mijzelf op dit moment gemaakt. Leuk!

Kijken als ik ze over een jaar weer beantwoord of het hetzelfde is
pi_183249839
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:59 schreef Reflectionne het volgende:
Jaaa! Dat is het :) dankje. Ik heb er dingen uitgepikt en ook toch wat andere vragen over mijzelf op dit moment gemaakt. Leuk!

Kijken als ik ze over een jaar weer beantwoord of het hetzelfde is
Ik begreep je verkeerd in eerste instantie. Dat boekje heb ik ook. Echt heel erg leuk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183459200
Wat een leuke/handige dingen heb jij in je bujo Reflectionne en een keuzelijst is ook wel echt een leuk idee om te doen :D

Ik heb mn laatste monthly net gemaakt O+



Ik zat te twijfelen of ik een nieuwe bujo voor 2019 zou kopen of toch verder in deze, want heb op zich nog ruimte genoeg. Maar heb van Goitske een nieuwe "my bullet journal" gekregen in de CRE mini-swap O+
Dus nou kan ik toch gewoon opnieuw beginnen *O*
pi_183493283
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:56 schreef _Hestia_ het volgende:
Wat een leuke/handige dingen heb jij in je bujo Reflectionne en een keuzelijst is ook wel echt een leuk idee om te doen :D

Ik heb mn laatste monthly net gemaakt O+

[ afbeelding ]

Ik zat te twijfelen of ik een nieuwe bujo voor 2019 zou kopen of toch verder in deze, want heb op zich nog ruimte genoeg. Maar heb van Goitske een nieuwe "my bullet journal" gekregen in de CRE mini-swap O+
Dus nou kan ik toch gewoon opnieuw beginnen *O*
Mooi! Leuk dat je een nieuwe kan beginnen!

Ik twijfel ook, zou graag een bullet journal hebben. Heb nu een lijnen boekje omdat ik denk dat ik het niet ga volhouden :p dus mag geen nieuwe
  zondag 9 december 2018 @ 00:50:18 #233
482174 TheeRoos
Drinkt ook bier.
pi_183617872
Hee leuk een bujo topic! Ik doe het al vrij lang maar ben weer wat meer back to basics de laatste tijd. Zal wel een keer foto's van een weekly proberen te posten (als ik het niet vergeet).
pi_184120236
Laatste lijstjes van 2018 bijgewerkt ^O^

Reading challenge van 30 boeken gehaald ^O^



Voor een geen-filmkijker toch nog aardig wat gezien :Y Vooral films om ff mn hoofd leeg te maken ;)



Mijn eerste volledige jaar Netflix, al aardig verslaafd :D



Nu beginnen aan het helse karwei van de jaarkalender in mijn nieuwe bujo. Vorig jaar 3 keer opnieuw gedaan vanwege foutjes, dus hopelijk gaat het nu in 1 keer goed ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 31-12-2018 15:40:16 ]
pi_184125575
Vandaag drie uur bezig geweest in mijn bujo. Allerlei lijstjes maken voor en over 2018&2019. Plus de januaripagina's en mijn agenda. Alleen nog een bucketlist voor 2019 maken en een klusjeslijst (wat in welk seizoen).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184126528
Zo druk bezig geweest hoor CotS!
Ik heb alleen mijn jaaroverzicht af, gelukkig in 1x goed gegaan ^O^
De rest komt van de week wel, had nou al een lamme hand en dat slordiger werd :P
pi_184126562
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184126832
Leuk hoor O+
pi_184128249
Goed zeg! Ik was ook van plan erin te werken. Daarvoor in de plaats ben ik m’n keukenkastjes en vriezers doorgegaan en geïnventariseerd in wunderlist :s)
pi_184162275
Nieuwe bujo besteld
Ga hem wel vooral voor trackers en lijstjes gebruiken want met de future en weekly logs deed ik niet zo veel
pi_184162351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:05 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe bujo besteld
Ga hem wel vooral voor trackers en lijstjes gebruiken want met de future en weekly logs deed ik niet zo veel
Leuk! We doen precies het tegenovergestelde. Ik heb zelfs geen agenda meer, maar alles in de bujo :) (maandoverzicht, weekoverzicht, doelen voor het jaar en per week/maand. Bucket list voor het jaar, doodle a day, moodtracker, habit tracker, gezondheidslog per week... I need a life)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184162505
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 18:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goed zeg! Ik was ook van plan erin te werken. Daarvoor in de plaats ben ik m’n keukenkastjes en vriezers doorgegaan en geïnventariseerd in wunderlist :s)
Die heb ik ook geprobeerd. Ik ben uiteindelijk blijven hangen bij “Listaway” ik heb lijstjes en reminders voor alles. (als mijn app zou crachen zou ik volgens mij doodstil op de bank zitten en niet meer weten wat te doen :') )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184163284
Leuk Sarabi dat je er ook weer 1 gaat bijhouden. Ik heb net als CotS alles erin staan. Alleen echte afspraken zet ik ook in mn telefoonagenda voor als ik niet thuis ben.

Gelukkig ging mn jaaroverzicht dit keer in 1 keer goed ^O^



En ik wil de lat iets lager leggen wat betreft creativiteit, zelf dingen maken, zodat het geen "moeten" wordt. Dus hem ook gewoon wat meer functioneel gebruiken zeg maar en als ik wel in een creatieve bui ben kan het altijd wat uitgebreider. En met printables kun je de boel toch best opfleuren :D



Ik ga hier nog wel wat plantjes bij doodlen denk ik, rechts in dat "gat" is wel een leuke plek voor een tekeningetje :)



"Behind the scène" _O- :@



[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 02-01-2019 17:10:40 ]
pi_184163490
Ziet er leuk uit Hestia!

Ik probeer eens in de zoveel tijd gebruik te maken van een digitale agenda, maar dat lukt me gewoon niet. En mijn BuJo heb ik altijd bij me, dus helemaal prima ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184164038
Ik ben in december in een nieuwe begonnen en heb snel een flipthrough gemaakt. Met flits en weinig licht, maar als ik wacht op licht wordt het niks!

Is een Scribbles That Matter pro O+

Kwak
pi_184164158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben in december in een nieuwe begonnen en heb snel een flipthrough gemaakt. Met flits en weinig licht, maar als ik wacht op licht wordt het niks!

Is een Scribbles That Matter pro O+

Mooi! Ik ben jaloers op je nette bujo!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184164676
Dankje CotS!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben in december in een nieuwe begonnen en heb snel een flipthrough gemaakt. Met flits en weinig licht, maar als ik wacht op licht wordt het niks!

Is een Scribbles That Matter pro O+

Wauw echt supergaaf om te zien _O_
En wat netjes allemaal idd ^O^
pi_184164877
Thanks! Is vooral omdat ik nu tijd had voor spreads hoor. Mijn weeklies en monthlies zijn behoorlijk minimalistisch verder.
Kwak
pi_184165102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:34 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks! Is vooral omdat ik nu tijd had voor spreads hoor. Mijn weeklies en monthlies zijn behoorlijk minimalistisch verder.
En ze zijn mooi :) en als ik zie hoe netjes jij werkt, dan is de rest vast ook erg mooi
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184165495
Ik heb ook evene en filmpje gemaakt :) Gemakkelijker dan duizend foto's delen ;)

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184165517
Sommige foto's zijn wat wazig, maar ach, voor het idee dan maar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184165522
Ziet er leuk uit, Hestia. En wauw, wat netjes Kwakzor!

Ik ben er ook weer actiever mee bezig. Mijn eerste pagina's zijn klaar. Ik ben alleen nog aan het piekeren hoe ik mijn weeklies ga maken. Ik heb met Secret Santa een lekker kleine gekregen en ik merk dat ik dat toch wel fijn vind. Maar mijn doel bij de weeklies is dan wel zoveel mogelijk op 2 kleine pagina's zonder dat het een rommel wordt. :D

Nadeel van mijn BuJo is wel dat de mooie markers die ik gekregen heb doordrukken. Ik alleen weet nog niet of me dat genoeg stoort om er wat aan te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184251010
Morgen begin ik met een art-journal. Eens zien of dat me lukt en wat is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184305208


Het begin is er

Oops zie nu de spelfout
Nouja past wel bij me
pi_184305286
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Morgen begin ik met een art-journal. Eens zien of dat me lukt en wat is
Is dat niet eens een ding hier op fok! geweest?
Was er geen groep die ieder een journal hadden. Een pagina bewerkte en hem dan doorstuurden naar iemand anders die er ook iets in deed tot ‘ie vol was?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184305343
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is dat niet eens een ding hier op fok! geweest?
Was er geen groep die ieder een journal hadden. Een pagina bewerkte en hem dan doorstuurden naar iemand anders die er ook iets in deed tot ‘ie vol was?
Geen flauw idee?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184305351
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]

Het begin is er

Oops zie nu de spelfout
Nouja past wel bij me
Leuk O+
Imperfecties geven persoonlijkheid, maakt hem veel leuker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:19:49 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_184305396
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is dat niet eens een ding hier op fok! geweest?
Was er geen groep die ieder een journal hadden. Een pagina bewerkte en hem dan doorstuurden naar iemand anders die er ook iets in deed tot ‘ie vol was?
round robin! Erg leuk was dat!
disclaimer
pi_184305480
(ik heb geen talent)
Dit zijn de eerste pagina's uit mijn "artjournal"... Ik moet nog veel oefenen _O-


We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184305535
Leuk CotS
Dat is inderdaad wel een stuk meer artsy
pi_184305624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:27 schreef Sarabi het volgende:
Leuk CotS
Dat is inderdaad wel een stuk meer artsy
Heel erg dank je wel!
Dat boekje is nog echt een oefenboekje. Als deze vol is verwacht ik wel wat te kunnen en koop ik een boekje met goede kwaliteit papier. Maar dit zo ontzettend leuk om te doen...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184306397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel erg dank je wel!
Dat boekje is nog echt een oefenboekje. Als deze vol is verwacht ik wel wat te kunnen en koop ik een boekje met goede kwaliteit papier. Maar dit zo ontzettend leuk om te doen...
Boekenvoordeel heeft hardcover boeken met blanco pagina’s

https://www.boekenvoordee(...)y/blanco-boeken.html
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184306452
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Boekenvoordeel heeft hardcover boeken met blanco pagina’s

https://www.boekenvoordee(...)y/blanco-boeken.html
Dank je wel voor de tip!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184313753
https://imgur.com/gallery/OAVZwHy Nog een mooi voorbeeld op imgur gevonden
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184329147


Zo kan het natuurlijk ook _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185012178
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:08 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Zo kan het natuurlijk ook _O-
Lol _O-

Als je met Valentijnsdag net 2 dagen weer vrijgezel bent maar een self love spread maken *;

pi_185301035


Door mn val was het niet echt mn sportiefste maand. Hopelijk komende maand weer meer wandelen en sporten ^O^



Eten heb ik wel gedaan :Y)



Sneeuw, regen, zon, alles gehad deze maand.



Een dagboek bijhouden versloft altijd, maar 1 regel per dag lukt nog wel :D
pi_185620767
Oh wat leuk dat Ik dit topic vind! Ik houd ook een soort bujo bij. Wel alleen maandelijkse logs en veel lijstjes per onderwerp.
Het helpt mij vooral om mijn hoofd wat leger te maken. Ik ben verder niet veel creatief met versieringen. Ik zal vanavond even kijken welke overzichtspaginas ik allemaal in mijn bujo heb.
pi_186115016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 04:56 schreef dodoria het volgende:
Oh wat leuk dat Ik dit topic vind! Ik houd ook een soort bujo bij. Wel alleen maandelijkse logs en veel lijstjes per onderwerp.
Het helpt mij vooral om mijn hoofd wat leger te maken. Ik ben verder niet veel creatief met versieringen. Ik zal vanavond even kijken welke overzichtspaginas ik allemaal in mijn bujo heb.
Leuk! Inmiddels zijn we al bijna een maand verder, maar ik ben benieuwd wat je allemaal hebt :Y

Ik heb afgelopen maand weinig aan mn bujo gedaan verder vanwege omstandigheden. Vandaag maar weer eens bijwerken ^O^
pi_186157628
Net weer eventjes voor het eerst in weken geknutseld met mijn bujo bezig geweest, voelt goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_186157691
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net weer eventjes voor het eerst in weken geknutseld met mijn bujo bezig geweest, voelt goed
Goed bezig! ^O^
Ik ga nu ook bezig, dinsdag toch niet meer gelukt. Eerst 11 dagen aan kranten nog bij elkaar zoeken voor mn weertracker :+
pi_186182772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Leuk! Inmiddels zijn we al bijna een maand verder, maar ik ben benieuwd wat je allemaal hebt :Y

Ik heb afgelopen maand weinig aan mn bujo gedaan verder vanwege omstandigheden. Vandaag maar weer eens bijwerken ^O^
Ik heb vooral veel geheugensteuntjes:
Schoonmaakschema
To do lijst klussen huis en tuin
Maaltijdideeen
Een ideeen-pagina voor mijn hobby (pottenbakken)
Een pagina voor de planning van onze bruiloft
Een kalender voor een grote vakantie met veel familiebezoek en wat op welke dag gepland wordt
Kinderfeestjeplanningen
Een boekenlijst voor alle mooie boeken die ik met de kinderen wil lezen
Een lijst met vrienden die ver weg wonen en wanneer ik contact met ze heb, om te zorgen dat ik ze niet vergeet/verwaarloos
Een ideeenlijst voor activiteiten met de kinderen, voor als ik even geen inspiratie meer heb
En Ik heb ook nog een mindmap gemaakt over wat ik belangrijk vind in het leven. Dus zeg maar mijn eigen waarden, als geheugensteuntje over waar mijn prioriteiten liggen.
En maandelijkse to do lijsten.

Ik ben er vast nog wel een paar vergeten, maar dit is het zo ongeveer. Wat hebben jullie allemaal nog naast de standaard pagina’s?
pi_188886152
Ik heb de lijstjes in m'n bujo na heel veel maanden weer bijgewerkt net. Niet dat ik heel veel boeken heb gelezen of films en series heb gekeken de laatste maanden, maar goed. Tot april fanatiek bezig geweest erin maar toen die heftige gebeurtenissen gehad en is het versloft. Maar even kijken of ik de weekly's/monthly's nog weer ga oppakken of dat ik het gewoon alleen bij de lijstjes houd.

Voor volgend jaar denk ik dat ik toch ook maar weer een gewone agenda koop, van de Flow bijvoorbeeld. Daar is ook wel extra ruimte in altijd om dingen bij te houden. En dan kan ik die eventueel gewoon versieren als ik wel in een creatieve bui ben. Maar dan hoef ik niet zelf alle weken nog op te zetten zeg maar.

Nou al een paar jaar een bujo geprobeerd, maar gedurende het jaar versloft het toch weer. Dus denk dat ik gewoon alleen nog die lijstjes bij ga houden dan.

@dodoria en @ChildoftheStars, houden jullie hem nog wel bij? :)
pi_188886200
Ik ben elke dag bezig met mijn bujo :) Het is echt een leuke hobby
En een artjournal, en een dagboek met versierde daily's, enz enz enz
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188886562
Echt knap hoor dat jij het zo goed bij kunt houden al die verschillende dingen! Echt respect!
pi_188886697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:49 schreef _Hestia_ het volgende:
Echt knap hoor dat jij het zo goed bij kunt houden al die verschillende dingen! Echt respect!
Ik ben gewoon een tuttelbol die van dat soort dingetjes houdt ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188887040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een tuttelbol die van dat soort dingetjes houdt ;)
Ja ik hou er ook van maar toch lukt het mij nooit om dingen consequent vol te houden :{
pi_188887134
een vast moment op de dag inplannen waarop je ermee bezig gaat helpt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188923513
Ik heb het weer opgepikt @_Hestia_ Ik heb tussendoor ‘eventjes’ een baby gebaard, dus had een paar weken geen tijd/mental space voor iets anders. Nu tijdens m’n verlof vind ik het juist wel weer handig. Ik gebruik nog steeds vooral een maandelijkse to do lijst en een dagelijkse. Want als ik iedere dag tegen mijn complete to do lijst aankijk is het gewoon een té grote berg. Dus ik heb mijn bujo wel echt nodig iedere dag.
pi_188924116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:46 schreef dodoria het volgende:
Ik heb het weer opgepikt @:_Hestia_ Ik heb tussendoor ‘eventjes’ een baby gebaard, dus had een paar weken geen tijd/mental space voor iets anders. Nu tijdens m’n verlof vind ik het juist wel weer handig. Ik gebruik nog steeds vooral een maandelijkse to do lijst en een dagelijkse. Want als ik iedere dag tegen mijn complete to do lijst aankijk is het gewoon een té grote berg. Dus ik heb mijn bujo wel echt nodig iedere dag.
Ooooh wat leuk, gefeliciteerd! O+
En dat klinkt wel praktisch dan ja.
pi_189034845

Iemand wel eens gebruik gemaakt van Aliexpress? Als ik alle stempels, sjablonen en stickers daar zie begin ik nogal hebberig te worden
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189034850
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:24 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand wel eens gebruik gemaakt van Aliexpress? Als ik alle stempels, sjablonen [ afbeelding ]en stickers daar zie begin ik nogal hebberig te worden
Toevallig heb ik zowel die stempels als stencils! Ik gebruik ze heel erg veel. Stempels meer dan de stencils
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189036703
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Toevallig heb ik zowel die stempels als stencils! Ik gebruik ze heel erg veel. Stempels meer dan de stencils
Ik heb de stencils net bestel. 20 voor nog geen ¤3,50 Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ze snel hier zijn. Ik lees berichten over levertijden van een maand :o
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189039130
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb de stencils net bestel. 20 voor nog geen ¤3,50 Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ze snel hier zijn. Ik lees berichten over levertijden van een maand :o
Via ali kan het heel lang duren hoor! Dan heb je gewoon ineens een verrassing op de mat omdat je het vergeten bent ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189039724
Van die stencils gebruik ik wel vaak. Maar ik had gewoon hier in winkel gekocht. Ik had ook wel een paar stempels maar dat vond ik toch niet fijn werken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:59:49 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_189041519
Ik ga ook die stencils bestellen. En een acryl blok en clearstamps. Dan zie je wat meer wat je doet. Ook bij Ali trouwens.
pi_189042149
Ja ik had dus ook clear stamps en acrylblok maar ik ben te onhandig met inkt denk ik 😅 Heb pas alles weggeven aan een vriendin.
pi_189043486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Via ali kan het heel lang duren hoor! Dan heb je gewoon ineens een verrassing op de mat omdat je het vergeten bent ;)
Haha, ondertussen ook maar wat kattenspeeltjes en een bag-in-bag besteld. Gevaarlijke pagina. >:)

Clear stamps heb ik ook maar die gebruik ik idd niet zo veel. Ik hou ze graag netjes dus na gebruik meteen afspoelen en afdrogen. Wat meer gedoe is waardoor ik sneller iets anders gebruik. :')
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189043502
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Haha, ondertussen ook maar wat kattenspeeltjes en een bag-in-bag besteld. Gevaarlijke pagina. >:)

Clear stamps heb ik ook maar die gebruik ik idd niet zo veel. Ik hou ze graag netjes dus na gebruik meteen afspoelen en afdrogen. Wat meer gedoe is waardoor ik sneller iets anders gebruik. :')
Ik heb geen clear stamps, ik vind het niks. Ik wil gewoon een stevige stempel om vast te houden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189043544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb geen clear stamps, ik vind het niks. Ik wil gewoon een stevige stempel om vast te houden
Voor kleine dingen is het wel handig als je precies ziet waar het terecht komt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189043557
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Voor kleine dingen is het wel handig als je precies ziet waar het terecht komt.
Daar heb je gelijk in, maar ik houd van het risico van scheef stempelen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189898968
Ik heb weer eens een simpele setup gemaakt. Vergt nog wel een beetje schaven hier en daar, maar voor zover ben ik er blij mee.



Ook heel blij dat ik de stap naar een organizer heb gemaakt, ik vind het heerlijk om pagina's te kunnen verplaatsen en opnieuw te kunnen doen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 11 november 2019 @ 20:35:34 #293
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_189899092
Mooie lay-out! Dat lijkt me ook heerlijk. Maar heb nog een nieuw boekje liggen na het boekje waar ik nu in bezig ben.
pi_189899231
Ziet er mooi uit @Nanuke!
En dat is idd wel makkelijk ja.

Ik heb nog een boekje liggen voor volgend jaar en dan dus alleen lijstjes erin. Dat is nu ook het enige wat ik nog bijhoud.
pi_189899587
Ik merkte dat ik juist behoefte had aan een overzichtelijke weekstructuur. In mijn google-agenda zet ik wel alle afspraken maar ik vind het erg onoverzichtelijk. Ben benieuwd hoe lang ik dit zo volhoud.
Meestal zijn het fases waarin ik dit doe. En dan koop ik een nieuw boekje en begin ik weer opnieuw. Lijstjes probeer ik nu nog niet zoveel te doen. Dat geeft mij druk van verplicht bijhouden, terwijl ik juist meer ruimte in m'n hoofd wil. Ach ja. Goede poging hoe dan ook. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189899627
:) Bujo en artjournal ben ik elke dag zeker een uur mee bezig...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191235837
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
:) Bujo en artjournal ben ik elke dag zeker een uur mee bezig...
Combineer je die twee of heb je ze apart van elkaar?

Ik schop dit topic omhoog, omdat ik op zoek ben naar tips voor het bijhouden van handwerkprojecten in mijn bullet journal. Doen jullie dat? En zo ja, wat werkt voor jullie goed? Ik wil graag noteren welk patroon ik gebruik, welke wol, welke naald en voor wie ik het maak. Soms zie ik van die ingenieuze manieren voorbij komen voor het bijhouden van zaken, maar hiervoor gebruik ik nu een saai lijstje.

Daarnaast hoop ik dat er ook weer gepost wordt met andere voorbeelden, omdat het leuk is om te zien hoe anderen er gebruik van maken. :)

Mijn bullet journal gebruik ik als agenda en als notitieboek. Weg met alle losse papiertjes in huis.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191236044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:32 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Combineer je die twee of heb je ze apart van elkaar?

Ik schop dit topic omhoog, omdat ik op zoek ben naar tips voor het bijhouden van handwerkprojecten in mijn bullet journal. Doen jullie dat? En zo ja, wat werkt voor jullie goed? Ik wil graag noteren welk patroon ik gebruik, welke wol, welke naald en voor wie ik het maak. Soms zie ik van die ingenieuze manieren voorbij komen voor het bijhouden van zaken, maar hiervoor gebruik ik nu een saai lijstje.

Daarnaast hoop ik dat er ook weer gepost wordt met andere voorbeelden, omdat het leuk is om te zien hoe anderen er gebruik van maken. :)

Mijn bullet journal gebruik ik als agenda en als notitieboek. Weg met alle losse papiertjes in huis.
Ik heb drie artjournals die ik bijhoud en een bullet journal, een agenda en een planboek en schriftjes om mijn toeren in bij te houden. Jep.... neuroot.

Ik ga even nadenken over je wollijstje... daar moet wat op te verzinnen zijn

Binnenkort even foto's maken voor je, alleen ik ben nu echt heel erg moe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191237043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:32 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Combineer je die twee of heb je ze apart van elkaar?

Ik schop dit topic omhoog, omdat ik op zoek ben naar tips voor het bijhouden van handwerkprojecten in mijn bullet journal. Doen jullie dat? En zo ja, wat werkt voor jullie goed? Ik wil graag noteren welk patroon ik gebruik, welke wol, welke naald en voor wie ik het maak. Soms zie ik van die ingenieuze manieren voorbij komen voor het bijhouden van zaken, maar hiervoor gebruik ik nu een saai lijstje.

Daarnaast hoop ik dat er ook weer gepost wordt met andere voorbeelden, omdat het leuk is om te zien hoe anderen er gebruik van maken. :)

Mijn bullet journal gebruik ik als agenda en als notitieboek. Weg met alle losse papiertjes in huis.
Bij Pipoos hadden ze een handwerkbujo, maar die was heel simpel van opzet. Wat ik zelf erin zou zetten

Welke naald
Welk garen (merk, kleurnummer, kleurbad), misschien met wat draadjes erbij
Welk patroon en waar ik het kan terugvinden
Datum start en einde
Voor wie
Fotootje erbij
Afmetingen
Naam; ik geef mijn Amigurumi namen

Evt nog dingen ‘aftekenen’ bijvoorbeeld bij een deken bestaande uit Granny squares

Losse statistiekjes: zo vaak uit moeten halen, in totaal zoveel steekjes, turven hoeveel uur het kost ...
pi_191237792
Ik zou er ook in bijhouden of je aanpassingen aan het patroon hebt gedaan. Voor als je het nog eens zou willen maken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191243307
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:28 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb weer eens een simpele setup gemaakt. Vergt nog wel een beetje schaven hier en daar, maar voor zover ben ik er blij mee.

[ afbeelding ]

Ook heel blij dat ik de stap naar een organizer heb gemaakt, ik vind het heerlijk om pagina's te kunnen verplaatsen en opnieuw te kunnen doen. O+
Off topic, maar wat moet ik me voorstellen bij katten ontdooien? Heb je die in de vriezer?


Niet helemaal bujo gerelateerd, maar ik maak ook jaarboeken. Dat was begonnen als fotoalbums met de mooiste foto’s van 1 jaar van het hele gezin er in (geen zin om het voor ieder kind apart te doen). Ik doe er ook pagina’s met tekeningen en andere kunstwerken van de kinderen bij en schrijf stukjes over hen (favo eten, leuke uitspraken, lievelingsliedjes etc). Zijn er nog meer mensen die dit doen? Het zijn trouwens nu geen jaarboeken meer, omdat dat niet meer past, het zijn nu meer 6-maanden boeken, maar dat bekt niet zo lekker 😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')