Mee eens, daarom lijken mij sectortijden etc. veel belangrijker dan complete rondetijden en zelfs dan zegt het nog niks.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
2014; 2e (DSQ) en DNFquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:25 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ach, het werd hier gisteren ook al gezegd; Red Bull loopt ieder jaar gigantisch te sandbaggen tijdens de wintertests. Om er vervolgens in Melbourne 'ineens' te staan.
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:29 schreef Anton91 het volgende:
En is het ook niet zo dat Renault een grote upgrade heeft gepland voor Spanje. Ze willen eerst zeker weten of deze motor betrouwbaar is.
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.
Ja dat dus, en niet de rondetijden in hun geheel. Ze zijn specifiek op bepaalde bochten aan het testen, of de cijfertjes die er in werkelijkheid uit rollen overeen komen met de sim data. Als dat het geval is klopt hun model en hebben ze ook veel meer aan de sim data.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
En de commentaren van vorig jaar? Zoiets als dit (Gary Anderson):quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Kyran het volgende:
1. S. Vettel Ferrari 01:22.852 142
2. C. Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 01:23.134 133
3. F. Massa Williams 01:23.644 129
4. S. Perez Force India F1 01:23.721 60
Testtijden van 4 maart vorig jaar ...
Het zegt dus NIKS.
Kan iemand zich herinneren of dat een beetje klopte?quote:I know the Mercedes has broken into the 1m19s bracket on super-softs, but watching at the fast Turn 9 right-hander the Ferrari doing 1m21s on mediums still looks the most impressive car to me. It just looks so stable and consistent.
Ze zullen van alles willen testen van bandenslijtage bij verschillende set ups. Maar ook hoe de remmen en het doen en ook het verbruik van de nieuwe motor.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.
Al zegt topsnelheid niet alles, maar de acceleratie gaan we pas tijdens de kwalificatie zien in melbourne gok ik zo.
Als de teams niet sandbaggen ziet Ferrari er beter uit dan Mercedes omdat ze op hardere banden bijna net zo snel rijden als de Mercedes.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Floriz87 het volgende:
Ik denk dat gebaseerd op de info die we nu krijgen we gewoon weer een saaie Mercedes-hegemonie gaan krijgen dit jaar. En ja, dat is speculatie. Maar al die sandbag verhalen, ik geloof daar niet zo in. Wishfull thinking.
We hopen allemaal op keiharde competitie tussen Mercedes, Ferrari en RB, maar ik ben bang dat de praktijk anders wordt.
En waarschijnlijk word ik hierom afgezeken en kan je gebaseerd op wat je nu ziet nog niets zeggen. Dan baseer ik het wel op mijn glazen bol .
Lekker makkelijk verdienen aan die hypes. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hebt nieuwe regels dus de kaarten worden opnieuw geschud. Mercedes heeft de beste motor, maar de verschillen zijn kleiner geworden en de verschillen zijn minder belangrijk geworden omdat de auto's meer snelheid meenemen uit de bocht. Zowel Mercedes als Ferrari zijn goed uit de winter gekomen, er is op zich geen reden om aan te nemen dat Mercedes per se nog wat voor zou hebben op Ferrari. Dan zit Hamilton in die Mercedes, die 3 keer WK is geworden in een stuk of 8 WK-waardige auto's, en Vettel in de Ferrari, die 4 keer WK is geworden in slechts 4 WK-waardige auto's. Dan zou je zeggen dat die ongeveer gelijk genoteerd staan, maar Hamilton staat 1:1.8 en Vettel 1:12. Wat voor malloot moet je zijn om 100 euro te riskeren om er 80 te winnen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef JJH het volgende:
Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers.
quote:12:55 Grosjean is struggling a little with the rear end of the Haas turning in to Turn 10. Perhaps someone should tell him he is braking about two car lengths later than everyone else? As Eddie Irvine used to say, he could brake later than the car could...
Gary Anderson
quote:
Done deal, kunnen het seizoen wel afsluiten.quote:The fastest driver on track is currently Ricciardo, lapping in the mid-1m21s bracket.
En de enige voorvleugel van vandaag naar de klote? Zo gaan Pa Strolls centen er snel doorheen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Stroll weer naast de baan
Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4.
Update geplaatst op 13:03:11
Laten we het er maar op houden dat hij nog aan de F1 moet wennen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Stroll weer naast de baan
Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4.
Update geplaatst op 13:03:11
Hoeft niet zoveel te zeggen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef JJH het volgende:
knip
Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers.
Misschien moet hij Nissany eens bellen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat hij nog aan de F1 moet wennen.
Al vind ik het vreemd dat je naast de baan schiet bij testdagen terwijl je naar mijn idee dan niet tot de max gaat.
Klopt, ik herhaalde alleen maar wat er in het filmpje gezegd werd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeft niet zoveel te zeggen.
Als men nu massaal gaat inzetten op het kampioenschap van Palmer, dan passen de bookies zijn odds ook aan en lijkt hij een serieuze kandidaat voor het kampioenschap terwijl zijn kansen voor het kampioenschap gewoon hetzelfde gebleven zijn
Wennen? Terwijl hij afgelopen seizoen juist veel kilometers gemaakt heeft in een F1 van 2014.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat hij nog aan de F1 moet wennen.
Al vind ik het vreemd dat je naast de baan schiet bij testdagen terwijl je naar mijn idee dan niet tot de max gaat.
ach die past de Gilles Villeneuve methode toe.. "om de limiet te vinden moet je erover gaan"quote:
en reed ook geregeld een auto plat.. Tis dat Enzo zo gek op hem was anders was ie door elk team ontslagenquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:26 schreef King_Merc het volgende:
[..]
ach die past de Gilles Villeneuve methode toe.. "om de limiet te vinden moet je erover gaan"
Gilles spinde bij z,n debuut (in de trainingen) ook elke ronde, maar wel elke keer op een andere plek
Valt me op hoe goed er eigenlijk geacteerd wordt .quote:
Vond jij al niet grappig meer in 1945 bedoel jequote:Op woensdag 1 maart 2017 13:39 schreef Beach het volgende:
Die Hitler parodiėn waren al niet grappig meer in 1945
Was het niet Renault die een koeling probleem hadden met hun bodywork? Dat wordt nog wat als die motor echt harder zou moeten lopen danquote:Watching trackside this morning, I don't think the Renault engine is running to its full potential. In all three cars - the Red Bull, Toro Rosso and the works Renault - it sounds a bit quieter and calmer than the other engines - even the Honda. It might just be a characteristic of the engine, but I don't see what that would be as revs still make noise. That suggests there is some more to come from those teams, even just in the power unit department.
Gary Anderson
Dus in ieder geval geen Red Bull die ophanging moet aanpassen (kan natuurlijk nog komen).quote:It is unclear how many teams have had their suspension systems inspected, but it is understood that one team has been told to make revisions to its design concept for 2017 because it would not have been in line with the FIA's view on what is allowed. It is unclear which team has had to make a change but sources suggest that Red Bull – which has been singled out as having a design that could be impacted by the latest directive – has not yet been looked at.
Onder welke steen leef jij? Dat was vorig jaar ook al zo.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:24 schreef heywoodu het volgende:
TAG Heuer is dus eigenlijk gewoon een Renault-motor?
Dat zijn de zaken waar ik me totaal niet mee bezig houdt eigenlijk
Ja er staat me wel heel vaag iets van bij, maar ik weet niet meer hoe het nou zat en waarom het dan niet gewoon een Renault-motor heetquote:Op woensdag 1 maart 2017 14:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij? Dat was vorig jaar ook al zo.
Tag Heuer maakt klokken geen motorsquote:Op woensdag 1 maart 2017 14:24 schreef heywoodu het volgende:
TAG Heuer is dus eigenlijk gewoon een Renault-motor?
Dat zijn de zaken waar ik me totaal niet mee bezig houdt eigenlijk
Dit kan echt niet als je in de eindredactie sport zit . (hoe vaak heb je die al gehoord )quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:24 schreef heywoodu het volgende:
TAG Heuer is dus eigenlijk gewoon een Renault-motor?
Dat zijn de zaken waar ik me totaal niet mee bezig houdt eigenlijk
Nu ongeveer één keer denk ik (misschien twee, maar dat weet ik niet zeker)quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:27 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet als je in de eindredactie sport zit . (hoe vaak heb je die al gehoord )
Gezien de problemen met de Renault motor twee jaar geleden wilde RB van de Renault af, maar kon geen andere leverancier krijgen. Daarom bleven ze bij Renault maar hebben ze de bedongen dat ze de motor mochten rebadgen naar TAG Heuer (en ging STR naar Ferrari).quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja er staat me wel heel vaag iets van bij, maar ik weet niet meer hoe het nou zat en waarom het dan niet gewoon een Renault-motor heet
In een interview waar er naar gevraagd werd zei die iets in de trend van " ja, kan gebeuren, we zijn allemaal aan het pushen (dag1 ) maar dat ligt nu achter ons we kijken weer vooruit". En dan spint ie vandaag weerquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat hij nog aan de F1 moet wennen.
Al vind ik het vreemd dat je naast de baan schiet bij testdagen terwijl je naar mijn idee dan niet tot de max gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |