SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.![]()
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas![]()
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)![]()
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen![]()
Ferrari SF70H (Ferrari 062)![]()
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen![]()
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
McLaren MCL32 (Honda RA617H)![]()
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne![]()
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll![]()
Toro Rosso (Renault R.E.17)![]()
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat![]()
Haas VF-17 (Ferrari 062)![]()
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen![]()
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer![]()
Sauber C36 (Ferrari 061)![]()
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal WehrleinAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
11u? Ik denk met een dik half uur al.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Mede daarom de vraag dus of ze tussendoor ook nog gaan sprayen, of dat er straks om 11.00 uur alweer op droge banden gereden kan worden..
Over een half uurtje is die baan droog genoeg voor slicksquote:
GMTAquote:
quote:09:31 No sign of Mercedes yet. Last night Lewis Hamilton said he wasn't particularly looking forward to taking the morning running in the W08: "I heard it’s wet tomorrow, something like that, not particularly looking forward to that. I drove some demonstration wet tyres at Silverstone and they didn’t feel great. And I’m out first unfortunately – I might fake a pulled muscle in the morning and let Valtteri do it!"
Fijn dan voor coureurs die alleen vanmorgen rijdenquote:Op donderdag 2 maart 2017 10:03 schreef tja77 het volgende:
Ik lees net dat de baan niet opnieuw nat gemaakt gaat worden, dus vanmiddag gewoon een droge baan.
Maak er maar 'kapot' van. Die hebben gewoon geen zin in de regen rijden gezien eerdere berichten..quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Maak er maar 'kapot' van. Die hebben gewoon geen zin in de regen rijden gezien eerdere berichten..
quote:Mercedes meldt dat de reden waarom het nog niet gereden heeft: het onderzoekt een elektrisch probleem met de W08.
Je kan maar 1 wagen gebruikenquote:Op donderdag 2 maart 2017 10:22 schreef Schnitzels het volgende:
Mogen beide coureurs van een team ook gewoon echt niet samen de baan op tijdens de test? Of wil men dat gewoon niet. Je zou toch zeggen nu Williams en Mercedes niet rijden, laat Ricciardo en Vettel ook even regenrijden, als ze willen.
Ik vind het altijd raar dat je het geluid op de standaard TV uitzendingen nooit zo hoort als het in het echt is en op dergelijke korte shots wel. Hoe komt zoiets? Zelfs als ik op mijn telefoon een filmpje maak klinkt het zoals het echt is, maar in de TV uitzendingen altijd veel minder.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:15 schreef HerrFritz het volgende:
https://video.twimg.com/e(...)QGUz-fwaHdoedTHd.mp4
Lekker geluidje hoor van die Honda, ik weet het is geen v10 maar toch. Hier kan ik wel van genieten
Afstand tussen opnameapparatuur en geluidsbron wellichtquote:Op donderdag 2 maart 2017 10:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vind het altijd raar dat je het geluid op de standaard TV uitzendingen nooit zo hoort als het in het echt is en op dergelijke korte shots wel. Hoe komt zoiets? Zelfs als ik op mijn telefoon een filmpje maak klinkt het zoals het echt is, maar in de TV uitzendingen altijd veel minder.
Omdat ze op bepaalde punten voor de TV uitzending microfoons hebben hangen, vaak net voor een bocht waar de motoren hoog in de toeren schieten. Tenzij ze lift en coast doen en dan het motorgeluid dus minder is dan je normaal naast de baan hoort.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vind het altijd raar dat je het geluid op de standaard TV uitzendingen nooit zo hoort als het in het echt is en op dergelijke korte shots wel. Hoe komt zoiets? Zelfs als ik op mijn telefoon een filmpje maak klinkt het zoals het echt is, maar in de TV uitzendingen altijd veel minder.
quote:10:40 I hear Toro Rosso has had to stop to change its engine as a precaution. Yet another setback for a team that has struggled with reliability this week.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
De Renaultmotor loopt toch aardig goed....
Well that escalated quicklyquote:
Voorbijgestreefd door een Sauber.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:49 schreef Kyran het volgende:
Max vindt het wel prima zo
Hoop echt op een paar mooie regenraces dit seizoen.
Dit is dus de benchmark dat het hoogste tijd is voor slicksquote:10:48 Giovinazzi goes fastest on intermediates, searching for water down the inside of the main straight as he crosses the line.
Ja, schrijf seizoen alvast af. Gaat niks worden als je door een Sauber wordt ingehaald tijdens tests en een opdrogende baanquote:
VER laatste van de intersmannen op de baan. Dit wordt inderdaad niks meer.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, schrijf seizoen alvast af. Gaat niks worden als je door een Sauber wordt ingehaald tijdens tests en een opdrogende baan
Vergne?quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
VER laatste van de intersmannen op de baan. Dit wordt inderdaad niks meer.
Grapje moet kunnen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Begint dat gezeik nu al?
Of heb je het nieuws echt neit meegekregen?
Huh, kan Hulkenberg Nederlands dan?quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Grapje moet kunnen.
Kunnen het ook over het Nederlands van Hulkenberg gaan hebben hoor
quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Grapje moet kunnen.
Kunnen het ook over het Nederlands van Hulkenberg gaan hebben hoor
Dat ze maar aftandse regenbanden van pirelli krijgenquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, Mercedes
Kom er dan eerlijk voor uit dat je niet wilt rijden
klopt. Drie naast elkaar en dat de hele nacht doorquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:31 schreef Razor21 het volgende:
Hoe hebben ze die baan nat gemaakt trouwens? Gewoon met een tankauto die water sproeide? Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen.
Volgens mij gisteravond 1 rondje en vanmorgen vanaf 7 uur nog 2 rondjes. Niet de hele nacht..quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Drie naast elkaar en dat de hele nacht door
Vandaar dat de boel zo snel droog isquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens mij gisteravond 1 rondje en vanmorgen vanaf 7 uur nog 2 rondjes. Niet de hele nacht..
Heeft natuurlijk ook geen nut om de hele nacht rond te gaan rijdenquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vandaar dat de boel zo snel droog is
ik had verwacht dat ze wat meer rondjes nodig hadden om de baan nat te krijgenquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook geen nut om de hele nacht rond te gaan rijden
Het is een racebaan. Geen vrouw.quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had verwacht dat ze wat meer rondjes nodig hadden om de baan nat te krijgen
terug naar de GP2 ermee!quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Vandoorne bakt er echt niets van. Is gewoon 16 seconden langzamer dan ene Räikkönen
Super Formula dan maar aangezien hij niet meer in de GP2 mag rijden als voormalig kampioen.quote:
Maar Honda produceert toch al GP2 engines?quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar Honda produceert toch al GP2 engines?
Ze houden wel vol hequote:Op donderdag 2 maart 2017 12:14 schreef alpeko het volgende:
Mercedes serieuze problemen. Komen niet meer in actie deze ochtend. Ja of geen zin in water.
Ding ding ding, u gaat door voor de volgende ronde.....quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:26 schreef Refragmental het volgende:
Had Hamilton gisteren niet al aangegeven geen zin te hebben en zich liever wilde afmelden voor vandaag met een smoesje?
De Benz rijdt iig weer, maar wel met Bottasquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:41 schreef Hanschje het volgende:
Of zou de FIA de ophanging van Mercedes hebben afgekeurd?
Mag je dan ook niet meer testen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:41 schreef Hanschje het volgende:
Of zou de FIA de ophanging van Mercedes hebben afgekeurd?
Ja en?quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
Dus?quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
\quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
opgepompt rivier water? Regen putje langs het circuit?quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
Dat denk ik ook wel, vond het verder te rustig hier, dus denk gooi even een knuppel het hoenderhokquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
opgepompt rivier water? Regen putje langs het circuit?
Iets verteld me dat ze daar echt geen schoon drinkwater voor gebruiken.
En hoe zit het met die waterzuiveringen in Afrika wat er gebracht worden? Zijn zeker weer verkocht zodat ze weer wat kogels kunnen kopen.
In Afrika hebben ze honger, maar als ik een appel naar je hoofd gooi duik je weg...quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
Misschien vang ik de appel welquote:Op donderdag 2 maart 2017 13:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze honger, maar als ik een appel naar je hoofd gooi duik je weg...
Ook wat perspectief.
Ja. Elektrisch probleem is opgelost, maar het had voor Hamilton weinig zin om die paar rondjes voor de pauze nog te rijden, dus hebben ze die Bottas laten rijden omdat die sowieso 's middags aan de beurt is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:03 schreef Abdus18 het volgende:
Botas nu wel ineens de baan op geweest? x)
Fapje gemachtquote:
quote:
In Afrika hebben ze honger en dorst en toch is Patricia paay efficiënter, dat is pas awkwardquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
In Afrika hebben ze niet eens asfalt, dus konden ze daar dat water niet op gooien he.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
quote:For the thousands of you wondering - and there will almost be as many wanting to know this as there are Sauber fans - the water being used to wet the circuit apparently comes from a well on a nearby pig farm. Apparently, it is non-drinkable.
Hetzelfde chassis zo lijkt het, maar de aero moesten ze bij Haas zelf maar doen. De beste ontwerpen heeft Ferrari zelf gehouden.quote:
Precies ze willen daar niet eens water op de weg,dan spoelt de weg wegquote:Op donderdag 2 maart 2017 13:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze niet eens asfalt, dus konden ze daar dat water niet op gooien he.
Stroll op een natte baan lijkt me geen goed ideequote:Op donderdag 2 maart 2017 15:20 schreef Jane het volgende:
Williams had misschien beter Massa de eerste 2 dagen kunnen laten testen en Stroll de 2 laatste. Dan had Stroll wel de natte test moeten doen natuurlijk, maar ja, die kunnen ze nu alsnog niet doen.
Dat gejank begint nu al. Hoewel de regenbanden beter schijnen te zijn dan vorig jaar zijn er nu problemen met de intermediates en gaart Pirelli de banden alweer aanpassen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:20 schreef Ferry_76 het volgende:
Hopelijk nu niet midden in het seizoen ineens gejank tijdens een regenrace dat de banden slecht zijn... Had je nu maar moeten testen.
quote:
quote:16:33 Here's something you don't hear much in testing - Red Bull goes fastest. Verstappen sets a 1m21.8s on softs.
twitter:F1 twitterde op donderdag 02-03-2017 om 16:45:43📢 NEW LEADER ALERT @Max33Verstappen storms to the top of the board with a 1:21.839 👏#F1Testing https://t.co/9GfeGWZCOM reageer retweet
Ricciardo ook.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
mooi, maar de Benzen en de Ferrari's zijn al veel sneller geweest
Nee, maar wel al 0.7s sneller dan de tijd van Max van vandaag.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:01 schreef gunpowder het volgende:
[..]
Is die al een keer onder de 1m20 gedoken?
Max is te oud, moet stoppen, duidelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar wel al 0.7s sneller dan de tijd van Max van vandaag.
twitter:SkySportsF1 twitterde op donderdag 02-03-2017 om 17:04:46With an hour to go in Test One, Kimi Raikkonen and Ferrari jump back to the top of the timesheets. LIVE BLOG:… https://t.co/RULIeRVNJi reageer retweet
quote:17:15 Mercedes is done for the day (and therefore this test). The team has "found something in the data" it didn't like, so it's on-track work is complete.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:11 schreef Floriz87 het volgende:
1 Raikkonen Ferrari 1m20.872s
2 Verstappen Red Bull 1m21.769s
Wederom Barcelonaquote:Op donderdag 2 maart 2017 18:14 schreef Gezicht het volgende:
Hoe zit dat met die tests volgende week? Ook 4 dagen Barcelona? Of gaan ze naar een ander circuit?
Startend op dinsdag!quote:
quote:Na vier testdagen, waarvan Verstappen er twee voor zijn rekening nam, zit de eerste week in Barcelona er alweer op. "Het was een goede week", vindt de jonge Nederlander. "Het is nog te vroeg om te zeggen waar we staan. Gepusht hebben we niet, het was vooral zaak om kilometers te maken. Dat ging prima."
Dat maakt niet uit , want volgens 3/4 van frontpage posters zit meer dan de helft van alle Afrikanen al hier, dus daar hebben ze minder nodig..quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef HerrFritz het volgende:
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd....
Whahahaquote:Op donderdag 2 maart 2017 19:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit , want volgens 3/4 van frontpage posters zit meer dan de helft van alle Afrikanen al hier, dus daar hebben ze minder nodig..
Zoiets?quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:50 schreef Gezicht het volgende:
Is ergens een lijstje te vinden met alle snelste laptimes van alle vier de dagen?
http://www.gpupdate.net/nl/klasses/1/formule-1/quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:50 schreef Gezicht het volgende:
Is ergens een lijstje te vinden met alle snelste laptimes van alle vier de dagen?
Ik las dat Sky een nieuwe commentator krijgttwitter:robwattsF1 twitterde op donderdag 02-03-2017 om 18:24:43Sky announcing a new recruit to its F1 commentary line-up in the morning. Can't say who just yet, you'll have to wait until tomorrow. ?? reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:24 schreef Beach het volgende:
Ik las dat Sky een nieuwe commentator krijgttwitter:robwattsF1 twitterde op donderdag 02-03-2017 om 18:24:43Sky announcing a new recruit to its F1 commentary line-up in the morning. Can't say who just yet, you'll have to wait until tomorrow. ?? reageer retweet
Jenson Button ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:50 schreef Gezicht het volgende:
Is ergens een lijstje te vinden met alle snelste laptimes van alle vier de dagen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Valtteri Bottas Mercedes 1:19.705 US (3) 324 Sebastian Vettel Ferrari 1:19.952 S (3) 256 Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.872 S (4) 200 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.983 SS (2) 234 Daniel Ricciardo Red Bull 1:21.153 S (3) 120 Jolyon Palmer Renault 1:21.396 S (3) 143 Max Verstappen Red Bull 1:21.769 S (4) 174 Nico Hulkenberg Renault 1:21.791 S (3) 150 Marcus Ericsson Sauber 1:21.824 SS (3) 195 Felipe Massa Williams 1:22.076 S (1) 103 Romain Grosjean Haas 1:22.118 SS (3) 171 Kevin Magnussen Haas 1:22.204 Ss (2) 169 Lance Stroll Williams 1:22.351 S (3) 110 Antonio Giovinazzi Sauber 1:22.401 US (4) 151 Esteban Ocon Force India 1:22.509 SS (2) 86 Sergio Perez Force India 1:22.534 SS (4) 121 Stoffel Vandoorne McLaren 1:22.576 US (4) 104 Fernando Alonso McLaren 1:22.598 US (3) 99 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:22.956 S (2) 100 Carlo Sainz Toro Rosso 1:23.540 M (3) 83 Alfonso Celis Force India 1:23.568 US (3) 69 US=Ultrasoft, SS=Supersoft, S=Soft, M=Medium |
Ted,s en Jenson,s notebookquote:Op donderdag 2 maart 2017 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
De geruchten over Button waren er volgens mij al eerder toch?
die zie ik dan eerder naar C4 gaan naar DC's productie, iig voor dit jaar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:59 schreef Kerplunk het volgende:
Ik dacht ook gelijk aan Button.
Als Button serieus commentaar gaat geveb wil ik ook sky
Ah een weekendje weg. Lekker hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2017 06:00 schreef opreis het volgende:
Knoop doorgehakt, ik ga naar de GP van Australie
Nicequote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
Pat Symonds wordt de nieuwe analist by Sky.
http://www.skysports.com/(...)d-of-the-2017-season
cool.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
Pat Symonds wordt de nieuwe analist by Sky.
http://www.skysports.com/(...)d-of-the-2017-season
Nicequote:Op vrijdag 3 maart 2017 06:00 schreef opreis het volgende:
Knoop doorgehakt, ik ga naar de GP van Australie
Hoi Sunri5equote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb serieus verzorgde reizen van 5 dagen naar Australië voorbij zien komen voor de GP.
Gaat vooral om meeste rondjes in dit stadium toch? Dus Mercedes - Ferrari - RBR is nu de pikorde, maar de verschillen in dit stadium zijn kleiner dan ze in het verleden waren.quote:
Doen mensen dat echt ja? Ga je helemaal naar Australie en dan zie je niks anders dan een GP ... gekkenwerk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb serieus verzorgde reizen van 5 dagen naar Australië voorbij zien komen voor de GP.
als je er toch bent, nooit geweest maar schijnt echt leuk te zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:10 schreef opreis het volgende:
Ik zit al in australie dus het is inderdaad een weekendje weg voor me.
Mn 2de GP wel meteen een duurdere maar vind het opzich wel meevallen (maar misschien denk ik daar na accomodatie en eten/drinken wel anders over
Dat zou ik echt zonde vinden van de reistijd.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Doen mensen dat echt ja? Ga je helemaal naar Australie en dan zie je niks anders dan een GP ... gekkenwerk.
En de jet lagquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou ik echt zonde vinden van de reistijd.
ja daarom dus ook, ben dr nu zo dichtbij en wss krijg ik de kans niet meer. Als eckte fan ben je dan wel verplicht te gaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je er toch bent, nooit geweest maar schijnt echt leuk te zijn
Niet alleen dat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou ik echt zonde vinden van de reistijd.
Te mooi.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ze geven nu deze maand allemaal prijzen weg aan mensen die silverstone weekendpassen hebben gekocht, waaronder paddock passes.hoe mooi zou dát zijn
Dat is dan weer iets wat elders gewoon voor iedereen isquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Vorig jaar waren we een paar van de gelukkigen met pitlane passes. Ik vind het tijd voor een upgrade
Ja, maar daar dus niet. Dus dat was mooi. En nu zouden paddock passes mooi zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dan weer iets wat elders gewoon voor iedereen is
Paddock is voor de elite.
Mag ik dan de tribunekaarten?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar daar dus niet. Dus dat was mooi. En nu zouden paddock passes mooi zijn.
En dat is een retourtje voor dat geld?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:42 schreef Gezicht het volgende:
Je bent voor slechte 1100 euro van de 24e t/m de 27e in Melbourne vanaf AmsterdamEn dan heb je dus echt alleen de goedkoopste vlucht.
Ben je wel 30 uur onderweg incl. 2 overstappen
Retour nog wel jaquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dat is een retourtje voor dat geld?
Dat is inderdaad geen geld. Maar 30 uur enkele reisquote:
Voor een kleine 100 euro meer ben je 22u onderweg met maar 1 overstap. Emiratesquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geen geld. Maar 30 uur enkele reis
Dat scheelt wel. Maar dan nog zou ik niet maar vijf dagen Australië doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor een kleine 100 euro meer ben je 22u onderweg met maar 1 overstap. Emirates
quote:Nu heb ik zin om op vakantie te gaan met al die tickets opzoeken
Ben blij dat het gepompt wordt in het daadwerkelijk verhuizen; hier hebben we al tig geld geduwd in het opkalefateren alvorens we verhuizenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:51 schreef Kerplunk het volgende:
we gaan verhuizen waar we nogal wat geld in pompen.
Je zou bijna gaan denken dat de hele trip zo goedkoop isquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor een kleine 100 euro meer ben je 22u onderweg met maar 1 overstap. Emirates
Nu heb ik zin om op vakantie te gaan met al die tickets opzoeken
Owjeejquote:Honda weet niet wat de motorproblemen bij McLaren veroorzaakt
Bij Honda maken zij zich zorgen om de motor die het geleverd heeft aan het team van McLaren. Dat zegt Honda's Formule 1-baas Yusuke Hasegawa in gesprek met het Spaanse televisiestation Movistar.
McLaren had op de eerste dag van de wintertests in Barcelona een probleem met de olietank waardoor Fernando Alonso slechts 29 ronden kon rijden in de MLC32. Honda heeft de olietank aan moeten passen en dat probleem is volgens Hasegawa volledig verholpen.
De zorgen richten zich vooral op het mechanische probleem tijdens dag 2. Honda weet nog steeds niet wat er exact aan de hand is. Hasegawa: "Op de tweede dag hadden wij een mechanisch probleem en wij weten nog steeds niet wat de oorzaak van dat probleem was", zo zegt hij. "Dit is een meer fundamenteler en groter probleem denk ik. We moeten uitvinden wat de oorzaak was", gaat hij verder.
Op de vraag of de problemen de start in Melbourne in gevaar kunnen brengen zegt hij: "Natuurlijk maak ik mij daar zorgen over."
De Honda-motor lijkt beter te zijn dan het chassis van McLarenquote:
Daarom maakt de F1-director van Honda zich ook zorgen ja. Omdat z'n motor zo lekker loopt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Honda-motor lijkt beter te zijn dan het chassis van McLaren
Ik hoor ook signalen dat het minder aan de motor ligt en meer aan het chassis. De McLaren schijnt niet goed op het gas te kunnen zonder instabiel te raken.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom maakt de F1-director van Honda zich ook zorgen ja. Omdat z'n motor zo lekker loopt.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik hoor ook signalen dat het minder aan de motor ligt en meer aan het chassis. De McLaren schijnt niet goed op het gas te kunnen zonder instabiel te raken.
Ze kunnen niet eens op het gas al zouden ze willenquote:zorgen richten zich vooral op het mechanische probleem tijdens dag 2. Honda weet nog steeds niet wat er exact aan de hand is. Hasegawa: "Op de tweede dag hadden wij een mechanisch probleem en wij weten nog steeds niet wat de oorzaak van dat probleem was", zo zegt hij. "Dit is een meer fundamenteler en groter probleem denk ik. We moeten uitvinden wat de oorzaak was", gaat hij verder.
quote:
Ik geloof ook wel dat de motor ook nog niet daar is. Maar ik vrees toch ook dat het chassis ook niet is wat het zijn moet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:36 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Ze kunnen niet eens op het gas al zouden ze willen
Precies en dan lever je per ronde zeer veel inquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat de motor ook nog niet daar is. Maar ik vrees toch ook dat het chassis ook niet is wat het zijn moet.
Vandaar dat ze vijf motoren in vier dagen versleten hebben.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Honda-motor lijkt beter te zijn dan het chassis van McLaren
neuh, ze hebben toch de eerste motor meerdere dagen ingezet?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 18:11 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Vandaar dat ze vijf motoren in vier dagen versleten hebben.
http://www.bbc.com/sport/formula1/39151187quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ze hebben toch de eerste motor meerdere dagen ingezet?
Dan hebben ze wel heel erg veel werk aan de winkel. Een onbetrouwbare motor in een niet al te goed chassis.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:26 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/sport/formula1/39151187
Ze hebben het daar echt over vijf motoren.
Ik hoop echt voor ze dat ze op de 26ste een betrouwbare auto hebben, dit is niet best in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel heel erg veel werk aan de winkel. Een onbetrouwbare motor in een niet al te goed chassis.
Hadden ze toch niet de bolide in de stijl van Manor moeten spuiten
Op basis van watquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat de motor ook nog niet daar is. Maar ik vrees toch ook dat het chassis ook niet is wat het zijn moet.
Het gedrag van de auto op de baan volgens Gary Anderson.quote:
https://www.autosport.com(...)na-f1-test-day-threequote:"Alonso just can't get on the throttle properly between Turn 2 and Turn 3 because of a lack of overall grip. There's plenty more of the old gee-gees available if the chassis was stronger. By Gary Anderson".
Daarom. Op basis van een halve testrun. Wacht nou maar tot de kwali in Australië. Het xou zomaar kunnen dat je gelijk hebt maar het wordt hier gelijk verkondigd als voldongen feit.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gedrag van de auto op de baan volgens Gary Anderson.
[..]
https://www.autosport.com(...)na-f1-test-day-three
Precies, wij weten het beter dan Honda en McLaren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 20:26 schreef fathank het volgende:
Het blijft giswerk. Maar goed alle experts zitten op internet en weten precies van de hoed en de rand.
We zullen wel zien. En dan mag iedereen straks zn gelijk gaan halen dat ze het al lang aan zagen komen.
nee, de experts zitten langs de baan in Barcelona. En laten de meeste daarvan juist ook op internet posten. Daar mag wel van op aan gegaan worden dat een deel van die waarnemingen wel correct zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 20:26 schreef fathank het volgende:
Het blijft giswerk. Maar goed alle experts zitten op internet en weten precies van de hoed en de rand.
De meeste van die knakers weten inderdaad donders goed waarover ze praten.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
nee, de experts zitten langs de baan in Barcelona. En laten de meeste daarvan juist ook op internet posten. Daar mag wel van op aan gegaan worden dat een deel van die waarnemingen wel correct zijn.
En wat dan nog? Ik maak mij hier ook wel eens schuldig aan, soms zit ik er naast, soms zit ik redelijk in de buurt of zelfs goed. Doe ik dit om te denken dat ik een betweter ben? Nee, aerodynamica in het bijzonder vind ik interessant en probeer het te begrijpen. Post ik niks, leer ik ook niks. Post ik een stelling of aanname, dan leer ik weer bij. Fouten of verkeerde aannames vind ik niet moeilijk om toetegeven, zolang een ander een goede onderbouwing heeft dat ik fout zit, dikke prima, jij wint, ik win kennis.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee, de experts zitten langs de baan in Barcelona. En laten de meeste daarvan juist ook op internet posten. Daar mag wel van op aan gegaan worden dat een deel van die waarnemingen wel correct zijn.
Dat er hier geregeld posten die hun eigen giswerk en hersenspinsels geloven moet ik je gelijk in geven.
Nu is er blijkbaar een 'probleem met de McLaren'. Dat wil niet zeggen dat het probleem er in Australië ook is. Ze hebben nog 3 weken om het op te lossen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom. Op basis van een halve testrun. Wacht nou maar tot de kwali in Australië. Het xou zomaar kunnen dat je gelijk hebt maar het wordt hier gelijk verkondigd als voldongen feit.
Wacht nou maar gewoon af voordat er conclusies getrokken worden.
Verspilde moeite ze hebben toch een ruk chassisquote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nu is er blijkbaar een 'probleem met de McLaren'. Dat wil niet zeggen dat het probleem er in Australië ook is. Ze hebben nog 3 weken om het op te lossen.
Die zelfde expert beweerde vorig jaar dat Ferrari absoluut de beste wagen was, vooral in de bochten. Nu beweert hij eigenlijk weer precies hetzeflde ... dus nee het zijn geen feiten en nee ze zijn geen goden die alles weten.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee, de experts zitten langs de baan in Barcelona. En laten de meeste daarvan juist ook op internet posten. Daar mag wel van op aan gegaan worden dat een deel van die waarnemingen wel correct zijn.
Dat er hier geregeld posten die hun eigen giswerk en hersenspinsels geloven moet ik je gelijk in geven.
Gary Anderson.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die zelfde expert beweerde vorig jaar dat Ferrari absoluut de beste wagen was, vooral in de bochten. Nu beweert hij eigenlijk weer precies hetzeflde ... dus nee het zijn geen feiten en nee ze zijn geen goden die alles weten.
Je gehele mening als een feit presenteren door alleen naar bepaalde bochten te kijken in een sport als F1 is .... mja ... dom?
Toetegeven schrijf je anders.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:29 schreef Meike26 het volgende:
Fouten of verkeerde aannames vind ik niet moeilijk om toetegeven, zolang een ander een goede onderbouwing heeft dat ik fout zit, dikke prima, jij wint, ik win kennis.
http://www.f1today.net/nl(...)dus-pedro-de-la-rosaquote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Verspilde moeite ze hebben toch een ruk chassis
Opdoeken dan maar. Ze kunnen er niks van. Voldongen feitquote:Op zaterdag 4 maart 2017 16:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
http://www.f1today.net/nl(...)dus-pedro-de-la-rosa
Inderdaad, ze mogen blij zijn als ze straks af en toe voor Sauber kunnen eindigen. Punten zullen er wel niet inzitten.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 16:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Opdoeken dan maar. Ze kunnen er niks van. Voldongen feit
Sauber mag blij zijn als ze uberhaupt aan alle races mee mogen doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 16:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Inderdaad, ze mogen blij zijn als ze straks af en toe voor Sauber kunnen eindigen. Punten zullen er wel niet inzitten.
Dat is voor Sauber geen probleem meer met hun nieuwe eigenaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:48 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Sauber mag blij zijn als ze uberhaupt aan alle races mee mogen doen.
Klopt, begin van het seizoen zie ik ze ook nog wel verrassen..Ericsson bovendien ook wel, mensen hebben geen hoge pet van hem op, toch heeft hij Nasr letterlijk naar huis geredenquote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is voor Sauber geen probleem meer met hun nieuwe eigenaar.
En afgelopen test deden ze het beter dan Williams, Haas, FI, McLaren en Toro Rosso.
Die zie ik aan het begin van het seizoen nog wel punten scoren als ze dit door kunnen zetten.
regenrace?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:47 schreef M.Melandri het volgende:
Sauber is compleet kansloos, gaan echt geen punten scoren.
Ze hebben 2 slechte regenrijders. Alleen met veel geluk kunnen ze een punt halen, maar onder normale omstandigheden niet.quote:
Gewoon via Alaska.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, begin van het seizoen zie ik ze ook nog wel verrassen..Ericsson bovendien ook wel, mensen hebben geen hoge pet van hem op, toch heeft hij Nasr letterlijk naar huis gereden
Edit; Nouja, ook weer niet te letterlijk.. die plas water tussen Europa en Brazilië zou zelfs te zwaar zijn voor het ruigste amfibievoertuig..
Dus als ik het goed begrijp zijn de softs dit jaar niet alleen sneller dan de mediums maar gaan ze ook nog eens langer mee?quote:Op zondag 5 maart 2017 01:08 schreef zoem het volgende:
Op Reddit iemand heeft een voorzichtige analyse gedaan mbt de soft/med banden van 2017 tov die van vorig jaar.
[ afbeelding ]
Klopt. Naar verwachting 4~5 seconden sneller dan in 2016. Het kantelpunt om van gebruikte softs naar nieuwe mediums te gaan (voor bijv undercut) is nu 12 laps ipv 5, afgaande op z'n post.quote:Op zondag 5 maart 2017 01:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zijn de softs dit jaar niet alleen sneller dan de mediums maar gaan ze ook nog eens langer mee?
Mja, maar waarom zou je afgezien van de regelgeving de mediums nog gebruiken?quote:Op zondag 5 maart 2017 01:14 schreef zoem het volgende:
[..]
Klopt. Naar verwachting 4~5 seconden sneller dan in 2016. Het kantelpunt om van gebruikte softs naar nieuwe mediums te gaan (voor bijv undercut) is nu 12 laps ipv 5, afgaande op z'n post.
ik zie dat dus totaal niet, ik zie niet 1,2,3 een team waar ze het beter dan gaan doen. En Nasr heeft zich zelf naar huis gereden. Als hij geen punten had gescoord had Manor prijzengeld gehad en had hij daar waarschijnlijk gereden dit jaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, begin van het seizoen zie ik ze ook nog wel verrassen..Ericsson bovendien ook wel, mensen hebben geen hoge pet van hem op, toch heeft hij Nasr letterlijk naar huis gereden
Edit; Nouja, ook weer niet te letterlijk.. die plas water tussen Europa en Brazilië zou zelfs te zwaar zijn voor het ruigste amfibievoertuig..
Conclusie: niet haalbaar.quote:Circuit Park Zandvoort laat onderzoek doen naar haalbaarheid Grand Prix
Gepubliceerd op 05 maa 2017 10:14
Circuit Park Zandvoort en de gemeente Zandvoort hebben laten weten een onderzoek te laten doen naar de haalbaarheid van het opnieuw organiseren van een Formule 1 Grand Prix. De Formule 1 is door de successen van Max Verstappen populairder dan ooit in Nederland en dit zorgt ook bij Circuit Park Zandvoort voor een 'boost'
Vorig jaar organiseerde het circuit in samenwerking met Jumbo Supermarkten de 'Family Racing Days - driven by Max Verstappen'. Het evenement vindt dit jaar opnieuw plaats en de verwachting is dat er opnieuw tienduizenden mensen naar het circuit in de Noord-Hollandse duinen zullen komen.
De laatste keer dat er een Grand Prix werd gehouden in Zandvoort was in 1985. Zandvoort staat nu vooral bekend om de jaarlijkse Masters of Formula 3 en DTM, maar de Formule 1 is de absolute kers op de taart. De resultaten van het onderzoek zullen in de zomer bekend worden, zo valt op te maken uit het Haarlems Dagblad.
niet dat ik nou zo enorm veel van ze had verwacht maar dit is toch wel heel teleurstellendquote:Op zondag 5 maart 2017 11:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
McLaren: First F1 pre-season test performance nowhere near target
McLaren has admitted its performance in a difficult first week of Formula 1 pre-season testing was nowhere near the level it wanted.
[...]
"It's not great, not at all at the level of what we wanted to show," Boullier told Autosport. "We didn't run much, we didn't run enough, and we don't necessarily perform when we do run".
[...]
The reliability issues with an oil tank and the internal combustion engine on the first two days of the test cost McLaren valuable mileage - it racked up considerably less than half the running of Mercedes and Ferrari, while only Toro Rosso completed fewer laps.
[...]
"There is no solution to make up the time we lost," he said.
"Now, we need to get to the point and reprioritise the list of what we need to know. "Then, unfortunately, some Fridays early in the season will be used as test sessions for what we should have done here.
"Nothing can be made up, you can't make up time. When time's lost, it's lost."
Ik denk dat het goedkoper en makkelijker is om een compleet nieuw circuit op een betere locatie te maken.quote:
Maar dat is niet historisch.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk dat het goedkoper en makkelijker is om een compleet nieuw circuit op een betere locatie te maken.
Dat is waar. Ik zou het mooi vinden hoor als ze Zandvoort op kunnen knappen ik maar zie het gewoon niet gauw gebeuren.quote:
nee is ook een zinloze onderneming, niet alleen het circuit maar ook de wegen ernaartoe zijn niet meer van deze tijdquote:Op zondag 5 maart 2017 16:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zou het mooi vinden hoor als ze Zandvoort op kunnen knappen ik maar zie het gewoon niet gauw gebeuren.
Dat lijkt me een goede optie.quote:Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
Zandvoort is niet goed bereikbaar, ook niet met het OV. Meer dan 6 treinen per uur zit er gewoon niet in.quote:Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
Zandvoort is slechter bereikbaar dan hartje Amsterdam. Ongeacht welke manier van transport je neemt.quote:Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
Klassiekerquote:Op zondag 5 maart 2017 11:02 schreef ondeugend het volgende:
Hadden we deze al gezien?
Een commercial van Mercedes uit 2007
Je onderschat bussen.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:47 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Zandvoort is slechter bereikbaar dan hartje Amsterdam. Ongeacht welke manier van transport je neemt.
Bussum? Of bussen zoals in 'openbaar vervoer'? En wat onderschat ik er precies aan?quote:
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:29 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Bussum? Of bussen zoals in 'openbaar vervoer'? En wat onderschat ik er precies aan?
Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Maar blijkbaar doen ze dat niet, want afgelopen jaar waren bezoekers van de Max Verstappen dagen ruim 2,5 uur bezig om Zandvoort uit te komen.....met de trein. Overigens kun je vanuit Zandvoort niet elke 5 minuten 5 bussen laten vertrekken. Is logistiek onmogelijk.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Volgens mij krijgt de NS minstens zo veel mensen in een trein.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:34 schreef Beach het volgende:
[..]
Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.
Rekenen is niet jouw sterkste vakquote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rekenen is niet jouw sterkste vak#nattekrantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Hoe kom jij met 5 touringcars waar 80 man in kunnen per 5 minuten op 40K mensen per uur?quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
quote:Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rekenen is niet jouw sterkste vakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?quote:Waar Alonso wel blij mee is, is het feit dat er tijdens de races meer voluit gereden kan worden. In de afgelopen drie seizoenen waren de coureurs beperkt door een brandstoflimiet van 100 kg en banden die snel sleten: "Het is met de nieuwe auto's eenvoudiger om op de limiet te rijden. Als coureur kun je tijdens bepaalde fases in de races op het vlak van hard gaan wel een verschil maken. Vorig jaar lukte dat ook, maar was je vooral bezig met het zo lang mogelijk maken van je stint."
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Ja, en nee...quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Ik heb het stuk ook ergens gelezen op een andere site in het engels (planetf1 meen ik), het is gewoon slecht vertaald en Alonso had het inderdaad over de banden.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).
Dat brandstof besparen zal zelfs meer worden omdat die 5kg extra het verschil in verbruik door het toegenomen gewicht en downforce niet opheft.
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.
Die 5kg meer brandstof is niet genoeg om de totale toename in gewicht op te heffen.
quote:Formula 1's engine manufacturers have been reminded by the FIA that they are not allowed to 'burn' engine oil as fuel, after Red Bull suspected rivals Mercedes could have been employing such tricks in qualifying.
There has been much focus over the past 12 months about how Mercedes has been able to extract a decent step from its engine in qualifying, with its power advantage not so obvious in the races.
One idea that emerged from rivals was that Mercedes could have been cleverly burning excess oil – with added power-boosting or anti-knock additives – to help deliver a boost when it was needed in Q2 and Q3.
With F1 engines now operating on a closed system – the engine sump breather having to vent in to the main engine air intake system – the possibility of using oil as fuel has increased as it is more likely to get sucked into the chamber.
But such an action would in theory be in breach of the rules, because manufacturers are strictly limited in terms of the chemicals that can be used to power the engines.
Mercedes denial
Mercedes insists that it was not employing such tactics and has always complied with the rules, but that has not helped the suspicions go away.
Subsequently, the matter came up for discussion over the winter in meetings between technical figures with Red Bull especially eager to ensure that the situation was clear.
In response, it is understood Mercedes was willing to impose a 5kg limit on oil use, but such a figure was viewed as above what could have been being used anyway.
Als je daar met de metro komt moet je nog steeds wel een aardig stuk lopen. Al hangt dat logischerwijs samen met waar je zit.quote:Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
En de motorenbouwers zullen natuurlijk ook hun best doen om de motor net weer dat beetje zuiniger te krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.
De vraag is dan in hoeverre de 'zuinigere' mengsels dit weer teniet doen.
We gaan het zien
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Di 7 maart Wo 8 maart Do 9 maart Vr 10 maart --------------------------------------------------------------------------- Ferrari: Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Force India: Esteban Ocon Sergio Perez Esteban Ocon Sergio Perez Haas: Kevin Magnussen Romain Grosjean Kevin Magnussen Romain Grosjean McLaren: Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Mercedes: Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Red Bull: Daniel Ricciardo Max Verstappen Daniel Ricciardo Max Verstappen Renault: Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Sauber: Pascal Wehrlein TBC TBC TBC Toro Rosso: Daniil Kvyat Carlos Sainz Daniil Kvyat Carlos Sainz Williams: Felipe Massa Massa/Stroll Stroll/Massa Lance Stroll |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |