Ik denk dat ze een redelijk grote en stabiele basis hebben. VVD is toch wel de partij voor ondernemers, rijken, conservatieve liberalen en law & order volk. Veel van hun directe concurrenten zijn nog niet erg bekend en dan is het aantrekkelijk om op de veilige VVD te stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:25 schreef MakkieR het volgende:
Ik sta echt stomverbaasd te kijken hoe de VVD zonder enige kleerscheuren de campagne periode doorkomt. Kijk naar ieder willekeurige andere partij, een klein foutje en zij raken al hun zetels kwijt. Terwijl de waslijst aan fouten bij de VVD ellendig lang is.
Het Oekraïne verdrag, de bonnetjes affaire, al de ontslagen ministers, Groningen en de aardbeving, de geloofwaardigheid van Rutte, het wegkijken en het weglachen van de problemen, de gebroken beloften die Rutte de vorige verkiezing maakte. De lange ruzies tussen Geert en Mark. en de lijst gaat maar door.
Het lijkt niemand wat te schelen en dat verbaasd mij enorm, is Nederland echt zo erg gehersenspoeld door de VVD?
Mijn pleidooi gaat helemaal niet over wat de VVD goed doet. Ik zeg alleen maar dat de VVD in de afgelopen 4 jaar vrijwel alles ongestraft mag blijven doen. Van frauderen tot liegen, tot omkopen, tot gouden bergen beloven, van je burgers naaien waar je bij staat, van ons duizenden vluchtelingen in onze maag splitsen. In die 4 jaar hoor je heel Nederland zuchten en kreunen onder het bewind Rutte. Maar dan zijn de campagnes er weer en het lijkt wel alsof iedereen het wangedrag van de VVD weer zijn vergeten. Het is een wonderlijk volkje die Nederlanders.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De andere partijen zijn gewoon nog slechter. Tevens is de VVD één van de weinige partijen die werken stimuleert in plaats van thuiszitten. 'Sociale' partijen zijn alleen voor mensen die de hele dag Schultenbräu wegtikken en lui zijn. Die pakken een tientje uit je portemonnee als je net uit werk komt en geven dat aan mensen die de hele dag geen flikker uitvoeren en noemen dat dan sociaal.
Ze hebben het dus helemaal niet zo goed gedaanquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten niet alleen kijken naar de fouten maar ook naar wat er bereikt is. En dan kan ik alleen maar concluderen dat ze het niet zo heel slecht hebben gedaan.
We leven nu in 2017.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze hebben het dus helemaal niet zo goed gedaan
[ afbeelding ]
Dat hele 'op de staatskas passen' is sowieso een mythe.
Ik denk dat het afhangt van je sociale kring of je Nederland hoort zuchten en kreunen over het VVD-beleid. Uiteindelijk zijn de afgelopen 4 jaar vooral PvdA'ers (of potentiele PvdA'ers) teleurgesteld in het kabinet en vinden de meeste mensen die tot de VVD-aanhang behoren dat die partij ons land aardig goed uit de crisis heeft geholpen. Dan zijn dingen als een bonnetjes-affaire en Groningen voor de VVD-kiezer vooral ver-van-m'n-bed.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mijn pleidooi gaat helemaal niet over wat de VVD goed doet. Ik zeg alleen maar dat de VVD in de afgelopen 4 jaar vrijwel alles ongestraft mag blijven doen. Van frauderen tot liegen, tot omkopen, tot gouden bergen beloven, van je burgers naaien waar je bij staat, van ons duizenden vluchtelingen in onze maag splitsen. In die 4 jaar hoor je heel Nederland zuchten en kreunen onder het bewind Rutte. Maar dan zijn de campagnes er weer en het lijkt wel alsof iedereen het wangedrag van de VVD weer zijn vergeten. Het is een wonderlijk volkje die Nederlanders.
En weet je wat dan het grappigste is, Na de verkiezingen klagen we weer met zijn allen.
Dus? De data loopt tot eind 2016...quote:
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.quote:
De lijn is stijgend.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.
POL / De VVD gaat nu echt te ver #2
Ik zou nog eens kijken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.
POL / De VVD gaat nu echt te ver #2
Is Financial Times wel goed voor je?quote:
Je post een plaatje, iemand zegt wat over het plaatje, jij zegt nietus en komt met een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is Financial Times wel goed voor je?
https://www.ft.com/content/c0887142-ff5c-11e6-96f8-3700c5664d30
The quality of jobs, for instance, appears to be in decline. There has been a sharp increase in the proportion of temporary work and self-employment in the Netherlands since the 2008 financial crisis.
About one in four employees in the Netherlands are on temporary contracts, about double the proportion of the average of OECD countries and 4 percentage points higher than before the crisis. More than half of Dutch employees under 25 are on temporary contracts — and may not be very happy about it.
The economy’s recent performance has been far from stellar. The Dutch economy accelerated in the second half of 2016 — but only after struggling for almost eight years. National income only returned to pre-crisis levels in 2015. And on the whole, the Dutch economy has lagged behind most of its OECD counterparts.
Iedereen in het buitenland weet dit.
https://www.ftm.nl/artikelen/de-rekening-van-rutte
Dan nog stijgt die lijn in dat plaatje.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is Financial Times wel goed voor je?
https://www.ft.com/content/c0887142-ff5c-11e6-96f8-3700c5664d30
The quality of jobs, for instance, appears to be in decline. There has been a sharp increase in the proportion of temporary work and self-employment in the Netherlands since the 2008 financial crisis.
About one in four employees in the Netherlands are on temporary contracts, about double the proportion of the average of OECD countries and 4 percentage points higher than before the crisis. More than half of Dutch employees under 25 are on temporary contracts — and may not be very happy about it.
The economy’s recent performance has been far from stellar. The Dutch economy accelerated in the second half of 2016 — but only after struggling for almost eight years. National income only returned to pre-crisis levels in 2015. And on the whole, the Dutch economy has lagged behind most of its OECD counterparts.
Iedereen in het buitenland weet dit.
https://www.ftm.nl/artikelen/de-rekening-van-rutte
Ik ga inderdaad geen welles nietes spelletje houden over een plaatje dat relatieve achteruitgang suggereert. Niet voor niets is Nederland van plek 12 naar plek 18 in het bnp geduikeld. Zie bovenstaande link.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:23 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je post een plaatje, iemand zegt wat over het plaatje, jij zegt nietus en komt met een heel ander verhaal.
Kapotbezuinigd, al zijn we op de weg terug.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Open economie, diepere huizenmarktcrisis, grote financiële sector, afhankelijk van Europese handel en handel met China/VS. Mede daardoor hard geraakt door '08-'14.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kapotbezuinigd, al zijn we op de weg terug.
Open economie, leg mij dan eens uit hoe het kan dat je het slechter doet dan al je handelspartners. Je zou dan toch juist moeten profiteren van hun herstel?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Open economie, diepere huizenmarktcrisis, grote financiële sector, afhankelijk van Europese handel en handel met China/VS. Mede daardoor hard geraakt door '08-'14.
Gaskraan dichtgedraaid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Open economie, diepere huizenmarktcrisis, grote financiële sector, afhankelijk van Europese handel en handel met China/VS. Mede daardoor hard geraakt door '08-'14.
Verder ligt diezelfde VVD ten grondslag aan de (sensitiviteit van) financiële sector en de hele huizenbubbel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Open economie, leg mij dan eens uit hoe het kan dat je het slechter doet dan al je handelspartners. Je zou dan toch juist moeten profiteren van hun herstel?
Een open economie draait het best wanneer je handelspartners goed aan het exporteren zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Open economie, leg mij dan eens uit hoe het kan dat je het slechter doet dan al je handelspartners. Je zou dan toch juist moeten profiteren van hun herstel?
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verder ligt diezelfde VVD ten grondslag aan de (sensitiviteit van) financiële sector en de hele huizenbubbel.
Er staat nog 25 miljard open.
Nog steeds zijn er te veel schulden onder huishoudens.
Maar de uitkeringen 10% afpakken en de zorg duurder maken gaat helpen VVD GENOTquote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verder ligt diezelfde VVD ten grondslag aan de (sensitiviteit van) financiële sector en de hele huizenbubbel.
Er staat nog 25 miljard open.
Nog steeds zijn er te veel schulden onder huishoudens.
Jacobs is het met je oneensquote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is onder VVD-beleid de particuliere schulden wel omlaag gebracht.
Mensen in Nederland hebben het geld gebruikt om hun hypotheken af te lossen, dit was in andere Europese landen niet altijd het geval.
Datzelfde Frankrijk groeit inmiddels minder snel dan Nederland (Frankrijk 1.1% vs Nederland 2.3%) en dan heb je de cijfers dus ook niet gecorrigeerd voor lagere aardgasexport (bron: cbs).quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jacobs is het met je oneens
https://www.google.nl/amp(...)ening-van-rutte/amp/
Gebruikt betere en meer volledige cijfers - uiteraard.
Verder wás Nederland de vijfde exporteur ter wereld en behoort Frankrijk tot het kransje dat 'ons' sinds 2010 heeft ingehaald...
Vanaf een hoog niveau is het ook makkelijker dalen. Regression to the mean enzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Datzelfde Frankrijk groeit inmiddels minder snel dan Nederland (Frankrijk 1.1% vs Nederland 2.3%) en dan heb je de cijfers dus ook niet gecorrigeerd voor lagere aardgasexport (bron: cbs).
Daarnaast, als we dan 2010 als maatstaf nemen, laten we even kijken hoe de huishoudschulden zich in aanloop tot 2010 hebben ontwikkeld in internationaal perspectief:
[ afbeelding ]
Los van of dit zo is, daar gaat het niet om. Het gaat om de wereldhandel/export. Jij haalde Frankrijk in die context aan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Datzelfde Frankrijk groeit inmiddels minder snel dan Nederland (Frankrijk 1.1% vs Nederland 2.3%)
Er is alle reden om aan te nemen dat dit begon met de zelfregulering ingevoerd door Zalm in 1994. Vervolgens krijg je 12 jaar onafgebroken VVD in het kabinet en als minfin, en vquote:
Allereerst, het zijn niet mijn schalen en assen, maar openbare bronnen. Ten tweede, regression to the mean m.b.t. schulden lijkt me wat optimistisch, zeker vanwege de compounded rentelasten. Alsof de schuldpositie van de Grieken onherroepelijk omlaag moet want regression to the mean.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vanaf een hoog niveau is het ook makkelijker dalen. Regression to the mean enzo.
Dat is ondanks jouw geknoei met schalen hierboven amper gebeurt. Het lijkt een enorme teruggang, totdat je naar de getallen kijkt... Misleiding.
Daar gaat het wel om. Je kunt niet zeggen dat Nederland achterblijft ten opzichte van Frankrijk, want we pakken nu snel door. Dus die GDP-groei over 2016 is zeker relevant.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Los van of dit zo is, daar gaat het niet om. Het gaat om de wereldhandel/export. Jij haalde Frankrijk in die context aan.
Denken dat de VVD goed voor je portemonnee is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:18 schreef RamboDirk het volgende:
goed, ts heeft helemaal gelijk, ze maken er een potje van. Maar een grote groep Nederlanders heeft het financieel erg goed, en de VVD is nu eenmaal de enige partij die op komt voor deze groep.
Daarom stem ik ook op de VVD, gewoon lekker met de portemonnee stemmen
Welke partij is goed voor je portemonnee als je een bovengemiddeld huishoudinkomen hebt?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denken dat de VVD goed voor je portemonnee is.
Dief van je eigen portemonnee.
Precies, welke van de grote partijen is een alternatief? Wellicht CDA, maar goed....dienstplicht...wilhelmus zingen voor de klas....boeren...gristenenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke partij is goed voor je portemonnee als je een bovengemiddeld huishoudinkomen hebt?
Punt is dat je niet moet kijken naar wie de meeste belastingvoordeeltjes belooft maar dat je alles in samenhang moet beschouwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke partij is goed voor je portemonnee als je een bovengemiddeld huishoudinkomen hebt?
Nou ja, dit is wel jammer, want de aanname dat rechtse stemmers domme kortzichtigen zijn lijkt me alleen statistisch al gek, aangezien het de helft van de bevolking betreft en dan ook nog eens een groot deel van de hoogopgeleide bevolking. Het wegzetten van rechtsen als dommen haalt ze niet terug naar 'the dark side'.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Punt is dat je niet moet kijken naar wie de meeste belastingvoordeeltjes belooft maar dat je alles in samenhang moet beschouwen.
Als je dat doet kom je op een heleboel indirecte voordelen, waar de gemiddelde kortzichtige met de portemonnee stemmende rechtsmens niet naar kijkt, nog niet eens bij heeft stilgestaan.
Kortom, linkse partijen zijn uiteindelijk ook beter voor iedereen die geen miljonair is, dus ook voor degenen die 3 ton verdienen ofzo.
Zo denkt de rechtse kiezer niet, want die ziet linkse partijen die juist het aantal banen verkleinen, de participatiegraad wil verlagen door uitkeringen te verhogen, de koek niet wil vergroten maar wil herverdelen en zich vooral richt op het vergroten van de rol van de overheid en de inkomsten, in plaats van ruimte voor de niet-publieke zaak en het verlagen van de uitgaven.quote:Ja, je betaalt dan (veel) meer belasting, maar de economie zal beter draaien door koopkrachtbehoud en vertrouwen onder de bevolking, meer mensen zullen participeren en dus de economische koek vergroten, Nederland zal stabieler zijn én veiliger dan wanneer je de volledige VVD lijn zou uitvoeren omdat zij een grote groep aan de onderkant verder afknijpt.
Dat alles zorgt ervoor dat je meer in je portemonnee zult overhouden dan wanneer je kiest voor het kortzichtige belastingvoordeeltje.
Nederland had nog een huizencrisis die andere landen niet hadden of al hadden gehad. Ook noemt OP zaken die niet de schuld zijn van VVD.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat alle rechtse stemmers dom en kortzichtig zijn. Ik vind alleen mensen die stemmen met hun portemonnee of uit vermeend eigen belang wel dom en kortzichtig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou ja, dit is wel jammer, want de aanname dat rechtse stemmers domme kortzichtigen zijn lijkt me alleen statistisch al gek, aangezien het de helft van de bevolking betreft en dan ook nog eens een groot deel van de hoogopgeleide bevolking. Het wegzetten van rechtsen als dommen haalt ze niet terug naar 'the dark side'.
Dat is een verschil van inzicht hé.quote:Zo denkt de rechtse kiezer niet, want die ziet linkse partijen die juist het aantal banen verkleinen, de participatiegraad wil verlagen door uitkeringen te verhogen, de koek niet wil vergroten maar wil herverdelen en zich vooral richt op het vergroten van de rol van de overheid en de inkomsten, in plaats van ruimte voor de niet-publieke zaak en het verlagen van de uitgaven.
Dus andersom, de linkse kiezer kiest - als we het "kortzichtige frame" voortzetten - voor z'n portemonnee door geld van anderen af te nemen en de herverdelingsmachine aan te zetten, zonder daarmee te beseffen op welke wijze hij of zij de concurrentiepositie van Nederland zal ondermijnen, op welke manier dit schadelijk is voor de werkgelegenheid en wat de kosten zijn van meer nivellering.
Zijn linkse kiezers met een uitkering, minimumloon of ondermodaal inkomen die om die reden op een linkse partij stemmen dan ook dom en kortzichtig?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat alle rechtse stemmers dom en kortzichtig zijn. Ik vind alleen mensen die stemmen met hun portemonnee of uit vermeend eigen belang wel dom en kortzichtig.
Maar niet iedereen die rechts is stemt uit vermeend eigen belang of met de portemonnee maar soms ook bijvoorbeeld vooral uit principes of uit kritiek op integratie of immigratie-problematiek enz.
Dat blijkt niet uit de CPB-prognoses. Dus kun je, wellicht met cijfers, aangeven waardoor je denkt dat wat euro's voor niet-werkenden hier de economie zal aan te zwengelen? Uiteindelijk is elke euro voor inactieven banenverminderend.quote:Dat is een verschil van inzicht hé.
Ik denk dat er heel wat op het rechtse frame valt af te dingen, omdat links pleit voor koopkrachtbehoud en dat uiteindelijk meer banen op zal leveren (naar mijn mening) dan de wijze waarop rechts dit al jaren probeert te bewerkstelligen.
Als zij stemmen puur uit vermeend eigen belang vind ik dat net zo goed dom ja. Want eigen belang is ook maar kortzichtig. Mensen weten niet wat hun eigen belang is omdat iedereen grotendeels ongewis is over wat de toekomst gaat brengen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zijn linkse kiezers met een uitkering, minimumloon of ondermodaal inkomen die om die reden op een linkse partij stemmen dan ook dom en kortzichtig?
Op die CPB prognoses valt héél veel af te dingen, alleen al de vooronderstellingen en aannames die men bij het CPB als uitgangspunt neemt voor hun doorrekeningen zijn discutabel.quote:Dat blijkt niet uit de CPB-prognoses. Dus kun je, wellicht met cijfers, aangeven waardoor je denkt dat wat euro's voor niet-werkenden hier de economie zal aan te zwengelen? Uiteindelijk is elke euro voor inactieven banenverminderend.
Iedere euro die van ondernemers en werknemers wordt afgeroomd ten behoeve van de bijstand wordt maar voor 50 cent uitgekeerd. Met andere woorden, de netto-betalers mogen zelf betalen voor hun omzet door mensen geld te geven om van rond te komen, waarvan er ook weer een groot deel bij de sociale verhuurders blijft hangen die daarvan een deel mogen afstaan in de vorm van verhuurdersheffing waar de overheid weer huurtoeslag van mag uitkeren. Kortom, het is niet zozeer kortzichtig, maar wel hopeloos ingewikkeld en inefficiënt. Ik vraag me af welk deel van het MKB nou zo gesteund wordt door bijstandsgerechtigden. Heb je voorbeelden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als zij stemmen puur uit vermeend eigen belang vind ik dat net zo goed dom ja. Want eigen belang is ook maar kortzichtig. Mensen weten niet wat hun eigen belang is omdat iedereen grotendeels ongewis is over wat de toekomst gaat brengen.
Wat vandaag in je eigen belang is kan morgen tegen je eigen belang blijken te zijn geweest.
[..]
Op die CPB prognoses valt héél veel af te dingen, alleen al de vooronderstellingen en aannames die men bij het CPB als uitgangspunt neemt voor hun doorrekeningen zijn discutabel.
Los daarvan is het echt onzin om te denken dat elke euro voor inactieven banenverminderend is. Dat is nou dat kortzichtige waar ik het over heb.
Want koopkrachtbehoud voor Bijstandsgerechtigden zorgt ervoor dat het MKB daarvan profiteert (iedere euro van een Bijstandsgerechtigde stroomt rechtstreeks weer de lokale economie in). Ik weet wel zeker dat het MKB het zou voelen als we de Bijstand accuut zouden halveren bijvoorbeeld.
Een klein deel van de financiële zorgmijding is negatief en koekverkleinend, een groot deel scheelt juist in de uitgaven, namelijk minder ziekteverzuim en langere inactiviteit. We hebben nu een enorm goed zorgstelsel, maar het aantal huishoudens dat afhankelijk is van zorgtoeslag is wel hoog en ook dat is iets wat je eenvoudig in de lonen kunt verdisconteren.quote:Zo zorgt een goed zorgstelsel ook voor een snellere en betere reintegratie van mensen, die daardoor weer sneller en beter kunnen bijdragen in de economie. Ik weet wel zeker dat dit de koek uiteindelijk vergroot.
Het Nederlandse sociale stelsel is groot in internationaal opzicht en toch zijn hier niet bovengemiddeld veel ondernemers of wordt er meer risico genomen. Ondanks jouw overtuiging is dit dus niet daarmee te staven. Ik zeg niet dat er geen voordelen bestaan voor het (onderdelen van het) bedrijfsleven.quote:Zo zorgt een goed en ruimhartig sociaal stelsel voor vertrouwen onder een groot deel van de bevolking waardoor mensen meer risico's durven nemen en durven te investeren. Ik weet wel zeker dat dit goed is voor de binnenlandse bestedingen en dus het bedrijfsleven.
Het is een schande.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:25 schreef MakkieR het volgende:
Het Oekraïne verdrag, de bonnetjes affaire, al de ontslagen ministers, Groningen en de aardbeving, de geloofwaardigheid van Rutte, het wegkijken en het weglachen van de problemen, de gebroken beloften die Rutte de vorige verkiezing maakte. De lange ruzies tussen Geert en Mark. en de lijst gaat maar door.
De huizencrisis is zonder meer de schuld van de VVD en hun steelzieke handlangers geweest.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nederland had nog een huizencrisis die andere landen niet hadden of al hadden gehad. Ook noemt OP zaken die niet de schuld zijn van VVD.
Onjuist. Laat ik een voor de fans onverdachte bron aanhalenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het Nederlandse sociale stelsel is groot in internationaal opzicht en toch zijn hier niet bovengemiddeld veel ondernemers of wordt er meer risico genomen. Ondanks jouw overtuiging is dit dus niet daarmee te staven. Ik zeg niet dat er geen voordelen bestaan voor het (onderdelen van het) bedrijfsleven.
Hier is daar een goed voorbeeld van (in de VS)quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denken dat de VVD goed voor je portemonnee is.
Dief van je eigen portemonnee.
Wacht even, jij haalt nu minister Kamp aan die freelancers en ZZP'ers bij ondernemers schaart?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onjuist. Laat ik een voor de fans onverdachte bron aanhalen
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)dernemende-land.html
En er zijn er veel meer.
Zo ziet de VVD ze en het is een truuk om Nederland naar rechts af te laten buigen (met Amerika als grote voorbeeld).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wacht even, jij haalt nu minister Kamp aan die freelancers en ZZP'ers bij ondernemers schaart?
Het aantal zelfstandigen, flexwerkers en freelancers neemt toe en traditionele linkse partijen spreken er schande van, noemen het ondermijning van de arbeidersklasse.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo ziet de VVD ze en het is een truuk om Nederland naar rechts af te laten buigen (met Amerika als grote voorbeeld).
Het onderscheid is echter niet relevant voor de theorie die Tomatenboer poneert. Die theorie gaat zowel voor zzpers als 'ondernemers' op. Dat is het laatste dat ik erover zeg.
Zijn ze ook -16 zetels koekoekquote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:09 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik snap het ook niet. Deze partij zou net als de PVDA diep de grond in gezakt moeten zijn.
Toch bijzonder, aangezien men de afgelopen 4 jaar flink is gaan nivellerenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het afhangt van je sociale kring of je Nederland hoort zuchten en kreunen over het VVD-beleid. Uiteindelijk zijn de afgelopen 4 jaar vooral PvdA'ers (of potentiele PvdA'ers) teleurgesteld in het kabinet en vinden de meeste mensen die tot de VVD-aanhang behoren dat die partij ons land aardig goed uit de crisis heeft geholpen. Dan zijn dingen als een bonnetjes-affaire en Groningen voor de VVD-kiezer vooral ver-van-m'n-bed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |