SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.![]()
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas![]()
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)![]()
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen![]()
Ferrari SF70H (Ferrari 062)![]()
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen![]()
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon![]()
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)![]()
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne![]()
Toro Rosso (Renault R.E.17)![]()
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat![]()
Haas VF-17 (Ferrari 062)![]()
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen![]()
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer![]()
Sauber C36 (Ferrari 061)![]()
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
Niet gek na paar installatierondjes met motorquote:
FTFYquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:54 schreef lord_bono het volgende:
Ferrari Raikkonen toch niet zo goed als dat iedereen zegt...
Iemand moet hem toch eens vertellen dat Strolldonado dat beter kanquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:53 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]https://pbs.twimg.com/media/C6Z2yHjWcAAsBDu.jpg
twitter:MotorsportWeek twitterde op woensdag 08-03-2017 om 15:53:23He's sustained some damage to the front-wing it seems. Brushed the tyre wall as he's come to a stop. #F1 #F1Testing reageer retweet
Zie je wel dat er televisiebeelden zijnquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:53 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]https://pbs.twimg.com/media/C6Z2yHjWcAAsBDu.jpg
In het mediacentrum wel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie je wel dat er televisiebeelden zijn
race sim lijkt hetquote:
quote:
ik mag hopen dat het geen lege tank is, want 8 ronden van een gehele raceafstand afzitten, terwijl alle peut verbrand is zou betekenen dat de Renault te veel zuipt of de brandstoftank van de Red Bull te klein isquote:
Ferrariquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was toch laatst andere ploeg die ook stilviel zonder benzine, bewust.
Ferrari en volgens mij gisteren ook nog eentjequote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was toch laatst andere ploeg die ook stilviel zonder benzine, bewust.
Dit lijkt meer op een bak-probleem eigenlijk dan een lege tank.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef XL het volgende:
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ?
Minuut 33:15
quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:12 schreef franklop het volgende:
Hopelijk niet het begin van een Honda probleem. Morgen zal RIC ook wel race sim doen denk ik zo
quote:Net voor het einde van de sessie moest Max zijn RB13 aan de kant stilzetten. Aan Verstappen.nl legt hij uit: “We moeten nog precies uitzoeken wat de oorzaak is, maar het lijkt op hetzelfde probleem als vanmorgen. Zoiets is helaas niet ideaal, maar het hoort erbij. Ik heb er alle vertrouwen in dat het tijdig opgelost wordt. Renault heeft al een oplossing voor Melbourne, dus dan zou het in orde moeten zijn.” http://www.verstappen.nl/(...)t&utm_medium=twitter
dit was er welquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:33 schreef beantherio het volgende:
Deze week trouwens geen Ted's notebook meer? Ik kan er geen een van gisteren vinden.
Max weet natuurlijk ook dat Red Bull hier met zandzakken rondrijdt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:02 schreef beantherio het volgende:
Het stilvallen was toch weer een probleem met de motor: Verstappen viel stil door probleem met power unit
Max klinkt niet echt bezorgd.
In een ander interview was ie heel duidelijk over de oorzaak van de problemen van McLaren: Alonso slams 'no power, no reliability' Honda as ‘only problem’quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso is duidelijk: "Komen dertig kilometer per uur tekort"
"We liggen achter op schema, wat betreft betrouwbaarheid én performance", vervolgt de Spanjaard. "We komen dertig kilometer per uur tekort op het rechte stuk. Op ieder rechte stuk. Dat is veel te veel."
Alonso sloot de persbijeenkomst af met een vrolijke noot. Of hij bocht drie vol gas kon nemen, wilde iemand weten. "Wij zeker. Wij kunnen bijna alle bochten vol gas nemen", lachte hij met de nodige zelfspot.
Honda: Dreams of Power.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso is duidelijk: "Komen dertig kilometer per uur tekort"
"We liggen achter op schema, wat betreft betrouwbaarheid én performance", vervolgt de Spanjaard. "We komen dertig kilometer per uur tekort op het rechte stuk. Op ieder rechte stuk. Dat is veel te veel."
Alonso sloot de persbijeenkomst af met een vrolijke noot. Of hij bocht drie vol gas kon nemen, wilde iemand weten. "Wij zeker. Wij kunnen bijna alle bochten vol gas nemen", lachte hij met de nodige zelfspot.
Honda: Dreams of Power.
Had hij maar een GP2 engine op dit moment..quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:14 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Enorm triest natuurlijk voor McLaren
Ze zijn er mee bezig: ze willen graag in 2018 een tweede team bedienen. Zie o.a. http://autoweek.com/artic(...)-second-f1-team-2018quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:18 schreef nils7 het volgende:
Waarom staat Honda er niet op om een tweede team te leveren?
Nu weten ze nooit of het aan de Mac ligt of niet.
Even afgezien van t feit of een ander team dat torretje van Honda zou willen.
Zou mooi zijn, maar onder de huidige omstandigheden zie ik niemand daar met plezier instappen. Tenzij er een nieuw team op de grid zou komen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze zijn er mee bezig: ze willen graag in 2018 een tweede team bedienen. Zie o.a. http://autoweek.com/artic(...)-second-f1-team-2018
Het voordeel is wel dat je als zusterteam wel volop mee ontwikkelt. Een achterhoede team kan de gok wagen om een grote stap voorwaarts te maken als Honda er in iedergeval in slaagt het torretje betrouwbaar te maken. De snelheid komt dan vanzelf. Sauber is de eerste in de rij, maar volgens mij kan de inschrijving van Marussia ook nog over gekocht worden tot een bepaalde datum/verstrijking van termijn.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:30 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, maar onder de huidige omstandigheden zie ik niemand daar met plezier instappen. Tenzij er een nieuw team op de grid zou komen.
Honda wilde wel, alleen Ron Dennis wilde de exclusieve klant zijn. Nu hij weg is kan dat wel veranderen. Gerucht gaat dat Sauber volgend jaar met de Honda's wil rijden. (Als ze dat nu nog willenquote:Op woensdag 8 maart 2017 21:18 schreef nils7 het volgende:
Waarom staat Honda er niet op om een tweede team te leveren?
Nu weten ze nooit of het aan de Mac ligt of niet.
Even afgezien van t feit of een ander team dat torretje van Honda zou willen.
"Wij kunnen alle bochten vol gas nemen" wat een baasquote:Op donderdag 9 maart 2017 08:49 schreef tja77 het volgende:
Godver 30 km/uur
http://www.gpupdate.net/n(...)eter-per-uur-tekort/
Het is de kleur, alle auto's met oranje als boventoon, rijden consequent achterin.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"Wij kunnen alle bochten vol gas nemen" wat een baas
Klopt, 's ochtends korte runs, 's middags een racesim.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:58 schreef franklop het volgende:
RIC werkt vandaag zelfde programma af als Max gisteren, dus in ieder geval ook een race-sim.
Gaan we weerquote:Op donderdag 9 maart 2017 09:04 schreef tja77 het volgende:
Die Williams schijnt volgens vele "kenners" behoorlijk snel te zijn.
Ik ben benieuwd hoe dat tijdens Q en races zal zijn, en hoe vaak die Stroll mensen eraf gaat rijden.
Hij mag vandaag in ieder geval beginnen met de testdag.
Dat zou nog heel goed kunnen, Massa is gewoon een net niet rijder (goed maar geen top 5 coureur), en Stroll lijkt nu nog een loose cannon.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:09 schreef XL het volgende:
Het zou wel leuk zijn als de snelle Bottas nu in de langzamere auto zit. Dat Williams zeg maar met een goede coureur races had kunnen winnen, maar dat ze met Massa en Stroll vastzitten.
quote:De racesimulatie verliep prima. Hoe dat was? Goed. Best saai, maar goed.
Die indruk heb ik dus ook, vandaar ook dat er gisteren een Ferrari langs de baan stond.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:56 schreef Rossdale het volgende:
Ferrari en Williams trappen volgens mij redelijk door, niet volle sjas maar doen wel hun best. Red Bull en Mercedes lijken wel op hun dooie akkertje rondjes te draaien, volgens mij staan die er nog vrij ruim voor.
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Dat idee heb ik precies hetzelfdequote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Precies dit. Renault heeft dikke problemen en Red Bull doet geen long runs. Gister deden ze er 1 en die ging mis. Ze hebben ok ronde tijden op medium, maar op de snellere banden rijden ze minder snel dan de teams die snel testen. Het zegt allemaal niks in deze tijd van het jaar.... maar ik ben wel voorzichtiger met mijn optimisme.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat idee heb ik precies hetzelfde
Het feit dat de Renault wagens (3 teams) qua long runs tot gisteren nog vrijwel niet hadden gedaan en dat Max ook nog eens tot 2x PU problemen had zou mij eerder zorgen baren. Als team zou je dat alleen niet willen laten merken, immers wil je je concurrentie ook niet wijzer maken.
Volgens Max moet dat probleem voor Melbourne verholpen zijn, omdat er al een oplossing in de maak is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat idee heb ik precies hetzelfde
Het feit dat de Renault wagens (3 teams) qua long runs tot gisteren nog vrijwel niet hadden gedaan en dat Max ook nog eens tot 2x PU problemen had zou mij eerder zorgen baren. Als team zou je dat alleen niet willen laten merken, immers wil je je concurrentie ook niet wijzer maken.
Maar goed, dat is dus niet getest (behalve op de testbank).quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Max moet dat probleem voor Melbourne verholpen zijn, omdat er al een oplossing in de maak is.
En net als ik dat tik gaat hij naar buiten en zet een tijd neer hahahaquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:15 schreef HerrFritz het volgende:
Ricciardo vandaag ook pas 3 installatierondes gereden.....
Hij was al naar buiten, ronde 3 was zijn out-lapquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:17 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
En net als ik dat tik gaat hij naar buiten en zet een tijd neer hahaha
Klopt, maar ik ga er vanuit dat de teams met de Renault-motoren de race in Australië wel uit kunnen rijden.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus niet getest (behalve op de testbank).
4 uur mag het evenement toch maximaal duren?quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ga er vanuit dat de teams met de Renault-motoren de race in Australië wel uit kunnen rijden.
Ik snap niet waarom McLaren niet al in Australië is. Als ze nu aan de race zouden beginnen zouden ze misschien nog net het podium kunnen halen. Zijn ze later dan vallen ze er keihard buiten
klopt, maar ik denk dat ze voor de McLaren een uitzondering moeten maken, want tussendoor moeten ze nog 3 motorwissels doenquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:23 schreef franklop het volgende:
[..]
4 uur mag het evenement toch maximaal duren?
Hij rijdt volgens mij een stuk voorzichtiger, hij wil niet een Williams afschrijven waardoor Massa vandaag niet kan testen.quote:
Of Strolldonado is de nieuwe Badoerquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:49 schreef tja77 het volgende:
Hamilton en Stroll de meest productieve rijders tot nu toe, het verschil tussen de 2 is echter meer dan 5 seconden. Misschien dat Williams nu eindelijk een keer met een volle tank aan het rijden is.
Netjes hoor, rondje erop was ook 1.19,4, dus niet helemaal extreem leeg en blijft nog even doorrijden.quote:
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nu weer een 1.19,3 waarbij hij na het opkomen van het rechte stuk van start/finish nog van het gas ging ook
was op supersofts, dus de Ferrari kan vandaag makkelijk in de 1.18 rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |