Lees zijn slotzin nog eens goed. Het is meer dan een enkele observatie.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij beschrijft een feit over fokkers die censuskiesrecht willen. Die zijn eerder rechts te noemen.
Alsof jij en de VVD helemaal niet doet. Nee, er wordt ook nog eens een pseudo wetenschappelijk genetisch sausje overheen gesmeerd.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees zijn slotzin nog eens goed. Het is meer dan een enkele observatie.
Heel dat links-rechts, wij-zij denken brengt niets dan ellende.
Wat wil je nu toch met deze manier van discussie voeren? Je bent gewoon gelijk Don Quichot tegen windmolens aan het vechten.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alsof jij en de VVD helemaal niet doet. Nee, er wordt ook nog eens een pseudo wetenschappelijk genetisch sausje overheen gesmeerd.
Feit is dat tot nu toe alle pogingen in de (Nederlandse) historie van rechts zijn gekomen. Ook vind je aan de linkerzijde geen enkel wetenschappelijk bureau (of gelieerde medewerkers) dat met deze gedachte heeft gespeeld.
Cuperus noemt geen man en paard. Geen organisatie.
Dictatuur van de minderheid (ECB plus CETA). Dat is de werkelijke realiteit. Een zeer kleine minderheid regeert en graait van de meerderheid.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat wil je nu toch met deze manier van discussie voeren? Je bent gewoon gelijk Don Quichot tegen windmolens aan het vechten.
Meer zinvol is de vraag of onze democratie verbeterpunten heeft. Ik zou zeggen van wel. Zo zie je dat referenda hun doel volledig voorbij schieten.
Democratie is niet heilig. Vanaf het begin af aan is gewaarschuwd voor de nadelen. Een zekere mate van beteugeling is nodig om te voorkomen dat democratie verwordt tot dictatuur van de meerderheid.
Stemrecht afpakken is de verkeerde weg. Maar een kritische blik kan nooit kwaad.
Dat is dan jouw wereldbeeld.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dictatuur van de minderheid (ECB plus CETA). Dat is de werkelijke realiteit. Een zeer kleine minderheid regeert en graait van de meerderheid.
Die waarschuwingen kwamen vooral van grootgrondbezitters, grootindustriėlen, leunstoelfilosofen (een hobby mogelijk gemaakt door adellijke afkomst en/of teveel geld), door de dagbladzegel gemuilkorfde pers, slavenhouders en nog meer in die hoek. Dat is goed om in ogenschouw te houden. Er was vooral een sterke correlatie met het zijn van slavenhouder (bijv. bij deze discussie in Amerika). De katholieke kerk was niet ontoevallig sceptischer dan de protestantse gemeente.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanaf het begin af aan is gewaarschuwd voor de nadelen.
Ook het wereldbeeld van redelijke mainstream economen als Stiglitz en Krugman trouwens.quote:
Is dat niet waarop gehoopt word dat men het maar snel opgeven doet dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
Maar zoals gezegd stop ik er - gezien de kleineringen - weer mee.
Die links-rechts loopgravenoorlog die je op FOK ziet leidt inderdaad tot generalisaties en modder gooien. Je ziet het ook elders op het internet , maar gewone mensen in het dagelijks leven laten zich niet meesleuren. Gelukkig.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees zijn slotzin nog eens goed. Het is meer dan een enkele observatie.
Heel dat links-rechts, wij-zij denken brengt niets dan ellende.
Nou ga je dus weer met onwaarheden strooien (ze zullen het er vast ook mee eens zijn geweest, maar ik heb het dus uitdrukkelijk niet over die groepen), in plaats van dat je gewoon op de vraag ingaat.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
Die waarschuwingen kwamen vooral van grootgrondbezitters, grootindustriėlen, leunstoelfilosofen (een hobby mogelijk gemaakt door adellijke afkomst en/of teveel geld), door de dagbladzegel gemuilkorfde pers, slavenhouders en nog meer in die hoek. Dat is goed om in ogenschouw te houden. Er was vooral een sterke correlatie met het zijn van slavenhouder (bijv. bij deze discussie in Amerika). De katholieke kerk was niet ontoevallig sceptischer dan de protestantse gemeente.
Dat is het laatste wat ik erover zeg, te meer omdat meneer mij alweer begint te beschuldigen van 'alternatieve feiten' (zonder enige basis) en met eerdere persoonlijke hitjobs in het achterhoofd.
Ondertussen draait meneer er gewoon om heen dat a) tot nu toe alle aanvallen op het algemeen kiesrecht van rechts zijn gekomen (in Nederland althans) en b) er geen enkel wetenschappelijk bureau aan linkerzijde is die daar ook maar enigszins mee heeft gespeeld (itt de Teldersstichting).
Maar zoals gezegd stop ik er - gezien de kleineringen - weer mee.
[..]
Ook het wereldbeeld van redelijke mainstream economen als Stiglitz en Krugman trouwens.
Ik blijf erbij dat zijn reactie niets meer is dan het verleggen van de schuld bij de ander. Zelfs al is dat grotendeels terecht, dan nog is het contra-productief en is het een stap richting ondemocratisch denken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die links-rechts loopgravenoorlog die je op FOK ziet leidt inderdaad tot generalisaties en modder gooien. Je ziet het ook elders op het internet , maar gewone mensen in het dagelijks leven laten zich niet meesleuren. Gelukkig.
Er is een feit genoemd dat op FOK de censusvoorstanders in meerderheid rechts zijn. Ik beaam die waarneming. Daarnaast kun je ook terecht opmerken dat her en der ter linkerzijde studenten mompelen over een soort drempel instellen voor het algemeen kiesrecht, dit om extreemrechts te kanaliseren in de parlementen. Ook fout.
Je wil me uit de tent lokken maar dit heb ik helemaal niet gezegd. Het is onwaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
een krankzinnige opmerking van jou (rechts heeft 1.6 miljard doden op zijn geweten)
Je ziet ook dat men met een heel andere bril en normering naar de VS kijkt dan naar het eigen land.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die links-rechts loopgravenoorlog die je op FOK ziet
O nee?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je wil me uit de tent lokken maar dit heb ik helemaal niet gezegd. Het is onwaar.
Toegift:
https://mobile.twitter.com/FransvZanten/status/846797957622042624
quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dankzij links kun jij lezen en schrijven.
Rechts : 1.6 miljard doden.
Dat is in de context van hardcore kapitalisme versus communisme. Het communisme wordt er altijd te pas en te onpas met de haren bijgesleept. Zie datzelfde draadje als bewijs.quote:
Ik heb je duidelijk gevraagd waar je het vandaan haalt, maar dat antwoord blijf je schuldig.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is in de context van hardcore kapitalisme versus communisme. Het communisme wordt er altijd te pas en te onpas met de haren bijgesleept. Zie datzelfde draadje als bewijs.
"Links is behoorlijk asociaal bezig geweest" werd gezegd, en dat was mijn reactie terug.
Die één miljard tot 1.6 miljard komt niet uit de lucht vallen trouwens.
Ja doei, dit is misleiding. Ik ben duidelijk geweest en op deze pagina waren er geen "concrete vragen". Deze bagger schiet niemand wat mee op.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb je duidelijk gevraagd waar je het vandaan haalt, maar dat antwoord blijf je schuldig.
Heel sterk is dat allemaal niet. Net zo min als verongelijkt doen over dat je moet incasseren, terwijl je zelf de hele tijd uit loopt te delen. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Nee, ik heb het gevraagd in het onderwerp waar je met die krankzinnige bewering kwam.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja doei, dit is misleiding. Ik ben duidelijk geweest en op deze pagina waren er geen "concrete vragen". Deze bagger schiet niemand wat mee op.
Extremisme ? Nou nou...is dat niet wat overdreven ?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:13 schreef VEM2012 het volgende:
Steeds meer mensen raken echt in hun kern beledigd als ze een andere mening horen. Stuk voor stuk extremisten. Het probleem is dan ook noch links, noch rechts, maar extremisme.
Dat vind ik niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Extremisme ? Nou nou...is dat niet wat overdreven ?
Denk je werkelijk dat ik daar nog antwoord op ga geven in dat draadje? Na die smerige teksten en legio persoonlijke aanvallen door de rassenleer theoreticus. De vinger kunnen je krijgen, een antwoord niet. Noem dat inhoudelijk een nul, ik noem het een klein restantje eergevoel en me niet als slaafje laten misbruiken. Zoals gezegd: de vinger, geen antwoord.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het gevraagd in het onderwerp waar je met die krankzinnige bewering kwam.
Inhoudelijk ben je gewoon een 0.
Zoals ik al zei, je komt niet verder dan stampvoeten en het roepen van alternatieve feiten. En als jou dan om duiding wordt gevraagd ga je als een klein kind 'zeg ik niet tegen jou' roepen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat ik daar nog antwoord op ga geven in dat draadje? Na die smerige teksten en legio persoonlijke aanvallen door de rassenleer theoreticus. De vinger kunnen je krijgen, een antwoord niet.
In post 259 heb je het kleinerend over "op de vraag in gaan", maar er staat op de pagina helemaal geen vraag. Er staan ook geen alternatieve feiten (iets waar vooral macchiavellisten in uitblinken; niet voor niets duidelijk uitgevonden door de rechterzijde). Ja, in dat andere draadje staat een vraag, leuk.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je komt niet verder dan stampvoeten en het roepen van alternatieve feiten. En als jou dan om duiding wordt gevraagd ga je als een klein kind 'zeg ik niet tegen jou' roepen.
Lachwekkend gewoon.
(En dan ook nog heel geniepig impliciet mij voor racist uitmaken terwijl ik met jou exact 0 keer over ras gesproken heb)
O nee?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In post 259 heb je het kleinerend over "op de vraag in gaan", maar er staat op de pagina helemaal geen vraag.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:07 schreef VEM2012 het volgende:
Maar probeer het dan eens te gieten in hoe democratie volgens jou kan worden verbeterd.
Dat is op zijn best de gebiedende wijs en geen vraag. Een asielzoeker zou er voor zakken in ieder geval.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |