Veel van zijn maatschappelijk betrokken nummers pakken meestal niet heel best uit. Maar we kunnen natuurlijk nog niet oordelen over iets dat we nog niet hebben gehoord .quote:'Paul McCartney maakt nummer over Trump'
Op het nieuwe album van Paul McCartney komt een nummer over de Amerikaanse president Donald Trump, schrijft de Liverpool Echo. De ex-Beatle zei dat tegen studenten tijdens zijn bezoek aan de Liverpool Institute of Performing Arts.
"Soms is de toestand in de wereld zo gek dat je er iets mee moet", verklaarde McCartney. De 75-jarige muzikant liet niets los over de tekst van de song, maar deze zal waarschijnlijk niet lovend zijn voor Trump. Paul heeft zich een aantal keren zeer kritisch uitgelaten over de Amerikaanse president.
"Ik ben helemaal geen fan. Hij heeft de lelijke kant van Amerika ontketend. Veel mensen voelen zich door hem gesteund in hun afkeer van mensen met een andere kleur of ras. Ik denk dat we allemaal dachten dat die tijd achter ons lag", zei McCartney eerder in een interview in de Australische Daily Telegraph.
McCartney, die tijdens de presidentsverkiezingen Trumps tegenstander Hillary Clinton steunde, voegt zich in de rij artiesten die zich via de muziek of sociale media tegen de president hebben uitgesproken. Ook onder meer Roger Waters, Joan Baez, Carole King, Lady Gaga en Bruce Springsteen keerden zich tegen Trump.
Eigenlijk is het niets wat afwijkt van z’n tour-patroon van de afgelopen jaren: tijdens 2 shows op rij 1 of 2 liedjes roterend in het begin, 1 of 2 in het midden en 1 of 2 in de toegift, allemaal materiaal wat hij altijd al speelt. Sinds dit jaar ‘Jet’, ‘Letting Go’, ‘Junior’s Farm’, ‘Save Us’ afwisselend in het begin, akoestische set tegenwoordig nog maar één keuze, en tot slot in de toegift ‘Hi, Hi, Hi’, ‘Birthday’, ‘Helter Skelter’, ‘I Saw Her Standing There’, ‘Get Back’ roterend. Regulier materiaal uit de tours van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 13 september 2017 12:45 schreef awijmans het volgende:
Het is niet te geloven: 6 verschillende nummers tussen Newark 1 & 2. Hoewel er geen nieuwe nummers zijn. Listen to what the man said is terug van weg geweest (2015), dat is de enige "grote" wijziging qua nummers in de setlist. Eigenlijk niks bijzonders Het is niet zo schokkend als ik hierboven begon, zie de ironie. Maar het zijn er wel meer dan de standaard 3 roulerende nummers.
Nog een wijziging: Fool on the hill is verdwenen uit de setlist ten opzichte van voor de summer break. Beetje bij beetje lijken de Paul concerten iets korter te worden. Een tijdje terug van 6 naar 5 toegiften, waardoor ook 1 van de 2 encore breaks verdween. Nu nog 1 nummer minder. Dat is al ongeveer een kwartier korter. Van 'bijna 3 uur' (2 uur + 45 minuten) naar 2,5 uur. Reden?
Bron die ik gebruik: https://www.setlist.fm/setlists/paul-mccartney-13d6bd15.html
Paul maakte zich zorgen onder een palmboom met een whiskey in de hand. En als Paul zich zorgen maakt dan kun je maar beter z'n CD gaan kopen.quote:Op maandag 31 juli 2017 14:43 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Veel van zijn maatschappelijk betrokken nummers pakken meestal niet heel best uit. Maar we kunnen natuurlijk nog niet oordelen over iets dat we nog niet hebben gehoord .
Gezien de prijs (6900 GBP tot nu toe) vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Apple het niet zou kopen? Zulke dingen lijken me voor hun toch wel wat waardevoller (ook alleen als je er puur economisch naar kijkt).quote:Op maandag 25 september 2017 00:44 schreef Aisumasen het volgende:
Helaas voor de tweede keer buiten bereik, maar nu krijgen we in ieder geval een snippet.
Vorig jaar al dit veiling-fragment.
En paar jaar terug deze.
Gaat de goede kant op, jammer dat het bij secondenwerk zal blijven en ze doorgaans in een archief belanden, en bij een overlijden de nabestaanden het in de prullenbak mieteren.
Inderdaad, een anoniem bod uit Londen is vaak de winnaar van dit soort veilingen, als ze willen dat iets niet naar buiten komt, of omdat ze iets niet hebben. McCartney zelf pot alles op, heeft oa. een Cavern-tape uit mid-1962 met 18 liedjes, waar we nooit iets van gaan horen.quote:Op maandag 25 september 2017 10:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gezien de prijs (6900 GBP tot nu toe) vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Apple het niet zou kopen? Zulke dingen lijken me voor hun toch wel wat waardevoller (ook alleen als je er puur economisch naar kijkt).
http://www.ebay.co.uk/itm(...)3:g:e10AAOSwLmZZup7E
Dat gebeurde dus gisteravond .quote:Op woensdag 13 september 2017 15:47 schreef Aisumasen het volgende:
MSG komt hij er ook nog wel mee weg, blijft bijzondere gig, fokking Billy Joel komt natuurlijk weer meeschreeuwen in de toegift, en laatste reguliere show in New York City was in 2011.
Ik vind het nogal een vreemde release. Waarom zou je albums die afgelopen 7 jaar al opnieuw op de markt werden gebracht weer aanschaffen? Ik had liever gezien dat ze een ander album voor de Archive Collection onder handen hadden genomen, maar ik vraag mij af of ze daar nog mee aan de slag gaan. Aangezien er bij de laatste release van Flowers In The Dirt geen kaartje bij zat met wat de volgende albums zouden gaan worden.quote:Paul McCartney’s critically acclaimed and multiple Grammy Award-winning Archive Collection will offer fans another chance to complete their collections on November 17, 2017. That date will see the MPL/Capitol/UMe reissues of the first eight Archive Collection titles in affordable single CD digipak and 180 gram black vinyl single LP formats—as well as limited edition 180 gram color vinyl pressings. All vinyl LPs in the Archive Collection will feature a download card and fully restored artwork. The titles and corresponding limited edition vinyl colors are as follows:
Paul McCartney: McCartney - RED
Paul and Linda McCartney: RAM - YELLOW
Paul McCartney & Wings: Band on the Run - WHITE
Wings: Venus And Mars - RED & YELLOW
Wings: At The Speed Of Sound - ORANGE
Paul McCartney: McCartney II - CLEAR
Paul McCartney: Tug of War - BLUE
Paul McCartney: Pipes of Peace - SILVER
The Paul McCartney Archive Collection debuted with the November 2, 2010 re-release of Paul McCartney & Wings’ 1973 milestone Band on the Run, which won the 2010 Grammy Award for Best Historical Album, while the Archive Collection’s Deluxe Edition Box Set of the 1976 classic Wings Over America took the 2013 Grammy for Best Boxed or Special Limited Edition Package. The most recent installment was this year’s reissue of Paul’s eighth studio album Flowers In The Dirt, which ROLLING STONE called “spectacular… an extraordinary document,” and the OBSERVER hailed as "perhaps the greatest record to emerge from the world of AOR in 1989... an absolute pleasure to rediscover today."
Every release in the ongoing Paul McCartney Archive Collection is supervised by Paul himself, who oversees all aspects of each and every title from remastering to the curation of lost tracks, outtakes, artwork, photographs and video from his personal vaults, and much more. The result is one of the most ambitious and personal undertakings of its kind, one that encompasses more than 40 years of cherished, classic material from the most successful songwriter and recording artist in music history.
Ze zeggen wel "Every release in the ongoing Paul McCartney Archive Collection is ...", wat toch suggereert dat ze er nog mee bezig zijn...quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:03 schreef Peter88Online het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik vind het nogal een vreemde release. Waarom zou je albums die afgelopen 7 jaar al opnieuw op de markt werden gebracht weer aanschaffen? Ik had liever gezien dat ze een ander album voor de Archive Collection onder handen hadden genomen, maar ik vraag mij af of ze daar nog mee aan de slag gaan. Aangezien er bij de laatste release van Flowers In The Dirt geen kaartje bij zat met wat de volgende albums zouden gaan worden.
http://wogew.blogspot.nl/(...)and-israel-next.htmlquote:Op dinsdag 28 november 2017 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
"Bluesvillage Grolloo hoopt op Ringo Starr"
http://www.dvhn.nl/drenth(...)-Starr-22694343.html
"Luxembourg, Belgium" ?! Goede vraag, denk dat WogBlog een persberichtje te vroeg onder ogen is gekomen. Alleen Hamburg is opgedoken op TicketMaster. Spelling steden en topografie klopt dus ook nog niet overal. Maar lijstje lijkt redelijk dichtgetimmerd, geen Engeland? Misschien begin juni nog.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Luxemburg is voor mij het dichtste bij... wanneer begint de verkoop?
Dat hij ook veel Beatles nummers tijdens zijn huidige concerten?quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
"Bluesvillage Grolloo hoopt op Ringo Starr"
http://www.dvhn.nl/drenth(...)-Starr-22694343.html
Ja, altijd in ieder geval 1/3de, al z'n bekende Beatles-momenten. Nu zelfs 2 andere Beatles-liedjes dan laatste tour alhier. Het concept van z'n band is ook leuk, elk lid moet in ieder geval hits op z'n naam hebben staan, die ze zingen terwijl Ringo drumt. Dus toen Todd Rundgren nog meedeed kreeg je 'I Saw The Light', nieuw lid Graham Gouldman zal 'Dreadlock Holiday' zingen en misschien wel 'Bus Stop', Steve Lukather doet 'Africa', Richard Page 'Broken Wings', enzovoorts.quote:Op woensdag 29 november 2017 17:26 schreef satecl het volgende:
[..]
Dat hij ook veel Beatles nummers tijdens zijn huidige concerten?
Wil je specifiek iets weten over de Beatles-week? Daar ben ik nooit geweest, wel 4 keer in Liverpool zelf.quote:Op woensdag 29 november 2017 17:26 schreef satecl het volgende:
[..]
Nog een andere vraag: Ik ga met mijn vader waarschijnlijk volgend jaar augustus naar de internationale Beatles week in Liverpool. Iemand van hier daar wel eens geweest? Aanrader? Het is voor mijn vader echt bijna zijn laatste levenswens
Specifiek de Beatles-week aangezien ik ook al in Liverpool ben geweest.quote:Op donderdag 30 november 2017 01:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, altijd in ieder geval 1/3de, al z'n bekende Beatles-momenten. Nu zelfs 2 andere Beatles-liedjes dan laatste tour alhier. Het concept van z'n band is ook leuk, elk lid moet in ieder geval hits op z'n naam hebben staan, die ze zingen terwijl Ringo drumt. Dus toen Todd Rundgren nog meedeed kreeg je 'I Saw The Light', nieuw lid Graham Gouldman zal 'Dreadlock Holiday' zingen en misschien wel 'Bus Stop', Steve Lukather doet 'Africa', Richard Page 'Broken Wings', enzovoorts.
[..]
Wil je specifiek iets weten over de Beatles-week? Daar ben ik nooit geweest, wel 4 keer in Liverpool zelf.
Goeie setlist weer en inderdaad een mooie lengte van 3 uur schoon aan de haak. Thanks.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:02 schreef Aisumasen het volgende:
En voor de statistieken, 19:47 de Hofner-bas op de schermen, 22:46 de confetti en het vuurwerk de lucht in, dus we kunnen nu écht officieel stellen dat hij de set niet aan het inkrimpen is, haha.
Soundcheck was:
jam ('Letting Go' akkoorden)
Matchbox
Another Girl
Coming Up ("by request")
Drive My Car
Sing The Chances ("a request by the lady in the union jacket")
Let 'Em In
Whole Lotta Shakin' Goin' On
Things We Said Today
San Francisco Bay
Ram On
Midnight Special
"it's time for your massage" vastgeroeste "improvisatie"
Lady Madonna
Jazeker, mijn video (en verslagen uit eerste hand ). Setlist zelf had als variatie na opener AHDN: ‘Junior’s Farm’ (eerste keer dat ik deze hoorde sinds 2012), ‘Can’t Buy Me Love’, ‘Letting Go’ en ‘All My Loving’ (ook eerste keer sinds 2012), wat een van de beste openingscombinaties ooit was. Jammer dat het doodse publiek toen nog te druk bezig was met het overleggen van het zit- of sta-protocol, en het beetje voorbij ging. Akoestische blok had ineens ‘I’ve Just Seen A Face’ ipv ‘We Can Work It Out’.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:44 schreef awijmans het volgende:
[..]
Goeie setlist weer en inderdaad een mooie lengte van 3 uur schoon aan de haak. Thanks.
Was jij daar live aanwezig Aisu?? Lucky you
Dat doe je goed Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Gezond jaloers.quote:Op zondag 3 december 2017 01:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jazeker, mijn video (en verslagen uit eerste hand ). Setlist zelf had als variatie na opener AHDN: ‘Junior’s Farm’ (eerste keer dat ik deze hoorde sinds 2012), ‘Can’t Buy Me Love’, ‘Letting Go’ en ‘All My Loving’ (ook eerste keer sinds 2012), wat een van de beste openingscombinaties ooit was. Jammer dat het doodse publiek toen nog te druk bezig was met het overleggen van het zit- of sta-protocol, en het beetje voorbij ging. Akoestische blok had ineens ‘I’ve Just Seen A Face’ ipv ‘We Can Work It Out’.
En natuurlijk de “oude” toevoegingen ‘I Wanna Be Your Man’ (eerste keer voor mij, enige deze avond), ‘A Day In The Life’ en de Pepper-reprise, met ‘Helter Skelter’ (“gedropt” na 2015). De ‘One On On(e) The Run’ tour . En ‘Mull’ natuurlijk, wat weer erg bijzonder was.
Ik ben afschuwelijk verwend, sorry, vorig jaar ook al in Vancouver gehoord, en dit was zojuist...quote:Op dinsdag 5 december 2017 07:32 schreef awijmans het volgende:
[..]
Dat doe je goed Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Gezond jaloers.
Mull of Kintyre is mijn allereerste liedje wat ik fantastisch mooi vond. Als jochie van 4 jaar stond ik met mijn neus tegen de tv geplakt toen MoK aan het eind van het programma bij TopPop voorbij kwam. En de week daarna weer, en de week daarna weer, ende week daarna....... Hee waar is mijn lievelingsliedje nou??
Mull of Kintyre hoop ik dus ooit nog eens echt live te horen. Maar ja, ik was net even niet in de buurt van Perth En ik kom ook nooit in Canada. Schotland zou mijn meest reële kans zijn, maar ja, daar loopt Paul niet echt de deur plat.
You lucky b*****d En nu ben ik dus nog jaloerser. Nog meer concerten de komende week op het programma? Enjoy!! En je zit ook nog eens in lekker weer volgens mij, lente aan de andere kant van de wereld.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:00 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik ben afschuwelijk verwend, sorry, vorig jaar ook al in Vancouver gehoord, en dit was zojuist...
De ironie is dat ik het altijd een draak heb gevonden, de studio-versie volgens m'n iTunes 2 keer ooit heb gedraaid. Maar ik ben eindelijk tot inkeer gekomen toen ik het anderhalf jaar terug live hoorde en zag welke emoties het losmaakte. Wat een hymne, wat een vreugde brengt het.
Geestig, een collega van m'n partner zal as. zaterdag in Brisbane op het podium staan tijdens het nummer, en heeft eerder deze week een kilt toegestuurd gekregen namens het team. De kennismaking en repetitie zal tijdens de soundcheck zijn. Want het zijn uiteraard altijd lokale pipe bands.
In Perth hadden ze de luxe om het tijdens de "besloten" (openlucht...) repetitie het nummer door te nemen. Wat grappig is, want ze hadden het geluid niet gedempt, en McCartney had in de dagen daarvoor juist al gerepeteerd in een theater. Dus daar heb ik mooie beelden van, die zal ik ergens volgende maand uploaden. Leuk om te zien hoe hij iedereen een handje schudde, Wix na de eerste poging als de bandleider iedereen de goede richting ophielp, en McCartney af en toe wat inbracht. McCartney deed tussendoor nog even een "goofy" up-tempo hillbilly versie, die was helaas te snel voorbij om voor op record te drukken.
Vanmiddag in Melbourne was de soundcheck same ol' same ol', zal het later uittypen. Zelfs de aankomst begint saai te worden . Ik weet in welk hotel hij verblijft, waar hij al sinds zondag is, maar daar staat gelukkig niemand te buurten. Zoals altijd 2 uur achter op soundcheck-schema kwam hij aan bij de zaal, niet eens een stoet met geblindeerde auto's zoals normaal, z'n beveiliger was ook niet eens waar de meeste fans stonden (het waren er ook maar stuk of 20). Raampje ging open, auto ging heel langzaam rijden, de duim ging omhoog, en het blijft bijzonder om die oh zo bekende stem onversterkt te horen en hem recht aan te kijken, "hey guys!". Ditmaal geen foto's, het moment maar eens goed in me opgenomen.
Maar om op 'Mull' terug te komen, na afloop van de soundcheck in Melbourne vanmiddag was het 20 minuten stil, en toen plots klonken er in de verte doedelzakken. Dus onversterkt te horen vanaf het podium, omdat ze het geluid dempen en de soundcheck-publiek uit de zaal trappen om het een verrassing te houden. Ook mooi.
De set was één op één zoals de tournaam al deed vermoeden, maar de energie was stukken beter dan in Perth omdat iedereen gelijk stond en ook de Wings-liedjes door veel mensen werden meegezongen.
Dat klinkt tof. Zou hij daar nog wel eens zijn, of zou het hem te veel doen denken aan iets wat er niet meer is?quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:22 schreef awijmans het volgende:
[..]
You lucky b*****d En nu ben ik dus nog jaloerser. Nog meer concerten de komende week op het programma? Enjoy!! En je zit ook nog eens in lekker weer volgens mij, lente aan de andere kant van de wereld.
Ben je ooit al eens bij Mull of Kintyre geweest? Ik was daar in de jaren 90, ook even naar de boerderij van Paul gezocht. Straat gevonden, exacte huis niet echt kunnen vinden. En dat was in de tijd voor internet, dus je snapt vast wel dat het toen moeilijker te vinden was. De locals zijn gelukkig zo aardig om je de weg te wijzen. Mocht je er ooit naartoe gaan, vergis je niet in de afstand. Wij hadden een mooie toeristische route van zo'n 4 uur enkele reis over het compete schiereiland, vanaf het bord "Campbelltown". Ik vind het fantastisch leuk rijden in "the countray", hoe kleiner de weggetjes hoe beter
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:29 schreef Peter88Online het volgende:
Het is wel erg stil momenteel. Geen optredens van Macca nog dit jaar, nog steeds geen nieuws over een mogelijk nieuw album? Mogelijk wel aan het einde van dit jaar de jubileumuitgave van The White Album.
twitter:GeoffEmerick twitterde op donderdag 15-03-2018 om 00:31:35 Thank you #PaulMcCartney for calling me the other day! Look forward to listening to your new record. @PaulMcCartney Id love to mix it and be a part of it. reageer retweet
Weer overbodige geldklopperij, terwijl een mooie jubileum reissue van London Town niet verkeerd geweest zou zijn.quote:
On 18th May, Paul will release four 2018 edition catalogue reissues via MPL/Capitol:
NEW, Chaos and Creation in the Backyard, Wings Greatest and Thrillington.
All four titles will be issued in affordable single CD digipak and 180gram black vinyl single LP formats and will be made available for the first time in limited edition 180gram color vinyl pressings. All vinyl LPs will include a download card.
Upon its release in 2013, NEW was lauded by Rolling Stone as "energized and full of joyous rock & roll invention." Produced by Giles Martin and also featuring production by Mark Ronson, Ethan Johns and Paul Epworth, NEW entered the U.S. chart at #3. The album scored positive reviews from Entertainment Weekly to Pitchfork and all points in between, while the title track, 'Queenie Eye' and 'Save Us' would become staples of the McCartney live show over the course of the 'Out There' and 'One On One' world tours. NEW's 2018 edition will feature the first vinyl pressing of the album since its 2013 release, including a limited edition pink vinyl 180gram vinyl LP with download card and 12x12" insert.
Released in 2005, Chaos and Creation in the Backyard was instantly hailed as continuing a hot streak that included 'Flaming Pie', 'Run Devil Run' and 'Driving Rain'. Produced by Nigel Godrich (Radiohead, Beck) and featuring the singles 'Fine Line' and the Grammy-winning 'Jenny Wren', 'Chaos And Creation'… debuted at #6 on the Billboard chart. It remained on the charts for nearly half a year, while Paul mounted the massive 'US' Tour. In 2007, 'Jenny Wren' won the Grammy for Best Male Pop Vocal Performance, while the album was nominated in three other categories including Album of the Year. The 2018 edition of Chaos and Creation in the Backyard will make the album available on vinyl for the first time since its initial run and will include a limited edition gold vinyl 180gram vinyl LP with download card and 12x12" insert.
Originally released in 1978, Wings Greatest was the first ever compilation of Paul's post-Beatles hits, featuring four classics that had previously been unavailable on any McCartney album: 'Another Day', 'Junior's Farm' 'Hi, Hi, Hi' and 'Mull of Kintyre.' The penultimate Wings album release, Wings Greatest was naturally a worldwide hit, and the soundtrack to the 70s for a generation. As part of its 2018 edition reissue, Wings Greatest will be available as a limited edition blue vinyl 180gram vinyl LP with download card and 20"x30" poster.
Recorded in 1971 but not released until 1977, Thrillington remains one of the most enigmatic entries in the storied McCartney discography. Credited to the pseudonym Percy "Thrills" Thrillington, a fictitious socialite whose activities were chronicled in UK newspaper ads, Thrillington was actually a fully reimagined instrumental lounge/jazz version of Paul and Linda's RAM. With Thrillington's 2018 edition, Percy is given a new lease on life with this collector's item available on vinyl for the first time since the 1977 first pressings that fetch hefty sums on the collectors' market, plus a limited edition red/black marbled 180gram vinyl LP with download card.
Every release is supervised by Paul himself, who oversees all aspects of each and every title.
Archive
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |