SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.![]()
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas![]()
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)![]()
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen![]()
Ferrari SF70H (Ferrari 062)![]()
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen![]()
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
McLaren MCL32 (Honda RA617H)![]()
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne![]()
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll![]()
Toro Rosso (Renault R.E.17)![]()
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat![]()
Haas VF-17 (Ferrari 062)![]()
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen![]()
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer![]()
Sauber C36 (Ferrari 061)![]()
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
[ Bericht 21% gewijzigd door potjecreme op 26-02-2017 21:34:43 ]
De nieuwe OP:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op zondag 26 februari 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De nieuwe OP:DoneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Foutje die er blijkbaar al in zat.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:40 schreef Tarado het volgende:
Ziet er prima uit maar hoe komt McLaren boven Williams?
Geen van beiden.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:41 schreef MakkieR het volgende:
Zijn de tests morgen en dinsdag ook ergens op televisie te volgen of is dit allemaal geheim en besloten.
Dat kan ik je nu wel alvast verklappen, je wordt niks wijzer komende week.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:14 schreef MakkieR het volgende:
Ben best wel benieuwd naar de nieuwe tijden van RBR ten opzichte van Mercedes en Ferrari, hoop dat we deze week iets wijzer worden over de autoprestaties van RBR.
Ziggo doet morgenavond om 1900 ook live vanuit Barcelonaquote:Op zondag 26 februari 2017 23:47 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
SkyF1 doet wel in de avond weer Ted Kravitz ijn verslag. Altijd leuk.
Kijk dit wilde ik graag weten, waar komt het, op ziggo select, of ziggo sport of op de vertrouwde ziggo racing?quote:Op maandag 27 februari 2017 00:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ziggo doet morgenavond om 1900 ook live vanuit Barcelona
echt z'n domme elitaire uitspraak. Natuurlijk kunnen wij ook wijzer worden.Je moet je alleen niet blindstaren op rondetijden. Dingen als betrouwbaarheid en bv bochtsnelheid (al zal dat moeilijk voor ons zijn om die info te krijgen) kunnen al een klein beetje uitspraken doen. Er gaat gesandbagged worden en niemand gooit al zn kaarten open op tafel, maar dr kunnen wel wat uitspraken gedaan worden.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:35 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Dat kan ik je nu wel alvast verklappen, je wordt niks wijzer komende week.
Vind het wel opvallend dat red bull alleen maar deze hoek laat zien waardoor je dus bepaalde aro delen niet ziet dus, denk dat ze toch nog wat truckjes gevonden hebben.quote:
Het hele jaar volgens mij.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:12 schreef hiddit het volgende:
(Tot wanneer mogen ze nog veranderingen aanbrengen aan de auto?)
Yup klopt. Alleen geldt natuurlijk; hoe later de concurrentie erachter komt welke aero je hebt, hoe minder tijd ze hebben om het te kopieren voor bijv een eerste race.quote:
Nochtans zou je je nieuwe aeropakket moeten willen testen in de praktijk.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Yup klopt. Alleen geldt natuurlijk; hoe later de concurrentie erachter komt welke aero je hebt, hoe minder tijd ze hebben om het te kopieren voor bijv een eerste race.
Kunnen ze eventueel op de vrijdagen doen in een GP weekendquote:Op maandag 27 februari 2017 08:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nochtans zou je je nieuwe aeropakket moeten willen testen in de praktijk.
De neus lijkt hol naar mijn idee. Vooraan zit die opening, en vlak voor dat de neus horizontaal word, zit er een verhoging + uitsparing (waar de lucht weer uit zou komen). Zal Red Bull op deze manier een nieuwe aerodynamische luchtstroom hebben gevonden?quote:
Veel te kort dag om grote dingen in Melbourne bijvoorbeeld op de vrijdag te testen.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Kunnen ze eventueel op de vrijdagen doen in een GP weekend
Die zijn gewoon weer favoriet nummer 1.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:08 schreef franklop het volgende:
Mercedes al direct met een langere run
Wat wil dat zeggen? Het zijn testdagen.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:08 schreef franklop het volgende:
Mercedes al direct met een langere run
Hoe meer rondes je afwerkt, hoe betrouwbaarder je auto/motor is. Dat zegt veel meer tijdens een testweek dan elke keer snelste rondjes neerzetten.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat wil dat zeggen? Het zijn testdagen.
Sensor-rackquote:Op maandag 27 februari 2017 09:25 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor rek hebben ze op die STR getaped?
Zo goed als elk team.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:27 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets.
Zie nu dat Sauber net zoiets heeft.
https://www.autosport.com(...)lona-f1-test-day-onequote:
Yup. Bocht 4.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ricciardo stilgevallen? Rode vlag.
De STR had geen motor probleem toch?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:01 schreef opreis het volgende:
denk dat ze bij RB eerst voornamelijk de motor testen en daarna pas hun aero dr op gooien.
Renault geen lekker begin dus, 2015 all over again
ERS.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:06 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De STR had geen motor probleem toch?
tijdens de film dag geloof ikquote:Op maandag 27 februari 2017 10:06 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De STR had geen motor probleem toch?
Omdat een testdag mij ultrasaai lijkt te zijn. Je krijgt zelf ook geen tijden door lijkt me. Ik zou er in ieder geval niet voor op en neer vliegen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:08 schreef Geralt het volgende:
Het is compleet uitgestorven op het circuit qua bezoekers zie ik in een van de filmpjes.
Echt nagenoeg niemand te zien.
Jaren terug toen in Spa zo een testdag was was het ook rustig en kon je overal gewoon lopen en alles, maar toen was er wel nog gewoon volk.
Waarom zijn er geen toeschouwers daar?
quote:Op maandag 27 februari 2017 10:06 schreef tja77 het volgende:
Daar ga je dus al met je lucky number 13...
Nee maar er wonen toch genoeg mensen daar in de buurt? In Spa kon je destijds voor een appel en een ei naar binnen. Ik geloof een tientje voor de hele dag en dan mocht je overal komen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat een testdag mij ultrasaai lijkt te zijn. Je krijgt zelf ook geen tijden door lijkt me. Ik zou er in ieder geval niet voor op en neer vliegen.
Het viel me bij die filmpjes nou net op dat er best wat mensen op de tribunes zittenquote:Op maandag 27 februari 2017 10:08 schreef Geralt het volgende:
Het is compleet uitgestorven op het circuit qua bezoekers zie ik in een van de filmpjes.
Echt nagenoeg niemand te zien.
Jaren terug toen in Spa zo een testdag was was het ook rustig en kon je overal gewoon lopen en alles, maar toen was er wel nog gewoon volk.
Waarom zijn er geen toeschouwers daar?
Die niet geverfde haaienvin op de Red Bull ziet er echt niet uit. Daar zullen ze hopelijk nog wat aan doen voor Melbourne.quote:
https://twitter.com/publogicquote:Op maandag 27 februari 2017 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het viel me bij die filmpjes nou net op dat er best wat mensen op de tribunes zitten
Precies, daar zag ik dus gewoon een paar handen vol mensen zittenquote:Op maandag 27 februari 2017 10:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
https://twitter.com/publogic
Daar zie ik anders zo goed als niemand. Compleet leeg.
Werkdag en allesquote:Op maandag 27 februari 2017 10:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee maar er wonen toch genoeg mensen daar in de buurt? In Spa kon je destijds voor een appel en een ei naar binnen. Ik geloof een tientje voor de hele dag en dan mocht je overal komen.
Het is daar compleet uitgestorven.
Ik vind de rbr van voren eigenlijk de mooiste.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:13 schreef Karstman het volgende:
Paar observaties uit de foto's
- Mercedes lijkt veruit de laagste achtervleugel te hebben
- Williams nu ook met T stuk op de haaienvin
- enorme verschillen in de vormgeving van de sidepods
- De Haas en de Renault zien er van voren het bruutst uit.
http://www.autosport.com/(...)d-bull-nose-duct-forquote:Op maandag 27 februari 2017 10:14 schreef Geralt het volgende:
Anyway, zijn er al verhalen over die stofzuigerneus van RB en wat dat precies moet doen?
Zeker niet lelijk maar dat pijpmondje leidt nogal af...quote:Op maandag 27 februari 2017 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind de rbr van voren eigenlijk de mooiste.
[ afbeelding ]
twitter:redbullracing twitterde op maandag 27-02-2017 om 10:15:35A sensor issue causes @danielricciardo to stop on track… Meanwhile back at the Factory! 😳 Linked?!… https://t.co/MUkZn9KjJx reageer retweet
Ik vind de Ferrari er van voren nog net ff iets bruter uitzien.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind de rbr van voren eigenlijk de mooiste.
[ afbeelding ]
Maar ze hadden het over zwarte rook... van een kapotte sensor?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:17 schreef Swetsenegger het volgende:
sensor probleem op de RBR dus geen kapotte renaulttwitter:redbullracing twitterde op maandag 27-02-2017 om 10:15:35A sensor issue causes @danielricciardo to stop on track… Meanwhile back at the Factory! 😳 Linked?!… https://t.co/MUkZn9KjJx reageer retweet
quote:Bad news for McLaren. Honda has found an oil systems issue, which requires a full investigation. The team plans to run again today, but "due to the difficult access location, it will take several hours to resolve".
Die vind ik zo druk met uitsteekseltjes en meukjesquote:Op maandag 27 februari 2017 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vind de Ferrari er van voren nog net ff iets bruter uitzien.
wie had het daar over? Lees ik nergens?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ze hadden het over zwarte rook... van een kapotte sensor?
Misschien dat mijn positiviteit komt door die epische sidepods.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die vind ik zo druk met uitsteekseltjes en meukjes
[ afbeelding ]
dat vind ik ook mooiquote:Op maandag 27 februari 2017 10:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien dat mijn positiviteit komt door die epische sidepods.
Nou idd, die zijn erg fraai!quote:Op maandag 27 februari 2017 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind die "hangende" sidepods van de rb13 dus weer erg mooi
wat is druk maken? Hoe dan ook gaat het van je testtijd af en dat blijft vervelendquote:Op maandag 27 februari 2017 10:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om alles wat stilvalt en stukgaat.
Het is niet voor niks een eerste testdag
Veel kilometers maken is ook wel fijnquote:Op maandag 27 februari 2017 10:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)de-eerste-wintertestquote:RICCIARDO SNEL WEER OP DE BAAN VERWACHT
Red Bull Racing verwacht het sensor-probleem van Daniel Ricciardo snel verholpen te hebben en hem spoedig weer de baan op te kunnen sturen, zo laat de Oostenrijkse renstal weten.
Update geplaatst op 10:26:29
Gaat allemaal van je zeer beperkte testtijd af. McLaren b.v. lijkt nu alweer minstens een halve dag te verliezen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Nou sommige mensen hier met hun kritiek.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is druk maken? Hoe dan ook gaat het van je testtijd af en dat blijft vervelend
Op Mercedes naquote:Op maandag 27 februari 2017 10:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou sommige mensen hier met hun kritiek.
McLaren
RedBull
Etc.
Daar zijn deze dagen juist voor. Kut voor de teams, maar gelukkig hebben ze bijna allemaal wel iets.
Het is alleen apart dat niemand een dergelijk bericht hier heeft geplaatst, enkel informatie dat ze stilgevallen zijnquote:Op maandag 27 februari 2017 10:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou sommige mensen hier met hun kritiek.
McLaren
RedBull
Etc.
Daar zijn deze dagen juist voor. Kut voor de teams, maar gelukkig hebben ze bijna allemaal wel iets.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 10:39:46More on the Honda issue: Problem is at front of engine. Will take 4-5 hrs just to dismantle it. Then they can see exactly what's wrong reageer retweet
Daar gaat je testdagquote:Op maandag 27 februari 2017 10:40 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 10:39:46More on the Honda issue: Problem is at front of engine. Will take 4-5 hrs just to dismantle it. Then they can see exactly what's wrong reageer retweet
Wou ik ook net plaatsen. Lijkt me dat ze wel klaar zijn voor vandaag. Hopelijk komende dagen minder problemen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:40 schreef Tarado het volgende:
Dat krijg je met een stier.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:02 schreef ondeugend het volgende:
De eerste rode vlag is voor Red Bull dus dit jaar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Ma 27 februari Di 28 februari Wo 1 maart Do 2 maart --------------------------------------------------------------------------- Ferrari: Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Force India: Sergio Perez Esteban Ocon Alfonso Celis jr Perez/Ocon Haas: Kevin Magnussen Kevin Magnussen Romain Grosjean Romain Grosjean McLaren: Fernando Alonso Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Stoffel Vandoorne Mercedes: Bottas/Hamilton Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Hamilton/Bottas Red Bull: Daniel Ricciardo Max Verstappen Daniel Ricciardo Max Verstappen Renault: Nico Hulkenberg Jolyon Palmer TBC TBC Sauber: Marcus Ericsson Antonio Giovinazzi Ericsson/Giovinazzi Ericsson/Giovinazzi Toro Rosso: Carlos Sainz Daniil Kvyat TBC TBC Williams: Felipe Massa Lance Stroll Felipe Massa Lance Stroll |
1quote:Op maandag 27 februari 2017 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel rondjes heeft Alonso kunnen rijden? Zullen er niet veel geweest zijn.
je vraagt je dan toch af of een nieuwe motor inbouwen niet sneller gaat, mits voorhandenquote:Op maandag 27 februari 2017 10:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Wou ik ook net plaatsen. Lijkt me dat ze wel klaar zijn voor vandaag. Hopelijk komende dagen minder problemen.
Zou die dan niet hetzelfde issue hebben?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
je vraagt je dan toch af of een nieuwe motor inbouwen niet sneller gaat, mits voorhanden
het blijven Japanners dus dat zou best kunnenquote:Op maandag 27 februari 2017 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou die dan niet hetzelfde issue hebben?
Ik denk dat ze liever willen weten wat er aan de hand is?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
je vraagt je dan toch af of een nieuwe motor inbouwen niet sneller gaat, mits voorhanden
Lijkt me vooral handig in dit stadium om te weten wat het probleem is, anders kan je bij de volgende run weer op hetzelfde stuiten. Dan kan je beter morgenochtend weer fris beginnen dan tot twee keer toe snel stilvallen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan toch beide doen maar het is de vraag of ze er uberhaupt nog eentje mee hebben genomenquote:Op maandag 27 februari 2017 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat ze liever willen weten wat er aan de hand is?
En die dan ook opblazen?quote:Op maandag 27 februari 2017 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan toch beide doen maar het is de vraag of ze er uberhaupt nog eentje mee hebben genomen
Als het een ontwerpfout is in beide ben je de sigaar.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan toch beide doen maar het is de vraag of ze er uberhaupt nog eentje mee hebben genomen
quote:Magnussen has stopped the Haas at the pit entry. Mechanics are rushing to retrieve him. Decent work from the Haas man to get off track and avoid a red flag, if waiting until he crossed the pit entry line before stopping was indeed deliberate.
Yes. Is veel meer aan de hand dan een simpel sensortje.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze hebben bij rbr nogal tijd nodig om een sensor te vervangen.
Als een sensor helemaal binnenin zit, dan is dat niet vreemd.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze hebben bij rbr nogal tijd nodig om een sensor te vervangen.
Dat weet jij toch niet manquote:Op maandag 27 februari 2017 11:07 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Yes. Is veel meer aan de hand dan een simpel sensortje.
quote:Op maandag 27 februari 2017 11:07 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Yes. Is veel meer aan de hand dan een simpel sensortje.
Liever nu de kinderziektes ontdekken dan later.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:32 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Veel kilometers maken is ook wel fijn
Nee, hooguit een periscope-stream waar je misschien 1 wagen per uur langs ziet komenquote:Op maandag 27 februari 2017 11:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
Waren er nou nog livestreams beschikbaar?
dat ben je dan sowiesoquote:Op maandag 27 februari 2017 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als het een ontwerpfout is in beide ben je de sigaar.
Gestemdquote:Op maandag 27 februari 2017 11:30 schreef heywoodu het volgende:
Even de poll pluggen
Welke Formule 1-auto is het mooist?
Ik ben als een haas gaan stemmen.quote:Op maandag 27 februari 2017 11:30 schreef heywoodu het volgende:
Even de poll pluggen
Welke Formule 1-auto is het mooist?
quote:Apparently the Red Bull sensor issue requires the gearbox to be taken off to fix - hence the long delay getting the RB13 running again.
leuk stukje om te zienquote:
Ik maakte er 'hoping' van ipv 'let's hope'. Verwachtingspatroon enzo.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
"3X world champion Hamilton, let's hope he becomes 4 times wdc, is missing this morning"lekker neutraal weer van Sky
Hamilton wiequote:Op maandag 27 februari 2017 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
"3X world champion Hamilton, let's hope he becomes 4 times wdc, is missing this morning"lekker neutraal weer van Sky
Dus Olav en Jack mogen ook niet zeggen dat ze hopen dat Verstappen wint?quote:Op maandag 27 februari 2017 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Vettel is sneller op mediums dan Bottas op softs.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:42 schreef Geralt het volgende:
Bottas inmiddels een volledige raceafstand erop zitten. Kut Mercs
Neequote:Op maandag 27 februari 2017 12:52 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Dus Olav en Jack mogen ook niet zeggen dat ze hopen dat Verstappen wint?
twitter:KevinMagnussen twitterde op maandag 27-02-2017 om 12:56:34Brushed the wall in T10 and damaged the front wing. Will get back on track soon. reageer retweet
Dat ze zonder enige problemen een volledige raceafstand afgelegd hebben zegt zeker wel wat. Namelijk dat alles voorspoedig verloopt.quote:
Gegeven het aantal uur dat de motor en versnellingsbak op de testbank staan, zou het eigenlijk niet mogen gebeuren dat je na ronde 1 al een olielek hebt.quote:Op maandag 27 februari 2017 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever nu de kinderziektes ontdekken dan later.
Neuh, maar Ferrari is net als de Mercedes wel meteen betrouwbaarquote:Op maandag 27 februari 2017 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel is sneller op mediums dan Bottas op softs.
Zegt nog helemaal niets.
Want een testbank is een realistische simulatie van een circuit? Het is onmogelijk om de krachten die op zo'n bak werken te simuleren.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:59 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven het aantal uur dat de motor en versnellingsbak op de testbank staan, zou het eigenlijk niet mogen gebeuren dat je na ronde 1 al een olielek hebt.
Dit soort kinderziektes hadden er al uit moeten zijn.
Het is juist de bedoeling om zoveel mogelijk km's te maken.
ik ben inderdaad van mening dat die verslaggeving zo neutraal mogelijk moet zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:52 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Dus Olav en Jack mogen ook niet zeggen dat ze hopen dat Verstappen wint?
Volledig offtopic, maar je tieten in je UI dansen mooi op de maat van dit nummer wat nu op staat hier:quote:Op maandag 27 februari 2017 13:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ben inderdaad van mening dat die verslaggeving zo neutraal mogelijk moet zijn.
En er zit natuurlijk een klein verschil in dat Nederland maar 1 kanshebber heeft op winst, maar er in Engeland buiten Hamilton ook nog enorm veel teams hun origine daar hebben.
Ja, voor de motor en de bak is het geen enkel probleem, daar is de testbank juist voor.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want een testbank is een realistische simulatie van een circuit? Het is onmogelijk om de krachten die op zo'n bak werken te simuleren.
Alonsoquote:Op maandag 27 februari 2017 13:04 schreef sasquatsch het volgende:
lunch break!
1. S. Vettel 1:22:791 62 M
2. V. Bottas 1:23:169 79 S
3. S. Perez 1:23:708 39 S
4. F. Massa 1:25:552 38 M
5. C. Sainz Jr. 1:25:632 16 M
6. N. Hulkenberg 1:26:319 22 M
7. K. Magnussen 1:26:404 15 M
8. M. Ericsson 1:27:710 30 M
9. D. Ricciardo 1:28:712 4 M
10. F. Alonso 1
de snelheid ook niet iddquote:Op maandag 27 februari 2017 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel is sneller op mediums dan Bottas op softs.
Zegt nog helemaal niets.
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 13:39:20#F1Testing update: after an oil systems issue stopped play this morning, we'll be back out on track this afternoon. https://t.co/8esjGfaQd8 reageer retweet
quote:Op maandag 27 februari 2017 13:43 schreef JJH het volgende:
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 13:39:20#F1Testing update: after an oil systems issue stopped play this morning, we'll be back out on track this afternoon. https://t.co/8esjGfaQd8 reageer retweet
Als ze om 17.55 uur naar buiten komen hebben ze nog steeds gelijkquote:Op maandag 27 februari 2017 13:45 schreef JJH het volgende:
[..]
This afternoon. Dus ergens tussen twee en zes straks.
Precies waar ik op doelde.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze om 17.55 uur naar buiten komen hebben ze nog steeds gelijk
So very typically Lewis.twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 27-02-2017 om 14:09:08Hey guys. I'm about to get on the car. Through practice I'll be live on Instagram from the cockpit to give you something new, so tune in reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 14:21:01Nnnneeeeeeeeeeeeeeeeooooooon.... #F1Testing https://t.co/KVP9iPWYnO reageer retweet
En dan nog.. hij doet het wel ! Je kan op hem afgeven wat je wil, maar hij zet zich van alle coureurs het meeste in voor de fans. Is het eigen gewin, natuurlijk, maar hij doet het wel.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:15 schreef JJH het volgende:
So very typically Lewis.twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 27-02-2017 om 14:09:08Hey guys. I'm about to get on the car. Through practice I'll be live on Instagram from the cockpit to give you something new, so tune in reageer retweet
Dat ie gewoon blijft dartenquote:Op maandag 27 februari 2017 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Gary Anderson ziet de Red Bull er niet uit alsof die bolide het de Mercedes lastig kan maken
Ja, want dat kan je zien na 4 rondjes op de baan en een halve blik op de auto.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Gary Anderson ziet de Red Bull er niet uit alsof die bolide het de Mercedes lastig kan maken
Als ze de auto niet de baan op krijgen zal het idd lastig worden ten opzichte van Mercedes.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want dat kan je zien na 4 rondjes op de baan en een halve blik op de auto.
Een goede engineer kan al na een paar ronden heel wat meer zien dan wij met zijn allen bij elkaarquote:Op maandag 27 februari 2017 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want dat kan je zien na 4 rondjes op de baan en een halve blik op de auto.
Gary Anderson kan simulaties en aerodynamica uit het hoofd uitrekenen of hoe komt hij daarbij?quote:Op maandag 27 februari 2017 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Jarenlange ervaringquote:Op maandag 27 februari 2017 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gary Anderson kan simulaties en aerodynamica uit het hoofd uitrekenen of hoe komt hij daarbij?
Ah ok, dus niet echt iets om je na een paar uurtjes testen ook maar enige zorgen over te makenquote:Op maandag 27 februari 2017 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Anderson_(motorsport)
We zullen het allemaal in Australie zien!quote:Op maandag 27 februari 2017 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah ok, dus niet echt iets om je na een paar uurtjes testen ook maar enige zorgen over te maken
schei toch uitquote:Op maandag 27 februari 2017 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een goede engineer kan al na een paar ronden heel wat meer zien dan wij met zijn allen bij elkaar
quote:Op maandag 27 februari 2017 14:41 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als ze de auto niet de baan op krijgen zal het idd lastig worden ten opzichte van Mercedes.
Bereid je maar vast voor. Kans is groot dat het wel zo zal zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Nog een jaar Mercedes trek ik echt niet...
Het is een momentopname natuurlijk, maar het geeft een goede indicatie over de hoeveelheid werk die een team nog voor de boeg heeftquote:Op maandag 27 februari 2017 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah ok, dus niet echt iets om je na een paar uurtjes testen ook maar enige zorgen over te maken
Volgens Gary niet.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik hoorde dat de RB14 wel een hele goede auto wordt.
Nee, ook niet echt. Daar kan eigenlijk alleen Red Bull echt wat zinnigs over zeggen.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een momentopname natuurlijk, maar het geeft een goede indicatie over de hoeveelheid werk die een team nog voor de boeg heeft
quote:Op maandag 27 februari 2017 14:50 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant, de Mercedes sharkfin lijkt een gat te hebben, of gespleten te zijn.
Ben benieuwd hoe de coureurs daar zelf over denkenquote:My impression from watching trackside just before lunch is that cars are slightly underwhelming at the moment. They are all more stable than last year's, which gives the impression they are easier to drive rather than harder, and at the moment the fastest of them (Vettel's Ferrari) is barely two seconds quicker than the best time from the opening day of 2016 pre-season testing. They are meant to be another three seconds quicker around Barcelona according to F1 2017's mission statement, so there is some way to go before the cars are lapping and looking as quick as they're meant to.
Ben Anderson
Ja, Haas ook!quote:Op maandag 27 februari 2017 14:55 schreef Ferry_76 het volgende:
En heeft de Williams nu twee van die klerenhangers?:
Mercedes ziet er veel beter uit ja. Gaat weer een dominant Mercedes seizoen worden.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze zo extra lucht richting de achtervleugel willen dirigeren?quote:Op maandag 27 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel bijzonder uit.....
ik denk eerder meer stabiliteit genereren bij hogere snelhedenquote:Op maandag 27 februari 2017 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zouden ze zo extra lucht richting de achtervleugel willen dirigeren?
Lijkt er wel op ja, of het is een countermeasure om vieze lucht in het neusgat van de RB te strooien... xDquote:Op maandag 27 februari 2017 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Of warme lucht afvoeren?quote:Op maandag 27 februari 2017 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee jaquote:Op maandag 27 februari 2017 15:11 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja, of het is een countermeasure om vieze lucht in het neusgat van de RB te strooien... xD
Dramastart. En maar zeggen dat ze de WK titel willen halen. Humor.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:30 schreef BroesWillems het volgende:
Waar is Red Bull mee bezig...![]()
8 rondjes tot nu toe.
ik denk dat ze nog wat tijd nodig hebben om de volgende maatregel tegen Mercedes op de auto te zetten. Een vishaakschieter, zodat ze aan kunnen haken bij de Mercedes en dan in de race zuinig kunnen rijden om er zo in het slot voorbij te kunnen gaanquote:Op maandag 27 februari 2017 15:30 schreef BroesWillems het volgende:
8 rondjes tot nu toe.
Zolang je niet weet wat ze precies testen, is het moeilijk oordelen.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:30 schreef BroesWillems het volgende:
8 rondjes tot nu toe.
En dit baseer je op de resultaten van testdag 1?quote:Op maandag 27 februari 2017 15:32 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Dramastart. En maar zeggen dat ze de WK titel willen halen. Humor.
Als Max morgen 100+ rondjes rijdt en de snelste tijd heeft worden ze natuurlijk dik wereldkampioen... Testdagen zeggen helemaal niks inderdaad, problemen wil je eigenlijk juist tegen komen. In de mate van McLaren niet natuurlijk.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dit baseer je op de resultaten van testdag 1?
Het is een testdag ... We hebben geen enkel idee wat ze aan het doen zijn.
die hebben hun zaakjes toch echt wel weer goed voor elkaarquote:Op maandag 27 februari 2017 15:35 schreef franklop het volgende:
En Mercedes weinig verrassend als eerste over de 100 rondjes.
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 27-02-2017 om 15:45:24C Horner says the earlier sensor issue for RIC was followed by a battery problem, hence lack of running reageer retweet
Natuurlijk. Maar Massa staat nu bovenaan. Het is dus duidelijk wie de beste coureur met de beste auto is.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:48 schreef lord_bono het volgende:
n de snelste tijd heeft worden ze natuurlijk dik wereldkampioen... Testdagen zeggen helemaal niks inderdaad, problemen wil je eigenlijk juist tegen komen. In de mate van McLaren niet natuurlijk.
Vettel met Ferrari natuurlijk. Die reed zijn tijd op Mediums.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar Massa staat nu bovenaan. Het is dus duidelijk wie de beste coureur met de beste auto is.
Bam!quote:Op maandag 27 februari 2017 15:55 schreef Kyran het volgende:
Red Bull heeft helemaal geen problemen natuurlijk. Ze willen gewoon niet veel weggeven, in Australie rijden ze na 3 rondjes Hamilton al op 4 rondjes achterstand.
twitter:redbullracing twitterde op maandag 27-02-2017 om 15:58:11That cat… 😕 A battery issue halts our afternoon running, for now. #F1testing https://t.co/cnSYhCJcmJ reageer retweet
Klopt. Ze doen en rijden niks, dat is dus het probleem. Zorgwekkend.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dit baseer je op de resultaten van testdag 1?
Het is een testdag ... We hebben geen enkel idee wat ze aan het doen zijn.
Zou de 2e Honda het ook al begeven hebben?quote:Op maandag 27 februari 2017 16:11 schreef HerrFritz het volgende:
Mclaren kwam net naar buiten weer, maar Alonso was vrij snel weer terug met een slakkengangetje
Nee, Alonso is aan het karren nuquote:Op maandag 27 februari 2017 16:21 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zou de 2e Honda het ook al begeven hebben?
Nee, Alonso is weer naar buiten.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:21 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zou de 2e Honda het ook al begeven hebben?
Je doet je naam wel eer aan zo.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:21 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Klopt. Ze doen en rijden niks, dat is dus het probleem. Zorgwekkend.
Ik ga het seizoen denk ik niet eens kijken op deze manier. Als Red Bull op de eerste testdag nog geen 20 rondjes kan rijden dan gaat het sowieso helemaal niks worden. Wordt weer één grote mercedes show.... Ik kan mijn zondagen wel nuttiger besteden.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:21 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Klopt. Ze doen en rijden niks, dat is dus het probleem. Zorgwekkend.
Ik zou niet weten hoe.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik ga het seizoen denk ik niet eens kijken op deze manier. Als Red Bull op de eerste testdag nog geen 20 rondjes kan rijden dan gaat het sowieso helemaal niks worden. Wordt weer één grote mercedes show.... Ik kan mijn zondagen wel nuttiger besteden.
Jij schrijft het team met het hoogste/ een na hoogste budget af terwijl de eerste testdag van het seizoen nog niet eens afgelopen is. Dat is een licht overtrokken reactie denk ik.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik ga het seizoen denk ik niet eens kijken op deze manier. Als Red Bull op de eerste testdag nog geen 20 rondjes kan rijden dan gaat het sowieso helemaal niks worden. Wordt weer één grote mercedes show.... Ik kan mijn zondagen wel nuttiger besteden.
Sarcasme, vriend...quote:Op maandag 27 februari 2017 16:32 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Jij schrijft het team met het hoogste/ een na hoogste budget af terwijl de eerste testdag van het seizoen nog niet eens afgelopen is. Dat is een licht overtrokken reactie denk ik.
Dat zie ik aan de post zelf niet terug, maar dat hoop ik dan maar voor haarquote:
Ik had nog wel een knipoog pi gebruiktquote:Op maandag 27 februari 2017 16:35 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Dat zie ik aan de post zelf niet terug, maar dat hoop ik dan maar voor haar
Hopen dat hij zometeen nog even een paar snelle ronden neerzetquote:Op maandag 27 februari 2017 16:36 schreef beantherio het volgende:
Nog 90 minuten. Dan moet Ricciardo nog flink wat rondjes kunnen maken.
Nu weer de pits in, maar dat was tenminste een serieuze stint. Hopelijk nog flink wat rondjes straks inderdaad. Gelukkig zijn er ook geen rare dingen gebeurd bij Toro Rosso of Renault, dus die motor is in ieder geval niet super onbetrouwbaar.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:36 schreef beantherio het volgende:
Nog 90 minuten. Dan moet Ricciardo nog flink wat rondjes kunnen maken.
Niet nodig. Het gaat er meer om dat hij nog wat van het testprogramma kan voltooien. Die rondetijden komen vanzelf welquote:Op maandag 27 februari 2017 16:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat hij zometeen nog even een paar snelle ronden neerzet
Het was niet na 1 rondje. Gisteren hebben ze 100km zonder problemen gereden.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:59 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven het aantal uur dat de motor en versnellingsbak op de testbank staan, zou het eigenlijk niet mogen gebeuren dat je na ronde 1 al een olielek hebt.
Dit soort kinderziektes hadden er al uit moeten zijn.
Het is juist de bedoeling om zoveel mogelijk km's te maken.
Medium dacht ikquote:Op maandag 27 februari 2017 16:44 schreef beantherio het volgende:
Heeft Ricciardo tot nu toe alleen nog maar op de hardste band gereden?
Ja maar ook wel leuk om te zien wat RBR kan presteren.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet nodig. Het gaat er meer om dat hij nog wat van het testprogramma kan voltooien. Die rondetijden komen vanzelf wel
Het is leuker als ze nu sandbaggen en dan in Australië de vloer met iedereen aanvegenquote:Op maandag 27 februari 2017 16:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar ook wel leuk om te zien wat RBR kan presteren.
Dat weet je van alle auto's pas na de 1e racequote:Op maandag 27 februari 2017 16:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar ook wel leuk om te zien wat RBR kan presteren.
Dan heeft Max zijn Playstation aan boord en speelt een F1-game, terwijl hij ondertussen op het circuit ook nog een race rijdtquote:Op maandag 27 februari 2017 16:50 schreef King_Merc het volgende:
aan het einde van het seizoen, heb je dit soort T-wing configuraties..
[ afbeelding ]
Dat wel. Maar het zegt o zo weinig.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:53 schreef beantherio het volgende:
Nu ineens 1.23.372 voor Ricciardo. Dat zijn betere tijden.
Natuurlijk zegt het wel iets.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat wel. Maar het zegt o zo weinig.
En toch doet het een beetje goedquote:Op maandag 27 februari 2017 16:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat wel. Maar het zegt o zo weinig.
Rijden ze met een volle tank? Lege tank? Waar heeft de rest mee gereden? Het zegt wel iets dat ze die snelheid halen, maar echt niet veel.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt het wel iets.
Ze hebben minimale testtijd, als ze de auto goed willen doorlichten zullen ze ook tegen de max aan moeten rijden. Anders laat je kostbare data liggen. Als je het hele testweekend 1.28 gaat rijden dan vergooi je zeer kostbare tijd.
dat is waar, maar liever 100 ronden en niet verder komen dan 1:23, dan 1 snelle ronde van 1:20, en dan de hele dag problemen hebben ..quote:Op maandag 27 februari 2017 16:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En toch doet het een beetje goed
En kan Daniil Game of thrones kijken , onder het rijdenquote:Op maandag 27 februari 2017 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heeft Max zijn Playstation aan boord en speelt een F1-game, terwijl hij ondertussen op het circuit ook nog een race rijdt
lijkt me niet verstandig voor hem. Hij kan beter even zijn auto aan de kant parkeren als hij tv gaat kijkenquote:Op maandag 27 februari 2017 17:04 schreef King_Merc het volgende:
[..]
En kan Daniil Game of thrones kijken , onder het rijden
uitlaat is stukquote:Op maandag 27 februari 2017 17:07 schreef franklop het volgende:
Force India staat ook al tijdje stil trouwens
In de bips van Vettel weerquote:Op maandag 27 februari 2017 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me niet verstandig voor hem. Hij kan beter even zijn auto aan de kant parkeren als hij tv gaat kijken
Sinds wanneer rijdt FI met Renault motoren?quote:Op maandag 27 februari 2017 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uitlaat is stuk
De Renault had koelingsproblemen, waardoor er wat aan het bodywork aangepast moest worden
niet, maar beide teams hebben zo hun probleempjesquote:Op maandag 27 februari 2017 17:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijdt FI met Renault motoren?
quote:17:09 Ricciardo has stepped out of the Red Bull, the wheels are off and the noise of cooling fans at full whir is emanating from the garage now.
Ben Anderson
Ah, ik las het als één reactie op de quote.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet, maar beide teams hebben zo hun probleempjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |