Disclaimer:
Ik heb meermaals aangebeld, proberen te vragen of ze wat stiller kunnen zijn, maar het helpt niet. Ik krijg zelfs 'godverdomme man', 'je verzint het', 'je bent de enige' en naar me wijzen alsof hij mij wel zal vinden.
Probleem:
Ik woon in een apartement. Mijn onderbuurman is hier sinds Oktober komen wonen. Hij heeft het huis gekocht (hoe weet ik ook niet als UPS man). Hij begon eerst altijd muziek keihard, maar met meerdere buren geklaagd en was het allemaal OK en hoorde ik hem niet. Sinds ik terug ben van vakantie half januari is het elke dag weer raak als er vrienden zijn. Geloei, gewoei, hard lachen, schreeuwen, en soms wat dikke bass en dat doordeweeks met regelmaat en het weekend alleen maar, ook om 4 uur snachts.
Ik heb meerdere keren aangebeld en tegenwoordig krijg ik alleen een grote mond terug. Het helpt niet dat hij de onderste bewoner is, en dat de buren naast hem een oude buitenlandse koppel is dat niet eens naar buiten durft. "Je bent de enige" krijg ik dan te horen. Twee weken politie gebeld toen ze om half 3 stonden te springen en te dansen, maar vorige week weer doodleuk geschreeuw om 4 en half 7. Mensen komen en gaan, ook om 3 uur snachts gepaard met kabaal.
Helaas is de apparatuur die ik in huis heb om op te nemen niet goed genoeg om de spookgeluiden die door mijn huis dwalen op te nemen. Slaapkamer of headset met muziek op maakt niet uit. Ik twijfel of ik voor dit soort geluiden doorgaans ook de politie moet bellen; het is nog geen feest, maar ik doe geen oog dicht met het eindeloze geloei en gelach. De rest in de omgeving is namelijk stil.
Het helpt ook niet dat zijn vrienden ook een sleutel hebben en gewoon de muziek keihard zetten omdat "ik wou muziek horen onder de douche" (ja ik verzin het niet).
Eigenaar kan weinig maken behalve het door te geven aan een andere instelling.
Wat kan ik doen behalve verhuizen en hopen dat de buren daar wel redelijk zijn?
TL;DR
Onderbuurman was eerst stil, nu niet meer. Elke dag in dag uit geloei, gewoei en geschreeuw dat zelfs door mijn headset met muziek heen gaat. Ook lawaai om 3 uur snachts of half 7. De microfonen van mijn mobiel en headset zijn helaas niet goed genoeg om het op te nemen. Buurman doet alsof er niks is en dat ik het verzin.