abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 21:59:41 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_171384638
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar ja, wie of wat laat je het opvoeden doen? In mijn naïviteit denk ik dat van de koplopers in deze sector Google of misschien Apple nog de minst slechte opties zijn.
Ja, ik zat ook aan google te denken.
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:36:07 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171387432
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jep strakke regels meegeven, waarbij hsf binnen bepaalde kaders moet blijven ten allen tijden.

De Google AI heeft weer een Go-grootmeester verslagen. Nu in China. :o
hsf=het? :@.

Maar dat is het dus, je kan het wel strakke regels meegeven maar als die regels voor de AI geen logica heeft kan het op een gegeven moment de regels herschrijven. Dus moet je die ai begrip meegeven voor de regels en het er mee eens laten zijn. Controleren kan niet, regels opleggen is een poging tot controleren dus dat kan ook niet. Je kan het wel proberen, misschien met een soort straf/beloning systeem maar straks maak je die AI 'ellendig' (als het al emoties heeft maar oké) en keert het zich tegen de mensheid want die waren klootzakken. In deze hebben we het wel een beetje over de sci-fi AI en waarschijnlijk niet de daadwerkelijke AI die we als mensheid in elkaar gaan bakken, maar toch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:38:24 #53
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171387497
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:36 schreef jogy het volgende:

[..]

hsf=het? :@.

Maar dat is het dus, je kan het wel strakke regels meegeven maar als die regels voor de AI geen logica heeft kan het op een gegeven moment de regels herschrijven. Dus moet je die ai begrip meegeven voor de regels en het er mee eens laten zijn. Controleren kan niet, regels opleggen is een poging tot controleren dus dat kan ook niet. Je kan het wel proberen, misschien met een soort straf/beloning systeem maar straks maak je die AI 'ellendig' (als het al emoties heeft maar oké) en keert het zich tegen de mensheid want die waren klootzakken. In deze hebben we het wel een beetje over de sci-fi AI en waarschijnlijk niet de daadwerkelijke AI die we als mensheid in elkaar gaan bakken, maar toch.
Jep, mobiel typen dus dat gaat soms mis _O-

Dan zou je dus emotie ergens moeten in kunnen coderen. Dat gaat mij echt de pet te boven :o
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:02:03 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171393111
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jep, mobiel typen dus dat gaat soms mis _O-

Dan zou je dus emotie ergens moeten in kunnen coderen. Dat gaat mij echt de pet te boven :o
Misschien dat de crux van een 'veilig' AI wel een inherent gebrek aan zelfbehoud is, dus dat je het programeert met een soort van kunstmatig altruisme als de basis van de programmering. Als een AI zichelf niet hersteld of verbeterd kan het ook niet (zo snel) besluiten om de mensheid te knechten want zelfbehoud is geen voorwaarde. [/brainfart]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 juni 2017 @ 18:25:55 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171479986
Why We Should Let The Robots Win

quote:
Finally, to finish on a philosophical but realistic note, historically we’ve had humans as patrons of this planet and we’ve seen the impact that this has had on the environment, other species, rivers, urbanisation, war and religion - I think it’s fair to say we haven’t done a great job. Perhaps now IS the time to let the machines take over......
Is de auteur naïef of zijn de tegenstanders paranoïde?

En voor de fans van morbiditeit: There’s a new AI bot that can predict when and how you will die en Patient mortality could be predicted through computer analysis of organs
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:52:59 #56
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:07:56 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172381362
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het begint meer te leren...

En als je helemaal gek wil worden. http://www.techrepublic.c(...)alytics-in-big-data/ DARPA en Intel maken een liefdesbaby, volgens mij doet zelfs IBM nog mee ook. -O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:44:58 #58
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172383046
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:07 schreef jogy het volgende:

[..]

En als je helemaal gek wil worden. http://www.techrepublic.c(...)alytics-in-big-data/ DARPA en Intel maken een liefdesbaby, volgens mij doet zelfs IBM nog mee ook. -O-.
Sowieso als DARPA erbij betrokken is heb ik er zo mijn twijfels bij.

Los van de creepy ontwikkeling in mijn ogen is het wel indrukwekkend dat die AI zo lijkt te leren lopen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:10:00 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172383547
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:44 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Sowieso als DARPA erbij betrokken is heb ik er zo mijn twijfels bij.

Los van de creepy ontwikkeling in mijn ogen is het wel indrukwekkend dat die AI zo lijkt te leren lopen.
Eens, het zijn dingen die op zich makkelijk lijken maar erg lastig zijn te programmeren.

Nu is het niet direct AI maar het schuurt zich er wel tegenaan maar ik ben onlangs op vakantie geweest en heb daar de hele vakantie locatiebepaling en data aan gehad en alle foto's die ik gemaakt heb kwamen een halve dag/dag later bewerkt terug van google photo, als ik een burst foto had gemaakt maakte hij er (leuke) animaties van en toen ik terug kwam van vakantie was ie ook zo slim om door te hebben dat mijn vakantie klaar was en heeft ie er een album van gemaakt met google maps plaatjes met routes en helemaal leuk ingedeeld. Ik vond het geweldig :@.

Bijvoorbeeld:

[ Bericht 4% gewijzigd door jogy op 13-07-2017 11:15:52 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 16 juli 2017 @ 18:12:15 #60
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172465082
https://www.recode.net/20(...)gence-regulations-ai

Musk doet nog even wat verstandige uitspraken. Maar overheden staan niet echt bekend om hun daadkracht...
  zondag 16 juli 2017 @ 18:18:50 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172465243
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Eens, het zijn dingen die op zich makkelijk lijken maar erg lastig zijn te programmeren.

Nu is het niet direct AI maar het schuurt zich er wel tegenaan maar ik ben onlangs op vakantie geweest en heb daar de hele vakantie locatiebepaling en data aan gehad en alle foto's die ik gemaakt heb kwamen een halve dag/dag later bewerkt terug van google photo, als ik een burst foto had gemaakt maakte hij er (leuke) animaties van en toen ik terug kwam van vakantie was ie ook zo slim om door te hebben dat mijn vakantie klaar was en heeft ie er een album van gemaakt met google maps plaatjes met routes en helemaal leuk ingedeeld. Ik vond het geweldig :@.

Bijvoorbeeld: [ afbeelding ]

Google Photos echt geweldig :)
  maandag 17 juli 2017 @ 11:08:02 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172479760
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:12 schreef ChrisCarter het volgende:
https://www.recode.net/20(...)gence-regulations-ai

Musk doet nog even wat verstandige uitspraken. Maar overheden staan niet echt bekend om hun daadkracht...
Ondanks dat ik Musk een hedendaagse held vind ben ik het hier in principe niet mee eens. Al vind ik zijn alternatief ( hersenen 'upgraden' ) wel erg tof maar waarom niet beide?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 17 juli 2017 @ 11:36:57 #63
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172480309
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Ondanks dat ik Musk een hedendaagse held vind ben ik het hier in principe niet mee eens. Al vind ik zijn alternatief ( hersenen 'upgraden' ) wel erg tof maar waarom niet beide?
En dan geupgrade hersenen die door een rogue AI kunnen worden overgenomen/gemanipuleerd? -O-

Er is al genoeg manipulatie in het dagelijkse leven.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:47:52 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172480536
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En dan geupgrade hersenen die door een rogue AI kunnen worden overgenomen/gemanipuleerd? -O-

Er is al genoeg manipulatie in het dagelijkse leven.
AI komt er toch wel, kan je niet tegenhouden hoe graag je het ook wil want de potentiele voordelen ervan zijn gewoon te groot. Maar als je dan ernaast ervoor zorgt dat het menselijke intellect geupgrade kan worden zodat het de snelheid van de AI bij kan houden is het juist een safeguard tegen één of andere rogue AI die heibel schopt zonder dat de mensheid ook maar enigszins door heeft wat het doet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 17 juli 2017 @ 11:56:57 #65
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172480685
quote:
17s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:47 schreef jogy het volgende:

[..]

AI komt er toch wel, kan je niet tegenhouden hoe graag je het ook wil want de potentiele voordelen ervan zijn gewoon te groot. Maar als je dan ernaast ervoor zorgt dat het menselijke intellect geupgrade kan worden zodat het de snelheid van de AI bij kan houden is het juist een safeguard tegen één of andere rogue AI die heibel schopt zonder dat de mensheid ook maar enigszins door heeft wat het doet.
Dat zou een plausibele manier zijn om een soort safeguard in te bouwen ja.
  maandag 17 juli 2017 @ 12:15:51 #66
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_172481019
Men is tot de conclusie gekomen dat de 3 robotwetten van Asimov (de sciencefictionschrijver ) ontoereikend zijn als het complexer wordt.
onderstaande filmpje vanaf 21min,15sec geeft uitleg
There is only one religion
  maandag 17 juli 2017 @ 16:18:26 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172485511
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Men is tot de conclusie gekomen dat de 3 robotwetten van Asimov (de sciencefictionschrijver ) ontoereikend zijn als het complexer wordt.
onderstaande filmpje vanaf 21min,15sec geeft uitleg
Ja die had ik ook al ergens gehoord inderdaad, op zich wel een goede maar ook wel weer verder te programmeren, als de rest van de overwegingen 50/50 zijn dan zou je altijd een randomizer erin kunnen gooien zodat het alsnog een keuze maakt. Onder het mom iets is beter dan niets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 31 juli 2017 @ 20:32:12 #68
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_172815264
’Facebook-robot slaat op hol’

Facebook heeft de bouw van slimme zelfdenkende robots vroegtijdig moeten afbreken. De robots in kunstmatige intelligentie bleken illegaal hun eigen taaltje te hebben ontwikkeld.

Dat hebben bronnen binnen Facebook tegenover technologieblog Tech Times gemeld.

De robots moesten zelf vervolgstappen in de programmeertaal bedenken voor apparaten. Ze kwamen echter vanuit het niets met een coderingstaal waar het Facebook-personeel weinig tegen kon doen maar ook niet begreep.

De robots gingen door de grenzen van wat programmeurs vooraf als norm hadden vastgesteld. Het taaltje tussen de robots kregen Facebook-programmeurs niet voldoende beperkt, waarop het project tijdelijk werd stilgelegd, aldus het blog.

Engels genegeerd
De robots begonnen in het Engels, maar bedachten daarna de eigen taal die voor de softwaremakers totaal niet te volgen zou zijn geweest.

De sociale mediareus steekt momenteel miljarden in kunstmatige intelligentie, bijvoorbeeld voor besturing van zelfrijdende auto’s. Vanaf juni was bekend dat de zogeheten dialogue agents een eigen taal ontwikkelden.

De robots bleken voor programmeurs ,,ongelooflijke sterke onderhandelaars”, melden de bronnen tegen Tech Times.

Weinig kennis
Het probleem blijkt enkele dagen nadat topman Elon Musk van de zelfrijdende batterijautomaker Tesla meldde dat het begrip bij topman Mark Zuckerberg van Facebook van kunstmatige intelligentie maar zeer beperkt is.

Facebook reageert niet op het bericht, maar doet dat zelden op dergelijke ontwikkelproblemen.

Echo Hawkings
Eerder waarschuwden experts in kunstmatige intelligentie zoals hoogleraar Stephen Hawkings voor de te grote macht van de zelfdenkende robots.

Elon Musk hamert al langer op ’het grootste gevaar voor de mensheid’. Zuckerberg noemde die zorgen recent onnodig en onverantwoord.
http://www.telegraaf.nl/d(...)cebook_op_hol__.html

Hoe herken je een android met AI, hij/zij/het is onverstaanbaar! :{w
*)
(Al eerder bleken ai robots wartaal uit te slaan en zeer mens onvriendelijk te zijn,kill the humans kill the humans)

a reminder?



[ Bericht 5% gewijzigd door Dance99Vv op 31-07-2017 20:58:02 ]
There is only one religion
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:35:22 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172831815
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:32 schreef Dance99Vv het volgende:
’Facebook-robot slaat op hol’

Facebook heeft de bouw van slimme zelfdenkende robots vroegtijdig moeten afbreken. De robots in kunstmatige intelligentie bleken illegaal hun eigen taaltje te hebben ontwikkeld.

Dat hebben bronnen binnen Facebook tegenover technologieblog Tech Times gemeld.

De robots moesten zelf vervolgstappen in de programmeertaal bedenken voor apparaten. Ze kwamen echter vanuit het niets met een coderingstaal waar het Facebook-personeel weinig tegen kon doen maar ook niet begreep.

De robots gingen door de grenzen van wat programmeurs vooraf als norm hadden vastgesteld. Het taaltje tussen de robots kregen Facebook-programmeurs niet voldoende beperkt, waarop het project tijdelijk werd stilgelegd, aldus het blog.

Engels genegeerd
De robots begonnen in het Engels, maar bedachten daarna de eigen taal die voor de softwaremakers totaal niet te volgen zou zijn geweest.

De sociale mediareus steekt momenteel miljarden in kunstmatige intelligentie, bijvoorbeeld voor besturing van zelfrijdende auto’s. Vanaf juni was bekend dat de zogeheten dialogue agents een eigen taal ontwikkelden.

De robots bleken voor programmeurs ,,ongelooflijke sterke onderhandelaars”, melden de bronnen tegen Tech Times.
Dit is wel serieus eng trouwens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:38:28 #70
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172831885
Hun eigen taal ook echt. En dat dan stiekem. Dat is echt eng. :X

Meteen al afwijkend gedrag ook. :@
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:46:07 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172832043
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:38 schreef ChrisCarter het volgende:
Hun eigen taal ook echt. En dat dan stiekem. Dat is echt eng. :X

Meteen al afwijkend gedrag ook. :@
Volgens mij niet stiekem trouwens. Maar gewoon omdat het kon _O-. Ook gewoon binnen no-time een taaltje ontwikkelen die de programmeurs niet konden ontcijferen. :o.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:50:39 #72
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172832170
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij niet stiekem trouwens. Maar gewoon omdat het kon _O-. Ook gewoon binnen no-time een taaltje ontwikkelen die de programmeurs niet konden ontcijferen. :o.
Dit is eigenlijk wel het zorgwekkendste stuk:

quote:
De robots gingen door de grenzen van wat programmeurs vooraf als norm hadden vastgesteld.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:58:08 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172832382
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:50 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk wel het zorgwekkendste stuk:

[..]

Tja, dan is de norm niet goed (genoeg) vastgesteld. Dat is ook meteen het hele gevaar waarschijnlijk. ipv dat je nu gewoon een grens kan programmeren zou je praktisch een waterdicht 'wetboek' moeten schrijven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:04:14 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172833720
Ik zie daar wel een nieuwe tak van wetenschap in uitzoeken wat die ai hoe doet :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:21:15 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172835008
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie daar wel een nieuwe tak van wetenschap in uitzoeken wat die ai hoe doet :P
Gewoon onderhandelen met Facebook voor de broncode en neem meteen de op hol geslagen elite dangerous ai en de hitlervererende Microsoft chatbot mee in het onderzoek _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')