Ja inderdaad, mijn moeder vond de basisschooltijd van haar kinderen de leukste tijd van haar leven, samen met een jaar in het buitenland (om maar aan te geven dat ze niet een sufkut is), juist vanwege de vele mensen die je ontmoet en vrienden die je maakt onder de ouders van andere jonge kinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iemand haar zingeving haalt uit full time moeder zijn is dat toch ook ok?
Klopt. En zelfs de eerste jaren kun je prima leuke dingen blijven doen. Er is dagopvang zodat iedereen kan blijven werken en in de avonduren kun je in de buurt best wel een jonkie vinden die voor niet al te veel geld op jouw bank de hele tijd naar haar mobiel gaat staren.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad, mijn moeder vond de basisschooltijd van haar kinderen de leukste tijd van haar leven, samen met een jaar in het buitenland (om maar aan te geven dat ze niet een sufkut is), juist vanwege de vele mensen die je ontmoet en vrienden die je maakt onder de ouders van andere jonge kinderen.
Veel ideeën die ik hier lees over het hebben van kinderen komen op mij over als dystopieën. De eerste paar jaar van het hebben van een kind lijkt mij enorm ingrijpend, daarna is het heus niet alsof je totaal geen leven meer hebt en jezelf per definitie verliest.
Dat laatste is een goede constatering, maar daar mag je op heel veel andere plaatsen op Fok! je verhaal over doenquote:Op donderdag 30 maart 2017 09:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. En zelfs de eerste jaren kun je prima leuke dingen blijven doen. Er is dagopvang zodat iedereen kan blijven werken en in de avonduren kun je in de buurt best wel een jonkie vinden die voor niet al te veel geld op jouw bank de hele tijd naar haar mobiel gaat staren.
En dan zal ik maar zwijgen over dat je ook heel veel lol met je kinderen kan hebben, want dat schijnt niet op prijs gesteld te worden.
Leuk voor d'r, maar als de kinderen naar school gaan of op kamers of wat dan ook, wat dan? Blijven ze dan aan de kinderen kleven terwijl die een eigen leven opbouwen of gaan ze op zoek naar iets anders? Want veel vrienden zijn ondertussen afgehaakt.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft behoefte aan veel vrienden of vakantie of weekendjes weg.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Leuk voor d'r, maar als de kinderen naar school gaan of op kamers of wat dan ook, wat dan? Blijven ze dan aan de kinderen kleven terwijl die een eigen leven opbouwen of gaan ze op zoek naar iets anders? Want veel vrienden zijn ondertussen afgehaakt.
Ik ook niet hoorquote:Op donderdag 30 maart 2017 10:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft behoefte aan veel vrienden of vakantie of weekendjes weg.
Het is een beetje raar dat het hier ook niet mag ondanks dat het verwant is aan het onderwerp terwijl pagina's lang doorbeppen over honden en katten geen enkel probleem is.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat laatste is een goede constatering, maar daar mag je op heel veel andere plaatsen op Fok! je verhaal over doen
Volgens mij zijn er ook vriendschappen die tussen moeders ontstaan. Maar ik hanteer gewoon: iedereen moet zijn eigen keuzes maken en de consequenties aanvaarden die daarbij horen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Leuk voor d'r, maar als de kinderen naar school gaan of op kamers of wat dan ook, wat dan? Blijven ze dan aan de kinderen kleven terwijl die een eigen leven opbouwen of gaan ze op zoek naar iets anders? Want veel vrienden zijn ondertussen afgehaakt.
Zelfs dan. Daar kunnen mensen zich prima bij voelen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook niet hoorMaar je wereldje wordt wel heel klein als je alleen met je man bent, lijkt mij. Tenzij ze gewoon een baan hebben, dat scheelt enorm.
Dat klopt, daarom vind ik het wel fijn om ook mijn eigen dingen te doen en gewoon even alleen met vriendinnen op pad. Er is tijd voor mijn kind maar er is ook tijd voor mij.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die balans is gezond.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom vind ik het wel fijn om ook mijn eigen dingen te doen en gewoon even alleen met vriendinnen op pad. Er is tijd voor mijn kind maar er is ook tijd voor mij.
Dat kanquote:Op donderdag 30 maart 2017 10:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zelfs dan. Daar kunnen mensen zich prima bij voelen.
Spijker op de kop. Doe gewoon waar jij lol in hebt. Wat anderen daarvan vinden is niet relevant.quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:08 schreef sigme het volgende:
Volgens mij is er niks mis met een ouder die thuiswonende kinderen het allerbelangrijkste van het leven vindt en hier het eigen leven grotendeels mee vult.
Het is een probleem als iemand ontevreden is met het leven.
Maar dat heeft niks te maken met de geneugten van gewenste kinderloosheid.
Tja, het zou mijn vriendin niet zijn, vind het nogal triest.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kinderen opvoeden en dat leuk vinden is triest? Nou, dat is een opsteker voor al die mensen in het onderwijs en de kinderopvangquote:Op donderdag 30 maart 2017 12:40 schreef Monkeymind het volgende:
[..]
Tja, het zou mijn vriendin niet zijn, vind het nogal triest.
Same herequote:Op donderdag 30 maart 2017 12:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg er wat van, al die ideeën over hoe mensen wel of niet hun leven moeten inrichten, want anders is het niet goed, ben je maar een sufkut. Als kinderloze schijn ik vaak te moeten stappen, gefixeerd te moeten zijn op mijn carrière, de wereld over te moeten willen reizen. Nou, nee.
Dat getuigt niet echt van openminded zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:40 schreef Monkeymind het volgende:
[..]
Tja, het zou mijn vriendin niet zijn, vind het nogal triest.
Daar is helemaal niets mis mee!quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat inderdaad!quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:08 schreef sigme het volgende:
Volgens mij is er niks mis met een ouder die thuiswonende kinderen het allerbelangrijkste van het leven vindt en hier het eigen leven grotendeels mee vult.
Het is een probleem als iemand ontevreden is met het leven.
Maar dat heeft niks te maken met de geneugten van gewenste kinderloosheid.
Bedankt voor je advies!quote:Op donderdag 30 maart 2017 18:32 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets mis mee!
Maar op gegeven moment is het moederen wel zo’n beetje afgelopen. En dan denk ik dat je een omslag moet maken. Nadenken hoe je de rest van je leven wilt invullen. Anders blijf je hangen in wat ooit was. En dát is wat ik sneu vind.
Een aan lager wal geraakte one-hit wonder die krampachtig vasthoudt aan de gouden jaren van toen, dat vinden we vaak ook een beetje jammer.
Dus, als moederen helemaal je ding is, helemaal prima! Maar het is wél verstandig om alvast na te denken over straks. Als de kinderen de deur uit zijn, wat zou je dan met je leven willen doen? Dat is iets waar topsporters en tienersterren ook mee te maken gaan krijgen.
Ik ken een paar van dat soort vrouwen en die zijn gastouder geworden toen de kinderen uit huis waren.quote:Op donderdag 30 maart 2017 18:32 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets mis mee!
Maar op gegeven moment is het moederen wel zo’n beetje afgelopen. En dan denk ik dat je een omslag moet maken. Nadenken hoe je de rest van je leven wilt invullen. Anders blijf je hangen in wat ooit was. En dát is wat ik sneu vind. Want dan ben je naar mijn idee niet echt gelukkig. Wat je gelukkig maakte is voorbij, terwijl er niets voor in de plaats is gekomen.
Een aan lager wal geraakte one-hit wonder die krampachtig vasthoudt aan de gouden jaren van toen, dat vinden we vaak ook een beetje jammer. Een popster die erkent dat het succes voorbij is en iets anders met haar leven gaat doen (bijvoorbeeld rechten studeren) is een stuk minder sneu. En gelukkiger (denk ik).
Dus, als moederen helemaal je ding is, helemaal prima! Maar het is wél verstandig om alvast na te denken over straks. Als de kinderen de deur uit zijn, wat zou je dan met je leven willen doen? Dat is iets waar topsporters en tienersterren ook mee te maken gaan krijgen.
Wanneer gaat het weer over sterilisatie, kindvrije vakanties en zeurende vriendinnen?quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:30 schreef sacha het volgende:
oké, dat type moeder is ook behandeld, wanneer gaan jullie het weer over jezelf hebben?
Ik wil nog steeds geen kinderen. Heb wel een nieuwe plant.quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:30 schreef sacha het volgende:
oké, dat type moeder is ook behandeld, wanneer gaan jullie het weer over jezelf hebben?
Niet? Jij bent niet 6 maanden per jaar aan het backpacken en doet daarnaast interim management als je weer even hier bent?quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:07 schreef Lienekien het volgende:
Het ging erover wat een fulltime moeder doet als haar kinderen de deur uit zijn. En dat een klein wereldje ook prima kan zijn. Dat niet iedereen maar leuke dingen wil doen met vriendinnen.
Ik krijg er wat van, al die ideeën over hoe mensen wel of niet hun leven moeten inrichten, want anders is het niet goed, ben je maar een sufkut. Als kinderloze schijn ik vaak te moeten stappen, gefixeerd te moeten zijn op mijn carrière, de wereld over te moeten willen reizen. Nou, nee.
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Of je kan je gaan focussen op de kleinkinderen en daar lekker op passen en zo
Moet je niet van die kinderen als ons hebben, dat schiet niet op.
Heeft je nieuwe plant al een naam?quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds geen kinderen. Heb wel een nieuwe plant.
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, door denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.
Ja, omdat ik mijn ouders wel kleinkinderen gun.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, maar denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, omdat ik mijn ouders wel kleinkinderen gun.
Alleen kan en wil ik ze dat niet bieden. Dus nu snap ik ook wel dat het egoïstisch is om geen kinderen te krijgen. Het geluk van anderen...
Ik ben in ieder geval wel extra blij voor mijn vader, omdat hij in 2012 was overleden en hij toch nog heeft meegemaakt wat het is om opa te zijn
Voor mezelf ben ik ook wel blij dat m'n ouders kinderen hebben gekregen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mezelf ben ik ook wel blij dat m'n ouders kinderen hebben gekregen.
Nee wel eens en voor mijn schoonouders ben ik sowieso niet van plan om kinderen te krijgen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.
Ik heb geen broers of zussen, maar ik hoor er mijn vader gelukkig nooit over.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.
Prima oplossingquote:Op donderdag 30 maart 2017 18:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ken een paar van dat soort vrouwen en die zijn gastouder geworden toen de kinderen uit huis waren.Zo kunnen ze nog steeds lekker moederen en ze krijgen er ook nog eens voor betaald
Ik voel dit soort druk wel.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, door denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?
Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:55 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik voel dit soort druk wel.
Alle vriendinnen van mijn moeder hebben kleinkinderen. Zij brengen daar veel tijd mee door. Mijn moeder heeft het er nooit over, maar ik weet dat zij dit ook heel graag zou willen. En dan voel ik me wel schuldig.
Je ontzegt iemand een stuk levensvoldoening, iets dat dieper gaat dan de voldoening van een mooie auto, nieuwe tuin of leuke vakantie. Geen redenen om een kind op de wereld te zetten, maar toch....
Dat heb ik bij m'n moeder dus ookquote:Op zaterdag 1 april 2017 16:55 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik voel dit soort druk wel.
Alle vriendinnen van mijn moeder hebben kleinkinderen. Zij brengen daar veel tijd mee door, het is iets wat hen oprecht gelukkig maakt.
Mijn moeder heeft het er nooit over, maar ik weet dat zij dit ook heel graag zou willen. En dan voel ik me wel schuldig.
Je ontzegt iemand een stuk voldoening in haar leven, iets dat dieper gaat dan de voldoening van een nieuwe auto, mooie tuin of leuke vakantie. Geen redenen om een kind op de wereld te zetten, maar toch....
En dan constant die verhalen over de kleinkinderen van haar vriendinnen.
Al die schattige kleinkindjes kindertjes die parmantig door de tuin stappen, hele schattige dingen zeggen en schattige anekdotes opleveren. Bah.
Dan voel ik me toch weer een beetje een onmens.![]()
Daar zou ik dan, geloof ik, weer niet zo'n moeite mee hebben. Zo'n gezamenlijk uitstapje vormt zich nu eenmaal naar de veeleisendste deelnemers en dat zijn in dit geval kinderen. Had je bejaarden in je familie gehad, dan was het dagje uit ook vast op hen aangepast.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pffff... Opeens een berichtje van mijn ouders in de familie app: 'we hebben met pasen [insert kindvriendelijk uitstapje] gereserveerd. Uit de reacties van andere ouders en kinderen in de app begrijp ik dat dit tijdens een oppas sessie besproken en goedgekeurd is.
Ik voel me een pietsie buitengesloten, omdat het zo als mededeling gebracht wordt en mij helemaal niet gevraagd is wat ik wil en of het uitkomtWil er geen halszaak van maken en als ik echt niet zou willen gaan dan ga ik gewoon niet, maar dat is ook weer zo cru.
Dus nu ga ik (na een ochtend werken, als laatste dag in een reeks van 8) maar meteen door naar brunch en kinderuitstapje. Terwijl ik best tijd met de familie wil doorbrengen, maar dan liever tweede paasdag, omdat ik dan de hele dag vrij heb en net wat fitter ben.
Kinderen bepalen écht de activiteiten van de hele groep, ik denk dat ouders dat vaak niet door hebben. Zou ook niet weten hoe je het moet oplossen, want kinderen meenemen op een volwassenen uitstap levert nóg meer gedoe op
Het lijkt mij sterk dat ouders niet door zouden hebben dat kinderen heel erg bepalend kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pffff... Opeens een berichtje van mijn ouders in de familie app: 'we hebben met pasen [insert kindvriendelijk uitstapje] gereserveerd. Uit de reacties van andere ouders en kinderen in de app begrijp ik dat dit tijdens een oppas sessie besproken en goedgekeurd is.
Ik voel me een pietsie buitengesloten, omdat het zo als mededeling gebracht wordt en mij helemaal niet gevraagd is wat ik wil en of het uitkomtWil er geen halszaak van maken en als ik echt niet zou willen gaan dan ga ik gewoon niet, maar dat is ook weer zo cru.
Dus nu ga ik (na een ochtend werken, als laatste dag in een reeks van 8) maar meteen door naar brunch en kinderuitstapje. Terwijl ik best tijd met de familie wil doorbrengen, maar dan liever tweede paasdag, omdat ik dan de hele dag vrij heb en net wat fitter ben.
Kinderen bepalen écht de activiteiten van de hele groep, ik denk dat ouders dat vaak niet door hebben. Zou ook niet weten hoe je het moet oplossen, want kinderen meenemen op een volwassenen uitstap levert nóg meer gedoe op
Ik denk dat mijn ergernis ook meer zit in het feit dat niet eens met me is overlegd of en wat en hoe we elkaar gingen zien met de feestdagen en ik nu met een voldongen feit geconfronteerd word. Wellicht meer een post voor in KLB dus.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Daar zou ik dan, geloof ik, weer niet zo'n moeite mee hebben. Zo'n gezamenlijk uitstapje vormt zich nu eenmaal naar de veeleisendste deelnemers en dat zijn in dit geval kinderen. Had je bejaarden in je familie gehad, dan was het dagje uit ook vast op hen aangepast.
Ik zou gerust niet mee gaan omdat het inhoudelijk niet mijn ding is, maar ik zou me er geen moment aan ergeren dat het een kindvriendelijke dag wordt en dat het daaróm niet mijn ding is.
Ik een aanname, jij een aanname. Point takenquote:Op zaterdag 1 april 2017 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat ouders niet door zouden hebben dat kinderen heel erg bepalend kunnen zijn.
1 april!quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:58 schreef sacha het volgende:
ik heb een gewenst kind- en kleinkindvrije moedah
Soms ontstaan dit soort ideeën spontaan. Ik hou ook niet bij ieder evenement een pow wow. Als je met iedereen rekening moet gaan houden wordt het zelden leuk (denk maar eens aan de verplichte kerst).quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn ergernis ook meer zit in het feit dat niet eens met me is overlegd of en wat en hoe we elkaar gingen zien met de feestdagen en ik nu met een voldongen feit geconfronteerd word. Wellicht meer een post voor in KLB dus.
in de toentertijdgeest snap ik dat mij moedah 4 kinderen heeft uitgepoept, heden ten dage zou je het wat betreft mijn moedah houden bij 0, of na één erachter komen dat het niets voor je isquote:
mijn vader ging toen hij 50 werd naar Euro Disney, voor de volwassen kinderen (kleinkinderen waren er nog niet), dus op zich snap ik wel dat er voor een dergelijk uitje gekozen wordt; ook voor volwassenen is dat erg leukquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:53 schreef Droopie het volgende:
Het klopt wel een beetje, maar dat ligt ook vaak aan de opa's en oma's.
Mijn vader wordt 60 jaar en wil met iedereen naar Eurodisney..
Ja dat doe ie ook alleen maar voor de kleinkinderen.
Nu doe ik daar absoluut niet moeilijk over.
Maar de behoeften van de kinderen staat altijd voorop.
Hey, ik ben ook niet gek he.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mijn vader ging toen hij 50 werd naar Euro Disney, voor de volwassen kinderen (kleinkinderen waren er nog niet), dus op zich snap ik wel dat er voor een dergelijk uitje gekozen wordt; ook voor volwassenen is dat erg leuk
Dus jij vindt het niet vervelend als je als enige in het gezin niet eens gevraagd wordt of je op de door de rest bedachte dag eigenlijk wel kunt? Los van de aard van de activiteit he.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Soms ontstaan dit soort ideeën spontaan. Ik hou ook niet bij ieder evenement een pow wow. Als je met iedereen rekening moet gaan houden wordt het zelden leuk (denk maar eens aan de verplichte kerst).
Gewoon: wie zin heeft gaat mee, en wie geen zin heeft gaat lekker iets anders doen. Iedereen blij.
Oh zeker, ik heb ook mazzel als mijn ouders na het gedag zoenen van de kinderen mij ook nog een kus komen gevenquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hey, ik ben ook niet gek he.
Toen mijn zusje een tweeling kreeg duikelde ik zo 2 plaatsen naar beneden qua aandacht haha.
Maar snap best dat sommige mensen denken moet ik nu ieder jaar met kerst en pasen ook met andere kinderen rekening houden.
Zoals boven gezegd wordt, het wordt niet eens meer gevraagd wat jouw ideeen zijn over het vieren.
dat is wel stom jaquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet vervelend als je als enige in het gezin niet eens gevraagd wordt of je op de door de rest bedachte dag eigenlijk wel kunt? Los van de aard van de activiteit he.
Misschien willen ze me wel uit de familie werken door dit ontmoedigingsbeleid
Ik heb 1x meer mijn beklag gedaan.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh zeker, ik heb ook mazzel als mijn ouders na het gedag zoenen van de kinderen mij ook nog een kus komen geven![]()
Maar maak je het bespreekbaar? Weet de rest van je familie hoe je je voelt?
Wij gaan met het hele (samengestelde) gezin een weekend weg; ouders, 5 kinderen+partner en 7 kleinkinderen (2 kinderen zijn kindloos)
En wij, de kinderen die wèl kinderen hebben, hebben bv bewust de weekenden voor Sinterklaas als 'niet beschikbaar' opgegeven, omdat de kinderen dan nog hyperdrukker zijn dan normaal en dat lijkt ons voor de andere volwassenen niet echt fijn
Dan wordt het gevraagd, komt heel anders overquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat is wel stom ja
Hier stuurt m'n moeder gewoon in de gezinsapp "die en die datum paasontbijt, wie komt er allemaal?"
Ik ben al drie keer met m'n ouders, zus en zwager maar eurodisney geweest, onder andere toen mn vader 65 werd en nu mn moeder dit jaar 65 wordt, willen we weer. Zonder kinderenquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:53 schreef Droopie het volgende:
Het klopt wel een beetje, maar dat ligt ook vaak aan de opa's en oma's.
Mijn vader wordt 60 jaar en wil met iedereen naar Eurodisney..
Ja dat doe ie ook alleen maar voor de kleinkinderen.
Nu doe ik daar absoluut niet moeilijk over.
Maar de behoeften van de kinderen staat altijd voorop.
Misschien had het voorbeeld beter gewerkt als het om Ballorig gingquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben al drie keer met m'n ouders, zus en zwager maar eurodisney geweest, onder andere toen mn vader 65 werd en nu mn moeder dit jaar 65 wordt, willen we weer. Zonder kinderen
Snap je punt, maar met eurodisney zie ik het compromis nog wel.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Misschien had het voorbeeld beter gewerkt als het om Ballorig ging
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedanktquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Misschien had het voorbeeld beter gewerkt als het om Ballorig ging
Indoorspeeltuin. Dus paar honderd gillende kinderen in een stalen loods.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedankt
Blessed be you, dat je deze dingen niet weetquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |