abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169964643
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou en? Partijen botsen, nogal logisch, gewenst ook. Wat verontrustend is is dat VVD en GL niet botsen terwijl hun stemmers in compleet andere universums leven. Dan kan je toch alleen maar tot de conclusie komen dat er wat mankeert met onze democratie?
Of de conclusie is dat je uit je nek kletst met je verschillende universums. Dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat ze niet botsen.
pi_169964702
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou en? Partijen botsen, nogal logisch, gewenst ook. Wat verontrustend is is dat VVD en GL niet botsen terwijl hun stemmers in compleet andere universums leven. Dan kan je toch alleen maar tot de conclusie komen dat er wat mankeert met onze democratie?
Ligt er dan al een coalitieakkoord?

Indien de VVD en het CDA kiezen voor een te rechtse koers, zal het kabinet met GL er niet komen. Althans, dan is de kans zeer klein.

Van dat halfgare A4'tje van de PVV valt echter niets te maken. Tel daarbij op dat Wilders en Pechtold geen geschikte bedpartners zijn, en je kan niet anders dan concluderen dat een kabinet met daarin de PVV vrijwel onmogelijk is.

Maar blijf vooral huilen. Het is erg vermakelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169964718
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar blijf vooral huilen. Het is erg vermakelijk.
Whehe. Elke post van Braindead is weer een pareltje waar ik van geniet.
  maandag 3 april 2017 @ 09:32:35 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169964735
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Wilders had een groot probleem: Zowel hijzelf als zijn achterban verafschuwt Rutte's VVD en tegelijkertijd is de VVD de enige mogelijkheid om een regering te vormen. Hij loste dat op door Rutte uit te sluiten. Hij sloot niet de VVD uit.
Het probleem voor Rutte is even groot, want zijn achterban zit evenmin te wachten op een coalitie met GL. Maar het verschil tussen Wilders en Rutte/Buma/Klaver/Pechtold/Segers is dat die laatste groep de moeilijkheden in de inhoud van het beleid ziet. Wilders kraakt niet het beleid, hij kraakt de personen die het verdedigen. Als je je tegenstander persoonlijk verantwoordelijk houdt voor terroristische aanslagen, dan verspeel je daarmee -terecht- de kans om gezamenlijk op te trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169964781
quote:
6s.gif Op maandag 3 april 2017 09:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Whehe. Elke post van Braindead is weer een pareltje waar ik van geniet.
Sowieso kan ik nooit genoeg krijgen van het gejank van onrendabele Sjonnies.
pi_169964803
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wilders had een groot probleem: Zowel hijzelf als zijn achterban verafschuwt Rutte's VVD en tegelijkertijd is de VVD de enige mogelijkheid om een regering te vormen. Hij loste dat op door Rutte uit te sluiten. Hij sloot niet de VVD uit.
En nu Rutte in zijn eentje meer stemmen heeft gehaald dan de hele PVV betekent dat dus dat Wilders, als hij dit keer wel een verkiezingsbelofte zou houden, regeren zelf ook uitsluit.
pi_169964854
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De achterban van de PVV is zelfs een van de kritischste achterbannen denk ik. Kijk, een Pechtold kan op tv, in 2015, gewoon janken dat we vluchtelingen van de verdrinkingsdood moeten redden en zijn achterban jankt met hem mee. Vervolgens wordt Pechtold afgeleid door een paar schilderijen en een tijdje later hoor je hem nooit meer over verzuipende vluchtelingen terwijl er in 2016 en nu meer verzuipen dan in 2015. En wat doet zijn achterban? Zijn achterban heeft ook elke interesse verloren over verzuipende vluchtelingen. Je hoort ze er nooit meer over.
Zou Wilders opeens zijn standpunt over vluchtelingen 180 graden draaien dan verliest hij 95% van zijn achterban. Het echte stemvee zit bij partijen als D66 die blind de mening van hun leider volgen.
Wat een gelul dit weer zeg. Klaver en Pechtold hebben zich ook in 2017 nog regelmatig voor een humaan vluchtelingenbeleid uitgesproken. Het feit dat die partijen op iets meer punten campagne voeren dan Wilders (alleen maar Islam en EU) geeft vooral weer dat ze ook echt meer inhoud hebben. Van alleen maar zondebokken benoemen smeed je geen coalitie.

Dat Wilders bijv. klimaatverandering ontkent als probleem is al op voorhand 1 van de redenen waarom hij nooit aan coalitieonderhandelingen mee zou kunnen doen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169964870
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zie je fout. Zowel Wilders als zijn achterban verafschuwen Rutte en Rutte's VVD. Hij sloot Rutte uit maar niet de VVD. VVD'ers worden nu vertegenwoordigd door hielenlikkers, egoïsten en leugenaars. Zodra de VVD-fractie een goede afspiegeling is van de VVD-stemmer kan Wilders daar prima mee samenwerken.
Waarom poogde Wilders dan nu met de VVD samen een coalitie te vormen terwijl Rutte daar nog steeds aan het roer staat en vermoedelijk de premier zou worden. Is dat geen misleiding/minachting van de kiezer? Voorlopig is de PVV de enige partij die zich niet aan z'n verkiezingsbeloftes houdt hoor..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  maandag 3 april 2017 @ 09:45:28 #234
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169964924
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 09:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat een treurige BS weer man. Dat de je geblondeerde messias zijn achterban zou verliezen als hij standpunt zou wijzigen over vluchtelingen en dat dat bij D66 niet het geval is is natuurlijk omdat de PVV een vrij inhoudsloze club is die eigenlijk als enige kernwaarde de afkeer van de grote boze buut'nwereld heeft, iets wat je van D66 nou niet echt kan zeggen.
Hetzelfde gebeurde bij Oekraine. Tranen met tuiten werden gehuild over het lot van Oekrainiers. Zowel door de eurofiele partijen als hun eurofiele volgers. Nu hoor je niemand meer daarover terwijl de oorlog daar gewoon doorgaat. Als er 1 partij is die populistisch is dan is het D66 wel.
pi_169964945
Beeldmateriaal van Brainy en andere PVV'ers gelekt:

pi_169964977
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurde bij Oekraine. Tranen met tuiten werden gehuild over het lot van Oekrainiers. Zowel door de eurofiele partijen als hun eurofiele volgers. Nu hoor je niemand meer daarover terwijl de oorlog daar gewoon doorgaat. Als er 1 partij is die populistisch is dan is het D66 wel.
Inclusief Wilders dus.
  maandag 3 april 2017 @ 09:50:21 #237
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169964995
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 09:47 schreef Kaas- het volgende:
Beeldmateriaal van Brainy en andere PVV'ers gelekt:

[ afbeelding ]
Als je wat ouder en (hopelijk) wijzer bent dan zal je nog wel eens denken: "Wat was ik vroeger naïef dat ik al die problemen niet aan zag komen terwijl ze levensgroot te zien waren".
pi_169965017
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je wat ouder en (hopelijk) wijzer bent dan zal je nog wel eens denken: "Wat was ik vroeger naïef dat ik al die problemen niet aan zag komen terwijl ze levensgroot te zien waren".
Alsjeblieft, ga door. Plaats nog een paar huilposts. Toe!
pi_169965041
quote:

[..]

Och, D66 heeft tenminste een partijprogramma dat hout snijdt. Dat kunnen we van de PVV en haar maffe A4'tje niet zeggen.

Maar blijf vooral janken.
pi_169965053
quote:

[..]

Problemen zoals? Een aanslag in Nederland? Je misvatting is dat dergelijke incidenten het gelijk van Wilders zouden bevestigen. Integendeel, ze bewijzen hoe rampzalig hij zich voor het karretje van terroristen laat spannen..
  maandag 3 april 2017 @ 09:54:39 #241
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169965063
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:49 schreef keste010 het volgende:

[..]

Inclusief Wilders dus.
Klopt, omdat PVV'ers niet zo hypocriet zijn. Ze hebben nooit gezegd dat het lot van Oekrainiers belangrijk voor hun is. Ik gun ze het beste maar hun problemen moeten ze toch echt zelf oplossen.
pi_169965068
quote:

[..]

Als je wat ouder en (hopelijk) wijzer bent dan zal je nog wel eens denken: "Wat was ik vroeger naïef dat ik dacht dat alle problemen af te wentelen waren op die duivelse buut'nlanders".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169965082
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:53 schreef keste010 het volgende:

[..]

Problemen zoals? Een aanslag in Nederland? Je misvatting is dat dergelijke incidenten het gelijk van Wilders zouden bevestigen. Integendeel, ze bewijzen hoe rampzalig hij zich voor het karretje van terroristen laat spannen..
Het geeft bovendien te denken dat een aanslag het beste is wat Wilders kan overkomen. In electoraal opzicht althans.
pi_169965090
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Als je wat ouder en (hopelijk) wijzer bent dan zal je nog wel eens denken: "Wat was ik vroeger naïef dat ik dacht dat alle problemen af te wentelen waren op die duivelse buut'nlanders".
Ik gok dat Braindead aardig op leeftijd is.
pi_169965157
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Klopt, omdat PVV'ers niet zo hypocriet zijn. Ze hebben nooit gezegd dat het lot van Oekrainiers belangrijk voor hun is. Ik gun ze het beste maar hun problemen moeten ze toch echt zelf oplossen.
Als je deze lijn zou volgen zou Wilders zich afzijdig moeten houden in elk debat over buitenlandse zaken. Maar niets is minder waar: hij steunt volmondig een inval in Irak en Syrië en houdt vervolgens wel andere mogelijkheden om ISIS te ontmantelen tegen. Hij is de perfecte bondgenoot van ISIS.
pi_169965214
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, D66 heeft tenminste een partijprogramma dat hout snijdt. Dat kunnen we van de PVV en haar maffe A4'tje niet zeggen.

Maar blijf vooral janken.
D'r zitten inderdaad inhoudelijke verschillen: D66 wil goed onderwijs en dergelijke, terwijl de PVV tegen innovatie is, dat staat tenslotte in hun programma. Het lijkt mij een breekpunt voor Wilders.
pi_169965220
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:00 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als je deze lijn zou volgen zou Wilders zich afzijdig moeten houden in elk debat over buitenlandse zaken. Maar niets is minder waar: hij steunt volmondig een inval in Irak en Syrië en houdt vervolgens wel andere mogelijkheden om ISIS te ontmantelen tegen. Hij is de perfecte bondgenoot van ISIS.
Wilders heeft dan ook geen enkele baat bij het oplossen van problemen met vluchtelingen. Want hoe groter de problemen zijn, hoe beter dat is voor de GBL.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 april 2017 @ 10:06:30 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169965279
quote:

[..]

Dus een partij heeft volgens jou enkel een standpunt als ze daar eindeloos over doordreinen zonder dat er iets nieuws onder de zon is?
pi_169965378
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders heeft dan ook geen enkele baat bij het oplossen van problemen met vluchtelingen. Want hoe groter de problemen zijn, hoe beter dat is voor de GBL.
Na zijn verkiezingsnederlaag kijkt Wilders alweer halsreikend uit naar het volgende drama van verdronken vluchtelingen, een aanslag op de Dam of een ander nieuwswaardig bericht waar hij met een "zie je wel" op kan reageren. Om vervolgens een bloemetje van ISIS te krijgen met een bedankje voor de veroorzaakte opschudding..
pi_169965481
Damn. Verkeerde topik,

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 10:15:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')