SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
ik vraag me alleen af of je dan veel van de race mee zult krijgenquote:Op woensdag 22 maart 2017 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
Technisch gezien kun je dit weekend qua tijden prima uitgaan
Inkakken is bijpakken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me alleen af of je dan veel van de race mee zult krijgen
Genoeg hoor, om 7 uur ben je al wel thuisquote:Op woensdag 22 maart 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me alleen af of je dan veel van de race mee zult krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fahrenheit![]()
Australië gebruikt ook gewoon Celsius
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 23:25:12 ]
twitter:ausgrandprix twitterde op woensdag 22-03-2017 om 21:54:13The sun is rising on day 1 of the #AusGP! It's nearly time to open the gates 😍😍 https://t.co/VQCoo05dqs reageer retweet
quote:De internationale autosportbond FIA heeft een streep gezet door de zogenoemde Verstappen-regel, die vorig jaar halverwege het seizoen werd geïntroduceerd.
De regel werd ingevoerd voor de Amerikaanse Grand Prix, nadat er door verschillende coureurs was geklaagd over de felle wijze waarop Verstappen zijn positie in de races verdedigde. Het ging in feite om een verduidelijking van Artikel 27.5 van het Sportief Reglement, waarin staat dat een coureur niet mag rijden op een manier die potentieel gevaarlijk is voor andere coureurs, en Artikel 27.8, dat op een abnormale manier van richting veranderen verbiedt. Wedstrijdleiding Charlie Whiting deelde daarbij mee dat sprake was van ‘gevaarlijk’ en ‘abnormaal’ als een coureur in de remzone van lijn veranderde en een andere rijder daardoor moest uitwijken.
Whiting maakte donderdag in Melbourne bekend dat de Verstappen-regel dit jaar niet meer wordt toegepast. De rijders krijgen hier vrijdagavond tijdens de rijdersbriefing meer informatie over. Verstappen reageerde verheugd op het nieuws dat de regel met zijn naam in de prullenmand is verdwenen. “Goed zo. Ik was daar toch al niet heel erg mee bezig", zei hij tegenover onder andere Motorsport.com. "Het heeft ook nooit in het regelboek gestaan. Voor mijzelf verandert er niet veel. Het is over het algemeen altijd beter als ze ons laten racen. Daar gaat het ook om in het racen.”
https://nl.motorsport.com(...)seizoen-2017-884867/
quote:The FIA is confident that the row over Formula 1's suspension systems will not escalate into a protest at the Australian Grand Prix, as it emerged that Red Bull and Mercedes were asked to change elements of the designs inspected in recent testing.
The controversy over suspension systems blew up over the winter after Ferrari sought clarification from the FIA on the legality of concepts that were pre-loaded to cleverly help a car’s aerodynamic performance.
While Ferrari’s original letter was based solely around a theoretical idea it wanted to pursue, it was widely understood that its real motivation was to challenge clever designs that Mercedes and Red Bull had been running.
Following a final clarification from the FIA ahead of testing last month that made it clear suspension systems should not be designed to deliberately help aerodynamic performance, the governing body inspected the designs of all the teams during the tests
The FIA was clear that teams had to prove that their clever suspension systems were not designed to help the car’s aerodynamics – and concepts that Mercedes and Red Bull had wanted to run did not fully comply and would have to be changed.
FIA race director Charlie Whiting said in a media briefing on Thursday at the Australian Grand Prix: “You are not allowed to have a suspension system that affects the aero performance of the car in anything other than an incidental way. We don’t allow it. That is the approach we are taking.
“We wanted to see whether the suspension is generally suspension or if it is there predominantly for the aerodynamic performance of the car. That is the change. We have been focusing far more on that this year.
“If a suspension system behaves asymmetrically, then there is not a very justifiable reason for behaving like that. So if a suspension system goes down at one speed and comes back at a different speed then really there shouldn’t be any reason for that.
“If they are not able to convince us of that then they are not able to use it.”
It is unclear how much of an impact the suspension decision will have on Red Bull and Mercedes, but it is known that Mercedes did not run its trick system at every race last year anyway so it can slot in a concept that it had already put to good use.
With Red Bull and Mercedes having been asked to make changes ahead of the weekend, Whiting said on Thursday that he was hopeful the matter had been sorted.
“So far so good,” he said, when asked about the outcome of the FIA checks by Motorsport.com.
“Marcin [Budkowski] and Jo [Bauer] did a lot of work in Barcelona going through all the systems, and the ones we have inspected so far [in Australia] have been as we expected them to be. We don’t anticipate any problems.”
It is understood that all 10 teams designs have been inspected by the FIA and all of the suspension systems fully comply with the rules.
Oil burn
Whiting also said that checks of engine systems would also take place over the Australian Grand Prix, following an issue regarding oil burn.
Red Bull had asked for a clarification on the matter amid its suspicions that Mercedes had been adopting such tactics in qualifying for a power boost – something the German car manufacturer strongly denied.
Whiting said: “We are certainly monitoring it. We did quite a lot of work on it in Barcelona.
“We are going to inspect all the oil systems here and we are going to randomly check oil consumption to make sure that it is not being used as fuel.”
De auto wordt juist moeilijker te besturen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kan iemand mij het voordeel van de nieuwe regels uitleggen? Sneller, oké, maar met het blote oog zie je dat verschil toch niet. Het komt op mij over dat de auto makkelijker te besturen is, inhalen moeilijker wordt, en goed met banden om kunnen gaan ook minder beloond wordt?
twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 22-03-2017 om 15:49:12Just got a text from @HulkHulkenberg. To all the team principals: Don't panic, I'm testing in Estoril😉 #DejaVu… https://t.co/SucnJLZDUH reageer retweet
Ik ook hoor, maar de tests zeggen vrij weinig en de verhoudingen van vorig seizoen zeggen heel weinig. Maar ze zeggen wel wat en dan kun je beter daar op afgaan dan op wensdenken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich wel jammer en dan gaat het me er meer om dat ik liever 2 uitdagers van Mercedes had gezien, maar te hopen dat Ferrari deze verwachting wel waarmaakt.
Oh okequote:Op donderdag 23 maart 2017 10:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar de tests zeggen vrij weinig en de verhoudingen van vorig seizoen zeggen heel weinig. Maar ze zeggen wel wat en dan kun je beter daar op afgaan dan op wensdenken.
Handig zo'n multi inzetbare coureurquote:Op donderdag 23 maart 2017 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 22-03-2017 om 15:49:12Just got a text from @HulkHulkenberg. To all the team principals: Don't panic, I'm testing in Estoril😉 #DejaVu… https://t.co/SucnJLZDUH reageer retweet
ik ben benieuwd in hoeverre dit de prestaties van Mercedes en Red Bull beïnvloedtquote:Op donderdag 23 maart 2017 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
Mercedes en Red Bull hebben op last van de FIA hun ophanging aangepast
[..]
Denk dat ze van te voren wel rekening hebben gehouden met deze "tegenslag". Ze moeten wel, want ze zochten bewust een "grijs" gebied op.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben benieuwd in hoeverre dit de prestaties van Mercedes en Red Bull beïnvloedt
Klopt, maar het zal zeker de prestaties negatief beïnvloeden, anders gebruik je het niet.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk dat ze van te voren wel rekening hebben gehouden met deze "tegenslag". Ze moeten wel, want ze zochten bewust een "grijs" gebied op.
Met de achtervleugel van vorig jaar er op?quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:14 schreef ondeugend het volgende:
Dit zou de auto van RIC zijn vandaag
[ afbeelding ]
De neus klopt wel.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Met de achtervleugel van vorig jaar er op?
Hij zweeftquote:Op donderdag 23 maart 2017 11:14 schreef ondeugend het volgende:
Dit zou de auto van RIC zijn vandaag
[ afbeelding ]
Ik denk dat het ook wel de auto van dit jaar is, op de foto ziet het er gewoon een beetje gek uit.quote:
Ik vind het nog steeds heel naarquote:
Het is weer eens wat anders en dat kan ik wel waarderen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel naar
Beter dan de oorspronkelijke livery.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel naar
Die Force India in real life is echtquote:
Lijkt me duidelijk waarom ze die moeten duwen....quote:
Qua plaats op de grid staan ze in ieder geval goed dan.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik blijf het net een Manor vinden ...
Eens. Zwart met Oranje kan heel mooi zijn, maar deze niet.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik blijf het net een Manor vinden ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |