Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom de EU niet gewoon alles afbreekt. Is het alleen dat vluchtelingenakkoord waardoor ze de hoop levend lijken te willen houden?
quote:
Ze zijn sociaal-economisch niet erg links maar wel progressief en milieubewust. Er zijn ook veel linkse kiezers die zweven tussen PvdA/GL en D66. Je zou ze wel degelijk links kunnen noemen, al is een centrumpartij accurater.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Cruciaal is hoe je D66 ziet. Veel mensen (waaronder ik) scharen die partij niet onder de linkse partijen.
Het legt enkel bloot wat altijd al het geval was, namelijk dat alles met een kleurtje uit de grote steden PvdA stemde. Verder is er niets veranderd of zo.quote:
Ik vind de progressieve agenda belangrijker dan de linkse. Daarom zie ik D66 wel als een geestverwant.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Cruciaal is hoe je D66 ziet. Veel mensen (waaronder ik) scharen die partij niet onder de linkse partijen.
Je drijft Erdogan dan wel in de armen van Poetin. Maar misschien maar beter ook eigenlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
Dit gaat gebeuren.twitter:calebecarma twitterde op donderdag 16-03-2017 om 01:08:41The Hill has tweeted 70 articles about Chelsea Clinton in 2017. Tonight, they promoted a story about her making a… https://t.co/1IoKHEqc1Z reageer retweet
Turkije krijgt daar ook geld voor.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Turkije heeft beloofd tot 2020 mee te werken en als de onderhandelingen helemaal worden afgebroken zouden ze dat kunnen opblazen.
Ach zal binnenkort toch wel weer wat oorlog moeten wordne gevoerd om onze populatie in toom te houden. Liefst niet op europas klei dan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je drijft Erdogan dan wel in de armen van Poetin. Maar misschien maar beter ook eigenlijk.
Zeker wanneer 'Links' geen goed verhaal heeft. Zoals de laatste tijd.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind de progressieve agenda belangrijker dan de linkse. Daarom zie ik D66 wel als een geestverwant.
Behalve het stukje van Turkije dat binnen Europa ligtquote:Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
Ik heb ook niet het idee dat Turkije de enige vinger in de dijk kan zijn. Je moet toch wel om die idioten heen kunnen werken? Maar goed, daar heb ik te weinig kijk op om er echt iets van te kunnen zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Voor de vorm dan ook maar bezetten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Behalve het stukje van Turkije dat binnen Europa ligt
#geografischrealisme
Kopt, ik zal dan ook niet zeggen dat ze niet progressief zijn. Ik vind het verwarrend dat progressief en links steeds vaker door elkaar worden gebruikt. De sociaal-economische schaal is voor mij nog steeds de schaal om te besluiten of een partij rechts of links is.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze zijn sociaal-economisch niet erg links maar wel progressief en milieubewust. Er zijn ook veel linkse kiezers die zweven tussen PvdA/GL en D66. Je zou ze wel degelijk links kunnen noemen, al is een centrumpartij accurater.
Links en rechts schieten hier gewoon wat tekort. Ik heb ook al gelezen dat Denk niet links zou zijn terwijl die driekwart van het programma van de PvdA delen.
Door hun positie tussen Syrië en Libanon (oorsprong van veel vluchtelingen) en Griekenland (EU) in hebben ze wel veel macht. Je kunt een ander land wel vragen of betalen om mensen op te vangen maar dat helpt geen fluit als Turkije de grenzen open zet.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Turkije krijgt daar ook geld voor.
Maar eigenlijk... We kunnen toch ook een willekeurig ander land aan de Middellandse Zee geld geven om er vluchtelingen op te vangen? Dat hoeft toch niet Turkije te zijn? Dus wat is hun positie nou helemaal?
Dat wordt Oost-Griekenland.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Voor de vorm dan ook maar bezetten.
Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Door hun positie tussen Syrië en Libanon (oorsprong van veel vluchtelingen) en Griekenland (EU) in hebben ze wel veel macht. Je kunt een ander land wel vragen of betalen om mensen op te vangen maar dat helpt geen fluit als Turkije de grenzen open zet.
Een aantal economische dogma's van links zijn ook niet langer meer houdbaar. Daarom zie ik SP als vergane glorie.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker wanneer 'Links' geen goed verhaal heeft. Zoals de laatste tijd.
Dan maak je links/rechts nóg ingewikkelder.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een aantal economische dogma's van links zijn ook niet langer meer houdbaar. Daarom zie ik SP als vergane glorie.
Zorgen voor de onderklasse en minder bedeelden zie ik overigens ook meer als een progressief punt dan een klassiek links agendapunt.
Doet het humanitair gezien natuurlijk niet zo goed. "Hallo jongens, welkom in Griekenland. Libië is gewoon die kant op zwemmen, veel succes!"quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.
Zoiets hebben we geprobeerd, maar je kunt niet iedereen tegenhouden. Er zitten nog steeds duizenden mensen op Griekse eilandjes. En vanuit Libië (waar je momenteel trouwens helemaal niets kunt regelen volgens mij) proberen ze het naar Malta of Lampedusa.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.
Ik zit er exact hetzelfde in, alleen dan vanuit de andere kant benaderd.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind de progressieve agenda belangrijker dan de linkse. Daarom zie ik D66 wel als een geestverwant.
Die dachten verrek, dat kabinetsbeleid is helemaal zo slecht nog niet, alleen jammer dat de partij waar ik op gestemd heb er bij zat.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
PvdA is bijna twee zetels verloren aan de VVD.
De oude scheidslijnen gaan toch vervagen. Ik denk dat links minder over nivellering zal gaan en meer over klimaatactie en burgerrechten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan maak je links/rechts nóg ingewikkelder.
Die oude scheidslijnen hebben in mijn ogen altijd al tekort gedaan. Progressief/conservatief is veel nuttiger. En dan zitten partijen als GL en D66 absoluut bij hetzelfde kamp.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De oude scheidslijnen gaan toch vervagen. Ik denk dat links minder over nivellering zal gaan en meer over klimaatactie en burgerrechten.
quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
PvdA is bijna twee zetels verloren aan de VVD.
quote:We zien ook dat een aantal PvdA'ers van weleer niet is komen opdagen, dat kost de partij nog eens bijna 5 zetels
Eh, de huidige deal werkt toch? Die werkt omdat het nutteloos is om illegaal van Turkije naar Griekenland te gaan, omdat jij dan teruggestuurd wordt naar Turkije (en ipv. daarvan iemand anders dan legaal naar Griekenland mag).quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoiets hebben we geprobeerd, maar je kunt niet iedereen tegenhouden. Er zitten nog steeds duizenden mensen op Griekse eilandjes. En vanuit Libië (waar je momenteel trouwens helemaal niets kunt regelen volgens mij) proberen ze het naar Malta of Lampedusa.
Er is gewoon geen eenvoudige oplossing voor het probleem.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die oude scheidslijnen hebben in mijn ogen altijd al tekort gedaan. Progressief/conservatief is veel nuttiger. En dan zitten partijen als GL en D66 absoluut bij hetzelfde kamp.
twitter:simonetukker twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:37:57BFM meldt dat er twee lichtgewonden zijn en dat een schutter is opgepakt in Grasse. Actie is nog gaande. @eenvandaag https://t.co/oAiR0iebZq reageer retweet
Had Clinton niet bijna evenveel stemmers als Obama (tweede termijn)? Alleen woonden ze niet in de juiste staten.quote:
twitter:NOS twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:40:39Vrijdag in Rotterdam opnieuw demonstratie Turkse Nederlanders https://t.co/IUAqNlvLY0 reageer retweet
Nou, nee. De Turkijedeal werkt helemaal niet zo goed, dat is vooral schijn.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, de huidige deal werkt toch? Die werkt omdat het nutteloos is om illegaal van Turkije naar Griekenland te gaan, omdat jij dan teruggestuurd wordt naar Turkije (en ipv. daarvan iemand anders dan legaal naar Griekenland mag).
Als iedereen die in Lampedusa gelijk op de veerboot naar Libie of Tunesie of wat-weet-ik-waar wordt gezet (en daar asiel wordt gegeven), dan is het helemaal niet meer aantrekkelijk om de oversteek te wagen.
Hier ben ik het mee eens. Ik zie het alleen alweer helemaal gebeuren dat D66 de conservatieve puntjes van het CDA eraf gaat slijpen in ruil voor een dingetje als de Wietwet en andere progressieve plannen. En dan zit je gewoon met standaard rechts beleid zonder progressief imago, dat kan ik onder geen beding steunen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het wordt wel goed geframed in ieder geval.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou, nee. De Turkijedeal werkt helemaal niet zo goed, dat is vooral schijn.
[ afbeelding ]
Ondertussen worden we gechanteerd door een dictator en worden de vluchtelingen in Turkije absoluut inhumaan behandeld. Ik zou het niet echt een succes durven noemen.
Ergens natuurlijk karma voor het niet willen veranderen van dat systeem na de verloren verkiezing van Al Gore. De democraten klagen steen en been over het kiesstelsel en na de inauguratie van weer een Republikeinse president is iedereen het ineens vergeten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Had Clinton niet bijna evenveel stemmers als Obama (tweede termijn)? Alleen woonden ze niet in de juiste staten.
Clinton had dan ook geen THINK als serieuze concurrent.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Had Clinton niet bijna evenveel stemmers als Obama (tweede termijn)? Alleen woonden ze niet in de juiste staten.
Het echte armpje drukken gaat idd tussen Buma en Pechtold plaatsvinden de komende dagen. Maar uiteindelijk zijn ze wel tot elkaar veroordeeld in het komende kabinet..quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ik zie het alleen alweer helemaal gebeuren dat D66 de conservatieve puntjes van het CDA eraf gaat slijpen in ruil voor een dingetje als de Wietwet en andere progressieve plannen. En dan zit je gewoon met standaard rechts beleid zonder progressief imago, dat kan ik onder geen beding steunen.
Daar ben ik ook bang voor. D66 moet heel goed gaan onderhandelen want anders gaan ze straks weer klassiek ten onder na een regeringsperiode. Zeker wanneer Klaver buiten het kabinet blijft.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ik zie het alleen alweer helemaal gebeuren dat D66 de conservatieve puntjes van het CDA eraf gaat slijpen in ruil voor een dingetje als de Wietwet en andere progressieve plannen. En dan zit je gewoon met standaard rechts beleid zonder progressief imago, dat kan ik onder geen beding steunen.
Er komt dan ook geen enkele partij in het kabinet waar jij op gestemd hebt Bobberd.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Probleem is dat D66 weet dat CDA nodig is en andersom ook.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. D66 moet heel goed gaan onderhandelen want anders gaan ze straks weer klassiek ten onder na een regeringsperiode. Zeker wanneer Klaver buiten het kabinet blijft.
Kaas kan alvast campagne gaan voeren voor de tiende verkiezingsoverwinning op rij. La Decima.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. D66 moet heel goed gaan onderhandelen want anders gaan ze straks weer klassiek ten onder na een regeringsperiode. Zeker wanneer Klaver buiten het kabinet blijft.
Ik heb mij er niet in verdiept, maar ik geloof dat er in The Daily Show werd verteld dat de founding fathers het verdomd lastig hebben gemaakt om de boel te veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ergens natuurlijk karma voor het niet willen veranderen van dat systeem na de verloren verkiezing van Al Gore. De democraten klagen steen en been over het kiesstelsel en na de inauguratie van weer een Republikeinse president is iedereen het ineens vergeten.
Na 9 verkiezingsoverwinningen op rij - volgens mij is dat nooit eerder gebeurd in de Nederlandse politieke geschiedenis, alleen in de huidige reeks van D66 - ga ik er stiekem zelf ook wel vanuit dat dat bij de eerstvolgende verkiezingen wel ophoudt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat is inderdaad een risico, en dat komt omdat confessionelen zoveel principiëler zijn dan een van nature pragmatische partij als D66. CDA gaat rustig niet in het kabinet als levenseinde en wietwetgeving op de agenda blijven staan. D66 zal ze inslikken om verantwoordelijkheid te kunnen nemen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee. Heb ook niet echt het idee dat ik me kan gaan vinden in de plannen van het komende kabinet, op het buitenlandbeleid na dan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er komt dan ook geen enkele partij in het kabinet waar jij op gestemd hebt Bobberd.
Tsja, dat risico loop je als politiek extremist.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee. Heb ook niet echt het idee dat ik me kan gaan vinden in de plannen van het komende kabinet, op het buitenlandbeleid na dan.
Het is nogal een ingewikkeld verhaal wat ik ook niet volledig ken. Naar ik begrijp is het letterlijk afschaffen van het electoral college inderdaad schier onmogelijk. Wat echter wel kan, is het college de facto buitenspel zetten door de electors te verplichten met de popular vote mee te stemmen. Zulke wetten zijn al in meerdere staten van kracht, maar met de bepaling dat ze pas gelden als een bepaald deel van het totale aantal staten dezelfde wet invoert.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb mij er niet in verdiept, maar ik geloof dat er in The Daily Show werd verteld dat de founding fathers het verdomd lastig hebben gemaakt om de boel te veranderen.
Je zal maar arm zijn en in de Hoorn van Afrika wonen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:
https://www.washingtonpos(...)udget-2018-proposal/
Hoppa. Je zal maar arm zijn en in Amerika wonen.
Conservatieven zijn op die issues inderdaad veel sterker. Partijen als D66 en PvdA gebruiken dat dan liever als wisselgeld voor extra geld naar onderwijs o.i.d. Nu met de VVD erbij wordt dat echt gewoon kut.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat is inderdaad een risico, en dat komt omdat confessionelen zoveel principiëler zijn dan een van nature pragmatische partij als D66. CDA gaat rustig niet in het kabinet als levenseinde en wietwetgeving op de agenda blijven staan. D66 zal ze inslikken om verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
Dus Pechtold moet zijn rug recht houden. En Rutte moet niet bang zijn om CDA aan de straat te zetten en ergens anders een meerderheid te zoeken. Dat tweede wordt wel heel lastig met de huidige verhoudingen.
Wat een kutland zou dit zijn als we first past the post hadden.quote:
Wat een baas, die Trump. Zit trouwens al uren te wachten op zijn volgende twitterstorm over de laatste perikelen over zijn laatste nieuwe inreisverbodquote:Op donderdag 16 maart 2017 13:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:
https://www.washingtonpos(...)udget-2018-proposal/
Hoppa. Je zal maar arm zijn en in Amerika wonen.
Oef. We moeten god op onze blote knieën danken dat we niet aan het Britse systeem doen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een kutland zou dit zijn als we first past the post hadden.
De enige echte kneuzenprovincie is Limburg, eigenlijk.quote:
Zal er persoonlijk verder geen last van hebben. Alleen de gang van zaken bij bloeddonaties vind ik dan gek genoeg vijf keer per jaar wel een dingetje. Verder raakt dat rechtse beleid mij allesbehalve in de portemonnee. Het zijn meer m'n idealen die een knauw gaan krijgen het komende kabinet.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tsja, dat risico loop je als politiek extremist.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
VVD 60% van de zetels, D66, PVV en SP 10%, GL en SGP 5%.
ja dat is CU iddquote:Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom heeft SGP trouwens twee kleurtjes? Lekker werk Josse de Voogd.
Komt uiteindelijk gewoon hetzelfde beleid uitrollen dat nu ook uitonderhandeld wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
VVD 60% van de zetels, D66, PVV en SP 10%, GL en SGP 5%.
Omdat de lichtblauwe de CU isquote:Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom heeft SGP trouwens twee kleurtjes? Lekker werk Josse de Voogd.
Behoorlijk onwaarschijnlijk iig. En suïcidaal voor de PvdA.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:52 schreef skysherrif het volgende:
Is het nou echt onmogelijk dat PvdA ipv CU erbij komt trouwens?
twitter:HDNER twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:53:20#BREAKING: You have lost a friend like Turkey: Erdoğan tells Dutch PM https://t.co/2qjiQUmQcW https://t.co/CixUag6VHb reageer retweet
Ja dat laatste vooral ja, maar qua regering zie ik liever PvdA (vanwege Dijs)quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behoorlijk onwaarschijnlijk iig. En suïcidaal voor de PvdA.
Met vrienden als Erdo's Turkije...quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HDNER twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:53:20#BREAKING: You have lost a friend like Turkey: Erdoğan tells Dutch PM https://t.co/2qjiQUmQcW https://t.co/CixUag6VHb reageer retweet
Ik heb echt een hekel aan die nieuwsberichten die gewoon drie keer één zin herhalen. Verder, lekker boeiend.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan die nieuwsberichten die gewoon drie keer één zin herhalen.
Zei hij ook tegen Israël. Maandje erna kwam 'ie op z'n knietjes terug.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet eens erg vinden. Beetje jammer dat je de PvdA dan wel kan afschrijven.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behoorlijk onwaarschijnlijk iig. En suïcidaal voor de PvdA.
Herpakken en dan Aboutaleb/Dijsselbloem 2021quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk niet eens erg vinden. Beetje jammer dat je de PvdA dan wel kan afschrijven.
twitter:RoelofBouwman twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:56:07Zit het #CDA weer in de lift? Dat is erg relatief:- GR 2014: 14,4%- EP 2014: 15,2% - PS 2015: 14,7%- TK 2017: 12,5% reageer retweet
Hihihihihi.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef iemand het volgende:
Zielige pestkop.
Logisch ook, want bij die andere vier verkiezingen was de opkomst vele malen lager en het CDA heeft een redelijk trouwe achterban. Blijf je hier tweets spammen zonder er verder iets aan toe te voegen?quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef skysherrif het volgende:
twitter:RoelofBouwman twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:56:07Zit het #CDA weer in de lift? Dat is erg relatief:- GR 2014: 14,4%- EP 2014: 15,2% - PS 2015: 14,7%- TK 2017: 12,5% reageer retweet
Ben benieuwd hoe dat percentage onder de Turkse Nederlanders ligt..quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef Tchock het volgende:
Hier in Nieuw-West krijgt Denk bijna 20% van de stemmen. Je kunt dat positief en negatief bekijken: ja, het is griezelig, maar dat bekent ook dat een zeer groot gedeelte allochtone kiezers niks van ze moeten hebben.
Allebei geen campaigners lijkt me. Die kun je niet het gezicht van de PvdA maken.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Herpakken en dan Aboutaleb/Dijsselbloem 2021
Bij die verkiezingen gaat de trouwe aanhang van het CDA stemmen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef skysherrif het volgende:
Ja, jij kan ze immers duiden.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Logisch ook, want bij die andere vier verkiezingen was de opkomst vele malen lager en het CDA heeft een redelijk trouwe achterban. Blijf je hier tweets spammen zonder er verder iets aan toe te voegen?
Elzies of VaderAardbei of een ander pareltje in die hoek.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Raad de quote. Was aan mij gericht.
[..]
Hihihihihi.
Kloppevrind.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hihihihihi.
Daar komt echt nauwelijks iets van terecht (het uitruilen van vluchtelingen), de deal werkt vooral omdat de grens potdicht zit.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, de huidige deal werkt toch? Die werkt omdat het nutteloos is om illegaal van Turkije naar Griekenland te gaan, omdat jij dan teruggestuurd wordt naar Turkije (en ipv. daarvan iemand anders dan legaal naar Griekenland mag).
Als iedereen die in Lampedusa gelijk op de veerboot naar Libie of Tunesie of wat-weet-ik-waar wordt gezet (en daar asiel wordt gegeven), dan is het helemaal niet meer aantrekkelijk om de oversteek te wagen.
JanLul?quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hihihihihi.
Gewoon lekker aan het parlement overlaten. Regeerakkoord alleen daar waar het gaat om ingewikkelde zaken, geen ideologische.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik reken hem goed.quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Elzies of VaderAardbei of een ander pareltje in die hoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |