Volvo in die maat met 200 pk stelt geen reet voor. Wordt door mijn vrouw in een 1.6 MX-5 (204 tegen 110pk) compleet zoekgereden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:28 schreef Amplifier het volgende:
Hoi!
Ik heb nu een Opel Astra G 2.0 coupé uit 1999.Deze heeft 136 pk. Genoeg om leuk weg te komen bij het stoplicht. Nu is deze net weer met moeite door de APK gekomen, en eigenlijk ben ik op zoek naar een leuke vervanger. Wat ik zoek is dus:
Auto met 150+ pk die leuk wegtrekt bij het stoplicht
Bouwjaar rond de 2002
Niet te opvallend (heb nu geen 2.0 logo erop)
Budget is ¤ 3000,- max.
KM stand 200.000 max.
Waar ik aan zit te denken:
Peugeot 206 GTI
Volvo S60 met 200pk
Verbruik/Wegenbelasting is geen issue. Ik rijd 100km per week.
Hebben jullie nog leuke ideeen?
Grtz.
Das ook weer niet de bedoeling iddquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:05 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Volvo in die maat met 200 pk stelt geen reet voor. Wordt door mijn vrouw in een 1.6 MX-5 (204 tegen 110pk) compleet zoekgereden.
Leuke auto, maar te lompquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:04 schreef tbonesteak289 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)reviousPage=lr&pos=1
2.0 in zo'n oude bak is nou ook weer niet zó opvallend hoor.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:28 schreef Amplifier het volgende:
Hoi!
Ik heb nu een Opel Astra G 2.0 coupé uit 1999.Deze heeft 136 pk. Genoeg om leuk weg te komen bij het stoplicht. Nu is deze net weer met moeite door de APK gekomen, en eigenlijk ben ik op zoek naar een leuke vervanger. Wat ik zoek is dus:
Auto met 150+ pk die leuk wegtrekt bij het stoplicht
Bouwjaar rond de 2002
Niet te opvallend (heb nu geen 2.0 logo erop)
Budget is ¤ 3000,- max.
KM stand 200.000 max.
Waar ik aan zit te denken:
Peugeot 206 GTI
Volvo S60 met 200pk
Verbruik/Wegenbelasting is geen issue. Ik rijd 100km per week.
Hebben jullie nog leuke ideeen?
Grtz.
Ja dat klopt, maar 136 pk is wel meer dan de meeste golfjes e.d.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
2.0 in zo'n oude bak is nou ook weer niet zó opvallend hoor.
Ja tegenwoordig is een snellere motor een 1.4 tsi met méér pk's.
Volgens mij ben je nog een jonge knaap en kan je niet beter eerst wat jaartjes rijervaring opdoen in een normale wagen ipv een opgefokte stratenmakersferrari?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar 136 pk is wel meer dan de meeste golfjes e.d.
Heb ik gedaan in die Opel, nu wat toe aan iets andersquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nog een jonge knaap en kan je niet beter eerst wat jaartjes rijervaring opdoen in een normale wagen ipv een opgefokte stratenmakersferrari?
Dit, één van de meest legendarische blokken ooit gemaakt.quote:
Goeie optie, maar ga maar eens een goede zoeken.quote:
quote:
Voor 3k? Bouwjaar circa 2002?quote:
Jammer dat motorupgrade van GTi naar RC zoveel werk is, dat het niet loont.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:
206 RC is zeker te duur? Want dat is net even een bak sportiever dan een standaard 206 gti. Leuke vlotte wagens, maar niet vergelijkbaar met een 106 gti bv, waar een RC dat wel is.
Klopt, onderstel is ook anders en past ook niet 1 op 1 naar mijn weten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Jammer dat motorupgrade van GTi naar RC zoveel werk is, dat het niet loont.
Geen problemen met de motor? Meen dat ik dat es een topic over hier had gezien.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:02 schreef 2dope het volgende:
Vijf jaar Stilo Abarth gereden, elektronica is inderdaad drama. Heeft allerlei kwaaltjes die niet verholpen kunnen worden, zoals een sensor ergens onder de bijrijdersstoel die continu 'alarmen' geeft omdat de boordcomputer denkt dat er iemand zit terwijl de zetel leeg is Los daarvan wel altijd met veel plezier in gereden. Lekker comfortabel en redelijk vlot.
Wel een zuipschuit, je mag daarnaast hopen dat de vorige eigenaren de boel goed warmgereden heeft. Nog meer als bij een "gewone" motor.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:22 schreef pwmh82 het volgende:
Als je naar een Stilo kijkt dan geen Selespeed, dat is ellende.
206 gti is mwah, ook niet bijzonder veel vermogen.
De Saab 9-3 Is dan nog de betere keuze en met beperkt budget en een beetje tlc best makkelijk 20-30 pk extra te vinden. Maar moeilijk voor het budget.
Seat Toledo 2.3 v5 is ook wel een fijne keuze. Betaalbaar, ruim en een hele fijne motor.
Ik weet niet jij onder 'zoekgereden' verstaat, maar en S60 met 215 pk is ruim een seconde sneller op de sprint naar 100km/h en heeft een topsnelheid die 25km/h hoger is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:05 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Volvo in die maat met 200 pk stelt geen reet voor. Wordt door mijn vrouw in een 1.6 MX-5 (204 tegen 110pk) compleet zoekgereden.
Iets boven de 3000, helaas. Maar met een acceleratie van 7.1s van 0-100km/h ben je sneller dan 90% van de auto's op de weg. Misschien wel 95%.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:07 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Das ook weer niet de bedoeling idd
Van een Astra met 136 naar een Passat met 150pk.. Je wilde toch sneller weg bij het verkeerslicht? Of wil je alleen meer wegenbelasting en brandstof betalen?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 08:17 schreef Amplifier het volgende:
wow wat een reacties, erg tof allemaal, bedankt
Stilo Abarth lijkt me niets, net als Alfa. Zo'n grote Accord is ook wel leuk. Iemand PM'de mij een Passat 1.8 met 150pk, ook leuk. Ik zag een Jaguar en Rover voorbij komen, lijkt me ook wel gaaf! Ik gaat eens even verder zoeken.
Excellente keuze.quote:
5-cylinder turbo van Volvo en al de dingen die jij noemt zijn niet van toepassing. Behalve misschien het verbruik. Maar dat is afhankelijk van de stand van het gaspedaal.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:23 schreef Fer het volgende:
Je wilt meer dan een standaard 2.0.
Dan kom je uit op een 6 cilinder, zwaar, grote auto omheen vaak en zuipt 1 op 7 of 8. Dan wel iets met een turbo, maar zo'n blaasmachine is doorgaans gaar na 15 jaar of reeds vervangen door de vorige eigenaar (maar helaas on the cheap, zoals met hergebruik van olieleidingen of spruitstukbouten) alleen maar ellende.
Beter een T5, T6 vind ik minder en de T5 met een stage 1 chip knalt ook een gechipte t6 weg.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een s80 tr6 gehad (280pk). Echt een wolf in schaapskleren. Alleen de kleur was iets anders dan een "normale" s80.
Is dat een optie voor je?
Nee helemaal niks, hoewel de elektronica wel steeds meldingen gaf als "WARNING: ENGINE FAILURE" terwijl er niets aan de hand was. Maar hij is ook redelijk jong weer weggegaan, <100.000 kmquote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen problemen met de motor? Meen dat ik dat es een topic over hier had gezien.
Je hebt gelijk. Je kunt beter kiezen voor het toppunt van elegantie zoals een "Camry/Accord/Sonata 2.4 of V6 (grote Japanse slee)".quote:Op zondag 12 maart 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
T5 T6 leuke motoren, jammer dat je het lompe hok eromheen ook bij krijgt.
Wel een blok beton op de weg. Perfecte wegligging.quote:Op zondag 12 maart 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
T5 T6 leuke motoren, jammer dat je het lompe hok eromheen ook bij krijgt.
Dat is een leuke auto! Bouwjaar?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:27 schreef matig het volgende:
Als je de Astra Coupe qua model/auto nog niet zat bent heb ik zeer binnenkort wel een Astra Coupe Turbo voor je. 192pk, 0-100 in 7.5, top 245 en als je beetje normaal rijd is 1 op 11 wel te doen.
Hij is blauw met creme leer en bijna alle opties zoals stoelverwarming, climate control en xenon verlichting. Helemaal standaard op een nieuwer model turbo na, 172.000km.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |