abonnement Unibet Coolblue
pi_169386568
Dit topic is bedoeld om ervaringen en kennis met elkaar te delen over VPN’s. Bij het zoeken naar de term ‘vpn’ op het Fok!-Forum kwam ik heel veel kleine loshangende topics tegen [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 etc.etc ]. Dus ik dacht ik dat het goed is om net als eerder elders gedaan is alle informatie op een plek te organiseren. Daarom het Grote VPN Topic. Een VPN geeft u de mogelijkheid meer anoniem te surfen.

Wat is een VPN?
VPN staat voor Virtueel Particulier Netwerk. Met een VPN creëer je een besloten netwerk van een computer naar een andere computer. Met een VPN creëer je een beveiligde encrypte tunnel naar een server en kun je vanaf dat punt meer anoniem internetten.

Door je prive-netwerkte verbinden naar het buitenland en pas vanaf daar het internet op te laten gaan, lijkt het op het wereld wijde web dat je vanaf het buitenland of een andere plek dan je eigen aansluiting surft. Wie of waar je bent kun je de dus eenvoudig aanpassen. Ook kun je door een VPN op te zetten vanaf je eigen netwerk of NAS je eigen netwerk 'vanuit buiten' op een beveiligde manier bereiken.



Geschiedenis van VPN.
VPN is een technologie die bijna net zo oud is als het internet zelf. Vanaf de babystapjes van het internet wil men al computernetwerken beveiligd met elkaar verbinden over het web. Dit zodat het virtueel lijkt alsof netwerken op verschillende lokaties op 1 netwerk zitten.
Vooral bedrijven maakten daar gebruik van, omdat die niet graag willen dat hun informatie ‘onbeschermd’ over het internet van het ene naar het andere kantoor gaat. Een veilige data-tunnel met encryptie is voor die groep noodzakelijk.

Sinds enkele jaren worden vpn diensten ook voor gewone mensen, als u, jij of ik aangeboden. Het zijn dan commerciële aanbieders die ervoor zorgen dat je als klant anoniemer kan internetten. In tijden van vergaande overheidscontrole en gigantische dataverzameling door online-adverteerders, tracking-cookies en data-opslag is het fijn niet overal je eigen IP-adres achter te moeten laten.

Waarvoor is een VPN nuttig?
In het kort is een VPN nuttig als je niet wilt dat je internetverkeer en gedrag te herleiden is naar je persoonlijke aansluiting, je unieke eigen ip-adres.
De situaties waarin dat zo is kunnen heel breed zijn: Als toegang wilt krijgen tot informatie of video’s die standaard niet beschikbaar zijn met je eigen ip. Ook als je meer anoniem wilt surfen, downloaden of torrenten biedt een vpn bescherming.

Een aantal bekende en populaire VPN aanbieders op een rij:
Private Internet Acces.
TorGuard
IPVanish
VikingVPN
IVPN
Windscribe
PrivateVPN
GooseVPN Nederlands!
TigerVPN
Mulvad
BlackVPN
Anomyzer
IronSocket
CyberGhost
BoleVPN
NordVPN
Proxy.SH
HideIPVP
LiquidVPN
AIRVPN
VPN.AC
Perfect Privacy
switchvpn

mocht er een goede provider missen stuur dan een dm/pm en ik voeg hem toe

Waar moet je op letten bij een VPN aanbieder?

• Wel of geen logging.
• Het encryptieprotocol
• Server-exits
• support
• Snelheid en bandbreedte
• Prijs

Het encryptieprotocol.
Het protocol bepaald hoe beveiligd je verbinding tot je vpn server is.
Je hebt verschillende protocollen. PTPP, L2TP(IPsec),SSTP, IKEv2 en Open-VPN.
PTPP en L2TP met IP-sec worden op veel platforms ondersteund, maar weinig door vpn aanbieders aangeboden omdat de encryptieprotocollen kwetsbaar en te ontcijferen zijn. IPsec is bovendien wat traag. SSTP is een vpn-protocol van Microsoft, dat wel sterke encryptie en prima snelheid heeft, maar vooral op microsoft platforms wordt ondersteund.

• IPsec/IKEv2
IKEv2 is ook een protocol van Microsoft. Maar meer voorkomend dan sstp. Het is een protocol dat veel snelheid mogelijk maakt, stabiel gevonden wordt en sterke encryptie kent. Een nadeel is dat je voor android een extra client moet installeren doordat het protocol standaard niet onderstuend wordt door google.

• Open-VPN
Open VPN is het jongste protocol, en het mooie is dat het ook nog eens open source is. Het maakt gebruik van OpelSSL voor de encryptie en heeft als voordelen dat het snel en veilig werkt.Het is een open source, dus controleerbaar en veilig protocol is, je het protocol op heel veel verschillende manieren kan inrichten. Je kan kiezen tussen verschillende encryptieprotocollen en poorten waarover je verbinding loopt. Nadeel is dat niet alle platforms het standaard ondersteunen dus je soms extra software (een client) nodig hebt.

Logging, policy en locatie.
Wie internet via een VPN provider, moet zijn VPN provider kunnen vertrouwens, immers al jouw internetverkeer gaat ineens over de server van een ander. Tot de VPN-server is je verkeer encrypted, bij de VPN server wordt je verkeer ontcijfert. Daarna wordt je data vermengt met tientallen andere gebruikers. Bij je VPN provider zelf, is je data dus het meest kwetsbaar en herleidbaar naar de persoon.
De vestigingslocatie van je VPN aanbieder is ook van belang, omdat het invloed heeft onder welk rechtssysteem er geldt. De locatie van de VPN servers bepaalt welke digitale identiteit je kan aannemen.

Support.
Ondersteuning is belangrijk. Het is fijn als een VPN aanbieder ook het platform gebruikt waarmee je internet. Meestal zijn Windows, Android, IOS en MAC wel ondersteund. Wil je ook Linux, Open-WRT, DD-WRT, Blackberry of windows phone support dan is het goed altijd te informeren of die platforms ook ondersteund worden met een cliënt of instructies.

Wat tegenwoordig ook belangrijk is, is o.a. Netflix support.

Snelheid en Bandbreedte
Ook belangrijk voor het gebruik van een VPN is dat je een VPN kiest met genoeg snelheid. Een sneller reactietijd en veel bandbreedte zorgt dat je internet niet traag wordt. Bij gratis providers is de snelheid vaak laag, waardoor je internetervaring niet optimaal is. Ook een goedkope VPN aanbieder kan je verbindin traag maken. Het is daarom goed te kijken naar reviews die ook de snelheid van je VPN provider behandelen.

Prijs
Tenslotte is ook de prijs belangrijk. Je hebt een VPN al vanaf een Euro of 3 per maand kosten kunnen afhankelijk van de dienstverlening oplopen tot meestal een euro of 7 bij de meeste dienstverleners.

Je hebt ook gratis VPN’s. Waar je daar rekening mee moet houden is dat de service beperkt is, dat niet altijd je privacy gewaarborgd wordt en dat in sommige gevallen zelfs jouw verbinding gebruikt wordt voor het verkeer gebruikt worden. Hieronder is een lijst van gratis VPN aanbieders die wel een betrouwbare reputatie hebben.

www.hotspotshield.com (Langzaam, af en toe reclame)
www.windscribe.nl (10GB/Maand)
www.CyberGhost.com (Langzaam, met reclame voor CyberGhost)

Het surfen met een VPN provider biedt een aantal voordelen:
• Websites, Tracking-cookies en overige partijen die je IP opslaan kunnen jouw surfgedrag niet herleiden naar je persoonlijk ip.
• Je overheid kan moeilijker je internetverkeer in zien (VPN protocollen zijn moeilijk te klagen, vaak hebben ze geen jurisdictie in het buitenland)
• Doordat VPN servers op meerdere locaties staan, ben je snel een 'digitale' wereldburger, die toegang heeft tot content overal.
• Je werkgever, of overheid kan content of informatie moeilijker op dns-niveau blokkeren of filteren.
• Je kan veel veiliger surfen over hotspots.

Nadelen zijn er ook zoals:
- Kans op een iets tragere verbinding doordat je gebruik maakt van een tussenserver.
- Sommige firewalls/netwerkaanbieders verbieden gebruik van VPN
- Door encryptie kan je energieverbruik en data toenemen.
- Hoe sterk de encryptie is van vpnprotocollen en hoe betrouwbaar aanbieders blijf moeilijk.

Mijn vraag aan jullie is gebruik je VPN? Zoja welke VPN providers gebruiken jullie, welke kun je adviseren en wat zijn jouw ervaringen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Herr_Gunter op 10-03-2017 15:08:28 ]
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
pi_169386727
quote:
Mijn vraag aan jullie is gebruik je VPN?
Ja, ik heb een eigen server hangen die dienst doet als VPN-server.

https://openvpn.net/
pi_169386808
Ik maak gebruik van NordVPN, werkt prima! Ik dacht dat het iets van ¤60,- in het jaar kost :Y
pi_169387212
Ik heb een betaald Windscribe account om het eens te testen. Voorheen had ik nog nooit een VPN gehad.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 9 maart 2017 @ 08:47:12 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_169387247
Naar aanleiding van het boek "Je hebt wel iets te verbergen" (overigens leuke, interessante literatuur) heb ik een abonnement genomen op Private Internet Access.
Op sommige publieke netwerken kan er geen VPN verbinding worden opgezet, waarschijnlijk door inrichting van het netwerk zelf. Ik merk verder weinig van vertraging of slechte(re) verbindingen. Heel af en toe moet ik opnieuw de cookies melding wegklikken.
Op zich bevalt het mij wel.
GNU Terry Pratchett
pi_169387302
Toevallig heb ik van de week een openvpn server opgezet en geconfigureerd, om met mijn mobiel veilig van openbare hotspots gebruik te kunnen maken.

Een vpn doet natuurlijk niks tegen tracking cookies, zoals in de op staat. Voor een cookie maakt het geen bal uit wat je ip is. Wil je bescherming tegen tracking cookies dan zal je dat dmv een cookie guard oid in je browser moeten doen.
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:40:19 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169387789
Interessant topic, bedankt. :). Ik merk wel dat ik iets vaker cloudflare controles en dergelijke voor mijn neus krijg als ik mijn vpn aan heb staan maar verder heb ik qua bandbreedte niets te klagen. Het is nu zo dat ik vpn vanaf mijn pc's heb draaien maar heb me in het verleden ook bezig gehouden met het instellen van de VPN op de router maar dat is me verder nooit (goed) gelukt. Die verbinding knalde er om de haverklap uit, ook al rottig maar dan ging de verbinding gewoon zonder gezeur weer 'naakt' over het internet, ik heb nog geen 'killswitch' voor elkaar kunnen krijgen. Onderhand gaan de zaken die ik langs de vpn wil hebben gewoon via de desbetreffende apps de vpn in, dat scheelt ook wel een stuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169388174
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:47 schreef Lod het volgende:
Naar aanleiding van het boek "Je hebt wel iets te verbergen" (overigens leuke, interessante literatuur) heb ik een abonnement genomen op Private Internet Access.
Op sommige publieke netwerken kan er geen VPN verbinding worden opgezet, waarschijnlijk door inrichting van het netwerk zelf. Ik merk verder weinig van vertraging of slechte(re) verbindingen. Heel af en toe moet ik opnieuw de cookies melding wegklikken.
Op zich bevalt het mij wel.
Sinds de opmars van Open VPN en een aantal varianten daarvan is er wel aardig wat veranderd.

Welk protocol je gebruikt maakt heel veel uit of je wel of niet door de firewall komt. Met Open-VPN is er vrij veel keuze over welke poort je vpn verbinding loopt of welke encryptie er gebruikt wordt.

Met Open-VPN met TCP over poort 443 kunnen weinig firewalls je vpn verbinding onderscheiden van gewoon internet verkeer.

Ook SSTP van Microsoft heeft ook die mogelijkheden om onontdekt door firewalls te gaan maar wordt minder aangeboden.

Ik zou kiezen voor vpn providers die zich met (OpenVPN) TCP of SSTP onderscheiden. Express vpn, ipvanish en een aantal andere grotere vpn aanbieders onderscheiden zich erop.

Achtergrond:
https://vpnreviewer.com/tcp-vpn-vs-udp-vpn
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
pi_169394228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:43 schreef Herr_Gunter het volgende:
Mijn vraag aan jullie is gebruik je VPN?
Nee, ik gebruik het wifi van de buurman. Gezien hij het standaard wachtwoord van zijn router niet heeft veranderd, heb ik kunnen vaststellen dat hij niets logt. Waar anders kun je nog zelf een audit uitvoeren?
  donderdag 9 maart 2017 @ 22:08:40 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169402413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:43 schreef Herr_Gunter het volgende:

Waarvoor is een VPN nuttig?
In het kort is een VPN nuttig als je niet wilt dat je internetverkeer en gedrag te herleiden is naar je persoonlijke aansluiting, je unieke eigen ip-adres.
De situaties waarin dat zo is kunnen heel breed zijn: Als toegang wilt krijgen tot informatie of video’s die standaard niet beschikbaar zijn met je eigen ip. Ook als je meer anoniem wilt surfen, downloaden of torrenten biedt een vpn bescherming.
Een VPN kan ook nuttig zijn om vanuit het buitenland veilig verbinding te maken naar je eigen NAS thuis. Steeds meer NAS-en zijn ook uitgerust met een VPN-server. Het principe is exact hetzelfde als een VPN die je gebruikt om mee te surfen, maar dan dus om van het internet veilig naar huis te gaan.
quote:
Logging, policy en locatie.
Wie internet via een VPN provider, moet zijn VPN provider kunnen vertrouwens, immers al jouw internetverkeer gaat ineens over de server van een ander. Tot de VPN-server is je verkeer encrypted, bij de VPN server wordt je verkeer ontcijfert. Daarna wordt je data vermengt met tientallen andere gebruikers. Bij je VPN provider zelf, is je data dus het meest kwetsbaar en herleidbaar naar de persoon.
De vestigingslocatie van je VPN aanbieder is ook van belang, omdat het invloed heeft onder welk rechtssysteem er geldt. De locatie van de VPN servers bepaalt welke digitale identiteit je kan aannemen.
Sowieso blijft de wetgeving van het land waar je je fysiek bevindt óók van toepassing.

quote:
Wat tegenwoordig ook belangrijk is, is o.a. Netflix support.
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat Netflix nog steeds begrijpt dat in welk land je je fysiek bevindt? Het gebruik van VPN's om de landbeveiliging van Netflix e.d. te omzeilen gaan we dit in topic niet bespreken.

quote:
Het surfen met een VPN provider biedt een aantal voordelen:
• Websites, Tracking-cookies en overige partijen die je IP opslaan kunnen jouw surfgedrag niet herleiden naar je persoonlijk ip.
Een trackingcookie staat lokaal op je pc en staat los van je IP-adres.

quote:
• Je overheid kan moeilijker je internetverkeer in zien (VPN protocollen zijn moeilijk te klagen, vaak hebben ze geen jurisdictie in het buitenland)
Wat bedoel je met "klagen"?
quote:
• Doordat VPN servers op meerdere locaties staan, ben je snel een 'digitale' wereldburger, die toegang heeft tot content overal.
Let bij hierbij wel op de gebruikersvoorwaarden van de aanbieders van de online diensten die je gebruikt. In de voorwaarden van bijvoorbeeld Netflix staat dat het niet toegestaan is om met een VPN voor te doen dat je je fysiek in een ander land bevindt.
Aangezien je voor Netflix met een persoonlijk account inlogt, kan je hier nog steeds persoonlijk door Netflix op aangesproken worden, al dan niet met financiële of juridische gevolgen.

quote:
• Je werkgever, of overheid kan content of informatie moeilijker op dns-niveau blokkeren of filteren.
Je moet je natuurlijk wel afvragen of je willens en wetens de beveiligingen van je werkgever wil omzeilen. Dit kan in een extreem geval leiden tot ontslag wegens misbruik van bedrijfsmiddelen.

quote:
Nadelen zijn er ook zoals:
- Kans op een iets tragere verbinding doordat je gebruik maakt van een tussenserver.
- Sommige firewalls/netwerkaanbieders verbieden gebruik van VPN
- Door encryptie kan je energieverbruik en data toenemen.
- Hoe sterk de encryptie is van vpnprotocollen en hoe betrouwbaar aanbieders blijf moeilijk.
Vergeet niet dat je niet alleen je VPN-provider moet kunnen vertrouwen, maar ook de internetprovider waar je VPN-provider zich mee verbindt op het internet én wat de overheid van het land waar de VPN-server staat allemaal aan informatie verzameld.
So we just called him Fred
pi_169404726
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een VPN kan ook nuttig zijn om vanuit het buitenland veilig verbinding te maken naar je eigen NAS thuis. Steeds meer NAS-en zijn ook uitgerust met een VPN-server. Het principe is exact hetzelfde als een VPN die je gebruikt om mee te surfen, maar dan dus om van het internet veilig naar huis te gaan.

Dat is een handige toevoeging. Ik had zelf nog niet over zulke toepassingen nagedacht. Verbinden via VPN naar je eigen nas zorgt dat je waardevolle data op je nas altijd veilig en makkelijk bereikbaar is.
quote:
Sowieso blijft de wetgeving van het land waar je je fysiek bevindt óók van toepassing.
[..]
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat Netflix nog steeds begrijpt dat in welk land je je fysiek bevindt? Het gebruik van VPN's om de landbeveiliging van Netflix e.d. te omzeilen gaan we dit in topic niet bespreken.
Ook al kan het wel, ik wilde niet het omzeilen van geo-beperking van Netflix bespreken. Maar VPN/Netflix ondersteuning is ook als je dat niet wilt gebruiken om toegang te krijgen tot Netflix content in een ander land belangrijk. Netflix blokkeert standaard een groot aantal serverparken met vpn-aanbieders. Een aantal VPN aanbieders onderscheiden zich van hun concurrenten door te kiezen voor ip-configuraties die Netflix niet blokkeert, of die ipconfiguratie dynamisch in te stellen. Dat heeft als voordeel dat als je altijd VPN aan hebt staan (op een nl.server) dat je dan wel gewoon Netflix kan kijken zoals zonder vpn ook kan.
quote:
Een trackingcookie staat lokaal op je pc en staat los van je IP-adres.
Het fijne is van steeds meer vpn-aanbieders is dat ze optioneel ook al aan tracking-cookie en advertentiefiltering bij hun VPN server doen. Heeft ook wel nadelen, met alles geblokkeerd zijn sommige sites minder functioneel.
quote:
[..]
Let bij hierbij wel op de gebruikersvoorwaarden van de aanbieders van de online diensten die je gebruikt. In de voorwaarden van bijvoorbeeld Netflix staat dat het niet toegestaan is om met een VPN voor te doen dat je je fysiek in een ander land bevindt.
Aangezien je voor Netflix met een persoonlijk account inlogt, kan je hier nog steeds persoonlijk door Netflix op aangesproken worden, al dan niet met financiële of juridische gevolgen.

[..]

Je moet je natuurlijk wel afvragen of je willens en wetens de beveiligingen van je werkgever wil omzeilen. Dit kan in een extreem geval leiden tot ontslag wegens misbruik van bedrijfsmiddelen.
Vergeet niet dat je niet alleen je VPN-provider moet kunnen vertrouwen, maar ook de internetprovider waar je VPN-provider zich mee verbindt op het internet én wat de overheid van het land waar de VPN-server staat allemaal aan informatie verzameld.
Het spreekt voor zich dat gebruik van een VPN niemand een vrijbrief geeft om bedrijfsvoorschriften te ontwijken.
Ik denk ook het rekening houden met welke ISPs en serverpartijen je VPN provider werkt een heel goed punt is. Al heb je wel het voordeel dat je internetverkeer aan het eind van je vpntunnel gemixt is met dat van anderen is. Sowieso moet je je altijd beseffen, het gebruik van een VPN maakt je anoniemer maar zeker niet volledig anoniem.

quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:40 schreef jogy het volgende:
[...]Het is nu zo dat ik vpn vanaf mijn pc's heb draaien maar heb me in het verleden ook bezig gehouden met het instellen van de VPN op de router maar dat is me verder nooit (goed) gelukt. Die verbinding knalde er om de haverklap uit, ook al rottig maar dan ging de verbinding gewoon zonder gezeur weer 'naakt' over het internet, ik heb nog geen 'killswitch' voor elkaar kunnen krijgen. Onderhand gaan de zaken die ik langs de vpn wil hebben gewoon via de desbetreffende apps de vpn in, dat scheelt ook wel een stuk.
Op dit vlak zie ik wel dat er veel verandering heeft plaatsgevonden de laatste jaren. Bij bijvoorbeeld een NordVPN is er nu ondersteuning voor DD-WRT / OPEN-WRT / Tomato / AsusWRT / TP LINK / Asus Padavan / DLink / Lynksys /Synology en nog een paar, routers. Voor dd-wrt zelfs een kant en klaar scriptje om het makkelijk te maken.

Die killswitch is mogelijk maar ligt een beetje aan de software die je draait op je router. Bij een nieuwe ddwrt moet je het hebben van de 'advanced options, in de openvpn clients, en dan het activeren van je firewall.


Die is vaak bij windows/mac/linux/ios/android clients beter geregeld en makkelijker toegankelijk.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
pi_169406434
Ik gebruik zelf purevpn na een paar getest te hebben ( https://www.purevpn.com/Anonymous-VPN-special.php ). Snel en goede omgang met logging en je privacy. Kost een paar euro maar dat is een veilig gevoel tijdens internetten mij wel waard ;)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:30 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169406658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:48 schreef Herr_Gunter het volgende:

Op dit vlak zie ik wel dat er veel verandering heeft plaatsgevonden de laatste jaren. Bij bijvoorbeeld een NordVPN is er nu ondersteuning voor DD-WRT / OPEN-WRT / Tomato / AsusWRT / TP LINK / Asus Padavan / DLink / Lynksys /Synology en nog een paar, routers. Voor dd-wrt zelfs een kant en klaar scriptje om het makkelijk te maken.

Die killswitch is mogelijk maar ligt een beetje aan de software die je draait op je router. Bij een nieuwe ddwrt moet je het hebben van de 'advanced options, in de openvpn clients, en dan het activeren van je firewall.
[ afbeelding ]

Die is vaak bij windows/mac/linux/ios/android clients beter geregeld en makkelijker toegankelijk.
Thanks, ik ga ff kijken of ik een nieuwe versie van mijn DD-WRT firmware heb :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169418657
Heb sinds afgelopen week GOOSE VPN, bevalt heel goed dusver. Ze hebben een vriendelijke Nederlandse helpdesk. Werkt allemaal heel makkelijk en snel voor een VPN. Ze ondersteunen ook veel functies, zoals o.a. de Amerikaanse Netflix (vanuit Nederland) en het anoniem downloaden van torrents via P2P netwerken. Eerste maand is gratis, en je kan forse kortingen krijgen met de juiste promotiecode ;)

Website: https://goosevpn.com/nl/prijzen-pakketten
Promocode: PRIVACY
(voor 30% korting op de Unlimited abonnementen)
pi_169465950
Goose vind ik nog een beetje onvolwassen. Ze ondersteunen niet alle platforms.
pi_169466670
Voor mij zit het met de ondersteuning van Goose wel goed eerlijk gezegd. Ik en mijn vriendin hebben Goose al geprobeerd op Mac, Windows, iPhone en Android. Werkt allemaal prima.(Linux...geen idee, niet geprobeerd)

Verder is het een jonge aanbieder nog, dat klopt. Serveraanbod lijkt ook nog gestaag te groeien, kreeg deze week in elk geval al een mailtje dat het serveraanbod weer was uitgebreid en verder was verbeterd. Ieder zijn ding, maar ik en mijn vriendin zijn erg tevreden. En de Netflix compatibiliteit is ook wel puik in orde hoor, wat een grote plus is voor ons.
pi_169472540
Iemand ervaring met tunnelbear.com?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169597751
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
Iemand ervaring met tunnelbear.com?
Pcmag zegt dit over tunnelbeer.

PROS
Inexpensive. Pleasing, approachable design. Good download speeds. Kill switch. Browser extension. Smart advanced features. Works with Netflix.
CONS
Supports few locations. Cannot select protocol. Antiquated interface. No P2P or BitTorrent. No specialized servers.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
pi_169747918
Ik stelde zojuist een vraag in een ander topic mbt VPN's en werd naar dit topic doorverwezen. :) Dit was mijn vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:41 schreef Cikx het volgende:

[..]

Oké top. Gebruik zelf NordVPN, maar ben met de techniek erachter nog niet zo bekend. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is als ik een e-mail stuur met mijn VPN aan naar iemand in de VS en diegene heeft geen VPN, dan kan ik alsnog makkelijk gelinkt worden aan de e-mail en er kan gelezen worden wat erin staat toch? Dan zou je het al moeten gaan encrypten e.d.?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 18:45:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169749318
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:22 schreef Cikx het volgende:
Ik stelde zojuist een vraag in een ander topic mbt VPN's en werd naar dit topic doorverwezen. :) Dit was mijn vraag:

[..]

Heb je een mailserver in eigen beheer of heb je het over gmail?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169749913
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 18:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Heb je een mailserver in eigen beheer of heb je het over gmail?
Gewoon gmail en outlook inderdaad, maar ook zaken als dm's op Twitter. Is dat makkelijk terug te leiden naar jou als persoon ook als je een alternatief account + VPN gebruikt?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:25:52 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_169899592
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:05 schreef Herr_Gunter het volgende:

[..]

Met Open-VPN met TCP over poort 443 kunnen weinig firewalls je vpn verbinding onderscheiden van gewoon internet verkeer.

Ik zou kiezen voor vpn providers die zich met (OpenVPN) TCP of SSTP onderscheiden. Express vpn, ipvanish en een aantal andere grotere vpn aanbieders onderscheiden zich erop.
Ben nog niet eerder aan toe gekomen om hier naar te kijken.
Maar volgens jouw bron en de website van private internet access, maakt deze al gebruik van openVPN. Een andere VPN provider kiezen zou dan niet helpen om wel een VPN op te kunnen zetten op de betreffende netwerken.

In de mobiele app (zowel Android als iOS) ben ik overigens ook geen instelling hiervoor tegen gekomen. ik weet dus niet zeker of het protocol daadwerkelijk gebruikt wordt, of hoe ik dat zou kunnen afdwingen.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:19:27 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169900591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 19:08 schreef Cikx het volgende:

[..]

Gewoon gmail en outlook inderdaad, maar ook zaken als dm's op Twitter. Is dat makkelijk terug te leiden naar jou als persoon ook als je een alternatief account + VPN gebruikt?
Beetje laat maar VPN is geen vervanging voor encryptie, de data komt uiteindelijk gewoon naar buiten alleen gemaskeerd. Zeker als jij een mail stuurt met vpn en de ontvangende partij gebruikt het niet maar zelfs als de ontvangende partij het wel zou gebruiken kan de data alsnog gezien worden lijkt me. Of het daadwerkelijk terug te herleiden is ligt waarschijnlijk aan je vpn-discipline. En als je nog veiliger wil zijn dan zou je eventueel (maar dit is gokwerk :P ) een linux OS op een USB stick kunnen zetten en je anoniem bedoelde mail/twitter/facebook verkeer alleen via dat ding laten gaan plus vpn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169904520
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje laat maar VPN is geen vervanging voor encryptie, de data komt uiteindelijk gewoon naar buiten alleen gemaskeerd. Zeker als jij een mail stuurt met vpn en de ontvangende partij gebruikt het niet maar zelfs als de ontvangende partij het wel zou gebruiken kan de data alsnog gezien worden lijkt me. Of het daadwerkelijk terug te herleiden is ligt waarschijnlijk aan je vpn-discipline. En als je nog veiliger wil zijn dan zou je eventueel (maar dit is gokwerk :P ) een linux OS op een USB stick kunnen zetten en je anoniem bedoelde mail/twitter/facebook verkeer alleen via dat ding laten gaan plus vpn.
Bedankt voor de uitgebreide info! Zoveel moeite doen om alles anoniem te maken gaat voor mij ook een beetje ver. Denk dat ik het voorlopig bij de VPN houd. :)
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:38:41 #25
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_174490356
Ik heb zomaar wat vragen over VPN waar ik zelf niet uit kom of nog niet de juiste informatie over heb gevonden.

Voor het eerst ben ik mij aan het verdiepen dus in VPN en zijn mogelijkheden. Heb een account aangemaakt bij Goose om eens uit te proberen allemaal wat de mogelijkheden zijn. De meeste dingen kom ik wel uit alleen zodra er een chromecast in het spel komt loop ik vast.
Zodra de chromecast ingeschakeld wordt loopt het vast en werkt streamen dus niet meer. Na wat uitvogelen ben ik erachter dat dit komt omdat mijn chromecast onder de VPN werkt (direct vanaf laptop of telefoon) en om dit werkend te krijgen zal ik VPN op mijn router moeten installeren om zo ook de chromecast in het VPN mee te nemen. Op Goose vind ik mooie pdf'jes die mij hier doorheen helpen alleen vraag ik mij af hoe het verder in zijn werk gaat.
Zitten er nadelen aan het VPN installeren op de router, werken bepaalde diensten niet of veel langzamer, zit ik dan permanent onder een ipadres uit een bepaald land of kan ik het VPN aan bepaalde diensten koppelen? Hoe kan ik van land wisselen als het op de router geinstalleerd is?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen :)

En hoe zit dat als ik bijv Ziggo Go wil kijken, dat kan alleen als ik via een NL IP het internet op ga, of als mijn kinderen bijv Netflix willen kijken dan willen ze NL filmpjes

[ Bericht 6% gewijzigd door Lidl op 18-10-2017 12:39:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')