Ach, de man is levensmoe en wil niets anders dan dood, maar verder is-ie gezond.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:07 schreef JimmyDean het volgende:
Het punt is dat in het plan van D66 de overheid actief meewerkt aan het doden van verder gezonde mensen, en dat is een cruciaal punt. Die macht zou de overheid nooit mogen hebben naar mijn mening, en gelukkig zijn er een aantal partijen (niet alleen de christelijke partijen overigens) die deze mening delen.
En die man kan worden geholpen om weer zin te krijgen in het leven. Om weer een gelukkig zinvol leven te hebben met liefdevolle mensen om hem heen.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Ach, de man is levensmoe en wil niets anders dan dood, maar verder is-ie gezond..
Die man heeft inderdaad hulp nodig ja, of een schop onder zijn reet met de woorden "doe eens normaal".quote:Op zondag 5 maart 2017 13:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Ach, de man is levensmoe en wil niets anders dan dood, maar verder is-ie gezond..
Nee dat denk ik niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die man heeft inderdaad hulp nodig ja, of een schop onder zijn reet met de woorden "doe eens normaal".
Ik vraag me af of hij nog zo begaan blijft als een kutuser als ik een oproepje in R&P plaatst met de vraag of een andere user die hij kut vindt mij wil helpen met een reeks injecties.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:07 schreef Chai het volgende:
Waren we allemaal maar zo alwetend als sirdanilot.
Als je zelf al geen goede pijnloze methode weet te vinden met bijv. koolmonoxide waarbij je anderen niet tot overlast bent is het maar de vraag of die keuze voor zelfdoding wel zo serieus en weloverwogen genomen is.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:07 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij nog zo begaan blijft als een kutuser als ik een oproepje in R&P plaatst met de vraag of een andere user die hij kut vindt mij wil helpen met een reeks injecties.
Je weet dat het maar een hypothetische vraag is hè. Het is geen overlast als anderen mij bereid zijn te helpen uit vrije wil. Als het je niet bevalt, staat het je net zo vrij om mijn oproep te negeren.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je zelf al geen goede pijnloze methode weet te vinden met bijv. koolmonoxide waarbij je anderen niet tot overlast bent is het maar de vraag of die keuze voor zelfdoding wel zo serieus en weloverwogen genomen is.
Diezelfde hypothetische vraag kwam ook al voorbij in de vorm van de buurman om hulp vragen.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je weet dat het maar een hypothetische vraag is hè. Het is geen overlast als anderen mij bereid zijn te helpen uit vrije wil. Als het je niet bevalt, staat het je net zo vrij om mijn oproep te negeren.
Ik snap oprecht niet waarom derde partijen het kwalijk vinden als twee partijen in overeenstemming zoiets besluiten. Zoiets zal echt wel in goed overleg gebeuren. Mijn redeneringen zullen dan wel simpel zijn, maar zo'n gesprek met bijbehorende overwegingen hoeft dat niet te zijn. Het gaat er bij mij om dat je fundamentele vrijheden afpakt als je hulp bij zelfdoding verbiedt. Niemand wordt gedwongen om mee te helpen, maar men wordt wel gedwongen om het zelf te doen. En ook ik was/ben lang depressief met suïcidale episodes, maar alsnog ben ik een sterk voorstander van hulp bij zelfdoding, dus wat is je punt? Als depressieveling zou jij moeten weten dat zelfmoord eng is (ook al lucht het op een bepaalde manier op). Dus het is logisch dat men begeleiding en steun zoekt bij zo'n (ervan uitgaande weloverwogen) beslissing.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Diezelfde hypothetische vraag kwam ook al voorbij in de vorm van de buurman om hulp vragen.
Wat staat die buurman te wachten als hij de instanties moet inlichten over je overlijden, of zijn sporen worden gevonden bij het aantreffen van je levenloze lichaam.
Als je er zo goed over hebt nagedacht om uit het leven te stappen zou je ook in staat moeten zijn daar zelf een oplossing voor te vinden, zonder een Fokker, buurman of arts daar verantwoordelijk of medeplichtig aan te maken.
Ook voor die man uit de OP zijn bouwmarkten en internet vrij toegankelijk, had hij echt zo graag uit willen stappen, dan had hij er allang niet meer hoeven te zijn, in plaats de media op te zoeken met zijn "uitzichtloos lijden".
De laatste zelfmoord die ik van dichtbij heb meegemaakt was iemand die van een hoge brug de rivier in is gesprongen, daarbij is ze niemand tot last geweest en heeft ook niemand daarbij betrokken.
Ook ben ik achteraf blij na zelf een langdurige depressie gehad te hebben (na een psychose) dat er nooit de mogelijkheid is geweest doorverwezen te worden naar een arts omdat ik het leven niet meer zag zitten.
Tevens ken ik verschillende mensen die na diverse pogingen nu weer gewoon van het leven kunnen genieten, die er met efficiënte hulp dus niet meer waren geweest.
Weet je wat het idiote is, dat illuminati, bilderberg, vrijmetselaars, nwo etc een agenda (21) hebben waar een punt in staat over ontvolking/depopulatie maar een zelfgekozen dood is niet toegestaan. Zouden genoemde groepen dit toestaan heb je kans dat de wereldbevolking binnen een paar maanden is gehalveerd - dat willen ze juist, maar dat mag weer niet. Roken en drank wordt aan banden gelegd omdat het slecht voor je gezondheid is omdat je dood door kan gaan, maar in Afrika worden telkenmale andere virussen verspreid die weer resistent zijn tegen bepaalde medicijnen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:23 schreef Elfletterig het volgende:
Disclaimer: dit is een lange klacht. Kun je daar niet tegen, klik dit topic weg, of lees onderaan meteen de samenvatting.
"Gooi jezelf maar voor de trein, spring maar van de flat, verhang jezelf maar in de trapholte." Ze zeggen het niet letterlijk zo, maar dit is de boodschap die CDA, ChristenUnie en SGP hebben voor mensen die nog lang geen 75 zijn, maar klaar zijn met hun leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |