abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 juni 2017 @ 19:18:58 #101
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171648691
45 jaar geleden verscheen Lennon's Sometime In New York City. Of beter gezegd: van John èn Yoko. Weliswaar niet zijn beste album. Ik schreef er een artikel over: http://classicrockmag.nl/(...)aar-sometime-in-nyc/
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 18 juni 2017 @ 13:50:13 #102
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171769863
*O* 75 jaar geworden vandaag *O*

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_172208287
En vandaag is het precies 60 jaar geleden dat Paul en John elkaar ontmoeten, i.e. het begin van de Beatles :)
  maandag 31 juli 2017 @ 14:43:06 #104
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172807019
quote:
'Paul McCartney maakt nummer over Trump'

Op het nieuwe album van Paul McCartney komt een nummer over de Amerikaanse president Donald Trump, schrijft de Liverpool Echo. De ex-Beatle zei dat tegen studenten tijdens zijn bezoek aan de Liverpool Institute of Performing Arts.

"Soms is de toestand in de wereld zo gek dat je er iets mee moet", verklaarde McCartney. De 75-jarige muzikant liet niets los over de tekst van de song, maar deze zal waarschijnlijk niet lovend zijn voor Trump. Paul heeft zich een aantal keren zeer kritisch uitgelaten over de Amerikaanse president.

"Ik ben helemaal geen fan. Hij heeft de lelijke kant van Amerika ontketend. Veel mensen voelen zich door hem gesteund in hun afkeer van mensen met een andere kleur of ras. Ik denk dat we allemaal dachten dat die tijd achter ons lag", zei McCartney eerder in een interview in de Australische Daily Telegraph.

McCartney, die tijdens de presidentsverkiezingen Trumps tegenstander Hillary Clinton steunde, voegt zich in de rij artiesten die zich via de muziek of sociale media tegen de president hebben uitgesproken. Ook onder meer Roger Waters, Joan Baez, Carole King, Lady Gaga en Bruce Springsteen keerden zich tegen Trump.
Veel van zijn maatschappelijk betrokken nummers pakken meestal niet heel best uit. Maar we kunnen natuurlijk nog niet oordelen over iets dat we nog niet hebben gehoord ;).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173749782
Het is niet te geloven: 6 verschillende nummers tussen Newark 1 & 2. Hoewel er geen nieuwe nummers zijn. Listen to what the man said is terug van weg geweest (2015), dat is de enige "grote" wijziging qua nummers in de setlist. Eigenlijk niks bijzonders :P Het is niet zo schokkend als ik hierboven begon, zie de ironie. Maar het zijn er wel meer dan de standaard 3 roulerende nummers.

Nog een wijziging: Fool on the hill is verdwenen uit de setlist ten opzichte van voor de summer break. Beetje bij beetje lijken de Paul concerten iets korter te worden. Een tijdje terug van 6 naar 5 toegiften, waardoor ook 1 van de 2 encore breaks verdween. Nu nog 1 nummer minder. Dat is al ongeveer een kwartier korter. Van 'bijna 3 uur' (2 uur + 45 minuten) naar 2,5 uur. Reden?

Bron die ik gebruik: https://www.setlist.fm/setlists/paul-mccartney-13d6bd15.html
pi_173753066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:45 schreef awijmans het volgende:
Het is niet te geloven: 6 verschillende nummers tussen Newark 1 & 2. Hoewel er geen nieuwe nummers zijn. Listen to what the man said is terug van weg geweest (2015), dat is de enige "grote" wijziging qua nummers in de setlist. Eigenlijk niks bijzonders :P Het is niet zo schokkend als ik hierboven begon, zie de ironie. Maar het zijn er wel meer dan de standaard 3 roulerende nummers.

Nog een wijziging: Fool on the hill is verdwenen uit de setlist ten opzichte van voor de summer break. Beetje bij beetje lijken de Paul concerten iets korter te worden. Een tijdje terug van 6 naar 5 toegiften, waardoor ook 1 van de 2 encore breaks verdween. Nu nog 1 nummer minder. Dat is al ongeveer een kwartier korter. Van 'bijna 3 uur' (2 uur + 45 minuten) naar 2,5 uur. Reden?

Bron die ik gebruik: https://www.setlist.fm/setlists/paul-mccartney-13d6bd15.html
Eigenlijk is het niets wat afwijkt van z’n tour-patroon van de afgelopen jaren: tijdens 2 shows op rij 1 of 2 liedjes roterend in het begin, 1 of 2 in het midden en 1 of 2 in de toegift, allemaal materiaal wat hij altijd al speelt. Sinds dit jaar ‘Jet’, ‘Letting Go’, ‘Junior’s Farm’, ‘Save Us’ afwisselend in het begin, akoestische set tegenwoordig nog maar één keuze, en tot slot in de toegift ‘Hi, Hi, Hi’, ‘Birthday’, ‘Helter Skelter’, ‘I Saw Her Standing There’, ‘Get Back’ roterend. Regulier materiaal uit de tours van de afgelopen jaren.

Enige noemenswaardige verschil hier is inderdaad dat hij in plaats van “1 of 2”, hij nu in het begin gelijk 3 liedjes heeft afgewisseld, ‘I’ve Just Seen A Face’ ipv ‘We Can Work It Out’ zoals bekend, maar ook nog eens 2 ipv 1 in de toegift, wat het dus op 6 ipv 3 laat uitkomen. Het is minimale inspanning, maar hij zal echt wel moeten, dit zijn 10 gigs in een cirkel van 100km ofzo? Het is duidelijk dat deze groep shows een grote promo voor zijn nieuwe album had moeten zijn, inclusief “gratis” album bij aankoop van een ticket via Ticketmaster, wat er niet gaat komen tot 2018. Gefaal van alle kanten.

Zoals ik hier al zei, de shows in juli waren specifiek geboekt in gebieden waar hij al jaren niet was geweest, om zo niets te hoeven te veranderen. Die shows hebben we hier nog geen woord over gesproken, die waren inderdaad 1 op 1. (En 2 posts daaronder grap ik al hoe we in cirkels gaan, alleen ‘Listen To What The Man Said’ bleef nog over, en zie gisterenavond…) Maar daar gaat hij nu niet meer mee wegkomen, ik was hier al maanden bang voor zoals je daar (post #75) kunt lezen. En zo geschiedde:

"The sprawling 38-song set was virtually identical to the one McCartney rolled out on his first U.S. leg last summer, which visited MetLife Stadium in East Rutherford Aug. 7, 2016" (NJ.com)

"The set list on Monday was nearly identical to his Jersey set list from last summer, with “Here, There and Everywhere” and “The Fool on the Hill” subtracted, and “I Wanna Be Your Man” and “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (Reprise)” added. " (NorthJersey.com)

"Surprisingly, he didn't dip deep into Sgt. Pepper – just "Mr. Kite" and the title-track's reprise – despite all the worldwide celebrations this summer over the album's fiftieth anniversary" (RollingStone)


En dit is pas Newark, waar hij voor het allereerst speelde. MSG komt hij er ook nog wel mee weg, blijft bijzondere gig, fokking Billy Joel komt natuurlijk weer meeschreeuwen in de toegift, en laatste reguliere show in New York City was in 2011. Maar zodra hij naar Brooklyn gaat, wat in de regio dan de 10de gig in 2 weken is en waar hij 4 jaar terug nog stond, en het blijft zoals het nu is… oei oei. In Europa is de kritiek laatste tour al begonnen, en hij zal daar ook voorlopig niet te zien zijn. Maar dit keer heeft hij het toch echt zelf in de hand, maar hij vertikt het. Enkel het "once in a lifetime"-publiek krijgt wat-ie blieft.

Het enige semi-bijzondere gisterenavond was dat hij sinds eind 2015 ‘Helter Skelter’ niet meer heeft gespeeld tijdens een reguliere set zonder speciale gasten. Daar moeten we het van hebben. (En opvallend dat hij nou net ‘Birthday’ niet speelde: z’n zoon werd gisteren 40.) En zoals genoemd 'Listen To What The Man Said', wat wel degelijk een verrassing was, eerste keer sinds mid-2015, toen het al af en aan geskipt werd en daarna voorgoed leek opgeborgen te zijn. 'Junior's Farm' én 'Jet' én 'Listen' in het begin is wel hemels.

En ook de inkorting valt wel mee, het is juist andersom, het is heel geleidelijk aan steeds extreem opgelopen, en nu weer een heel klein beetje afgebouwd. Het is meer dat de sets in 2013-2015 extreem lang waren, dan dat ze nu zoveel zijn ingekort. Een gemiddelde set in 2009 was iets langer dan 2 uur en 30 minuten. Het liep rond 2012 ineens op richting de 2 uur en 45 minuten, met mensen op het podium, spontane intermezzo’s en het standaard ‘Ram On’-verzoekje, en af en toe zelfs 4 liedjes in de eerste toegift.

Rond 2012 deed hij standaard 29 liedjes tijdens de reguliere set en een toegift van twee maal 3 liedjes. In 2013 liep het nog verder op, en werden dat 30 liedjes plus de 3 + 3 toegift, gaandeweg zelfs 31 liedjes, en in 2015 werden het standaard 32 liedjes, met aan het eind van de rit zelfs 33 liedjes. Dat zijn 4 liedjes meer dan 3 jaar daarvoor, een minuut of 15 aan muziek extra. En in alle gevallen nog altijd de 3 x 3 toegift, waarvan de toegift-afsluiter 3 songs in één is, en ook al langer dan de pre-2011 afsluiter van 2 korte liedjes in één.

Hij had er al een of twee keer daarvoor mee geëxperimenteerd, maar de huidige tournee in 2016 startte weer op 2015-level met 32 liedjes tijdens de reguliere set, maar de 3 x 3 toegift werd vervangen door één toegift met 4 liedjes. Onderaan de streep was dat alsnog meer dan zelfs in 2012, en dat waren al langere sets dan voorheen, zelfs 10 jaar daarvoor. En ondertussen is hij dit jaar weer doodleuk begonnen met een toegift van … 5 liedjes! En nu heeft hij dus ’The Fool On The Hill’ geschrapt en is er even niets voor teruggekomen en zit hij op 31 liedjes en nog altijd 5 tijdens de toegift. 36 in totaal, meer dan in 2012, zelfde als in 2013. Dus ik zoek daar geen specifieke reden achter behalve dat hij besefte dat ‘The Fool On The Hill’ echt niet meer kon en niets had om in te voegen aangezien de band eens per 3 jaar 5 nieuwe liedjes instudeert. ('Your Mother Should Know', 05-2013 - 07-2013 RIP, op de Magic Piano, hoe moeilijk kan het zijn!!!!)

edit: heb het opgezocht, Gelredome '09 was de tijd dat hij op het podium stond, inclusief toegift break 2 uur en 37 minuten, Ahoy '12 was extreem met alle gekkigheid en verzoekjes en singalongs met 2 uur en 53 minuten, en de afgelopen 2 shows in Newark waren nog altijd 2 uur en 46 en 47 minuten, terwijl er bij die laatste shows niemand uit het publiek het podium op werd gehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 14-09-2017 20:50:00 ]
pi_173785721
Thanks Aisu voor het uitgebreide uitzoeken en aanvullen :)

Ik wist niet de exacte lengte van de Newark concerten. Ik weet nog dat Dusseldorf waar ik bij was 2:35 duurt. Nu 1 nummer minder, dan moet het wel op 2:30 komen dacht ik. Het valt dus wel mee.

Maar toch, als Paul weer hier komt, dan wil ik toch die beleving weer meemaken, dus dan wil ik het toch zien. het maakt mij niet uit of het iets minder lang duurt. Hij blijft uniek en goed en doet wat heel veel "jonkies" niet kunnen of doen. 2017 komt hij niet meer op een europees podium. Ik hoop echt dat hij 2018 weer in Europa op een redelijke afstand van Nederland zal optreden. In Nederland zullen we nog even moeten wachten, verwacht ik, daar is hij 2 jaar achtereen al geweest.
  zondag 17 september 2017 @ 19:48:11 #108
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173839161
Afgelopen vrijdagavond was ik bij het eerste concert in MSG. Van te voren zag ik hem al bij de artiesteningang aan komen rijden in een grote zwarte hummer. Waarbij even zijn raampje open ging en hij zijn arm uit stak richting de fans.

Gelukkig was hij weer beter bij stem. Al blijft Maybe I'm Amazed een hekel punt waarbij hij het eigenlijk niet meer haalt. Maar vergeleken bij Pinkpop vorig jaar was het 10x beter. Hij was ook weer veel meer gemotiveerd dan vorig jaar op Pinkpop. Hij stak er zelfs de draak mee dat hij iedere keer dezelfde verhalen vertelt toen hij iemand in het publiek zag met een bord waarop stond: 'my 112th Macca concert'.

Qua setlist natuurlijk weinig verrassend. Hoewel ik zelf niet eerder You Won't See Me en I Wanna Be Your Man live had gehoord. Wat mij opviel bij You Won't See Me was dat hij hem in het begin anders speelde dan de albumversie, en dat is iets wat hij niet vaak doet. Ook viel het mij op dat er een aantal nieuwe beelden werden gebruikt. Zo had Lady Madonna nu een andere video dan voorgaande jaren. Ik vond vooral de nieuwe video bij de Sgt Pepper reprise heel tof om te zien.

Maar het moment was natuurlijk de verrassing dat Bruce Springsteen en Steven Van Zandt erbij kwamen op het podium. Toen McCartney in zijn aankondiging vertelde over 5 jaar geleden in Hyde Park wist iedereen meteen wie er kwam. Toen de naam van Springsteen werd aangekondigd ging MSG zo uit z'n dak dat de aankondiging van Little Steven niet eens was te horen. Dat ze I Saw Her Standing There speelden (geen verrassende keuze) maakte het niet uit. Dit voelde als een heel bijzonder moment.

Het was voor mij überhaupt mijn eerste keer in New York, en ook nog eens in zo'n zaal met zo'n rijke geschiedenis. Als dan ook nog eens mijn twee grootste helden samen op het podium staan neem ik het graag op de koop toe dat ik de grootste deel van de set al door en door kende :).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173904374
:D ^O^

Dit zijn de unieke concerten binnen de tour. Leuk dat je juist daar bij kon zijn.
pi_173904954
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:43 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Veel van zijn maatschappelijk betrokken nummers pakken meestal niet heel best uit. Maar we kunnen natuurlijk nog niet oordelen over iets dat we nog niet hebben gehoord ;).
Paul maakte zich zorgen onder een palmboom met een whiskey in de hand. En als Paul zich zorgen maakt dan kun je maar beter z'n CD gaan kopen.
pi_173980681

Helaas voor de tweede keer buiten bereik, maar nu krijgen we in ieder geval een snippet.


Vorig jaar al dit veiling-fragment.


En paar jaar terug deze.

Gaat de goede kant op, jammer dat het bij secondenwerk zal blijven en ze doorgaans in een archief belanden, en bij een overlijden de nabestaanden het in de prullenbak mieteren.
pi_173983267
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 00:44 schreef Aisumasen het volgende:

Helaas voor de tweede keer buiten bereik, maar nu krijgen we in ieder geval een snippet.


Vorig jaar al dit veiling-fragment.


En paar jaar terug deze.

Gaat de goede kant op, jammer dat het bij secondenwerk zal blijven en ze doorgaans in een archief belanden, en bij een overlijden de nabestaanden het in de prullenbak mieteren.
Gezien de prijs (6900 GBP tot nu toe) vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Apple het niet zou kopen? Zulke dingen lijken me voor hun toch wel wat waardevoller (ook alleen als je er puur economisch naar kijkt).

http://www.ebay.co.uk/itm(...)3:g:e10AAOSwLmZZup7E
pi_173986802
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gezien de prijs (6900 GBP tot nu toe) vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Apple het niet zou kopen? Zulke dingen lijken me voor hun toch wel wat waardevoller (ook alleen als je er puur economisch naar kijkt).

http://www.ebay.co.uk/itm(...)3:g:e10AAOSwLmZZup7E
Inderdaad, een anoniem bod uit Londen is vaak de winnaar van dit soort veilingen, als ze willen dat iets niet naar buiten komt, of omdat ze iets niet hebben. McCartney zelf pot alles op, heeft oa. een Cavern-tape uit mid-1962 met 18 liedjes, waar we nooit iets van gaan horen.

Soms doen ze dat niet, omdat ze dit zelf al in hun archief hebben, of omdat ze het mogen terugvorderen omdat ze rechthebbenden zijn. Dat laatste is sowieso niet het geval met deze opname, want het is nu publiek domein. Maar aangezien het een acetate is, lijkt het me plausibel dat deze gewoon in het archief van Apple en/of McCartney en/of Lennon zit. Deze komt bijvoorbeeld van George Harrison af.

Tegenwoordig zijn ze iets slimmer, maar vanaf de midden jaren '90 hebben ze vaak items die wél uniek voor Apple waren laten gaan omdat ze zeiden niet te weten wat ze er mee aan zouden moeten, ze hadden immers de Anthology-serie gedaan. Ook mensen die in de 60's off-air tapes van The Beatles op de BBC hadden veiliggesteld vingen vaak bot óf een belachelijk laag bod met de boodschap dat Apple de rechten zou bezitten en ze alles maar moesten afgeven.

Deze gaat nu al voor de tweede keer onder de hamer, en ik heb goede hoop dat de volledige opname binnen nu en een paar jaar op bootleg zal verschijnen.
  woensdag 27 september 2017 @ 18:57:47 #114
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_174036722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:47 schreef Aisumasen het volgende:
MSG komt hij er ook nog wel mee weg, blijft bijzondere gig, fokking Billy Joel komt natuurlijk weer meeschreeuwen in de toegift, en laatste reguliere show in New York City was in 2011.
Dat gebeurde dus gisteravond :P.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:03:37 #115
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_174556244


quote:
Paul McCartney’s critically acclaimed and multiple Grammy Award-winning Archive Collection will offer fans another chance to complete their collections on November 17, 2017. That date will see the MPL/Capitol/UMe reissues of the first eight Archive Collection titles in affordable single CD digipak and 180 gram black vinyl single LP formats—as well as limited edition 180 gram color vinyl pressings. All vinyl LPs in the Archive Collection will feature a download card and fully restored artwork. The titles and corresponding limited edition vinyl colors are as follows:

Paul McCartney: McCartney - RED
Paul and Linda McCartney: RAM - YELLOW
Paul McCartney & Wings: Band on the Run - WHITE
Wings: Venus And Mars - RED & YELLOW
Wings: At The Speed Of Sound - ORANGE
Paul McCartney: McCartney II - CLEAR
Paul McCartney: Tug of War - BLUE
Paul McCartney: Pipes of Peace - SILVER

The Paul McCartney Archive Collection debuted with the November 2, 2010 re-release of Paul McCartney & Wings’ 1973 milestone Band on the Run, which won the 2010 Grammy Award for Best Historical Album, while the Archive Collection’s Deluxe Edition Box Set of the 1976 classic Wings Over America took the 2013 Grammy for Best Boxed or Special Limited Edition Package. The most recent installment was this year’s reissue of Paul’s eighth studio album Flowers In The Dirt, which ROLLING STONE called “spectacular… an extraordinary document,” and the OBSERVER hailed as "perhaps the greatest record to emerge from the world of AOR in 1989... an absolute pleasure to rediscover today."

Every release in the ongoing Paul McCartney Archive Collection is supervised by Paul himself, who oversees all aspects of each and every title from remastering to the curation of lost tracks, outtakes, artwork, photographs and video from his personal vaults, and much more. The result is one of the most ambitious and personal undertakings of its kind, one that encompasses more than 40 years of cherished, classic material from the most successful songwriter and recording artist in music history.
Ik vind het nogal een vreemde release. Waarom zou je albums die afgelopen 7 jaar al opnieuw op de markt werden gebracht weer aanschaffen? Ik had liever gezien dat ze een ander album voor de Archive Collection onder handen hadden genomen, maar ik vraag mij af of ze daar nog mee aan de slag gaan. Aangezien er bij de laatste release van Flowers In The Dirt geen kaartje bij zat met wat de volgende albums zouden gaan worden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_174747879

Open de video, wees verrast, en geniet de volle 20 seconden. Blue balls, man...
pi_174753360
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:03 schreef Peter88Online het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik vind het nogal een vreemde release. Waarom zou je albums die afgelopen 7 jaar al opnieuw op de markt werden gebracht weer aanschaffen? Ik had liever gezien dat ze een ander album voor de Archive Collection onder handen hadden genomen, maar ik vraag mij af of ze daar nog mee aan de slag gaan. Aangezien er bij de laatste release van Flowers In The Dirt geen kaartje bij zat met wat de volgende albums zouden gaan worden.
Ze zeggen wel "Every release in the ongoing Paul McCartney Archive Collection is ...", wat toch suggereert dat ze er nog mee bezig zijn...
pi_174785590
Morgen aankondiging van de Kerstmis-boodschappen in een boxset. Leuk voor de geschiedenis om het nu eindelijk officieel te hebben.

edit: Oh, nu al:



[ Bericht 46% gewijzigd door Aisumasen op 31-10-2017 21:50:30 ]
pi_174793134
Mirror:


edit: Nou, laat maar :P.

[ Bericht 13% gewijzigd door Aisumasen op 31-10-2017 22:59:40 ]
  zondag 5 november 2017 @ 13:06:34 #120
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_174881486
Gisteravond bij het concert van Little Steven in de Roundhouse:

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_175353457
"Bluesvillage Grolloo hoopt op Ringo Starr"

http://www.dvhn.nl/drenth(...)-Starr-22694343.html

[ Bericht 45% gewijzigd door Aisumasen op 28-11-2017 05:47:21 (betere link) ]
pi_175378785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
"Bluesvillage Grolloo hoopt op Ringo Starr"

http://www.dvhn.nl/drenth(...)-Starr-22694343.html
http://wogew.blogspot.nl/(...)and-israel-next.html

En bevestigd! Eerste EU-tournee in 7 jaar, de tweede in 20 jaar.
pi_175381959
Luxemburg is voor mij het dichtste bij... wanneer begint de verkoop? :)
pi_175382091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Luxemburg is voor mij het dichtste bij... wanneer begint de verkoop? :)
"Luxembourg, Belgium" ;)?! Goede vraag, denk dat WogBlog een persberichtje te vroeg onder ogen is gekomen. Alleen Hamburg is opgedoken op TicketMaster. Spelling steden en topografie klopt dus ook nog niet overal. Maar lijstje lijkt redelijk dichtgetimmerd, geen Engeland? Misschien begin juni nog.

Helaas dus geen Todd Rundgren meer (2012-2017, zul je net zien...), maar wel Graham Gouldman, die heeft ook wel wat kneiters op z'n naam staan.
  woensdag 29 november 2017 @ 17:26:51 #125
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_175386119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
"Bluesvillage Grolloo hoopt op Ringo Starr"

http://www.dvhn.nl/drenth(...)-Starr-22694343.html
Dat hij ook veel Beatles nummers tijdens zijn huidige concerten?

Nog een andere vraag: Ik ga met mijn vader waarschijnlijk volgend jaar augustus naar de internationale Beatles week in Liverpool. Iemand van hier daar wel eens geweest? Aanrader? Het is voor mijn vader echt bijna zijn laatste levenswens :')
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_175396038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:26 schreef satecl het volgende:

[..]

Dat hij ook veel Beatles nummers tijdens zijn huidige concerten?
Ja, altijd in ieder geval 1/3de, al z'n bekende Beatles-momenten. Nu zelfs 2 andere Beatles-liedjes dan laatste tour alhier. Het concept van z'n band is ook leuk, elk lid moet in ieder geval hits op z'n naam hebben staan, die ze zingen terwijl Ringo drumt. Dus toen Todd Rundgren nog meedeed kreeg je 'I Saw The Light', nieuw lid Graham Gouldman zal 'Dreadlock Holiday' zingen en misschien wel 'Bus Stop', Steve Lukather doet 'Africa', Richard Page 'Broken Wings', enzovoorts.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:26 schreef satecl het volgende:

[..]
Nog een andere vraag: Ik ga met mijn vader waarschijnlijk volgend jaar augustus naar de internationale Beatles week in Liverpool. Iemand van hier daar wel eens geweest? Aanrader? Het is voor mijn vader echt bijna zijn laatste levenswens :')
Wil je specifiek iets weten over de Beatles-week? Daar ben ik nooit geweest, wel 4 keer in Liverpool zelf.
pi_175397192
Nu ook op de site van Ringo zelf:

http://www.ringostarr.com/tour

Ik denk dat ik toch maar voor Monaco (6 juli) ga :) Luxemburg is nog steeds 3 uurtjes rijden (vanaf Frankfurt), lang weekendje Monaco/Nice past me dan beter :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 30-11-2017 08:37:45 ]
pi_175399080
De Duitse verkoop is iig begonnen: http://www.eventim.de/rin(...)udeOnlybookable=true
pi_175400402
Nederland is volgens mij ook al begonnen: https://www.ticketmaster.(...)ijdag-tickets/208183

Grollo, Drenthe is voor mij toch nog steeds het dichtstebij.
  donderdag 30 november 2017 @ 13:17:45 #130
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_175402310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, altijd in ieder geval 1/3de, al z'n bekende Beatles-momenten. Nu zelfs 2 andere Beatles-liedjes dan laatste tour alhier. Het concept van z'n band is ook leuk, elk lid moet in ieder geval hits op z'n naam hebben staan, die ze zingen terwijl Ringo drumt. Dus toen Todd Rundgren nog meedeed kreeg je 'I Saw The Light', nieuw lid Graham Gouldman zal 'Dreadlock Holiday' zingen en misschien wel 'Bus Stop', Steve Lukather doet 'Africa', Richard Page 'Broken Wings', enzovoorts.

[..]

Wil je specifiek iets weten over de Beatles-week? Daar ben ik nooit geweest, wel 4 keer in Liverpool zelf.
Specifiek de Beatles-week aangezien ik ook al in Liverpool ben geweest.

Bedankt voor de info over Ringo. Leuk! Ik ga zeker heen :Y
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_175427866
Ben in Australië voor de eerste McCartney-tour aldaar in 24,5 jaar. Ik kon niet weten dat hij hier al sinds maandag is, op woensdag gejamd heeft met Hank Marvin die hier woont, en op donderdag zelfs een Q&A en korte gig heeft gedaan voor prijswinnaars (http://www.96fm.com.au/en(...)ndful-of-perth-fans/). Maar heb alsnog gegokt en raak geschoten door in ieder geval één dag eerder richting Perth te komen in de hoop op een laatste rehearsal.

En jawel, hoor. 's middags voorzichtig gepolst bij het stadion, en toen wist ik genoeg. Het complete podium stond, maar er waren tientallen mensen aanwezig, een vol beveiligingsteam en nadat ik vrij spoedig ook McCartney's tour-beveiliger zag lopen, was het verhaal rond. Het gebruikelijke concept: lokale beveiliging die rondhangt en niets mag zeggen, en dan toch ineens in opperste concentratie gaan terwijl McCartney's team door een portofoon schreeuwt en z'n tourfotograaf en videoman opduiken: 3 geblindeerde auto's, raampje van één ging open, en de bekende duim van McCartney verscheen. Binnen 5 minuten stond hij op het podium:

jam
Honey Don’t
Another Girl
Day Tripper

Een 20 minuten lange break met het volle persarsenaal en cameraploegen op het podium, inclusief de presentatrice van een televisie-show waar hij een exclusief interview mee heeft gedaan.

I Wanna Be Your Man
Being For The Benefit Of Mr. Kite
It’s So Easy
Mull Of Kintyre (!) met volledige pipe band, een aantal keer, ook in gedeeltes, veel onderbroken door instructies van Wix, en af en toe McCartney.
Maybe I’m Amazed
Nineteen Hundred And Eighty-Five
Golden Slumbers/Carry That Weight/The End

Een korte jam volgde, hij bedankte en knuffelde de hele crew en band, en binnen 2 minuten sjeesde z'n auto weer langs, met weer de bekende duim omhoog.

pi_175453107

En voor de statistieken, 19:47 de Hofner-bas op de schermen, 22:46 de confetti en het vuurwerk de lucht in, dus we kunnen nu écht officieel stellen dat hij de set niet aan het inkrimpen is, haha.

Soundcheck was:

jam ('Letting Go' akkoorden)
Matchbox
Another Girl
Coming Up ("by request")
Drive My Car
Sing The Chances ("a request by the lady in the union jacket")
Let 'Em In
Whole Lotta Shakin' Goin' On
Things We Said Today
San Francisco Bay
Ram On
Midnight Special
"it's time for your massage" vastgeroeste "improvisatie"
Lady Madonna
pi_175455319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:02 schreef Aisumasen het volgende:

En voor de statistieken, 19:47 de Hofner-bas op de schermen, 22:46 de confetti en het vuurwerk de lucht in, dus we kunnen nu écht officieel stellen dat hij de set niet aan het inkrimpen is, haha.

Soundcheck was:

jam ('Letting Go' akkoorden)
Matchbox
Another Girl
Coming Up ("by request")
Drive My Car
Sing The Chances ("a request by the lady in the union jacket")
Let 'Em In
Whole Lotta Shakin' Goin' On
Things We Said Today
San Francisco Bay
Ram On
Midnight Special
"it's time for your massage" vastgeroeste "improvisatie"
Lady Madonna
Goeie setlist weer en inderdaad een mooie lengte van 3 uur schoon aan de haak. Thanks.

Was jij daar live aanwezig Aisu?? Lucky you
pi_175463166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:44 schreef awijmans het volgende:

[..]

Goeie setlist weer en inderdaad een mooie lengte van 3 uur schoon aan de haak. Thanks.

Was jij daar live aanwezig Aisu?? Lucky you
Jazeker, mijn video (en verslagen uit eerste hand ;) ). Setlist zelf had als variatie na opener AHDN: ‘Junior’s Farm’ (eerste keer dat ik deze hoorde sinds 2012), ‘Can’t Buy Me Love’, ‘Letting Go’ en ‘All My Loving’ (ook eerste keer sinds 2012), wat een van de beste openingscombinaties ooit was. Jammer dat het doodse publiek toen nog te druk bezig was met het overleggen van het zit- of sta-protocol, en het beetje voorbij ging. Akoestische blok had ineens ‘I’ve Just Seen A Face’ ipv ‘We Can Work It Out’.

En natuurlijk de “oude” toevoegingen ‘I Wanna Be Your Man’ (eerste keer voor mij, enige deze avond), ‘A Day In The Life’ en de Pepper-reprise, met ‘Helter Skelter’ (“gedropt” na 2015). De ‘One On On(e) The Run’ tour :P. En ‘Mull’ natuurlijk, wat weer erg bijzonder was.
pi_175502290
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 01:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jazeker, mijn video (en verslagen uit eerste hand ;) ). Setlist zelf had als variatie na opener AHDN: ‘Junior’s Farm’ (eerste keer dat ik deze hoorde sinds 2012), ‘Can’t Buy Me Love’, ‘Letting Go’ en ‘All My Loving’ (ook eerste keer sinds 2012), wat een van de beste openingscombinaties ooit was. Jammer dat het doodse publiek toen nog te druk bezig was met het overleggen van het zit- of sta-protocol, en het beetje voorbij ging. Akoestische blok had ineens ‘I’ve Just Seen A Face’ ipv ‘We Can Work It Out’.

En natuurlijk de “oude” toevoegingen ‘I Wanna Be Your Man’ (eerste keer voor mij, enige deze avond), ‘A Day In The Life’ en de Pepper-reprise, met ‘Helter Skelter’ (“gedropt” na 2015). De ‘One On On(e) The Run’ tour :P. En ‘Mull’ natuurlijk, wat weer erg bijzonder was.
Dat doe je goed :D Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Gezond jaloers.

Mull of Kintyre is mijn allereerste liedje wat ik fantastisch mooi vond. Als jochie van 4 jaar stond ik met mijn neus tegen de tv geplakt toen MoK aan het eind van het programma bij TopPop voorbij kwam. En de week daarna weer, en de week daarna weer, ende week daarna....... Hee waar is mijn lievelingsliedje nou?? :P

Mull of Kintyre hoop ik dus ooit nog eens echt live te horen. Maar ja, ik was net even niet in de buurt van Perth ;) En ik kom ook nooit in Canada. Schotland zou mijn meest reële kans zijn, maar ja, daar loopt Paul niet echt de deur plat.
pi_175509522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:32 schreef awijmans het volgende:

[..]

Dat doe je goed :D Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Gezond jaloers.

Mull of Kintyre is mijn allereerste liedje wat ik fantastisch mooi vond. Als jochie van 4 jaar stond ik met mijn neus tegen de tv geplakt toen MoK aan het eind van het programma bij TopPop voorbij kwam. En de week daarna weer, en de week daarna weer, ende week daarna....... Hee waar is mijn lievelingsliedje nou?? :P

Mull of Kintyre hoop ik dus ooit nog eens echt live te horen. Maar ja, ik was net even niet in de buurt van Perth ;) En ik kom ook nooit in Canada. Schotland zou mijn meest reële kans zijn, maar ja, daar loopt Paul niet echt de deur plat.
Ik ben afschuwelijk verwend, sorry, vorig jaar ook al in Vancouver gehoord, en dit was zojuist...


De ironie is dat ik het altijd een draak heb gevonden, de studio-versie volgens m'n iTunes 2 keer ooit heb gedraaid. Maar ik ben eindelijk tot inkeer gekomen toen ik het anderhalf jaar terug live hoorde en zag welke emoties het losmaakte. Wat een hymne, wat een vreugde brengt het.

Geestig, een collega van m'n partner zal as. zaterdag in Brisbane op het podium staan tijdens het nummer, en heeft eerder deze week een kilt toegestuurd gekregen namens het team. De kennismaking en repetitie zal tijdens de soundcheck zijn. Want het zijn uiteraard altijd lokale pipe bands.

In Perth hadden ze de luxe om het tijdens de "besloten" (openlucht...) repetitie het nummer door te nemen. Wat grappig is, want ze hadden het geluid niet gedempt, en McCartney had in de dagen daarvoor juist al gerepeteerd in een theater. Dus daar heb ik mooie beelden van, die zal ik ergens volgende maand uploaden. Leuk om te zien hoe hij iedereen een handje schudde, Wix na de eerste poging als de bandleider iedereen de goede richting ophielp, en McCartney af en toe wat inbracht. McCartney deed tussendoor nog even een "goofy" up-tempo hillbilly versie, die was helaas te snel voorbij om voor op record te drukken.

Vanmiddag in Melbourne was de soundcheck same ol' same ol', zal het later uittypen. Zelfs de aankomst begint saai te worden ;). Ik weet in welk hotel hij verblijft, waar hij al sinds zondag is, maar daar staat gelukkig niemand te buurten. Zoals altijd 2 uur achter op soundcheck-schema kwam hij aan bij de zaal, niet eens een stoet met geblindeerde auto's zoals normaal, z'n beveiliger was ook niet eens waar de meeste fans stonden (het waren er ook maar stuk of 20). Raampje ging open, auto ging heel langzaam rijden, de duim ging omhoog, en het blijft bijzonder om die oh zo bekende stem onversterkt te horen en hem recht aan te kijken, "hey guys!". Ditmaal geen foto's, het moment maar eens goed in me opgenomen.

Maar om op 'Mull' terug te komen, na afloop van de soundcheck in Melbourne vanmiddag was het 20 minuten stil, en toen plots klonken er in de verte doedelzakken. Dus onversterkt te horen vanaf het podium, omdat ze het geluid dempen en de soundcheck-publiek uit de zaal trappen om het een verrassing te houden. Ook mooi.

De set was één op één zoals de tournaam al deed vermoeden, maar de energie was stukken beter dan in Perth omdat iedereen gelijk stond en ook de Wings-liedjes door veel mensen werden meegezongen.
pi_175512629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik ben afschuwelijk verwend, sorry, vorig jaar ook al in Vancouver gehoord, en dit was zojuist...


De ironie is dat ik het altijd een draak heb gevonden, de studio-versie volgens m'n iTunes 2 keer ooit heb gedraaid. Maar ik ben eindelijk tot inkeer gekomen toen ik het anderhalf jaar terug live hoorde en zag welke emoties het losmaakte. Wat een hymne, wat een vreugde brengt het.

Geestig, een collega van m'n partner zal as. zaterdag in Brisbane op het podium staan tijdens het nummer, en heeft eerder deze week een kilt toegestuurd gekregen namens het team. De kennismaking en repetitie zal tijdens de soundcheck zijn. Want het zijn uiteraard altijd lokale pipe bands.

In Perth hadden ze de luxe om het tijdens de "besloten" (openlucht...) repetitie het nummer door te nemen. Wat grappig is, want ze hadden het geluid niet gedempt, en McCartney had in de dagen daarvoor juist al gerepeteerd in een theater. Dus daar heb ik mooie beelden van, die zal ik ergens volgende maand uploaden. Leuk om te zien hoe hij iedereen een handje schudde, Wix na de eerste poging als de bandleider iedereen de goede richting ophielp, en McCartney af en toe wat inbracht. McCartney deed tussendoor nog even een "goofy" up-tempo hillbilly versie, die was helaas te snel voorbij om voor op record te drukken.

Vanmiddag in Melbourne was de soundcheck same ol' same ol', zal het later uittypen. Zelfs de aankomst begint saai te worden ;). Ik weet in welk hotel hij verblijft, waar hij al sinds zondag is, maar daar staat gelukkig niemand te buurten. Zoals altijd 2 uur achter op soundcheck-schema kwam hij aan bij de zaal, niet eens een stoet met geblindeerde auto's zoals normaal, z'n beveiliger was ook niet eens waar de meeste fans stonden (het waren er ook maar stuk of 20). Raampje ging open, auto ging heel langzaam rijden, de duim ging omhoog, en het blijft bijzonder om die oh zo bekende stem onversterkt te horen en hem recht aan te kijken, "hey guys!". Ditmaal geen foto's, het moment maar eens goed in me opgenomen.

Maar om op 'Mull' terug te komen, na afloop van de soundcheck in Melbourne vanmiddag was het 20 minuten stil, en toen plots klonken er in de verte doedelzakken. Dus onversterkt te horen vanaf het podium, omdat ze het geluid dempen en de soundcheck-publiek uit de zaal trappen om het een verrassing te houden. Ook mooi.

De set was één op één zoals de tournaam al deed vermoeden, maar de energie was stukken beter dan in Perth omdat iedereen gelijk stond en ook de Wings-liedjes door veel mensen werden meegezongen.

You lucky b*****d ;) En nu ben ik dus nog jaloerser. Nog meer concerten de komende week op het programma? Enjoy!! En je zit ook nog eens in lekker weer volgens mij, lente aan de andere kant van de wereld.

Ben je ooit al eens bij Mull of Kintyre geweest? Ik was daar in de jaren 90, ook even naar de boerderij van Paul gezocht. Straat gevonden, exacte huis niet echt kunnen vinden. En dat was in de tijd voor internet, dus je snapt vast wel dat het toen moeilijker te vinden was. De locals zijn gelukkig zo aardig om je de weg te wijzen. Mocht je er ooit naartoe gaan, vergis je niet in de afstand. Wij hadden een mooie toeristische route van zo'n 4 uur enkele reis over het compete schiereiland, vanaf het bord "Campbelltown". Ik vind het fantastisch leuk rijden in "the countray", hoe kleiner de weggetjes hoe beter :P
pi_175530998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:22 schreef awijmans het volgende:

[..]

You lucky b*****d ;) En nu ben ik dus nog jaloerser. Nog meer concerten de komende week op het programma? Enjoy!! En je zit ook nog eens in lekker weer volgens mij, lente aan de andere kant van de wereld.

Ben je ooit al eens bij Mull of Kintyre geweest? Ik was daar in de jaren 90, ook even naar de boerderij van Paul gezocht. Straat gevonden, exacte huis niet echt kunnen vinden. En dat was in de tijd voor internet, dus je snapt vast wel dat het toen moeilijker te vinden was. De locals zijn gelukkig zo aardig om je de weg te wijzen. Mocht je er ooit naartoe gaan, vergis je niet in de afstand. Wij hadden een mooie toeristische route van zo'n 4 uur enkele reis over het compete schiereiland, vanaf het bord "Campbelltown". Ik vind het fantastisch leuk rijden in "the countray", hoe kleiner de weggetjes hoe beter :P
Dat klinkt tof. Zou hij daar nog wel eens zijn, of zou het hem te veel doen denken aan iets wat er niet meer is?

En sorry, echt zojuist teruggekomen van...


En inderdaad, qua weer... Melbourne is altijd afwachten, nu ook ineens "slechts" 20 graden, wat overigens perfect is voor een openluchtshow, maar Perth was hartje zomer met bonkende hitte. In de brandende zon nog net niet gepicknickt tijdens de soundcheck. En m'n favoriete Brisbane ken ik niet anders dan misschien eens 18 graden in de "winter", maar tijdens de show as. zaterdag gewoon 30+ graden. Dat is show nummer 4 deze week. Of ik Sydney ga doen weet ik nog niet, vind het eigenlijk wel weer mooi geweest.

Vanmiddag een seminar/Q&A op SAE Melbourne met de geluidsman van McCartney bezocht, daarna langs de zaal gelopen om McCartney te zien aankomen - als klokwerk, Brian Riddle die ineens verschijnt, de geblindeerde auto's die vertrekken en 15 minuten later weer aankomen... - en de soundcheck gehoord ('Alligator'!). De show zelf had de verwachte B-rotaties: 'Save Us’ ipv ‘Junior’s Farm’, ‘Jet’ ipv ‘Letting Go’, ‘Drive My Car’ ipv ‘All My Loving’, ‘We Can Work It Out’ ipv ‘I’ve Just Seen A Face’, ‘I Saw Her Standing There’ ipv ‘Birthday’. Geef mij setlist A maar ;).

'Helter Skelter' maakten ze per ongeluk een zooitje van richting het einde, wat wel weer geinig was. Vocaal is McCartney aan het eind van z'n Latijn, effe 2 dagen rust moet hem goed doen. In het begin was het heel pijnlijk, maar vanaf het akoestische blok ging het alweer wat beter. Hij doet ook heel veel promo hier op radio en TV, zal er naar linken als ik er aan denk.

En de borden die omhoog werden gehouden waren oprecht grappig. "Sign my butt" bijvoorbeeld. Die moet ik uitleggen: McCartney maakt al de hele tour een zeer belegen grapje tijdens het oplezen van de borden, en doet élke avond alsof iemand een sign heeft met die tekst erop, en zegt dan "well, have a look at it first!" Nu had iemand dat dus daadwerkelijk, wat hem z'n grapje teniet deed doen. Al maakte hij 'em alsnog... En iemand had "I came all the way from Melbourne!", leuk en droog.
pi_175646603


Schattig moment aan het eind hiervan. Tevens herstart 'Maybe I'm Amazed' nadat hij ergens in het eerste couplet de akkoorden verkeerd deed en zich niet kon herpakken. "It proves it's live, ay!" ;). De enige arena-gigs van deze tournee, 2 avonden in Sydney.
pi_175671759

Avond 2 in Sydney, arme Jackson werd weer naar voren gehaald.

'Temporary Secretary' vanavond! Na juli dit jaar definitief gedropt, éénmaal teruggekomen in Brooklyn in september, en nu voor avond 2 in Sydney. McCartney was beide avonden lekker losjes, veel off-script, schoonheidsfoutjes.
pi_176604726
Heruitgave van de Concert for George komt 23 februari uit (net voor George's 75e geboortejaar): https://georgeharrison.sh(...)cert-for-george.html
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:35:27 #144
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_176615323
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_176624736
75, ongelofelijk :D
Bleuh.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:29:59 #146
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_177724346
Het is wel erg stil momenteel. Geen optredens van Macca nog dit jaar, nog steeds geen nieuws over een mogelijk nieuw album? Mogelijk wel aan het einde van dit jaar de jubileumuitgave van The White Album.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_177829175
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:29 schreef Peter88Online het volgende:
Het is wel erg stil momenteel. Geen optredens van Macca nog dit jaar, nog steeds geen nieuws over een mogelijk nieuw album? Mogelijk wel aan het einde van dit jaar de jubileumuitgave van The White Album.
GeoffEmerick twitterde op donderdag 15-03-2018 om 00:31:35 Thank you #PaulMcCartney for calling me the other day! Look forward to listening to your new record. @PaulMcCartney Id love to mix it and be a part of it. reageer retweet
  maandag 26 maart 2018 @ 16:54:22 #149
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178102461
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:05:48 #150
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178153043
quote:


On 18th May, Paul will release four 2018 edition catalogue reissues via MPL/Capitol:
NEW, Chaos and Creation in the Backyard, Wings Greatest and Thrillington.

All four titles will be issued in affordable single CD digipak and 180gram black vinyl single LP formats and will be made available for the first time in limited edition 180gram color vinyl pressings. All vinyl LPs will include a download card.

Upon its release in 2013, NEW was lauded by Rolling Stone as "energized and full of joyous rock & roll invention." Produced by Giles Martin and also featuring production by Mark Ronson, Ethan Johns and Paul Epworth, NEW entered the U.S. chart at #3. The album scored positive reviews from Entertainment Weekly to Pitchfork and all points in between, while the title track, 'Queenie Eye' and 'Save Us' would become staples of the McCartney live show over the course of the 'Out There' and 'One On One' world tours. NEW's 2018 edition will feature the first vinyl pressing of the album since its 2013 release, including a limited edition pink vinyl 180gram vinyl LP with download card and 12x12" insert.

Released in 2005, Chaos and Creation in the Backyard was instantly hailed as continuing a hot streak that included 'Flaming Pie', 'Run Devil Run' and 'Driving Rain'. Produced by Nigel Godrich (Radiohead, Beck) and featuring the singles 'Fine Line' and the Grammy-winning 'Jenny Wren', 'Chaos And Creation'… debuted at #6 on the Billboard chart. It remained on the charts for nearly half a year, while Paul mounted the massive 'US' Tour. In 2007, 'Jenny Wren' won the Grammy for Best Male Pop Vocal Performance, while the album was nominated in three other categories including Album of the Year. The 2018 edition of Chaos and Creation in the Backyard will make the album available on vinyl for the first time since its initial run and will include a limited edition gold vinyl 180gram vinyl LP with download card and 12x12" insert.

Originally released in 1978, Wings Greatest was the first ever compilation of Paul's post-Beatles hits, featuring four classics that had previously been unavailable on any McCartney album: 'Another Day', 'Junior's Farm' 'Hi, Hi, Hi' and 'Mull of Kintyre.' The penultimate Wings album release, Wings Greatest was naturally a worldwide hit, and the soundtrack to the 70s for a generation. As part of its 2018 edition reissue, Wings Greatest will be available as a limited edition blue vinyl 180gram vinyl LP with download card and 20"x30" poster.

Recorded in 1971 but not released until 1977, Thrillington remains one of the most enigmatic entries in the storied McCartney discography. Credited to the pseudonym Percy "Thrills" Thrillington, a fictitious socialite whose activities were chronicled in UK newspaper ads, Thrillington was actually a fully reimagined instrumental lounge/jazz version of Paul and Linda's RAM. With Thrillington's 2018 edition, Percy is given a new lease on life with this collector's item available on vinyl for the first time since the 1977 first pressings that fetch hefty sums on the collectors' market, plus a limited edition red/black marbled 180gram vinyl LP with download card.

Every release is supervised by Paul himself, who oversees all aspects of each and every title.
Archive
Weer overbodige geldklopperij, terwijl een mooie jubileum reissue van London Town niet verkeerd geweest zou zijn.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')