abonnement Unibet Coolblue
pi_169666113
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:55 schreef Red_85 het volgende:
Waar zijn we ook alweer goed in in dit land?
Geld weggeven aan mensen die er niet voor gewerkt hebben, en zonder tegenprestatie natuurlijk :Y
pi_169666134
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Transport-, landbouw- en dienstensector worden totaal vermoord door GL.

Waar zijn we ook alweer goed in in dit land?
Zeiken over het weer.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:22:08 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_169666180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
GL gaat hem echt niet worden. Te radicaal.
Idd, ze moeten hem eerst verplicht afstrepen.
pi_169666192
Als GL mee mag doen moeten de VVD en CDA zich schamen. Die staan zo ver weg van hun standpunten. En je kan best iets anders hebben, maar die helpen Nederland echt naar de kloten. Dus vergooi het niet.
pi_169666558
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Volgens mij is het een PVV'er, dus het lijkt me sterk dat ie dat prima vindt. Niet dat dat relevant is verder, GroenLinks zou een uitstekende toevoeging zijn aan het kabinet.

Ik ben alleen bang dat ze teveel moeten inleveren en weer terug op 4 zetels staan in 2021.
moet toch even laten zien hoe je normaal nadenkt over politiek...

en ja.. maar aan de andere kant kunnen ze dan wel 4 jaar lang directe invloed uitoefenen. en het is nou niet dat de aarde effe wacht met vies worden.
pi_169667109
GL staat behoorlijk ver van VVD en CDA af.
En aangezien de VVD de lijnen zullen gaan uitzetten is het maar de vraag of GL mee kan.
GL zou veel moeten inleveren, ik weet niet hoe de achterban daar in staat.

Zowel VVD, D66 als CDA zijn rechts, GL is de enige echte linkse partij van de 4.
De kans dat ze de PvdA achterna gaan is best groot als ze er in stappen.
Klaver wil niet voor niets een centrum links kabinet, dat zegt genoeg.

CU zou daarin tegen makkelijker gaan, mist de ethische kwestie opgelost kunnen worden.
Ook CU is de meest linkse van de 4, maar niet zo links als GL

76 zetels, de kans dat er een dissident bij 1 van de 4 partijen (VVD,CDA,D66,CU) zitten is klein. Het is een risico, dat klopt.

In zee gaan met GL brengt een ander rsico met zich mee, naast de enorme verschillen, de onervaring.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 05:05:31 #207
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169670300
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:52 schreef Snackman het volgende:
GL staat behoorlijk ver van VVD en CDA af.
En aangezien de VVD de lijnen zullen gaan uitzetten is het maar de vraag of GL mee kan.
GL zou veel moeten inleveren, ik weet niet hoe de achterban daar in staat.

Zowel VVD, D66 als CDA zijn rechts, GL is de enige echte linkse partij van de 4.
De kans dat ze de PvdA achterna gaan is best groot als ze er in stappen.
Klaver wil niet voor niets een centrum links kabinet, dat zegt genoeg.

CU zou daarin tegen makkelijker gaan, mist de ethische kwestie opgelost kunnen worden.
Ook CU is de meest linkse van de 4, maar niet zo links als GL

76 zetels, de kans dat er een dissident bij 1 van de 4 partijen (VVD,CDA,D66,CU) zitten is klein. Het is een risico, dat klopt.

In zee gaan met GL brengt een ander rsico met zich mee, naast de enorme verschillen, de onervaring.
Groenlinks is helemaal niet zo links, iig niet in de traditionele betekenis van het begrip. Zie je Klaver al meelopen tussen havenarbeiders in een demonstratie voor betere arbeidsvoorwaarden? Ik niet. Waar hij of de typische GL'er wel komt zijn demonstraties tegen Trump, tegen xenofobie, tegen Israël, voor de vluchtelingen enz. Als die traditionele linkse PVDA'ers die overgelopen zijn naar GL zullen van een koude kermis thuiskomen want hij geeft geen reet om de minima in Nederland. Groenlinks is een partij van SJW's, Goedvolk dat alleen zijn vermeende morele superioriteit wil bevredigen. Kijk ook naar die bijeenkomsten van GL, daar komen vooral goedgekapte prinsjes en prinsesjes op af. Niet dat dat een samenwerking makkelijker maakt, in tegendeel zelfs. Met de VVD zal het wel lukken, allemansvriendje Rutte kiest zijn slaafjes in zijn fractie weloverwogen uit maar de CDA gaat het nooit 4 jaar lang volhouden met GL als ze het avontuur al aangaan.
pi_169670961
GL: is inderdaad niet zo links als de SP, en idd de havenarbeider weet hij niet te vinden.

Maar bij GL draait alles om groen. En daar gaat de schoen wringen.
VVD is een werkgevers partij, en daar wil GL ook gaan bezuinigen/groen maken, GL wil alles groen maken.

En idd ook de CDA zal problemen met GL krijgen omtrent de groene ambitie van GL.

De keus om GL in de regering op te nemen zal met veel hangen en wurgen gaan, GL zal veel moeten toegeven, wat bij hun achterban niet goed zal vallen. PvdA taferelen luren om de hoek.

Een stabielere regering, ondanks de lage aantal zetels, zal toch met CU zijn ipv GL
Met CU heb je alleen de Ethische kwesties opgelost moet worden, maar daar kan een oplossing wel voor te vinden zijn, die zowel voor CU als voor D66 goed zal bevallen.
Met een regering met CU ipv GL heb je alleen dat D66 en CDA/CU elkaar moeten zien te vinden.
Met GL heb je grotere problemen, die voornamelijk tussen GL en VVD/CDA zal zijn en in mindere mate met D66
Dat weet Klaver ook, vandaar zijn wens voor een centrum linkse regering, omdat GL dan steun heeft van SP en PvdA en nu staan ze alleen,
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169670976
De werkgeversorganisatie VNO/NCW heeft al aangegeven ook op vergroening te hopen dit kabinet.
pi_169671041
De klassieke, arme havenarbeider bestaat dan ook nauwelijks meer door robotisering. Havenarbeiders boeren vrij goed, grote kans dat ze VVD stemmen tegenwoordig ipv SP
pi_169673878
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:52 schreef Snackman het volgende:
GL staat behoorlijk ver van VVD en CDA af.

CU zou daarin tegen makkelijker gaan, mist de ethische kwestie opgelost kunnen worden.
Ook CU is de meest linkse van de 4, maar niet zo links als GL
CU is op klimaatbeleid en vluchtelingenbeleid net zo links als GL, wellicht zelfs wel linkser.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik zie echt niet waarom CU beter zou zijn dan GL. Dan heb je naast het klimaatbeleid dat botst met CDA/VVD OOK nog eens die uitgesproken christelijk-ethische standpunten van CU er extra bij.
pi_169674418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:53 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

CU is op klimaatbeleid en vluchtelingenbeleid net zo links als GL, wellicht zelfs wel linkser.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik zie echt niet waarom CU beter zou zijn dan GL. Dan heb je naast het klimaatbeleid dat botst met CDA/VVD OOK nog eens die uitgesproken christelijk-ethische standpunten van CU er extra bij.
Het gehele programma van GL is linkser dan CU. Daarnaast hebben zowel VVD, CDA als D66 al samengewerkt, hetzij in een regering, hetzij via een gedoog constructie met CU.
De 3 partijen weten wat ze aan de CU hebben en niet wat ze aan GL hebben.

Daar komt nog bij dat Klaver, intern/extern, wordt afgeraden met deze 3 in zee te gaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)skandidaat~a4459022/
http://www.ad.nl/dossier-(...)el-regeren~a4454c5b/

Dus mocht Klaver toch met deze 3 willen gaan regeren, dan wordt de druk binnen in de partij zeer groot. Dat zal hem niet in de koude kleren gaan zitten.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169674476
Volgens mij gaat het niet om de verschillen maar om hoe graag men de verschillen wil overbruggen. CDA zal een voorkeur hebben voor CU, D'66 voor GL en VVD heeft een voorkeur voor de PvdA. Het kan wel eens een heel lastige formatie gaan worden.
pi_169675089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:28 schreef Snackman het volgende:

[..]

Daarnaast hebben zowel VVD, CDA als D66 al samengewerkt, hetzij in een regering, hetzij via een gedoog constructie met CU.
De 3 partijen weten wat ze aan de CU hebben en niet wat ze aan GL hebben.

GL zat anders ook in de "Kunduzcoalitie".
pi_169675208
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:52 schreef no1uknow het volgende:
als Yasser Klaver in een centrum-rechtse regering gaat zitten pleegt ie lange-termijns-politieke zelfmoord
Misschien. Maar beter iets groene invloed dan geen groene invloed. Dat zou ik iig denken als ik GL had gestemd.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:21:04 #216
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169675218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij gaat het niet om de verschillen maar om hoe graag men de verschillen wil overbruggen. CDA zal een voorkeur hebben voor CU, D'66 voor GL en VVD heeft een voorkeur voor de PvdA. Het kan wel eens een heel lastige formatie gaan worden.
VVD probeert volgens mij zo veel mogelijk opties open te houden zodat er minder macht bij GL en CU ligt tijdens de onderhandelingen. Rutte begon gisteren ook al over de SP. De realiteit is natuurlijk dat alleen GL en CU echte opties zijn. PvdA wil (heel begrijpelijk) niet gaan regeren en de SP heeft de VVD al buitengesloten.
pi_169675360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:14 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

GL zat anders ook in de "Kunduzcoalitie".
Tsja en we weten allemaal de afloop.... vooral Jolanda Sap. Zij heeft er nog nachtmerry's van.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169675437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

VVD probeert volgens mij zo veel mogelijk opties open te houden zodat er minder macht bij GL en CU ligt tijdens de onderhandelingen. Rutte begon gisteren ook al over de SP. De realiteit is natuurlijk dat alleen GL en CU echte opties zijn. PvdA wil (heel begrijpelijk) niet gaan regeren en de SP heeft de VVD al buitengesloten.
De PvdA sluit ik nog steeds niet uit.
quote:
Maar gevraagd naar het scenario dat de ‘winnaars’ er niet samen uitkomen, reageert Asscher dat hij het nu niet aan zijn partij vindt om in een coalitie te gaan zitten. “We kunnen altijd het gesprek voeren. Maar ik zie niet waarom het die partijen niet zou lukken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)64a46f119502a6fd58f2

Er komt mogelijk een tijd dat Asscher wel ziet waarom het de partijen met CU of Groen-links niet gaat lukken.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:37:26 #219
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169675495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De PvdA sluit ik nog steeds niet uit.

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)64a46f119502a6fd58f2

Er komt mogelijk een tijd dat Asscher wel ziet waarom het de partijen met CU of Groen-links niet gaat lukken.
Dat is wel een hele kleine opening hoor. Maar je hebt gelijk, Asscher heeft het niet helemaal uitgesloten.
pi_169675664
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:22 schreef hafcfan het volgende:
Als GL mee mag doen moeten de VVD en CDA zich schamen. Die staan zo ver weg van hun standpunten. En je kan best iets anders hebben, maar die helpen Nederland echt naar de kloten. Dus vergooi het niet.
Feit is dat VVD en CDA geen schaamte kennen.
Als de VVD niet socialer wordt komen de mensen nog meer in de ellende . Ik zie het met D66 er niet beter op worden.
pi_169675687
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat is wel een hele kleine opening hoor. Maar je hebt gelijk, Asscher heeft het niet helemaal uitgesloten.
Die zie ik toch liever als D66.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:54:43 #222
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169675827
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:47 schreef Lizzytien het volgende:

[..]

Die zie ik toch liever als D66.
Asscher moet ik zich aansluiten bij D66? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169675858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De PvdA sluit ik nog steeds niet uit.

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)64a46f119502a6fd58f2

Er komt mogelijk een tijd dat Asscher wel ziet waarom het de partijen met CU of Groen-links niet gaat lukken.
Dat zou voor de PvdA een hele domme zet zijn. Die moeten zich echt even richten op de eigen 'identiteit' en (het gebrek aan) bestaansrecht. Hergroeperen en hopen dat dit kabinet het 4 jaar volhoudt zonder ze.

Ik zie GL overigens ook niet 'passen'. VVD en CDA zien betere opties (met CU, of hopen toch nog op de PvdA), dus die gaan niet zomaar met wat linkse standpunten akkoord. En voor GL geldt hetzelfde, ik denk wel dat Jesse erg graag wil, maar zij kunnen een strenge immigratiepolitiek niet aan hun achterban verkopen, en op dat gebied ook weinig concessies doen op het hele milieu-verhaal, zonder daar keihard op afgerekend te worden.
pi_169676267
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Asscher moet ik zich aansluiten bij D66? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ook niet . PvdA moet in de oppositie .
pi_169676399
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:57 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat zou voor de PvdA een hele domme zet zijn. Die moeten zich echt even richten op de eigen 'identiteit' en (het gebrek aan) bestaansrecht. Hergroeperen en hopen dat dit kabinet het 4 jaar volhoudt zonder ze.

Ik zie GL overigens ook niet 'passen'. VVD en CDA zien betere opties (met CU, of hopen toch nog op de PvdA), dus die gaan niet zomaar met wat linkse standpunten akkoord. En voor GL geldt hetzelfde, ik denk wel dat Jesse erg graag wil, maar zij kunnen een strenge immigratiepolitiek niet aan hun achterban verkopen, en op dat gebied ook weinig concessies doen op het hele milieu-verhaal, zonder daar keihard op afgerekend te worden.
Er komt geen strenge immigratiepolitiek want de huidige regels zijn niet eenvoudig veel strenger te maken zonder in EU verband van alles te doen, tenzij je immigratie gaat tegenhouden die nauwelijks het grote probleem is zoals studie- of arbeidsmigratie. Knelpunten zijn denk ik eerder de vergroening van de economie, met name belasten autoverkeer, ten aanzien van Groen-links. Ten aanzien van CU zit het probleem meer in de principiële tegenstellingen met D'66, wat ook speelt bij CDA- D'66. Met PvdA is er eigenlijk geen groot inhoudelijk probleem alleen moet dat worden verkocht na de verkiezingen, op de één of ander manier denk ik dat het hele proces dus een verkooppraatje wordt maar mogelijk komt men er toch uit met GL of CU.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')