abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2017 @ 18:45:32 #51
460494 naoomx
pi_169334536
Ik denk dat het vooral een egoding is. Als mens ben jijzelf natuurlijk wel het centrum van je eigen universum en dus geef je uiteindelijk toch het meest om jezelf, direct of indirect. Voor de ene persoon zal dat meer gelden dan voor de ander en voor de één is het meer direct (dat hij/zij echt leeft om zelf gelukkig te worden, desnoods ten koste van anderen bvb), terwijl dit bij de ander meer indirect is (dat hij/zij graag leeft om zijn/haar kinderen gelukkig te maken bvb). Bij de mensen, die direct egocentrisch zijn, zul je vaak wel veel self talk horen en bij de indirect egocentrische types vaak dingen over hun subjecten en/of objecten van affectie.
Soms hebben mensen behoefte om wat te vertellen aan andere mensen, omdat dit voor hun gevoel oplucht; hiervoor gebruiken ze soms andere mensen als "praatpaal". Dit is vooral zo bij recente gebeurtenissen in hun leven, die extreme emotie hebben veroorzaakt.
Het kan echter ook wel een manier zijn om jou wat meer over jezelf te laten vertellen. Vooral bij wat stillere mensen is dit wel een reële optie.
Hiernaast kan het over zichzelf praten gewoon een random gespreksonderwerp zijn.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:45:35 #52
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169334537
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het is een van de kenmerken die past bij iemand die introvert is, uitzonderingen daargelaten.
Niets zeggen is niet hetzelfde als goed luisteren. Wat mij betreft is dat kenmerk een misverstand, doordat mensen maar gaan praten tegen een introvert wanneer die stil is.

quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Introvert iemand zal minder snel iemand in de rede vallen :Y
Zeker niet. Als ik iets niet boeiend vind, dan geef ik dat snel aan. Anders moet ik uit beleefdheid een gesprek aanhouden en dat kost me veel te veel energie.
1 + 1 = blauw
pi_169334569
Niet iedere introvert is hetzelfde eh. Ik ben soms zo druk dat mensen vragen of ik mijn kop kan houden .
pi_169334592
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:45 schreef naoomx het volgende:
Ik denk dat het vooral een egoding is. Als mens ben jijzelf natuurlijk wel het centrum van je eigen universum en dus geef je uiteindelijk toch het meest om jezelf, direct of indirect. Voor de ene persoon zal dat meer gelden dan voor de ander en voor de één is het meer direct (dat hij/zij echt leeft om zelf gelukkig te worden, desnoods ten koste van anderen bvb), terwijl dit bij de ander meer indirect is (dat hij/zij graag leeft om zijn/haar kinderen gelukkig te maken bvb). Bij de mensen, die direct egocentrisch zijn, zul je vaak wel veel self talk horen en bij de indirect egocentrische types vaak dingen over hun subjecten en/of objecten van affectie.
Soms hebben mensen behoefte om wat te vertellen aan andere mensen, omdat dit voor hun gevoel oplucht; hiervoor gebruiken ze soms andere mensen als "praatpaal". Dit is vooral zo bij recente gebeurtenissen in hun leven, die extreme emotie hebben veroorzaakt.
Het kan echter ook wel een manier zijn om jou wat meer over jezelf te laten vertellen. Vooral bij wat stillere mensen is dit wel een reële optie.
Hiernaast kan het over zichzelf praten gewoon een random gespreksonderwerp zijn.
Ik doel niet op mensen die over emotionele gebeurtenissen spreken. Vaak gaat het nergens over en ik zie hetzelfde gedrag ook naar anderen toe. Niet alleen nr mij.
pi_169336400
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Niets zeggen is niet hetzelfde als goed luisteren. Wat mij betreft is dat kenmerk een misverstand, doordat mensen maar gaan praten tegen een introvert wanneer die stil is.

[..]

Zeker niet. Als ik iets niet boeiend vind, dan geef ik dat snel aan. Anders moet ik uit beleefdheid een gesprek aanhouden en dat kost me veel te veel energie.
Natuurlijk kan je gewoon assertief zijn verder. Dat bedoelde ik niet met in de rede vallen.
pi_169339780
Als jij niet praat en de ander ook niet gaat het een moeizaam gesprek worden lijkt me. Waarschijnlijk lullen anderen zo veel omdat jij te weinig input geeft.
pi_169340260
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:42 schreef JimmyDean het volgende:
Als jij niet praat en de ander ook niet gaat het een moeizaam gesprek worden lijkt me. Waarschijnlijk lullen anderen zo veel omdat jij te weinig input geeft.
Neuh. Mensen beginnen een verhaal en dat gaat maar door zonder ruimte vrij te houden voor anderen. Ik heb letterlijk gesprekjes gehad met mensen die 1 uur lang aan het woord waren zonder te vragen: hoe is het met jou eigenlijk.
pi_169341546
Ik praat meestal met matties over chickies.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169341587
Voor de volledigheid: ik praat wel. Tis niet dat ik stil in een hoekje zit zonder iets te zeggen. Mensen snappen introvert echt niet gok ik
pi_169344266
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat er in dat verhaal zoveel zijwegen worden ingeslagen dat je je serieus staat af te vragen "wat ga je me nou vertellen, waar ga je nou naartoe met je verhaal"
Zoiets wil ik weleens afsluiten door geïrriteerd te reageren met "ja, godver, dat had je toch ook gelijk kunnen zeggen"
Maar blijkbaar werken die een heel script af van inleiding, spanning opbouwen en uiteindelijk de clou.
Om eerlijk te zijn heb ik ook wel de neiging om te veel te vertellen tijdens mijn verhaal. :o Zeker als mensen vragen naar bijvoorbeeld mijn interesses. Komt ook wel een beetje door mijn autisme.

Ik begrijp echter wel dat niet iedereen daarop zit te wachten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_169344308
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:39 schreef Stimorol- het volgende:
Voor de volledigheid: ik praat wel. Tis niet dat ik stil in een hoekje zit zonder iets te zeggen. Mensen snappen introvert echt niet gok ik
Mensen verwarren introvert nog steeds met verlegen zijn en denken dat introverte mensen geen behoefte aan gezelschap hebben. Beetje jammer dat soort vooroordelen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_169347296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mensen verwarren introvert nog steeds met verlegen zijn en denken dat introverte mensen geen behoefte aan gezelschap hebben. Beetje jammer dat soort vooroordelen.
Merk het hier ook weer ja. Terwijl ik zeker weet dat niemand mij stil en verlegen vindt irl. Tis meer dat ik mij aanpas aan mijn omgeving.
pi_169347544
hey TS, hoe gaat het eigenlijk met jou? ;)
We fear that which we cannot see
pi_169347613
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:24 schreef Ali_Ilegali het volgende:
hey TS, hoe gaat het eigenlijk met jou? ;)
Kut. Verkouden as fuck.

-stilte-
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:44:16 #65
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_169347853
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Neuh. Mensen beginnen een verhaal en dat gaat maar door zonder ruimte vrij te houden voor anderen. Ik heb letterlijk gesprekjes gehad met mensen die 1 uur lang aan het woord waren zonder te vragen: hoe is het met jou eigenlijk.
Waarom laat je het zo ver komen dat je ze een uur door laat gaan tegen je terwijl je het al helemaal beu bent?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_169348021
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Waarom laat je het zo ver komen dat je ze een uur door laat gaan tegen je terwijl je het al helemaal beu bent?
Waar lees je dat ik dat doe?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:59:01 #67
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_169348062
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat staat er toch? Ze gaan een uur door zonder te vragen hoe het met je gaat. En je klaagt er hier over.
Je kunt toch zelf netjes eerder afkappen dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_169348229
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat staat er toch? Ze gaan een uur door zonder te vragen hoe het met je gaat. En je klaagt er hier over.
Ik denk dat je het zelf invult. Doe maar niet.
pi_169348309
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kut. Verkouden as fuck.

-stilte-
Dat is altijd klote om te horen :(
pi_169348373
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:15 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Dat is altijd klote om te horen :(
Ja best wel. T snot komt neer. :9~
pi_169348541
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja best wel. T snot komt neer. :9~
Warm water eronder houden en je hebt een lekkere bouillon ;) :P
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:36:38 #72
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169348600
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Merk het hier ook weer ja. Terwijl ik zeker weet dat niemand mij stil en verlegen vindt irl. Tis meer dat ik mij aanpas aan mijn omgeving.
Dat past meer bij een extravert, die gevoelig zijn voor signalen uit de omgeving. Gezien dit en je OP snap je zelf ook niet veel van introvertie.
1 + 1 = blauw
pi_169348651
Ts is een ambivert :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:40:18 #74
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169348676
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik denk dat je het zelf invult. Doe maar niet.
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:')
1 + 1 = blauw
pi_169349032
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:')
Nergens staat dat ik dat uurtje zat was? Leer begrijpend lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')