Wanneer gaat het weer over sterilisatie, kindvrije vakanties en zeurende vriendinnen?quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:30 schreef sacha het volgende:
oké, dat type moeder is ook behandeld, wanneer gaan jullie het weer over jezelf hebben?
Ik wil nog steeds geen kinderen. Heb wel een nieuwe plant.quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:30 schreef sacha het volgende:
oké, dat type moeder is ook behandeld, wanneer gaan jullie het weer over jezelf hebben?
Niet? Jij bent niet 6 maanden per jaar aan het backpacken en doet daarnaast interim management als je weer even hier bent?quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:07 schreef Lienekien het volgende:
Het ging erover wat een fulltime moeder doet als haar kinderen de deur uit zijn. En dat een klein wereldje ook prima kan zijn. Dat niet iedereen maar leuke dingen wil doen met vriendinnen.
Ik krijg er wat van, al die ideeën over hoe mensen wel of niet hun leven moeten inrichten, want anders is het niet goed, ben je maar een sufkut. Als kinderloze schijn ik vaak te moeten stappen, gefixeerd te moeten zijn op mijn carrière, de wereld over te moeten willen reizen. Nou, nee.
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Of je kan je gaan focussen op de kleinkinderen en daar lekker op passen en zo
Moet je niet van die kinderen als ons hebben, dat schiet niet op.
Heeft je nieuwe plant al een naam?quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds geen kinderen. Heb wel een nieuwe plant.
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, door denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.
Ja, omdat ik mijn ouders wel kleinkinderen gun.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, maar denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, omdat ik mijn ouders wel kleinkinderen gun.
Alleen kan en wil ik ze dat niet bieden. Dus nu snap ik ook wel dat het egoïstisch is om geen kinderen te krijgen. Het geluk van anderen...
Ik ben in ieder geval wel extra blij voor mijn vader, omdat hij in 2012 was overleden en hij toch nog heeft meegemaakt wat het is om opa te zijn
Voor mezelf ben ik ook wel blij dat m'n ouders kinderen hebben gekregen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mezelf ben ik ook wel blij dat m'n ouders kinderen hebben gekregen.
Nee wel eens en voor mijn schoonouders ben ik sowieso niet van plan om kinderen te krijgen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja egoïstisch... Kinderen krijgen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Het is fijn voor je ouders dat zij opa en oma kunnen zijn, maar dat is geen recht ofzo.
Ik heb geen broers of zussen, maar ik hoor er mijn vader gelukkig nooit over.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat mijn zusje gezorgd heeft voor kleinkinderen.
Prima oplossingquote:Op donderdag 30 maart 2017 18:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ken een paar van dat soort vrouwen en die zijn gastouder geworden toen de kinderen uit huis waren.Zo kunnen ze nog steeds lekker moederen en ze krijgen er ook nog eens voor betaald
Ik voel dit soort druk wel.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt, stel dat dat niet zo was geweest, had je dan meer druk gevoeld om kinderen te nemen? Niet dat je dan meer die druk bezweken zou zijn, door denk je dat er dan meer druk op je nek gelegd zou zijn, door anderen en misschien ook door jezelf? In een soort raar verantwoordelijkheids gevoel?
Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:55 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik voel dit soort druk wel.
Alle vriendinnen van mijn moeder hebben kleinkinderen. Zij brengen daar veel tijd mee door. Mijn moeder heeft het er nooit over, maar ik weet dat zij dit ook heel graag zou willen. En dan voel ik me wel schuldig.
Je ontzegt iemand een stuk levensvoldoening, iets dat dieper gaat dan de voldoening van een mooie auto, nieuwe tuin of leuke vakantie. Geen redenen om een kind op de wereld te zetten, maar toch....
Dat heb ik bij m'n moeder dus ookquote:Op zaterdag 1 april 2017 16:55 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik voel dit soort druk wel.
Alle vriendinnen van mijn moeder hebben kleinkinderen. Zij brengen daar veel tijd mee door, het is iets wat hen oprecht gelukkig maakt.
Mijn moeder heeft het er nooit over, maar ik weet dat zij dit ook heel graag zou willen. En dan voel ik me wel schuldig.
Je ontzegt iemand een stuk voldoening in haar leven, iets dat dieper gaat dan de voldoening van een nieuwe auto, mooie tuin of leuke vakantie. Geen redenen om een kind op de wereld te zetten, maar toch....
En dan constant die verhalen over de kleinkinderen van haar vriendinnen.
Al die schattige kleinkindjes kindertjes die parmantig door de tuin stappen, hele schattige dingen zeggen en schattige anekdotes opleveren. Bah.
Dan voel ik me toch weer een beetje een onmens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |