Waarom zou dat niet kunnen? Wel een aardige wandeling van minimaal een half uur. Ik zou gewoon de bus pakken. Stopt bij TESO voor de deur.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
kan je of kan je niet lopen vanaf treinstation naar de veerdienst?
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
kan je of kan je niet lopen vanaf treinstation naar de veerdienst?
#viesdikquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Wel een aardige wandeling van minimaal een half uur. Ik zou gewoon de bus pakken. Stopt bij TESO voor de deur.
Haten op mensen die optimaal met hun energie omgaanquote:
Nee, dat is terecht.quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Appeltjesgroen huis moet toch overgeschilderd worden. Is dat jammer?
Jammer maar helaas!quote:
Toch al gauw jaren terug dat ie hier postte.quote:
Toch veel geweest in mijn late tienerjaren. Zelfs nog een keer bier gedronken met Rens.quote:
De zus van de eigenaar is nu onze nieuwe stadsdichter!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch veel geweest in mijn late tienerjaren. Zelfs nog een keer bier gedronken met Rens.
quote:Het komt wel goed, stad.
Adem door,
zucht je wind maar door de straten,
lucht je hart.
In de luwte ben je nergens.
Geluk schuilt in een stormhoek,
Houd die Kop hoog
en zet je schrap.
Je bent een stad om op te bouwen,
weder op te bouwen,
zoals je altijd hebt gedaan.
Winkelcomplex, appartementencomplex.
Minderwaardigheidscomplex gesloopt.
Afgebroken, afgevoerd,
ketsen de echo’s van oude laster
tegen nieuwe gevels af.
Laat maar waaien.
En ik weet het, lieve stad.
Het valt je zwaar nu.
Het beukte net wat harder dan gewoon.
Stormschade en -schande wijs,
ben je bestand.
Jutter, raap je moed bijeen.
Zoek het strand af, schop het schuim weg
en knarsetand het zand.
Windkracht is wrakhout slepen
tot je terugvindt wie je was.
Twee betonnen platforms waar het altijd waait. Echt top.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:13 schreef Piles het volgende:
Station Den Helder-Zuid was vorig jaar met 25 procent tevredenheid het minst populair. Dat komt naar voren uit een onderzoek van ProRail en NS onder bijna 70.000 reizigers dat werd uitgevoerd door I&O research
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210210_91981603
Ik wist niet eens dat Den Helder een Zuid-station had
Waarvan er nog maar 1 gebruikt wordt. maar tegenwoordig wel een lift.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:16 schreef D_A het volgende:
[..]
Twee betonnen platforms waar het altijd waait. Echt top.
vroeger had je daar alleen zo'n guur donker betonnen tunneltje onder het spoor door.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Waarvan er nog maar 1 gebruikt wordt. maar tegenwoordig wel een lift.
Nog wel twee sporen en perrons maar er rijden zo weinig treinen dat er maar één nodig is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
vroeger had je daar alleen zo'n guur donker betonnen tunneltje onder het spoor door.
waarom nog maar 1 spoor trouwens?
In mijn tijd werd er altijd gekruist op Den Helder Zuid. Als je dan van Den Helder naar Amsterdam ging kon je bij Den Helder Zuid pas verder als de trein vanuit Amsterdam naar Den Helder ernaast stond. Als die vertraging had moest je lang wachten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nog wel twee sporen en perrons maar er rijden zo weinig treinen dat er maar één nodig is.
Doen ze tegenwoordig in Anna Paulowna. In Den Helder zuid alleen voor 3 treinen per dag in elke richting (IC Maastricht) of als de trein uit AP vertraging heeft.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In mijn tijd werd er altijd gekruist op Den Helder Zuid. Als je dan van Den Helder naar Amsterdam ging kon je bij Den Helder Zuid pas verder als de trein vanuit Amsterdam naar Den Helder ernaast stond. Als die vertraging had moest je lang wachten.
Pas 40 jaar. Het is meer een halte dan een station.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:13 schreef Piles het volgende:
Ik wist niet eens dat Den Helder een Zuid-station had
Ik heb diverse malen meegemaakt dat een niet wakkere buschauffeur richting Julianadorp gewoon vergat om naar Den Helder Zuid te rijden. Dan ging ze bij de rotonde gewoon rechtsaf de Nieuweweg / Langevliet op ipv rechtdoor te rijden naar het station. Dit is me zowel overkomen in de bus zelf als toen ik aan het wachten was op de bus bij Den Helder Zuid.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Pas 40 jaar. Het is meer een halte dan een station.
Drie van de laatste vijf keer dat ik naar station Zuid moest kwam de bus in mijn buurt niet opdagen ()(dit speelt zich af over jaren trouwens, ga niet zo vaak met de trein). Maar het is met twee kilometer wel op loopafstand dus ik vind het heerlijk dat het station daar zit.
Voor de mensen in J'dorp is het ook fijn, je hoeft dan niet helemaal naar het centrum.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Pas 40 jaar. Het is meer een halte dan een station.
Drie van de laatste vijf keer dat ik naar station Zuid moest kwam de bus in mijn buurt niet opdagen ()(dit speelt zich af over jaren trouwens, ga niet zo vaak met de trein). Maar het is met twee kilometer wel op loopafstand dus ik vind het heerlijk dat het station daar zit.
Ah ik ben al een jaar of 10 niet op Den Helder Zuid geweestquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Waarvan er nog maar 1 gebruikt wordt. maar tegenwoordig wel een lift.
Je fiets en je auto wil je er nog steeds niet stallen, maar het ziet er wel minder aggenebes uit dan 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:46 schreef D_A het volgende:
[..]
Ah ik ben al een jaar of 10 niet op Den Helder Zuid geweest
Die braakliggende betonbunker aan de toegangsweg is inderdaad fantastischquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
maar het ziet er wel minder aggenebes uit dan 10 jaar geleden.
Door die mooie roestige kunstwerken langs die lange weg richting de langevliet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je fiets en je auto wil je er nog steeds niet stallen, maar het ziet er wel minder aggenebes uit dan 10 jaar geleden.
Dat wachthok is zooo smerig. Staan vaak lui in te blowen en staat vol met water met pislucht, brrr.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je fiets en je auto wil je er nog steeds niet stallen, maar het ziet er wel minder aggenebes uit dan 10 jaar geleden.
Ik heb geen OV-kaart dus ik mag heul niet op het perron komen, ik kan het alleen vanaf een afstand beoordelen als ik iemand moet ophalen of wegbrengenquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat wachthok is zooo smerig. Staan vaak lui in te blowen en staat vol met water met pislucht, brrr.
Ik werk op woensdag in Alkmaar dus dan sta ik er een paar minuten. Maar vind dat hok echt zo vies, blegh.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:52 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb geen OV-kaart dus ik mag heul niet op het perron komen, ik kan het alleen vanaf een afstand beoordelen als ik iemand moet ophalen of wegbrengen
Heb je er melding van gedaan bij Pro-rail?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik werk op woensdag in Alkmaar dus dan sta ik er een paar minuten. Maar vind dat hok echt zo vies, blegh.
*richting Nieuwewegquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:50 schreef D_A het volgende:
[..]
Door die mooie roestige kunstwerken langs die lange weg richting de langevliet.
Nee, ook nooit over gedacht om te doen eerlijk gezegdquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb je er melding van gedaan bij Pro-rail?
Zou gewoon eens een mailtje sturen, kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ook nooit over gedacht om te doen eerlijk gezegdIk ga buiten staan als het kan en anders binnen met mijn gezicht diep in mijn jas en hopen dat de trein snel komt, gewoon een ongemakkelijk moet-maar-even momentje
Zeker dat het een mooi gebied is, ik heb dit filmpje een paar jaar geleden voor ze gemaakt:quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
*richting Nieuweweg
De Nollen is een schitterend gebied. Twee jaar terug rondleiding gehad, hoop echt dat ze het museum af kunnen maken. Kan een mooie trekpleister zijn zo naast het station.
https://www.facebook.com/StadsherbergHelsdeurquote:Stadsherberg Helsdeur, nu geopend
Een pub, een muziekcafé, een Bed & Breakfast, Stadsherberg Helsdeur is het allemaal tegelijk. Met het verdwijnen van ’t Boerenverdriet aan de Zuidstraat, is ruimte ontstaan voor een nieuwe plek waar iedereen welkom is. Uitbater Vincent Zomer, tot voor kort eigenaar van Rockcafé de Engel, opent de deuren per 14 mei.
“Ik kijk ernaar uit”, vertelt Zomer. “Een nieuw concept met het authentieke gevoel van een Engelse pub. Stadsherberg Helsdeur moet een plek zijn waar je ’s middags met je gezin wil zitten, in de tuin een drankje met vrienden doet en waar je ’s avonds het kroeggevoel vindt. Net als ’t Boerenverdriet hebben we kamers te huur en op den duur zullen we een kleine kaart gaan voeren voor gasten met lekkere trek. Verder nemen we het hart van De Engel mee. De schilden en de zwaarden zijn terug, net als de gastvrijheid.”
Een warm welkom
Een stadsherberg dus. Naar het idee van een middeleeuwse herberg, net buiten de muren van de stad. Een strategische plek, waar iedereen langs moest en waar vertraagde reizigers toch een slaapplaats vonden als de stadspoorten al waren gesloten. Zo’n plek moet Stadsherberg Helsdeur zijn. Een warm welkom voor inwoners en voor bezoekers van buiten. De naam Helsdeur verwijst naar het diepste zeegat in het Marsdiep. Door de strategische ligging, zou het een hel zijn geweest voor vijandelijke schepen die de Zuiderzee op wilden varen. Zomer: “Er wordt gezegd dat de naam Den Helder daar weer vandaan komt. Dat heb ik altijd mooi gevonden.”
Muziek
Zomer kiest bewust voor een breder publiek. De muziekkeuze zal dat dus ook zijn. “Alles tussen de jaren ’20 en nu. Van Billie Holiday tot Billie Eilish, van P!nk tot Floyd, Chuck Berry tot Buckcherry en van Edith Piaf tot de Editors. Een hitcafé zal het niet worden, daar zijn we te eigenwijs voor, maar er is wel ruimte voor veel verschillende stijlen.” Dat geldt ook voor het liveaanbod. Zomer: “Zodra het weer kan, laat ik graag bandjes komen voor een goeie pot live muziek. Daarnaast wil ik gelegenheid bieden aan meer podiumkunst, pubquizzen, plaatjesdraaiers en alles wat we nog meer kunnen bedenken.”
De tuin van Stadsherberg Helsdeur is open tussen 12 en 18 uur. Als vanaf 19 mei de aangekondigde versoepelingen doorgaan, zal dat tussen 10 en 20 uur worden. De B&B mag al gasten ontvangen. Zodra de regels voor de horeca dat toelaten volgt het café.
Nieuwe eigenaar, nieuwe inrichting. Andere bieren, gedeeltelijk ander publiek.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:34 schreef djkoelkast het volgende:
Gewoon een nieuwe naam voor Boerenverdriet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |