quote:
Op woensdag 5 april 2017 16:24 schreef DeeBee het volgende:Dat over die regels is natuurlijk een ontzettend non-argument, dat is hetzelfde als zeggen dat Hawkeye in het tennis / voetbal niet gebruikt zou mogen worden nu de technologie zich ontwikkeld heeft.
Dat iemand in 1480 de regels heeft opgesteld en daarin alleen het blote oog heeft genoemd om de overtredingen waar te nemen maakt het natuurlijk niet ineens een goede regel of een argument om niet met je tijd mee te gaan. Dat zou al heel veel goodwill kweken denk ik, als ze iets zouden innoveren qua regels en gebruik van technologie...
Dat is niet bepaald een goede vergelijking. Hawkeye is er juist om de regels te controleren, dus dat je het dan daarmee naleeft is niet meer dan logisch. Slowmotionbeelden zijn er voor de kijker, niet voor de juryleden. Als dat wel zo was of als die regel aangepast wordt kun je natuurlijk gewoon op basis daarvan ingrijpen.
In het snelwandelen wordt verder gewerkt aan schoenen met sensoren, waar bijna iedereen groot voorstander van is, en dat zou al een mooie stap zijn. Overigens lees ik ook alleen maar over snelwandelaars die echt wel voorstander zijn van het gebruiken van slowmotionbeelden, feit is alleen dat dat nu nog geen regel is en een regel die er niet is kun je niet overtreden. En mensen die dan gaan roepen "nou, als je dat als regel invoert kun je iedereen wel diskwalificeren!" hebben het ook niet echt begrepen, want als dat de regel wordt passen de atleten hun techniek gewoon aan zodat ze, net als nu, binnen de regels vallen.
quote:
Ik zou het ook niet als allereerste onderdeel schrappen, sowieso vind ik schrappen treurig. Desnoods zenden ze het niet uit ofzo, niet alsof het organiseren nou zoveel extra moeite kost. Dat het zo 'geniepig' wordt geprobeerd is wel vrij treurig van de IAAF...
Niet uitzenden is natuurlijk ook niet echt logisch als je ziet dat bijna alles op de Spelen uitgezonden wordt, op een enkele kwalificatie ergens na. Een medailleonderdeel niet ergens uitzenden is geen optie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval