abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_170143823
registreer om deze reclame te verbergen
KBX verkocht aan Australische maatschappij
quote:
Het regeringstoestel, de PH-KBX, wordt verkocht aan een Australische maatschappij. Dat meldt minister Schultz vandaag aan de Kamer.

De maatschappij betaalt 3,7 miljoen euro, zegt de minister in haar brief.

VIP
Minister Schultz maakt de verkoop vandaag bekend aan de kamer. De Australische maatschappij zal de Fokker 70 inzetten als VIP-vliegtuig. In de huidige opstelling is er plaats voor 24 personen.

Alliance
De Australische maatschappij voert met name charters uit voor de mijnbouw. Daarnaast wordt er ook vaak verhuurd aan andere bedrijven in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost Azië. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops.

PH-GOV
Een Boeing 737 (Business Jet) wordt het nieuwe regeringsvliegtuig, zo schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. De nieuwe Boeing biedt plaats aan 24 passagiers en kost bruto 89 miljoen euro, hier gaat nog een korting vanaf. Het vliegbereik is voldoende om in één keer van Schiphol naar de Nederlandse Antillen te vliegen.
pi_170153088
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:29:06 #253
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170155798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:10 schreef Troonwoord het volgende:
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
Kan geen officiële website vinden :?

Na enig zoeken: wordt via Iberia aangeboden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:55:08 #254
233102 cherrycoke
Resistance is futile
pi_170156621
registreer om deze reclame te verbergen
voor het eerst binnenkort met een 787-dreamliner ben benieuwd
"Species 8472 has penetrated Matrix Zero-One-Zero, Grid Nineteen. Eight planets destroyed, three hundred twelve vessels disabled, four million, six hundred twenty-one Borg eliminated."
pi_170159475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:10 schreef Troonwoord het volgende:
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
Al een tijdje bekend hè ;) -> PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #37

17799282_652790948251787_1851219133431935535_n.jpg?oh=9b64042c2e510cb1301fc4601da78022&oe=5953DDDC

KLM's Boeing 747-400 PH-BFT is momenteel onderweg naar Chendu.
Normaal gesproken wordt deze vlucht uitgevoerd door de 787-9.

Op de weg terug zal de 747 namelijk twee reuzenpanda's meenemen; Xing Ya en Wu Wen.
De 747 zal morgenavond rond 19:05 (gepland) aankomen op Schiphol.
De reuzenpanda's zijn in oktober 2015 tijdens het staatsbezoek van het koninklijk paar symbolisch aan Nederland geschonken en na een periode van 16 jaar overleg en voorbereiding komen ze eindelijk naar Nederland.
De twee zullen naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen gaan.

De 747 is tijdelijk aangekleden met Panda stickers, pandahoezen op de stoelen en de passagiers krijgen panda-goodiebags.

panda-diplomacy.jpg
pi_170166670
Geplande aankomst op Schiphol is 19:05 uur, maar het lijkt vertraagd te zijn naar 19:28 uur.
https://www.flightradar24.com/KLM892/d0952c9

De containers:

C80ecQQWAAAG7JK.jpg:large

ANP-50644796.jpg
ANP-50644782.jpg

Aan de gate in Chengdu:

C9MwAVHWAAAiPmD.jpg:large

Containers aan boord laden:

C9MwA3JXsAADU4W.jpg:large
ANP-50652070.jpg

Een happy panda! :P

C9M6uhCXYAAI1dU.jpg
  woensdag 12 april 2017 @ 17:05:38 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170169585
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Het een sluit het ander niet uit. :)

quote:
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Dat je geen tweede crewmember op de foto's ziet, betekent niet dat die er inderdaad ook niet is.

Het een sluit het ander niet uit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 april 2017 @ 19:44:50 #259
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170173716
Met Panda's dus ;)
So we just called him Fred
  woensdag 12 april 2017 @ 21:24:21 #260
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170177900
Quiz voor het paasweekend: hoeveel voormalig Nederlandse vliegtuigen kan je spotten in deze clips?
So we just called him Fred
  woensdag 12 april 2017 @ 21:36:53 #261
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170178670
Vorige week was de HB-JJF, die deze zomer door TUI wordt ingezet nog wit. Vanaf begin mei moet hij gaan vliegen in een livery die aan de hand van een wedstrijd is gekozen.


Volgens de poster op Flickr is zijn de maanden bij TUI de laatste maanden van dit toestel als pax toestel: het wordt omgebouwd naar freighter. (Dat verklaart voor mij ook wel waarom dit keer wél een TUI livery wordt gespoten op de kist ipv alleen een "TUI Smile" sticker op de bestaande livery: Ze hoeven hem vast niet helemaal wit terug te leveren)
So we just called him Fred
pi_170179528
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Quiz voor het paasweekend: hoeveel voormalig Nederlandse vliegtuigen kan je spotten in deze clips?
KLM MD-11 PH-KCD en -KCE, 747-400 PH-BFD en -BFK.
Martinair MD-11 PH-MCY, -MCP, -MCR en -MCW.

Hooguit dan. Kon de clip niet uitzitten om te controleren of ze er allemaal in zaten. :P

Deed Robbie Williams ergens in 2009 ook daar met zijn nummer 'Bodies' toen kwamen daar de KLM 747-200 in voor:
(PH-BUH, -BUP en -BUT)

2ymh98w.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2017 22:05:24 ]
pi_170206764
33971121696_df10657357_c.jpgBOEING 747-222B KALITTA AIR N793CK MSN673 (MIAMI (MIA)-TOULOUSE(TLS)) A L'AEROPORT TOULOUSE-BLAGNAC LE 13 04 2017. by Jérémy Le roch, on Flickr

Voor de spotters en liefhebbers; momenteel staat op Schiphol de Kalitta Air Boeing 747-200F N793CK.
Deze is vanavond gisteravond om 16:45 uur binnengekomen vanuit Toulouse.
Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Dit zal de laatste keer zijn dat Kalitta Air met een 747-classic op Schiphol staat want het is de laatst overgebleven 747-200 bij de maatschappij en ze wordt hierna uit de vloot gehaald.

Dit betekent ook dat dit de allerlaatste keer is dat er een 747-classic naar Amsterdam komt.
Er zijn wereldwijd slechts nog een handjevol 747-classics in gebruik en geen van allen komt naar Nederland.
Bijna 47 jaar geleden kwam de 747-classic voor het eerst naar Amsterdam, toen in de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

(Foto bovenaan is gisteren genomen op Toulouse, hieronder op 26 maart, 2016)

25419404504_8133af2b69_c.jpg160324 N793CK B742 CKS by mzunguwamap, on Flickr

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2017 01:08:18 ]
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 april 2017 @ 15:24:57 #264
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_170215705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:50 schreef Iemand91 het volgende:

Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Is ondertussen al onderweg.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  maandag 17 april 2017 @ 12:53:28 #265
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170282711
4313237.jpg?v=v4105045416e

Ligt het aan mij of hebben ze alleen het voorste deel van deze kist gepoetst aan de buitenkant?
  maandag 17 april 2017 @ 13:00:54 #266
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170282872
Daar lijkt het idd wel op.

Maar hier is daar dan weer niets van te zien:
19477_1492003378.jpg
So we just called him Fred
  maandag 17 april 2017 @ 13:07:13 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170283010
Wellicht dat ze alleen links achter niet hebben gedaan :P
  maandag 17 april 2017 @ 19:31:42 #268
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170290953
Het (waarschijnlijke) stoppen met twee bestemmingen biedt kansen voor een andere bestemming.
Volgens airlineroute stopt KLM eind oktober met de combi Almaty en Astana (uitgevoerd door een A330) en hervat het San Jose in Costa Rica met een 787-9, een bestemming welke het laatst bediend werd in maart 1998. Deze cancel en restart zullen ongetwijfeld met wat andere wissels tezamen gaan, waardoor de 787-9 voor San Jose vrij komt.

n2wydQW.png
  maandag 17 april 2017 @ 20:34:50 #269
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170292646
Dan heeft Astana het net geen 1,5 jaar volgehouden bij KLM.
So we just called him Fred
pi_170295375
Lijkt meer op een tijdelijke winterstop dan volledig opheffen.

In other news:

AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING
quote:
ENSCHEDE - Luchthaven Twente verwacht op Koningsdag een Airbus A340. Het toestel wordt op de recent heropende luchthaven ontmanteld. Voor de cockpit van het toestel is al een opvallende koper gevonden.

Het in Groenekan gevestigde Multi Pilot Simulations (MPS), dat betaalbare vluchtsimulators bouwt voor luchtvaartmaatschappijen en vliegscholen, heeft de cockpitsectie gekocht. “We gaan die gebruiken om een simulator voor de Airbus A330 te ontwikkelen, die dezelfde cockpit heeft”, zegt directeur Dick Verburg in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine.

Voor MPS betekent de A330 een nieuwe stap. Tot nu toe lag de focus op simulators voor de Boeing 737-800 en de Airbus A320. Daarnaast heeft het bedrijf een unieke simulator voor de Douglas DC-3 Dakota in huis.
Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.

En dat zelfde rijtje:

FOKKER 50'S INSEL AIR TEN PROOI AAN SLOPERSHAMER
quote:
WILLEMSTAD - Menig luchtvaarthart op Curaçao en daarbuiten breekt, nu slopers zijn begonnen met het vernietigen van een deel van de luchtvloot van Insel Air. Enkele Fokker 50’s en Embraer 110 Bandeirantes worden op luchthaven Hato in stukken gebroken.

Het noodlijdende Insel Air moest enkele toestellen buiten gebruik stellen, die nu worden gesloopt. Na het verwijderen van waardevolle onderdelen, zoals motoren en stuurvlakken, rest de oudijzerboer voor de ooit zo gracieuze machines.

Onder de gesloopte toestellen bevinden zich enkele Fokker 50’s die ooit trots de blauwe beschildering van KLM Cityhopper droegen.
Daar gaan de KLM Cityhopper Fokker's...

17833946_1513381972013918_4130069193932486089_o.jpg?oh=9bdd88fd15124949d918d365d99aae66&oe=5999C28B
17880294_1513382152013900_3254490598787318647_o.jpg?oh=07c8b080c40d05f12b4fbd6494218d38&oe=59813B3E
17917802_1513382658680516_4581975170395832869_o.jpg?oh=d77544bd057fb3e076c570e7a8286115&oe=59884F27
pi_170309123
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:31 schreef boriq het volgende:
Het (waarschijnlijke) stoppen met twee bestemmingen biedt kansen voor een andere bestemming.
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt meer op een tijdelijke winterstop dan volledig opheffen.
Jup:

quote:
Komende winter had KLM drie wekelijkse vluchten naar het land in Centraal-Azië in de planning staan. De voorlopig laatste vlucht uit Kazachstan landt op 28 oktober op Schiphol. Vanaf 25 maart 2018 wordt de vluchtuitvoering naar Astana en Almaty hervat.
Bron.
pi_170322997
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING

Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.
Het lijkt te gaan om HB-JMK van Swiss International Air Lines.
Op 23 april 1997 aan Austrian Airlines geleverd en op 17 december 2007 aan Swiss die hier (toen) leasde van Austrian.
Rechtstreeks vanuit Zurich is de geplande landing op 27 april rond 10:30 uur.
Hier zal dus de A340-300 worden gesloopt op de cockpit na.

De mooie dame is nog in gebruik bij Swiss; op moment van posten vliegt het vanuit Zurich naar Bangkok als LX180.

13994_1378751507.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-04-2017 01:00:48 ]
pi_170338465
Schiphol twaalfde luchthaven van de wereld
quote:
Schiphol was gemeten naar passagiersaantallen de twaalfde luchthaven van de wereld in 2016, zo blijkt uit de jaarlijkse ranking van Airports Council International (ACI). Gemeten naar internationale passagiers, is het zelfs de vierde luchthaven.

Volgens ACI profiteerde Amsterdam in 2016 van het terrorisme in de buurt van concurrerende hubs, zoals Brussel en Parijs. Veel passagiers weken daarom uit naar de Nederlandse luchthaven. Ook de “uitstekende strategische ligging” speelde een belangrijke rol in de hoge score.

De grootste luchthaven van de wereld is nog altijd Atlanta, met in het afgelopen jaar maar liefst 104 miljoen passagiers. Ook plek twee en drie komen respectievelijk Peking en Dubai. Een opvallende stijger is de luchthaven van Los Angeles, die van plek 7 naar plek 4 klom.
airport-ranking-2016.jpg?resize=618%2C562

quote:
Gemeten naar internationale passagiers was Schiphol zelfs de vierde luchthaven van de wereld in 2016, na Dubai, Londen Heathrow en Hongkong. Dat is niet heel verwonderlijk, want er vertrekken vanaf Amsterdam geen binnenlandse vluchten.
international-passenger-airports-ranking.jpg?resize=618%2C562
pi_170338631
quote:
Waar gaan die ~92k mensen naar toe dan :P?
Trotse Twentenaar
  woensdag 19 april 2017 @ 23:27:30 #275
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_170344486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:34 schreef zlotka het volgende:

[..]

Waar gaan die ~92k mensen naar toe dan :P?
Ik kwam dit artikel van nu.nl tegen en met name dit dan(ergo:2013):
quote:
Vakantievluchten vanuit Groningen maken vaak een tussenstop in Rotterdam of Eindhoven of Maastricht. Daar moet een einde aan worden gemaakt.
...
Transavia voert een paar binnenlandse vluchten uit in Nederland. Zo maakt de vlucht van Gran Canaria naar Groningen Airport Eelde een tussenlanding in Eindhoven. De Transavia-vlucht vanuit Eelde naar het Turkse Dalaman stopt onderweg in Maastricht. Verder vliegt Transavia vanuit Groningen via Rotterdam naar Malaga en Kos.

KLM vloog tot 2008 tussen Maastricht Aachen Airport en Schiphol. De nieuwe maatschappij Maastricht Airlines zou die verbinding dit jaar nieuw leven inblazen, maar ging voor de eerste vlucht failliet.
bron:http://www.nu.nl/politiek(...)landse-vluchten.html
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_170346117
Dat FredvZ dit nog niet gepost heeft :P

Volle Surinam Airways-Airbus keert tot twee keer toe terug naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL Ze hadden al in Paramaribo kunnen zijn, maar voor enkele honderden passagiers van Surinam Airways en TUI liep de dag iets anders. Hun vlucht PY993 vertrok vandaag twee keer van Schiphol, maar keerde door technische problemen ook tweemaal terug.

Dat bevestigt een woordvoerder van TUI aan NH Nieuws. Enkele tientallen passagiers hadden hun vlucht via TUI geboekt, de rest direct bij Surinam Airways. De Surinaamse Airbus A340 was 's ochtends vertrokken richting Paramaribo, maar moest vanwege een technisch mankement terug naar Schiphol.

Enkele uren later was het voor de passagiers aan boord van PY993 helaas weer raak. Bij de tweede poging om naar Suriname te vliegen, bleek er toch nog steeds iets mis te zijn en keerde het toestel opnieuw terug naar Amsterdam.

Volgens één van de inzittenden mochten de passagiers het vliegtuig in de tussentijd niet verlaten. Ze zouden over de hele dag slechts een broodje en een fles water gekregen hebben. Inmiddels zijn de passagiers ondergebracht in hotels.

Codeshare
Deze vlucht met de Surinam Airways-Airbus was een van de eerste die in samenwerking met TUI Nederland zou worden gemaakt. De twee maatschappijen hebben de handen ineen geslagen en voeren deze zomerperiode vluchten uit met een zogenaamde codeshare, waarbij tickets bij allebei de airlines kunnen worden geboekt, maar door Surinam Airways worden uitgevoerd. Vanaf juli gaat TUI ook zelf op Paramaribo vliegen.

Boeing 747
Surinam Airways heeft maar één vliegtuig dat geschikt is om de oceaan over te steken. De tweedehands Airbus A340-300 werd anderhalf jaar geleden in dienst genomen en volgde een oudere A340 op. Daarvoor vloog SLM jarenlang met een gebruikte Boeing 747-300 die eerst van KLM was.

Overigens was dit de eerste vlucht van de Airbus van Surinam Airways na een grote onderhoudsbeurt op Malta. Surinam Airways was niet bereikbaar voor een reactie.
Oh wauw, dat is een leuke dag.
Om 10:47 uur stijg je op om om 12:46 uur (2 uur later) weer te landen. Om 15:53 uur stijg je wéér op en om 17:44 uur landt je weer. Heb je tweemaal 2 uur gevlogen en je bent in totaal 7 uur verder en je staat nog steeds op dezelfde plek; Amsterdam.

Beide keren waren er problemen met de flaps en de vlucht(en) waren ook de eerste na C-check in Malta.
SLM en TUI samen, dan vraag je er ook om. :P
Wauw. _O-

rbI79gI.jpg
xBHdO0f.jpg
  donderdag 20 april 2017 @ 07:36:09 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170346591
SLM _O_
  donderdag 20 april 2017 @ 10:54:39 #278
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170349838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 01:52 schreef Iemand91 het volgende:
Dat FredvZ dit nog niet gepost heeft :P
Daar ben ik zelf ook verbaasd over :P

Vanmiddag om rond half 4 is de volgende poging. Dit keer met de ingehuurde A330-200 (CS-TQW) van HiFly.
So we just called him Fred
  donderdag 20 april 2017 @ 12:27:41 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170351479
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf ook verbaasd over :P

Vanmiddag om rond half 4 is de volgende poging. Dit keer met de ingehuurde A330-200 (CS-TQW) van HiFly.
Gaat lekker
  donderdag 20 april 2017 @ 14:17:16 #280
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_170353634
Zo te zien ook tot 2 maal toe kerosine lozen :'(
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_170354028
jet_airways-schipholcreismedia-700.jpg

JET AIRWAYS BEVESTIGT NIEUWE ROUTE AMSTERDAM-BANGALORE
quote:
SCHIPHOL - Het hing al een tijdje in de lucht, en Jet Airways heeft nu bevestigd dat het een nieuwe lijndienst opent van Amsterdam naar Bangalore. Na Delhi en Mumbai is dat de derde Indiase bestemming waarop de maatschappij vanaf Schiphol vliegt. De dagelijkse lijndienst gaat van start op 29 oktober.

Op de lijndienst naar de stad in Zuid-India zet Jet Airways een Airbus A330-300. De vluchten worden uitgevoerd in codeshare met KLM en Delta Air Lines, die elk hun eigen vluchtnummer toepassen.

Bangalore, een nieuwe bestemming voor Schiphol, wordt gezien als het ‘Silicon Valley’ van India. De stad is het centrum van de Indiase ICT-sector en veel toonaangevende multinationals hebben er een vestiging of samenwerkingsverband.

De dagelijkse directe vluchten naar Bangalore vertrekken met ingang van 29 oktober om 10.50 uur vanaf Schiphol met een aankomsttijd van 00.40 uur in India. De vluchten vanuit Bangalore vertrekken om 02.25 uur en landen om 08.35 uur in Amsterdam.

Tegelijk met de start van de route Amsterdam-Bangalore opent Jet Airways ook een nieuwe lijndienst naar India vanaf Parijs Charles de Gaulle. Het gaat om een directe verbinding naar Chennai, die vijfmaal per week wordt onderhouden.

Met de start van beide nieuwe routes speelt Jet Airways ook in op doorverbindingen via Amsterdam en Parijs naar Europese en Noord-Amerikaanse bestemmingen. Passagiers van de Indiase maatschappij kunnen overstappen op vluchten van partners KLM, Air France en Delta.

Bangalore wordt voor Jet Airways na Delhi, Mumbai en Toronto de vierde bestemming waarop vanaf Schiphol gevlogen wordt.
Alle vier toestellen van Jet Airways staan tegelijk aan de gates bij Schiphol (tussen de eerste en laatste aankomst op Schiphol zit 40 minuten en 50 minuten tussen vertrektijden waarbij deze nieuwe A330-300 als laatste zal aankomen en eerste vertrekken)
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:54:51 #282
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170383893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:35 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

JET AIRWAYS BEVESTIGT NIEUWE ROUTE AMSTERDAM-BANGALORE

[..]

Alle vier toestellen van Jet Airways staan tegelijk aan de gates bij Schiphol (tussen de eerste en laatste aankomst op Schiphol zit 40 minuten en 50 minuten tussen vertrektijden waarbij deze nieuwe A330-300 als laatste zal aankomen en eerste vertrekken)
Nieuws van 1 november: Securityfilter G-pier op Schiphol voor de tweede dag urenlang verstopt. :+
So we just called him Fred
pi_170385607
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:27 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik kwam dit artikel van nu.nl tegen en met name dit dan(ergo:2013):
[..]
bron:http://www.nu.nl/politiek(...)landse-vluchten.html
Tot in 2013 moesten de charters vanuit Eelde vaak wel een tussenlanding maken om bij te tanken. De baan in Eelde was te kort om met voldoende brandstof op te stijgen voor veel populaire vakantiebestemmingen.
In 2013 is de baan verlengd.
pi_170386040
Onderzoek naar incident Jet op Schiphol
quote:
De Onderzoeksraad voor Veiligheid begint een onderzoek naar een incident met een Boeing 777 van Jet Airways vrijdagmiddag op Schiphol. Het toestel maakte bij de start vermoedelijk een tailstrike.

Het toestel voerde vlucht 234 uit van Amsterdam naar Toronto en steeg rond 12.05 uur op vanaf de Zwanenburgbaan. Volgens berichten op Twitter zou het vliegtuig daarbij een tailstrike gemaakt hebben. Nadat het toestel kerosine geloosd had boven de Noordzee, zetten de piloten weer koers naar Schiphol.

Geen noodoproep
Een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) bevestigt tegenover Up in the Sky dat de piloot van het toestel niet lang na vertrek vanaf Schiphol, een verzoek deed om terug te keren naar de luchthaven. “Daarbij was geen sprake van een noodoproep.” Het toestel landde rond 13.18 uur veilig op Schiphol. Of er sprake was van een tailstrike bij het vertrek, kon de woordvoerster niet bevestigen.

Inspectie
Een woordvoerder van Jet Airways laat aan Up in the Sky weten dat het toestel terugkeerde door een vermoedelijke tailstrike bij de take off. “Het toestel, met 337 passagiers en 15 crewleden aan boord is veilig geland en wordt nu geïnspecteerd door technici van Jet Airways”, aldus de zegsman.

Onderzoek
De Onderzoeksraad voor Veiligheid laat via Twitter weten onderweg te zijn naar de luchthaven om het incident te onderzoeken. De Zwanenburgbaan wordt op dit moment (15.15 uur) nog gebruikt door startend vliegverkeer.
C98NvixW0AAzkvv.jpg:large
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:41:53 #285
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170386600
Naar verwachting landt morgen de nieuwste tijdelijke aanwinst van TUI voor het eerst in Amsterdam. De livery van het toestel is het resultaat van een tekenwedstrijd begin dit jaar. Gezien het tijdelijke karakter van de inzet bij TUI is het niet verrassend dat een ontwerp met veel wit heeft gewonnen.
Het toestel zal vooral worden ingezet op de populaire zonbestemmingen in Zuid-Europa.
Na de zomer gaat het toestel terug naar de eigenaar en wordt het omgebouwd naar freigther.




[ Bericht 14% gewijzigd door FredvZ op 21-04-2017 18:56:56 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 21 april 2017 @ 22:00:34 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170392069
Werd deze week aardig wat kerosine geloosd dus boven de Noordzee...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_170395411
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:50 schreef Iemand91 het volgende:
33971121696_df10657357_c.jpg
BOEING 747-222B KALITTA AIR N793CK MSN673 (MIAMI (MIA)-TOULOUSE(TLS)) A L'AEROPORT TOULOUSE-BLAGNAC LE 13 04 2017. by Jérémy Le roch, on Flickr

Voor de spotters en liefhebbers; momenteel staat op Schiphol de Kalitta Air Boeing 747-200F N793CK.
Deze is vanavond gisteravond om 16:45 uur binnengekomen vanuit Toulouse.
Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Dit zal de laatste keer zijn dat Kalitta Air met een 747-classic op Schiphol staat want het is de laatst overgebleven 747-200 bij de maatschappij en ze wordt hierna uit de vloot gehaald.

Dit betekent ook dat dit de allerlaatste keer is dat er een 747-classic naar Amsterdam komt.
Er zijn wereldwijd slechts nog een handjevol 747-classics in gebruik en geen van allen komt naar Nederland.
Bijna 47 jaar geleden kwam de 747-classic voor het eerst naar Amsterdam, toen in de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

(Foto bovenaan is gisteren genomen op Toulouse, hieronder op 26 maart, 2016)
25419404504_8133af2b69_c.jpg
160324 N793CK B742 CKS by mzunguwamap, on Flickr
En deze dame maakt momenteel haar allerlaatste vlucht: https://www.flightradar24.com/CKS9793/d247aaf
Vanuit Seattle naar Kalitta Air's thuisbasis Oscoda.

Zoals gezegd was dit de laatst overgebleven 747-200 die in commerciële service was in de Westerse wereld.

Ze gaat nu voorgoed met pensioen omdat de landing gear op is. Deze komt van haar zusterschip N795CK en is overgezet naar dit toestel om deze maar zo lang mogelijk in de lucht te houden.
En er zijn nu geen geschikte landing gear meer te vinden waardoor ze nu voorgoed zal stoppen.

quote:
“I tell ya, this is a nice airplane. It’s old-school,” Capt. Scott Jaykl says during a post-landing interview aboard the aircraft.
(...)
“It’s a pilot’s airplane,” Jaykl says from the plane’s antiquated flight deck. “You have manual control over everything.”
(...)
“It’s more work” than today’s largely automated airplanes," Jakyl says of the -200 variant of the 747, “but it’s a lot of fun."
(...)
That leaves Lance Pruitt, a Kalitta Air flight engineer, facing an uncertain future.

“It’s kinda melancholy for me,” Pruitt says. “This is all I’ve been doing for the last 38 years.”
USA Today

De crew voor de laatste vlucht:
33372613173_dd27fb2bd6_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
33372613763_12b12276e2_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
34026432782_728143d67f_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr33372613983_64c65361e8_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
636283627145061863-2017-04-20-Kalitta-Air-last-747-200-17.jpg

C99btf_W0AIumPl.jpg:large
pi_170396203
Lekker ouderwets met de boordwerktuigkundige :D

Artikel uit 2003 :
https://www.trouw.nl/home(...)wie-volgt-~abea795b/
quote:
Na 65 jaar verdwijnen de boordwerktuigkundigen van KLM definitief uit de cockpit. Door het afstoten van oudere vliegtuigen zijn de 120 overgebleven technische specialisten overbodig geworden, aldus een woordvoerder van KLM.
pi_170397539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 02:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Lekker ouderwets met de boordwerktuigkundige :D

Artikel uit 2003 :
https://www.trouw.nl/home(...)wie-volgt-~abea795b/

[..]

Dat waren nog eens tijden :D
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:34:35 #290
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170400787
En waar het ene toestel haar laatste vlucht maakt vanuit Seatle, maakt een andere haar eerste vlucht onder naam van de nieuwe eigenaar: de PH-HXJ vliegt nu naar Schiphol, een nieuwe 737-800 voor Transavia.
Aankomst over een uur of 2/3.
So we just called him Fred
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:48:36 #291
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170401068
Trouwens erg knus op Schihol vandaag:
wendy_troost twitterde op zaterdag 22-04-2017 om 10:20:35 One of the busiest days at #schiphol airport today. The new departure hall was very crowded C-AMnFYXkAAXjqD.jpg reageer retweet
LNdegryseNL twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 17:11:39 Very crowded @Schiphol but Dutch efficiency at its best @KLM #thanks #airport #schiphol #paris C98hHWzWsAAoJTs.jpg reageer retweet
John_Blazey twitterde op zaterdag 22-04-2017 om 11:08:03 3rd queue 1hr spent Approx 1050 people in front of me in 7 rows of ~150 why can't #schiphol figure this out and man… C-AXf6lXsAUTGJ6.jpg reageer retweet
De Telegraaf maakt er gelijk maar "Chaos" van: http://www.telegraaf.nl/b(...)s_op_Schiphol__.html
So we just called him Fred
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:14:04 #292
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170401747
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:48 schreef FredvZ het volgende:

De Telegraaf maakt er gelijk maar "Chaos" van: http://www.telegraaf.nl/b(...)s_op_Schiphol__.html
Echt poor show van Schiphol. Ze hebben hun zaken simpelweg niet op orde. De aankomende zomer wordt echt een chaos en de passagiers en de luchtvaartmaatschappijen zijn de dupe. Arrogant k-bedrijf is het.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:15:22 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170401783
Lijkt wel een derde wereldland :P Zulke rijen zijn we hier wel gewend, maar op Schiphol?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 april 2017 @ 13:17:06 #294
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170401844
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Echt poor show van Schiphol. Ze hebben hun zaken simpelweg niet op orde. De aankomende zomer wordt echt een chaos en de passagiers en de luchtvaartmaatschappijen zijn de dupe. Arrogant k-bedrijf is het.
Maar, wat is dan de oorzaak? De zure beveiligers die op zoek zijn naar eten en drinken of de mannen in het blauw die je paspoort controleren?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:21:16 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170401971
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Maar, wat is dan de oorzaak? De zure beveiligers die op zoek zijn naar eten en drinken of de mannen in het blauw die je paspoort controleren?
Ik zou ook zuur worden als ik onder die omstandigheden zou moeten werken. Ze hebben gewoon over de hele linie te weinig capaciteit om de aantallen passagiers te verwerken die de luchthaven aandoen. En maar slots blijven uitgeven voor nog meer vluchten. Terwijl ze het nu al niet aan kunnen. Vorig jaar ook al niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170402011
Marechaussee is volgens mij de grootste bottleneck nu. En raad eens: daar kan Schiphol weinig aan doen.

https://www.google.nl/amp(...)n-marechaussees.html
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:29:17 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170402166
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:22 schreef Piles het volgende:
Marechaussee is volgens mij de grootste bottleneck nu. En raad eens: daar kan Schiphol weinig aan doen.

https://www.google.nl/amp(...)n-marechaussees.html
Niet per se. De securitycontroles zijn minstens zo'n grote factor. En daarnaast ook nog eens de veel voorkomende problemen met de bagageverwerkingssystemen. Het is soms net alsof je je in een ontwikkelingsland bevindt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:29:36 #298
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170402178
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zou ook zuur worden als ik onder die omstandigheden zou moeten werken. Ze hebben gewoon over de hele linie te weinig capaciteit om de aantallen passagiers te verwerken die de luchthaven aandoen. En maar slots blijven uitgeven voor nog meer vluchten. Terwijl ze het nu al niet aan kunnen. Vorig jaar ook al niet.
De infrastructuur kan het prima aan, maar je moet wel genoeg mensen hebben die paspoorten controleren.

Reizigers zelf kunnen ook wel wat doen om de rijen korter te maken. Er zijn er genoeg die na een uur in de rij te hebben gestaan nog steeds niet bedacht hebben om hun laptop, vloeistoffen, jasse, riemen etc alvast apart te nemen.
De tourniquets voor de paspoortcontrole zijn voor veel mensen ook een uitdaging.
So we just called him Fred
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:33:12 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170402302
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:29 schreef FredvZ het volgende:

De infrastructuur kan het prima aan, maar je moet wel genoeg mensen hebben die paspoorten controleren.
Tuurlijk. Daarom hebben ze net hals over een kop een papier machee uitbreiding gedaan van de infrastructuur.

quote:
Reizigers zelf kunnen ook wel wat doen om de rijen korter te maken. Er zijn er genoeg die na een uur in de rij te hebben gestaan nog steeds niet bedacht hebben om hun laptop, vloeistoffen, jasse, riemen etc alvast apart te nemen.
Je mag toch verwachten dat als je 'grote internationale luchthaven' wilt spelen, je voldoende weet van het gedrag van mensen, dat je op dat soort zaken kunt anticiperen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:34:00 #300
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170402327
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet per se. De securitycontroles zijn minstens zo'n grote factor. En daarnaast ook nog eens de veel voorkomende problemen met de bagageverwerkingssystemen. Het is soms net alsof je je in een ontwikkelingsland bevindt.
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen, in mijn laatste ervaringen heb ik vooral gemerkt dat de tijd tussen security check en paspoort check juist langer is geworden. Een jaar geleden kon je gewoon doorlopen en nu merk je dat er een constante rij is voor de paspoortcontrole.

Schiphol is er juist bij gebaat dat reizigers zo snel mogelijk in de lounges zijn, aan elke aankoop die een reiziger daar doet verdient het geld.
So we just called him Fred
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')