abonnement Unibet Coolblue
pi_169569738
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Misschien weet jij dat maar waarom de hell hebben ze 6 verschillende lijstrekkers gehad in 1959

https://www.parlement.com(...)ekkers_partij_van_de
Geen idee. Ik kende dat verhaal tot 10 seconden geleden überhaupt niet.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 14:42:38 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169569804
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee. Ik kende dat verhaal tot 10 seconden geleden überhaupt niet.
Er klopt ook niets van want dan zouden er van 3 t/m 12 maart drie lijsttrekkers tegelijk zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169569859
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er klopt ook niets van want dan zouden er van 3 t/m 12 maart drie lijsttrekkers tegelijk zijn.
Wellicht hadden ze inderdaad meerdere lijsttrekkers, geen idee. Voor dit soort vragen moet je gewoon de term Freako laten vallen... Dan volgt er (hopelijk) vanzelf wel antwoord.

Ik weet wél dat GroenLinks zelfs begin jaren 90 nog een lijsttrekkersduo had.
pi_169569962
staat in dat linkje:
quote:
Vanaf 1948 bekleedde de sociaaldemocraat Willem Drees het premierschap en bekleedde hij met een aantal andere partijleden een gedeeld lijsttrekkerschap.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 14:52:24 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169570001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:50 schreef Leipo666 het volgende:
staat in dat linkje:

[..]

Ah ik zie nu ook idd dan er in '48 ook een heel stel lijsttrekker waren. Toch een grappig gegeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169570029
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het zorgakkoord, herfstakkoord van een half miljard richting onderwijs, verruiming van de kinderbijslag en kinderopvangsubsidies, minimale verhoging van huurwoningen en nog veel meer. Dat is compleet in lijn met de sociaal democratie waar de PvdA voor staat en ik vind het bizar dat het de PvdA zo wordt aangerekend.
Ik vind het wel overdreven, maar het is niet zo raar. Ze kleuren al heel lang netjes binnen de neoliberale lijntjes, en dan blijft er niks anders over dan de scherpe kantjes er vanaf halen. Dat gaat dan met veel bureaucratie gepaard, je krijgt er altijd wat bevoogding bij, en het blijft beperkt tot tientjes in een koopkrachtplaatje.

Ze communiceren ook gewoon niet, en dan heb ik het niet eens over Spekman. Ze krijgen overal de schuld van omdat ze weigeren iemand de schuld te geven. D66 is tenminste enthousiast over de EU, GL is enthousiast over de vluchtelingen, bij de PvdA is het meer 'we kunnen niet anders'. Dat is dus ook weer machteloosheid.

De VVD-bewindslieden vormen een ontzettende kneuzenkermis, Dekker, Wiebes, VdSteur, Opstelten, Teeven, Hennis terwijl de PvdA relatief bekwame bestuurders levert. Maar het gepruts en de corruptie op Justitie gaat de boeken in als 'de politiek' en niet 'de VVD.

Ze durven geen linkse partij met een linkse grote bek te zijn. Ga zo'n kabinet in met de boodschap dat de crisis van rechts kwam en de vluchtelingencrisis van rechts kwam, dan kom je er ook anders uit. Maar nee, Rutte heeft de crisis die ons zomaar overkomen is bezworen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:28 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169570095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
de boodschap dat de crisis van rechts kwam
Dat heb ik inderdaad amper gehoord de term banken en en de term bonussen had toch minstens in de PvdA campagne voor moeten komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169570112
Moorlag nummer 9 op de huidige lijst in opspraak:

https://www.trouw.nl/same(...)contracten~afa84230/

Zakt je broek van af.
I´m back.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 15:16:35 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169570482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Moorlag nummer 9 op de huidige lijst in opspraak:

https://www.trouw.nl/same(...)contracten~afa84230/

Zakt je broek van af.
:r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169573497
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad amper gehoord de term banken en en de term bonussen had toch minstens in de PvdA campagne voor moeten komen.
Maar ja, dan moet de PvdA ook toegeven dat ze daarin teveel met rechts mee zijn gegaan. En dat is ook PvdA, liever op halve kracht doormodderen dan tot inkeer komen. Het zat er dan ook al langer aan te komen, alleen telkens kon het voor de verkiezingen nog even opgeblazen worden, maar populair waren ze tussendoor niet. De basis van steun was al veel smaller aan het worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169575136
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het wel overdreven, maar het is niet zo raar. Ze kleuren al heel lang netjes binnen de neoliberale lijntjes, en dan blijft er niks anders over dan de scherpe kantjes er vanaf halen. Dat gaat dan met veel bureaucratie gepaard, je krijgt er altijd wat bevoogding bij, en het blijft beperkt tot tientjes in een koopkrachtplaatje.

Ze communiceren ook gewoon niet, en dan heb ik het niet eens over Spekman. Ze krijgen overal de schuld van omdat ze weigeren iemand de schuld te geven. D66 is tenminste enthousiast over de EU, GL is enthousiast over de vluchtelingen, bij de PvdA is het meer 'we kunnen niet anders'. Dat is dus ook weer machteloosheid.

De VVD-bewindslieden vormen een ontzettende kneuzenkermis, Dekker, Wiebes, VdSteur, Opstelten, Teeven, Hennis terwijl de PvdA relatief bekwame bestuurders levert. Maar het gepruts en de corruptie op Justitie gaat de boeken in als 'de politiek' en niet 'de VVD.

Ze durven geen linkse partij met een linkse grote bek te zijn. Ga zo'n kabinet in met de boodschap dat de crisis van rechts kwam en de vluchtelingencrisis van rechts kwam, dan kom je er ook anders uit. Maar nee, Rutte heeft de crisis die ons zomaar overkomen is bezworen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Er moet veel meer gepocht worden met de successen die de PvdA binnentrekt.

Maargoed, altijd nog liever dat dan een partijprogramma met zaken die tegen de grondwet in gaan zoals het CDA en de VVD dit jaar weer hebben gedaan.
Dit, dus.
pi_169575338
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Er moet veel meer gepocht worden met de successen die de PvdA binnentrekt.

Maargoed, altijd nog liever dat dan een partijprogramma met zaken die tegen de grondwet in gaan zoals het CDA en de VVD dit jaar weer hebben gedaan.
Zoals? De grondwet wordt wel vaker met voeten getreden, en daar doet de PvdA ook regelmatig aan mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169577406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:08 schreef PSVCL het volgende:
Heerlijk voor die zionitische slang
Spel dan in ieder geval Zionistisch correct, faalhaas.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:32:33 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169580441
Ach, dit topic is voor de PvdA een opsteker.

Het is pas echt erg als je tegenstanders medelijden met je gaan krijgen
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:03:02 #65
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169581457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het wel overdreven, maar het is niet zo raar. Ze kleuren al heel lang netjes binnen de neoliberale lijntjes, en dan blijft er niks anders over dan de scherpe kantjes er vanaf halen. Dat gaat dan met veel bureaucratie gepaard, je krijgt er altijd wat bevoogding bij, en het blijft beperkt tot tientjes in een koopkrachtplaatje.

Ze communiceren ook gewoon niet, en dan heb ik het niet eens over Spekman. Ze krijgen overal de schuld van omdat ze weigeren iemand de schuld te geven. D66 is tenminste enthousiast over de EU, GL is enthousiast over de vluchtelingen, bij de PvdA is het meer 'we kunnen niet anders'. Dat is dus ook weer machteloosheid.

De VVD-bewindslieden vormen een ontzettende kneuzenkermis, Dekker, Wiebes, VdSteur, Opstelten, Teeven, Hennis terwijl de PvdA relatief bekwame bestuurders levert. Maar het gepruts en de corruptie op Justitie gaat de boeken in als 'de politiek' en niet 'de VVD.

Ze durven geen linkse partij met een linkse grote bek te zijn. Ga zo'n kabinet in met de boodschap dat de crisis van rechts kwam en de vluchtelingencrisis van rechts kwam, dan kom je er ook anders uit. Maar nee, Rutte heeft de crisis die ons zomaar overkomen is bezworen.
Dit ja. Bij de PvdA kruipen ze al onder de tafel als iemand "de kogel kwam van links" of "Pim!" roept, vecht verdomme toch eens terug. :(
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169584035
Hihi

Wel jammer dat een groot gedeelte van hun kiezers richting open grenzen partijen zijn gelopen. (GL/D66)
pi_169584674
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef vigen98 het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA 9 ZETELS
*O*
pi_169584686
Hahaha linkse losers
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:36:07 #69
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:45:14 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169585671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar ja, dan moet de PvdA ook toegeven dat ze daarin teveel met rechts mee zijn gegaan. En dat is ook PvdA, liever op halve kracht doormodderen dan tot inkeer komen. Het zat er dan ook al langer aan te komen, alleen telkens kon het voor de verkiezingen nog even opgeblazen worden, maar populair waren ze tussendoor niet. De basis van steun was al veel smaller aan het worden.
Wat de Pvda vergeten is dat om als partij gekozen te worden je ook kiezers nodig hebt. Ze stonden al tijden laag in de peilingen en hebben niets gedaan om de kiezer voor zich te winnen. Je zou haast gaan denken dat de partij daar bewust voor gekozen heeft om zichzelf op te blazen. Ze hebben zich vervreemd van hun eigen kiezers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169600254
Doei Spekman
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 18 maart 2017 @ 01:25:52 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169603358
quote:
quote:
Het zou voor de PvdA nog veel erger zijn geweest als jullie medelijden met ze hadden gekregen. })
pi_169606847
De A in de PvdA stond allang niet meer voor arbeid. De prioriteiten liggen bij méér immigratie en het zoveel mogelijk spekken van deze 'nieuwe Nederlanders' met zuur verdiend geld.

Neem het kantoor op de Herengracht van 5,4 ton huur per jaar. Of de gènant grote glazen gevels van FNV op de toplocatie bij Utrecht. Nee, de echte hardwerkende Nederlander weet inmiddels wel op welke partij zij niet meer moet stemmen.
pi_169606890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:12 schreef TNSL het volgende:
De A in de PvdA stond allang niet meer voor arbeid. De prioriteiten liggen bij méér immigratie en het zoveel mogelijk spekken van deze 'nieuwe Nederlanders' met zuur verdiend geld.

Neem het kantoor op de Herengracht van 5,4 ton huur per jaar. Of de gènant grote glazen gevels van FNV op de toplocatie bij Utrecht. Nee, de echte hardwerkende Nederlander weet inmiddels wel op welke partij zij niet meer moet stemmen.
Eens, maar toch bizar dat die "echte hardwerkende Nederlander" dan bij partijen als D66, CDA en de VVD uitkomt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169606917
Ik heb op PvdA gestemd. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')