SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Dat durf ik niet te zeggen. Kan het niet zien iig.quote:
Dat zijn de beste adviseurs ja.... Beter kijk je even in de bouwtekeningen en vraag je het archief bij de gemeente op, waar ook de aanbouw in staat.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:07 schreef Patroon het volgende:
ik heb het even aan een bevriende timmerman gevraagd
Dat was ik ook zeker van plan. Wat het advies hier ook zou zijn. Zoiets doe ik pas als een constructeur groen ligt heeft gegeven. Toch benieuwd naar wat meningen van ervaren mensen hier.quote:Op maandag 27 februari 2017 20:32 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat zijn de beste adviseurs ja.... Beter kijk je even in de bouwtekeningen en vraag je het archief bij de gemeente op, waar ook de aanbouw in staat.
Een stuk wand laat je niet voor jan lul staan in ieder geval
Geloof me, ik ken er legioquote:Op maandag 27 februari 2017 21:24 schreef Patroon het volgende:
Hij is trouwens wel ervaren. Hij hweet zijniet eigen huis volledig gebouwd. Dat doe je niet zomaar.
Kerel je waarschuwing is duidelijk. Jij kent er genoeg. Zegt nog niets over wie ik ken. En geloof me...ik denk echt wel zelf na.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:20 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Geloof me, ik ken er legio![]()
Mocht het een dragende muur zijn, dan heb je een vergunning nodig. Berekening van de constructeur, klein tekeningetje en de gebruikelijke formulieren, meer niet.
Dat dusquote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Op dat stukje muur ligt hoogstwaarschijnlijk een stalen balk die de achtergevel van de bovenverdieping draagt.
Dat wil je niet zomaar weghalen. Het kan wel, maar dan moet je een nieuwe oplossing voor die draagbalk creëren. Of het niet erg vinden als je voortaan geen achtergevel meer hebt.
Inderdaad, ik snap niet waarom de bevriende timmerman het heeft over de vloer terwijl er 99% kans is dat er een complete gevel op leunt...quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Op dat stukje muur ligt hoogstwaarschijnlijk een stalen balk die de achtergevel van de bovenverdieping draagt.
Dat wil je niet zomaar weghalen. Het kan wel, maar dan moet je een nieuwe oplossing voor die draagbalk creëren. Of het niet erg vinden als je voortaan geen achtergevel meer hebt.
En als je dat nou allemaal laat zitten, maar halverwege de muur een inkeping maakt, maar dan niet helemaal tot de haakse muur. Dus zoals het voorbeeld plaatje. Zou er dan nog genoeg draagvlak zijn?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Goede vraag voor een constructeur!quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
En als je dat nou allemaal laat zitten, maar halverwege de muur een inkeping maakt, maar dan niet helemaal tot de haakse muur. Dus zoals het voorbeeld plaatje. Zou er dan nog genoeg draagvlak zijn?
Inderdaad, dit lijkt me niet iets wat je op basis van een FOK! antwoord wilt beslissen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Goede vraag voor een constructeur!
Dit topic zal dan ook niet de doorslag geven, maar kan mij wel helpen om te kijken wat de mogelijkheden zijnquote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:01 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit lijkt me niet iets wat je op basis van een FOK! antwoord wilt beslissen.
Schijnt zuiniger te zijn dan cv als je maar 1 ruimte wil vervangen..en niet elke keuze moet rationeel zijnquote:Op woensdag 15 maart 2017 12:15 schreef zozozozo het volgende:
ik dacht dat jij bezig was je huis gasverbruik naar beneden te krijgen :-)
hou er rekening mee dat dit soort apparaten wel een flink slokje gas lussen. Mijn schoonvader heeft 2 jaar geleden een soortgelijk model aangeschaft en was nogal geschrokken van het verbruik terwijl ze hem niet eens veel aan hebben (maximaal een 3 uurtjes per dag in het stookseizoen).
Maar goed, het oog wil ook wat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |