Van Promat ipv Bessey scheelt stevig geld. Maar dat past niet in de collectie natuurlijkquote:Op vrijdag 31 maart 2017 20:39 schreef Atmoz het volgende:
[..]
So de dju, dat zijn beste klemmen![]()
Alleen denk ik voor hout niet super geschikt...
[..]
DankjewelWel erg prijzig... Zelfs bij Crebes werkzeuge
![]()
Nog maar eens goed over nadenken...
[..]
[..]
Ja, zo doe ik dat nu inderdaad altijd.
Maarja, heel handig is het niet.
Ik heb inmiddels heel wat lijmklemmen, en ik ben er maar wat blij mee.
Het komt meer dan regelmatig voor dat ik ze bijna allemaal in gebruik heb.
Dat "gekloot" kost ook tijd/geld, dus ik wil me het zo gemakkelijk mogelijk maken.
Maarja, gezien de prijs van zo'n klem (op sommige sites kosten ze tegen de ¤ 100,- p/stuk) denk ik niet dat ik snel zal kunnen gebruiken...
[edit]
[..]
Dan vind ik deze "Deep Throat Clamp" nog een mooiere naam![]()
http://www.besseytools.co.uk/deep-throat-clamp-tgnt-400-300.html
[edit2]
En daar kost die
"ONLY"£92.43 Ex.VAT what the hell... zo speciaal is die klem ook weer niet.
Precies, toen twijfelde ik of hij niet gewoon een Fries ipv Limburger was, zo eigenwijs.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:05 schreef bleiblei het volgende:
(behalve die ene keer met die krachtstroom in z'n werkplaats).
Ik ken ze ja. En dat is ook zeker iets wat ik ooit zelf wil gaan maken (al is het voor de "leuk"). Maar daar heb ik nu helaas geen tijd voor.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 21:25 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Aan de slag met dat machinepark van je...
http://woodgears.ca/clamps/
Zo heel goedkoop vind ik ze ook niet eigenlijk:quote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:36 schreef NotToBe het volgende:
Van Promat ipv Bessey scheelt stevig geld. Maar dat past niet in de collectie natuurlijk
quote:Op zaterdag 1 april 2017 07:51 schreef derLudolf het volgende:
Precies, toen twijfelde ik of hij niet gewoon een Fries ipv Limburger was, zo eigenwijs.
Net even geteld, ik heb er 26quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:36 schreef Harveo het volgende:
Hoezo zijn lijm klemmen zo duur![]()
Wil een set aanschaffen met verschillende maten, maar je bent zo 100 euro verder, dan heb je er misschien 4 of 5
God ja, wat waren dat een moeilijke discussie`s met die kerelquote:Op donderdag 30 maart 2017 22:05 schreef bleiblei het volgende:
Het zou potverdikke tijd worden dat jullie mij gaan geloven.
Atmoz heeft dat tenminste begrepen (behalve die ene keer met die krachtstroom in z'n werkplaats).
quote:
quote:Op zondag 15 mei 2016 18:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Inderdaad bleiblei, eerst eens zorgen dat je daar krachtstroom hebt.
quote:Op zondag 15 mei 2016 18:28 schreef Atmoz het volgende:
Dat is een goed punt, maar ik heb geen apparaten waar ik krachtstroom voor nodig heb.
En die zullen er ook niet komen, want die zijn veel te groot/grof.
Dat is echt wat voor in een grote schuur. Ik ben toch iets meer van het lichte houtbewerken, fijnemechanica, electronica, software etc...
quote:Op zondag 5 maart 2017 09:54 schreef Atmoz het volgende:
Gistermiddag een mooie sleuf gegraven voor (onder andere) de krachtstroomkabel:
Verder vraag ik me af hoe ik in godsnaam kan slapen vannacht.... De Felder en 2 Hammer's worden morgen afgeleverd
amzn.to/2n5rgBuquote:Op zaterdag 1 april 2017 08:08 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik ken ze ja. En dat is ook zeker iets wat ik ooit zelf wil gaan maken (al is het voor de "leuk"). Maar daar heb ik nu helaas geen tijd voor.
[..]
Zo heel goedkoop vind ik ze ook niet eigenlijk:
https://www.toolforce.be/(...)rraildia45x12mm.html
Scheelt bijna niets met die Bessey's (als je ze bij de juiste webwinkel koopt).
[..]
quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:17 schreef bluemoon23 het volgende:
God ja, wat waren dat een moeilijke discussie`s met die kerel![]()
![]()
![]()
Nee, nog niet eerder gezien. Maar het lijken me dan ook klemmen voor bij het lassen... Dat doe ik niet vaak genoeg.quote:Op maandag 3 april 2017 23:35 schreef R2cksson het volgende:
amzn.to/2n5rgBu
Jij als Bessey-fan, kende je deze Bessey klemmen al? Ervaringen? Ik heb ze al een tijdje op m'n Wishlist staan, maar weet niet of ik ze moet hebben...
Wordt het dan niet eens tijd dat je een lasapparaat koopt... Je hebt toch krachtstroom?quote:Op dinsdag 4 april 2017 06:17 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Achja, soms zie je dingen ineens anders he
[..]
Nee, nog niet eerder gezien. Maar het lijken me dan ook klemmen voor bij het lassen... Dat doe ik niet vaak genoeg.
Ik heb een lasapparaatquote:Op dinsdag 4 april 2017 09:55 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd dat je een lasapparaat koopt... Je hebt toch krachtstroom?.
Want als je er niet veel mee werkt dan hoef je je werkstuk niet goed vast te zetten of zo?quote:Op dinsdag 4 april 2017 10:28 schreef Atmoz het volgende:
Dat hoeft ook niet als ik er toch niet vaak mee werk.
Jawel, dat wel. Maar dan mag het wat meer tijd (en ergernisquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef Speekselklier het volgende:
Want als je er niet veel mee werkt dan hoef je je werkstuk niet goed vast te zetten of zo?
Preciesquote:Op dinsdag 4 april 2017 12:00 schreef akatar het volgende:
beetje afwegen: investeren en mate van gebruik
Wowquote:heb net de Festool syslite duo met statief besteld, ben benieuwd
https://www.geerdinkbv.nl(...)tatief/?sqr=syslite&
Echt geen geld nee. Daar zou je er zo een stapel van willen kopen eigenlijk he. Voor in iedere kamer in huis 1quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:10 schreef PasopA het volgende:
Toch nog ergens (goedkoper) de haakse kop gevonden voor de GSR 12V, morgen mijn duitse collega eens vragen of hij deze wil bestellen... Ken de site zo niet, iemand al keer iets op besteld en laten verzenden naar NL?
Lefeld
En voor de geïnteresseerden GSR 10,8-LI + 2 accu's(1,5Ah) en lader voor nog geen ¤60.-
Geen geld toch?
Heeft alleen geen boorkop, dus moet je alles met 1/4" houders doen.
Volgens mij heb je gelijk, voor 98 euro krijg bij de body twee accu's en een lader en voor 113 euro een body in een L-Boxx..quote:Op woensdag 5 april 2017 09:52 schreef Gieliovd het volgende:
Zo snel je een bestel mogelijkheid kiest is de vanaf 57,50 prijs opeens gewoon ¤98+ hoor... Of doe ik wat fout.
Ah, je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 5 april 2017 09:52 schreef Gieliovd het volgende:
Zo snel je een bestel mogelijkheid kiest is de vanaf 57,50 prijs opeens gewoon ¤98+ hoor... Of doe ik wat fout.
Ik heb er dan maar gewoon een besteld. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 3 april 2017 23:35 schreef R2cksson het volgende:
[..]
amzn.to/2n5rgBu
Jij als Bessey-fan, kende je deze Bessey klemmen al? Ervaringen? Ik heb ze al een tijdje op m'n Wishlist staan, maar weet niet of ik ze moet hebben...
Hij is te krijgen voor minder, maar ik zou eigenlijk eentje nemen die wel op een geleiderail past. Nog veel liever een invalzaag, maar als dat niet lukt op zijn minst eentje wat compatibel met een rails is. Daar heb je echt wel profijt van achterafquote:Op zondag 9 april 2017 20:55 schreef Harveo het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch Blauw GKS 190 Cirkelzaag 1400watt?
Wil dit instap model aanschaffen voor het zagen van plaatmateriaal. Enige punt waar ik over twijfel is dat deze niet geschikt is voor een geleiderail. Maar dit lijkt me eenvoudig op te lossen met een plank/smalle plaat te gebruiken als geleiderail?
De prijs is goed (rond de 140 euro) want moet nog meer aanschaffen.
Scheppach invalzaag voor ¤148quote:Op zondag 9 april 2017 20:55 schreef Harveo het volgende:
De prijs is goed (rond de 140 euro) want moet nog meer aanschaffen.
quote:Op zondag 9 april 2017 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Een geleiderail is wel echt serieus fijner dan ff een rechte lat op het te zagen hout klemmen.
De cirkelzaag wordt door de gleuf op de rail exact recht gehouden namelijk en je hoeft dan alleen te concentreren op het zagen zelf.
Als je met een lat zaagt moet je em zijwaarts strak tegen de lat duwen omdat een cirkelzaag nog wel eens van de geleidelat af wil "lopen".
Bedankt voor de antwoorden. Heb gisteren verschillende sites bezocht en filmpjes gekeken en tot de conclusie gekomen dat een geleiderail toch wel een must is. Dus de eerder genoemde cirkelzaag valt al af.quote:Op zondag 9 april 2017 21:13 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hij is te krijgen voor minder, maar ik zou eigenlijk eentje nemen die wel op een geleiderail past. Nog veel liever een invalzaag, maar als dat niet lukt op zijn minst eentje wat compatibel met een rails is. Daar heb je echt wel profijt van achteraf
quote:Op zondag 9 april 2017 22:21 schreef densmee het volgende:
Scheppach invalzaag kopen, binnen budget ongeveer en zeer fraaie machine voor die prijs
Zag ik inderdaad ook voorbij komen. Invalzaag met geleiderail voor 150 euro. Val op dit moment binnen het budget. Maar denk ik toch goedkoop is duurkoop en dat gevoel had ik bijd e Bosch cirkelzaag niet. Maar dat zal puur gevoel zijn.quote:Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Scheppach invalzaag voor ¤148
https://www.toolnation.nl(...)nes2Zagen2Cirkelzaag
Ik zou eerder voor Scheppach dan voor Bosch gaan. Zaagtafels van Scheppach zijn prachtapparaten.quote:Op maandag 10 april 2017 09:56 schreef Harveo het volgende:
Zag ik inderdaad ook voorbij komen. Invalzaag met geleiderail voor 150 euro. Val op dit moment binnen het budget. Maar denk ik toch goedkoop is duurkoop en dat gevoel had ik bijd e Bosch cirkelzaag niet. Maar dat zal puur gevoel zijn.
Ik heb ook prima ervaringen met mijn invalzaagje. Het is dan een andere chinees de batavia T-Raxx.quote:Op maandag 10 april 2017 12:58 schreef Harveo het volgende:
Dus jullie zijn allebei tevreden met een Scheppach invalzaag?
Invalzaag gaat hem sowieso worden.
Invalzaagen zijn top en zeker aan te raden. Er zijn meerdere B merken beschikbaar wat prima zagen zijn. Scheppach, Powerplus, Batavia, etc. Zelf heb ik er 1 van de lidl, ook een prima ding.quote:Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Scheppach invalzaag voor ¤148
https://www.toolnation.nl(...)nes2Zagen2Cirkelzaag
quote:Op maandag 10 april 2017 18:38 schreef bartos het volgende:
Ik heb ook prima ervaringen met mijn invalzaagje. Het is dan een andere chinees de batavia T-Raxx.
Is Scheppach van chinese makelij dan? Ik dacht (blijkbaar onjuist) oerhollandse Duitse??quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:04 schreef Sintesi1 het volgende:
Invalzaagen zijn top en zeker aan te raden. Er zijn meerdere B merken beschikbaar wat prima zagen zijn. Scheppach, Powerplus, Batavia, etc. Zelf heb ik er 1 van de lidl, ook een prima ding.
Bovenstaande Scheppach heeft wel een heel klein blad. Zou gaan voor minimaal 165 mm. diameter.
Da's ook zo wat: de "capaciteit" (ze bedoelen zaagdiepte waarschijnlijk) is 30,5 mm. Da's wel weinig.quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:04 schreef Sintesi1 het volgende:
Bovenstaande Scheppach heeft wel een heel klein blad. Zou gaan voor minimaal 165 mm. diameter.
Dat is er een met gangbare diepte inderdaad.quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's ook zo wat: de "capaciteit" (ze bedoelen zaagdiepte waarschijnlijk) is 30,5 mm. Da's wel weinig.
https://www.toolnation.nl(...)0-mm-koppelstuk.html
Deze beter?
Vroegah werd wel alles in Duitsland gemaakt, op marktplaats vind je ook nog veel tafelzagen en vlakvandiktebanken uit de jaren 60,70 en 80.quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:08 schreef blomke het volgende:
Is Scheppach van chinese makelij dan? Ik dacht (blijkbaar onjuist) oerhollandse Duitse??
Maar het elektrische handgereedschap is allemaal China import.quote:Noch heute produzieren wir einen Teil unserer Holzbearbeitungsmaschinen auf unseren modernen Produktionsanlagen. Ob Formatkreissägen, Präzisionstischkreissägen, große Bandsägen oder ein umfangreiches Programm an Brennholzkreissägen und professionellen Hydraulikspaltern:
quote:Zur Firmengruppe des Unternehmers Pfaff gehört seit wenigen Jahren die EMPU Ltd. in China. Dort arbeiten weitere 25 qualifizierte Techniker und Kaufleute, die in engstem täglichem Kontakt zu Herstellern in Fernost stehen und die Qualität der Handelswaren sicherstellen.
Leuke prijs, maar dat kost die in Duitsland ookquote:Op woensdag 12 april 2017 09:26 schreef ridsel het volgende:
Is deze heel erg goedkoop of niet?
https://www.fixami.be/bos(...)fixami.dagaanbieding
Niet perse, want voor ¤ 4,90 extra heb je 'm thuis in NLquote:Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Moet je natuurlijk wel aan de buurt van de grens wonen
dacht dat die niet buiten Duitsland verzonden. Heb dat toch gelezenquote:Op woensdag 12 april 2017 10:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Niet perse, want voor ¤ 4,90 extra heb je 'm thuis in NL
Met benzine, en tijd wat je kwijt bent om naar Bauhaus te rijden kom je ook wel op ¤ 4,90 uit
Nee, niet daar inderdaad. (ofja, niet gekeken eigenlijk).quote:Op woensdag 12 april 2017 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
dacht dat die niet buiten Duitsland verzonden. Heb dat toch gelezen
dat kan natuurlijk niemand voor jou bepalen. Ik kan zeggen dat ik blij ben met die aankoop, maar ik ben dan ook nog voornamelijk bezig met ruimtelijke klussen op onze nieuwbouw zoals plafonds en wanden. In dat specifieke geval is het wel handig, zeker omdat ik veel zonder hulp werk in de avond uren.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:42 schreef ridsel het volgende:
Is dit handig voor bij het dagelijks klussen eigenlijk een dergelijke afstandsmeter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |