De accu is prima, auto start goed, daar ligt het niet aan. Bovendien komt er wel reactie op de oude radio.quote:
Je zou de eerste niet zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
De accu is prima, auto start goed, daar ligt het niet aan. Bovendien komt er wel reactie op de oude radio.
Ok.....en welke draden hoor ik dus nu om te leggen en welke moeten verbonden worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:18 schreef Snackie017 het volgende:
de paarse afgeknipte kabel hoort een geschakelde plus te zijn, de rode kabel met dat krimpstekkertje ertussen hoort een constante 12v te zijn, en die gele moet een massa zijn. daarmee zou de radio het moeten doen., de witte stekker is alleen voor de boxen
Volgens mij heb je het helemaal foutquote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:18 schreef Snackie017 het volgende:
de paarse afgeknipte kabel hoort een geschakelde plus te zijn, de rode kabel met dat krimpstekkertje ertussen hoort een constante 12v te zijn, en die gele moet een massa zijn. daarmee zou de radio het moeten doen., de witte stekker is alleen voor de boxen
Normaal is 12 de constante en rood de geschakelde +. Bruin zou in deze de massa zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het helemaal fout
Rood en geel is altijd + en zwart -
Normaal, maar hier is zo mee gerommeld..
Ik zou de pinout van de radio opzoeken
Deze kabel is er neem ik aan verantwoordelijk voor dat de radio ingeschakeld blijft nadat de sleutel uit het contact is?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:18 schreef Snackie017 het volgende:
de paarse afgeknipte kabel hoort een geschakelde plus te zijn, de rode kabel met dat krimpstekkertje ertussen hoort een constante 12v te zijn, en die gele moet een massa zijn. daarmee zou de radio het moeten doen., de witte stekker is alleen voor de boxen
Ehmm.....en hoe doe ik dat?!quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het helemaal fout
Rood en geel is altijd + en zwart -
Normaal, maar hier is zo mee gerommeld..
Ik zou de pinout van de radio opzoeken
Paars is telefoon!quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:18 schreef Snackie017 het volgende:
de paarse afgeknipte kabel hoort een geschakelde plus te zijn, de rode kabel met dat krimpstekkertje ertussen hoort een constante 12v te zijn, en die gele moet een massa zijn. daarmee zou de radio het moeten doen., de witte stekker is alleen voor de boxen
Er zit wel een aparte kabelboom aan die radio en daar is ook al eens een andere stekker op gesoldeerd maar dat is wel netjes gedaan en die werkte dus ook daarmee in de MediaMarkt en in de auto van een vriend, dus daar zit in ieder geval geen probleem in.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 22:14 schreef pwmh82 het volgende:
Is die sony een radio waar je die stekker van je auto direct achterin de radio prikt? Of zit er nog een kleine kabelboom aan die radio?
In dat laatste geval zou een foto van die kabelboom helpen. Of check zelf even of de belangrijke drie kabels uit je auto: rood, geel en bruin ook aansluiten op rood, geel en bruin in die kabelboom.
Om die sony radio te laten werken moet de rode kabel op de iso stekker een geschakelde + 12v zijn , hoort de gele een massa te zijn en de afgeknipte paarse een constante +12v te zijn, soms kan het zijn dat de geschakelde en de constante omgedraaid zijn maar daarom zitten daar vaak stekkertjes in het bij de radio behorende kabelboompje zodat ze makkelijk omgedraaid kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het helemaal fout
Rood en geel is altijd + en zwart -
Normaal, maar hier is zo mee gerommeld..
Ik zou de pinout van de radio opzoeken
Ik heb hierover al meerdere Peugeot 206 eigenaren geholpen.. alleen jammer dat in deze 206 een beunhaas aan het werk is geweest...quote:Pin 4 en pin 7 zijn standaard die omgewisseld worden.
Officieel is pin 4 powered en pin 7 switched. Of andersom..
Echter vanuit de Peugeot zijn dit pin 6en 7. (Zie link hierboven)
Pin 4 is namelijk de VANbus (nee geen canbus) in de 206.
Op deze laatste foto zie je goed waar de kabels van je auto moeten zitten. De gele van jouw auto sluit nu aan op de zwarte van je radio.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 22:44 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Er zit wel een aparte kabelboom aan die radio en daar is ook al eens een andere stekker op gesoldeerd maar dat is wel netjes gedaan en die werkte dus ook daarmee in de MediaMarkt en in de auto van een vriend, dus daar zit in ieder geval geen probleem in.
Die kabelboom kun je overigens gewoon losmaken en een nieuwe erin duwen als je dat bedoelt?
Ik zal er anders zometeen even een foto van maken.
[ afbeelding ]
Ik heb dus naar dat schema zitten kijken maar ik kwam er om heel eerlijk te zijn nog niet wijs uit. Ik begrijp even niet hoe ik dat schema moet "lezen"quote:Op woensdag 1 maart 2017 00:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tja leuk de ISO, maar je weet niet hoe hier mee geklooid is, en daarnaast gebruikt Peugeot origineel wel de stekker, maar niet de juiste volgorde van bekabeling.. waardoor rood en geel omwisselen niet genoeg is.
Zoals ik daar ook typte:
[..]
Ik heb hierover al meerdere Peugeot 206 eigenaren geholpen.. alleen jammer dat in deze 206 een beunhaas aan het werk is geweest...
Lees dit maar ff
Dit is de post met daarin een link naar de bekabeling zoals Peugeot dat doet.
PTA / Pioneer autoradio in Peugeot 206
Verderop in dat topic heb ik een voorbeeld van mijn eigen verloopje destijds geplaatst
quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
TS
Zet een plus op rood en geel, en de min op zwart en hij gaat aan. Gegarandeerd.
Van die foto die je net poste.
Van de kabels van de radio.
Moet je alleen even uitzoeken welke de geschakelde plus is.
Gewoon even meten met je multimeter dus.
Is het niet mogelijk dat iemand dat iemand me dat in een paintje/bewerkte foto ff oncirkelt wat nu precies waar moet? Want ik snap er echt geen fuck meer van nuquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:31 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Op deze laatste foto zie je goed waar de kabels van je auto moeten zitten. De gele van jouw auto sluit nu aan op de zwarte van je radio.
Geel in je auto moet naar de plek van paars in je auto. En bruin van je auto moet naar de huidige plek van geel in je auto.
Als je dan die stekkers op elkaar aansluit dan zit rood op rood, geel op geel en bruin op zwart en dan moet ie het doen.
Misschien te moeilijk beschreven. Vergeet de radio even en kijk alleen naar de kabelboom die uit je dash komt. Geel moet naar de plek van paars (paars gebruik je niet). En bruin moet naar de huidige plek van geel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:51 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk dat iemand dat iemand me dat in een paintje/bewerkte foto ff oncirkelt wat nu precies waar moet? Want ik snap er echt geen fuck meer van nu
Ok goed, dat is idd al wat overzichtelijker, ik ga dat zometeen uitproberen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:01 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Misschien te moeilijk beschreven. Vergeet de radio even en kijk alleen naar de kabelboom die uit je dash komt. Geel moet naar de plek van paars (paars gebruik je niet). En bruin moet naar de huidige plek van geel.
Helaas, ik woon helemaal aan de andere kant van het land. Limburg hieroquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kom je uit de buurt van rdam ?
Kan je wel helpen dan
Thnxquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik maak vanavond even een verhaaltje voor je zodat je het zelf kan doen
Ik lees trouwens in de reviews op de volgende site dat deze radio sws 2 plus aansluitingen moet hebben om te kunnen werken in oudere auto's. Weet niet of het van belang is om te melden maar ik kwam het zojuist tegen, vandaar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik maak vanavond even een verhaaltje voor je zodat je het zelf kan doen
Dealers doen niet aan 'maken', die vervangen dan dat stukkie kabelboom, dan ben je niet blij.quote:Op donderdag 2 maart 2017 23:24 schreef Zelus het volgende:
Beste is een afspraak te maken bij een Peugeot (sub)dealer, met het verzoek of hun de losse kabels willen controleren en daar weer iso stekkers van willen maken.
Voor je het weet krijg je rare problemen met je auto vanwege aanranding van je com 2000 systeem (auto computer systeem).
Dat kan ook nog, als je handig bent.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dealers doen niet aan 'maken', die vervangen dan dat stukkie kabelboom, dan ben je niet blij.
Beter gewoon even goed uitmeten wat wat is, opschrijven, kladje maken van hoe het moet komen, accu losgooien en even alles weer netjes solderen en krimpkousen. Soms mag je daarna alsnog naar de garage om je plofzak lampje effe uit te laten gooien, maar dat is beter als de computer vervangen omdat je aan je bedrading zat te solderen met de spanning erop.
Als je me wat de uitleg van de multimeter betreft nog het eea. kunt noteren zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik heb er een klein beetje ervaring mee maar dit is zeer gering en heb liever dat ik het meteen GOED doe ipv, dat ik dénk het goed te doen en alsnog iets verkeerd doe en wellicht schade berokken aan radio of auto(onderdelen).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tis heel simpel. Ben je bekend met het gebruik van een multimeter ?
Zo niet dan kan ik het nog wat uitgebreider vertellen als je wil.
Maar samenvattend :
Pak je multimeter en ga meten wat de : -, + en geschakelde + is aan de auto kant.
Schrijf dit op.
Nu heb je in principe alle informatie al die je nodig hebt.
De VASTE + sluit je aan op de gele draad van de autoradio
De Geschakelde + sluit je aan op de rode draad van autoradio
De - sluit je aan op de zwarte draad van de autoradio.
Die blauwe draad die aan je autoradio stekker zit is voor een elektrische antenne, maar die heb je niet waarschijnlijk.
Mocht je nou geen geschakelde plus hebben kan je die vaak van je sigaretten aansteker vandaan halen. of je moet geel EN rood aan de + hangen maar dan moet je niet vergeten elke keer je radio uit te zetten want je contactslot zal deze niet schakelen dan
Speaker aansluitingen zat nog wel een stekker aan he ?
Ja ok snap ik maar - gaat in dit geval op het chassis van de auto neem ik aan?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:58 schreef Fer het volgende:
Pak die multimeter en begin gewoon met meten, zolang hij op V staat en je niet per ongeluk met jr pennetje twee draden verbind (kortsluiting maakt) gaat het goed.
Klopt.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ja ok snap ik maar - gaat in dit geval op het chassis van de auto neem ik aan?
En met de geschakelde + wordt bedoeld dat die alleen spanning geeft als de sleutel op contact staat?
Ok helder.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Klopt.
Je doet de zwarte pen van je meter op een massa oftewel -, chassis is prima ja.
Ik pak meestal de de sigg aansteker, de - is die ronde buitenkant zegmaar.
En dan ga je gewoon meten met de rode pen wat die draden doen die uit je auto komen. En de geschakelde plus is idd als je sleutel er in zit en gedraaid is.
Wanneer je weet wat de plus is houd je daar je rode meet pen op.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:09 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ok helder.
Maar hoe kom ik erachter welke van de overige drie draden de "min" draad is?
Ik heb zoals je op de foto's kunt zien geen namelijk zwarte draad, enkel bruin, grijs, paars en uiteraard rood en geel?
min zoeken met een plus op je meter; srsly?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wanneer je weet wat de plus is houd je daar je rode meet pen op.
Dan ga je met de zwarte pen de - zoeken.
Zodra je meter dus +- 12v aangeeft weet je dat je dat dat de - is
En dat betekent en gaat precies hoe in zijn werkquote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
min zoeken met een plus op je meter; srsly?
Denk dat je beter connection kunt meten, of je moet aandelen bij de zekeringenboer hebben..
Ok gwn hetzelfde voltage maar dan gwn de omgedraaide waarde dus als ik het goed begrijp?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan ook maar bovenstaande manier werkt prima. En nee er gaan geen zekeringen uit.
Een volt meter is niet voor niets hoog-ohmig.
Meter in de ohmstand zetten, de ene pen doe je op de massa van de sigg aansteker bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:35 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En dat betekent en gaat precies hoe in zijn werk
Ik kwam er enkele dagen geleden toevallig achter dat je die bij 206'jes super gemakkelijk kunt losmaken. Is een soort klemmetje die je omhoog kunt wippen, geen gedoe met een ringsleutel en stroom aan je fikken dusquote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Meter in de ohmstand zetten, de ene pen doe je op de massa van de sigg aansteker bijvoorbeeld.
En met de andere pen ga je aan de draden meten tot je meter bij een draad 0 ohm aangeeft. Die draad is dan de - voor je radio.
Ook een prima manier, maar op deze manier moet je wel de plus van je accu los koppelen.
Tis maar 12v, kan je gewoon aanraken hoorquote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:52 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik kwam er enkele dagen geleden toevallig achter dat je die bij 206'jes super gemakkelijk kunt losmaken. Is een soort klemmetje die je omhoog kunt wippen, geen gedoe met een ringsleutel en stroom aan je fikken dus. Alleen moet ik de klok en datum dan naderhand ff opnieuw instellen dan.
Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen. Ik heb voldoende zelfvertrouwen om het zelf aan te durven nu. Ik zal er vandaag denk ik niet meer aan toe komen maar morgen ga ik me hier volledig op richten. Ik zal het resultaat hier posten.
Mja nog één dingetje:quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tis maar 12v, kan je gewoon aanraken hoor
Good luck! Als je nog vragen hebt gewoon hier vragen
Ja die laatste stand van 200 is primaquote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Mja nog één dingetje:
Op welke Ohm stand moet ik de multimeter zetten?
Ik heb er namelijk 5:
20M, 2M, 200k, 20k, >+ 2k, of o)))200?
Waarbij die laatste waarschijnlijk een piepje afgeeft als ik me niet vergis.
Ok, heb hem toch zojuist nog even door kunnen meten. Het volgende:quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja die laatste stand van 200 is prima
Nou zoals ik dus al zei eerder, dat moet ik dus nu vreemd genoeg ook al doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat is heel merkwaardig... lijkt op een digitale aansluiting... canbus ofzo voor een externe cd speler oid.
En dat paarse draadje ? Heb je die gemeten ?
Anders even zoeken naar nog meer draden.
Ligt vast wel ergens een geschakelde plus.
In het ergste geval kan je de gele en rode van de radio samen op die plus doen maar dan moet je wel zelf iedere keer je radio uit doen.
Ik neem aan dat ik grijs en bruin verder kan negeren dan? Of kan ik die eventueel ook beter omsteken maar dan op een "dood spoor" zetten of zo?quote:Op zondag 5 maart 2017 01:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mooi!
Nu hebben we alle info dus. Dat de geschakelde voeding iets lager is is normaal. Overgangsweerstand van contacten e.d.
Sluit het nu zo aan :
De rode draad van je auto sluit je aan op de gele draad van de autoradio
De paarse draad van je auto sluit je aan op de rode draad van autoradio
De gele draad van je auto sluit je aan op de zwarte draad van de autoradio.
Die stekkertjes kan je er uit halen als je met een heel dun plat schroevendraaiertje het weerhaakje induwt. even met een lampje goed kijken dan zie je het.
Of je knipt die hele stekker er af maar dan zou je het eigenlijk wel even netjes moeten solderen en de niet gebruikte aders goed isoleren.
Minder chique oplossing is een kroonsteen gebruiken.. kan wel maar die moet je daarna wel even intapen zodat je nergens sluiting kan maken. En goed opletten dat er nergens een koper draadje uit steekt.
Ow da's ook wel een goeie tip, thnx. Neem ik meteen mee op het moment dat ik die ertussen schakel. Heb jij die ook via Ebay in Engeland besteld of eentje hier aan deze kant van de plas?quote:Op zondag 5 maart 2017 02:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Idd negeren
Als jij ze goed isoleert niet nee haha.
Ik heb mijn stuurbedieningkastje trouwens ook op de geschakelde voeding gezet.
Ter info
Haha chinaaaquote:Op zondag 5 maart 2017 02:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ow da's ook wel een goeie tip, thnx. Neem ik meteen mee op het moment dat ik die ertussen schakel. Heb jij die ook via Ebay in Engeland besteld of eentje hier aan deze kant van de plas?
Nou.....ik ben dus met vanalles aan het proberen om die stekkertjes los te krijgen maar die weerhaakjes geven met geen mogelijkheid mee.quote:
Die setjes heb ik ook en heb ze hier op de bijrijdersstoel liggen maar de bussen van de schroefjes zijn te dik en de kopjes net te klein om erdoorheen te komen.quote:Op zondag 5 maart 2017 14:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja kan kut zijn haha...
ik gebruik altijd zo'n mini schroevendraaiertje uit zo'n horloge setje..
quote:
Goed bezigquote:Op zondag 5 maart 2017 15:57 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoppaaaaaa![]()
Faithless - Insomnia, music to my ears na zoveel frustratie.
Machtig geluid ook komt er uit die boxen nu, nooit gedacht dat een beetje headunit zóveel positief effect kon hebben op een paar standaard speakers.
Nu alleen nog zien te achterhalen wat er (nog) NIET werkt ivm die blauwe draad
Geen idee, wel apart. Vraag me ook af wat de gedachte daarachter moet zijn. Maar wellicht zijn er meer Peugeot eigenaren hier die zich hierin herkennen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 02:36 schreef vannelle het volgende:
Niet precies dezelfde auto maar een 306 hier:
Sigarettenaansteker geeft altijd stroom, sleutels er in of niet.
Dus óf we hebben allebei een buitenbeentje óf het is gewoon Peugeot eigen.
Voor de continue + zou je die dus kunnen gebruiken en moet je alleen nog op zoek naar de geschakelde +
Tenzij je er elke keer aan denkt je radio uit te zetten, dan kunnen ze prima allebei constant aan de stroom.
Weet ik wel, maar ik heb een hekel aan die piekspanning aan mijn fikken, daarom ben ik blij dat er over zoiets nagedacht is door Peugeot. Er wordt wel altijd lacherig gedaan over Franse auto's maar ik ben toch al verschillende dingen tegen gekomen bij ze waar veel ''Premium'' merken best nog een puntje aan kunnen zuigen. Ik heb toen ik die bedrading aan het doormeten was en die geschakelde + zocht eens even kort een blik aan de binnenkant van mijn dash geworpen en was verbaasd om te zien hoe netjes alles weggewerkt was aan bedrading. Alles was netjes gebundeld en zodanig gelegd dat het niet in conflict kan komen met andere kabel bundels of materialen en er zat nog een of ander klitteband-achtig materiaal omheen gewikkeld. Letterlijk geen één kabel lag er slordig bij of bloot of wat dan ook.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tis maar 12v, kan je gewoon aanraken hoor
Good luck! Als je nog vragen hebt gewoon hier vragen
Ok, helder.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Die blauwe is om accessoires in te schakelen, die levert een klein stroompje wat tegen bijvoorbeeld een versterker of elektrische antenne zegt dat de radio inschakelt en dat er aktie moet komen,
En ja, een goede HU is dé basis om je geluid te verbeteren; een speaker of versterker kan alleen maar weergeven wat je HU erin stopt.. een brakke HU met een versterker en speakers van 10k¤ levert nog steeds kutgeluid..
Ik roep dat altijd tegen iedereen, maar niemand neemt dat aan, want een setje cheapass MP speakers is veel goedkoper.. they always shoot the messenger, en dat zijn de speakers.
Iedereen super bedankt hier voor het meedenken en de tips en adviezen. In het bijzonder naar Mitchel en Sounddragon. Kan me zo voorstellen dat ik jullie de afgelopen dagen helemaal GEK gemaakt heb met mijn vragen (quote:
Thnx, als deze uit de UK komen dan heb ik al een vermoeden welke dat ik moet hebben. Ik heb er afgelopen week al even kort naar gezocht en kwam toen bij ene uit die ze per merk autoradio verkocht. Ik zal even kijken wat praktischer is; enerzijds is een kabel die voor meedere radio's geschikt is wel fijn, maar als ik er een hele hoop voor moet omgooien en aanpassen kan ik wellicht toch beter een merk-specifieke adapter aanschaffen.quote:Op zondag 5 maart 2017 22:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Graag gedaan hoor.
Altijd fijn om mensen te kunnen helpen.
Over de stuurbediening : Ja maar daar heb je niks aan, is speciaal voor een Alpine radio naar het canbus systeem van BMW.
Edit : ik had hem uit de UK!
Je kan even kijken of deze seller ook Peugeot-sony modules heeft
Deze heb ik : https://www.ebay.nl/itm/370752127234
Edit 2 : ik denk dat je zoiets moet hebben : https://www.ebay.nl/itm/400426637788
Even goed lezen voor welk type auto ze geschikt zijn dan moet het wel goed komen.
Gewoon zoeken op ebay op peugeot steering control
LOL......als het ff kan wil ik het topic nog héél even open houden totdat die stekker er definitief in zit en werktquote:Op zondag 5 maart 2017 23:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha, topic mag nog niet dicht zie ik![]()
Stuurbediening is waarschijnlijk ook canbus bij je peugeot en hoogstwaarschijnlijk is dat de draad waar je die 5v op had. Die gaat die module in, en die module spreekt je radio dan aan via zo'n 3.5mm jackplug. ( koptelefoon aansluiting )
Die modules hebben meestal 3 of 4 draadjes.
Plus
Geschakelde plus
Min
Canbus in
Bij mijn auto heb ik de plus en geschakelde plus van de module bij elkaar gedaan en op de geschakelde plus van de auto aangesloten.
Ik kon niet bedenken waarom dat ding altijd spanning nodig zou moeten hebben.. en idd werkt ook prima zonder haha
Inderdaad bij elkaar gedaan en gesoldeerd.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:23 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
LOL......als het ff kan wil ik het topic nog héél even open houden totdat die stekker er definitief in zit en werkt. Mocht ik tóch nog op een probleem stuiten waar ik niet 123 zelf uit kom dan hoef ik er niet een heel nieuw topic over te openen.
En heb je die 2 dan gewoon bij elkaar gedraaid en in één en dezelfde stekker gestopt of eraan gesoldeerd?
Mja het is idd apart om zoiets als stuurbediening permanent van stroom te voorzien als er voor rest immers niks ingeschakeld staat.
Mja oa. een Alpine headunit las ik al dus ik vermoedde al zoiets.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Inderdaad bij elkaar gedaan en gesoldeerd.
Alles bij mij is gesoldeerd.
Maar ik heb een overdreven installatie er in haha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |