https://nl.wikipedia.org/wiki/Democratiequote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:34 schreef Drug het volgende:
ok discussiëren 101: jij doet een stelling, dus dan is het aan jou om die met argumenten aan te tonen. kun je dat wel?
Ja en je spreekt jezelf prachtig tegen. Eerst brabbel je wat over "de koran" en wat er volgens jou wel of niet in staat. Tegelijkertijd zien we dagelijks dat er genoeg moslims zijn die in de koran wél een rechtvaardiging voor geweld lezen. En dat onderstreep je zelf vervolgens treffend door IS aan te halen. Deze organisatie, Islamitische Staat, slacht moslims met een iets andere mening bij bosjes af. Staat kennelijk ook allemaal ergens in de koran of zo...quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel gelezen wat er staat 11je?
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:46 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie
Bij deze.
Je bent op het punt gekomen om het afslachten van moslims door andere (radicale) moslims ook als een Koranisch principe te zien dus, dan ben je wel erg van het padje af, zie wel het verschil in met wat jij in de mond legt en wat er staat, namelijk dat zelfs IS letterlijk buiten haar boekje moet treden om het te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja en je spreekt jezelf prachtig tegen. Eerst brabbel je wat over "de koran" en wat er volgens jou wel of niet in staat. Tegelijkertijd zien we dagelijks dat er genoeg moslims zijn die in de koran wél een rechtvaardiging voor geweld lezen. En dat onderstreep je zelf vervolgens treffend door IS aan te halen. Deze organisatie, Islamitische Staat, slacht moslims met een iets andere mening bij bosjes af. Staat kennelijk ook allemaal ergens in de koran of zo...
Het is goed dat er ruimte is voor interpretaties in een geloof.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed. Is er ruimte binnen een geloof voor interpretatie dan is het niet goed. Is het een statisch geloof is het weer extremistisch. Wat is het nou?
Dat blijkt....quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ik ben een heel eng mens hoor.
"Zolang de islam richting gewenste dominantie vaart"quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dominantie? 95% van Nederland is niet-moslim.
Doen ze toch iets verkeerd.
De mensen die zo met het gedrag/leven van anderen bezig zijn vind ik altijd nog een stukje enger. De bemoeizucht heeft zoiets tragisch.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:01 schreef Buitendam het volgende:
De mensen die zo met het gedrag/leven van anderen bezig zijn vind ik altijd nog een stukje enger.
Het is niet zo'n heel moeilijke zin, dus ik las hem goed. Ik heb alleen het vermoeden dat de huis-tuin-en keuken-moslim niet zo bezig is met dominantie. Dus voor wie die gewenst is, is mijn een raadsel.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Zolang de islam richting gewenste dominantie vaart"
Hoe krijg je het voor elkaar om deze zin niet goed te lezen?
Kijk voor de gein eens toespraken op youtube van imans waar de islam al wel dominant is.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat gelovigen (dus ook radicaal gelovigen en extremisten) ergens in die religieuze boeken een rechtvaardiging voor hun gedrag lezen. Allemaal pretenderen ze voor de "ware islam" te staan. Zo heb je ook extremistische christenen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent op het punt gekomen om het afslachten van moslims door andere (radicale) moslims ook als een Koranisch principe te zien dus, dan ben je wel erg van het padje af, zie wel het verschil in met wat jij in de mond legt en wat er staat, namelijk dat zelfs IS letterlijk buiten haar boekje moet treden om het te rechtvaardigen.
Ach, zolang er überhaupt nog geen 3/4 gemiddeld komt opdagen voor landelijke verkiezingen valt het met dat radicaliseren erg mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat gelovigen (dus ook radicaal gelovigen en extremisten) ergens in die religieuze boeken een rechtvaardiging voor hun gedrag lezen. Allemaal pretenderen ze voor de "ware islam" te staan. Zo heb je ook extremistische christenen.
Overigens ben je - naar mijn bescheiden mening - al een aardig eindje geradicaliseerd wanneer je in Nederland woont, de democratie verwerpt en om religieuze redenen weigert te gaan stemmen. Dat past perfect bij het beeld van radicalisering van moslimjongeren waar de AIVD voor waarschuwt en dat ook aan bod komt in het Trouw-artikel in de OP.
Heerlijk zo een normaal iemand!quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De mensen die zo met het gedrag/leven van anderen bezig zijn vind ik altijd nog een stukje enger. De bemoeizucht heeft zoiets tragisch.
Uit religieuze boeken sure, maar er is natuurlijk een verschil met de Koran, de zgn onfeilbare en absolute woord van God en 'hoe word ik een radicale moslim for dummies' handboek, dat zijn in mijn ogen nogal twee verschillende dingen, zeker als je steeds naar het laatste moet verwijzen om je acties te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat gelovigen (dus ook radicaal gelovigen en extremisten) ergens in die religieuze boeken een rechtvaardiging voor hun gedrag lezen. Allemaal pretenderen ze voor de "ware islam" te staan. Zo heb je ook extremistische christenen.
Er is denk ik nog altijd een groot verschil tussen niet-stemmen en je afzonderen van de samenleving en ook overgaan op geweld, mocht je met radicaal militantisme bedoelen.quote:Overigens ben je - naar mijn bescheiden mening - al een aardig eindje geradicaliseerd wanneer je in Nederland woont, de democratie verwerpt en om religieuze redenen weigert te gaan stemmen. Dat past perfect bij het beeld van radicalisering van moslimjongeren waar de AIVD voor waarschuwt en dat ook aan bod komt in het Trouw-artikel in de OP.
Shirk...verdiep je er eens in. De betekenis, voorwaarden etc.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
Shirk is zoals jij ook wel weet de grootste zonde in de islam. Als jij daar je vingers aan wil branden is dat jouw pakkie-an maar noem een ander die dat niet wil dan niet hypocriet of vroom.
Moet je lezen. Luisteren. Je mag helemaal zelf weten of je stemt of niet, hoewel elke moslim die nu (met Geerts populariteit) niet stemt extreem dom is. Stem dan blank in ieder geval. Maar jij bent schadelijk omdat je het expliciet shirk noemt. Je beschuldigt je stemmende vader van shirk. Weet niet of je de gevolgen snapt. Buiten dat staat jouw houding de integratie van moslims in de weg ja.quote:Vind het een kwalijke zaak dat jij het me kwalijk neemt dat ik niet stem. Ik heb het idee dat jij het mij erger kwalijk neemt dan wanneer een Nederlander niet zou stemmen.
De democratie is een grote verworvenheid ja. Democratie en acceptatie ervan laat zien dat een diverse maatschappij in staat is zichzelf op vredige wijze te besturen en tot een compromis te komen. Het enige alernatief voor een democratie is een dictatuur.quote:Ik moet dankbaar zijn dat ik mag stemmen. Alsof democratie een verworvenheid is in Europa. Even voor de goede orde, de democratie is hier ongevraagd opgelegd aan de mensen in Europa zodat mensen als jij denken dat ze wat te zeggen hebben en zich speciaal voelen.
Wel je kameel vastbinden hè.quote:Verder vertrouw ik op Allah, wat er ook moge gebeuren hier in Nederland. Hij is de beschermer en Hij is de enige die me wat kan aandoen. Geen volk of mensen.
Dat is de huis tuin en keuken moslim ook niet. Maar puntje bij paaltje weet je wel welke kant de meeste moslims kiezen, en dat is niet het seculiere westen. Dus is het nu een probleem, nee. Is het verstandig nu je zorgen over te uiten, ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is niet zo'n heel moeilijke zin, dus ik las hem goed. Ik heb alleen het vermoeden dat de huis-tuin-en keuken-moslim niet zo bezig is met dominantie. Dus voor wie die gewenst is, is mijn een raadsel.
Kant kiezen hoeft niet. Nogmaals: 95% is niet moslim.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is de huis tuin en keuken moslim ook niet. Maar puntje bij paaltje weet je wel welke kant de meeste moslims kiezen, en dat is niet het seculiere westen. Dus is het nu een probleem, nee. Is het verstandig nu je zorgen over te uiten, ja.
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het enige alernatief voor een democratie is een dictatuur.
Nu niet. Maar mijn nu kleine nichtjes zitten over 40/50 jaar wel in een situatie waar dat wel kan gebeuren dat het moet, en dat vind ik geen fijn idee. Er zijn al uitdagingen genoeg...quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kant kiezen hoeft niet. Nogmaals: 95% is niet moslim.
Klopt. Maar... dan moet je tegen buitenstaanders jouw persoonlijke visie niet opdringen als een religieus dogma. Bijvoorbeeld: vrouwen geen hand schudden is niet iets van de islam, het is iets persoonlijks van de persoon die het zo interpreteerd. En dan is het vreemd dat dat voor gaat op iemand die vind dat dat onbeschoft is wegens artikel 1.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De essentie van religie is dat mensen precies lezen wat ze willen lezen en dat ze negeren wat minder goed in hun plaatje past.
Buiten je onderbuik is die stelling totaal niet te onderbouwen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nu niet. Maar mijn nu kleine nichtjes zitten over 40/50 jaar wel in een situatie waar dat wel kan gebeuren dat het moet, en dat vind ik geen fijn idee. Er zijn al uitdagingen genoeg...
Met alle respect Aloulu, maar ik vind je reactie nogal vreemd. Als ik ervoor kies om niet te stemmen is dat een eigen keus. Daar is geen kalifaatmongool aan te pas gekomen. Je bent erg voorbarig in je reactie en zegt ook echt rare dingen zoals de arabische wereld die een democratie nodig heeft en daarom nog achtergesteld is.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Shirk...verdiep je er eens in. De betekenis, voorwaarden etc.
[..]
Moet je lezen. Luisteren. Je mag helemaal zelf weten of je stemt of niet, hoewel elke moslim die nu (met Geerts populariteit) niet stemt extreem dom is. Stem dan blank in ieder geval. Maar jij bent schadelijk omdat je het expliciet shirk noemt. Je beschuldigt je stemmende vader van shirk. Weet niet of je de gevolgen snapt. Buiten dat staat jouw houding de integratie van moslims in de weg ja.
[..]
De democratie is een grote verworvenheid ja. Democratie en acceptatie ervan laat zien dat een diverse maatschappij in staat is zichzelf op vredige wijze te besturen en tot een compromis te komen. Het enige alernatief voor een democratie is een dictatuur.
De niet vredige manier van besturen door een maatschappij door alles met geweld af te dwingen. Er is geen tussenweg. Wat die kalifaatmongolen je ook proberen te verkopen ("niet voor democratie noch voor dictatuur!!").
Hoe eerder moslims dit inzien hoe sneller de moslimwereld ook uit die armoede kan komen in de 21e eeuw.
[..]
Wel je kameel vastbinden hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |