Van het weekend het wel kunnen zien, maar geen tijd om hier nog te reageren. Zoals ik al dacht, Thomas dus wel de Mol. Lang geleden dat ik zelf al vrij snel op de juiste mol zat, zonder dat ik daarvoor de verborgen hints nodig had (die door anderen gekraakt was, zoals vorig jaar).
De slotaflevering zelf, was zoals verwacht erg matig. Ik blijf het achterlijk vinden, hoe de finalisten van een tv-programma worden onthaald als helden. En hoe weinig tijd ze besteden aan de daadwerkelijke mol-acties.
Wat betreft Thomas, vind ik, dat hij het heel goed gedaan heeft. Niemand die hem verdacht, buiten Sanne de laatste twee keer. Waarbij ik in eerste instantie vreesde dat het kwam doordat hij een vrij passieve mol was. Maar gezien wat hij gedaan heeft is dat ook niet het geval. Dus ook op dat vlak een prima mol.
Natuurlijk vind ik het wel wat suf dat de mol bij de eerste aflevering kiest voor het winnen van vertrouwen bij de anderen (vrijstelling met de helicopter) i.p.v. het verpesten van de geldopdracht, maar dat kan ik op zich wel begrijpen. En ook bij de opdracht van de liegende Diederik, vind ik het nogal suf om dan te gaan claimen dat je veel geld uit de pot hebt gehouden, want daar stemde men al voor Roos en hij stemde gewoon mee.
Maar hij heeft wel geld weggegooid bij de duinopdracht, deed vrij veel bij de opdracht in de fabriek en bij de rodeo opdracht nam hij een vrij groot risico. Daarom snap ik de kritiek op hem ook niet zo. Je kunt hem niet echt de schuld geven, eerder de makers.
Waarbij veel van de aanwijzingen zoals altijd wat suf zijn. Ja hij heeft ervoor gekozen om de M te kiezen bij het grasmaaien en nog wel wat. Maar het probleem van dergelijke hints, blijft toch altijd wel dat er bij andere kandidaten ook wel van dat soort momenten zijn.
Wel liet het de aflevering precies zien waarom ik hem verdacht (in het begin nog als een van de verdachten, maar de tweede helft als hoofdverdachte). Steeds in sleutelposities zitten (duinen, lasso's), waarbij hij die laatste dan net weer even verpestte. Met de auto de helft van de tijd de rest van de colonne kwijt zijn. Heel erg veel meebieden bij de veiling en dus de prijs opdrijven. En natuurlijk bij het schieten op de ballonnen ervoor zorgen dat je heel snel bent, om daarna dan het geld te missen.
Ik vond het een prima seizoen. Zeker niet het beste, daarvoor waren de opdrachten niet altijd even interessant en waren vooral de eerste aflevering en die van de huifkartocht niet heel erg boeiend. Maar de plaatjes waren erg fraai, de groep was leuk en de mol deed het prima.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.