Je begrijpt dat de pil van drion niet een bestaande bepaalde pil is?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er zijn zat cocktails te maken waar je makkelijk zat zelfmoord mee kan plegen zonder pijn. Toegegeven, al het kots en schuim en soms gestuiptrek doet je anders vermoeden maar iedereen die het overleeft zal jevertellen dat het er miss vreselijk uit ziet maar het op dat moment geen centje pijn deed. In tegendeel zelfs
Mijn moeder staat zulke processen vaak bij (wijkverpleegkundige) en vind het vaak erg mooie dingen. Alles gebeurt in rust en het is vaak een opluchting voor cliënt en familie.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:12 schreef Keukendrol het volgende:
Ik vind dat er in deze discussie weinig aandacht wordt besteed aan de mening van artsen die dit traject zouden moeten begeleiden. Het is nogal wat namelijk. Hoe staan zij hier in?
Waarom moet dat? Waarom is dat beter?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:50 schreef Droopie het volgende:
Anders alles op alles zetten om je leven anders in te richten en knokken voor je geluk.
Nou ja zolang er mensen zijn die het willen doen hoeft niet elke arts dat te doen lijkt mij... net als nu met euthenasie.. en er zullen best mensen zijn die het willen doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:12 schreef Keukendrol het volgende:
Ik vind dat er in deze discussie weinig aandacht wordt besteed aan de mening van artsen die dit traject zouden moeten begeleiden. Het is nogal wat namelijk. Hoe staan zij hier in?
Omdat je met veel zaken/ dingen eerst iets moet proberen voordat je de handdoek in de ring gooit?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:20 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Waarom is dat beter?
Als ze daar geen zin in hebben om te knokken en te hopen dat het ooit allemaal beter wordt, waarom is dat dan niet okay?
Alsof we niet genoeg mensen op aarde hebben en het in ons belang is er zoveel mogelijk te houden.
Maar dat is helemaal niet zo, volgens mij zijn er weinig mensen die vinden dat nog meer mensen op aarde beter is.
Dus waarom mensen die niet meer willen leven dat dan niet gunnen?
Ik meen mij te herinneren dat er artikelen waren over artsen die dat weigerden te doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:23 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Nou ja zolang er mensen zijn die het willen doen hoeft niet elke arts dat te doen lijkt mij... net als nu met euthenasie.. en er zullen best mensen zijn die het willen doen.
Waarom moet dat? Waarom is het beter als je dat doet?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Omdat je met veel zaken/ dingen eerst iets moet proberen voordat je de handdoek in de ring gooit?
Tja, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen haalbaar, zo maakbaar is de samenleving helaas niet, dus als je geen zin hebt om daar nog lange tijd voor te gaan knokken, waarom mag je er dan niet uit stappen?quote:Omdat veel psychologen (menen te) weten dat 90% van de mensen niet dood wilt , maar een ander leven willen.
Das mooi dat je je nu weer goed voelt, maar anders had ik je ook niet horen klagen.quote:Omdat ik ook in die categorie heb gezeten, en gelukkig heb ik de zandloper wel om kunnen draaien en was ik te laf/ moe/ bang om zelfmoord te plegen en nu lacht het leven mij grotendeels weer toe.
Godzijdank kon ik niet makkelijk aan een pil komen om er een einde aan te maken.
Zonder gekheid zou ik ook wel wat barrières opzetten om te voorkomen dat mensen het in een opwelling doen. Nouja eigenlijk maar één barrière: geef mensen een jaar de tijd om van hun beslissing terug te komen. Dus gesprek met een arts of notaris of zo, en dan heb je een jaar lang elke dag de tijd om te cancellen. En als je cancelt en je wilt later toch weer dood, dan moet je weer opnieuw aan je jaar beginnen.quote:Maar ik ben voorstander om mensen die echt veel, al dan niet alles, geprobeerd hebben om hun zieke hoofd te reparen (want chronische depressie is gewoon een ziekte) een waardig einde te bezorgen.
Dus ik ben voor het plan om de leeftijd te verlagen, maar een paar hele grote drempels en pittige criteria tussen aanvraag en einde.
Ja precies, dat zeg ik toch, niet iedere arts hoeft dat te doen, en er zullen altijd artsen zijn die het wel willen doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat er artikelen waren over artsen die dat weigerden te doen.
Groot gelijk hebben ze. Zij moeten ook handelen naar hun geweten en als ze iets moeten doen waar ze niet mee kunnen leven zijn het geen artsen meer, maar soldaten.
Omdat heel veel problemen zijn op te lossen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:38 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Waarom is het beter als je dat doet?
Dan heeft een mens op aarde misschien niet alles er uit gehaald wat er in zit.. en dan? is dat verplicht of zo? Maakt mij toch niet uit.. en die persoon ook niet, want die is dood.
[..]
Tja, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen haalbaar, zo maakbaar is de samenleving helaas niet, dus als je geen zin hebt om daar nog lange tijd voor te gaan knokken, waarom mag je er dan niet uit stappen?
Dat is ook de zegen geweest van mijn depressie, verslaving en herstel.quote:Das mooi dat je je nu weer goed voelt, maar anders had ik je ook niet horen klagen.
Eens..quote:Zonder gekheid zou ik ook wel wat barrières opzetten om te voorkomen dat mensen het in een opwelling doen. Nouja eigenlijk maar één barrière: geef mensen een jaar de tijd om van hun beslissing terug te komen. Dus gesprek met een arts of notaris of zo, en dan heb je een jaar lang elke dag de tijd om te cancellen. En als je cancelt en je wilt later toch weer dood, dan moet je weer opnieuw aan je jaar beginnen.
In die tussentijd kun je dan alles nog proberen.
Of niet..
Maar als je al een jaar lang zonder onderbreking dood hebt gewild, wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag?
Ben benieuwd hoeveel mensen dat halen.
Maar wanneer ga je dan zeggen 'dit probleem is niet meer op te lossen'? in theorie is bijna alles op te lossen, zeker als we het over gevallen hebben waar euthenasie nu nog niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:56 schreef Droopie het volgende:
Omdat heel veel problemen zijn op te lossen.
Ik kan mij best redenen voorstellen dat het echt niet meer gaat, maar als je in Nederland geboren bent zijn best veel dingen maakbaar.
Ben je zwaar gehandicapt, stomdoof ofzo, vind ik hulp bij levensbeeindiging moeten kunnen.
Maar ik heb mensen met de grootst mogelijke trauma's een mooi leven hebben zien creeeren.
Hard werken, ja. Dus best veel is maakbaar.
Heb je een psychische achtergrond qua klachten?quote:
Neuj ik ken dat gevoel juist helemaal niet, maar voor deze discussie moet je je inleven in mensen die zich wel zo voelen, en ik heb daar wel eens documentaires over gezien en zo en ik kan daar wel inkomen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 23:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heb je een psychische achtergrond qua klachten?
Hoef je niet te beantwoorden btw.
In elk geval wel bij ondragelijk lijden idd. Hoe kun je iemand zo laten creperen als ie zelf aangeeft dat ie het niet afwachten meer wil tot het einde?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 00:28 schreef tailfox het volgende:
Vind het zo egoistisch om die mensen te verbieden om op een normale manier doodtegaan.
zijn genoeg mensen hier op aarde.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 00:47 schreef Roland010 het volgende:
[..]
In elk geval wel bij ondragelijk lijden idd. Hoe kun je iemand zo laten creperen als ie zelf aangeeft dat ie het niet afwachten meer wil tot het einde?
Maar mensen die voor de trein willen springen zijn vaak zo ver weg (als het je zelfs niets meer uitmaakt dat je een machinist en je omgeving een trauma bezorgd) dat ze beter geholpen waren met intensieve hulp dan met euthanasie. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En mensen met enorme schulden (ook vaak wel een reden denk ik) kunnen ook geholpen worden op andere manieren dan hulp bij euthanasie.
Maar dat komt vooral omdat 90 % in ontwikkelingslanden leeft door gezinnen die veels te groot zijn voor de levensbronnen die daar zijn, niet omdat we in Nederland teveel mensen hebben. Hoe hard het ook klinkt, de overbevolking zit hem daar,quote:
Moet je even aan Amanda Knox vragen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 22:19 schreef Droopie het volgende:
Even zwart/ wit.
Een 18 jarige die heftig gepest is op school en daar (terecht) somber van is.
Moet je dan tolereren dat hij, met hulp van de overheid, uit het leven mag stappen. Dan moet je zo iemand toch zeggen joh doe eens even normaal en ga eerst maar eens praten.
is iemand 70 jaar en zijn zijn vrouw en kinderen overleden en is hij eenzaam, nou ja waarom niet..
Hij heeft een voldaan leven en veel leuker wordt het niet meer.
Snap je mijn beredenering?
Ik denk ook niet dat er iemand is die hier pleit voor het helpen bij euthanasie in zo'n geval.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 01:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Moet je even aan Amanda Knox vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |