abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171532595
LadyS, wat lastig dat jullie zo verschillen qua voorkeuren zeg! Je hoeft maar één naam tegen te komen natuurlijk, maar dat kan soms knap lastig zijn...

DaD, wat fijn! O+
pi_171532877
Ik ben bang dat jullie over 20 jaar hier de namen van mijn kleinkinderen gaan noemen als "te zielig" namen.

Ow gaat namelijk zijn drie kinderen zo noemen: Jesjadata (meisje), Mamie (want jij bent lief, dus m'n kindje dan ook O+ :') ) en Monkey (dat is aap in het Engels dus erg grappig).
_O-
pi_171532983
Wat fijn DaD *O*!

Twist, het stomme is dus dat we met een meisjesnamen echt zo goed als op 1 lijn liggen. De naam ligt al voor 95% vast en anders hebben we nog 4 namen die we ook allebei leuk vinden.
Met jongensnamen dus volledig anders :o
Ik denk dat ik een jongensnamenboekje ga kopen en dat we dan allebei de namen de we leuk vinden er uit op gaan schrijven. En dan kijken welke namen overeen komen.
pi_171533404
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wil degenen die met suggesties kwamen op mijn vraag nog even bedanken! We zijn eruit. Onze dochter heeft gewoon een naam. O+.
Ik ben benieuwd!

LadyS jongensnamen vind ik ook lastig.
Jesse
Sam
Morris
Yannick
Sacha
Dani

Er is een babynamen app en daar kun je allebei je favorieten aangeven
pi_171533602
Leuk, DaD! Ik ben ook heel benieuwd nu. :D
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:39:04 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:05 schreef LadyS het volgende:
Wat fijn DaD *O*!

Twist, het stomme is dus dat we met een meisjesnamen echt zo goed als op 1 lijn liggen. De naam ligt al voor 95% vast en anders hebben we nog 4 namen die we ook allebei leuk vinden.
Ik denk dat ik een jongensnamenboekje ga kopen en dat we dan allebei de namen de we leuk vinden er uit op gaan schrijven. En dan kijken welke namen overeen komen.
Wij konden het maar moeilijk eens worden over een meisjesnaam, terwijl we de jongensnaam direct hadden.

Gelukkig hadden we een jongensnaam nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171534605
Arja, Morris staat in mijn top 3! O+, maar vriendlief vindt hem niet zo :'(

Leandra, bijzonder eigenlijk dat je met het ene zo op 1 lijn kan zitten en met het andere niet :o Jullie hadden daar dus ook last van :D
Wisten jullie het geslacht van te voren? Wij willen het niet weten, dus misschien blijkt die zoektocht naar een jongensnaam helemaal voor niks straks :D
pi_171534730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:52 schreef LadyS het volgende:
Gewoon zo nu en dan de naam laten vallen. Op een dag komt je vriend er zelf mee en als je hem dan het idee geeft dat hij het zelf heeft bedacht dan komt alles goed O-)
pi_171537673
Ik heb de jongensnaam ook heel vaak herhaalt waarop ik dan altijd het antwoord "goh, je vindt die naam wel leuk he?" kreeg. Hij vond het eerst een 'gaat wel, maar misschien is er iets beters'
Nu ziet 'ie wel in dat het gewoon een toffe jongensnaam is en noemt de baby al zo buiten gehoor van de peuter :7
Meisjesnamen hadden we juist in overvloed. Meisjesnamen O+
pi_171538708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:05 schreef LadyS het volgende:
Wat fijn DaD *O*!

Je kan ook de Zwitsal app gebruiken. Kun je zelf allerlei namen doorlopen (en evt zelf toevoegen) en goed- of afkeuren. Je partner doet dat ook (in zijn eigen versie van de app) en de app geeft aan welke namen er overeenkomen.
pi_171538867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef Skittles het volgende:
Ik heb de jongensnaam ook heel vaak herhaalt waarop ik dan altijd het antwoord "goh, je vindt die naam wel leuk he?" kreeg. Hij vond het eerst een 'gaat wel, maar misschien is er iets beters'
Nu ziet 'ie wel in dat het gewoon een toffe jongensnaam is en noemt de baby al zo buiten gehoor van de peuter :7
Meisjesnamen hadden we juist in overvloed. Meisjesnamen O+
O+
Hoewel ik erg blij ben met onze jongensnaam vind ik t ergens jammer dat we onze meisjesnaam niet konden gebruiken. Voor een eventuele tweede dan maar als dat mag lukken. Al hebben we ook alweer een jongensnaam. _O-
  woensdag 7 juni 2017 @ 23:23:42 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171539366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:52 schreef LadyS het volgende:

Leandra, bijzonder eigenlijk dat je met het ene zo op 1 lijn kan zitten en met het andere niet :o Jullie hadden daar dus ook last van :D
Wisten jullie het geslacht van te voren? Wij willen het niet weten, dus misschien blijkt die zoektocht naar een jongensnaam helemaal voor niks straks :D
Ja, nou ging het bij de meisjesnaam wel om kleine discussies, maar tijdens onze vakantie wisten we ineens de meisjesnaam... om vlak daarna te ontdekken dat het een jongetje zou worden :')
Dat was met 17 weken geloof ik.

Aan de andere kant had ik voor mijn oudste "de meisjesnaam" direct al, en had ik alleen nog maar een jongensnaam voor het geval ik die nodig had, en die had ik ook nodig.... achteraf wel goed dat het een jongen is geworden, want de meisjesnaam is in de tussenliggende 25 jaar totaal verpauperd.
Maar toen moest ik sowieso alleen beslissen, en dat scheelt een hoop discussies :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171542763
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je kan ook de Zwitsal app gebruiken. Kun je zelf allerlei namen doorlopen (en evt zelf toevoegen) en goed- of afkeuren. Je partner doet dat ook (in zijn eigen versie van de app) en de app geeft aan welke namen er overeenkomen.
Ik vind die app heel prettig, alleen komen er ooit namen voorbij die niet echt standaard zijn _O- vriend en ik liggen regelmatig helemaal in een deuk.

Verder hadden we een naam, maar twijfelen we nog wel even door, voornamelijk omdat ik 1000 jongensnamen leuk vind :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:43:52 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171542904
Morris associeer ik met die woonwinkel die al jaren failliet is. Mijn ouders kochten daar veel meubels vroeger. En met 'mores'.

Niet lelijk hoor, maar door die associaties zou ik het niet doen.

Wij rammelen nog rustig verder, maar misschien ga ik toch de zwitsal-app maar vast eens proberen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:31:19 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171543640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:43 schreef Tink89 het volgende:
Morris associeer ik met die woonwinkel die al jaren failliet is. Mijn ouders kochten daar veel meubels vroeger. En met 'mores'.

Niet lelijk hoor, maar door die associaties zou ik het niet doen.

Wij rammelen nog rustig verder, maar misschien ga ik toch de zwitsal-app maar vast eens proberen.
Morres is niet failliet, bestaat gewoon nog, tegenwoordig wel als onderdeel van De Mandemaker Groep, dus dan kun je idd net zo goed failliet zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Morres_Wonen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171543834
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wil degenen die met suggesties kwamen op mijn vraag nog even bedanken! We zijn eruit. Onze dochter heeft gewoon een naam. O+.
oeh, ik ben benieuwd wat het gaat worden!
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:59:56 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171544264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Morres is niet failliet, bestaat gewoon nog, tegenwoordig wel als onderdeel van De Mandemaker Groep, dus dan kun je idd net zo goed failliet zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Morres_Wonen
Ah, dan had ik dat verkeerd in m'n hoofd :) En de spelling is ook anders, dat scheelt. Txs voor de opheldering!

Hebben jullie bij babynamen ook gekeken naar initialen? Ik herinner me een kinderboek over 'V.I.E.S.', dat vond ik als kind hilarisch, maar nu toch wat minder grappig...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:43:16 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171545088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah, dan had ik dat verkeerd in m'n hoofd :) En de spelling is ook anders, dat scheelt. Txs voor de opheldering!

Hebben jullie bij babynamen ook gekeken naar initialen? Ik herinner me een kinderboek over 'V.I.E.S.', dat vond ik als kind hilarisch, maar nu toch wat minder grappig...
Yep, we hebben bij de jongste bewust SS vermeden, aan de andere kant heet mijn oudste BH, hij heeft wel een tweede naam om dat niet zo te hoeven gebruiken, maar hij gebruikt de afkorting juist als geuzennaam :')

En ja, wij zijn van een iets andere generatie, al onze ouders hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt, dan word je wat dat betreft waarschijnlijk toch net wat anders opgevoed, tenminste, sommige mensen wel.

Maar je ouders zullen je 40 jaar geleden maar Anthonie Isaak Dirk hebben genoemd, en je hebt een achternaam met een S..... je kunt niet alles voorkomen, maar dat soort dingen zou ik nu dus wel ontwijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 11:54:56 #244
269689 crew  Viv
pi_171545363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:43 schreef Leandra het volgende:
Maar je ouders zullen je 40 jaar geleden maar Anthonie Isaak Dirk hebben genoemd, en je hebt een achternaam met een S..... je kunt niet alles voorkomen, maar dat soort dingen zou ik nu dus wel ontwijken.
Ja, of het voorbeeld van Sjeen laatst: bewust geen SS gedaan, waardoor het IS werd.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:13:37 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171545703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, of het voorbeeld van Sjeen laatst: bewust geen SS gedaan, waardoor het IS werd.
Ja idd.... en de meisjesnaam Isis was een paar jaar geleden ook behoorlijk populair, ook helemaal voorbij.
Daar is echt een gat gevallen: 201 keer gegeven in 2012 nog maar 5 keer in 2015 en helemaal niet meer in 2016.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:39:55 #246
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_171546259
Een jaar of 10 terug toen ik net 20 was, was ik samen met mijn 2 vriendinnen namen aan het opschrijven voor onze kinderen later, welke namen we mooi en leuk vonden. Deze namen heb ik dus al 10 jaar in mijn hoofd... MAAR, ik ben de laatste van ons 3 die nog aan kinderen moet beginnen ( het wil allemaal niet zo lukken) en nu zijn alle namen die ik had opgeschreven al vergeven... elke vriendin heeft 3 kids... :') :') Ik mag dus overnieuw beginnen...
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:45:47 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171546398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
Een jaar of 10 terug toen ik net 20 was, was ik samen met mijn 2 vriendinnen namen aan het opschrijven voor onze kinderen later, welke namen we mooi en leuk vonden. Deze namen heb ik dus al 10 jaar in mijn hoofd... MAAR, ik ben de laatste van ons 3 die nog aan kinderen moet beginnen ( het wil allemaal niet zo lukken) en nu zijn alle namen die ik had opgeschreven al vergeven... elke vriendin heeft 3 kids... :') :') Ik mag dus overnieuw beginnen...
Da's best zuur ja... Misschien maar een nieuwe brainstormsessie doen met de dames?
pi_171582508
Ik moest inderdaad wel even denken aan de meubelzaak Morres, maar heb niet echt de associatie. Mijn zusje heeft me al uitgelachen om de gekste associaties bij de meeste normale namen, dus ik maak de verkeerde associaties wel snel :')

Ik heb n.a.v. een tip hier de Zwitsal-app gedownload en ik had 41 jongensnamen goedgekeurd (ik probeerde niet te streng te zijn en heb ook meerdere schrijfwijzen van 1 naam geliked). Vriend doet hetzelfde en er zijn nog maar 8 namen over. Hij is nog strenger dan ik ben dus :o
Goede nieuws is dat Morris zijn schifting heeft overleefd *O*.
pi_171714143
Ik hoor tegenwoordig regelmatig de naam "Daley" en "Daily", maar net las ik een ""Daylee"

Niet mijn smaak.
pi_171714280
Daley zal wel van Daley Blind komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')