abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169864405
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:59 schreef Crumpette het volgende:

[..]

De nieuwe flessen van browns kun je met en zonder ventiel gebruiken meen ik! Dan neem ik aan dat ze zonder ook niet lekken :P maar wat dan de meerwaarde is van een dure browns fles zonder het ventiel weet ik niet. Kun je de speen niet gewoon in een ander universeel flesje stoppen?
Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:39:22 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169864411
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?
Etos :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_169864924
Het nieuwe type Dr. Browns hebben we. Die met het groene staafje. Ellende! Lekt hier nog harder dan het oude type wat er niet voor bedoeld was om zonder ventiel en staafje te gebruiken.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Etos :)
^O^
Die ga ik proberen!
pi_169865013
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ook medela flesjes, mocht je die hebben liggen slingeren.
pi_169867152
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier ook bij wakker worden een papfles in bed.
Of bij ons in bed O+ . En dan later nog een boterham. Of twee. En fruit. Lunch weer twee boterhammen. 's Middags fruit of anders lekkers. Volle bak avondeten met ons mee en griekse yoghurt na. En dan 's avonds nog een fles.

Hij eet meer dan z'n zus van 2,5 :') .
Echt exact wat de onze ook eet :') lekkere vreetberen zijn het!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169867191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ontbijten op de opvang? Is dat een ding joh? :o
Kinderen die uiterlijk om 7.30u gebracht worden, mogen ontbijten op de opvang. Ze eten zodra de tweede leidster en alle eters er zijn; de rest van de kinderen is dan gewoon aan het spelen. J schuift wel ooit aan als hij thuis weigerde te eten, maar ik vind dat ontbijten thuis er gewoon bij hoort.
pi_169867257
Ik vermoed een aantal tanden die gaan doorbreken. Iedere dag zeker 3 poepluiers die enorm stinken :'( fijn als je nog steeds last hebt van zwangerschapsmisselijkheid :r
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:31:48 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169867956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:10 schreef Malteser het volgende:
Het nieuwe type Dr. Browns hebben we. Die met het groene staafje. Ellende! Lekt hier nog harder dan het oude type wat er niet voor bedoeld was om zonder ventiel en staafje te gebruiken.

[..]

^O^
Die ga ik proberen!
Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.

Zowel de oude als nieuwe dr Browns spenen passen er op (maar in de speen is volgens mij niets veranderd).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_169868818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.
[ afbeelding ]
Zowel de oude als nieuwe dr Browns spenen passen er op (maar in de speen is volgens mij niets veranderd).
Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.
pi_169871608
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.
als de nieuwe niet passen heb ik nog oude flessen van de etos, en die zou ik kunnen sturen...
pi_169878790
Zo, na vanmorgen nog zo'n luier heb ik me er toch aan gewaagd om even te voelen en ik voel minstens 3 tanden op doorbreken :o geen wonder dat meneer zich niet helemaal tof voelt.

Ben benieuwd, vanmiddag CB, ik heb het idee dat S. behoorlijk gegroeid is, maar dat komt ook door zijn veranderende gedrag
pi_169882268
Whoa, drie tanden tegelijk: das pittig!
Het klimmen is hier nu echt ontdekt evenals deurtjes en lades. De dag voelt dus vaak als een aaneenschakeling van wegplukken op hoge gevaarlijke plekken, wegplukken bij kast 1, dan 2 en herhaal x1000 :P
pi_169883062
Lig ik vanochtend op mijn whapp te loeren in de familieapp. Wil wurm ook typen en poppetjes uitkiezen.
"Janna!" Zei hij. (Tante S.hanna)
Dat vind ze vast leuk.
Krijgen we een gesproken bericht voor hem terug van Janna.
Begint hij druk en heftig op alle emoticons te drukken poppetjes die dansen, koeien, kippen, kuikens, een zooi bloemen, hartjes, duim omhoog en een voetbal O+ :D
Vroeg ik wil je zoveel vertellen tegen Janna?
Knikt en zegt ineens "Janna!Die!bal-le-tje!"

Gewoon een drie lettergreepwoord!
Besef wel dat ik dus teveel woordjes verklein :')
Schudden voor gebruik
pi_169883135
Misschien toeval, maar ik heb een wollen gezondheidsdeken overgenomen van iemand voor een prikkie.
Wurm ging er gelijk enthousiast op liggen en het snurkgeluid van Bapa nabootsen. Ik heb hem hoopvol op bed gelegd. Hij wil geen slaapzak aan en dekens zijn des duivels.
Hij heeft nu echt voor zijn doen lange rukken gemaakt op het schaap O+
Schudden voor gebruik
pi_169884234
Vosje, pittig is dat ja!

Wat goed van Wurm dat hij al zo'n woorden kent :o lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.

Stats vanmorgen: 9,6 kg en 74,5 cm. Qua ontwikkeling doet hij het heel super, dus we hoeven ook pas terug bij de 2-jaar afspraak. Dikke prima wat mij betreft, want ik zie ook wel dat hij zich goed ontwikkelt.
En mega stoer: bij alle twee de prikjes 1 traan gelaten en daarna weer gewoon gezellig O+

Zijn jullie ook zo belachelijk trots als ze de kunstjes van het CB daar goed doen? :')
pi_169894721
Fijn Stippel van het slapen!

En goede stats voor S van LeSage ^O^.

Hier de hele dag thuis geweest want zou mijn Next bestelling eindelijk krijgen maar helaas en dus de hele middag in de tuin gebivakkeerd. Twix heeft met stoepkrijt kennis gemaakt en was koning te rijk! En wij hebben nu een prachtig terras.
pi_169896394
Ha Lesage, fijn dat hij het zo goed doet :). Ik moest even aan mijn hoofd krabben want die van mij had zulke stats met 8 mnd-mijn reusje :D. Ik vergeet elke keer dat hij best groot is- er zit nog wel wat molligs aan, maar hij is vooral wat langer. Duurt niet lang meer voordat peuter het tegen hem aflegt als ze aan het stoeien zijn!
Zo'n heerlijk weer vandaag, hiero het stoepkrijt maar niet gedaan (wel overwogen maar wordt nog teveel aan geknaagd). Wederom weer twee meer zand dan wat anders kinders uitgeklopt net voor het avondeten. Dreumes was heerlijk moe.
Klinkt goed zo'n schaap Stippel, ik dacht meteen aan het Dikkie Dik verhaaltje 'schaap' waar DD op een schaap in slaap valt :)
pi_169897006
Haha, hij is niet zo heel groot inderdaad. Maar vriend en ik waren vroeger allebei mini's (en zijn redelijk bijgetrokken), dus ik had niet anders verwacht. Het wordt qua uiterlijk en innerlijk wel steeds meer een kindje.

Net onverwacht bij vrienden gebarbecued, gezellig!
S. samen met zijn vriendje in bad geweest, want die waren helemaal vies van het eten en zand.
Hij klapte bij het afdrogen tegen de badrand aan, best lelijk. Vannacht dus maar even in de gaten houden, hoewel hij maar even huilde en er niet echt een dikke bult zit. Vind dat toch een naar idee.
pi_169899250
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:36 schreef LeSage het volgende:
Vosje, pittig is dat ja!

Wat goed van Wurm dat hij al zo'n woorden kent :o lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.

Stats vanmorgen: 9,6 kg en 74,5 cm. Qua ontwikkeling doet hij het heel super, dus we hoeven ook pas terug bij de 2-jaar afspraak. Dikke prima wat mij betreft, want ik zie ook wel dat hij zich goed ontwikkelt.
En mega stoer: bij alle twee de prikjes 1 traan gelaten en daarna weer gewoon gezellig O+

Zijn jullie ook zo belachelijk trots als ze de kunstjes van het CB daar goed doen? :')
hij zegt normaal voornamelijk "mama!!!! Die!Die!Diehieeee!"
En tig dierengeluiden O+
Gisteren was bal nog ba en vanochtend ineens balletje

Verder zegt hij tee en au en bah en een paar halve namen. Dat is het geloof ik wel. Hij heeft wel wat meer gezegd, maar valt hierop terug met wat gebarentaal.

Niks mis mee :)

Ik heb echt niks met het CB. Ze zouden eens beter kunnen noteren wat hij kan. Steeds dezelfde vraag "slaapt hij al door?"
"Nee, gelukkig niet" is om de een of andere rede niet het label wat ze willen opplakken. :')
Ik heb al aangegeven dat ik er niks in zie of ooit heb gezien om te komen.

Gezellige klant ben ik :')
Schudden voor gebruik
pi_169899254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 21:52 schreef Malteser het volgende:
Fijn Stippel van het slapen!

En goede stats voor S van LeSage ^O^.

Hier de hele dag thuis geweest want zou mijn Next bestelling eindelijk krijgen maar helaas en dus de hele middag in de tuin gebivakkeerd. Twix heeft met stoepkrijt kennis gemaakt en was koning te rijk! En wij hebben nu een prachtig terras.
zon O+

Foto van je terras!
Schudden voor gebruik
pi_169899269
Zijn eerste keer dat mama hem bij een van zijn opa's en oma's laat voor een x aantal uur. Ik moet mijn meneer helpen met de allereerste bierproeverij van onze brouwerij. Ik voel mij schuldig dat ik hem er achter laat, maar mijn mams is kei lief en leuk voor wurm.
Dus zonder mama mee eten bij oma en opa. Samen met grotere neef en nicht spelen die er ook logeren. Lekker hyper toeteren en loeien op het balkon als mama er weer is. "Ik dacht ik geef hem wat milkshake (zelfgemaakt met geitenyoghurt kant en klare meuksiroop en fruit) en losse rozijntjes.."; zegt mijn moeder.
"Handig voor bedtijd!" 😂
Als ik hem in de doek stop na het uitrazen en gek doen kroelt hij mijn rug. "Mama!"; klaagt hij. Mijn kleine prul. 😍

Uuuuuren later thuis ellende. Hij wil alleen maar half op mij slapen. Anders is het gillen. Of handjes vasthouden, maar dat typt zo rot op mijn telefoon :')
Het zal wel stukje verwerking zijn van de dag bij mijn ouders. Morgen maar eens lekker bijkomen.
Schudden voor gebruik
pi_169899548
Fijn/leuk om jullie eet perikelen te lezen. Dankzij fokwet werd hier gister hartstikke goed gegeten, half rapley, half geprakt tussendoor van een lepel.

Heb de boys ook maar even gewogen, grootste is nu 9,4 kilo, kleinste 7,5. Ze groeien netjes volgens hun eigen lijntjes, maar wel fijn om in de gaten te houden even.

Sillie, los lopen, wat gaaf!

Razz, geweldige Tas weer :D

Malteser, hopelijk werkt de andere fles. Hier Difrax met L speen voor pap.

LeSage, hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad na dat nare ongelukje. Fijn dat alles verder zo goed gaat!

Vosje, klinkt als een heerlijke dag! Over een kleine twee maand gaan wij verhuizen en dan hebben we ook een tuin, dat lijkt me zo leuk voor ze. Lekker met het zomer seizoen voor de boeg (de verhuizing zelf geeft mij wel een boel stress, weet niet hoe ik alles geregeld ga krijgen :X)

Stippel, wat knap al drie lettergrepen. Hopelijk hebben jullie na de hyper toch nog wat uurtjes kunnen pakken!
pi_169899601
Snap ik, Madivi, dat zo'n verhuizing je stress oplevert. Vraag in ieder geval zoveel mogelijk hulp!
En wat fijn dat je jongens goed groeien!

Stippel, het CB is niet verplicht hoor. Ik herken dat trouwens ook helemaal niet. Bij mij vragen ze of hij goed eet en slaapt, als in: maak je je er zorgen om? Nee dus, en dan is het goed. Ook als ik zeg dat hij halverwege de nacht lekker bij ons komt liggen.
Ze kijken juist vooral naar wat hij kan, qua beweging, coördinatie en taal.
En als dat goed is hoef je dus ook pas terug bij de volgende spuitjes.
Anders krijg je het advies om nog eens eerder terug te komen. Iets wat ik dan best fijn zou vinden, want een achterstand zou ik het liefst snel ontdekken.
pi_169899661
Hier verschilt het naar gelang er een andere verpleegkundige of arts zit. Van heel relaxed naar lijstjes afvinken en zorgelijk kijken. Ik ben nu met no2 wat terughoudender geworden, zeker na alle hijistezwaar-hijdrinktteveelflessen-gedoe destijds. Gestress om niks :{ . Ik ga voor de prikken en de ogentest enzo, en dat vind ik wel genoeg.
pi_169902466
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...

Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')