abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169333875
Snap echt niks van de belastingdienst :')
pi_169333882
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nieuwe Wegen gaat alleen geen zetel halen.
Geen idee. Ik ervaar het in elk geval niet als een verloren stem. Ik stem gewoon op de partij waarop ik wil stemmen en het is lang geleden dat er een partij was die zo dicht bij mijn opvattingen stond; een partij waarmee ik zo veel gemeen heb.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:05:11 #253
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_169333885
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap echt niks van de belastingdienst :')
Ik snap je. Mijn aangifte van 2015 ligt hier ook nog steeds :')
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169333899
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:05 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik snap je. Mijn aangifte van 2015 ligt hier ook nog steeds :')
Normaal mag ik van geluk spreken als ik 200 euro terug krijg ofzo. Nu 1199 euro terug :?
  maandag 6 maart 2017 @ 18:09:35 #255
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_169333945
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Normaal mag ik van geluk spreken als ik 200 euro terug krijg ofzo. Nu 1199 euro terug :?
Woooowww lekkah.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169333948
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:09 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Woooowww lekkah.
maandje Thailand :p
pi_169333952
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:48 schreef timmmmm het volgende:
Monasch is in ieder geval geen mongool, maar een behoorlijk verstandige man
Zo verstandig dat hij eerst een volkomen incompetente nobody tot lijsttrekker van z'n eigen partij bombardeerde, wat werkelijk niemand begreep, om dat later toch maar weer om te draaien. Kan niet zeggen dat die campagne nou echt floreert.
pi_169333960
Het is toch niet zo dat je als je je vakantieuren laat uitbetalen door bv einde dienstverband dat je er dan meer belasting over betaald dan als je bv opneemt als vrije uren?
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 18:11:42 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169333973
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oké, dan vat ik de inhoud kort voor je samen: de media en peilingen manipuleren het verloop van de verkiezingsstrijd, met als versterkend effect dat mensen tactisch gaan stemmen (zie 2012, maar zie ook hoe GroenLinksers nu VVD willen stemmen uit angst voor de PVV). Doe dat vooral niet, stem op de partij waarop je wilt stemmen.
ow ik kijk alleen ijshockey en series dus daar heb ik geen last van

tactisch stemmen is wel aids idd, als je patat met biefstuk wilt eten en iemand je vraagt wat je wilt eten dan zeg je patat met biefstuk en niet biefstuk omdat je weet dat daar patat bij hoort

en als je dat wel doet dan moet je die vieze vegetarische groentekroketten die je er bij krijgt gewoon lachend opeten

denk ik dan

maar het helpt dat het me niet zo kan boeien wie er wint, ik wil gewoon mijn mening/stem geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_169333988
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar D66 is echt een tandje te eurofiel. Het is heel leuk dat ze zich in verkiezingstijd een beetje kritisch tonen voor de bühne, maar D66 is toch echt de minst EU-kritische partij van Nederland. D66 wil alleen maar meer EU.
D66 is wellicht wel de meest kritische partij ten aanzien van de Europese Unie en heeft er dan ook veel op aan te merken. Het verschil - en het zal wel de reden zijn dat je strooit met "eurofiel" - is dat D66 daarentegen wel de potentie ziet van een samenwerking met andere landen. Die moet je verbeteren waar nodig, maar niet buitenspel zetten. Immers is het voor genoeg problemen (klimaatverandering, vluchtelingenprobleem, belastingontduiking van multinationals, regulering van financiële markten, energie) de enige schaal waarop je een vuist kunt maken.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:16:59 #261
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169334035
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als iedereen weer op de gevestigde partijen stemt uit angst dat nieuwe partijen geen zetel halen, verandert er sowieso niks in de Nederlandse politiek.

Sowieso zou het eens afgelopen moeten zijn met dat "tactisch stemmen"

Goed item van jouw grote held Arjen Lubach hierover:

Ik denk niet dat het aan die angst ligt dat het er niet heel goed voor staat voor Nieuwe Wegen, maar aan hoe zij hun boodschap over brengen (of juist niet in dit geval)

Overigens zie ik dat ook niet als tactisch stemmen. Je wil dat je stem betekenis heeft en als je stem naar een partij gaat die geen zetels haalt, had hij dat niet. Dat is wat anders dan tactisch stemmen. Als je een D66'er bent en nu op de VVD gaat stemmen omdat Wilders anders de grootste wordt, ben je gewoon een debieltje. Dat ben ik wel met je eens
Laffe huichelaar
  maandag 6 maart 2017 @ 18:17:36 #262
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169334046
Filmpje niet geklikt natuurlijk verder
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 18:17:45 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169334050
terecht
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 18:18:07 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169334057
Lubach is een vunzige jongen
  maandag 6 maart 2017 @ 18:18:27 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169334066
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zo verstandig dat hij eerst een volkomen incompetente nobody tot lijsttrekker van z'n eigen partij bombardeerde, wat werkelijk niemand begreep, om dat later toch maar weer om te draaien. Kan niet zeggen dat die campagne nou echt floreert.
Hoe goed de campagne is, zegt niks over hoe goed de man is natuurlijk.
Laffe huichelaar
pi_169334088
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe goed de campagne is, zegt niks over hoe goed de man is natuurlijk.
Wel degelijk, want het waren zijn keuzes. Hij zou als voormalig campagnestrateeg van de PvdA beter moeten weten. Of hij doet dat ook en wil helemaal niet verkozen worden. Ik ben er niet zeker van welke van de twee het geval is.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 18:20:56 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169334116
lijkt me wel lachen om op Sylvana te stemmen en dan als die een zetel halen vier jaar lang #komtdoormij :T te roepen als ze weer iets lomps doet maar ik weet het nog niet
  maandag 6 maart 2017 @ 18:22:37 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169334144
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel degelijk, want het waren zijn keuzes. Hij zou als voormalig campagnestrateeg van de PvdA beter moeten weten. Of hij doet dat ook en wil helemaal niet verkozen worden. Ik ben er niet zeker van welke van de twee het geval is.
Nou oke een goed politicus meten we dus aan zijn camoagne ipv zijn standpunten. Goed om te weten
Laffe huichelaar
pi_169334153
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als Monasch niet wilde dat hij (en zijn partij) verkozen zou worden, zou de foute inschatting niet zijn rechtgezet. Dan had hij het mooi zo gelaten. Monasch reist stad en land af om campagne te voeren. Niet bepaald het profiel van iemand die niet verkozen wil worden.

Sowieso: als je niet verkozen wilt worden, waarom zou je dan een partij beginnen. Monasch had ook gewoon de rit kunnen uitzitten bij de PvdA.
pi_169334188
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou oke een goed politicus meten we dus aan zijn camoagne ipv zijn standpunten. Goed om te weten
Dat klopt, want een goed politicus is ook een effectief politicus. Enkel een effectief politicus kan zijn programma immers ook verwezenlijken. Dat zal Monasch niet lukken doordat hij volkomen ondoordachte keuzes maakt in zijn campagne.
pi_169334223
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als Monasch niet wilde dat hij (en zijn partij) verkozen zou worden, zou de foute inschatting niet zijn rechtgezet. Dan had hij het mooi zo gelaten. Monasch reist stad en land af om campagne te voeren. Niet bepaald het profiel van iemand die niet verkozen wil worden.

Sowieso: als je niet verkozen wilt worden, waarom zou je dan een partij beginnen. Monasch had ook gewoon de rit kunnen uitzitten bij de PvdA.
Stukje bezigheidstherapie om dat verwijt later niet te kunnen krijgen. Die draai heeft zijn kans natuurlijk niet vergroot, laat staan zijn positie op de kieslijst. Nieuwe Wegen gaat de Tweede Kamer niet halen en Monasch als nummer twee van een reeds kansloze partij is sowieso uitgespeeld.
pi_169334231
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maak jij je maar druk over D66. Over het dubieuze reisje van Pechtold en Verhoeven naar Oekraïne, of over kamerlid Hachchi, die zomaar tussentijds uit de Tweede Kamer vertrekt; ineens compleet spoorloos, om als vrijwilliger campagne te gaan voeren voor Hillary Clinton.

Bekijk anders deze aflevering van Politicologica even terug: http://www.human.nl/politicologica/afleveringen/d66.html
Hoe D66 is verworden tot de bestuurlijke elite waar ze 50 jaar geleden, bij hun oprichting, juist zo tegen ageerden. Feitelijk is er van D66 gewoon niks over...

Overigens zou ik Oosenbrug - een financieel deskundige met talloze publicaties op zijn naam - nou niet bepaald een "incompetente nobody" willen noemen. Hij is slechts ongeschikt als lijsttrekker, wegens gebrek aan politieke ervaring.
pi_169334263
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat klopt, want een goed politicus is ook een effectief politicus. Enkel een effectief politicus kan zijn programma immers ook verwezenlijken. Dat zal Monasch niet lukken doordat hij volkomen ondoordachte keuzes maakt in zijn campagne.
Monasch heeft meerdere moties aangenomen gekregen in zijn afgelopen periode als Tweede Kamerlid. Van de idealen die D66 in 1966 had, zoals bestuurlijke vernieuwing, is bijna niks meer over. Nogmaals: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_169334270
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maak jij je maar druk over D66. Over het dubieuze reisje van Pechtold en Verhoeven naar Oekraïne, of over kamerlid Hachchi, die zomaar tussentijds uit de Tweede Kamer vertrekt; ineens compleet spoorloos, om als vrijwilliger campagne te gaan voeren voor Hillary Clinton.

Bekijk anders deze aflevering van Politicologica even terug: http://www.human.nl/politicologica/afleveringen/d66.html
Hoe D66 is verworden tot de bestuurlijke elite waar ze 50 jaar geleden, bij hun oprichting, juist zo tegen ageerden. Feitelijk is er van D66 gewoon niks over...
Ik maak me daar niet druk om, omdat het niets is. Dat televisieprogramma probeerde een punt te maken op basis van één incident en dat kwam bij niemand over. Wassila is al helemaal een heerlijk verhaal. :P
quote:
Overigens zou ik Oosenbrug - een financieel deskundige met talloze publicaties op zijn naam - nou niet bepaald een "incompetente nobody" willen noemen. Hij is slechts ongeschikt als lijsttrekker, wegens gebrek aan politieke ervaring.
En de man mét politieke ervaring bombardeerde hem tot lijsttrekker. Als je zo'n basale keuze al niet juist weet te krijgen, heb je in de Tweede Kamer weinig te zoeken.
pi_169334296
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Monasch heeft meerdere moties aangenomen gekregen in zijn afgelopen periode als Tweede Kamerlid. Van de idealen die D66 in 1966 had, zoals bestuurlijke vernieuwing, is bijna niks meer over. Nogmaals: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Grappig dan dat D66 recent nog de wet door de senaat heeft geloodst die het mogelijk kan maken om de gekozen burgemeester in te voeren. D66 voerde daarin de leiding en zal het blijven doen. Iets dergelijks gaat onze vriend Jacques niet bereiken.

Ik ga nu weg trouwens dus kan niet snel reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')