abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169138486
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:50 schreef blomke het volgende:

[..]

En dat bevalt?
Het is een verademing dat je alles kan met één apparaat en de snelheid en bouwkwaliteit is gewoon top.
pi_169138649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets van Asus met XP later Windows10 erop. Wellicht ben ik wat ongenuanceerd, maar ik was zo klaar met al die Windows versies dat ik rigoureus op Apple ben overgestapt.
Niet te vergelijken met een nieuwe Apple dus. Koop een premium laptop met Windows 10 en je zal zien dat het geen "kreng" is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169138762
Ik ga lekker een Dell XPS oid kopen. Heb al zoiets voor werk en heb nu ook een XPS prive werkt prima. En de Google Pixel extra premium gaat 'm ook worden en/of whatever de nieuwe Samsung note gaat worden. Premium shizzle en daar spaar ik wel even voor.

Maar nu ophouden met de DIG offtopicheid, want eigenlijk boeit dat me nu echt voor geen meter :)

@Blomke: thanks!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_169138915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:09 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga lekker een Dell XPS oid kopen. Heb al zoiets voor werk en heb nu ook een XPS prive werkt prima. En de Google Pixel extra premium gaat 'm ook worden en/of whatever de nieuwe Samsung note gaat worden. Premium shizzle en daar spaar ik wel even voor.

Maar nu ophouden met de DIG offtopicheid, want eigenlijk boeit dat me nu echt voor geen meter :)

@Blomke: thanks!
Als je echt moet "sparen" om een mobiel te kopen, kan je dan niet beter een goedkopere telefoon bestellen?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169139021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:17 schreef ITrade het volgende:
Als je echt moet "sparen" om een mobiel te kopen, kan je dan niet beter een goedkopere telefoon bestellen?
Nee. Waarom zou ik niet mogen sparen om een high end telefoon te kopen? Waarom moet ik een goedkopere telefoon kopen die ik niet wil?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_169139156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:23 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee. Waarom zou ik niet mogen sparen om een high end telefoon te kopen? Waarom moet ik een goedkopere telefoon kopen die ik niet wil?
Het moet niet, het is een suggestie. Als je graag zo'n mobiel koopt moet je dat zeker doen.

Overigens kan je voor onderhoudskosten misschien ook iets vinden bij een woningbouwvereningen? Alleen ben ik niet zeker of deze gegevens te vinden zijn online.
― Edward Snowden
pi_169139567
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:49 schreef Revolution-NL het volgende:
CV contracten zijn inderdaad weggegooid geld. Ik heb al een hele CV ketel uitgespaard aan die onzin.

[..]

Ik was zo klaar met OSX en IOS dat ik ben overgestapt naar een Microsoft Surface.

Maar als der dan wel een keer wat kapot gaat ? Betaal je de volle pont toch ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_169139665
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:54 schreef Geerd het volgende:
Betaal je de volle pontd toch ?
Bij een serviceabonnement betaal je ook vaak onderdelen.

Even van de site van mijn CV monteur geplukt:

Comfort
1x per 2jaar onderhoud ¤5,20/maand
Comfort 1x keer jaar ¤8,70/maand

Onderhoud Zonder contract CV ketel en combiketel tot 36kw ¤75,00

Wanneer u een onderhoudscontract afsluit zal het eerste onderhoud gratis* zijn.
* Het eerste onderhoud is gratis, mits er tijdens dit onderhoud onderdelen geplaatst worden of blijkt dat de ketel niet goed werkt, dan worden deze materialen en uren in rekening gebracht. Het contract gaat pas in indien de ketel volledig is goedgekeurd door de monteur.

Betekent dus dat je bij een 1x per 2 jaar onderhoudsbeurt, al ¤125 aan abonnement hebt betaald. Dan komen de onderdelen er nog bij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169139792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is ¤1800,- op jaarbasis? Heb zowat jaarlijks nieuwe wasmachine en koelkast voor.
Als je een nieuwe badkamer en keuken, tuin ook meeneemt kom je er wel aan.

In 8 jaar hebben wij:
- badkamer
- keuken
-tuin
-cv
-vloeren
-hang en sluitwerk
-2x schilderen buiten
- wat kleinere vervanging en reparatie

Gedaan. Bij elkaar 55k ofzo. Dat is dus meer dan 6k per jaar. 500+ per maand als je het spaart.

Volgend jaaar toilet en nieuwe vloer + indeling huiskamer... En dan is de badkamer alweer bijna aan de beurt... Nouja, die kan nog wel even mee. Dus weer even extra sparen.
Whatever...
pi_169139802
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:54 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar als der dan wel een keer wat kapot gaat ? Betaal je de volle pont toch ?
Die onderdelen betaal je anders ook. Dus je nadeel is in dit geval response tijd en wellicht voorrijkosten.

Responstijd interesseert mij vrij weinig. Verwarmen doe ik toch al grotendeels elektrisch en douchen kunnen we ook elders.
De voorrijkosten heb je al "gespaard" door geen abonnement te nemen.
pi_169140076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:30 schreef ITrade het volgende:
Overigens kan je voor onderhoudskosten misschien ook iets vinden bij een woningbouwvereningen? Alleen ben ik niet zeker of deze gegevens te vinden zijn online.
Ik heb niet veel kunnen vinden, maar misschien zijn mijn googles search belabberd.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 19:34:06 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169140328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

1) Daar zat ik ook al over na te denken. Eens kijken wat het me kost om het jaarlijks of twee jaarlijks een kleine controle te laten uitvoeren. Of andere alternatieven.
ftfy
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169140399
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ftfy
Citation needed.
pi_169140622
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die onderdelen betaal je anders ook. Dus je nadeel is in dit geval response tijd en wellicht voorrijkosten.

Responstijd interesseert mij vrij weinig. Verwarmen doe ik toch al grotendeels elektrisch en douchen kunnen we ook elders.
De voorrijkosten heb je al "gespaard" door geen abonnement te nemen.
Aah oke
Ik zwaai naar dieren.
pi_169146624
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je een nieuwe badkamer en keuken, tuin ook meeneemt kom je er wel aan.

In 8 jaar hebben wij:
- badkamer
- keuken
-tuin
-cv
-vloeren
-hang en sluitwerk
-2x schilderen buiten
- wat kleinere vervanging en reparatie

Gedaan. Bij elkaar 55k ofzo. Dat is dus meer dan 6k per jaar. 500+ per maand als je het spaart.

Volgend jaaar toilet en nieuwe vloer + indeling huiskamer... En dan is de badkamer alweer bijna aan de beurt... Nouja, die kan nog wel even mee. Dus weer even extra sparen.
Uh oke, ik zit bij Feenstra en al paar keer driewegklep vervangen waarvan 1 x ook het binnenwerk (daarna waren de problemen ook verholpen) condenspakkingset en een hele wisselaar.

Nog nooit voor onderdelen betaald alleen uurloon

Godver quote ik de verkeerd :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_169147076
- ik faalde
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_169147663
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij een serviceabonnement betaal je ook vaak onderdelen.

Even van de site van mijn CV monteur geplukt:

Comfort
1x per 2jaar onderhoud ¤5,20/maand
Comfort 1x keer jaar ¤8,70/maand

Onderhoud Zonder contract CV ketel en combiketel tot 36kw ¤75,00

Wanneer u een onderhoudscontract afsluit zal het eerste onderhoud gratis* zijn.
* Het eerste onderhoud is gratis, mits er tijdens dit onderhoud onderdelen geplaatst worden of blijkt dat de ketel niet goed werkt, dan worden deze materialen en uren in rekening gebracht. Het contract gaat pas in indien de ketel volledig is goedgekeurd door de monteur.

Betekent dus dat je bij een 1x per 2 jaar onderhoudsbeurt, al ¤125 aan abonnement hebt betaald. Dan komen de onderdelen er nog bij.
Uh oke, ik zit bij Feenstra en al paar keer driewegklep vervangen waarvan 1 x ook het binnenwerk (daarna waren de problemen ook verholpen) condenspakkingset en een hele wisselaar.

Ik zwaai naar dieren.
pi_169147748
Als je net een nieuw huis of ander huis moet inrichten dan ben je zo 30/50K kwijt.
Vind niet echt dat je dat mee moet wegen in maandelijkse kosten.

2 jaar terug de achtergevel en tuin laten doen nieuwe HWA, dorpelsteentjes, dakleer,boeidelen, spouwisolatie.(20K)
Daarvoor nieuwe badkamer 15K
Overal nieuwe kozijnen en dubbelglas 10K
NIeuwe wc beneden en tegels 1.5k
Keukentje derin 2k
Hele zooi aan timmerwerk nieuwe vloer alles laten stucen nog niet eens meegerekend.

Achaj 6 jaar verbouwd 1e huisie heb je ook wat B-)
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 01:48:53 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169147803
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:43 schreef Geerd het volgende:

Keukentje derin 2k

Dat is wel erg goedkoop voor een keuken Geerd. Of heb je nauwelijks inbouw apparatuur? M'n ouders waren dat bedrag alleen aan ovens al kwijt :@
pi_169147845
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is wel erg goedkoop voor een keuken Geerd. Of heb je nauwelijks inbouw apparatuur? M'n ouders waren dat bedrag alleen aan ovens al kwijt :@
Nee geen inbouw dingen heel simpel bribus ding 2 spoelbakken afzuigkappie, met kastjes en onder allemaal kastjes.(en fornuis natuurlijk)

Combi oven heb ik later pas bijgekocht gewoon los mediamarkt ofzo ;)
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 02:01:32 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169147920
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee geen inbouw dingen heel simpel bribus ding 2 spoelbakken afzuigkappie, met kastjes en onder allemaal kastjes.(en fornuis natuurlijk)

Combi oven heb ik later pas bijgekocht gewoon los mediamarkt ofzo ;)
Ja ok, dat verklaard een hoop.
Voor een grote hoekkeuken van denk 4*4m met grote inbouwkoelkast, vaatwasser, grote inductieplaat, combioven en stoomoven, twee extra groepen, extra ALS, 16m2 tegelwerk en installatie betaal je een factor 9 meer namelijk...
pi_169147970
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 02:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja ok, dat verklaard een hoop.
Voor een grote hoekkeuken van denk 4*4m met grote inbouwkoelkast, vaatwasser, grote inductieplaat, combioven en stoomoven, twee extra groepen, extra ALS, 16m2 tegelwerk en installatie betaal je een factor 9 meer namelijk...
Hahaha nee gaan we niet doen ! Past hier niet eens joh ! Huisje uit 1890,
Ik heb zo een mooie gietijzeren pan voor de stoofpotjes en de combi grill functie werkt perfect met vlees (scheelt ook weer afwas) en ben alleen dus echt koken doe ik toch niet :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_169187095
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 00:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

Godver quote ik de verkeerd :')
_O- _O-
Whatever...
pi_169187246
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

_O- _O-
Sorry spank oO/
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo