abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169903145
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je kunt gewoon inschrijven en als je er vanmiddag geen goed gevoel bij hebt je alsnog terugtrekken.
Wel even aan gedacht, maar dat is eigenlijk de omgekeerde volgorde en daar voel ik me niet helemaal lekker bij. Als het project nou verder 100% in mijn straatje had gepast had ik het misschien wel gedaan, nu vind ik het wel prima dat ie zonder mij is volgekomen.
pi_169903270
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameni(...)raat-93-te-rotterdam

Ik zou zeggen eerst je administratie en e-wallet in orde voordat je nieuwe projecten gaat publiceren.
pi_169903361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameni(...)raat-93-te-rotterdam

Ik zou zeggen eerst je administratie en e-wallet in orde voordat je nieuwe projecten gaat publiceren.
Zo is het! Bij mij ook nog steeds de handen op de knip voor SIG!
pi_169903987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:52 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben zojuist bij FNC ingelogd en heb geconstateerd dat van de cijfers op het dashboard momenteel weinig klopt. Uiteraard heb ik het probleem bij FNC gemeld.
Staat nu een melding op de site:

quote:
>> Wegens een technische storing kan uw dashboard onjuiste informatie bevatten. Wij werken momenteel hard aan een oplossing. Heeft u nog aanvullende vragen neem dan gerust contact met ons op via 020 - 80 85 560. <<
pi_169904027
"Leuke" nieuwe op FNC:

quote:
........... is een schoonmaakbedrijf gelegen in Amsterdam. Het bedrijf is al meer dan 25 jaar actief in de schoonmaakbranche en opereert in verschillende bedrijfstakken zoals huisartspraktijken, theaters en horeca. De onderneming biedt drie soorten onderhoud: sanitair-, vloer- en klusonderhoud. De omzetbelasting van 2013 t/m 2015 moet nog worden voldaan en heeft hiervoor een zakelijk krediet aangevraagd
4 jaar achterstand.... Verder alleen cijfers over 2014 en 2015 (met ruim 55k neg ev). Geen cijfers van 2016...En dan tegen slechts 8% netto.
pi_169904090
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb ook wel mijn bedenkingen. Maar aan de andere kant het aantal mensen met psychische problemen zal niet zo snel afnemen. Er zijn wachtlijsten volgens de pitch. Dus met het aantal klanten zit het wel goed.
Het grootste risico hier is naast de lening van 450K van de in verleden gebleken onbetrouwbare AmroBank, is natuurlijk of deze zorg door de basisverzekering vergoed blijft worden.
Ik kan de politieke inschatting niet maken of dit de komende 4 jaar het geval is. Vermoedelijk wel daar de zorg bij veel politieke partijen hoog in het vaandel staat en men waarschijnlijk niet durft het mes in deze laagdrempelige geestelijke zorg te zetten.
Aanwezigheid van ABN doet mij ook rillen, anderzijds is het verhaal hier wel héél erg positief. Als het een gewone (ruim)voldoende was, dan no way. Maar een algehele ' excellent score' , is heel zeldzaam, misschien wel de eerste. Ze zijn zelfs zo netjes om de goodwill te elimineren, iets wat ze bij die softwareboeren nooit doen want dan blijft er nauwelijks EV over.
Ik denk dat deze mensen de (politieke)toekomst toch wel met vertrouwen tegemoet zien anders zouden ze al deze plannen niet ontwikkelen?
Pecunia non olet
pi_169904106
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:06 schreef djh77 het volgende:
Leuke nieuwe op FNC:

[..]

4 jaar achterstand.... Verder alleen cijfers over 2014 en 2015 (met ruim 55k neg ev). Geen cijfers van 2016...En dan tegen slechts 8% netto.
Cijfers van 2015 zijn ook nog maar tussentijds.... Nee die heeft z'n zaakjes niet op orde, deze gaat mijn deur voorbij.
pi_169904216
wat een drama die nieuwe op FNC.
16% zou nog te weinig zijn
pi_169904284
in het financiele overzicht van SIG van het nieuwe project:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen. De dan in rekening te brengen
boeterente bedraagt de eerste 2 jaar 2% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente. Na de
eerste 2 jaar is dat 1% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente. De te ontvangen
vergoeding zal pro rata parte aan de Geldgevers worden uitbetaald.

Vervroegd afbetalen wordt daarmee wel direct een stuk aantrekkelijker voor de investeerder
pi_169904400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:11 schreef mvloenh het volgende:

[..]

Cijfers van 2015 zijn ook nog maar tussentijds.... Nee die heeft z'n zaakjes niet op orde, deze gaat mijn deur voorbij.
Ik zou zeggen laat de administrateur eerst even de cijfers over 2016 maken en kom dan nog eens terug om geld te vragen. Het is toch ook een drama dat FC dit soort pitches toelaat zonder het nodige echte cijfermateriaal over 2015 en 2016!!
pi_169904512
Project GvE in problemen:
Project:13488 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,08
Creditsafe score:50
Geinvesteerd:¤ 35.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,0%
11/60 termijnen betaald

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 31-03-2017 13:45:11 ]
pi_169904563
De top 10 van week 13 (met slechts 1x ccf met 80k):
pi_169904641
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:21 schreef najra1990 het volgende:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen. De dan in rekening te brengen
boeterente bedraagt de eerste 2 jaar 2% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente. Na de
eerste 2 jaar is dat 1% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente. De te ontvangen

Vervroegd afbetalen wordt daarmee wel direct een stuk aantrekkelijker voor de investeerder
Het is een stuk beter dan voorheen. Toen was het 1% van de hoofdsom. Nu komt het neer op een boete van ongeveer 11 maanden rente in de eerste 2 jaar en en ongeveer 8 maanden rente hierna.

Het is trouwens weer anders dan ze hadden aangekondigd in de nieuwsbrief.
pi_169904743
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:31 schreef djh77 het volgende:
11/60 termijnen betaald

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie zo niet over welk project het gaat, is deze pitch nog ergens te vinden?

Ik heb getracht de defaults in de main post van dit topic te analyseren, maar ik heb moeite om de pitches terug te vinden. Zien bij welke projecten het misgaat lijkt me een cruciaal onderdeel van het uitkiezen van levensvatbare projecten.
pi_169904752
ik kan project 13488 ook niet terugvinden
pi_169904800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:43 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik zie zo niet over welk project het gaat, is deze pitch nog ergens te vinden?

Ik heb getracht de defaults in de main post van dit topic te analyseren, maar ik heb moeite om de pitches terug te vinden. Zien bij welke projecten het misgaat lijkt me een cruciaal onderdeel van het uitkiezen van levensvatbare projecten.
SPOILER
pi_169904854
Hallo allemaal,

Al een tijdje een volger, nu voor het eerst een plaatser. Ik heb inmiddels een viertal projecten bij FNC. Eén van de projecten heeft bij de eerste termijn al een vertraging van een aantal dagen (5 inmiddels). Is zoiets dergelijks gebruikelijk bij de opstart van de funding (het gaat immers maar om een aantal centen rente) en worden deze paar centen bij de tweede termijn gevoegd of moet ik me direct al zorgen gaan maken?

Bedankt allen!
pi_169904898
Is er trouwens al iets meer over het 5e HCN project wat in de problemen zou zitten? Deze staat al een tijdje in het overzicht zonder naam of andere details.
pi_169904914
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:50 schreef bonnie088 het volgende:
Hallo allemaal,

Al een tijdje een volger, nu voor het eerst een plaatser. Ik heb inmiddels een viertal projecten bij FNC. Eén van de projecten heeft bij de eerste termijn al een vertraging van een aantal dagen (5 inmiddels). Is zoiets dergelijks gebruikelijk bij de opstart van de funding (het gaat immers maar om een aantal centen rente) en worden deze paar centen bij de tweede termijn gevoegd of moet ik me direct al zorgen gaan maken?

Bedankt allen!
Dat komt wel goed, niets om je zorgen over te maken.
pi_169905138
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:31 schreef djh77 het volgende:
Geinvesteerd:¤ 35.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,0%
11/60 termijnen betaald

SPOILER
Bij KvK is deze B.V. reeds uitgeschreven. Heb hem aan mijn lijstje toegevoegd.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:09:40 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169905232
Goed nieuws betreffende GvE default
SPOILER
. Er wordt een termijn betaald :)
Dat is trouwens erg snel, default was in februari.
pi_169905521
Kreeg van de week trouwens ook nieuws over een default van ruim jaar geleden. Men is bij GvE via Flandrijn aardig aan de boom aan het schudden inclusief beslaglegging onroerend goed en beslag op bank rekeningen. Doordat er twee banken voor ons in de rij staan zowel zakelijk als in prive is er vooralsnog geen geld voor de investeerders te verdelen. Men verwacht op korte termijn ook geen geldstromen naar de investeerders. Komt vermoedelijk ook nog een claim van de curator op de eigenaren/aandeelhouders/bestuurders i.v.m onttrekken van goederen aan faillissement.
We zullen dus wat langer in de wachtkamer moeten blijven staan.

betreft:
SPOILER
pi_169905641
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:21 schreef najra1990 het volgende:

Ja, dit onderdeel hebben ze naar wens van de investeerders aangepast. Top!
Nu het belangrijkste onderdeel nog, een juiste terugbetaling.

Ik heb ze net nog even gesproken. Als het goed gaat staan bij de mutaties vanaf maandag precies op welk project ze betrekking hebben. E.e.a. dus nog steeds niet met terugwerkende kracht maar daar werken ze nog aan evenals een overzicht per project met de te verwachte termijnen in de toekomst. Als dit dus goed gaat maandag is dat een belangrijk stapje in de goede richting.

Bij mij blijft ook de knip nog dicht op dit moment. Als de mutaties maandag kloppen ga ik misschien het nieuwe project wel eens doorlezen…..
pi_169906340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:50 schreef bonnie088 het volgende:
Hallo allemaal,

Bedankt allen!
Welkom.
Ik heb ruim 30 projecten bij FNC waarvan inmiddels al een eerste termijn is voldaan en heb zoiets nog niet meegemaakt. Gebruikelijk is het dus niet.
pi_169907025
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen laat de administrateur eerst even de cijfers over 2016 maken en kom dan nog eens terug om geld te vragen. Het is toch ook een drama dat FC dit soort pitches toelaat zonder het nodige echte cijfermateriaal over 2015 en 2016!!
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')