abonnement Unibet Coolblue
pi_169235804
Deel 3 alweer van het centrale topic over het geweldige Polen.
pi_169235820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Sopot staat inderdaad ook al op de planning :Y Hoezo is er in de zomer niet veel te beleven in Gdansk?

We hebben een appartement in het centrum van Gdansk. Een shuttle vanaf het vliegveld zit er bij inbegrepen ^O^

[..]

Solidariteitsmuseum had ik ook al zien staan, klinkt interessant!

[..]

Kan ik daaruit concluderen dat je het geen leuke stad vindt?
Ik vind Gdansk geweldig. Hel is een schiereiland vlakbij Gdansk. Twee keer in Gdansk geweest en twee keer ook met de trein naar Hel. Soort Waddeneilandgevoel :)
pi_169235825
En de TT stond als woordgrapje in de Lonely Planet Polen die ik ooit kocht :)
pi_169236776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Sopot staat inderdaad ook al op de planning :Y Hoezo is er in de zomer niet veel te beleven in Gdansk?

We hebben een appartement in het centrum van Gdansk. Een shuttle vanaf het vliegveld zit er bij inbegrepen ^O^

Ik zeg niet dat er niet veel te beleven is in Gdansk in de zomer, ik zeg alleen dat er in Sopot meer te beleven is. Gdansk blijft Gdansk - ook in de zomer - dus je kan je er prima een weekend vermaken. De sfeer is gewoon anders. Sopot is in de zomer een beetje the place to be. Veel clubs en uitgaansgelegenheden zijn lang open, mensen zijn er jong en vrolijk, vermaken zich op de vele terrasjes op de boulevard of aan het strand... Plus mijn favoriete hotel van Europa staat er, 's ochtends ontbijten in de ontbijttuin vlakbij het strand is echt geweldig:



Gdansk is in de zomer toch meer het terrein van de toeristen van middelbare leeftijd die graag in tourgroepen lopen. Nog een tip in Gdansk: http://www.arcadiaspa.pl/index.php?p=1&l=1

Prima massages voor een fijne prijs. Wel even boeken van tevoren. Na afloop kun je aan de overkant lekker thee gaan drinken in dit schattige theehuisje:



[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 02-03-2017 09:45:33 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 2 maart 2017 @ 12:23:54 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_169239338
Gekoppeld aan de voorgaande delen. Zie Topicreeks: Polen #1
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:28:36 #6
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_169256853
Volgende week paar daagjes naar krakau *) Alleen nog een accommodatie zoeken
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 23:51:18 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172703756
Over een weekje naar Gdansk, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 juli 2017 @ 07:54:51 #8
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172706088
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:51 schreef MaJo het volgende:
Over een weekje naar Gdansk, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag ^O^
neem regenkleding mee
pi_172706122
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:51 schreef MaJo het volgende:
Over een weekje naar Gdansk, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag ^O^
Bij lekker weer de trein naar Sopot nemen (duurt een kwartier en kost omgerekend een euro) en daar over de boulevard slenteren, lekker naar het strand, heerlijk eten, uitgaan en cocktails drinken bij de vele strandtenten.

In Gdansk zelf gaan eten bij Literacka in de Mariackastraat. Wel reserveren want populair, de straat zelf is ook heel erg mooi. Daarna kun je nog een drankje doen aan het water (even onder een de stadspoort doorlopen).

De dierentuin is ook mooi, beste te bereiken per taxi. Niet duur qua entree en het ziet er allemaal wel goed uit vond ik.

Een dagtrip naar Hel is ook erg mooi, kan zowel per boot (vanaf Gdansk en Sopot) als per trein (duurt wel een stuk langer). Het is een heel mooi schiereiland in de Oostzee.

Als je een beetje into geschiedenis bent moet je natuurlijk de Westerplatte even bezoeken. Dit kan trouwens ook per boot vanaf Gdansk. De plek waar de 2de Wereldoorlog begonnen is. Er is ook een musea over die gebeurtenis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 27-07-2017 09:49:37 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 11:36:07 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172709782
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 07:54 schreef zeer het volgende:

[..]

neem regenkleding mee
Is het zo erg? :D

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 07:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bij lekker weer de trein naar Sopot nemen (duurt een kwartier en kost omgerekend een euro) en daar over de boulevard slenteren, lekker naar het strand, heerlijk eten, uitgaan en cocktails drinken bij de vele strandtenten.

In Gdansk zelf gaan eten bij Literacka in de Mariackastraat. Wel reserveren want populair, de straat zelf is ook heel erg mooi. Daarna kun je nog een drankje doen aan het water (even onder een de stadspoort doorlopen).

De dierentuin is ook mooi, beste te bereiken per taxi. Niet duur qua entree en het ziet er allemaal wel goed uit vond ik.

Een dagtrip naar Hel is ook erg mooi, kan zowel per boot (vanaf Gdansk en Sopot) als per trein (duurt wel een stuk langer). Het is een heel mooi schiereiland in de Oostzee.

Als je een beetje into geschiedenis bent moet je natuurlijk de Westerplatte even bezoeken. Dit kan trouwens ook per boot vanaf Gdansk. De plek waar de 2de Wereldoorlog begonnen is. Er is ook een musea over die gebeurtenis.
Bedankt voor de tips _O_

Ons appartement zit in de Mariackastraat dus dat restaurantje gaan we zeker checken ^O^

Sopot stond ook al op de planning :Y Hel ga ik eens naar kijken, klinkt interessant. Ben in Finland ook al eens in Hel geweest ;)

We zijn zeker geïnteresseerd in WO2 dus daar ga ik me ook even in verdiepen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172710279
Wij hebben vorig jaar onze zomervakantie in Sopot gehouden en hadden 2 weken lekker weer. Van de 14 dagen zijn we er zeker wel 10 naar het strand geweest. We hadden een appartement aan 't strand, dus we liepen er ook zo op. De kinderen hebben veel in de zee gezwommen (Oostzee lijkt wel warmer dan de Noordzee, ook is er geen eb en vloed).

Twee dagen heeft het geregend en toen zijn we met de kinderen naar zo'n indoor klim- en speelhal geweest waar ze zich de hele dag hebben vermaakt. Ook zijn we nog een dag naar de Gdansk Zoo geweest.

Maar... tsja het blijft wel Polen en het weer is meer te vergelijken met dat in Nederland dan dat in Italië of Griekenland. Het kan in de zomer heel lekker zijn, maar ook zo maar heel bewolkt en regenachtig (net zoals hier dus). Je moet 't treffen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172710358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is het zo erg? :D

[..]

Bedankt voor de tips _O_

Ons appartement zit in de Mariackastraat dus dat restaurantje gaan we zeker checken ^O^

Sopot stond ook al op de planning :Y Hel ga ik eens naar kijken, klinkt interessant. Ben in Finland ook al eens in Hel geweest ;)

We zijn zeker geïnteresseerd in WO2 dus daar ga ik me ook even in verdiepen ^O^
Owja, vermijd het Hard Rock Café... Treurige commerciële Amerikaanse zooi waar je gewoon Nederlandse prijzen betaalt voor je bier (terwijl het in elke andere tent 4 keer zo goedkoop is).

Overal zitten trouwens kleine supermarktjes die vaak 24 uur per dag open zijn. Je kan dus altijd wat te drinken en snacken halen voor op je hotel.

Club Bunkier (Gdansk) vond ik wel een leuke tent om te feesten, als dat is wat je wil. Wel vindt het echte uitgaansleven in de zomer plaats in Sopot, maar in Gdansk zijn er ook dingen te doen. Als je echt dronken wil worden moet je naar Pijalnia Wódki I Piwa (Długi Targ 35) gaan en alle shotjes van het menu proberen (1 euro per stuk). Vooral hun huisgemaakte citroenwodka met kersenlikeur en peper vond ik lekker...

Owja mijn tip over een massage bij Arcadia uit post 4 blijft ook nog steeds staan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 27-07-2017 12:30:35 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172853519
Ik vond die heuvel achter het bus en treinstation beklimmen ook nog wel leuk. Staat ook weer een of ander (oorlogs)monument geloof ik en je hebt een mooi uitzichtje.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 14:38:38 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172853706
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Owja, vermijd het Hard Rock Café... Treurige commerciële Amerikaanse zooi waar je gewoon Nederlandse prijzen betaalt voor je bier (terwijl het in elke andere tent 4 keer zo goedkoop is).

Overal zitten trouwens kleine supermarktjes die vaak 24 uur per dag open zijn. Je kan dus altijd wat te drinken en snacken halen voor op je hotel.

Club Bunkier (Gdansk) vond ik wel een leuke tent om te feesten, als dat is wat je wil. Wel vindt het echte uitgaansleven in de zomer plaats in Sopot, maar in Gdansk zijn er ook dingen te doen. Als je echt dronken wil worden moet je naar Pijalnia Wódki I Piwa (Długi Targ 35) gaan en alle shotjes van het menu proberen (1 euro per stuk). Vooral hun huisgemaakte citroenwodka met kersenlikeur en peper vond ik lekker...

Owja mijn tip over een massage bij Arcadia uit post 4 blijft ook nog steeds staan!
Wel mooi hoe eensgezind je in je mening bent, zie je reactie uit maart dit jaar:

quote:
6s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gdanks is een zeer fijn stadje! Qua restaurant kan ik Literacka in Mariackastraat (ulica Mariacka) van harte aanbevelen. Heerlijk eten, goede wijnen, fijne bediening en het straatje zelf is ook het bezichtigen waard. Wel reserveren van tevoren want het kan goed vol zitten. Er zijn veel leuke cafétjes, niet per sé een aanrader maar met het Hard Rock Café wel een enorme afrader. Alles is er drie keer zo duur en het zit er vol met vervelende toeristen en "stoere" Polen die denken dat ze Amerikaan zijn. Bij Pijalna Wodki i Piwa in een steegje genaamd Kusnierska verkopen ze wel lekkere huisgestookte citroenwodka. Doen ze er een scheutje kersenlikeur in en wat peper erover en dan heb je hun huisshotje a 4 zloty (iets minder dan 1 euro).

Bij goed weer kun je ook een dagje de trein nemen naar de kustplaats Sopot (ongeveer 15 minuten van Gdansk). Zeer fijn strand met leuke strandtentjes en restaurantjes waar het goed toeven is. Sowieso is er in de zomer meer te beleven in Sopot dan in Gdansk. Ik zou persoonlijk een hotel nemen in Sopot en dan een dagje naar Gdansk gaan. Qua restaurant kan ik zeker Browar Miejski aanraden, heerlijke steaks en zelfgebrouwen bier. Restaurant Tu'gether ligt wat buiten het toeristische centrum maar is voor goed eten zeker het omlopen waard.

Owja, doe je zelf een lol een neem een taxi van de luchthaven naar je bestemming. De busrit is lang en oncomfortabel.
:D

Ik heb gereserveerd bij Literacka, nog geen reactie ontvangen. Aangezien we in dezelfde straat verblijven loop ik er anders morgen gewoon even binnen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:30 schreef MCH het volgende:
Ik vond die heuvel achter het bus en treinstation beklimmen ook nog wel leuk. Staat ook weer een of ander (oorlogs)monument geloof ik en je hebt een mooi uitzichtje.
Goeie tip ^O^

Morgen gaan we al O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 22:39:03 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172892122
:W vanuit Gdansk. Pas om half 7 vanavond aangekomen dus we hebben pas een eerste indruk van de stad op kunnen doen. En deze is meteen goed! O+ Uit eten geweest bij Literacka (bedankt voor de tip Nielsch ^O^ ), erg lekker gegeten :9 Het zit trouwens schuin tegenover ons appartement dus we konden naar huis rollen ;)

We hebben voor zaterdag massages gepland staan bij Arcadia. Mijn schoonmoeder krijgt als verjaardagscadeau een massage van 80 minuten en man en ik een van 50 minuten. Nu al zin in O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172892846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:39 schreef MaJo het volgende:
:W vanuit Gdansk. Pas om half 7 vanavond aangekomen dus we hebben pas een eerste indruk van de stad op kunnen doen. En deze is meteen goed! O+ Uit eten geweest bij Literacka (bedankt voor de tip Nielsch ^O^ ), erg lekker gegeten :9 Het zit trouwens schuin tegenover ons appartement dus we konden naar huis rollen ;)

We hebben voor zaterdag massages gepland staan bij Arcadia. Mijn schoonmoeder krijgt als verjaardagscadeau een massage van 80 minuten en man en ik een van 50 minuten. Nu al zin in O+
Als je morgen naar Sopot mocht gaan, kan ik trouwens de steak bij Browar Miejski aanraden. Het bier dat ze zelf brouwen is ook erg lekker.

Tu'gether aan Grunwaldzka in Sopot is trouwens ook heerlijk eten, al ligt het net iets buiten het toeristische gebied (wel goed te lopen overigens).

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 03-08-2017 23:39:19 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 23:01:01 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172893090
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je morgen naar Sopot mocht gaan, kan ik trouwens de steak bij Browar Miejski aanraden. Het bier dat ze zelf tappen is ook erg lekker.

Tu'gether aan Grunwaldzka in Sopot is trouwens ook heerlijk eten, al ligt het net iets buiten het toeristische gebied (wel goed te lopen overigens).
Zaterdag wordt het beste weer dus dan gaan we een dagje naar Sopot. Je tips staan al genoteerd ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172979020
Was de rest van de reis nog leuk?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:52:23 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172993745
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:25 schreef Nielsch het volgende:
Was de rest van de reis nog leuk?
Ja was erg geslaagd! We hebben eigenlijk al je tips opgevolgd :D

We zaten super centraal, in een appartement op ul Mariacka. Bizar want in deze straat zitten helemaal geen hotels. Qua locatie perfect maar het appartement was gehorig dus we hebben wel wat lallende mensen voorbij horen komen.

Vrijdag uit eten geweest bij het nummer 1 restaurant van Gdánsk, Winne Gronno. Erg lekker gegeten ^O^ Daarna nog shotjes gehad bij Pijalna Wodki i Piwa (die met framboos en tabasco was heftig :X ) De volgende morgen is mijn schoonmoeder gemasseerd. Daarna heerlijk geluncht bij Mandu waar ze alleen dumplings serveren. Dit is echt een tip! De beste maaltijd het hele weekend en we hebben behoorlijk goed gegeten sowieso :9

Daarna door naar Sopot waar we eerst de pier verkend hebben. Daarna nog even over de main street gelopen en steak gegeten bij Browar Miejski. Vervolgens met de trein terug naar Gdánsk (voor 4 zloti per persoon). De volgende ochtend nog even langs het water gelopen en de Jarmark verder afgelopen.

Enige mindere ervaring: we zijn een keer opgelicht in de taxi. We moesten 50 zloti (¤ 12,50) betalen voor een ritje van 2 km. Later beseften we pas dat dit natuurlijk nooit kon kloppen. Voor de rest hebben we de Polen als erg vriendelijk ervaren, hebben we goed gegeten en was alles goed betaalbaar! Wat me alleen wel opviel was de ontzettende drukte. In Gdánsk maar helemaal in Sopot.

Trouwens je advies om in Sopot te overnachten en dan een dagje naar Gdánsk te gaan snap ik niet zo goed. Ik vond Sopot leuk voor een dagje maar Gdánsk zelf veel mooier en sfeervoller.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172993922
Ja taxi's blijven een probleem natuurlijk, overal ter wereld volgens mij. Wij hebben een keer de taxi genomen van Sopot naar Gdansk Zoo; toen waren we eerst 50 zloty kwijt (12,50 inderdaad) voor 6 kilometer. Op de terugweg was het maar 30 zloty... Okee.

Sopot is 's nachts gewoon erg leuk, vandaar daar slapen. Maar goed als je met je schoonmoeder was, was dit denk ik niet echt het doel van 't weekend :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:28:10 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173005274
Als je met een groep vrienden gaat is Sopot misschien wel leuk maar inderdaad niet in deze samenstelling ;) Overigens zou ik als stelletje ook sneller naar Gdansk gaan, is toch wat romantischer O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:19:00 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173006771
Nog even wat plaatjes bij het praatje:


Kleurrijk Dlugi Targ


Uitzicht op de markante oude kraan


Station van Gdansk


Dumplings bij Mandu :9


De pier van Sopot


Crooked house in Sopot


Zelfs in Gdansk is er een (kleine) slotjesbrug


En vakbouw!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173135287
In oktober naar Gdansk, heb er heel veel zin in als in de posts hier zo zie!
pi_173313312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:52 schreef MaJo het volgende:
Ja was erg geslaagd!
Heb je eigenlijk de trein genomen vanaf het vliegveld richting het centrum? Ben erg benieuwd hoe dat was. Laatste keer Gdansk was dat nog in aanbouw of bijna klaar maar het zag er voor Poolse begrippen best modern uit.
pi_173313361
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk de trein genomen vanaf het vliegveld richting het centrum? Ben erg benieuwd hoe dat was. Laatste keer Gdansk was dat nog in aanbouw of bijna klaar maar het zag er voor Poolse begrippen best modern uit.
Sowieso die hele nieuwe terminal is extreem modern!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173313455
Als ik die foto's zie, krijg ik weer helemaal zin om naar Polen te gaan. We zijn 3 keer geweest en het is bij far ons favoriete vakantieland. Misschien gaan we volgend jaar weer.
Spoilers!
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 14:50:56 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173343321
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk de trein genomen vanaf het vliegveld richting het centrum? Ben erg benieuwd hoe dat was. Laatste keer Gdansk was dat nog in aanbouw of bijna klaar maar het zag er voor Poolse begrippen best modern uit.
Nee, we hebben uiteindelijk de taxi genomen. Was geloof ik 12 euro dus dat is prima te doen ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sowieso die hele nieuwe terminal is extreem modern!
Klopt :Y

quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik die foto's zie, krijg ik weer helemaal zin om naar Polen te gaan. We zijn 3 keer geweest en het is bij far ons favoriete vakantieland. Misschien gaan we volgend jaar weer.
Wat zijn jouw favoriete plaatsen in Polen? Mijn ouders gaan er over 2 weken heen dus misschien heb je nog leuke tips voor hun :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173343719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:50 schreef MaJo het volgende:

Wat zijn jouw favoriete plaatsen in Polen? Mijn ouders gaan er over 2 weken heen dus misschien heb je nog leuke tips voor hun :)
Ik moet even flink graven in mijn geheugen, dat is niet al te best ;) De laatste keer Polen is toch alweer 4 jaar geleden.
Favoriet zijn toch wel Gransk, Krakau en Warschau. De musea over de opstand in Warschau is goed. Solidarnosz is natuurlijk iets waar je in Gdansk niet omheen kunt, net als Auschwitz en de zoutmijnen in de buurt van Krakau.

In Poznan hebben we het ook erg naar ons zin gehad. Zo heel veel is daar niet te doen maar de presentatie croissants bakken was erg tof. Poznan heeft een speciaal type croissant dat staat voor die stad.
En wie weet komen ze tijdens een rondje rijden in de buurt wel ineens een tentoonstelling over middeleeuwse wapens tegen en beklimmen ze een siege tower (hoe heet zo'n ding?). Of bordjes naar het honingmuseum in de buurt van Poznan. Laat me even weten waar dat is dan want wij hebben er een tijd naar gezocht.

We vonden het zuidoosten en noordoosten niet heel boeiend. Er is weinig te doen, vooral in het zuidoosten. Ik kan me nog een dag herinneren dat we ons miserabel voelden vanwege de hitte, een stuk gingen rijden en toen maar een bouwmarkt bezocht hebben. Toch twee bloempotten en een fijne rolmaat aan over gehouden. Uit pure ellende maar zelf gekookt omdat de restaurants slecht waren. Then again, we hadden wel een appartement van 110 vierkante meter met 4 flatscreens, airco en een superdeluxe keuken.
In het noordoosten ligt in het merengebied en ergens daar waren bunkers van de nazi top. Erg interessant en ook luguber. Bizar veel muggen ook. Ik heb nog geschoten op een nazi-schietschijf. 's Avonds was er ineens een dorpsfeest. Ik heb aardig wat feestjes meegemaakt maar zo veel beveiliging als daar rondloop heb ik nog nooit gezien En ze vonden zich toch belangrijk _O- Er was geen gekke sfeer hoor, beveiligers zijn gewoon goedkoop ofzo. Er waren superlekkere worsten en een briljante band met een mondharmonicaspeler die 12 mondharmonica's door elkaar heen gebruikte.

In de grote steden is van alles te doen. Ook de toeristische trekpleisters zijn echt niet overspoeld door toeristen, het zijn toch voornamelijk Polen op vakantie in eigen land. De trekpleisters zijn standaard, iedereen ziet ze, maar zeker de moeite waard. De communisn tour in Krakau was wel een hoogtepunt. Het kost wat, maar je krijgt er zeker wat voor terug. Je gaat een dag/dagdeel op stap met je eigen gids in een trabant. Je eet hoe de Polen vroeger aten, je gaat naar een typisch Pools appartement, kunt alles vragen wat je wilt, komt in een café waar de grote bobo's destijds kwamen, etc. En aan het eind mag je in de trabant rijden.

Tripadvisor is je vriend in Polen ^O^
Spoilers!
  FOK!fotograaf woensdag 23 augustus 2017 @ 15:26:18 #29
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_173343904
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:51 schreef MaJo het volgende:
Over een weekje naar Gdansk, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag ^O^
Beetje laat, maar Leba (Weba) is zeer de moeite waard om te bezoeken vanuit Gdansk.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:10:49 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173344682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik moet even flink graven in mijn geheugen, dat is niet al te best ;) De laatste keer Polen is toch alweer 4 jaar geleden.
Favoriet zijn toch wel Gransk, Krakau en Warschau. De musea over de opstand in Warschau is goed. Solidarnosz is natuurlijk iets waar je in Gdansk niet omheen kunt, net als Auschwitz en de zoutmijnen in de buurt van Krakau.

In Poznan hebben we het ook erg naar ons zin gehad. Zo heel veel is daar niet te doen maar de presentatie croissants bakken was erg tof. Poznan heeft een speciaal type croissant dat staat voor die stad.
En wie weet komen ze tijdens een rondje rijden in de buurt wel ineens een tentoonstelling over middeleeuwse wapens tegen en beklimmen ze een siege tower (hoe heet zo'n ding?). Of bordjes naar het honingmuseum in de buurt van Poznan. Laat me even weten waar dat is dan want wij hebben er een tijd naar gezocht.

We vonden het zuidoosten en noordoosten niet heel boeiend. Er is weinig te doen, vooral in het zuidoosten. Ik kan me nog een dag herinneren dat we ons miserabel voelden vanwege de hitte, een stuk gingen rijden en toen maar een bouwmarkt bezocht hebben. Toch twee bloempotten en een fijne rolmaat aan over gehouden. Uit pure ellende maar zelf gekookt omdat de restaurants slecht waren. Then again, we hadden wel een appartement van 110 vierkante meter met 4 flatscreens, airco en een superdeluxe keuken.
In het noordoosten ligt in het merengebied en ergens daar waren bunkers van de nazi top. Erg interessant en ook luguber. Bizar veel muggen ook. Ik heb nog geschoten op een nazi-schietschijf. 's Avonds was er ineens een dorpsfeest. Ik heb aardig wat feestjes meegemaakt maar zo veel beveiliging als daar rondloop heb ik nog nooit gezien En ze vonden zich toch belangrijk _O- Er was geen gekke sfeer hoor, beveiligers zijn gewoon goedkoop ofzo. Er waren superlekkere worsten en een briljante band met een mondharmonicaspeler die 12 mondharmonica's door elkaar heen gebruikte.

In de grote steden is van alles te doen. Ook de toeristische trekpleisters zijn echt niet overspoeld door toeristen, het zijn toch voornamelijk Polen op vakantie in eigen land. De trekpleisters zijn standaard, iedereen ziet ze, maar zeker de moeite waard. De communisn tour in Krakau was wel een hoogtepunt. Het kost wat, maar je krijgt er zeker wat voor terug. Je gaat een dag/dagdeel op stap met je eigen gids in een trabant. Je eet hoe de Polen vroeger aten, je gaat naar een typisch Pools appartement, kunt alles vragen wat je wilt, komt in een café waar de grote bobo's destijds kwamen, etc. En aan het eind mag je in de trabant rijden.

Tripadvisor is je vriend in Polen ^O^
Bedankt voor de tips, ik geef ze door! Ik dacht dat mijn ouders vooral in het noorden (ostsee) de kustlijn wilden gaan volgen tot aan Kaliningrad. Sowieso staat Gdansk op het programma maar verder staat het nog open :)

quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:26 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Beetje laat, maar Leba (Weba) is zeer de moeite waard om te bezoeken vanuit Gdansk.
Daar heb ik niet veel meer aan nee ;) Maar zal het mijn ouders voorleggen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174049628
Siema :W

Ik wil graag rond de kerstvakantie met de auto naar Polen met twee vrienden, alleen één mogelijk minor issue: één van mijn vrienden is Marokkaan (moslim). Ik ben eerder in Polen geweest en weet van zowel het nationalistische sentiment, als het feit dat je er totaal geen Arab/Afrikaan/etc. tegenkomt.

Die vriend is gewoon een normale Nedermarokkaan met NL paspoort, maar ik ben bang dat hij de situatie hoe men daar op je reageert toch onderschat. Zijn er ervaringsdeskundigen die hiermee wel eens problemen hebben gehad? Ook als je bijv. een middagje schietbaan wilt pakken?
pi_174049780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:34 schreef El_Liberaliste het volgende:
Siema :W

Ik wil graag rond de kerstvakantie met de auto naar Polen met twee vrienden, alleen één mogelijk minor issue: één van mijn vrienden is Marokkaan (moslim). Ik ben eerder in Polen geweest en weet van zowel het nationalistische sentiment, als het feit dat je er totaal geen Arab/Afrikaan/etc. tegenkomt.

Die vriend is gewoon een normale Nedermarokkaan met NL paspoort, maar ik ben bang dat hij de situatie hoe men daar op je reageert toch onderschat. Zijn er ervaringsdeskundigen die hiermee wel eens problemen hebben gehad? Ook als je bijv. een middagje schietbaan wilt pakken?
Mensen denken ook wel eens dat ik een Marokkaan ben. Nog nooit problemen gehad in Polen. Als hij gewoon met jullie is zal het geen enkel probleem zijn. Ze hebben eerder problemen met zatte Engelse stag-do's, rugby- en voetbalteams.

Ook wel eens een moslima met hoofddoekje in de supermarkt gezien. Die werd toen niet in elkaar geslagen ofzo.

Je kan altijd nog zeggen dat ie Siciliaan is ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174049912
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mensen denken ook wel eens dat ik een Marokkaan ben. Nog nooit problemen gehad in Polen. Als hij gewoon met jullie is zal het geen enkel probleem zijn. Ze hebben eerder problemen met zatte Engelse stag-do's, rugby- en voetbalteams.

Ook wel eens een moslima met hoofddoekje in de supermarkt gezien. Die werd toen niet in elkaar geslagen ofzo.

Je kan altijd nog zeggen dat ie Siciliaan is ofzo.

Tof :)
Leuke posts over Gdansk hierboven trouwens, herken er veel van.
pi_174049998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:48 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Tof :)
In Gdansk / Polen zijn trouwens ook gewoon kebabshops die door Arabieren worden gerund. Het is echt niet zo dat ze er niet zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174050043
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In Gdansk / Polen zijn trouwens ook gewoon kebabshops die door Arabieren worden gerund. Het is echt niet zo dat ze er niet zijn.
Ik heb ze zelf niet gezien, alleen een Italiaanse ober die zo klaagde over het racisme. Maar jouw ervaring is dan wel weer een goed tegenwicht, klinkt goed.
pi_174195726
Heeft iemand ervaring met vliegen vanaf Katowice op een vroeg tijdstip,(lees: 7 uur 's ochtends) als je vanuit Krakau moet vertrekken ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_174195960
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:11 schreef Ewelina het volgende:
Heeft iemand ervaring met vliegen vanaf Katowice op een vroeg tijdstip,(lees: 7 uur 's ochtends) als je vanuit Krakau moet vertrekken ?
Ja, vroeg weggaan he.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:20:57 #38
357044 Budapestenaar
pi_174196019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:11 schreef Ewelina het volgende:
Heeft iemand ervaring met vliegen vanaf Katowice op een vroeg tijdstip,(lees: 7 uur 's ochtends) als je vanuit Krakau moet vertrekken ?
Nieuwe avonturen van Ewelina. Ben benieuwd naar de foto's! :)

On topic: geen ervaring mee. Maar het klinkt alsof je een paar nachtelijke uurtjes op de luchthaven zult moeten doorbrengen. :+
pi_174196056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, vroeg weggaan he.
Uiteraard, grapjas.
Ik wilde eerder weten of het te doen is als je rond 5 uur op het vliegveld moet zijn. ;) Of dat ik simpelweg beter een latere vlucht kan boeken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_174196085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:20 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nieuwe avonturen van Ewelina. Ben benieuwd naar de foto's! :)

On topic: geen ervaring mee. Maar het klinkt alsof je een paar nachtelijke uurtjes op de luchthaven zult moeten doorbrengen. :+
Ik gok dat het eind oktober / begin november zal zijn, maar de bestemming is nog niet geheel duidelijk. Sofia is ook nog in de running, evenals Kiev / Lviv. Laatste zou wel weer goed te combineren zijn met Krakau.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_174196096
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:22 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Uiteraard, grapjas.
Ik wilde eerder weten of het te doen is als je rond 5 uur op het vliegveld moet zijn. ;) Of dat ik simpelweg beter een latere vlucht kan boeken.
Nou meid, kijk eens. Je kan om 5 uur op het vliegveld zijn. http://www.pyrzowiceekspres.pl/time-tables

10 seconden googlen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 20:27:15 ]
pi_174196203
Wat ben ik ook altijd een geweldige hulpbron _O_ _O_ _O_
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:27:17 #44
357044 Budapestenaar
pi_174196229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:26 schreef MCH het volgende:
Wat ben ik ook altijd een geweldige hulpbron _O_ _O_ _O_
_O- Wat ben je toch altijd blij met jezelf!

:+
pi_174196262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Nou meid, kijk eens. Je kan om 5 uur op het vliegveld zijn. http://www.pyrzowiceekspres.pl/time-tables

10 seconden googlen.
Dank je, ik denk dat het een latere vlucht wordt. :+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:28:37 #46
357044 Budapestenaar
pi_174196267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik gok dat het eind oktober / begin november zal zijn, maar de bestemming is nog niet geheel duidelijk. Sofia is ook nog in de running, evenals Kiev / Lviv. Laatste zou wel weer goed te combineren zijn met Krakau.
*O* Leuk! Leuk! Klinkt allemaal goed. Sofia zou mijn laatste keuze zijn in dit rijtje.
pi_174196299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dank je, ik denk dat het een latere vlucht wordt. :+
Er gaat laat op de zondagavond nog een vlucht terug naar AMS, heb je wel een extra dag en Transavia heeft nu sale.
pi_174196301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:11 schreef Ewelina het volgende:
Heeft iemand ervaring met vliegen vanaf Katowice op een vroeg tijdstip,(lees: 7 uur 's ochtends) als je vanuit Krakau moet vertrekken ?
Airport hotel nemen.
pi_174196339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Er gaat laat op de zondagavond nog een vlucht terug naar AMS, heb je wel een extra dag en Transavia heeft nu sale.
Ik zag het al, ik vermoed dat het zo'n vlucht wordt. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_174209299
Ik heb inmiddels geboekt, ik vlieg terug om 18:50u dus dat is mooi een extra dag. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176561851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:21 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb inmiddels geboekt, ik vlieg terug om 18:50u dus dat is mooi een extra dag. 8-)
En hoe was het?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176576565
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En hoe was het?
Ze.heeft een reisverslag bgepost.
pi_176581157
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Ze.heeft een reisverslag bgepost.
Oh dit is dezelfde die net een nieuw Gdansk topic heeft geopend. Ze moet nog gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176582307
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh dit is dezelfde die net een nieuw Gdansk topic heeft geopend. Ze moet nog gaan.
Van die vlucht ben ik allang terug. Was naar Krakau en daar heb ik inderdaad een reisverslag van gepost.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176582471
Wat ik hier nog niet heb gezien over Gdansk maar mijns inziens wel enorm de moeite waard was is het kasteel in Malbork. Was bij mijn weten ongeveer een half uur met de trein vanaf Gdansk. Het is een van de grootste (of zelfs het grootste) kastelen ter wereld en staat op de werelderfgoedlijst. In het Nederlands is de naam Slot Mariënburg.

Tevens ligt er voor eventuele geïnteresseerden nog een concentratiekamp in de buurt, het heet Stutthof. Het is niet ver van Gdansk maar ik ben er zelf niet geweest (Willem-Alexander en Maxima wel overigens), dus ik durf niet te zeggen of het de moeite waard is.

Ook kwam ik per toeval een oude hoge uitzichtstoren in een bos bij Gdansk tegen toen ik er was. Hij was zowaar gratis en is op TripAdvisor te vinden:
https://www.tripadvisor.nl/8047001?m=19905

[ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 18-01-2018 09:49:33 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 23:52:40 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_176635277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 23:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja. vanaf 04:00 rijden er al bussen van Katowice richting het vliegveld.
Ik ben al terug. ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176702828
Is Wroclaw wat?
pi_176702931
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:45 schreef Fushia2 het volgende:
Is Wroclaw wat?
Jawel
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:52:14 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181013266
Binnenkort paar daagjes naar Gdansk. M'n enige ervaring met Polen is Warschau en dat vond ik een hele mooie stad. Ga ik Gdansk dan ook appreciëren? Iemand nog tips? (Heb het topic natuurlijk al doorgebladerd).
pi_181013417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:32 schreef DaveFoley het volgende:
Binnenkort paar daagjes naar Gdansk. M'n enige ervaring met Polen is Warschau en dat vond ik een hele mooie stad. Ga ik Gdansk dan ook appreciëren? Iemand nog tips? (Heb het topic natuurlijk al doorgebladerd).
Met lekker weer treintje naar Sopot pakken. Kwartiertje ben je dr. Sowieso is Sopot in de zomer de uitgaansplaats van Gdansk met clubs en strandtenten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181013500
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met lekker weer treintje naar Sopot pakken. Kwartiertje ben je dr. Sowieso is Sopot in de zomer de uitgaangsplaats van Gdansk met clubs en strandtenten.
Met m'n zoontje (2) erbij is het helaas niet echt uitgaan, maar hij is dol op zee en strand, dus het is wel een welkome tip :)
pi_181013650
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:42 schreef DaveFoley het volgende:

[..]

Met m'n zoontje (2) erbij is het helaas niet echt uitgaan, maar hij is dol op zee en strand, dus het is wel een welkome tip :)
Haha nee idd. Wij hadden 2 jaar geleden een ruim appartement aan zee in Sopot. De kinderen hebben er echt van genoten; bijna elke dag naar het strand (was een halve minuut lopen). We waren er wel iets langer, bijna twee weken. Er is ook een mooie dierentuin (Gdansk Zoo, beste te bereiken met taxi). Onze oudste vond varen op een piratenschip wel mooi, maar iemand van 2 staat daar nog niet echt bij stil denk ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2018 @ 13:25:41 #65
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_181029781
Gdansk is een prachtige stad. Zeker het oude centrum. Je kunt er goedkoop eten en er is veel te zien.
Prachtige gebouwen, veel straatmuzikanten, gave winkels, veel te doen.
Je kunt ook bv een dag met de boot naar Hel voor 20 pp retour.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_181100313
Het reuzenrad in Gdansk is zeker de moeite waard, en met de kleine erbij is de tocht met de piratenboot naar Westerplatte zeker ook een aanrader
pi_181101644
Ik zag wat foto's van die piratenboot ja :D Die gaat op de lijst.
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 20:16:06 #68
45833 crew  Fogel
pi_207851542
» Er is al 1638 dagen niet in dit topic gepost. ...... Dit topic heeft een schop nodig!

In de herfst ga ik met 11 vrienden naar Gdansk toe. Voor mij de eerste keer daar.

Goed eten en drinken is de hele reden voor de trip. Heb de volgende dingen al gevonden in deze reeks:
Eten
- Literacka in de Mariackastraat
- Winne Gronno
- Mandu

Drinken:
Bier: Pułapka, Straganiarska 2
Bunkerclub: http://bunkierclub.pl/
Vodka: Pijalnia Wódki I Piwa (Długi Targ 35)

Geschiedenis: http://www.atlasobscura.com/places/ruins-at-westerplatte

Nu zijn er in de ca 4,5 jaar sinds de laatste post vast nieuwe kroegen en restaurants bijgekomen die de moeite waard zijn. Heeft iemand goede tips voor een groep mannen?

We hebben een hotel in de oude stad geboekt, dus lekker centraal.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:51:28 #69
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209193420
Ik zit te denken aan een stedentrip Warschau per trein van vijf dagen in augustus. Wat zijn de dingen in Warschau die je absoluut moet zien of doen naast het Stare Miasto en het Paleis voor Cultuur en Wetenschap bezoeken? En wat zijn mogelijke uitstapjes vanuit Warschau?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209194776
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
Ik zit te denken aan een stedentrip Warschau per trein van vijf dagen in augustus. Wat zijn de dingen in Warschau die je absoluut moet zien of doen naast het Stare Miasto en het Paleis voor Cultuur en Wetenschap bezoeken? En wat zijn mogelijke uitstapjes vanuit Warschau?
5 dagen daar of inclusief reisdagen? Je kan de reis opsplitsen en afhankelijk van de route een tussenstop (van een dag) maken in Poznan of Wroclaw. Beide aantrekkelijke steden.
  donderdag 18 mei 2023 @ 13:32:43 #71
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209195605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 12:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
5 dagen daar of inclusief reisdagen? Je kan de reis opsplitsen en afhankelijk van de route een tussenstop (van een dag) maken in Poznan of Wroclaw. Beide aantrekkelijke steden.
3 dagen daar, 5 reisdagen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209195747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef Fogel het volgende:
» Er is al 1638 dagen niet in dit topic gepost. ...... Dit topic heeft een schop nodig!

In de herfst ga ik met 11 vrienden naar Gdansk toe. Voor mij de eerste keer daar.

Goed eten en drinken is de hele reden voor de trip. Heb de volgende dingen al gevonden in deze reeks:
Eten
- Literacka in de Mariackastraat
- Winne Gronno
- Mandu

Drinken:
Bier: Pułapka, Straganiarska 2
Bunkerclub: http://bunkierclub.pl/
Vodka: Pijalnia Wódki I Piwa (Długi Targ 35)

Geschiedenis: http://www.atlasobscura.com/places/ruins-at-westerplatte

Nu zijn er in de ca 4,5 jaar sinds de laatste post vast nieuwe kroegen en restaurants bijgekomen die de moeite waard zijn. Heeft iemand goede tips voor een groep mannen?

We hebben een hotel in de oude stad geboekt, dus lekker centraal.
Gdanks is een hele mooie stad. Bij Literacka heb ik een keer heel lekker gegeten.

Met de trein (of taxi) naar Sopot en eten bij brouwerij Browar Miejski is ook een aanrader. Sowieso is Sopot een leuke plek vlakbij Gdansk. Zeker bij lekker weer kun je daar heerlijk langs het strand slenteren en goedkoop drinken bij de verschillende strandtentjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 19-05-2023 10:27:28 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209196858
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
Ik zit te denken aan een stedentrip Warschau per trein van vijf dagen in augustus. Wat zijn de dingen in Warschau die je absoluut moet zien of doen naast het Stare Miasto en het Paleis voor Cultuur en Wetenschap bezoeken? En wat zijn mogelijke uitstapjes vanuit Warschau?
Niets.

Grauwe stad.

In de binnenstad heb je nog wat oude gebouwen staan, oude vestingswerken en paleizen.
Om de 1 of andere reden hebben de Polen in elke stad wel 1000 paleizen.
Als je beetje rond het royal castle loopt zie je alles wel.

Dat paleis van cultuur en wetenschap is dan nog wel bijzonder.
  donderdag 18 mei 2023 @ 17:06:35 #74
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209197701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 15:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niets.

Grauwe stad.

In de binnenstad heb je nog wat oude gebouwen staan, oude vestingswerken en paleizen.
Om de 1 of andere reden hebben de Polen in elke stad wel 1000 paleizen.
Als je beetje rond het royal castle loopt zie je alles wel.

Dat paleis van cultuur en wetenschap is dan nog wel bijzonder.
Een beetje constructiever mag wel. Als je niet wil vliegen zijn de keuzes helaas wat beperkter.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 18 mei 2023 @ 17:45:17 #75
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209198024
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
Ik zit te denken aan een stedentrip Warschau per trein van vijf dagen in augustus. Wat zijn de dingen in Warschau die je absoluut moet zien of doen naast het Stare Miasto en het Paleis voor Cultuur en Wetenschap bezoeken? En wat zijn mogelijke uitstapjes vanuit Warschau?
Warschau is niet per se een stad voor drie volledige dagen. Daar is Krakau beter geschikt voor, maar mogelijk dat je er al bent geweest en/of dat het voor de totale reis niet uitkomt.

Als je toch die volledige dagen er bent, dan kun je denk ik het beste een dag naar Lodz gaan. Daar is wel een dagtrip van te maken.

Ondanks wat ik hierboven aangeef is er in Warschau wel genoeg te beleven. Een grauwe stad is het absoluut niet. Ja de stad is helemaal platgebombardeerd dus oud is het oude centrum officieel niet, maar ze hebben dat wel heel mooi volledig herbouwt. En als je het niet zou weten zie je dat ook niet. Het oude centrum is sowieso erg leuk met veel bezienswaardigheden (die je wel binnen een dag kunt zien).

Als je vanaf het Chopin museum richting het paleis loopt kom je langs de meeste historische/belangrijke gebouwen. En dan sowieso doorlopen tot en met de stadsmuren en Barbakan.En dan kun je daarna nog naar de multimedia fontein waar ze in de avond lichtshows etc. geven. Vergeet daarbij kort voor het paleis het oberervatieplatform van de St Anne kerk (Taras Widokowy na dzwonnicy kościoła św. Anny) niet te bezoeken. Vanaf daar heb je een erg mooi uitzicht.

Andere aanraders zijn het Warsaw Uprising Musuem en het Paleis van Cultuur en Wetenschap. Die laatste is eigenlijk zo absurd en bijzonder tegelijk dat je het wel gezien moet hebben. Al kan je er niet echt omheen gezien de grote. Deze twee bezienswaardigheden staan overigens in het hoogbouw gedeelte van Warschau. Het is namelijk tegelijkertijd ook een vrij grote stad met veel wolkenkrabbers wat ik zelf niet een probleem vind.

Verder kun je nog naar Lazienki Park, het Wilanówpaleis, de wijk Praga bezoeken en een wandeling maken langs de Wisla. Uiteindelijk zijn er in Warschau genoeg leuke dingen te doen en te zien. Het is geen Krakau of Gdanks, maar nog steeds een erg leuke stad, dus veel plezier :) Ben er zelf twee keer geweest en mij beide keren prima vermaakt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209198835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 17:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Een beetje constructiever mag wel. Als je niet wil vliegen zijn de keuzes helaas wat beperkter.
Je vroeg wat je er nog meer kunt zien, daar geef ik constructief antwoord op met het gebied rond het royal castle.

Dat is ook echt letterlijk alles.
Ik vond het een hele lelijke en saaie stad.

Is ook persoonlijk natuurlijk.
Ik hou niet van Oost-Europa, hoewel sommige steden mooie historische gebouwen hebben is het altijd zo grauw en vervallen.
En de mensen tja.

Gewoon vliegen!


quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 17:45 schreef Redefine het volgende:

[..]
Warschau is niet per se een stad voor drie volledige dagen. Daar is Krakau beter geschikt voor, maar mogelijk dat je er al bent geweest en/of dat het voor de totale reis niet uitkomt.


Krakau is mss nog wel erger.
Zeer vervallen Oost-Europese stad. Oftewel grauw en veel gebouwen in slechte onderhoudsstaat.

Het kasteel is mooi, vanaf daar loop je zo het oude centrum in en langs de 2 pleinen richting de stadsmuur aan de andere kant van het stadscentrum.

Doe je in een uurtje max.
Dan heb je daar nog het oude Joodse buurtje, maar dat is dan meer voor restaurants dan de mooiheid.

Voordeel van Krakau is wel dat het vlakbij bergen is (Zakopane).
  donderdag 18 mei 2023 @ 19:52:54 #77
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209199606
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 19:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je vroeg wat je er nog meer kunt zien, daar geef ik constructief antwoord op met het gebied rond het royal castle.

Dat is ook echt letterlijk alles.
Ik vond het een hele lelijke en saaie stad.

Is ook persoonlijk natuurlijk.
Ik hou niet van Oost-Europa, hoewel sommige steden mooie historische gebouwen hebben is het altijd zo grauw en vervallen.
En de mensen tja.

Gewoon vliegen!
[..]
Krakau is mss nog wel erger.
Zeer vervallen Oost-Europese stad. Oftewel grauw en veel gebouwen in slechte onderhoudsstaat.

Het kasteel is mooi, vanaf daar loop je zo het oude centrum in en langs de 2 pleinen richting de stadsmuur aan de andere kant van het stadscentrum.

Doe je in een uurtje max.
Dan heb je daar nog het oude Joodse buurtje, maar dat is dan meer voor restaurants dan de mooiheid.

Voordeel van Krakau is wel dat het vlakbij bergen is (Zakopane).
Iemand die Krakau nog erger blenden dan Warschau. Dan spoor je echt niet hoor :') Maar ja we weten wie het zegt :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209200604
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 19:52 schreef Redefine het volgende:

[..]
Iemand die Krakau nog erger blenden dan Warschau. Dan spoor je echt niet hoor :') Maar ja we weten wie het zegt :')
We weten wie dit zegt :')

Krakau bijzonder vinden :')
  donderdag 18 mei 2023 @ 21:05:49 #79
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209200699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 20:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
We weten wie dit zegt :')

Krakau bijzonder vinden :')
Mensen met enige vorm van smaak en enige vorm van cultureel besef vinden dat ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209200886
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:05 schreef Redefine het volgende:

[..]
Mensen met enige vorm van smaak en enige vorm van cultureel besef vinden dat ja.
Nee :')

Tenzij je van grauw en vervallen houdt.
  donderdag 18 mei 2023 @ 21:25:32 #81
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209200956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee :')

Tenzij je van grauw en vervallen houdt.
:')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209201734
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
:')
Ben blij dat je het kan onderbouwen!

:')
Gelukkig weten we wie het zegt.
pi_209204992
Het centrum van Krakow is inderdaad niet heel groot en biedt niet vele dagen lang plezier, maar het is gecombineerd met het Wawel Kasteel een erg mooi centrum om een dagje rond te struinen, wat musea te bezoeken en te eten en te drinken. Daarnaast is Krakow natuurlijk prima te combineren met een bezoek aan Auschwitz-Birkenau voor wat historisch besef en daarmee heb je toch al weer een zeer interessante stedentrip voor een weekend te pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 19-05-2023 10:25:00 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 19 mei 2023 @ 13:05:31 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209206546
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 10:13 schreef Nielsch het volgende:
Het centrum van Krakow is inderdaad niet heel groot en biedt niet vele dagen lang plezier, maar het is gecombineerd met het Wawel Kasteel een erg mooi centrum om een dagje rond te struinen, wat musea te bezoeken en te eten en te drinken. Daarnaast is Krakow natuurlijk prima te combineren met een bezoek aan Auschwitz-Birkenau voor wat historisch besef en daarmee heb je toch al weer een zeer interessante stedentrip voor een weekend te pakken.
Als je wat meer tijd hebt is een uitstapje naar de zoutmijnen ook nog een leuke manier om een middag door te brengen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209241589
Vond Krakau voor 3 dagen een prachtige stad, helaas niet naar de zoutmijnen geweest toen. 3 dagen Warschau vond ik aan de lange kant, niet mega veel te zien op stare miasto, het paleis van cultuur&wetenschap en het Chopin museum na. Wel een goed Indonesisch tentje daar gevonden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')