True. Maar zoals gezegd: ook zonder hond ideaal. Los van dat stations ook gewoon mooi zijn, is het zó praktisch als je eens iets van enig formaat wil meenemen.quote:Op zondag 7 mei 2017 21:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het is een gewone. Ja bewust omdat we een hond hebben en dan is dit ideaal.
Kopenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:44 schreef leolinedance het volgende:
BREAKING: Braad zijn 316 compact is weg! Bleek toch niet zo goed idee achteraf
Man man man. Rampenbak.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:18 schreef lst128 het volgende:
[..]
Kopen? https://link.marktplaats.nl/m1162408556
quote:Op zondag 7 mei 2017 23:18 schreef lst128 het volgende:
[..]
Kopen? https://link.marktplaats.nl/m1162408556
Merk verder niet veel van nee. Het is natuurlijk een wat oudere automaat dus het is geen ZF 8-traps. Een jaar terug heeft 'ie nog een beurt van ZF gekregen en de garages die er mee hebben gereden tot nu toe hebben nooit opmerkingen over de automaat gegeven. Ook ZF dus niet, die 'm aardig getest heeft.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:20 schreef Hyperdude het volgende:
Verder bak wel goed/snel met schakelen?
On-topic: geen idee verder.
Ja bonk denk ik ook, achterasrubbers zijn 1,5 jaar terug al gedaan dus misschien dat het diff wat los hangt. Misschien is de koppelomvormer wel naar de kl*te.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
OK
Bonk in achteruit zal wel wat speling zijn in de aandrijving. Dat zal wel niet de oorzaak zijn; dan klinkt dat matige ontkoppelen wat logischer als oorzaak.
NB. Handbak inbouwen
NB2. Afgelopen weekend 150km snelweg in e39 540i gereden. Vet.![]()
Vorige week zijn de hardyschijf en tussenaslager gecheckt, dus dat zou goed moeten zijn. Was ook mijn eerste verdachte. Achterasrubbers kon hij niet goed zien denk ik, dus die had 'ie besteld. Maar ik zag op een bonnetje van 1,5 jaar terug dat die toen al gedaan zijn, lijkt me stug dat die na 25k km alweer op zijn. Dus misschien inderdaad de ophanging van het diff.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:54 schreef boegschroef het volgende:
Ik denk ook dat de problemen niet gerelateerd zijn.
Bonk: aandrijving of ophanging:
Hardyschijf?
Diff los?
Automaat, ik denk eerder een vacuum probleem of teweinig olie. Maar gok op vacuum. Als het de omvormer is dan is het niet alleen bij R maar ook bij D
Verschillende testjes:
Zet hem eens in de R met handrem zonder gewone rem.
Zet hem in R zonder remmen, ergens waar je vrij achteruit kan rijden
Haha foto net weer veranderd, had het idee dat ik deze al geplaatst hadquote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hadden die lagers gelopen?
Ik rij mijn BMW's meestal redelijk op tot 350-400000 kms., en nog nooit een lager laten vervangen.![]()
Of had je iets geraakt met die diverse onderdelen RA?
Leuke foto.
Hoofdzaak dat ie het weer goed doet.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:47 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Haha foto net weer veranderd, had het idee dat ik deze al geplaatst had![]()
Nou die lagers hadden geen speling maar liepen wel rauw en lawaaierig. Er staat nu 180xxx km op. Maar ik heb em gekocht met 160xxx km en toen was het lawaai hetzelfde. De remschijven vervangen omdat ze krom waren en de remklauw zat vast. Al met al een hoop werk gehad maar hij rijd dan ook weer erg fijn nu. Verder niets geraakt.
Het lager links liep erg droog. Rechts was in principe ok en had niet vervangen hoeven worden. De aandrijfas vervangen omdat ik hem met montage gesloopt heb![]()
Al doende leert men.
Kwam ergens iets tegen waar ze bij soortgelijke problemen richting nokkenas-sensor wezen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Krukassensor misschien? Lees als symptomen bijvoorbeeld ook schuddende motor en die van mij doet dat soms ook. Ook daarom had ik dus vacuum gemeld, maar al met al zou het de sensor kunnen zijn (hoop ik, beter dan de AUT).
die heb ik net vervangen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Krukassensor misschien? Lees als symptomen bijvoorbeeld ook schuddende motor en die van mij doet dat soms ook. Ook daarom had ik dus vacuum gemeld, maar al met al zou het de sensor kunnen zijn (hoop ik, beter dan de AUT).
Gefeliciteerd. Woon je in Duitsland? Uitlaatsierstuk zou ik niet doen. Of je moet een petje dragen in de auto.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo, sinds ruim een week ook de trotse eigenaar van een BMW; een 116i uit november 2009!
Niet slecht voor een eerste auto:
[ afbeelding ]
Alleen nog nieuwe zomerbanden nodig, een uitlaatsierstuk erop en een telefoonhouder installeren. Dan zijn we done!
Niks mis met een goeie dubbele dtm-pijpquote:Op vrijdag 12 mei 2017 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Woon je in Duitsland? Uitlaatsierstuk zou ik niet doen. Of je moet een petje dragen in de auto.
Ja dat hoop ik ook, dat het iets simpels is.. Maar ik ben bang dat het toch wel iets ernstigs isquote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die heb ik net vervangen.
Liep slecht, schakelde niet normaal door, startte lastig.
zou wel fijn zijn als dat hem is, want die is niet zo onwijs duur.
Ik heb inderdaad nog wat beter naar de symptomen gezocht en dat is toch wat heviger dan wat ik heb. Stationair loopt 'ie verder goed, het gaat pas fout als 'ie in de R gaat. Net weer getest en sloeg weer af. Daarvoor niet, maar toen was er wel weer een flinke bonk.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 17:42 schreef boegschroef het volgende:
Bij een kapotte krukassensor loopt de wagen over het algemeen slechter, niet netjes stationair en start slecht. Denk niet dat da het probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |