abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169250282
Pratende dreumesen zijn zo leuk O+ Gister op de meet met Shop, Ingee en faptist was het ook zo leuk om de meiden te horen praten. Ze brabbelen niet meer maar gebruiken echte woorden. Ze worden zo wijs en zo groot!

Sjaak is al flink bezig met 2-woord-zinnetjes en haalt daar Nederlands en Engels flink mee door elkaar. Maar dat is normaal (en ontzettend schattig). Waar ik ook erg blij mee ben is de nieuwe setting van zijn loopsnelheid. Eerst had hij alleen maar 'stilstaan' en 'rennen'. Nu heeft hij ook standje 'gewoon lopen' ontdekt, dat is voor mij toch wel een stukje prettiger.

Ik vind het ook erg leuk om over jullie dreumesen te lezen, maar ik merk wel dat we dit topic aan het ontgroeien zijn. Sjaak wordt groot en is al een echte peuter in alles wat hij doet... Nog 15 dagen en dan is hij jarig... mijn kleine grote jongen waar ik iedere dag nog meer van ga houden O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 maart 2017 @ 21:45:39 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169251468
mijn dreumes zegt ook nog weinig meer dan mama, papa, boe, bum (brum) bom (boom) tang (dank) nijn, tein (trein) en die. En van dat die word ik inmiddels wel een beetje simpel .. :') maar ja, het komt vanzelf goed heb ik gemerkt na twee kinderen op logopedie gehad te hebben.

Michael is met 23 maanden en 3 weken overgegaan op een nieuw bed. Aangezien meneer ineens doorhad dat je je met één zwaai uit het ledikant kon bevrijden, toch maar overgestapt. Nog 9 dagen en dan schuiven we een topic door :o Ik heb hier vrij weinig gepost, omdat druk enzo. Maar wat Mw.Cactus ook zegt: michael is het dreumeszijn ook enorm ontgroeid. Hij is ontzettend slim en begrijpt zoveel meer dan ik kan vermoeden (Toen ik een tijdje terug tegen m'n vriend zei dat we die avond patat met frikandellen zouden eten, trok hij me aan me mouw mee naar de kast waar de frituurpan staat bv :') )

en kijk nou hoe hij erbij ligt O+

Mijn mooie mannetje:
IMG_0769 by Monique Verlind, on Flickr
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169251778
Oh DJMO die foto in dat bedje O+ zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht :D.

E zegt nu een tiental woordjes denk ik.

Ja nou ik kan me wel voorstellen dat een 2e makkelijker gaat in sommige opzichten maar anderzijds lijkt me de aandacht moeten verdelen bv ook best lastig. Of 's ochtends alles op tijd naar kdv oid krijgen :P hehe.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 maart 2017 @ 21:57:51 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169251929
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh DJMO die foto in dat bedje O+ zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht :D.

E zegt nu een tiental woordjes denk ik.

Ja nou ik kan me wel voorstellen dat een 2e makkelijker gaat in sommige opzichten maar anderzijds lijkt me de aandacht moeten verdelen bv ook best lastig. Of 's ochtends alles op tijd naar kdv oid krijgen :P hehe.
Daar rol je vanzelf in. Echt waar. Vanaf dag 1 gaat dat bijna volautomatisch.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_169252821
Michael in z'n nieuwe bed! O+

Aantal dreumesjes alweer bijna 2! (Hier dus ook ja :o ) Hier wat minder het idee dat we het dreumestopic ontgroeid zijn, Q is niet zo snel voor m'n gevoel :@ Merk dat ik nog sneller onzeker word als ik ga vergelijken, daardoor is bijlezen/meeposten soms wat lastig. Waarschijnlijk valt het allemaal best mee, vind anderen van zijn leeftijd gewoon al een stuk ouder ogen. Maargoed, ik word ook al m'n hele leven jonger geschat dus ach :P

Pratende dreumessen O+ Hier komen er met vlagen steeds wat woorden bij, geen idee hoeveel nu. Soms zegt ie ook gewoon even een woord na wat je net hebt gezegd (laatst dus toen ik "bullshit" zei :@ ) . Q zegt vaak "ie" op het eind van een woord ipv "en", zoals "na buitie" of "opie" als hij iets open doet. Sommige dingen zijn best verstaanbaar, zoals laatst toen hij bij de viskraam "pihpieeeet!" riep en de verkoopster gelijk zei "oh en wat visfriet?" :P Soms zegt hij iets duidelijks, waar ik dan weer niks van kan maken, wat hij blijft herhalen als ik "ehh.. Wat zei je?" zeg.

Lastig LuDann! Hier loopt Q mee als ik wat ga doen, alles is gelijkvloers dus kan hij zo achter me aan. Als hij me niet ziet en me niet gelijk kan vinden, gaat hij al snel huilen. Als hij thuis bij vriend blijft, dan sneak ik meestal naar buiten, omdat hij anders zo blijft brullen.. Als ik vuilnis weggooi en weer terugloop, zie ik hem alweer staan huilen voor de deur..
pi_169253689
LuDann, hier werkt gedag zeggen en zwaaien ook goed, zomaar weglopen is nog steeds huilen, ongeacht of ik dat doe of mijn man. Vooral wanneer m'n man bijv. vast de vuilniszak weg gaat brengen en ik O nog even z'n jas aan trek voor we met z'n drieën iets gaan doen is dat huilen omdat we het bij zulk soort dingen nog wel eens vergeten omdat het om twee minuten gaat.

Wij hebben morgen twee bezichtigingen in ons huis, om 11:15 en 14:30. Niet heel handig qua slapen (en weer rommel maken) dus we gaan maar een middagje bij m'n ouders hangen bij gebrek aan betere ideeen (en beter weer). O heeft ook echt teveel speelgoed om uit het zicht op te ruimen, ik vrees nu alweer voor wat een puinhoop hij er morgenochtend weer van kan maken...
pi_169253808
Topic ontgroeien: check. Nog 38 dagen te gaan voor we overstappen :P

Aaahhh, DJMO, wat schattig!

Succes, FF. Ik vond kijkers sowieso lastig, moest je zoveel maanden je toko netjes hebben. Laat staan met kind. Hopelijk happen ze toe ;)
pi_169257187
Ik geef wurm vaak iets nieuws om te doen. Trek de bak duplo of knutseltroep uit de kast. Hij keutelt daar dan mee aan terwijl ik zeg dat ik even de was boven ga brengen en dan terug kom. Vaak zeg ik zoiets een paar keer op een dag en kom dan ook gelijk terug ipv oh nog effe dit nog ff dat pakken (want dat duurt dan te lang).

We spelen ook wel eens een soort van verstoppertje. Dan ben je ook even uit het zicht.

Misschien iets opzetten waar haar interesse enorm ligt zoals zo een dansfilmpje. Als ze daar zo mee bezig is kan je makkelijker even iets doen.

Als wurm roept en zoekt klets ik altijd mama is hier! Ik ben de was aan het opruimen. Ik kom zo...

Ofzo.. oefenen en rustig blijven ;) kleine klusjes geven of bezig houden werkt hier dus.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:31:41 #209
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169258278
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169258761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkig :)
pi_169258788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wij deden dat ook, auto helemaal vol en dan iets verderop parkeren zodat het niet leek alsof onze bovenwoning te klein was :') (mijn vriend vond dit eigenaardig...). Hier ook veel bezichtigingen gepland maar uiteindelijk verkocht aan de eerste kijker, wat een gedoe die bezichtigingen. Constant alles netjes en dan rent dreumes een seconde rond en ligt alles weer overhoop.
pi_169258836
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkig :)
Doet me denken aan onze eerste bezichtigingsdag, auto vol maar toen regende het :'( Toen maar gaan zwemmen en in een eetcafé vlakbij huis gaan zitten. Het voelde een beetje ontheemd.
pi_169258869
ik kan me sowieso voorstellen dat het gek is, zo'n bezichtiging. Vreemde mensen in jouw huis terwijl je er niet bent. Hopenlijk schiet het op met de verkoop, FF!

Ik ben elke keer versteld van wat T begrijpt, en hoeveel hij mee krijgt van wat we allemaal doen. Vanmorgen had ik de wasmand vanuit de slaapkamer in de gang gezet, om hem later naar de wasmachine te brengen. Hij had daar 1 overhemd uitgepakt, naar de wasmachine gebracht en in de wasmachine gestopt. Deur dicht, en vervolgens had hij het wasmiddel ook nog uit het keukenkastje gepakt, en voor de wasmachine gezet. Dat alles zonder dat ik er bij was..

(Ok, het wasmiddel moet wat kindvriendelijker opgebergd worden, dat was de les die er ook uit kwam)...
pi_169259082
Oh FF, wat een gedoe met die bezichtigingen. Ik zag er ook erg tegenop, de eerste week hadden we er meteen 8 op 4 dagen. Gelukkig zijn er maar 2 geweest en voordat nummer 2 er was had 1 al de vraagprijs geboden :s)
Ik hoop maar dat het vlot loopt voor jullie, is ook weer een hele zorg minder!

Wat knap van T! Maar inderdaad wel meteen een eyeopener dat het wasmiddel misschien iets hoger moet staan ;)
Wij verhuizen volgende week naar ons nieuwe huis, dan kan ik meteen alles inrichten op veiligheid, wel handig!

Ik vond vanmorgen weer eens een afstandsbediening in mijn schoen. Dat trotse koppie als ik hem er dan uit pak: 'Lief hè, mama, speciaal voor jou' *) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169263294
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.

Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken :'), deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.

FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)
pi_169265947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:

Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken :'), deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.

FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)
Mijn mobiel tegen zijn hoofd aan houden en 'Haaaaai' roepen.
Als ik ophang aan de telefoon gaan zwaaien.
Als ik zeg dat we zo gaan eten vast richting het brood kruipen en daar wachten.
Bizar dat ze dat allemaal opslaan!
pi_169272941
Zo leuk, dat nadoen.
- Over z'n vinger likken als hij een bladzijde van z'n boekje omslaat (zo lees ik de krant volgens mij)
- met servetje over zijn mond vegen
- vingertje omhoog en nee schudden als ie iets doet wat niet mag (vind ik verschrikkelijk)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 maart 2017 @ 21:57:42 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169273360
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan me sowieso voorstellen dat het gek is, zo'n bezichtiging. Vreemde mensen in jouw huis terwijl je er niet bent. Hopenlijk schiet het op met de verkoop, FF!

Ik ben elke keer versteld van wat T begrijpt, en hoeveel hij mee krijgt van wat we allemaal doen. Vanmorgen had ik de wasmand vanuit de slaapkamer in de gang gezet, om hem later naar de wasmachine te brengen. Hij had daar 1 overhemd uitgepakt, naar de wasmachine gebracht en in de wasmachine gestopt. Deur dicht, en vervolgens had hij het wasmiddel ook nog uit het keukenkastje gepakt, en voor de wasmachine gezet. Dat alles zonder dat ik er bij was..

(Ok, het wasmiddel moet wat kindvriendelijker opgebergd worden, dat was de les die er ook uit kwam)...
oh zo herkenbaar _O- Michael presteerde het laatst zelfs om de machine aan te zetten. (tiptoetsbediening :') )

pi_169275051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:

Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën. O+ _O-

Het is zo leuk om te zien wat ze allemaal al begrijpen.
pi_169275302
:D
Schudden voor gebruik
pi_169275564
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:51 schreef Cholula het volgende:

[..]

Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën. O+ _O-

Het is zo leuk om te zien wat ze allemaal al begrijpen.
_O- En vooral wat ze eigenlijk nog niet echt begrijpen :)

Net deed opa alsof hij uit een leeg flesje dronk, inclusief geluid. En S. deed hem steeds na en moest dan keihard lachen O+
pi_169275760
Opa's nadoen O+ .

Wat Frits nog niet helemaal begrijpt: het is niet zo handig om eerst je ballen af te vegen en daarna je gezicht. We zijn gelukkig iedere keer net op tijd met het wegnemen van het doekje....

Ik las net over 200 woorden en vroeg me af of Frits dat ook kan. Een seconde later bedacht ik me dat hij minstens tien verschillende voertuigen kan benoemen. Ik ga er maar vanuit dat hij zich prima ontwikkelt.
pi_169276698
Ik denk dat ik heel positief tel als we hier aan de tien woorden komen. Hij kan wel sinds een paar dagen wawa roepen vanuit z'n bed, dat telt ook wel als woord toch? Ik zeg m'n man altijd maar dat hij om papa roept, wawa kun je tenslotte twee dingen van maken... Maar hij begrijpt wel veel. Gisteren waren we met de stapelbekers bezig, maar de groene lag ergens anders, ik dus vragen of hij de groene wilde pakken, kwam hij enthousiast met z'n schoenen aan. Bijna goed :D

Dat kopiëren is wel mooi om te zien idd. Vooral met vork proberen te eten is hier populair. Wil hij iets niet, prik het aan zijn vork en het gaat zo z'n mond in (helaas wel soms er ook weer uit). De wasmachine is hier ook populair. Erg handig want hij doet het er voor me in en haalt het er na het wassen stuk voor stuk uit waardoor ik het kan uit sorteren en zonder bukken zo in de droger kan gooien.

Wij zijn vanochtend weer eens wezen zwemmen. Was belachelijk druk vanwege de vakantie, maar O vond het erg leuk! Liep ook zo door het water tot het bijna aan z'n lippen stond. Binnenkort maar even bandjes kopen voor in het babybadje dus, kan hij wat meer zelf rondscharrelen.

En de tweede mensen die zijn komen kijken vandaag waren enthousiast (de eerste waren teleurgesteld over het uitzicht, in een wijk vol flats...), dus even afwachten of daar wat uit gaat komen, maar er is dus iig wel wat interesse voor!
pi_169278900
Helpende dreumesen zijn superhandig! En soms ook wat minder.

Als ik L. op de bank zit te voeden vergeet ik 9/10 keer een hydrofiel naast me te leggen, maar gelukkig is N. daar die er wel braaf even een naar me toe brengt. :7

Minder is als ik de was aan het opvouwen ben en "Noja oot hewpuh!" wil. :+ Dan pakt ze iets uit de mand, verfrommelt het een paar keer en roept "Goetto Noja!" terwijl ze het op de grond laat vallen en haar handen in de lucht gooit. _O-

Verder hadden we gisteren de Mijn Eerste Kapsel-mijlpaal. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169279641
Eindelijk genoeg voor een staartje :D ik ben wat dat betreft ook blij dat ik een knul heb, dergelijk haar is hier nog lang geen optie. Onze knul wordt langzaam een krullenbol dus we laten het ook maar even groeien, maar lang genoeg voor een staartje (in theorie natuurlijk) is het nog lang niet.

Waar is deze foto Selvaria? Ziet er wel relaxt uit zo, lunchen direct naast een speelruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')