abonnement Unibet Coolblue
pi_169573984


Naam: Mass Effect 3
Platform(s): PS3/Xbox360/PC
Releasedate: 9 Maart 2012

quote:
Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
Bron: IGN



* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiele Mass Effect Wiki-site

SPOILER: Trailers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!


FOK!kers met net zoveel swag op Origin 6.gif:
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - Kaiaiaia
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169574004
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat hier vooral luid verkondigen, daar gaat het om natuurlijk.
Oh wacht, en ik maar denken dat dit een discussieforum was. Maar dit is dus eigenlijk een gelijk gezind collectief? My bad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:03:21 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169574027
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

daarnaast zijn imo de animaties lachwekkend voor een game van dit kaliber.
Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169574306
Heb eerste paar uur gespeeld. Het is in het begin inderdaad wat langzamer, beetje zoals ME1 waar je op de Citadel aan t rondneuzen bent. Character creation is ruk, dus heb gewoon standaard Ryders gedaan. Schieten is verbeterd tegenover ME3. Verschillende manieren om te antwoorden is een plus, nu kun je beter roleplayen tegenover het paragon / renegade systeem. Hoewel ik niet weet of je nog bonussen of andere gesprekopties krijgt wanneer je vaak dezelfde gebruikt.


Al met al vermakelijk hoewel ik niet weet of het 50-60 euro vermakelijk is, heb m zelf voor 22 namelijk.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:26:13 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169574489
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Hoewel ik niet weet of je nog bonussen of andere gesprekopties krijgt wanneer je vaak dezelfde gebruikt.
Volgens mij wel, dat kwam ik ergens in de codex tegen. Maar ik heb het nog niet echt gemerkt tot nu toe.

Je kunt ook de icoontjes weglaten trouwens, misschien nog beter voor roleplayen :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575164
Interessant om alle reacties te lezen, maar zo verschillend dat ik er vooralsnog zo goed als niets mee kan...

De verwachtingen waren erg hoog en ik had natuurlijk het liefste gezien dat de "oohs & aahs" me nu om de oren zouden slaan. In die zin lijkt het al wel tegen te vallen en dat is jammer...
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:53:59 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169575226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:50 schreef Forbry het volgende:

De verwachtingen waren erg hoog en ik had natuurlijk het liefste gezien dat de "oohs & aahs" me nu om de oren zouden slaan. In die zin lijkt het al wel tegen te vallen en dat is jammer...
Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575371
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.
Ik bedoel dat er naast enthousiaste geluiden (o.a. die van jou) toch ook (hele) negatieve geluiden zijn. Soms is een game gewoon zo goed dat bijna iedereen er wel enthousiast over is (die van het desbetreffende genre houdt). Vooralsnog lijkt deze game niet zo'n game te gaan zijn en dat is gewoon al wel jammer vind ik.

Heb wel sterk het gevoel dat deze game ook wel erg kritisch wordt bekeken...
Tails tell tales
pi_169575458
Ik vind die embargo toch raar, dat de pers alleen maar over de eerste paar uurtjes mag praten. Tussen neus en lippen door geven sommige outlets toch aan dat de game eigenlijk pas ná Eos pas een beetje op gang begint te komen, maar alle content die ná die planeet komt mag de pers niet over praten. Daarnaast is de EA Access trial ook maar tot en met die planeet, welke dus misschien niet de juiste indruk van de game biedt. Die EA Access trial en embargo doen meer schade dan nodig is denk ik.

Toch heb ik er wel erg zin in, lees ook best veel positieve impressies. De wat slechte gezichtsanimaties zijn wel jammer, maar voor mij niet echt deal breaking. Daarnaast worden sommige dingen ook echt onder een vergrootglas gelegd, zoals die punch van Sara, de gif is vertraagd en ingame zie je er praktisch niks van. Sommige mensen halen elke trailer frame-by-frame uit elkaar en elke frame die er ook maar een beetje vreemd uitziet posten ze op internet. Zoals dit Kotaku artikel ook al zegt:

quote:
But, honestly, in the hours that I’ve poured into the game, these details haven’t ruined the experience. They’ll briefly take me out of the moment, sure, but a few awkward seconds in, say, a 15 minute engrossing conversation with someone is minor. I’ve yet to encounter any funny walking animations, personally.
http://kotaku.com/people-(...)s-animati-1793334047

Neemt niet weg dat ze wel wat beter hun best hadden mogen doen, want sommige animaties zien er inderdaad wel slecht uit.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:06:09 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169575478
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.






welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:10:15 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169575596
quote:
Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575613
PC Masterrace _O_
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:12:00 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169575640
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?
Dat zou zeker kunnen, wellicht een bagger console port dan :p.

Garrus en wrex waren toch wel mn favos
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169575677
Aanvulling: en dat het negatieve idd misschien meer een console-dingetje is...
Tails tell tales
pi_169575778
Had wat PC footage gezien vandaag, kan kijken of ik het nog ergens terug kan vinden. Grafisch zat er toch best wel een aardig verschil tussen Ultra en de PS4 Pro (in voordeel van de PC ofc.), maar de animaties etc. blijven uiteraard hetzelfde.
pi_169575869
Als de port kwalitatief slecht is zou ik nog PC kunnen overwegen. Heb een GTX1060 en een nieuwe i5 7700, dus dat moet prima gaan. Denk alleen dat de "levenloosheid" van de animaties onafhankelijk van platform voor zullen komen.
pi_169576231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:21 schreef Mystikvm het volgende:
Als de port kwalitatief slecht is zou ik nog PC kunnen overwegen. Heb een GTX1060 en een nieuwe i5 7700, dus dat moet prima gaan. Denk alleen dat de "levenloosheid" van de animaties onafhankelijk van platform voor zullen komen.
Ach, als dat het voornaamste probleem is... persoonlijk denk ik niet dat ik daar ZO mee ga zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 16-03-2017 20:40:37 ]
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:40:27 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169576414
Paar (grote, sorry) gifs van mijn Ryder. Zo werken de animaties dus 95% van de tijd.

http://imgur.com/a/0dKqW

Let niet op de rare schaduwtjes, ik moet nog even de optimale settings vinden Oh en de gif-conversie doet geen wonderen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169576518
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
Paar (grote, sorry) gifs van mijn Ryder. Zo werken de animaties dus 90% van de tijd.

http://imgur.com/a/0dKqW

Let niet op de rare schaduwtjes, ik moet nog even de optimale settings vinden Oh en de gif-conversie doet geen wonderen :').
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:44:50 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169576559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
In game ziet het er natuurlijk vele malen beter uit. Maar het gaat me alleen even over de animatietechniek. Het gaat dus wel eens fout maar over het algemeen werkt het dus zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 21:06:10 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169577263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:20:24 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169577774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.
Ik heb haar niet gemaakt, maar blijkbaar was ik misschien toch te kritisch over de character creator. Meer creatieve mensen hebben al vele goed uitziende en diverse Ryders gemaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169578445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Dat ziet er toch meer dan prima uit, verder zie ik steeds dezelfde 4-5 (negatieve) gifjes voorbij komen. Er gaat een day-one patch komen toch? Verder is het totaal niet game-breaking als het een keer voor komt.
pi_169579295
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:58:57 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169581327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games.
Alsof die niet dezelfde shit kregen :D.

Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.

Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fir3fly op 16-03-2017 23:06:33 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:11:11 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_169581769
Ik wacht de 'officiele' reviews wel af in de week na release.
Ok stelletje hokboeren
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 23:27:13 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169582347
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:11:10 #28
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_169583743
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 04:03:24 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584889
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof die niet dezelfde shit kregen :D.

Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.

Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.
Die games zijn bijna 8 jaar oud :'). Jezus man, hoeveel betaald Bioware je?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:24:33 #30
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584918
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169585098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:24 schreef MMaRsu het volgende:
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
pi_169585110
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:29:34 #33
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169585159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
Meh zal wel een third person action shooter zijn dan :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:57 #34
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_169585983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
Ik krijg er ook een beetje hetzelfde idee bij. Er zijn intussen zoveel gifjes met rare glitches, lelijke animaties/character models. Normaal gesproken had ik deze al lang ge-preordered maar nu wacht ik toch nog maar even af. Ik krijg er een beetje zo'n gears of war judgment gevoel bij.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_169585995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586051
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:54 #37
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586136
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
Ja, ook de lippen inderdaad. Het lijkt wel alsof ze constant een licht glimlach heeft, waardoor ze echt heel simpel overkomt. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:31:13 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
In game is het over het algemeen beter, maar het blijft wel vreemd. Sowieso zien de meeste vrouwen er een beetje apart uit. De meesten hebben een veel te bol gezicht ofzo. Beetje raar :P.

Maar gelukkig is de character creator iets beter dan ik had gedacht, dus voor Ryder is dat probleem wel op te lossen. Die van mij ziet er prima uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:26 schreef MMaRsu het volgende:
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
Op zich kan elke nieuwe studio een goede game maken. Als je talent hebt moet het goed komen.

Je zou zeggen dat, als het echt een slechte game is, EA dit allang wist. Waarom dan een Early Access doen als je van tevoren zou kunnen weten dat er een shitstorm ontstaat? Dat zou wel heel naïef zijn want dit kost eerder pre-orders dan dat het ze nieuwe oplevert. Ik zou verwachten dat ze dan alles onder embargo gooien en zoveel mogelijk van de game weg willen houden van het publiek en de pers. Ik denk dus nog steeds dat het wel mee gaat vallen met die reviews en dat er nu wel heel erg veel aandacht is voor matige animaties.
pi_169586260
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586349
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 09:42:36 #43
206706 crew  Racerblade
pi_169586351
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
De originele Mass Effect had ook een erg traag begin, Dragon Age: Origins ook. Wat mij betreft zijn dat beide de beste uit hun series. :P Zodra je een nieuw 'universum' start zullen de eerste paar uur altijd sfeerproeven en meer informatief zijn, niets mis mee wat mij betreft.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:43:51 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586373
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn.
Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Dit is heel erg mijn idee bij waarom mensen nu zo "negatief" zijn:

quote:
Now, I suspect the memory-creep involved whenever a few years pass means that many of us are guilty of thinking the original Mass Effects were somehow more literate than they were. Sure, there were some great character moments, but it was always space-pulp through and through, and drifted more and more into Magical Prophecy Nonsense as it wore on. Even so, there’s an obviousness and a shallowness to much of what I’ve played of MEA that doesn’t feel in keeping with my experiences/memories of the earlier ones.

Companion characters (including your own) very much say what they see, making superficial observations that don’t seem to reflect idea that they are one of a handpicked few sent to find and survive in a new galaxy. “Looks like some kind of alien machinery,” that sort of thing, with no follow-up comment to suggest a curiosity to know what it does or who made it. Not awful, but not interesting – and at odds with the idea they’re here to assess whether this place could make a safe new home for their species.

My feeling is less that this is a failure to write the sharpest dialogue possible, and more that MEA is actively designed to be broad. Hoary old RPG fans are less of a goldmine than are people who like to shoot men/monsters and collect loot, and though there’s all sorts of story and side-questing going on here, at heart it would seem to be continuing the series rapid shift into a weapons-centric game. So intellectual curiosity is either brushed aside or concentrated into between-mission conversations that you can easily skip through if you just want the next task.

I don’t mean to sound elitist here. I just think MEA, now that it’s no longer part of an ongoing storyline, is consciously made to be as accessible and mass-market as possible (though I’m not necessarily arguing that it’s been completely successful there) and that mak-u-think writing and pauses for thought during action sequences may have been considered detrimental to that.
ME 1-3 waren niet heel sterk als het op schrijven aankomt. Het verhaalconcept is erg goed, maar de inhoud is echt vrij matig. ME1 komt voor geen meter op gang, het begin van ME2 is één en al cliché en fanservice en het laatste kwart van ME3 is esoterische mumbo-jumbo. Reken er maar op dat Andromeda meer van datzelfde is. Het is een blockbuster. Geen hoogst intelligente niche.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:23 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586453
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Niet als je urenlange dialogen moet voeren met robots zonder enige emoties.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586474
Lees net dat de day 1 patch al actief is tijdens de early acces? Dat is wel lichtelijk schokkend imo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586480
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

quote:
Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:04 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586571
Mwah wrex, garrus en ashley waren toch al vanaf moment 1 erg positief qua character. Ze toonden hun emoties en wat voor hen belangrijk was. Ik lees veel dat de characters totaal niet boeiend zijn, ala die gast die je kon redden ipv ashley. Kaiden heette die volgens mij, dat was ook zon natte dwijl.

En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is. Dat je zo in het diepe word gegooid is lame omdat je totaal geen connectie hebt met de wereld, de pathfinder en de hele shizzle er omheen. Beter speelde je eerst een uur voordat die intro zich afspeelt, om rustig in te leven in een nieuwe Mass Effect setting
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:10 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586573
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.

quote:
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument.
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
quote:
Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is.
Dat gebeurt dan ook niet.

quote:
Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586578
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen in hun karakter hebben komen pas écht goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
pi_169586606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen hebben komen pas ;echt goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:59 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef MMaRsu het volgende:
En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is.
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:49 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586637
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:45 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586694
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog meer expositie ;)?

Oftewel, men kan niet winnen. Gezeik is er toch wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:13:08 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586782
Het gaat erom wat je als speler vorlt qua connectie, niet ryder.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586896
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.

quote:
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
Informatie is niet hetzelfde als expositie, natuurlijk.

quote:
Dat gebeurt dan ook niet.
Dit plaatje doet mij toch anders denken.



quote:
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586909
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar. Ik denk zelf dat ik daar wel doorheen kan kijken, maar daarvoor laat ik toch liever de reviews voor zich spreken. Als zij zeggen dat het lelijk is, maar niet storend, dan vind ik het prima.

DA:I kan ik me grafisch maar weinig van herinneren. Ik vond het wel goed, geloof ik. Wat ik mij vooral kan herinneren is de totaal niet ter zake doende gameplay en dat ik het verhaal echt heb afgeraffeld op een gegeven moment omdat ik helemaal murw was van alle sidequests. Als ME:A zoiets is vind ik dat veel erger dan een paar lelijke animaties en humans met balloon faces.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:26:21 #61
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586962
Volgens rps speelt Mass Effect qua structuur veels als DAI, een singleplayer MMO.

8. It continues Dragon Age: Inquisition’s singleplayer MMO structure

Whole lotta collecting and crafting, whole lotta random skirmishing as you roam, whole lotta relentlessly scanning arbitrary items on a planet’s surface for nebulous research points that you can then spend on making/buying new stuff. It’s very game-y here. On the one hand, this gives you far more to do moment to moment, which is handy if you’ve burned out on quests, but on the other the hamster wheel structure is at odds with the central conceit – finding a new home and keeping an alien threat at bay.

It’s different in many ways – particularly because it’s a shooter rather than a stabber – but if you didn’t get on with DAI’s random encounters and loot-fountains, you’ll likely have similar issues here. I should say that I personally got on alright with DAI, but that was primarily down to enjoying the characterisation – and this is the area in which MAE has thus far most been lacking.

( Bagger dus, tenminste dat vond ik van dai, saai en tergend )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:30:25 #62
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar.
Precies, er zijn ook genoeg previewers die zeer te spreken waren. Gewoon ff afwachten tot 'ie uit is ipv allerlei conclusies trekken op basis van garppige plaatjens. Als het inderdaad zwaar kut blijkt dan zal BioWare daar ongetwijfeld de prijs voor betalen.

Een aantal trailers die ik heb gezien vond ik erg veelbelovend, het ademt het heerlijke sfeertje van ME1 wat mij betreft.




_O_
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:32:59 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587036
Mwah een stream van 2 uur heeft weinig te maken met grappige plaatjes. Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn. Waarom hebben ze in godsnaam het buddy power wheel eruit gesloopt :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:10 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587050
Mwah ik had het ook niet over een stream maar over de duizenden topics vol met grappige gifjes waar eigenlijk gewoon voortdurend dezelfde dingen voorbij komen. Let's wait and see.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:18 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587051
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.
Twee personen maken een opmerking over floating rocks. Dat is het :P. Waarom ze floaten wordt daarna gewoon duidelijk zonder dat een karakter je dat vertelt. Dus ja, het klopt dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt waarop je antwoord zou kunnen zijn "duh". Dat kun je irritant vinden, maar ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Kan me ook nog vaak genoeg EDI herinneren die dan "Look out, Cerberus!" roept. Alsof ik dat zelf niet kan zien :+.

Als dat de klacht is over te veel expositie vind ik het nogal oppervlakkig.

quote:
Dit plaatje doet mij toch anders denken.

[ afbeelding ]
Dat heb ik tot nu toe elke keer met die plaatjes en gifjes, volledig uit context. Er is een reden dat hij dit antwoord geeft in het gesprek.

quote:
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hit en miss wat mij betreft. Iedereen schijnt Tali altijd geweldig gevonden te hebben maar ik had er niets mee :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:44 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn.
De menu's zijn behoorlijk onoverzichtelijk. Er is nogal wat te kiezen en de icoontjes zijn af en toe wel erg klein. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben als ik een level omhoog ga. Eigenlijk is er veel te veel keus. Zal dus even wat tijd vergen om onder de knie te krijgen. Wapen upgrades gaan net zoals in ME3 trouwens. Vond ik een heerlijk systeem dus het is mooi om dat terug te zien.

AI tot nu toe geen problemen mee. Ik zou zelfs zeggen dat je companions veel waardevoller zijn in combat dan in eerdere games, hun kogels doen nu daadwerkelijk schade :+. En de vijanden hebben er een handje van om je te flanken, moet je altijd op letten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:54 #67
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587112
Tali was lame as fuck
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:23 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169587622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Ik vond haar wel schattig, maar totaal geen nuttige squadmember (omdat ik zelf al engineer speelde). Ik ben er eentje die Thane totale crap vond.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169587747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:28:28 #70
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169587802
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169588065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Dit is mijn favoriete filmpje:

Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:08:09 #72
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169588470
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Pijnlijk om naar te kijken :'(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:01:45 #73
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169589438
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

:(:(:( PERMBAN!!
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 13:02:28 #74
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169589460
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:01 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

:(:(:( PERMBAN!!
En dit, ja :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:08 #75
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169589576
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Zeg als je wil dat ik je posts laat staan zou ik gauw andere content posten als ik jou was. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169589829
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Redactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 13:19:36 #77
206706 crew  Racerblade
pi_169589911
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:16 schreef Rezania het volgende:
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Iedere squadmate in ME2 kon dood. :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:24:47 #78
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590056
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169590097
Wow goed bezig hoor Bioware pfff.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:26:18 #80
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169590109
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
yep, alles voor de vloeiende en continue actie :')
pi_169590167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Iedere squadmate in ME2 kon dood. :)
Wat zeg je dat toch vrolijk! :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:29:00 #82
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:26 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

yep, alles voor de vloeiende en continue actie :')
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 13:31:13 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169590265
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
Gay.

quote:
9s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Ook gay.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:24 #84
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Gay.

[..]

Ook gay.
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169590796
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:16 schreef Rezania het volgende:
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Ik redde altijd iedereen, behalve Garrus. Die liet ik altijd expres sterven _O_ . 'Nee nee Garrus, ga jij maar die ventilatieschachten in'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:20 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169590907
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169590979
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:03:59 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169591010
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:05:56 #89
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169591043
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack :9.
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is. :D

Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:07:10 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169591061
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:05 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is. :D

Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Pff veel te veel skills. Ik zie door de bomen het bos niet meer :'). Wel tof dat er zo veel te kiezen is.

Die profiles zijn ook erg tof. Kun je tijdens een gevecht min of meer van class wisselen :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 14:08:08 #91
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169591079
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Ik save sowieso altijd handmatig.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:26:08 #92
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169594777
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:38:40 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_169595017
quote:
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_169595212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Sowieso de setting en het verhaal. Characters iets minder, vind de meeste toch wat cliché.

Het schieten is voor mij alleen maar een onderbreking van het verhaal. Heb het nooit vervelend gevonden maar ik geef er niet veel om.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:55:06 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169595282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
Ehh, ik denk dat je me voor iemand anders aan ziet. heb The Division nooit gehad
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:07:49 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169596736
quote:
ugh :%

Pre-loading, geen idee wat 't inhoudt maar we zien wel. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_169597223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Zelfde als jij :Y

En dit natuurlijk!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:25:06 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169598285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zelfde als jij :Y

En dit natuurlijk!
The Afterlife tunes zijn ook zo verrekte fijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:55:20 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169598878
Na 5 uur spelen al tegen een deur aangelopen die zegt dat ik niet verder mag. Op de eerste planeet waar ik naar toe ga.

Nu snap ik de klachten wat beter, je mag maar spelen tot het punt dat het spel pas echt begint :P. Niet gek dus dat de eerste indruk dan tegenvalt.

Dan maar een beetje de Nexus verkennen :9.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fir3fly op 17-03-2017 21:17:54 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:03:49 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169599038
Overigens is rondrijden met de Nomad over de planeet echt fantastisch. En echt 'open world' is het ook niet, op de eerste planeet is de map niet veel groter dan de gemiddelde ME1 planeet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 21:06:04 #101
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169599078
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens is rondrijden met de Nomad over de planeet echt fantastisch. En echt 'open world' is het ook niet, op de eerste planeet is de map niet veel groter dan de gemiddelde ME1 planeet.
Misschien hebben ze het meeste nog afgeschermd omdat storyline?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:08:25 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169599133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het meeste nog afgeschermd omdat storyline?
Dat klopt. De echte storyline begint dan pas. Na het introduceren van karakters, je schip, de Nexus, etcetera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 21:11:50 #103
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169599213
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt. De echte storyline begint dan pas. Na het introduceren van karakters, je schip, de Nexus, etcetera.
Mede door jouw posts krijg ik toch wel weer zin om hem aan te schaffen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:16:33 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169599283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mede door jouw posts krijg ik toch wel weer zin om hem aan te schaffen :D
Wat mij betreft neem je mijn posts met net zoveel korrels zout als de gifjes.

Voor wat het waard is: ik denk dat als je Mass Effect tot nu toe leuk gevonden hebt je deze game ook gewoon leuk gaat vinden.

Vond je Mass Effect kut zal deze game je mening niet doen veranderen. Het is wat mij betreft gewoon meer van hetzelfde. Sommige dingen zijn weg, andere zijn terug en er zijn wat nieuwe elementen. Afgezien van het verhaal en de setting zou het eigenlijk net zo goed Mass Effect 4 kunnen zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 21:18:50 #105
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169599333
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat mij betreft neem je mijn posts met net zoveel korrels zout als de gifjes.

Persoonlijk denk ik dat als je Mass Effect tot nu toe leuk gevonden hebt je deze game ook gewoon leuk gaat vinden.

Vond je Mass Effect kut zal deze game je mening niet doen veranderen. Het is wat mij betreft gewoon meer van hetzelfde. Sommige dingen zijn weg, andere zijn terug en er zijn wat nieuwe elementen. Afgezien van het verhaal en de setting zou het eigenlijk net zo goed Mass Effect 4 kunnen zijn.
Ik ben een enorme ME-fanboy, maar als alle grote schrijvers van de vorige trilogie weg zijn, tja.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169599962
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik ben een enorme ME-fanboy, maar als alle grote schrijvers van de vorige trilogie weg zijn, tja.
Alsof niemand anders een goed sci-fi-verhaal kan schrijven.
pi_169603704
Muziek vind ik zelf ook belangrijk dat dat goed is. En zeker vergeleken met de trilogy wat echt een super soundtrack had.

De gehele soundtrack staat ook al op YouTube. Wat ik er zo'n beetje van heb geluisterd vind ik het niet echt een hele denderende soundtrack. Mass Effect 2 en 3 hadden echt een hele toffe soundtrack. Tot nu toe zijn er maar 2 tracks die ik tof vind en mij dat Mass Effect gevoel geven.

Dit zal voor veel mensen een worst wezen, maar zelf vind ik een goede soundtrack zeker wel bijdragen aan een game.
pi_169604161
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 03:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Muziek vind ik zelf ook belangrijk dat dat goed is. En zeker vergeleken met de trilogy wat echt een super soundtrack had.

De gehele soundtrack staat ook al op YouTube. Wat ik er zo'n beetje van heb geluisterd vind ik het niet echt een hele denderende soundtrack. Mass Effect 2 en 3 hadden echt een hele toffe soundtrack. Tot nu toe zijn er maar 2 tracks die ik tof vind en mij dat Mass Effect gevoel geven.

Dit zal voor veel mensen een worst wezen, maar zelf vind ik een goede soundtrack zeker wel bijdragen aan een game.
Muziek/geluid in een game is zeker enorm belangrijk. Maar je vergeet nu wel dat je de muziek niet samen ziet meende beelden waar het bij hoort. Zeker in een game/film is de soundtrack er om het beeld of de gebeurtenissen te versterken. In-game kan de soundtrack dus veel beter ervaren worden dan op YouTube.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat er maar 1 uur aan muziek in de game zit.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 11:14:24 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169605421
Ik luister eigenlijk nooit echt naar de muziek in een spel en heb het vaak gewoon uit staan. De enige nummers die ik met van ME1 en 2 kan herinneren zijn die van het menu in ME1 en Afterlife in ME2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169605434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik luister eigenlijk nooit echt naar de muziek in een spel en heb het vaak gewoon uit staan. De enige nummers die ik met van ME1 en 2 kan herinneren zijn die van het menu in ME1 en Afterlife in ME2 :P
Geen muziek in een spel zoals ME? Wat? Muziek maakt sommige gevechten episch man.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 11:24:22 #111
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169605528
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Geen muziek in een spel zoals ME? Wat? Muziek maakt sommige gevechten episch man.
Ik heb hyperacusis, kan geen geluid (meer) filteren waardoor alles even hard binnenkomt, dus heb vaak de muziek uit staan zodat ik me geheel op de gesprekken en/of de combat kan focussen.

De muziek zachter zetten werkt helaas juist averechts, want in plaats van het een beetje te horen ga ik er dan juist heel erg op letten, waardoor de rest weer veel harder klinkt.

Vandaar ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:06:07 #112
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169606048
;(
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169606571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik heb hyperacusis, kan geen geluid (meer) filteren waardoor alles even hard binnenkomt, dus heb vaak de muziek uit staan zodat ik me geheel op de gesprekken en/of de combat kan focussen.

De muziek zachter zetten werkt helaas juist averechts, want in plaats van het een beetje te horen ga ik er dan juist heel erg op letten, waardoor de rest weer veel harder klinkt.

Vandaar ;(
-O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 13:54:33 #114
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169607392
Zo heb ik dus ook de geniale muziek van WoW moeten missen :{ Gelukkig staat alles ook op youtube en ben nu de Grizzly Hills-muziek aan het luisteren :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169608419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo heb ik dus ook de geniale muziek van WoW moeten missen :{ Gelukkig staat alles ook op youtube en ben nu de Grizzly Hills-muziek aan het luisteren :P
Wat ook de beste is uit de hele serie.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 19:31:16 #117
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169613124
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:55 schreef Fir3fly het volgende:
Na 5 uur spelen al tegen een deur aangelopen die zegt dat ik niet verder mag. Op de eerste planeet waar ik naar toe ga.

Nu snap ik de klachten wat beter, je mag maar spelen tot het punt dat het spel pas echt begint :P. Niet gek dus dat de eerste indruk dan tegenvalt.

Dan maar een beetje de Nexus verkennen :9.
Ik ben na 5 uur net op Eos geland, ga morgen verder. Ik heb wel mijn tijd genomen, bijna alle gesprekken afgeluisterd en ook in de Codex zitten lezen (voor wat meer background info).

Vermaak me best tot nu toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 18-03-2017 19:39:33 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_169624894
Zijn de animaties nou echt zo om te janken of valt het mee?
  zondag 19 maart 2017 @ 13:00:57 #119
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169625018
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn de animaties nou echt zo om te janken of valt het mee?
Sommigen zijn wel om te janken, maar vind t over t algemeen meevallen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 19 maart 2017 @ 13:47:14 #120
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169626073
klik om te spelen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 14:08:15 #121
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169626641
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 14:53:07 #122
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169627702
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 19 maart 2017 @ 14:55:43 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169627761
quote:
Zijn mensen nu ook al te dom om het verschil te zien tussen een bug en een slechte animatie :|W ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169628079
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zijn mensen nu ook al te dom om het verschil te zien tussen een bug en een slechte animatie :|W ?
Feit dat de day 1 patch hier helemaal niets tegen gaat doen.. ik weet niet maar bioware moet eens wat mensen ontslaan die er volgens mij al sinds mass effect 1 inzitten. (daar zie en zag je dezelfde slechte animaties ontstaan)
  zondag 19 maart 2017 @ 15:08:00 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169628144
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Feit dat de day 1 patch hier helemaal niets tegen gaat doen.. ik weet niet maar bioware moet eens wat mensen ontslaan die er volgens mij al sinds mass effect 1 inzitten. (daar zie en zag je dezelfde slechte animaties ontstaan)
Waar heb je het nou weer over? Lees je wel wat ik zeg?

Dit bedoel ik nou, dat domme hysterische geneuzel op basis van wat random gifjes van bugs :'). Terwijl er uren gameplay beschikbaar is waar Ryder gewoon normaal loopt. Ik heb deze bug ook nog nooit gezien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169628710
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar heb je het nou weer over? Lees je wel wat ik zeg?

Dit bedoel ik nou, dat domme hysterische geneuzel op basis van wat random gifjes van bugs :'). Terwijl er uren gameplay beschikbaar is waar Ryder gewoon normaal loopt. Ik heb deze bug ook nog nooit gezien.
Er zijn zoveel voorbeelden te vinden van die bug (ik geloof ook wel dat het een bug is in dit geval) + slechte, met name facial, animaties.. ik snap niet dat ze bij bioware niet dachten van goh dit moet toch beter kunnen?

Zeker als ze er al sinds 2013 mee bezig zijn.. niet echt een excuus voor te bedenken.
pi_169628933
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zijn zoveel voorbeelden te vinden van die bug (ik geloof ook wel dat het een bug is in dit geval) + slechte, met name facial, animaties.. ik snap niet dat ze bij bioware niet dachten van goh dit moet toch beter kunnen?

Zeker als ze er al sinds 2013 mee bezig zijn.. niet echt een excuus voor te bedenken.
Hoeveel voorbeelden? 2? 10? 1000? Er zijn waarschijnlijk tienduizenden mensen die de trial aan het spelen zijn op dit moment, en ja dan zullen er echt wel bugs voorkomen, maar de overgrote meerderheid die die bugs niet tegenkomen hoor je niet. Elke game heeft bugs, zelf "goty" Witcher 3 was op release aardig buggy.

Doet er niet af dat de gezichtsanimaties niet super zijn natuurlijk, dat is gewoon jammer (hoewel als ik wat streams bekijk ik mij er nou niet echt bepaald aan stoor...), maar een paar gifs van een rare glitch betekent niet meteen dat het ook meteen bij iedereen voor komt.

Wat screenshots van iemand van NeoGAF die de full game heeft, niet echt spoilers maar toch maar even gewoon gelinkt:

http://i.imgur.com/2NAmKm5.png

http://i.imgur.com/COmjG7j.jpg

http://i.imgur.com/WC9DLgI.jpg

quote:
How are you feeling about the game so far?

I really like it! The writing has seen a major upswing after the growing pains of the first couple hours, and I'm having a blast with exploration and combat.

The companions are still pretty weak for a BioWare game, but the last three you pick up are quite good.
Op 19% completion na 11 uur speeltijd, lijkt dus best een forse game te zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door bjorntju op 19-03-2017 15:59:19 ]
pi_169629287
quote:
Gewoon een bug/glitch zoals die er altijd wel zijn. Begin het onderhand echt gezeik te vinden...
Tails tell tales
pi_169629423
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Alsof niemand anders een goed sci-fi-verhaal kan schrijven.
Dat + volgens mij stond hier ergens dat het de mensen zijn die ook achter de DLC zaten... ik vond veel van de DLC juist harstikke goed...
Tails tell tales
  zondag 19 maart 2017 @ 17:45:31 #130
466083 Mordin
Scientist salarian
pi_169632559
_O_ Ondertussen aangekomen op de Nexus. Heerlijk op weer door de codex te snuffelen en ondertussen het begin van het verhaal door te spelen.

De manier waarop je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt vond ik wel een beetje te snel en makkelijk geschreven. Maar dat maakt mij niet zoveel uit. Als het grootste gedeelte van de game waar je met je crew naar verschillende planten gaat, daar ga ik tenminste van uit, maar goed is.


Weet iemand waar je in Nederland (of ergens anders, maakt niet zoveel uit) Funko Poppetjes van bijvoorbeeld krogans kunt bestellen?
Zoals deze:
“Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.”
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 17:50:27 #131
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169632655
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:45 schreef Mordin het volgende:
_O_ Ondertussen aangekomen op de Nexus. Heerlijk op weer door de codex te snuffelen en ondertussen het begin van het verhaal door te spelen.

De manier waarop je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt vond ik wel een beetje te snel en makkelijk geschreven. Maar dat maakt mij niet zoveel uit. Als het grootste gedeelte van de game waar je met je crew naar verschillende planten gaat, daar ga ik tenminste van uit, maar goed is.

Weet iemand waar je in Nederland (of ergens anders, maakt niet zoveel uit) Funko Poppetjes van bijvoorbeeld krogans kunt bestellen?
Zoals deze:
[ afbeelding ]

En van wie bende gij een kloon? :D Er loopt ook al een Garrus rond op de foks.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169633363
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:45 schreef Mordin het volgende:
Weet iemand waar je in Nederland (of ergens anders, maakt niet zoveel uit) Funko Poppetjes van bijvoorbeeld krogans kunt bestellen?
Zoals deze:
[ afbeelding ]

Nedgame verkoopt die dingen.
pi_169633994
Die winkel ja. Heb pas geleden ook een Vault Boy en Commander Shepard poppetje daar besteld. Best grappig :+

Alleen wel een beetje prijzig (15 euro) voor zo'n 10cm klein poppetje.
  zondag 19 maart 2017 @ 23:27:25 #134
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169642257
ME:A valt echt zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar tegen. En ik ben en groot ME1 en 2 fan en in mindere mate 3.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 23:54:47 #135
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169642896
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:27 schreef Smoofie het volgende:
ME:A valt echt zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar tegen. En ik ben en groot ME1 en 2 fan en in mindere mate 3.
Vertel :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169643023
Heb trouwens vernomen dat dit spel door een ander team is gemaakt dan het team achter de trilogy. En die animations zijn gedaan door iemand die net nieuw was bij Bioware en het eigenlijk achteraf niet gedaan mocht hebben qua ervaring.
pi_169643058
Ik heb mijn funko poppetjes bij zavvi gekocht :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 20 maart 2017 @ 00:09:06 #138
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169643124
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Vertel :{
Nou, naast de animaties en graphics die wat tegenvallen, vind ik de gameplay ook wat houterig. Niet zo soepel. Quests zijn saai en repitief, characters zijn super saai en de VA is ook best matig. Daarnaast is de UI kut en een story is afwezig.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 20 maart 2017 @ 00:16:58 #139
466083 Mordin
Scientist salarian
pi_169643242
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nou, naast de animaties en graphics die wat tegenvallen, vind ik de gameplay ook wat houterig. Niet zo soepel. Quests zijn saai en repitief, characters zijn super saai en de VA is ook best matig. Daarnaast is de UI kut en een story is afwezig.
Wat een onzin. :D

Hoe ver ben je al dat je iets over de story kunt zeggen? En de combat is nog nooit zo soepel en flexibel geweest in een Mass Effectgame.
“Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.”
pi_169643486
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nou, naast de animaties en graphics die wat tegenvallen, vind ik de gameplay ook wat houterig. Niet zo soepel. Quests zijn saai en repitief, characters zijn super saai en de VA is ook best matig. Daarnaast is de UI kut en een story is afwezig.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:16 schreef Mordin het volgende:

[..]

Wat een onzin. :D

Hoe ver ben je al dat je iets over de story kunt zeggen? En de combat is nog nooit zo soepel en flexibel geweest in een Mass Effectgame.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar idd als er iets duidelijk wél verbeterd is is het wel de gameplay :P


  maandag 20 maart 2017 @ 00:42:38 #141
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169643549
De action gameplay ja. De minst interessante pilaar uit mass effect. Als ik third person shooters wil spelen zijn er genoeg anderen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169643598
Reviews komen 08:00 morgenvroeg lokale tijd, ben benieuwd :) Ik vermoed gemiddeld rond de 80-85, nog steeds een prima game maar zo hoog scoren als de andere ME titels zit er nu niet in vermoed ik. Naja boeiend kijk er nog steeds heel erg naar uit, blijft Mass Effect :)

  maandag 20 maart 2017 @ 01:25:49 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169643803
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nou, naast de animaties en graphics die wat tegenvallen, vind ik de gameplay ook wat houterig. Niet zo soepel. Quests zijn saai en repitief, characters zijn super saai en de VA is ook best matig. Daarnaast is de UI kut en een story is afwezig.
Lijkt me nogal een bevooroordeelde mening. De UI laat nogal wat te wensen over, dat klopt. Er zijn dan ook nogal wat opties.

Maar er zijn niet meer dan een paar quests beschikbaar, de rest zit vast achter de muur. En ze zijn allemaal anders. Dus je hebt niet goed opgelet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde geldt voor de karakters, na hun introductie kun je welgeteld één gesprek met ze voeren. Sommige zelfs dat niet eens. Om verder te komen moet je zoals gewoonlijk een story-missie doen. En dat kan dus niet in de trial :D.

Een klacht over een afwezig verhaal is al helemaal grappig. Natuurlijk is 'de story' afwezig, dat begint pas op het punt dat je verteld wordt dat je niet verder kunt :D. Verder is het niet zo moeilijk, je komt aan in Andromeda, dingen gaan fout, en dan begin je pas.

Je klachten over de combat zijn simpelweg ongegrond. Speel je op console ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 20 maart 2017 @ 02:48:21 #144
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644016
Wtf is deze gare shit


Wat een amateuristische zooi :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644165
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 02:48 schreef MMaRsu het volgende:
Wtf is deze gare shit


Wat een amateuristische zooi :')
Zelfs zonder geluid ziet die hele conversatie er awkward uit :{
Snap nu wat iedereen bedoeld met humans zijn net androids.
Hopelijk weet het verhaal in de echte game dat te compenseren.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169644276
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:45 schreef bjorntju het volgende:
Reviews komen 08:00 morgenvroeg lokale tijd, ben benieuwd :) Ik vermoed gemiddeld rond de 80-85, nog steeds een prima game maar zo hoog scoren als de andere ME titels zit er nu niet in vermoed ik. Naja boeiend kijk er nog steeds heel erg naar uit, blijft Mass Effect :)

[ afbeelding ]
Zoiets verwacht ik ook. En dan blijkt dat een zeer luidruchtige minderheid zwaar overtrokken berichten over de kwaliteit van de game de wereld in heeft geslingerd, zonder het echt zelf gespeeld te hebben. En dan kalmeert de boel weer en is het business as usual in dit topic.

Uiteraard disclaimer: als het toch tegenvalt dan heeft het internet uiteraard gelijk gehad. Maar ik heb sterk het gevoel na alle impressies gelezen te hebben (ook die van gebruikers) dat het allemaal wel meevalt en dat het vooral selectief gifjes posten is. Bovendien is het belangrijkste of het verhaal een beetje boeiend is.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:33:19 #147
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644332
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 06:31 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Zelfs zonder geluid ziet die hele conversatie er awkward uit :{
Snap nu wat iedereen bedoeld met humans zijn net androids.
Hopelijk weet het verhaal in de echte game dat te compenseren.
Men overdrijft...romancing heeft er nooit vloeiend uit gezien in Bioware games...het is iets wat ik vaker dan niet achterwege laat gezien de geringe impact op het verhaal en de houterigheid en de stupiditeit van het romancen zelf. (En dan begin ik maar niet eens over de "sex-scenes") :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169644386
Jongens, dat het altijd al slecht is geweest is toch geen excuus dat het nu weer slecht is?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169644425
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Men overdrijft...romancing heeft er nooit vloeiend uit gezien in Bioware games...het is iets wat ik vaker dan niet achterwege laat gezien de geringe impact op het verhaal en de houterigheid en de stupiditeit van het romancen zelf. (En dan begin ik maar niet eens over de "sex-scenes") :')
Mee eens dat het qua conversatie altijd al vrij matig was, maar zelfs de animatie is nu emotieloos. Je zou verwachten dat ze dat inmiddels wel onder de knie moeten hebben.

Hopelijk hebben de meeste hier gelijk, en blijkt het allemaal wel mee te vallen, en heeft het internet het allemaal zwaar overdreven.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 20 maart 2017 @ 07:50:27 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644430
Echt he.. mensen gebruiken me1 of 2 als vergelijking. Ja een game uit 2007 die qua animaties verouderd zijn is niet zo gek. We leven echter nu in een wereld anno 2017 post Witcher 3, Horizon Zero Dawn, Uncharted 4 etc. Als je een mooi verhaal wil vertellen in een realistische stijl, dan moet je zorgen dat de animaties en characters gewoon passen bij je engine. De omgevingen zien er super uit, daarom steken de characters ook zo af. Want die zien eruit alsof ze recht uit een 2012 game zijn gewandeld.

Voor een franchise als Mass Effect waar 5 jaar aan is gewerkt mag je gewoon hogere standaarden verwachten, tenminste iets wat on par is met Witcher 3.

Nou snap ik dat mensen die voornamelijk voor de third person action gameplay de serie spelen ( bestaan die mensen? ) dat dit allemaal niet uitmaakt, maar een spel waar 40% draait om conversaties met andere characters,het opbouwen van een band met je teammates etc, dan moeten ze gewoon overtuigend zijn. En niet van die uncanny valley poppetjes die nauwelijks geanimeerd zijn. De conversaties en hoe alles geschreven is komt ook verschrikkelijk amateuristisch over, ver beneden pijl als je het met Mass Effect 2 vergelijkt bv. Dat haalt je enorm uit de ervaring. Maar ach de MMO gameplay zal ook niet al te immersive zijn.

We zullen t zien, ik verwacht een 75 meta. Of zelfs 70 misschien.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644480
DAI had een 85 meta op de PC, ME3 een 89. Ben benieuwd straks.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:00:30 #152
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644519
Dai een meta van 85 is echt zwaar belachelijk. Wat een baggergame. Saaiste rpg die ik ooit heb gespeeld.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:03:00 #153
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644540
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:03:58 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644545
Destructoid 6.5
Ign 7.7

Eurogamer:

Eurogamer (no score)

The combat crackles and the worlds are lush, but mediocre writing and tepid quests add up to what is probably BioWare's worst RPG yet.

Acg

Wait for deep sale or rent
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644567
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:00 schreef MMaRsu het volgende:
Dai een meta van 85 is echt zwaar belachelijk. Wat een baggergame. Saaiste rpg die ik ooit heb gespeeld.
Was echt heel erg veel van hetzelfde uiteindelijk idd. Maar als je gewoon een speedrun door het verhaal deed was het wel vermakelijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:13:23 #156
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644599
VentureBeat 55

Games have to fit into our lives, and that’s not always fair. Mass Effect: Andromeda might’ve worked a decade ago on the Xbox 360 and PlayStation 3, but it doesn’t work in a world that is delivering games like Horizon: Zero Dawn, Nier: Automata, and The Legend of Zelda: Breath of the Wild. In this reality, BioWare’s latest role-playing game is old, broken, and often boring.

Worst of all, it’s going to disappoint fans of the Mass Effect series.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644646
De meeste reviews zijn toch wat tegenvallend. Vooral dat het verhaal niet recht doet aan 40 uur gameplay vind ik jammer. Ga er dus ook sowieso geen 60 euro voor betalen, ik pak hem wel in een aanbieding mee voor de helft van de prijs. Ik mag aannemen dat ze voor een volgend deel wat beter uitpakken.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:21:23 #158
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644687
Als ze het niet weer uitbesteden aan een B team wel ja. Voor een serie als Mass Effect welke altijd 90+ scores kreeg ( en verdiende!) Is dit gewoon triest. 5 jaar wachten op een nieuw deel krijg je zo'n halfbakken spel. Nou bedankt hoor EA.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:22:10 #159
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644694
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:42 schreef Rezania het volgende:
Jongens, dat het altijd al slecht is geweest is toch geen excuus dat het nu weer slecht is?
Nou ja voor mij is het meer dat ik blij ben als men niet te veel effort steekt in iets als romancing. Dat vind ik persoonlijk altijd secundair in een game.

Liever heb ik dat men tijd steekt in verhaal en quests (vooral dat het niet een fetch-fest wordt), goede animaties zou fijn zijn...en wellicht voor bioware games het random gebabbel van teamgenoten terwijl je rondloopt.

Maar de meeste bioware-games die ik heb gespeeld kunnen makkelijk zonder romancing uitgespeeld worden en ik snap dus ook niet de nadruk die een deel van de playerbase daarop legt. :)

Kijk dat dit geen Witcher 3 wordt lijkt me duidelijk, maar dan heb je het ook over een standaard waar de ME-games nooit hebben gevolgd.

Dat men overigens deze trail niet had moeten uitbrengen...zeker niet zo dichtbij release waarbij ze geen tijd hebben om met fixes te komen is een tweede. Domme strategie imho.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 08:23:12 #160
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644699
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644705
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:21 schreef MMaRsu het volgende:
Als ze het niet weer uitbesteden aan een B team wel ja. Voor een serie als Mass Effect welke altijd 90+ scores kreeg ( en verdiende!) Is dit gewoon triest. 5 jaar wachten op een nieuw deel krijg je zo'n halfbakken spel. Nou bedankt hoor EA.
Ja, het is jammer dat het niet in de voetsporen van de voorgangers lijkt te treden. Maar ach, dan koop ik het niet en wacht ik wel op een volgend en hopelijk beter deel. Dragon Age 2 was ook een enorme teleurstelling en persoonlijk vond ik DA:I een heel stuk beter dan deel 2, ook al is niet iedereen het met mij eens. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze kunnen leren van hun missers.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:25:59 #162
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644733
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou ja voor mij is het meer dat ik blij ben als men niet te veel effort steekt in iets als romancing. Dat vind ik persoonlijk altijd secundair in een game.

Liever heb ik dat men tijd steekt in verhaal en quests (vooral dat het niet een fetch-fest wordt), goede animaties zou fijn zijn...en wellicht voor bioware games het random gebabbel van teamgenoten terwijl je rondloopt.

Maar de meeste bioware-games die ik heb gespeeld kunnen makkelijk zonder romancing uitgespeeld worden en ik snap dus ook niet de nadruk die een deel van de playerbase daarop legt. :)

Kijk dat dit geen Witcher 3 wordt lijkt me duidelijk, maar dan heb je het ook over een standaard waar de ME-games nooit hebben gevolgd.

Dat men overigens deze trail niet had moeten uitbrengen...zeker niet zo dichtbij release waarbij ze geen tijd hebben om met fixes te komen is een tweede. Domme strategie imho.
Ik heb niemand over romancing zien praten. Iedereen heeft het over het verhaal, en de animaties en voice acting van de characters.

En daarnaast heeft elke EA game een Access trial. Dat het een slecht spel kan dat toch niet verbloemen?

Animaties, story en voice acting los je niet op met fixes. Dan moet je het hele spel opnieuw ontwikkelen.

Ik zou zeggen sla het spel over mensen. Er zijn genoeg fantastische rpg games op de markt op dit moment, geen tijd om het in een middelmatige mmo fetch quest game te steken. Imo dan :p.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:29:05 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644760
rockpapershotgun:

Mass Effect Andromeda feels like a game that exists because there needed to be a new Mass Effect game. It�s hard, as deeply as you explore it, to find something that shows any other reason for it to be. Despite the extraordinary opportunity of a fresh start, fresh characters, and even a fresh galaxy to set it in, this feels like a lengthy rehash of what came before. It is bad in many ways, from its madcap AI, poor character faces, dated design and most of all, horrible writing, but its biggest crime is just how unavoidably, all-encompassingly dull it is for so, so many hours.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:31:33 #164
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169644783
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:29 schreef MMaRsu het volgende:
rockpapershotgun:

Mass Effect Andromeda feels like a game that exists because there needed to be a new Mass Effect game. It�s hard, as deeply as you explore it, to find something that shows any other reason for it to be. Despite the extraordinary opportunity of a fresh start, fresh characters, and even a fresh galaxy to set it in, this feels like a lengthy rehash of what came before. It is bad in many ways, from its madcap AI, poor character faces, dated design and most of all, horrible writing, but its biggest crime is just how unavoidably, all-encompassingly dull it is for so, so many hours.
Is dat van dezelfde gast als de preview vorige week? Mr. Witcher 3 is a bad game.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 08:31:56 #165
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644785
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb niemand over romancing zien praten. Iedereen heeft het over het verhaal, en de animaties en voice acting van de characters.
Lees mijn vorige posts en je snapt het. :)

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef MMaRsu het volgende:En daarnaast heeft elke EA game een Access trial. Dat het een slecht spel kan dat toch niet verbloemen?
Lees wat ik zeg over de trail. :)

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef MMaRsu het volgende:
Animaties, story en voice acting los je niet op met fixes. Dan moet je het hele spel opnieuw ontwikkelen.
Animaties zijn gewoon te fixen met patches, want van wat ik heb gezien lijken de fouten daarvan niet te zitten in de animation-capturing, maar in de animation-programming. :)

Story en voice acting niet nee, maar geen idee hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen op basis van de trail (en het lijkt me dat jij dit ook niet weet :) ). Blijft voice acting over. :)

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef MMaRsu het volgende:Ik zou zeggen sla het spel over mensen. Er zijn genoeg fantastische rpg games op de markt op dit moment, geen tijd om het in een middelmatige mmo fetch quest game te steken. Imo dan :p.
Het lijkt me niet dat je op basis van de trail kan concluderen dat dit een fetch quest fest wordt. :)

Ik wil best geloven dat je een mening hebt, maar ik zie even niet waar jij het op baseert. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 08:33:48 #166
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644808
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:29 schreef MMaRsu het volgende:
rockpapershotgun:

Mass Effect Andromeda feels like a game that exists because there needed to be a new Mass Effect game. It�s hard, as deeply as you explore it, to find something that shows any other reason for it to be. Despite the extraordinary opportunity of a fresh start, fresh characters, and even a fresh galaxy to set it in, this feels like a lengthy rehash of what came before. It is bad in many ways, from its madcap AI, poor character faces, dated design and most of all, horrible writing, but its biggest crime is just how unavoidably, all-encompassingly dull it is for so, so many hours.
Nogmaals, het lijkt me onmogelijk dit soort uitspraken te doen op basis van een trail.

Dat wilt dus zeggen dat rockpapershotgun of gefaald heeft om te melden dat hij zijn mening enkel op de trail baseert of zijn quotes worden redelijk uit context getrokken. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169644809
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nogmaals, het lijkt me onmogelijk dit soort uitspraken te doen op basis van een trail.

Dat wilt dus zeggen dat rockpapershotgun of gefaald heeft om te melden dat hij zijn mening enkel op de trail baseert of zijn quotes worden redelijk uit context getrokken. :)
Dit zijn reviews van de volledige game ;(
  Eindredactie Games maandag 20 maart 2017 @ 08:35:56 #168
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169644827
PCGamer – 80/100
PCGamesN – 8
IGN – 7.7
Polygon – 7.5
GamesRadar – 3.5/5
Destructoid – 6.5
Gamespot – 6
USGamer – 3/5
Digital Trends – 5
Eurogamer – “probably BioWare’s worst RPG yet”
Kotaku – “a game to get lost in”
Shack News – in progress (but uses the phrase “ruff Ryder” in the URL)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:36:17 #169
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644839
Trail? Welk pad?

Oh je bedoelt de TRIAL. Ok.

Ik heb het over de reviews. De trial is niet boeiend.

Lees een paar reviews zou ik zeggen. Dit is een enorm middelmatige game gemaakt door een B team.
Erg jammer dit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:36:47 #170
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644847
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nogmaals, het lijkt me onmogelijk dit soort uitspraken te doen op basis van een trail.

Dat wilt dus zeggen dat rockpapershotgun of gefaald heeft om te melden dat hij zijn mening enkel op de trail baseert of zijn quotes worden redelijk uit context getrokken. :)
Gast dit zijn reviews van het volledige spel. Ff wakker worden jongen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644858
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nogmaals, het lijkt me onmogelijk dit soort uitspraken te doen op basis van een trail.

Dat wilt dus zeggen dat rockpapershotgun of gefaald heeft om te melden dat hij zijn mening enkel op de trail baseert of zijn quotes worden redelijk uit context getrokken. :)
1. Het is een trial.
2. Zij reviewen gewoon het hele spel :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169644901
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:35 schreef 2dope het volgende:
PCGamer – 80/100
PCGamesN – 8
IGN – 7.7
Polygon – 7.5
GamesRadar – 3.5/5
Destructoid – 6.5
Gamespot – 6
USGamer – 3/5
Digital Trends – 5
Eurogamer – “probably BioWare’s worst RPG yet”
Kotaku – “a game to get lost in”
Shack News – in progress (but uses the phrase “ruff Ryder” in the URL)
Loopt nog wel uiteen, maar geen absolute topscores. Meer een iets bovengemiddelde RPG.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169644925
Wat een verschil in reviews zeg.

Ik wacht nog even om te kijken of de volgende patches wat verbeteringen brengen, en anders koop ik hem wel als hij ergens onder de 30 euro duikt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169644928
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Loopt nog wel uiteen, maar geen absolute topscores. Meer een iets bovengemiddelde RPG.
Precies, dus deze komt er gewoon en dan eens gaan kijken wat het is :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169644937
Zo jammer dit ;(
  maandag 20 maart 2017 @ 08:43:53 #177
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644939
Een 73 op meta is absoluut geen bovengemiddelde rpg :')! Zeker niet voor een serie die consequent 90+ reviews naarbinnen sleepte.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169644955
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:43 schreef MMaRsu het volgende:
Een 73 op meta is absoluut geen bovengemiddelde rpg :')! Zeker niet voor een serie die consequent 90+ reviews naarbinnen sleepte.
Iets bovengemiddeld, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:45:21 #179
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644961
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Gast dit zijn reviews van het volledige spel. Ff wakker worden jongen
Ah ok...dan nog je hebt het over, wat, < 20 uur spelen. Het minimum dus, ja dat dit niet de beste RPG wordt van bioware was ik al bang voor (DA:I was namelijk ook niet zo heel goed na de eerst 10 uur).

Dat neemt niet weg dat pre-release reviews vaak maar erg minimaal zijn, ik wacht meestal op post-review reviews bij gasten die in een beetje rpg er eerst +/- 50 uur trappen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169644970
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ah ok...dan nog je hebt het over, wat, < 20 uur spelen. Het minimum dus, ja dat dit niet de beste RPG wordt van bioware was ik al bang voor (DA:I was namelijk ook niet zo heel goed na de eerst 10 uur).

Dat neemt niet weg dat pre-release reviews vaak maar erg minimaal zijn, ik wacht meestal op post-review reviews bij gasten die in een beetje rpg er eerst +/- 50 uur trappen. :)
Lees anders gewoon de eerste regels van die review van RPS.

quote:
Strap in. Mass Effect Andromeda [official site] is out on Tuesday in the US, and then because EA still lives in 1987, in Europe on Thursday. I’ve played it for over 70 hours, seen the main ending, and am entirely ready to tell you wot I think.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169644979
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ah ok...dan nog je hebt het over, wat, < 20 uur spelen. Het minimum dus, ja dat dit niet de beste RPG wordt van bioware was ik al bang voor (DA:I was namelijk ook niet zo heel goed na de eerst 10 uur).

Dat neemt niet weg dat pre-release reviews vaak maar erg minimaal zijn, ik wacht meestal op post-review reviews bij gasten die in een beetje rpg er eerst +/- 50 uur trappen. :)
Wat ik zo gelezen heb zitten de meeste op 40 uur, of zelfs door de complete story line heen, bij hun review.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 20 maart 2017 @ 08:48:18 #182
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169644991
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ah ok...dan nog je hebt het over, wat, < 20 uur spelen. Het minimum dus, ja dat dit niet de beste RPG wordt van bioware was ik al bang voor (DA:I was namelijk ook niet zo heel goed na de eerst 10 uur).

Dat neemt niet weg dat pre-release reviews vaak maar erg minimaal zijn, ik wacht meestal op post-review reviews bij gasten die in een beetje rpg er eerst +/- 50 uur trappen. :)
Uhh.. de reviewers hebben de game al een week of meer? Misschien moet je de slaap uit je ogen halen en even wat reviews lezen lol. De meeste reviews zijn niet op minder dan 20 uur gebaseerd.

Ze hadden de game gewoon moeten uitstellen naar ergens in de herfst of winter, dan hadden ze hem kunnen polishen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 08:48:34 #183
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169644995
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lees anders gewoon de eerste regels van die review van RPS.

[..]

Mwuah, wanneer zijn de review copies eruit gegaan? Laten we zeggen dat RPS van overdrijven houd...ik ken zijn reviews. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169645001
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, dus deze komt er gewoon en dan eens gaan kijken wat het is :)
Hier komt de game ook gewoon deze week. Hopelijk kunnen ze wel nog een aantal dingen met patch(es) verbeteren. Al lees ik wel overal dat het nog steeds een prima game is ondanks wat foutjes links en rechts.
pi_169645019
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Mwuah, wanneer zijn de review copies eruit gegaan? Laten we zeggen dat RPS van overdrijven houd...ik ken zijn reviews. :D
Blijven volhouden jongen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:50:57 #186
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645032
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Uhh.. de reviewers hebben de game al een week of meer? Misschien moet je de slaap uit je ogen halen en even wat reviews lezen lol. De meeste reviews zijn niet op minder dan 20 uur gebaseerd.
Kan...

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:48 schreef MMaRsu het volgende:Ze hadden de game gewoon moeten uitstellen naar ergens in de herfst of winter, dan hadden ze hem kunnen polishen.
Wellicht ja, maar dat verwacht ik eigenlijk niet meer van AAA-games. De meeste worden tegenwoordig onvolledig afgeleverd en daarna gepatched. Dat is het nadeel van pre-order cult.

Ik denk dat jij denkt dat ik een fanboy ben en de game enkel maar wil verdedigen, maar je mag weer adem halen. Ik ben enkel gewoon sceptisch naar zowel AAA-games als het gros van de reviewers. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 08:52:46 #187
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645056
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Blijven volhouden jongen.
Wat denk jij precies dat ik vol hou? :)

Ik ga gewoon niet mee met de negativity-fest die is uitgebroken na de demo...maar dat wilt niet zeggen dat ik deze game goed ga vinden. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 08:55:12 #188
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169645095
Ach, ME3 was ook kut. Als de MP maar goed is, daar stop ik toch de meeste tijd in.

ME1 was ook vrij traag en eigenlijk kwam de echte band met Garrus, Tali pas in deel 2. Voor Liara moesten we wachten op de DLC van 2. Het is gewoon onmogelijk om te verwachten dat je in Andromeda direct dezelfde band hebt met je squadmates, het is ook geen eerlijke vergelijking.

Ik heb nooit the witcher 1 gespeeld en ik vond het lastig om voor Yennefer te kiezen ipv Triss (deel 2 heb ik wel gespeeld).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_169645096
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat denk jij precies dat ik vol hou? :)

Ik ga gewoon niet mee met de negativity-fest die is uitgebroken na de demo...maar dat wilt niet zeggen dat ik deze game goed ga vinden. :')
Je kritiek op reviews. Eerst stel je dat ze op basis van een demo zijn, wat niet klopt, dan dat ze maar 20 uur gespeeld hebben, wat ook niet klopt, en daarna dat je ze evengoed niet gelooft. Dat mag jij dan 'niet mee gaan in negativity-fest' noemen, ik noem het gewoon je ogen sluiten en hopen dat alle reviews er naast zitten omdat redenen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169645104
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:49 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Hier komt de game ook gewoon deze week. Hopelijk kunnen ze wel nog een aantal dingen met patch(es) verbeteren. Al lees ik wel overal dat het nog steeds een prima game is ondanks wat foutjes links en rechts.
Precies, de technische issues worden er wel uitgepatched. Slecht schrijfwerk daarentegen doe je weinig aan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 08:56:09 #191
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645111
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je kritiek op reviews. Eerst stel je dat ze op basis van een demo zijn, wat niet klopt, dan dat ze maar 20 uur gespeeld hebben, wat ook niet klopt, en daarna dat je ze evengoed niet gelooft. Dat mag jij dan 'niet mee gaan in negativity-fest' noemen, ik noem het gewoon je ogen sluiten en hopen dat alle reviews er naast zitten omdat redenen.
Dat heb je het mis. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 08:58:47 #192
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645144
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, de technische issues worden er wel uitgepatched. Slecht schrijfwerk daarentegen doe je weinig aan.
Dat laatste is het enige probleem wat ik zie...buiten the usual fetch-quest fest, als het verhaal drek is dan houd het snel op met een rpg.

Maar goed het kan zijn dat men een ME3-achtig verhaal verwachten, maar dat het de wat tragere lijn van ME pakt. daar hoop ik dan maar op. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169645169
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat laatste is het enige probleem wat ik zie...buiten the usual fetch-quest fest, als het verhaal drek is dan houd het snel op met een rpg.
Wat ik vooral lees is dat de kwaliteit van het schrijfwerk nogal wisselt per quest, maar ik ga het wel zien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 09:02:40 #194
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169645191
Maar 40 uur mainquest is wel weinig, dan zou ik nu al op 25% zitten. Ik heb ongeveer 9,5 uur gespeeld om de trial gate te bereiken. Ik heb alles verkend en de hele codex gelezen tot nu toe. Mag toch hopen dat een 1e completionist run 60-70 uur duurt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 09:03:33 #195
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645204
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, de technische issues worden er wel uitgepatched. Slecht schrijfwerk daarentegen doe je weinig aan.
Ehh nee. Ze hebben al 5 jaar aan het spel gewerkt, ze hebben het spel naarbuiten gegooid omdat ze niet meer geld in de ontwikkeling wilden steken (EA).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169645250
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:03 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ehh nee. Ze hebben al 5 jaar aan het spel gewerkt, ze hebben het spel naarbuiten gegooid omdat ze niet meer geld in de ontwikkeling wilden steken (EA).
Kan zijn, maar lijkt me stug dat er niets meer gepatched wordt. Er staat een Day One patch klaar voor wat bugs / technische issues, daar zal heus nog wel wat achteraan komen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 09:08:02 #197
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645254
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:50 schreef Semisane het volgende:

[..]

Kan...

[..]

Wellicht ja, maar dat verwacht ik eigenlijk niet meer van AAA-games. De meeste worden tegenwoordig onvolledig afgeleverd en daarna gepatched. Dat is het nadeel van pre-order cult.

Ik denk dat jij denkt dat ik een fanboy ben en de game enkel maar wil verdedigen, maar je mag weer adem halen. Ik ben enkel gewoon sceptisch naar zowel AAA-games als het gros van de reviewers. :P
De afgelopen maanden zijn er fantastische AAA games uitgekomen die zowel een goede critische receptie hadden als van de spelers ( Horizon Zero Dawn, Nioh, Nier Automata, Zelda BOTW etc ). Zelfs een game als The Witcher 3 lijkt qua quests alsnog veel beter in elkaar te zitten dan ME:A. Toch jammer als zo'n top RPG niet als voorbeeld word genomen, maar er verder word gebouwd op de MMO type quests van Dragon Age Inquisition.

Ik vindt het prima als je skeptisch bent, maar ik denk dat deze game de moeite niet waard is om 60 uur in te steken. Ik denk dat ik persoonlijk liever nog een x de oude ME trilogy ga spelen ipv deze game. Maar dat is puur mijn mening na t lezen van de reviews en het kijken van de Giantbomb Quicklook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 09:08:26 #198
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645263
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Kan zijn, maar lijkt me stug dat er niets meer gepatched wordt. Er staat een Day One patch klaar voor wat bugs / technische issues, daar zal heus nog wel wat achteraan komen.
De trial was inclusief day one patch, en ook de volledige game zit vol met bugs en progression errors waardoor je oude saves moet reloaden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169645354
Blij dat ik mijn pre-order gecanceled heb als ik het allemaal zo lees. Misschien over een jaartje uit de aanbiedingenbak vissen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169645380
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De trial was inclusief day one patch, en ook de volledige game zit vol met bugs en progression errors waardoor je oude saves moet reloaden.

Dat is toch geen antwoord op wat ik stelde of wel? :D
Dat er nu nog steeds bugs in zitten lijkt me duidelijk; ik verwacht dat er nog gepatched gaat worden en jij niet blijkbaar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 09:16:39 #201
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645416
Mwah ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Dan was het in 5 jaar ontwikkeltijd wel beter gepolished.

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169645446
Nou, de ontkenning is al weer sterk in r/masseffect hoor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169645450
Als dat het argument is had ik in Horizon Zero Dawn ook geen stomme clipping en rondvliegende lijken moeten hebben. Of beesten die door muren heenlopen etc.

Er zitten ALTIJD bugs in in welke AAA titel dan ook.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 09:18:34 #204
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645454
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De afgelopen maanden zijn er fantastische AAA games uitgekomen die zowel een goede critische receptie hadden als van de spelers ( Horizon Zero Dawn, Nioh, Nier Automata, Zelda BOTW etc ). Zelfs een game als The Witcher 3 lijkt qua quests alsnog veel beter in elkaar te zitten dan ME:A. Toch jammer als zo'n top RPG niet als voorbeeld word genomen, maar er verder word gebouwd op de MMO type quests van Dragon Age Inquisition.
The Witcher 3 is van een niveau die nauwelijks gehaald is in deze generatie van games en ook, denk ik, nauwelijks gehaald gaat worden.

En ja het klopt dat er AAA games zijn die wel een geweldige launch hebben en geheel af zijn/waren...maar je wilt serieus nu toch geen lijstjes gaan vergelijken?

De was lijst aan onvolledige AAA games die zelf met een day-1 patch gewoonweg broken waren voor de eerst maand van hun release is gigantisch. :)

Ik denk dat het probleem voor Bioware vooral in hun frostbyte engine zit, dat stuurt hun een bepaalde richting op dus meer de richting van DA:I dan Witcher 3.

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef MMaRsu het volgende:Ik vindt het prima als je skeptisch bent, maar ik denk dat deze game de moeite niet waard is om 60 uur in te steken. Ik denk dat ik persoonlijk liever nog een x de oude ME trilogy ga spelen ipv deze game. Maar dat is puur mijn mening na t lezen van de reviews en het kijken van de Giantbomb Quicklook
Ik heb geen idee, ik ga de game wel halen...ik zie het wel. Is het niet goed, dan is het jammer.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Eindredactie Games maandag 20 maart 2017 @ 09:19:59 #205
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169645472
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat ik vooral lees is dat de kwaliteit van het schrijfwerk nogal wisselt per quest, maar ik ga het wel zien.
Yup, ik lees ook veel positieve dingen die een beetje ondergesneeuwd worden door bijv. onhandige game mechanics zoals te uitgebreide inventory screens met veel te veel menu'tjes (en niet on the fly wapens kunnen switchen). De loyalty missions bijvoorbeeld schijnen weer erg goed in elkaar te zitten. Die vond ik in de Dragon Age-games ook altijd erg vet (zoals die van Sten en Morrigan in DA:O O+ ).
quote:
The loyalty missions from Mass Effect 2 have returned, after a fashion, and they’re almost uniformly great, buddy-cop episodes breaking off from the main arc of the game. These are missions you’ll work toward over dozens of hours, and they feel appropriately climactic. They tended to be where relationships with characters reached their (non-sexual) culmination before, but loyalty missions are now supplemented by several additional opportunities to spend quiet time with them. One character wants you to meet their extended family; another to meet their platonic lifemate. Other crew are fixated on your team as a whole, on ensuring that your group becomes closer as the stakes become higher.
Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat ze te veel hebben ingezet op die relatieontwikkeling en te weinig op de main story.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:23:00 #206
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645513
Als ik de review van Eurogamer lees klinkt het als een verschrikkelijk saaie mix van DAI quests

quote:
you're left with a zesty but unsurprising third-person shooter, struggling through a soup of mundane chores - a game of mesmerising, gargantuan landscapes sabotaged by uneven writing and (at the time of review) an astonishing quantity of bugs. Perhaps above all, there's a shortage of drama or real consequence to Andromeda
away from the flexible yet impactful narratives of previous games and towards the spineless, anything-goes tepidity of an open world.
The lion's share of Andromeda's missions are busywork - go to a waypoint, scan 10 Remnant collapsible shelving units with your ugly wrist-mounted display, scoop up five mineral deposits for some lazy boffin back on the Nexus, blow up three raider outposts, and so forth.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 09:29:24 #207
133369 Jivis
Critikut
pi_169645623
Het klinkt allemaal heel erg als AC: Unity.

Gewoon wachten tot ze de ergste bugs er hebben uitgepatched en dan heb je als fan nog altijd een vermakelijke game, maar die je in niets kan vergelijken met de legendarische vorige delen.

Doodzonde, dat wel.
Amen.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:32:40 #208
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645671


Ea had de serie niet zo ten grabbel moeten gooien. Mass effect is idd een legendarische serie.. als je een nieuw deel maakt een in een nieuw universum die het dan gewoon goed idd :s
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 09:37:29 #209
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169645744
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:19 schreef 2dope het volgende:

Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat ze te veel hebben ingezet op die relatieontwikkeling en te weinig op de main story.
Klinkt een tikkeltje als de Sims. :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:23 schreef MMaRsu het volgende:
Als ik de review van Eurogamer lees klinkt het als een verschrikkelijk saaie mix van DAI quests

[..]

Onprettige vergelijking. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 09:39:14 #210
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_169645767
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:32 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_169645808
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:32 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]

Ea had de serie niet zo ten grabbel moeten gooien. Mass effect is idd een legendarische serie.. als je een nieuw deel maakt een in een nieuw universum die het dan gewoon goed idd :s
Nog niet zo hilarisch als de 'zwevende oogbollen en gebit' bug uit de vorige ME's
En deze bug heb ik met Shepard ook zo vaak gehad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169645815
Beetje jammer van de wat lage reviews, maar zitten ook een stel positieve bij. Ik heb de game voor ¤40 euro bij cdkeys.com gekocht en als ME fan ben ik er toch erg veel zin in!
  maandag 20 maart 2017 @ 09:45:06 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169645893
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nog niet zo hilarisch als de 'zwevende oogbollen en gebit' bug uit de vorige ME's
En deze bug heb ik met Shepard ook zo vaak gehad.
Dat is niet echt een bug.. kijk een paar uur playthrough en enorm veel animaties zijn gaar. Dat gaat nirt gepatched worden, het zit door heel het spel.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169645907
En ja hoor weer een super serie verneukt. Zeer jammer.
pi_169645922
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat is niet echt een bug.. kijk een paar uur playthrough en enorm veel animaties zijn gaar. Dat gaat nirt gepatched worden, het zit door heel het spel.
En dat zit dus in elk bioware spel, dat is het ergste nog.
Wegkijkende characters, popup in facial textures of zwevende oogbollen/gebitten.

De mensen zagen er in de vorige ME's beter uit, maar laten we niet doen alsof dit iets nieuws is voor BW.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 10:04:38 #216
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169646372
Is dat een excuus voor matigheid? Dat het nooit beter is geweest? :') wtf

Mass effect had prima animaties voor zijn tijd.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169646402
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:04 schreef MMaRsu het volgende:
Is dat een excuus voor matigheid? Dat het nooit beter is geweest? :') wtf

Mass effect had prima animatie voor zijn tijd.
'dat is het ergste nog' zeg ik niet voor niets.

Grappig dat mensen er nu zo over vallen, maar dat is blijkbaar nu de druppel waarbij de vorige ME's gered werden door het verhaal en de dialogen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 10:12:10 #218
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169646530
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De afgelopen maanden zijn er fantastische AAA games uitgekomen die zowel een goede critische receptie hadden als van de spelers ( Horizon Zero Dawn, Nioh, Nier Automata, Zelda BOTW etc ).
Blijkbaar heb ik wat gemist, geen van deze games spreekt mij aan dus ik heb er niks aan als ze goed ontvangen worden.

Ik ga vanavond verder, als de SP kut is dan is het jammer. Heb hem gekocht met de intentie om 2x de mainquest te doen (keer Scott, keer Sara) de rest van tijd gaat in de MP. Als het echt kut is dan doe ik de SP 1x (zoals ME3) en ga ik snel MP doen. Als ik daar net zoveel uur instop als ME3 dan ben ik dik tevreden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 10:18:51 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169646657
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'dat is het ergste nog' zeg ik niet voor niets.

Grappig dat mensen er nu zo over vallen, maar dat is blijkbaar nu de druppel waarbij de vorige ME's gered werden door het verhaal en de dialogen.
Ik heb in de vorige mass effect games niet zulke dood ogende robot characters gezien als in deze mass effect.

Saarnaast was de voice acting, de cast, het verhaal en de missies in de vorige Mass Effect games geweldig. De actie was middelmatig,maar het was nooit een echte third person cover shooter. Voor mij was Mass Effect altijd meer praten met mensen met af en toe wat actie. Waarbij je je eigen keuzes kon maken die impact hadden op missies en quests.

Dit schijnt allemaal zwaar beperkt te zijn, de cast niet interessant, de voice acting slecht, de characters lelijk en de animaties belachelijk houterig. Het ziet er gewoon niet uit. De oude games waren voor de consoles zoals Xbox 360 gewoon geweldige spellen. Daar had je ook niet de mogelijkheden die je nu op een ps4 hebt qua rekenkracht.

Hoe dan ook, het spel is gemaakt door een developer die door EA is aangesteld om het klusje te klaren, ondanks dat zij nog nooit een volledig spel hebben gemaakt, alleen maar de multi en dlc voor Mass Effect 3. Combineer dat met de Dragon Age Inquisition achtige quests en gameplay, en je hebt een tegenvallende, middelmatige opvolger aan een legendariache serie.

Prima als je er 60 euros voor wil neertellen, maar voor mij is het een enorme teleurstelling. Ze hadden hier de kans om een prachtige nieuwe serie neer te zetten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 10:20:00 #220
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169646682
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:12 schreef PirE het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik wat gemist, geen van deze games spreekt mij aan dus ik heb er niks aan als ze goed ontvangen worden.

Ik ga vanavond verder, als de SP kut is dan is het jammer. Heb hem gekocht met de intentie om 2x de mainquest te doen (keer Scott, keer Sara) de rest van tijd gaat in de MP. Als het echt kut is dan doe ik de SP 1x (zoals ME3) en ga ik snel MP doen. Als ik daar net zoveel uur instop als ME3 dan ben ik dik tevreden.
Oke ja leuk dat het jou niet aanspreekt maar bijvoorbeeld Horizon Zero Dawn is een van de beste nieuwe rpg's in jaren, en ook nog eens 1 van de tofste scifi verhalen in videogames. Enorm origineel.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169646769
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:18 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb in de vorige mass effect games niet zulke dood ogende robot characters gezien als in deze mass effect.

Saarnaast was de voice acting, de cast, het verhaal en de missies in de vorige Mass Effect games geweldig. De actie was middelmatig,maar het was nooit een echte third person cover shooter. Voor mij was Mass Effect altijd meer praten met mensen met af en toe wat actie. Waarbij je je eigen keuzes kon maken die impact hadden op missies en quests.
Nee, de character models van de mensen zien er gewoon slechter uit dan de vorige ME's. Maar heb me meerder malen de tering gelachen als Shepard's hoofd weer eens een 360 deed bijv.
Maar dat was allemaal te tollereren omdat de rest gewoon goed was, de middelmatige combat, de mako uit deel 1 die reed alsof alle wielen met olie waren ingesmeerd, het suffe scannen van planeten. Einde van deel 3 daarentegen was al zo'n afknapper dat ik de DLC die dat uitbreidde niet eens heb gespeeld.
Ik ga hem gewoon spelen (moet toch iets met m'n vrije dagen) en zie wel hoe die land bij me.

DAI vond ik ook erg leuk (voor 1 playthrough), maar The Witcher 3 kon me absoluut niet boeien en is voor mij dan weer een gruwelijke miskoop geweest. (om maar 2 titels te pakken die ik hier veelvuldig zie terugkomen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 10:26:33 #222
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169646799
Dan zou ik The Witcher 3 toch nog maar eens opnieuw gaan spelen. Ik weet niet hoeveel je hebt gespeeld, maar het is ongetwijfeld 1 van de beste rpg's van ik weet niet hoelang.

Het is ff inkomen omdat alles nieuw is en de combat is ook niet je van het totdat je er wat beter in word, maar qua quests, story, lore en characters staat TW3 ver bovenaan vele rpg's/
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169646843
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:26 schreef MMaRsu het volgende:
Dan zou ik The Witcher 3 toch nog maar eens opnieuw gaan spelen. Ik weet niet hoeveel je hebt gespeeld, maar het is ongetwijfeld 1 van de beste rpg's van ik weet niet hoelang.

Het is ff inkomen omdat alles nieuw is en de combat is ook niet je van het totdat je er wat beter in word, maar qua quests, story, lore en characters staat TW3 ver bovenaan vele rpg's/
Gebaseerd op de eerste 20 uur, ik kom er simpelweg gewoon niet in.
Ziet er allemaal prachtig uit, het speelt soepel weg en de wereld leeft maar het pakt me niet.

En dat terwijl ik al bijna 30 jaar adventure games en rpg's speel, dus het is niet dat het m'n genre niet is ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 10:34:58 #224
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169646929
Ik ben er een x mee gestopt na 10 uur in het begin. Na een halfjaar weer opgepakt en toen heb ik ff flink doorgespeeld en toen begon het me te pakken. In het begin vond ik het niet super met die borozmir of hoe die maat ook heette. Maarja bijvoorbeeld de dlc is fantastisch ( blood and wine ) een soort franse stad waar het over vampieren gaat enzo echt superdik, een heel ander soort gebied veel mooier dan de base game ook. Dat vond ik toch het allermooiste aan tw3 denk ik.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 10:40:46 #225
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169647057
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 10:41:16 #226
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169647069
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:18 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb in de vorige mass effect games niet zulke dood ogende robot characters gezien als in deze mass effect.

Saarnaast was de voice acting, de cast, het verhaal en de missies in de vorige Mass Effect games geweldig. De actie was middelmatig,maar het was nooit een echte third person cover shooter. Voor mij was Mass Effect altijd meer praten met mensen met af en toe wat actie. Waarbij je je eigen keuzes kon maken die impact hadden op missies en quests.

Mwuah, de serie als geheel was geweldig mede om het verhaal, maar ook de setting. Tussen de legio aan zwaard/schild/magie RPGs was een scifi-setting fris en prachtig uitgewerkt uiteraard. Dat sprak mij in ieder geval aan, want voor mij hoeft zwaard/schild/magie niet al te vaak.
De combat van ME1 was houterig en stijf, maar die van ME 2 & 3 was al een stuk gestroomlijnder en je zag dat daar veel meer nadruk op kwam. Hoewel men toch de balans tussen combat en RPG wisten te behouden voor het grootste deel...maar ik heb wel het idee dat je de vorige serie een beetje op hemelt.

Animaties zijn namelijk nooit echt het sterkste punt geweest van bioware en dat kan liggen aan de engines die men gebruikt...ook in DA:I waren de animaties soms redelijk houterig.

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:18 schreef MMaRsu het volgende:Dit schijnt allemaal zwaar beperkt te zijn, de cast niet interessant, de voice acting slecht, de characters lelijk en de animaties belachelijk houterig. Het ziet er gewoon niet uit. De oude games waren voor de consoles zoals Xbox 360 gewoon geweldige spellen. Daar had je ook niet de mogelijkheden die je nu op een ps4 hebt qua rekenkracht.

Hoe dan ook, het spel is gemaakt door een developer die door EA is aangesteld om het klusje te klaren, ondanks dat zij nog nooit een volledig spel hebben gemaakt, alleen maar de multi en dlc voor Mass Effect 3. Combineer dat met de Dragon Age Inquisition achtige quests en gameplay, en je hebt een tegenvallende, middelmatige opvolger aan een legendariache serie.

Prima als je er 60 euros voor wil neertellen, maar voor mij is het een enorme teleurstelling. Ze hadden hier de kans om een prachtige nieuwe serie neer te zetten.
Ik begrijp je teleurstelling en ik denk dat de game de verwachtingen (in ieder geval bij release) niet gaat waarmaken...maar goed, het lijkt me dat je daar pas echt iets over kan zeggen als je het zelf speelt.

Ik ga de game oppakken en zie het wel...wellicht start de game traag en neemt het later vlucht...dat kan dat was bij ME ook...de eerste 10 uur waren daar ook redelijk grinden. :) Men vergeet dat wel eens...want zeker die eerste game werd op het einde echt pas legendarisch. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 10:44:24 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169647112
Ophemelt? Heb je de cijfers gezien van de meta's van de vorige games? Natuurlijk hadden ze elk hun problemen, maar over het algemeen waren het topgames.

Mass effect 1 pas op t einde vet? Lol wat een onzinnigheid. Mass Effect 1 begint bij het begin al gelijk vet. Met de hele Citadel en je de missie krijgt om die aanval op die planeet te onderzoeken en de council en al die shizzle. Gelijk episch. Vervolgens heel de galaxly rond.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 11:34:29 #228
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169648067
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 maart 2017 @ 12:01:21 #229
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169648608
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Oke ja leuk dat het jou niet aanspreekt maar bijvoorbeeld Horizon Zero Dawn is een van de beste nieuwe rpg's in jaren, en ook nog eens 1 van de tofste scifi verhalen in videogames. Enorm origineel.
Alles na je "maar" is niet relevant voor mij. HZD spreekt me niet aan en dan blijft het kut ook als alle bouwstenen goed zijn.
Het is als een droomhuis wat toevallig op de verkeerde plek staat, dan ga ik niet kijken en ik doe ook geen bod.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 12:11:58 #230
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169648870
:')

blijf jij toch lekker alleen maar games spelen die je wel leuk lijken, alsof mij dat wat boeit. Ik geef alleen aan dat er dit jaar al veel fantastische games zijn uitgekomen, dus dan druipt Andromeda helemaal af met zoveel teleurstellende dingen erin.

het spreekt me niet aan dus het is kut :') ook weer zoiets. Lekker kortzichtig. Je zal wel veel buiten je comfort zone komen of niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games maandag 20 maart 2017 @ 12:17:37 #231
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169649048
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:11 schreef MMaRsu het volgende:
blijf jij toch lekker alleen maar games spelen die je wel leuk lijken, alsof mij dat wat boeit.
Schijnbaar wel aangezien je hier een soort lobby aan het houden bent tegen mensen die het potentieel toch willen kopen, met opmerkingen als "niet kopen mensen!!1", echt wtf maakt jou dat nou uit.

Is het niet genoeg om het gewoon zelf kut te vinden (op basis van andermans meningen, overigens) en daarmee basta? Moeten andere mensen het ook per se kut vinden? Wat voor voldoening krijg jij daaruit vraag ik me dan af.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games maandag 20 maart 2017 @ 12:18:10 #232
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169649061
HZD is sowieso overrated trouwens, als je door de gruwelijke graphics heenkijkt blijft er een doorsnee actie-RPG over. Wel één met briljante vijanden/gevechten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_169649135
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:17 schreef 2dope het volgende:

[..]

Schijnbaar wel aangezien je hier een soort lobby aan het houden bent tegen mensen die het potentieel toch willen kopen, met opmerkingen als "niet kopen mensen!!1", echt wtf maakt jou dat nou uit.

Is het niet genoeg om het gewoon zelf kut te vinden (op basis van andermans meningen, overigens) en daarmee basta? Moeten andere mensen het ook per se kut vinden? Wat voor voldoening krijg jij daaruit vraag ik me dan af.
Dit inderdaad, bij Fallout 4 was hij ook zo'n anti-lobby aan het voeren. Prima als het je niet bevalt, gebaseerd op wat reviews en selectieve beelden, maar val daar niet iedereen keer op keer mee lastig.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 12:20:49 #234
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169649143
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:11 schreef MMaRsu het volgende:
:')

blijf jij toch lekker alleen maar games spelen die je wel leuk lijken, alsof mij dat wat boeit. Ik geef alleen aan dat er dit jaar al veel fantastische games zijn uitgekomen, dus dan druipt Andromeda helemaal af met zoveel teleurstellende dingen erin.

het spreekt me niet aan dus het is kut :') ook weer zoiets. Lekker kortzichtig. Je zal wel veel buiten je comfort zone komen of niet.
Rustaaag...
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 maart 2017 @ 12:25:53 #235
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169649271
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:17 schreef 2dope het volgende:

[..]

Schijnbaar wel aangezien je hier een soort lobby aan het houden bent tegen mensen die het potentieel toch willen kopen, met opmerkingen als "niet kopen mensen!!1", echt wtf maakt jou dat nou uit.

Is het niet genoeg om het gewoon zelf kut te vinden (op basis van andermans meningen, overigens) en daarmee basta? Moeten andere mensen het ook per se kut vinden? Wat voor voldoening krijg jij daaruit vraag ik me dan af.
Het maakt mij echt niet uit als mensen het geweldig vinden hoor!

Ik vind het alleen in en in triest dat een goede serie als Mass Effect zo verkracht word. Beter verkoopt het voor geen meter dan snappen ze bij EA hopelijk dat ze niet soort shit games moeten uitbrengen.


Kijk deze schijt dan, hoe durf je dit uit te brengen

Ik vind het wel zonde als mensen hier 60 euro aan gaan spenderen, dat wel. Juist omdat er zoveel fantastische games zijn uitgekomen de afgelopen tijd! En :r aan EA.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169649386
O.k., die cijfers vallen wel vies tegen. Ik ga al die reviews niet (helemaal) lezen, want wil er niet te veel beïnvloed door worden in mijn eigen beoordeling. Zou bepaald niet de eerste keer zijn dat ik het (helemaal) niet eens ben met wat de algemene opinie lijkt te zijn...

Maar goed, ben vooralsnog nu wel een stuk minder enthousiast. Erg jammer, want dit is toch DE game waar ik -al jaren- ZO naar uitkeek. Eigenlijk zelfs speciaal een nieuwe PC voor heb aangeschaft. :')
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Spelen/proberen ga ik hem sówieso, maar weet niet of dat meteen wordt of dat ik wacht totdat ie in de aanbieding is... in het laatste geval eerst maar weer focussen op The Witcher.
Tails tell tales
  maandag 20 maart 2017 @ 12:30:06 #237
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_169649392
quote:
Hahahah dat is echt fantastisch!
Ik neem aan dat dat een bug is, en dat je niet je character zo kan customizen?
  maandag 20 maart 2017 @ 12:30:54 #238
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169649415
Ik ga het spel spelen en ik zal er van genieten en niemand die mij tegenhoudt!
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169649421
quote:
11s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:30 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ga het spel spelen en ik zal er van genieten en niemand die mij tegenhoudt!
Omg, hoe durf je! :( Vind je dat nou normaal of zo?!

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169649434
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het maakt mij echt niet uit als mensen het geweldig vinden hoor!

Ik vind het alleen in en in triest dat een goede serie als Mass Effect zo verkracht word. Beter verkoopt het voor geen meter dan snappen ze bij EA hopelijk dat ze niet soort shit games moeten uitbrengen.


Kijk deze schijt dan, hoe durf je dit uit te brengen

Ik vind het wel zonde als mensen hier 60 euro aan gaan spenderen, dat wel. Juist omdat er zoveel fantastische games zijn uitgekomen de afgelopen tijd! En :r aan EA.
Door reacties als die van jou krijg ik eerder de neiging de game alsnog meteen voor de volle pond te kopen :')
En dat alles m.b.t. een game die je zelf nog niet eens gespeeld/geprobeerd hebt 8)7
Tails tell tales
pi_169649442
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 20 maart 2017 @ 12:35:23 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169649514
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:30 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Hahahah dat is echt fantastisch!
Ik neem aan dat dat een bug is, en dat je niet je character zo kan customizen?
Dat is een Mass Effect 3 character hack, geen glitch of bug :P. Wel grappig :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 12:35:54 #243
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169649525
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:17 schreef Rezania het volgende:
Nou, de ontkenning is al weer sterk in r/masseffect hoor.
Mja ik vind daarom grotere / drukkere subreddits niets. Wordt te hard naar de ene kant of de andere kant getrokken. Nuance is meestal ondergesneeuwd daar.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:36:43 #244
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169649540
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Door reacties als die van jou krijg ik eerder de neiging de game alsnog meteen voor de volle pond te kopen :')
En dat alles m.b.t. een game die je zelf nog niet eens gespeeld/geprobeerd hebt 8)7
Moet je een broodje stront ook eerst zelf eten voordat je weet dat het smerig is dan?

Als ik de reviews lees, dan weet je genoeg. Ik heb ook genoeg uitgelegd waarom ik dat enorm teleurstellend vind.

Als jij daarom de neiging krijgt om het spel voor de volle pond te doen, moet je zeker doen, veel plezier met de half afgemaakte kutgame :'). _O-

Ik ga lekker Mass Effect 3 spelen :W

ME:A

-Minste party members van alle games
-party members zijn lame in Andromeda
-Geen armor customization van party
-geen powers van party members gebruiken
-je keuzes hebben bijna geen invloed
-geen paragon-renegade keuzes meer
-houterige characters en slechte voiice actings
-Veel MMO achtige fetch quests
-Weinig muziek tijdens de game

aaaight klinkt als een goede mass effect
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169649578
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:35 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Mja ik vind daarom grotere / drukkere subreddits niets. Wordt te hard naar de ene kant of de andere kant getrokken. Nuance is meestal ondergesneeuwd daar.
Iedere gamingsub is eigenlijk één grote cirklejerk rond release, altijd al zo geweest. r/Fallout was bijvoorbeeld even erg toen dat net uitkwam, maar dan weer totaal de andere kant op (alles was kut).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:39:17 #246
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169649603
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Moet je een broodje stront ook eerst zelf eten voordat je weet dat het smerig is dan?

Als ik de reviews lees, dan weet je genoeg. Ik heb ook genoeg uitgelegd waarom ik dat enorm teleurstellend vind.

Als jij daarom de neiging krijgt om het spel voor de volle pond te doen, moet je zeker doen, veel plezier met de half afgemaakte kutgame :'). _O-

Ik ga lekker Mass Effect 3 spelen :W
Nou nou nou
Hier help je je zaak nou ook niet mee
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169649628
Als groot fan van de trilogie keek ik ook al jaren uit naar een nieuw deel. Bugs en slechte animaties zijn tot daar aan toe. Een game mag natuurlijk niet zo gereleased worden, maar dat is allemaal te fixen. Wat mij tegenstaat aan Andromeda zijn de karakters. Het ziet er gewoon niet uit.

Wat hebben ze met Sarah gedaan? Die kerel ziet er nog wel prima uit, maar wat is er met de vrouwen gebeurd? Ik lees overal over Bioware en het "de-seksualiseren" van vrouwelijke karakters. Het is niet mijn ding, maar vooruit. Daar kan ik mee leven, maar moeten de karakters dan deze cartoony gedrochten worden? Je kunt toch ook normale en realistische (menselijke) karakters maken? Of mist die skillset bij de ontwikkelaars?

Ik heb de game nog niet gespeeld, maar dat ga ik zeker wel doen. Vooraf ben ik echter bang dat ik me zo ga ergeren aan die rare karakters, dat het nu al mijn plezier bederft. ;(
  maandag 20 maart 2017 @ 12:40:39 #248
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169649638
Verdomme krijg ik mailtje van bol is het reclame.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169649661
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Oke doei.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:42:49 #250
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169649683
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nou nou nou
Hier help je je zaak nou ook niet mee
Ik heb eigenlijk al wel genoeg gepost over Andromeda denk ik. Mensen zullen me wel weer een zuurpruim vinden of wat dan ook, maar ik heb wel duidelijk gemaakt waarom ik specifiek teleurgesteld ben. Ik heb enorm veel genoten van de originele Mass Effect trilogy, maar blijkbaar is daar weinig meer van terug te vinden in de nieuwe Andromeda game.

Dus tja, ik ga de game zeer zeker niet kopen voordat ik mijn mening erover geef, dat lijkt me in deze dan ook niet nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Oke doei.


Dit is nog altijd het Mass Effect topic, niet het Andromeda topic. Dus ik kan hier gewoon blijven posten hoor :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 12:44:09 #251
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169649702
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk al wel genoeg gepost over Andromeda denk ik. Mensen zullen me wel weer een zuurpruim vinden of wat dan ook, maar ik heb wel duidelijk gemaakt waarom ik specifiek teleurgesteld ben. Ik heb enorm veel genoten van de originele Mass Effect trilogy, maar blijkbaar is daar weinig meer van terug te vinden in de nieuwe Andromeda game.

Dus tja, ik ga de game zeer zeker niet kopen voordat ik mijn mening erover geef, dat lijkt me in deze dan ook niet nodig.
Nee maar de manier waarop je men aanspreekt is ook niet bevorderlijk voor de discussie.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:51:00 #252
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169649861
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:11 schreef MMaRsu het volgende:
:')

blijf jij toch lekker alleen maar games spelen die je wel leuk lijken, alsof mij dat wat boeit. Ik geef alleen aan dat er dit jaar al veel fantastische games zijn uitgekomen, dus dan druipt Andromeda helemaal af met zoveel teleurstellende dingen erin.

het spreekt me niet aan dus het is kut :') ook weer zoiets. Lekker kortzichtig. Je zal wel veel buiten je comfort zone komen of niet.
Wat ik wil zeggen is dat smaak iets persoonlijks is, meer niet. Dat jij alleen games speelt die goede reviews krijgen is jou keuze.

Meer zeg ik er niet over.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 12:56:32 #253
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169649977
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk al wel genoeg gepost over Andromeda denk ik. Mensen zullen me wel weer een zuurpruim vinden of wat dan ook, maar ik heb wel duidelijk gemaakt waarom ik specifiek teleurgesteld ben. Ik heb enorm veel genoten van de originele Mass Effect trilogy, maar blijkbaar is daar weinig meer van terug te vinden in de nieuwe Andromeda game.
Ik heb ook van de originele ME serie genoten, maar zag ook daar gebreken die nu ook terugkomen en daar ben ik niet heel verbaast over.

Maar je kritiek raakt ook delen aan wat in de eerste ME serie goed of zelfs uitstekend waren en dat is natuurlijk wel zorgwekkend... en dus is het hopen dat de game zich toch kan ontwikkelen...iets wat originele ME ook had of dat het echt een draak van een product is.

Aan de andere kant pretendeer je meer te weten over ME:A dan de rest (of beter dat jouw mening meer hout snijd)...en dat is natuurlijk onzin. We weten allemaal nog vrij weinig over ME:A, dus daar tasten we allemaal over in het duister...wel zijn de reviews een indicatie dat dit geen klassieker gaat worden...en dat is wel een tikkeltje onverwacht.

Hoewel... DA:I is ook niet helemaal wat het zou kunnen zijn...wellicht heeft Bioware het gewoon niet zo meer...kan ook natuurlijk. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 12:57:54 #254
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169650000
@IeRe Ik speel helemaal niet alleen games die goede reviews krijgen. Dat is waanzin. Ik speel enorm veel verschillende games! Maar als ik de review van Rock Paper Shotgun lees dan klinkt dit als een budget game van 5 euro ipv een game die 60 euro en zoveel tijd waard is.

https://www.rockpapershot(...)ct-andromeda-review/

En dat is sunt

Nogmaals, dit is niet ontwikkeld door het team wat de originele trilogy heeft ontwikkeld. Het is gemaakt door een team wat nog nooit een spel heeft gemaakt.

Dat er in de oude Mass Effect games houterige animaties zaten okay, maar bijvoorbeeld het verhaal, de companions, de tactische opties in combat dmv je power wheel, de keuzes die je kon maken die echt invloed hebben op het verhaal...

Dit soort dingen lijken allemaal niet meer in ME:A te zitten. Ik bedoel je kan zeggen dat we er weinig van afweten, maar je kan de reviews zelfs lezen, je kan de gameplay footage zelf bekijken. Ik pretendeer niet dat ik 60 uur gameplay footage heb gekeken maar wel meer dan anderhalf uur die Giantbomb quicklook en ook nog de stream die ze van de Trial hadden gedaan. Daarnaast een aantal reviews gelezen ( ook een aantal positieve ) maar dit is niet wat ik van Mass Effect verwacht had.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169650073
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk al wel genoeg gepost over Andromeda denk ik. Mensen zullen me wel weer een zuurpruim vinden of wat dan ook, maar ik heb wel duidelijk gemaakt waarom ik specifiek teleurgesteld ben. Ik heb enorm veel genoten van de originele Mass Effect trilogy, maar blijkbaar is daar weinig meer van terug te vinden in de nieuwe Andromeda game.

Dus tja, ik ga de game zeer zeker niet kopen voordat ik mijn mening erover geef, dat lijkt me in deze dan ook niet nodig.

[..]



Dit is nog altijd het Mass Effect topic, niet het Andromeda topic. Dus ik kan hier gewoon blijven posten hoor :').
Het is niet jouw teleurstelling an sich. Op basis van de cijfers e.d. acht ik de kans aardig aannemelijk dat die teleurstelling terecht zal zijn. Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik op basis daarvan nu zelf ook minder enthousiast. Het is de manier waarop je die teleurstelling uit... Je laat de wensen en meningen van anderen totaal niet in hun waarde. En ja, ZO fanatiek zijn in je negativiteit puur op basis van de meningen van anderen vind ik raar en storend. Al helemaal omdat er toch ook wel een aantal positieve reacties zijn en dat de meeste van de geplaatste gifjes gewoon een paar bugs/glitches betreffen die er áltijd zijn en jij je dáárover al onwijs loopt op te winden...
Tails tell tales
pi_169650083
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:18 schreef 2dope het volgende:
HZD is sowieso overrated trouwens, als je door de gruwelijke graphics heenkijkt blijft er een doorsnee actie-RPG over. Wel één met briljante vijanden/gevechten.
HZD is een voorbeeld van 'beter goed gejat dan slecht verzonnen'. Het geheel speelt gewoon heerlijk soepel weg. Tomb Raider vs Zoids. Heb er een PS4 voor aangeschaft en daar iig geen spijt van.

ME:A preordered en die blijft staan. Vanaf donderdag vrij en dan lekker met een fles cola en een bak chips aan de slag :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169650115
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

HZD is een voorbeeld van 'beter goed gejat dan slecht verzonnen'. Het geheel speelt gewoon heerlijk soepel weg. Tomb Raider vs Zoids. Heb er een PS4 voor aangeschaft en daar iig geen spijt van.

ME:A preordered en die blijft staan. Vanaf donderdag vrij en dan lekker met een fles cola en een bak chips aan de slag :)
Have fun (alvast)! *O*
Tails tell tales
  maandag 20 maart 2017 @ 13:06:56 #258
466083 Mordin
Scientist salarian
pi_169650165
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het is niet jouw teleurstelling an sich. Op basis van de cijfers e.d. acht ik de kans aardig aannemelijk dat die teleurstelling terecht zal zijn. Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik op basis daarvan nu zelf ook minder enthousiast. Het is de manier waarop je die teleurstelling uit... Je laat de wensen en meningen van anderen totaal niet in hun waarde. En ja, ZO fanatiek zijn in je negativiteit puur op basis van de meningen van anderen vind ik raar en storend. Al helemaal omdat er toch ook wel een aantal positieve reacties zijn en dat de meeste van de geplaatste gifjes gewoon een paar bugs/glitches betreffen die er áltijd zijn en jij je dáárover al onwijs loopt op te winden...
klik om te spelen
“Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.”
  maandag 20 maart 2017 @ 13:10:28 #259
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169650253
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:57 schreef MMaRsu het volgende:
@IeRe Ik speel helemaal niet alleen games die goede reviews krijgen. Dat is waanzin. Ik speel enorm veel verschillende games! Maar als ik de review van Rock Paper Shotgun lees dan klinkt dit als een budget game van 5 euro ipv een game die 60 euro en zoveel tijd waard is.
Oh, maar jou punt over mijn comfort zone is wel valide? Je moet niet voor anderen denken. Laat iedereen gewoon zelf oordelen, gun mensen hun plezier als ze het goed of acceptabel vinden.
Iedereen weet nu wel dat je teleurgesteld bent in Andromeda.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 13:20:26 #260
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169650479
Nouja of het valide was weet ik niet, ik doelde meer op je opmerking " het lijkt me niets dus is het voor mij al sowieso kut " :P. Al weet ik niet of je daarmee echt serieus was of niet :P.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 maart 2017 @ 13:22:33 #261
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169650534
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:57 schreef MMaRsu het volgende:

Dat er in de oude Mass Effect games houterige animaties zaten okay, maar bijvoorbeeld het verhaal, de companions, de tactische opties in combat dmv je power wheel, de keuzes die je kon maken die echt invloed hebben op het verhaal...
Nou ja, dit bedoel ik dus een beetje toen ik zei dat je de vorige ME trilogie wat aan het ophemelen was... :)

Combat was acceptabel (ME) tot goed (ME 3), maar tactisch of ook maar op enige complex...nope, gewoon niet waar. :)

En de keuzes in Bioware games zijn altijd maar zo zo, en zeker niet zo interessant voor het plot van een gemiddelde Bioware game, met wellicht als uitzondering DA:O.

Tuurlijk, keuzes komen terug in vervolg games of zelfs DLC's maar ook dan is het maar zeer betrekkelijk...en ik hoef je hopelijk toch niet te herinneren aan hoe _al die keuzes_ hun invloed uiteindelijk hadden op de "grand finale" van de eerste ME trilogie? ;)

Ja de eerste ME trilogie is/was een klassieker en nee, ik vermoed niet (op basis van reviews) dat ME:A daar ooit tussen gaat zitten, maar laten we niet doen als of in de reviews niet veel zaken als negatief worden gezien, terwijl dat soort dingen toch wel redelijk Bioware-achtig zijn. :)

Neem dit stuk uit die review van RPS

quote:
This is endemic, permeating from conversations through to grand ideas. Entire races are still described as having a single personality type. “Quick-minded, sharp” someone says of the Angara, as if that’s going to be a common trait across an entire sentient species. A single philosophy is attributed to the entire species, across multiple planets, as if no one would disagree, ever, across space and time.

Giant decisions sproing out of nowhere, with no warning. You’re just idly clearing out yet another identikit ‘dungeon’, and then suddenly you’re asked to decide if you should kill a bunch of innocent people for some potential wider benefit. There’s no flow, no sense of history, just bonkers false choices when a nuanced response would be far more valid (and in BioWare games, previously optional).
Hiermee beschrijft hij _elke_ Bioware game mee...wat had hij verwacht? :? Dat is zeggen dat het sneaken van Snake in MGS toch wel vervelend is... :')

En toch hè...en toch begrijp ik je teleurstelling. :*
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169650609
En ik ben iemand die de action gameplay van/in ME wél belangrijk vind. En ja, ik weet dat een heleboel shooters technisch gezien beter in elkaar zitten, dat ME op dit gebied altijd middelmatig is geweest, maar het gaat mij om het hele plaatje. Ik heb het liefst een zo goed/interessant mogelijke shooter, maar dan wel binnen de setting en sfeer van ME en ik word er persoonlijk zeker wel blij van als ik het idee heb dat het op dat punt verbeterd/spannender is. Verder schijnen de werelden er echt heel mooi uit te zien nu, ook dat is voor mij wel een heel belangrijk onderdeel.
Tails tell tales
pi_169650690
Tot nu toe vind ik de reviews vooral erg tegenstrijdig.

Als je die van gamespot beluisterd is het soms letterlijk in dezelfde zin dat hij zichzelf eigenlijk tegenspreekt.
Met dan als conclusie een 6/10.

Beetje raar.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:37:13 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169650859
Het is tactisch als je kan besluiten wanneer je teammates hun powers inzetten. Dat je dit nu volledig aan een gebrekkige AI moet overlaten is minder tactisch dan in vorige ME games. Waarom het power wheel eruit slopen? Dat is toch zeker wel een tactisch aspect. Het is wellicht niet altijd even belangrijk, maar soms wel handig als je net die ene power wil inzetten. In plaats daarvan heeft de AI hem wellicht daarvoor al een keer gebruikt en is die power aan het rechargen!

Keuzes in de Mass Effect games hebben zeker invloed binnen het verhaal. Welke squad mates je kan redden of killen. Hoe je grotere story lines doet ( of je die ene grote Alien queen killed in ME1 ben even de naam kwijt ), de Krogans etc.

Dat soort dingen komen nu schijnbaar niet aan bod.

Hij bedoelt dat er geen flow zit in het verhaal. Het gaat van de hak op de tak. Dat is waar die reviewer op doelt. Er zit geen goede opbouw in de quests.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169651065
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tot nu toe vind ik de reviews vooral erg tegenstrijdig.

Als je die van gamespot beluisterd is het soms letterlijk in dezelfde zin dat hij zichzelf eigenlijk tegenspreekt.
Met dan als conclusie een 6/10.

Beetje raar.
Klopt inderdaad, Gamespot geeft ook aan dat ze al ruim 60+ uur gespeeld hebben en er nog graag mee verder gaan. Dan is een 6 gewoon erg laag, ondanks de negatieve punten.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:50:01 #266
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169651139
Een review die alles (inclusief PvP heel kort) aanstipt. Hij maakt over het algemeen erg goede reviews imho. Zijn conclusie, de game heeft haar momenten, maar er zijn nog veel issues en bugs.

Dus tja... :)


en deze is wat positiever...? Denk ik. :D



[ Bericht 25% gewijzigd door Semisane op 20-03-2017 14:10:33 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 maart 2017 @ 14:18:31 #267
466083 Mordin
Scientist salarian
pi_169651862
De DLC van de eerdere trilogy is nergens een beetje goedkoop te pikken he? :{ Blijft toch jammer dat er geen bundel (remaster) oid is met alles er in.


Overigens heb ik ook genoten van de laatste Dragon Age en zelfs deeltje twee vond ik vermakelijk. Dus ik maak mij niet zo druk om de reviews. :+
“Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.”
  maandag 20 maart 2017 @ 14:24:04 #268
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_169652007
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:50 schreef Semisane het volgende:
Een review die alles (inclusief PvP heel kort) aanstipt.
Er is geen PvP mode. MP is Coop PvE.

Voor de duidelijkheid ;). Nu maar hopen dat Bioware niet naar skillup* en die andere "youtube-experts" gaat luisteren voor PvE-gameplay.

*youtuber die het voor elkaar heeft gekregen om de al kapotte PvE en PVP in The Division nog kapotter te maken met zijn suggesties. En dat is een hele prestatie als je weet hoe broken The Division is.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 20 maart 2017 @ 14:24:08 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169652012
Die review van Gamespot is best goed vind ik, goede afwegingen.

Maar het cijfer is echt heel raar, nou vind ik die cijfers sowieso niet zo belangrijk maar als je de review leest en/of hoort lijkt het echt alsof de reviewer de game gewoon prima vond :P.

De game lijkt te staan of te vallen bij de 'writing', zo lijkt het kijkend naar de reviews. Snap ik wel, er zit voor zover ik kan zien wel een bepaalde stijlkeuze achter. Niet iedereen kan dat waarderen. Sommige klachten zijn gewoon onzin, sommige reviewers letten gewoon niet op of verzinnen zelf er maar iets bij. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee. Voor mij ziet het er uit als een universum waar ik me compleet in kan verdiepen :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 20 maart 2017 @ 14:26:33 #270
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169652086
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:24 schreef PirE het volgende:

[..]

Er is geen PvP mode. MP is Coop PvE.

Voor de duidelijkheid ;). Nu maar hopen dat Bioware niet naar skillup* en die andere "youtube-experts" gaat luisteren voor PvE-gameplay.

*youtuber die het voor elkaar heeft gekregen om de al kapotte PvE en PVP in The Division nog kapotter te maken met zijn suggesties. En dat is een hele prestatie als je weet hoe broken The Division is.
Sorry nee ik bedoelde MP ipv PvP...vergissing. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169654427
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:18 schreef Mordin het volgende:
De DLC van de eerdere trilogy is nergens een beetje goedkoop te pikken he? :{ Blijft toch jammer dat er geen bundel (remaster) oid is met alles er in.

Overigens heb ik ook genoten van de laatste Dragon Age en zelfs deeltje twee vond ik vermakelijk. Dus ik maak mij niet zo druk om de reviews. :+
Om eerlijk te zijn vond ik DA:I best vermakelijk hoor, maar toen je eenmaal met z'n alle naar die andere plek ging en ineens zoveeeeeel quests kreeg. Toen werd het me echt teveel en was ik er ook meteen klaar mee. Maar los van dat vond ik het stiekem best een vermakelijk spel :Y
pi_169654615
Hallo,

Dit vind ik een van de betere reviews->

https://www.forbes.com/si(...)ns-sky/#3a13cc5839f0

Ik had hem besteld bij bol maar net geannuleerd redenen zijn ten eerste ben ik net weer begonnen met ME1 geupgrade met Meuitm (Hd textures) te downen op de nexus mod site . Het maakt de game zoveel mooier! en ik speel nu op een game pc. 2 Multiplayer vind ik niks en het heeft zover ik begreep weer een grote rol en ook micro transactions.

Bioware heeft zijn forums opgeheven. (dat was zowiezo een zooi helemaal met de mods Stanley Wu en Chris Priestley indertijd (wat een horken zijn dat).

Ik heb sterke voorkeur voor me 1 dan 2 en deel 3 vond ik maar matig . Het installeren van Mehem maakt het einde wel acceptabel voor mij vooral als je daarna de citadel dlc speelt.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het wel gehad heb met Bioware en EA en ze dan ook niet meer wil ondersteunen door hun producten te kopen.

Bovendien heb ik TW 1, 2 en 3 nog staan met alle DLC en nog nooit gespeeld evenals Rise of the Tombraider en Cities Skylines.

De mensen hier die hem wel gaan kopen of hebben gekocht wens ik veel spelplezier toe.
Ik ga eerst weer een complete ME 123 tour doen maar dan met zwaar gemodde versies.
Female adept Shepard.

Owja ik ben ook nog steeds bezig met alweer zwaar gemodde Fallout New Vegas.

Take Care.
pi_169656169
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:08 schreef Vance het volgende:
Hallo,

Dit vind ik een van de betere reviews->

https://www.forbes.com/si(...)ns-sky/#3a13cc5839f0

Ik had hem besteld bij bol maar net geannuleerd redenen zijn ten eerste ben ik net weer begonnen met ME1 geupgrade met Meuitm (Hd textures) te downen op de nexus mod site . Het maakt de game zoveel mooier! en ik speel nu op een game pc. 2 Multiplayer vind ik niks en het heeft zover ik begreep weer een grote rol en ook micro transactions.

Bioware heeft zijn forums opgeheven. (dat was zowiezo een zooi helemaal met de mods Stanley Wu en Chris Priestley indertijd (wat een horken zijn dat).

Ik heb sterke voorkeur voor me 1 dan 2 en deel 3 vond ik maar matig . Het installeren van Mehem maakt het einde wel acceptabel voor mij vooral als je daarna de citadel dlc speelt.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het wel gehad heb met Bioware en EA en ze dan ook niet meer wil ondersteunen door hun producten te kopen.

Bovendien heb ik TW 1, 2 en 3 nog staan met alle DLC en nog nooit gespeeld evenals Rise of the Tombraider en Cities Skylines.

De mensen hier die hem wel gaan kopen of hebben gekocht wens ik veel spelplezier toe.
Ik ga eerst weer een complete ME 123 tour doen maar dan met zwaar gemodde versies.
Female adept Shepard.

Owja ik ben ook nog steeds bezig met alweer zwaar gemodde Fallout New Vegas.

Take Care.
Leuke blog.. sjonge jonge. :')

Maar goed, ieder zijn ding.
pi_169656289
Man baal er nog steeds van. Dit was echt de titel voor mij waar ik na uitkeek en dan valt die even goed tegen zeg ;( :(
pi_169656834
Wacht nou eerst maar eens de reviews van de hele game af ipv de early acces, en de ervaringen van gamers zelf.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_169657005
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Man baal er nog steeds van. Dit was echt de titel voor mij waar ik na uitkeek en dan valt die even goed tegen zeg ;( :(
Ik ook (al word ik iedere keer dat ik wat beelden zie toch wel weer erg enthousiast)...

Vooral ook omdat het (voor mij) nu 3x op een rij is. ;( De games waar ik de afgelopen jaren het meest naar uitkeek waren deze, Deus Ex en Heroes of Might of Magic/Might & Magic Heroes. En hoewel die tweede op zich niet slecht wordt gevonden, ontbreekt ook in dat geval de wow-factor (die er eerst wel was) als ik de meeste mensen moet geloven (en heb ik die -mede om die reden- tot nu toe maar laten liggen)...

Maar wat StateOfMind hierboven zegt en ik ben er echt nog niet 100% van overtuigd dat ik dit zelf een zwaar teleurstellende game ga vinden...
Tails tell tales
pi_169657133
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:49 schreef StateOfMind het volgende:
Wacht nou eerst maar eens de reviews van de hele game af ipv de early acces, en de ervaringen van gamers zelf.
De reviews van vandaag zijn toch van de hele game?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169657227
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

De reviews van vandaag zijn toch van de hele game?
Dat dacht ik ook, maar dacht dat SoM misschien de reviews bedoelde die pas komen na de daadwerkelijke release van het spel (met eventueel nog wat verbeteringen) oid...
Tails tell tales
pi_169657847
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:56 schreef Forbry het volgende:

Maar wat StateOfMind hierboven zegt en ik ben er echt nog niet 100% van overtuigd dat ik dit zelf een zwaar teleurstellende game ga vinden...
Ik ga het risico in elk geval niet nemen voor 60 euro. Voor de helft van de prijs durf ik het wel aan, dus ik wacht nog een half jaar.
pi_169658381
Ik ga er gewoon voor. De deluxe versie staat al maanden gepre-ordered, ligt morgen voor de deur, weet praktisch niks van de game af op wat plaatjes hier na, geen filmpjes gekeken of reviews gelezen en ga er bijna blind in. Zin in!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 20 maart 2017 @ 18:52:28 #281
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_169658550
Man man man wat een gezeur allemaal weer.

Ik denk dat iedereen maar voor zich zelf moet kijken wat die van de game vind. Ik heb in de 10 uur early acces me zelf goed vermaakt met zowel single player als multiplayer. Heb zelfs meer multiplayer gedaan aangezien ik morgen toch opnieuw begin als de volledige game uit is.
  maandag 20 maart 2017 @ 19:01:04 #282
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_169658778
Ik wacht wel totdat ie flink goedkoper is en de bugs eruit zijn.
Pak ik liever Nier, of resident evil 7 :@ (ja ik lig al wat achter)
pi_169659028
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ga het risico in elk geval niet nemen voor 60 euro. Voor de helft van de prijs durf ik het wel aan, dus ik wacht nog een half jaar.
Dat snap ik op zich wel, zelf twijfel ik nog...
Tails tell tales
pi_169659607
Even gemist dat de eerste volledige reviews er al zijn :@

Ik ben momenteel net aan Horizon Zero Dawn ( _O_ _O_ _O_ ) begonnen en daarna wil ik Ghost Recon Wildlands gaan spelen, dus tegen de tijd dat ik met beide games klaar ben zal ME Andromeda sowieso wel wat afgeprijsd zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_169659776
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben momenteel net aan Horizon Zero Dawn ( _O_ _O_ _O_ ) begonnen en daarna wil ik Ghost Recon Wildlands gaan spelen, dus tegen de tijd dat ik met beide games klaar ben zal ME Andromeda sowieso wel wat afgeprijsd zijn.
Zo jammer dat HZD er (nog) niet voor de pc is. ;(

Ga deze Mass Effect zeker nog wel proberen, maar niet voor de ¤60 euro die hij nu kost. Vind dat sowieso al een hoop geld voor een spel, maar zeker als hij niet fatsoenlijk afgewerkt is.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169661818
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 20 maart 2017 @ 20:27:12 #287
466083 Mordin
Scientist salarian
pi_169661887
Mijn PC draait de game niet echt lekker op de eerste grote planeet. ;(

Toch maar de console versie aanschaffen denk ik. Waar hebben jullie hem besteld?
“Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.”
  maandag 20 maart 2017 @ 20:28:15 #288
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169661924
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:27 schreef Mordin het volgende:
Mijn PC draait de game niet echt lekker op de eerste grote planeet. ;(

Toch maar de console versie aanschaffen denk ik. Waar hebben jullie hem besteld?
drivers en het spel geupdate?
pi_169662137
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:50 schreef Semisane het volgende:

en deze is wat positiever...? Denk ik. :D

Prima "review", uitleg ^O^
pi_169662941
Dit doet toch zeer man als je dit ziet :'(

Mass Effect
(X360) 91
(PC) 89
(PS3 85

Mass Effect 2
(X360) 96
(PC) 94
(PS3 94

Mass Effect 3
(X360) 93
(PS3 93
(PC) 89
(WIIU) 85

Mass Effect Andromeda
(PC) 78
(XONE) 77
(PS4) 75

Ben bang dat dit voorlopig ook de laatste Mass Effect is (of het einde moet echt naar een nieuw deel leiden). Bedoel bij Dead Space zijn ze na het matige deel 3 ook gestopt. Daar hoor je ook helemaal niks meer over terwijl deel 1 en 2 echt super scoorde
  maandag 20 maart 2017 @ 20:56:58 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169663118
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:59:32 #292
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169663287
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:59 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

Is dat de day1 patch?
Lijkt me niet aangezien het al 1.04 is, en de "Day one" patch zou al bij de trial/demo zitten.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:08:23 #294
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169663499
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:52 schreef Vault-Boy het volgende:
Dit doet toch zeer man als je dit ziet :'(

Mass Effect
(X360) 91
(PC) 89
(PS3 85

Mass Effect 2
(X360) 96
(PC) 94
(PS3 94

Mass Effect 3
(X360) 93
(PS3 93
(PC) 89
(WIIU) 85

Mass Effect Andromeda
(PC) 78
(XONE) 77
(PS4) 75

Ben bang dat dit voorlopig ook de laatste Mass Effect is (of het einde moet echt naar een nieuw deel leiden). Bedoel bij Dead Space zijn ze na het matige deel 3 ook gestopt. Daar hoor je ook helemaal niks meer over terwijl deel 1 en 2 echt super scoorde
Denk dat het ook niet slim was om die game eerder uit te brengen voor een gedeelte . Helemaal met de steeds extremere media van vandaag die je gewoon kapot maken als het bugged is .
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 20 maart 2017 @ 21:24:50 #295
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169664154
quote:
9s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:08 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Denk dat het ook niet slim was om die game eerder uit te brengen voor een gedeelte . Helemaal met de steeds extremere media van vandaag die je gewoon kapot maken als het bugged is .
Dan was bij de launch de hel wel losgebarsten.
De game is al uitgesteld want die zou begin dit jaar meen ik al uitkomen.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:26:01 #296
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169664189
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:24 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

Dan was bij de launch de hel wel losgebarsten.
De game is al uitgesteld want die zou begin dit jaar meen ik al uitkomen.
Zakelijk gezien was het dom want nu kopen mensen die aan het twijfelen waren de game zeker niet voor de volle mep .
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 20 maart 2017 @ 21:29:06 #297
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169664309
quote:
9s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:26 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Zakelijk gezien was het dom want nu kopen mensen die aan het twijfelen waren de game zeker niet voor de volle mep .
klopt, dit is wat dat betreft geen slimme zet, ze hadden imo de game beter verder af kunnen maken voor die playfirst trial.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:30:20 #298
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169664361
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:29 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

klopt, dit is wat dat betreft geen slimme zet, ze hadden imo de game beter verder af kunnen maken voor die playfirst trial.
Het oude bekende verhaaltje waarschijnlijk : Aandeelhouders die snel willen cashen voordat het boekjaar afloopt
Zucht..
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 20 maart 2017 @ 21:31:44 #299
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169664428
quote:
9s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:30 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Het oude bekende verhaaltje waarschijnlijk : Aandeelhouders die snel willen cashen voordat het boekjaar afloopt
Zucht..
echt huilen dat dit ten koste van zo'n leuke franchise moet gaan :(
  maandag 20 maart 2017 @ 21:33:18 #300
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169664501
quote:
13s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:31 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

echt huilen dat dit ten koste van zo'n leuke franchise moet gaan :(
Bijna elke goeie franchise gaat zo kapot helaas
RED ONS HENNIEGOD
pi_169664755
;( -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')