Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd al triest gevonden, geld is voor mij iets wat je in staat stelt om keuzes te maken, genoeg geld hebben betekent voor mij dat je niet hoeft na te denken of je een bepaalde, binnen redelijke grenzen, keuze kan maken en niet meer naar het prijskaartje hoeft te kijken bij AH.
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook zij handelen met veren, schelpen en edelstenen.
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
Niet allemaal. Er zullen er vast zijn in het bos die het zonder kina's doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Het is veiliger dan contactloos betalen met mijn pinpas en dat doe ik ook al tijden. In het ergste geval kunnen ze zo'n 100 euro van mijn rekening halen, dat heb ik ingecalculeerd. Overigens wordt het door mijn bank vergoed geloof ik mocht dat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Ja, dat kan, ik heb ook van die familieleden aan mijn moeders kant, allemaal opgegroeid zonder een cent te makke en zo hebberig en gefocused op geld als maar zijn kan. Heel triest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.
Wij zijn gewoon ouderwetsquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt mijn telefoon niet eens in, muts.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Contactloos betalen met de pinpas?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.
Eigenlijk veiliger, want met mijn telefoon moet je zowel inlogcode als pincode weten. Mijn pas kun je zo scammen als je een kaartlezer er naast houdt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
Owh? Want? En een pinpas is minder snel gejat dan een telefoon tegenwoordig...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.
Overigens, beweer je nu met droge ogen dat mensen vroeger gelukkig waren want volgens mij is dat toch wel even anders.
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.
De Youp act over lenen is nog steeds weergaloos. Echt een van de beste stukjes ooit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |